רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 9 ביוני 2013

האם כת המחבלים היא כת משיחית?

מאת: שלמה מרקוביץ'

כבר במשך שנים יש שמכנים את המחבלים "ממשיכיסטים" כפראפזה ל"משיחיסטים", לא כולם השלימו עם הדימוי, אולם אני סבור שהתנהגותם לאחרונה מחזקת את התחושה כי מדובר ב"משיחיות" לכל דבר ועניין.
במשך שנים הדמיון בין 2 הקבוצות היה בעיקר באי היכולת למצוא ממלא מקום לרבי\לרב, בבחינת "טוב הארי המת מהכלב החי", ובתוארים שמקיפים אותם בהם, למשל זיע"א ולא זצוק"ל, "דבר מלכות" (מי שזוכר היה ביתד של נתי גרוסמן), נתי התנהל בצורה כזו שמאבק הרב שך הוא לא בעצם המשיחיות אלא בשאלה "מיהו המשיח", הרבי או הרב.
בתקופה האחרונה המחבלים מתנהלים באופן אשר ע"פ סקירת מאפייני המשיחיות לאורך השנים, הם חלק מהדרך, עניין דחיקת הקץ.
במפורש הם אומרים שהם רוצים לפתוח ולנצח במלחמה על השילטון החילוני, לו כוונתם הייתה לקבל על עצמם את דרך "העדה", היינו התנתקות מהמדינה הרשעה, הרי שהיה עליהם כבר עתה להפסיק עם לקיחת התקציבים, עם ההשתתפות בבחירות וכו'. מאחר ולא כך הרי שמטרתם להכריע את השילטון החילוני ובכך בעצם להביא את המשיח במסגרת המדינה.
אם זו לא משיחיות אז מה היא כן??
גם ההתייחסות שלהם ל"עשיית מנוי על הפלס" כ"בירור האחרון", דהיינו מי שמנוי על הפלס יזכה להיגאל, ומי שלא, המקסימום שיזכה זה לשרת אותם ולהגיש לפניהם משור הבר ומיין המשומר, מצביע בכיוון זה:
הגענו למצב של הכרעה בין היהדות שהיא כוח הקדושה, למדינה שהיא הסיטרא אחרא, ויש פה מלחמת דת שזו תהיה מלחמת גוג ומגוג, שכידוע תהיה מלחמת אמונה, ואנו נשתלט על המדינה בכוחותינו.
לעומת זאת הגראי"ל מכיר בכך שאנו בגלות, וע"כ פועל בדרך של "למשוך את העגלה עד ביאת משיח צדקינו ע"י בורא ולם במהרה בימינו אמן.

2 תגובות:

  1. אני לא מבין מה רע בתנועה משיחית , תנועה משיחית זה דבר שמקרב את הגאולה הלואי וזה היה נכון שהם תנועה משיחית , הבעיה שזה לא כך , כי תנועה משיחית צריכה לאחד את כלל ישראל ולא לעשות פירוד בכלל ישראל , רק נראה שהליטאים באמת לא מענין אותם משיח לא המחבלים ולא השונאים , המחבלים הם תאוי שלטון בדיוק כמו "העדה" שרצו לשלוט כאן והיות והם לא קבלו את השלטון , והם לא רצו אחדות של כלל ישראל הם החרימו את המדינה , היות והיא לא שלהם , והמחבלים עוד מקוים שהמדינה תהיה שלהם , אבל לא מפני המשיחיות אלא תאות שלטון , והשונאים אומרים אנו אוהבים מאוד להיות גלותיים ככה נח לנו , זה עושה נחמד , כי אם השונאים היו רוצים משיח למה הם לא יוצאים לרחובות לצעוק משיח , אלא שהם אוהבים את הגלות , היות וזה המסורת 2000 שנה לא לבקש משיח הם ממשיכים בזה , אבל לשניהם יש טעות מרה ,כי מי שלא יבקש את הגאולה לא יקבל אותה .

    השבמחק
  2. המחבל הכי גדול הוא חיים שאולזון שנמנה על המשיחיסטים החבדניקים שאפילו הם לא מוכנים לקבלו שקץ שכל גדולי הדור החרימוהו מני אז בימי מרן הרב שך ומרן הסטייפלר ועד היום שהרשימה ארוכה מני ים

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.