רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוגוסט 2013

מאמצים אדירים להחזיר את משפחת גרינהויז בתשובה - ההורים הסכימו שהילדים ימשיכו ללמוד בחדר של בעלזא אבל הם עדיין לא מסכימים לשוב לאורח החיים החרדי

פרשת משפחת גרינהויז שהחליטו לעזוב את הדת ולעבור לגור באזור חילוני ולשלוח את הילדים לבית ספר חילוני זעזע את אמות הסיפים החרדי, התגלה ברבים את מה שרבים ידעו אבל לא דיברו כי רבים מן החרדים שמשחקים חרדי מתלבשים כחרדים מסתובבים וגרים באזורים החרדים ואף שולחים את הילדים לחינוך חרדי, אבל מעשית הם מתנהגים בחייהם הפרטיים כחילונים לכל דבר, לא מאמינים ב'אמונה החרדית' שלטענתם היא לא ה'אמונה היהודית' אלא משהו חדש שיצרו בשנים האחרונות. ולכן לא היה זה פלא מדוע כל כך הרבה אנשי חינוך ומי שעסוקים בתשובה פנו וביקשו לדעת היכן אפשר למצוא אותם לנסות לדבר עימם ולראתו מה עושים

מעיד אני, כי לפחות מאה פנו אלי וביקשו איך אפשר להתקשר עימם היכן הם גרים איפה אפשר למצוא אותם הם מבקשים לנסות לדבר עימם, מדובר במשפחה שלימה וחייבים לנסות להצילם, הסיבה לפרישה הפעם היא 'אמונה' נטו, הזוג הזה במשך של כמה שנים התלבטו ולא שוכנעו כי ה'פני' החרדי הם אנשי אמת, כל מעשה או יותר נכון כל פוליטיקה וכל מלחמה פנימית הוכיחה להם כי מדובר בשקרנים מי שהם שחקנים ולא יותר מזה. הם לא רצו לעשות עוד שקר בנפשם ועברו לגור בשכונה חילונית ובין חילונים והחליטו לנסות חיים אחרים

מה שקרה בינתיים לפחות כמה עשרות התקשרו אליהם ועם כמה הם נפגשו הללו ניסו לדובב אותם לשכנע אותם כי הם טועים וכי עדיף שישובו לחיות כפי שחיו קודם אפילו בשקר אבל לפחות שהילדים יתחנכו בחינוך טוב, ולאחר שיחות נפש של כמה עסקנים הסכימו ההורים כי הילדים ישובו ללמוד בבית החינוך של בעלזא בבני ברק, והם ימשיכו בינתיים לגור בראש העין עד שיחליטו מה הם עושים. את ההורים לא שכנעו כי הם טועים, באשר לטובת הילדים החליטו כי ההורים כי אלו ימשיכו בינתיים שנה נוספת בבעלזא ואחר כך יחליטו מה הם עושים

כותב שורות אלו שאסף המון פרטים ועומד בקשר עם קבוצה גדולה של מי שמתלבטים וחים חיי שקר ומתקשים להחליט מה לעשות עומד בלחצים קשים מצד אלו שעוסקים בתשובה המבקשים שלא לכתוב ולא לעסוק בנושא בטענה כי אם יידעו את האמת זה עלול להרוס הרבה יותר, וההתלבטות כאן היא קשה. מצד אחד חייבים לחשוף את האמת על מנת שנדע היכן אנו חיים, מאידך אין חלילה רצון לקלקל ושעוד יתקלקלו ויילכו בדרכם, אז מה שאני יעשה לא יהיה טוב

לכן השארתי את ההכרעה לאחרי החגים ואז אחליט מה הדרך הנכונה והישרה לעשות במצב הזה, האם לספר מה קורה באמת, להביא דוגמאות חיות עם שמות ותמונות הוכחות של ממש, או שעדיף להתעלם

28 תגובות:

  1. מעיד אני, כי לפחות מאה פנו אלי וביקשו איך אפשר להתקשר עימם
    במילים אלו חשדתי שכל הכתבה מפוברקת ושיקרית, וכי למה להעיד ש100 פנו אלייך, תכתוב פשוט 100 פנו ללא עדות.
    ואם זה נכון ואתה רוצה להדגיש כמה שזה נכון, סימן שאתה מלעיט אותנו השכם והערב בפרי דימיונך המבורך, אנחנו יודעים זאת מזמן, רק כאן אתה עצמך מודה בזה.
    התגובה נכתבה בשבת מעוד אחד שמתנהג כחילוני ולא זכה לכתבה אצלך.. לרצח אופי שאתה עושה לאיש שבחר בחיים אחרים משלך

    השבמחק
  2. נו , באמת.
    וכי ילדים שהוריהם חיים כחילונים גמורים יוכלו להחזיק מעמד בחיידר ???

    השבמחק
  3. איני מבין מה הקשר לשחיתות אצל מנהיגים לעזיבת הדת
    יש בורא לעולם יש יציאת מצרים יש מעמד הר סיני אנחנו חייבים לקיים תריג מצוות עם תורה שבעל פה לא מתאים לך מסגרת חסידית ליטאית וכו' זה לא פוטר מלשמור את כל המצוות
    ואין אפשרות לקשור בין הדברים
    בכתבותיך יש ארס רב (כאילו אם רואים (ע"י שקוראים את כתבותיך) שיש שחיתות אצל רבנים אז כביכול יש סיבה לעזוב את הדת ואולי הגיע הזמן שתשנה כיוון לשיטתך ששחיתות מביא עזיבת הדת אז למה אתה גורם לכך לשיטתך) חכמים הזהרו בדבריכם ק"ן לטיפשים

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה טוען שצריך לשמור תרי"ג מצוות אז מדוע אתה כותב תגובה בשבת?!

      מחק
    2. סליחה! אחרי שכתבתי את התגובה ראיתי שהתאריך שמצויין אינו מדוייק ועל כך הסליחה

      מחק
    3. באמת לא צריך להיות קשר בין שחיתות מנהיגים לעזיבת הדת.
      אבל החינוך ב"גור" (עדה קדושה שקיבלה חינוך דפוק מימי ה"בית ישראל" זצ"ל ועד היום,לצערנו) זה "עיסקת חבילה":אתה מקבל את התורה והמצוות והאמונה בהשם-יחד עם הרבי,דהיינו-אם הוא חס ושלום יחלל שבת,כולם כולם יעשו כמוהו!
      הם לא מעמידים שום דיעה עצמאית,יש להם (אולי) "אלוהי אבי וארוממנהו" אבל הם לא מכירים "זה אלי ואנווהו".
      ואלו התוצאות העגומות.

      מחק
  4. מה להם 'למחזירים' שעובדים על אנשים המוניים עם 'אמיתות' שאין להרחיב עליהם את הדיבור ולאדם שאומרים עליו שהוא מאוד אינטליגנטי שמתעניין במדעים ההומניים. הסיפור הו פשוט עוד צ'יזבט באין סוף המקובלות ההזויות הנפוצות אצל החרדיים.
    אגב. יש לי חדשות מאתגרות בשבילכם והם: אין ולא היה בעל תשובה אחד ויחיד מקרב בעלי התואר במדעי הרוח והמדעים ההומניים.

    השבמחק
    תשובות
    1. היידגר הפילוסוף הידוע (האם פילוסופיה היא "מדע הומני"? ) לא היה בעל תשובה.

      הוא היה נאצי עד הסוף.

      מחק
    2. שטויות ודאי שיש כאלו אל תבלבל את המח

      מחק
    3. שמות בבקשה.

      מתימטיקאים יש למכביר (כי האהבלים מאמינים ללצים שמפמפמים להם שכל פיסקה בתניא או בנפש החיים ודומיהם עומדם בקריטריונים מדעיים שטרם נחשפו להם אבל הם מבוססים כחוקי האלגברה) גם רופאים יש פה ושם אבל מהמדעים ההומניים מאפיש, כי שם יודעים מה וכמה 'אמירה' זו או אחרת יכולה להיות שווה.

      מחק
    4. נחמן סירקין ז"ל - ד"ר לפילוסופיה מאוניברסיטת ברלין ומראשי הציונות הסוציאליסטית - חזר בתשובה בסוף ימיו.

      נתן בירנבוים - ממציא ה"ציונות" וד"ר למשפטים - חזר בתשובה

      ד"ר אהרן שאר ישוב - פרופסור אמריטוס במחלקה לפילוסופיה בבר-אילן - גר צדק ורב

      ד"ר דניאל שליט - מוזיקולוג, מלחין ומרצה לפילוסופיה. לשעבר מנצח בתזמורת הקאמרית הישראלית - חזר בתשובה בעקבות הספר "אורות הקודש" של הרב קוק.

      ולא הזכרתי את ר' הלל צייטלין הי"ד שאמנם לא היה פרופסור אך היה מלומד עצום בתחום ה"הומני" אשר חזר בתשובה ונהרג עקד"ה כשספר הזוהר בידו

      מחק
    5. אתה מעורר מתים וותיקים ולא מצליח לגרד מנין

      אגכ. בירנבאום היה משפטן וצייטלין היה סיפור מסובך של רצוא ושוב (במידה וקראת את ספריו) והצד השווה שביניהם שהם לא היו מסוג השבים הרצויים היום הם היו אנשים מאד דעתנים שלא היו הולכים כתיישים אחרי האתוס שהתוו לנו הפוליטקאים וסייסי האדמורים והגדיילים דהשתא.

      מחק
    6. כתבת שאין ולא היה בעל תשובה אחד ויחיד מקרב בעלי התואר במדעי הרוח והמדעים ההומניים - הוכח כבר שטעית, אבל מה זה משנה מותר לך לטעות וגם מותר לך להפוך את הטעויות שלך לדגלים להתהדר בהם במקום להודות ולתקן את המעוות, אתה הרי לא מתמטיקאי או פיסיקאי ולטעויות שלך אין השלכות מעשיות ממש כמו ה"אמיתות" שאתה מפריח.

      אוי לו לנחתום שמעיד על עיסתו ומעדיף להתנוול עם אותם סייסים במקום ללכת בדרכי ר' הלל צייטלין ודומיו

      נ.ב.

      קבל עוד 2 ד"ר צעירים לפילוסופיה:

      אלון דהן ויחיאל הררי

      מחק
    7. במדעי הטבע (ביולוגיה פיזיקה וכדומה) קל מאד להגיע לאמונה בהשם. כי על כל דבר אתה חייב לתת הוכחה במעבדה. ממילא אתה מגלה ש-יש סדר בעולם,ואז אתה צריך לחשוב:"אם יש סדר-מיהו המסדר?"
      אבל במדעי ה"רוח" (פילוסופיה,סוציולוגיה וכו') אין הרבה מקום לניסויים מעבדתיים,ויש הרבה מקום להניח הנחות והקשות קושיות. לכן יש "חלל פנוי" שאפשר בקלות רבה להגיע לכפירה!
      (עיין ליקוטי מוהרן חלק א תורה ס"ד,"בוא אל פרעה")

      מחק
    8. מה לגבי משה רט? ד"ר צעיר לפילוסופיה.
      הרב מיכאל אברהם שעיקר התעסקותו עם פילוסופיה,
      פרופסור שלום רוזנברג.
      אתה רוצה קצת שמות מפורסמים של פילוסופים דגולים ודתיים? מה לגבי דקארט? ואוקהם (ההוא מהתער)? אנסלם (ההוא מהראיה האונטולוגית), הרמב"ם.
      באמת לא חסרים, אבל בתור נאור ואינטלגנט, אני בטוח כבר בישיבה קטנה כששאלת שאלות ענו לך שאין מה לשאול שאלות, כי עובדה שיש רבנים גאונים שמאמינים, ואתה חשבת לעצמך שזה שיש גאונים שמאמינים לא אומר כלום, לא חסרים גאונים שלא מאמינים. אז מה פתאום אתה בא עם הקושיה הזאת מן הכיוון השני?

      מחק
  5. האם שמעתם מפרופסר ירמיהו בראנובר? הוא מדען בקנה מדה יוניברסלי, ובעל תשובה וחסיד חב'ד,ושומר תורה ומצוות. אז יש ויש..

    השבמחק
  6. ברנאובר אינו "מדען בקנה מדה יוניברסלי". זה סתם תעמולה חב"דית. בעולם המדע הוא בקושי קיים. כל מי שעובד בתחום שהוא מתימר להיות מומחה עולמי בו צוחק עליו. הוא בדיחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לך מושג על מה אתה מדבר.
      אתה אפילו לא יודע באיזה תחום הוא מומחה

      מחק
  7. לפרסם! לפרסם! הצדוקים עדיפים מהפרושים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס, ומה לתבן את הבר? לאלו דתיים ייקרא? הגיע זמן השקר להתגלות! וצדיק באמונתו יחיה.

    השבמחק
  8. חיים שאולזון,
    תדע לך שהגדשת את הסאה, אם עד היום ידעתי או חשבתי שיש בך צל של הגינות וכבוד תלמידי חכמים, תדע לך שבבלוג האחרון על קדוש ה' מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א הגזמת לגמרי, קודם כל בעצם הפרסום על הנהגתו של מרן שליט"א בביתו, וכי מישהו פרסם פעם מתי אתה מתפלל? אין אף אחד חוץ מהמנין שמתפלל עם מר"ש, חוץ מזה מדובר באדם חולה שאינו אוכל כל השבוע שום דבר חוץ מקפה וגריסיני, אני רוצה לראות אותך במצב כזה מתפלל בכלל, ואח"כ במקום ללכת לנוח הוא מקבל את קהל חסידיו עד השעה 4 לפנות בוקר כשהוא יושב וקורא שעות ארוכות במסירות נפש ממש, לא אומרים לאף אחד לבוא וכחמישים אחוז מהציבור בכלל לא נכנס לקו"פ רק באמצע השנה בעת שמחה וכדו'.
    אבל הכי גרוע זה כשאתה מפרסם את התגובות הבזויות והמחרידות, האיך לא רעדה ידך כשאישרת לפרסום כאלה תגובות, איך לא הקאת את נפשך למראה פלצות וטינופת כזה, ארור תהיה אתה וביתך וכל אשר לך, לא תנקה ולא תרפא עד שתבוא לבקש מחילה ממר"ש בפני קהל ועדה וישראל, יהיה סופך ככל צוררי ישראל ולא תנקה מאש הגיהנום עד זיבלולא בתרייתא ביחד עם כל פושעי ישראל בגופם ונפשם.
    אני מקווה שתזכה לשוב בתשובה שלמה ולתקן אשר קלקלת ועוותת, ואולי אז תהיה רפואה למכתך, כי נשיכתן נשיכת שרף ועקיצתן עקיצת עקרב וכל דבריהם כגחלי אש.

    אישית אני מקבל ע"ע לא להכנס יותר לאתר התועבה הזה, על אף שמאוד נהניתי לקראו את הפוסטים וכיו"ב אבל יש גבול לכמה נמוך אפשר לרדת.

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית כל תרגיע ! אני אשתדל לכתוב ברגישות ובעדינות למרות שאתה השתלחת בפראות ובגסות . אם האדמו"ר שלך "קדוש ה'" חולה ולא אוכל כמעט כלום לדבריך גם אז ישנם כמה אופציות מלבד לגרום צער וטרחה להמוני חסידיו ואמנה כמה מהאופציות : 1. הוא יכול לישון בלילה (יש לי כדורים טובים להמליץ) ולקבל קהל ביום . 2. הוא יכול גם להודיע שמכיון שאינו יכול לקבל בשעות סבירות הוא מורה לחסידיו שלא להגיע כלל לפני ר"ה ולהסתפק בנסיעה של ר"ה . 3. האופציה שבוודאי לא עלתה על דעתך-הוא יכול "ל ה ת פ ט ר" כן, למרות שזה לא נהוג במקומותינו, מי שקשה לו ולא יכול למלא תפקיד כל-שהוא מותר וראוי שיעביר את התפקיד למי שיכול ! זה לא יוריד מגדלותו ! ממש לא ! אבל אני יודע שאין סיכוי שבעולם שהוא וגם אחרים יעשו צעד כזה כי הרי האדמורו"ת היא לכל החיים ! האדמורי"ם הרי רק רוצים לשרת את הציבור ומוסרים את נפשם (מי ביקש זאת מהם) לשרת את צאן מרעיתם וחלילה אין להם שום טובות הנאה או כיוצא בזה . לסיכום, אנא במטותא ממך אל תבלבל את הראש ואל תאיים על אף אחד בעונשים וקללות כי לא אתה ולא אף אחד שכמותך אחראים על העונשים שהקב"ה נותן . ואני להבדיל ממך מברך את הרב שאולזון שימשיך בדרכו הברוכה ולא יירא ולא ייחת מהמלעיגים עליו . שנה טובה לכל בית ישראל הקרובים והרחוקים !!

      מחק
    2. בואו ונהיה כנים הסיפור הוא ישן נושן וימיו כימי עולם: מיסדי דתות וכתות אספו סביבם הדיוטות ושוטים אשר עם התעצמות המחנה היו לגורם 'רציני' שגורמים פוליטיים וכעלי עניין היו חייבים להתחשב בו.
      גם הבעלזאי שנולד להיות מהנבראים הפחות רוחניים שניתן להעלות על הדעת ונודע תמיד כילד רע ועריץ השכיל להרחיק מעליו כל אדם חצי נבון. ובנה כת מילדים טיפשים מלאי התלהבות ואלה הזקינו בינתיים וגידלו יערות של זקנים לבנים.
      ולדאבוני לא יחסרו שמוקים נלבבים שישאו את הקעלבעל היחיד שלו על כפים ויבססו את מעמדו כגורם להתחשב בן.
      וכל עוד לא יוקיעו את החצרות כגופים קרימינאליים משחיתים אין סיכוי לשינוי
      ומה יש לזה עם הדת היהודית? שיחליט כל אחד לעצמו

      מחק
    3. אני מוחה על ההשתלחות כלפי הרבי מבעלז. זה ממש לא מגיע לו. בשנתיים האחרונות הוא מוביל מהלכים של שלום ופיוס בכל העולם החרדי. החל מ-בקשת הסליחה שלו כלפי רבי יואל מסאטמר. המשך דרך הפיוס שהוא יצר בין מנדל'ה ושרולצ'ה מויזניץ. הוא השתתף וחלק מכבודו בכל סיומי הש"ס (ספרדים-בני ברקים-וירושלמים).והכי יפה-הריקוד שלו עם הרב עובדיה שליט"א בחתונת נכדו.
      מותר לתת ביקורת-צריך גם קצת נימוס.

      מחק
    4. אל תשתטה, הברנש זקוק לשקט תעשייתי כדי לעשות אל כל השחיטות הנצרכות כדי לבסס את שררת התכשיט. והכל חרטא ברטה בהוראת מומחים חילוניים.

      מחק
  9. Comment #14
    Are you really dom? or you're playing the chassidishe bluff shtick? Who is this PIECE OF TRASH BARRY BEN MARY that anyone should be afraid of his KAPURA! This CHOTZUF spoke against the biggest from previous generations! maybe that's why he's sick?
    It's time to stop with the BELZER SHEIGETZ SHTICK!

    השבמחק
  10. chavei weisberger boro park ??????

    השבמחק
  11. לחכמולוג הגדול שטען שאין בעלי תשובה מקרב העוסקים במדעי הרוח. אין בכך פלא הרי במדעי הרוח כל פוץ יכול להפריח לחלל האוויר כל תיאוריה שבא לו בלי להעמידה במבחן אמפירי רציני ודי למבין מספיק להיווכח בכך שהזרם ההומניסטי פילוסופי באקדמיה כיום ובעבר אחראי לטשטוש כל מושגי ההויה והתודעה האנושים בשם הפוסט מודרניזם הארור אין שום הבחנה ברורה בין טוב לרע בין אמת לשקר בין יפה ללא יפה מדע ההיסטוריה נהפך מזמן לבדיחה עלובה שחברי האסכולה ההומנית באקדמיה טוענים שאין שום אפשרות להגיע אל האמת כי מושג האמת אינו קיים והכל רק אוסף של נרטיבים שאין שום עדיפות לאחד על פני השני ואין צורך להאריך בזה כי הדברים ידועים(דרך אגב אם אתה רוצה להבין את שורשי הוויכוח כדאי לך לקרוא את הקורטט של מיכאל אברהם בנושא זה יחכים אותך) מה שאין כן במדעי הטבע הכל כפוף להוכחות ולאמפיריזציה של ההנחות של המדען ולכן יש הרבה יותר בעלי תשובה בקרב העוסקים במדעי הטבע מה גם שהם פחות משוייכים לזרם האקדמי הרדיקלי

    השבמחק
  12. אדון חיים שאולזון היקר! (לא לי!)
    כאחד שכותב דברי בלע והסתה על רב חשוב, מוציא את כל הרפש שלך (וכנראה יש לך בכמויות אדירות) על פוסטים מטומטמים ועושה חילול ה' גדול, הייתי מציע לך לקחת אתנחתא קלה מכתיבת השטויות שלך שנראה שאני לא היחיד שחושב כך, ופשוט לקחת ספר 'ארחות צדיקים' לדוגמא, לקרוא קצת במקום להיות עסוק ב...
    "כותב שורות אלו שאסף המון פרטים ועומד בקשר עם קבוצה גדולה של מי שמתלבטים וחים חיי שקר ומתקשים להחליט מה לעשות עומד בלחצים קשים מצד אלו שעוסקים בתשובה המבקשים שלא לכתוב ולא לעסוק בנושא בטענה כי אם יידעו את האמת זה עלול להרוס הרבה יותר, וההתלבטות כאן היא קשה. מצד אחד חייבים לחשוף את האמת על מנת שנדע היכן אנו חיים, מאידך אין חלילה רצון לקלקל ושעוד יתקלקלו ויילכו בדרכם, אז מה שאני יעשה לא יהיה טוב"
    נו באמת חיים, אין לך מה לעשות?! רק לאסוף פרטים ש"יחזקו" ככ את עמ"י בהוצאת הגועל החוצה..?!?
    מסופקני אם תגובה זו תכנס, כי לא נראה לי שתסכימו שאומר את דעתי עליכם (נותני היד לאדון שאולזון) בכ"מ, אם כבר החלטת לכתוב ככ הרבה -----, לפחות לפני הפרסום, תדאג לתת את הכתבה לילד/ה שלך לפני שסיימו תיכון - לפני שישכחו - שיעשו הגהה, תיקוני לשון, כתיב וכו..
    אצלי גם בחינם לא היית כותב. אצל ה"חרדים" באתר, זו אפילו לא בעיה...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.