רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 26 ביוני 2014

הסיפור האמיתי שמאחורי שיתוף הפעולה של הרב מרקוביץ עם שלטונות הצבא‎

מאת בן תורה

הידיעה על ההתקפלות המגוחכת של הרב מרקוביץ בנושא ההתייצבות לא הפתיעה רבים, לאור העובדה הידועה כי אין בהשתייכותו למחנה שערי חסד שום ענין אידיאולוגי, אלא 'כדאייניקיות' פשוטה ושיקלול אינטרסים. עם זאת יש בנותן ענין לצרף את הסיפור האמיתי שמאחורי ההתקפלות הזו.
אין זה סוד כי מצב הרישום לישיבתו של מרקוביץ אין מעודד מבחינתו והוא מצוי באחת משעותיו הקשות ביותר. אנשיו מקוששים עצים מן הגורן ומן היקב במטרה לספק לבוס את ליטרת הבשר שתאכלס את ספסלי חדר האוכל בישיבתו בשנה הבאה.
לפני ימים אחדים פנה ידידיה פרקש, מבכירי אנשיו של מרקוביץ ואיש צוות בישיבתו, לאחד מידידיו המזוהה באופן ברור עם אנשי שערי חסד ודרש לדעת מדוע מסרב הוא להקריב את בנו למולך ולשלוח אותו לישיבתו של מרקוביץ. הלה ענה בפשטות שעם כל הכבוד להשקפה הטהורה וכו', אין הוא מוכן להקריב את בנו על מזבח אי ההתייצבות, וכי אם הענין לא יסודר אינו רואה מצב לשלוח את בנו לשם. בתגובה הצהיר פרקש בחגיגיות כי בתוך ימים ספורים מתכוון הרב מרקוביץ להגיש את רשימות התלמידים בישיבתו לועד הישיבות במטרה לקבל את הדיחויים. איש שיחו הביט עליו בתדהמה כשהוא לא מאמין למשמע אוזניו: "אתה בא לומר לי כי הרב מרקוביץ מתכוון לבגוד בפומבי בראשי מחנהו?! אין זאת אלא בדיחה תפלה..."
פרקש, שלא חפץ לוותר על בנו של אותו אחד, שלף מכיסו את הטלפון והעלה בזריזות את הרב מרקוביץ, שמיהר להבהיר מפורשות כי אכן בתוך יומיים מתכוון הוא להגיש את הרשימה המדוברת לועד הישיבות...
אלא שמשנודע הענין לראשי המחנה הגיבו הללו בזעזוע רבתי: "איך יעלה על הדעת לשתף פעולה עם 'ועד הישיבות', אותו גוף שמשתף פעולה עם שלטונות הצבא ועם המגמות המסוכנות להרוס ולחלן את הציבור החרדי?!"
ואכן, נודע לנו כי יתכן ובסופו של דבר יגובש מתווה אחר ולפיו לא יאלצו ראשי ישיבות מרקוביץ וחדרה לשתף פעולה עם ועד הישיבות, והצבא יסתפק בהעמדת איש קשר בין הצבא ובין הישיבות הללו, כך ששיתוף הפעולה יהיה ישירות עם הצבא ולא ח"ו עם ועד הישיבות.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.