רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 ביולי 2013

שר החינוך לש"ס: אין לכם ענין בחינוך יש לכם ענין בגו'בים כל רשת החינוך של 'אל המעיין' מטרתו אחת 'לשכת עבודה'

הוא אמר להם את האמת בפרצוף, למרות שתחילה כשהקימו את הרשת הזו היא אמורה היתה להוות תחליף לחינוך האשכנזי, הרב עובדיה יוסף בשעתו טען כי הגיע הזמן להקים מוסדות ספרדים ולא לרוץ יותר אחרי האשכנזים. אבל אריה דרעי מצא כאן הזדמנות לסדר הרבה ג'ובים ולגלגל הרבה כסף והקימו את הרשת שכל ראשה בדבר אחד ויחיד סידור ג'ובים למקורבים

כך מדווחים על מה שקרה בכנסת היום: חילופי דברים קשים במליאת הכנסת בין שר החיוך שי פירון לבין חברי הכנסת של ש"ס במהלך דיון סביב שאלת הפגיעה בתקציבי הישיבות הציוניות והגרעינים התורניים.
 
במהלך הדברים הטיח שר החינוך בחברי הכנסת האשמות ולפיהן הפכו את תנועת אל המעיין ללשכת עבודה עבור אנשי המפלגה, ובעודם לוקחים כספים המיועדים לילדים אוטיסטים הם קובלים על מצוקות ועוולות.
 
הדיון התקיים בעקבות ניסיונם של חברי הכנסת להביך את סיעת 'הבית היהודי' תוך שהם מביאים את זעקת רבני הציונות הדתית בעקבות החשש לקיצוץ בתקציביהם. חבר הכנסת יעקב מרגי אמר כי הוא זועק בשמם של מצביעי "הבית היהודי" שקובלים על פגיעה בתקציבי הישיבות הציוניות ו"ההסדר", ומנגד שר החינוך, שי פירון טען כאמור כי "רשת 'מעין החינוך' שימשה כלשכת תעסוקה משפחתית".

פירון הודה לח"כ מרגי על דבריו "בנוגע לצורך להימנע מביזוי רבנים" אך הוסיף כי הוא "מצפה שיגנה רבנים המבזים רבנים אחרים ומכנים אותם "רשע", במיוחד אם מדובר ברבנים המתמודדים למשרות רמות. אשמח אם הפוסל יתחיל במומו, בקהילתו, ויגנה את אותם רבנים הנוהגים בשפה פסולה בתכליתה כלפי אנשים אחרים".
 
השר פנה לח"כ מרגי והוסיף: "30 שנים הייתם בממשלות והייתה לכם הזדמנות לקבע תקציבים, בבסיס התקציב, אך אתם המצאתם את השיטה שזה יהיה תלוי במניפולציה, להשאיר את הכוח בידי הפוליטיקאים. מנעתם את היכולת לעגן את הדברים בשפה ברורה וקבועה. נהניתם להשתמש בעובדה, שבסופו של דבר, צריך לעלות אל האח שבבית המלך ולהביא בפניו תחינה, שימצא דרך להעביר שקל מפה לשם. המצאתם את שיטת הגמ"חים שהייתה נהוגה פה. לא אתם אלו שיכולים לדבר על הדברים הללו".
 
עוד המשיך ופנה לחברי הכנסת מש"ס בציניות ואמר: "סוף כל סוף במליאה, יש לציונות הדתית נציג הזועק על כך שהכסף נעלם, כסף לישיבות ולתלמידי תורה. שמעתי לפני שבוע את הנאום הנרגש של ח"כ דרעי על החוסר בחצי ביצה. אני אראה לכם לאן הוא נעלם - נלך לדוח החשבת הכללית של משרד האוצר, שפרסמה נתונים - לאן נעלם הכסף שהוקצה לרשת החינוך התורני של ש"ס".
 
פירון ציטט סעיפים מהדו"ח, לפיהם, כהגדרתו, הרשת משמשת כלשכת תעסוקה להעסקת קרובי משפחה. "הכסף הולך ללשכת תעסוקה משפחתית" הכריז. "הנה חצי הביצה החסרה, הדבר שמהווה השחתה מוסרית".

עוד הזכיר את שעות החינוך המיוחד, ואמר כי, לפי הדו"ח הרשת קיבלה שעות אלו ופגעה בזכויות הזכאים להם על ידי ניוד השעות. "חבריי מש"ס אין לכם בושה? אתם לוקחים כסף של ילדים אוטיסטים, של ילדים עם תסמונת דאון? ואחרי זה אתם עומדים כאן על הפודיום ומדברים על קיצוץ? אתם משלמים ל-1600 זוגות נשואים בתוך הרשת, ואתם רוצים להטיף לממשלה שלנו?".

תגובה 1:

  1. מה לעזאזאל קשור אריה דרעי השחיתות הייתה בזמן יואב בן צור כשאריה היה בחוץ חיימקה אתה לא אובייקטיבי בגרוש כל צרה שיש לחרדים אתה דופק אותה על אריה דרעי זה נראה מגוחך והזוי מאין כמוהו ממש כמו ילד בגן אתה מתנהג בבקשה ממך אם אתה רוצה שיכבדו אותך תעשה עבודה רצינית!!!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.