רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 באוגוסט 2014

הרב הראשי נפגש עם נשיא מולדובה

לקראת השנה החדשה נפגש נשיא מולדובה מר ניקולאי טימופטי, נפגש עם השליח הרב יוסף יצחק אבלסקי הרב הראשי למולדובה, יחד עמדו על שמירת המסורת והתרומה הגדולה שתורמת הקהילה היהודית למדינת מולדובה כולה, ודאגה לכלל האזרחי המדינה בכלל, והקהילות היהודיות בפרט.

כולם יודעים מעריכים ומעלים על נס את עבדותו הכבירה בהחייאת היהדות כולה ודאגה לכלל אזרחי המדינה על ידי אביו הגאון החסיד הרב זלמן טובי' אבלסקי זצ"ל הרב הראשי למולדובה, שעלה בסערה השמיימה לא מכבר, מהקמת בתי הכנסת, מוסדות החינוך ישיבות, תלמודי תורה ובתי ספר ותחיית היהדות בכל המדינה כולה תוך דאגה לכלל האזרחים בהשפעה עליהם בקיום שבע מצוות בני נח, ועזרה וסיוע של טוב וחסד.

אנו נמשיך את המסורת של השליח הרב זלמן אבלסקי, לרווחת הקהילות היהודיות במדינת מולדובה.  יחד נגיע עם היהודים במולדובה מגיעים למקום טוב יותר של צמיחה ושגשוג של הקהילות היהודית במולדובה, ממרכזה הוא בית הכנסת, הממוקם ברחוב חב"ד ליובאוויטש, בהנהגתו של השליח הרב זלמן אבלסקי, שפעל במדינה 25 שנה, וכיהן הרב הראשי של המדינה. בנו ומלא מקומו השליח הרב יוסף יצחק אבלסקי הרב הראשי למולדובה, מוסר כי נמשיך את פעולותיו הכבירות של אבי מורי זצ"ל ונחזק את יהודי המדינה בתורה ומצוות מתוך הכנה לגאולה אמיתית ושלימה.

בימים אלו בקהילות היהודיות נרשמת פעולות רבות והחלטות טובות לזכרו של אביהם של יהדות ויהודי מולדובה, התחזקות של ממש בקיום תורה ומצוות שיעורי תורה רבים, והנחות תפילין לרוב, בהתחזקות בשמירת תורה ומצוות לעילוי נשמתו הטהורה של הגה"ח הרב זלמן טובי' זצ"ל בן הרה"ח שמריהו הכהן אבלסקי.
יחד מתכוננים לקראת השנה החדשה, בימים אלו ימי חודש אלול 'קול השופר' מעורר את העיירה היהודית הקישינבית, חיזוק בקיום תורה ומצוות, מתוך התעוררות והתעניינות גדולה של היהודים בקישינב הבירה, ובערי המדינה לקראת חגי תשרי, שמילאו את בתי הכנסת בחגים ובימים הנוראים וזמן שמחתנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.