רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

ידיעות בקצרה -

אחד ממועמדי נצח בב"ב, מתפלל באחד מבתי הכנסיות בעיר, אחרי שבשמחת תורה הוחלט שלא יעלה לתורה ולא יקבל ספר תורה, והחזן הודיע שלא מוציא אותו בתפילה, והתחילה מהומה. באו אתמול הגבאים לשאול את מרן הגר"ח קניבסקי מה לעשות איתו. מרן הורה: "לזרוק אותו מבית הכנסת", בתגובה שאל הגבאי, איך לעשות את זה, מרן תפס בחולצתו של הגבאי, ומשך אותו ואמר לו "ככה". כעת כבר כולם יודעים איך לזרוק אותו

**********************************
מכון Pew פרסם היום סקר ענק על יהדות ארה"ב, שנערך בין 70,000 איש, וכלל ראיונות עם 3,500 מהם. הנתונים רבים ומגוונים, והנה כמה עיקריים ומעניינים:
יש כ-6.7 מיליון יהודים בארה"ב. הם מחולקים לזרמים הבאים: 35% רפורמים, 18% קונסרבטיבים, 10% אורתודוקסים (בתוכם 6% חרדים) ו-30% שאינם שייכים לשום זרם על פי עדותם. שיעור היהודים שמעידים ש"אין להם דת" הוא 22% (מעט יותר משיעור האמריקאים בכלל המעידים כך, 20%). 44% מהיהודים נשואים ללא-יהודים.
מבין הזרמים, החדשות הרעות ביותר מונחות לפתחו של הזרם הקונסרבטיבי. רק 36% מאלו שנולדו קונסרבטיבים ממשיכים היום להיות קונסרבטיבים. זאת לעומת 48% מאלו שנולדו אורתודוקסים, ו-55% מאלו שנולדו רפורמים. שימו לב שהלעג האורתודוקסי כלפי הרפורמים, כאילו שצאצאיהם אינם ממשיכים בדרכם, אינו במקום. עוד פחות אורתודוקסים ממשיכים בדרכי הוריהם. בהמשך לכך, 15% מאלה שנולדו אורתודוקסים הפכו לקונסרבטיבים, 11% לרפורמים. ראו הטבלה להלן.
על השאלה "מה המשמעות של להיות יהודי עבורכם?" ענו 73% שמדובר בזכר השואה, 69% בהתנהלות מוסרית, 49% קבעו שסקרנות אינטלקטואלית זה העניין, 43% הדאגה לישראל, 42% סבורים שחוש הומור הוא המהות, ו-19% ששמירת מצוות היא דווקא העניין היסודי ביותר.
68% קובעים שאפשר להיות יהודי בלי להאמין באלוהים. כך קבעו 50% מהחרדים, 70% מהמודרן-אורתודקוסים, 56% מהקונסרבטיבים ו-66% מהרפורמים. שימו לב שלכאורה לזרמים הליברלים יותר חשוב יותר מהמודרן-אורתוקדוסים להאמין באלוהים. לחרדים הכי חשוב. ולמרות זאת, הליברלים מאמינים פחות: 96% מחרדים מאמינים, 77% מהמודרן-א', 41% מהקונ' ו-29% מהרפורמים.
מבחינה כלכלית, ב-8% העליונים של אוכלוסיית ארה"ב מבחינת הכנסה נמצאים 24% מהחרדים, 37% מהמ"א, 23% מהקונ' ו-29% מהרפורמים. היהודים עשירים הרבה יותר משיעורם באוכלוסייה, והכי עשירים המודרן-אורתודוקסים.

**********************************
באר יעקב: סבתא ונכדתה כבת ה-5 נפגעו מרכב חולף, שאיבד שליטה ועלה על המדרכה ברחוב אברהם ליכטשנטיין. הסבתא נפגעה באורח בינוני והנכדה באורח קל. טופלו ע״י איחוד הצלה ופונו לביה״ח.
תושב מרכז הארץ בשנות ה-40, נשוי ואב לשמונה ילדים, זכה ב-26 מיליון בהגרלת הלוטו. "משמים שלחו לי מתנה נפלאה. אפתח תוכניות חיסכון לכל ילדי, אני מתכוון לעזור גם להורים, ולתת מעשר לאנשים נזקקים".

**********************************
 רובינשטיין מנסה לצאת מהסבך שנכנס עליו כאשר הרכיב את הרכבת של הרשימה למועצה,  טוב ברשימה והרב שטיינמן מסרב לתת מכתב תמיכה לרשימת הרכבת.
בכדי לצאת מהסבך החליט להציע לישראל פכטר להיות מנהל מחלקת חינוך ובכך יתפטר מסיעת טוב שמכבידה עליו.
רובינשטיין מקווה בכך לפתור גם את כאב ראש שיש לו עם ויז'ניץ כאשר לא עמד בסיכומים מול ויזניץ. וכעת נציג ויזניץ יזוז מקום קדימה.  בנוסף מקווה רובינשטיין שבכך חיים רובינפלד יכנס למקום ה15 מהמקום ה16 שהוא ממש צחוק, כאשר על פי חוק ישנם 15 חברים.
מצבעי טוב מרגישים שאם בסופו של דבר פכטר יצטרך לפרוש בכדי שהרב שטיינמן יוכל לחתום לרשימת הרכבת אזי בעצם כל החיבור עם רובינשטיין היה מוטעה, כי כל הסיבה שהם הצטרפו לרכבת הייתה בכדי לקבל הכרה והנה, רובינשטיין שוב שומט להם את זה מתחת לרגליים.
בקיצור,  מלחמת הכל בכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.