רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

מעשה הנבלה של זייברט באשדוד - ר' יהושע טנננהויז מסביר במכתבו איך שיקרו רימו והונו חסידי גור - זו הפעם האחרונה שירוצו יחד עימם באשדוד בפעם הבא הכלל חסידי ירוצו לבד

מאת ר' יהושע טננהויז

לאחר קבלת הכרעת בית הדין שהבחירות הפנימיות היו תקניות, הרב ליברמן התקשר וקרא לי לבוא לשבת לקראת סגירת הרשימות.
הגעתי ישבו שם הרב וובר והרב טסלר והרב ליברמן, (מכאן אני עובר ללא תארים) והודיעו לי שהמקום הראשון של גור, השני בעלזא והשלישי ויזניץ. המקום הרביעי ינתן לפיטסבורג עם רוטציה לכלל חסידי, הווי אומר מקום חמישי לציבור הכל"ח.
אמרתי להם שהסיכום נוגד את הסיכום שהיה להרב פרוש עם חנוך זייברט שהמקום הרביעי שלנו.
הם אמרו לי שיש לי זמן עד שעה 18:00 להחליט. (קראו לי בשעה 17:00). והם הולכים לחתום על כל ההסכמים בבית דין הישר והטוב.
לאחר התייעצות מקיפה עם רוב גבאי בתי הכנסת הוחלט שזו בושה וחרפה ובזיון לחתום על כזה הסכם. הם אמרו שפיטסבורג הם הקהילה הכל"ח הכי גדולה ולכן מגיע להם.

כשהגענו לבית דין יחד עם מוטי זורגר, אברהם וויס ומשה גרינבוים, חטפנו שוק, קיבלנו לידינו הסכם שהוקלד מראש ובו כתוב שלגור מגיע כ – שני מנדטים והם נותנים את השני לוויזניץ.
המקום הרביעי לפיטסבורג, ואנחנו נוכל לקבל את המקום רק אם נוכיח להם שכל הציבור אכן הלך להצביע. ורק לאחר מכן אנחנו נקבל את המקום הרביעי, (מה שאומר בקצרה גור קיבלו את המקום הראשון, השלישי והרביעי)....

נתתי הצהרה בבית דין שזה הסכם מבזה ציבור של למעלה מ-450 משפחות, למעלה מ 1300 קולות. לפני שלשוה ימים ביום כיפור אמרנו שזה יום שימת אהבה ורעות, יום עזיבת קנאה ותחרות ומה שעושים כאן זוהי הצהרה גלויה לפלג את הציבור ולסכסך אותנו מול יהדות התורה.
אנחנו לא חותמים על הסכם כזה, אין לי מנדט מהציבור.

יצאנו מבית הדין ולאחר 5 דקות בלבד, ליברמן מתקשר לגרינבוים ומבקש ממנו להיות הנציג במקומי..., יצויין כי גרינבוים אמר לו שהוא צריך להתייעץ עם החברים ואין לו מנדט להחליט לבד. והוא אמר שהוא לא חתם להם על כלום.

ליברמן התקשר רגע אחרי, שגרינבוים יצא ואמר לי אתה עוד יכול להתחרט ולחתום על ההסכם הזה עד השעה 21:00.

תם ולא נשלם פרק בהלכות בזיון ציבור קדוש וראוי.

בהצלחה לכולם וחג שמח, ותזכו לשבת בצילא דמהימנותא.

3 תגובות:

  1. כולנו מקווים ומתפללים שעזרא שור לא יבחר ולא יכנס לעיריה הוא רק יזיק יותר מאשר הוא יועיל
    אסור לגרום לזה שזה יקרה

    השבמחק
  2. שטויות


    לשיטת שאולזון בהכל אשם הגרא"מ שך זצ"ל

    השבמחק
  3. רק לא עזרא שור איפה שהוא שם יד הרגל שולטת

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.