רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 1 במאי 2013

האדמו"רים שיממנו את מה שהממשלה לא תתן - טוען מזרחניק

אדון שאולזון,

אני מבקש שתפרסם את מה שכתבתי כ"פוסט", ולא כ"טוקבק".

קראתי ששר האוצר החדש קיצץ 300 מליון ש"ח מהתקציב השנתי של הישיבות, ולכן עולם הישיבות עומד להתמוטט.
עשיתי חשבון קטן, והגעתי למסקנה שאם הרה"צ פנחס אבוחצירא יתרום 500 מליון ש"ח (וישאר עם 500 מש"ח), וכ"ק אד"ש מגור יתרום 100 מש"ח (וישאר עם 80 מש"ח), וכ"ק אד"ש מבעלז יתן כנ"ל, וכן שאר צדיקי בית אבוחצירא, ויזניץ סדיגורא באיאן צאנז וכו' וכו' (קראתי אצלך בבלוג שהאדמור משומרי אמונים השאיר הרבה נדל"ן). בקיצור אם כל הצדיקים האלה יתרמו סכומי כסף נכבדים, שגם אחרי שיתרמו אותם הם לא יהיו עניים, עולם התורה יוכל להחזיק מעמד, נגיד עד הבחירות הבאות, ובע"ה בזכות לימוד התורה תוקם אחרי הבחירות הבאות קואליציה עם המפלגות החרדיות, והתקציבים יחזרו.

אלא מה? שאתה אומר לי: האם אתה מעלה בדעתך שהאדמור מגור יתרום כסף בשביל להחזיק את מוסדות ויזניץ? או שהרבי מצאנז יתרום כסף בשביל להחזיק את ישיבת באיאן? או שסידגורא יתן כסף בשביל להחזיק את ישיבת חברון? מה אתה מזרוחניק? מה אתה לא מבין איפה אתה חי?

אז זהו, שאם הם לא מוכנים לתת כסף בשביל להחזיק את המוסדות האלה, למה הם רוצים שהחילוניים יתנו כסף להחזיק את המוסדות האלה?

בכבוד רב,
דער מזרוחניק

8 תגובות:

  1. לכבוד דער מזרוחניק

    הרשימות שבגלוס אם סכומי עתק שיש לאדמורים לא שווה כלום
    האדמור מגור אמנם עשיר, אבל זה הכל קרקעות, אין לו מזומנים, לאדמור מבעלז אין כסף בכלל, הסכום היא שווי הנכסים ששיכת לחסידות, ואי אפשר לממן מזה לימודי תורה
    היחיד שישוב על מזומן זה רבי פינחס ולא נראה לי שהוא עומד להציל את עולם התיירה, הגם שזה אפשרי, כי אני מאמין שיש לו איך למלאות הריזרבות שלו
    בהצלחה

    השבמחק
  2. אנחנו הציבור החרדי משלם מיסים כמו כל אחד אחר.
    ואם אנחנו צטרך לממן את עצמנו אז שהטיקונים החילונים והמזרוחניקים ימ"ש שיממנו את החינוך הקלוקל של מדינת ישראל ולא מכספי מיסינו

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אצל החרדנקניקים ימ"ש יש כסף ולא לקחת כסף ולהיות נגד המדינה וכמה
      מיסים אתה משלם אדון חרדנקניק

      מחק
  3. מה אתה מזרוחניק ? אתה לא מכיר את ההגיון החרדי ?
    את ה בשבילי נברא בעולם ?
    סאיז הגרויסע מיצווע נעמען פון די צייונים, " צייונים" ככל שזה אמורפי יותר מרוחק, כך ייטב .ציונים, נו אלה הקרחים מעשני הסיגרים על המרפסת בבאזל , זה לא השכן ממול . זה גם לא הפינקלשטיינים מהרחוב השני שאיבדו את בנם שלשום תוך כדי פתיחת ציר והוא רק בן 19, זה ה"צייונים" אלה שעזבו את וולוז'ין כדי לאכול נבלות בחמאת גמלים דווקא ! להכעיס! אלה שחוטפים לתימנים את התינוקות החמודים שלהם ומוכרים אותם לגויים כדי לקיים את הפאשטינקענע מעדינע. מצווה פשוט מצווה להציל להם את כספם מידם שחלילה לא יילך לדברים אסורים מה עדיף שילך להצגות שלהם ב"תיאטרון" ? השם ירחם . השם ירחם.
    ואתה מציע שהוד קדשם ישלח את הדרת ידם לתוך כיס שגבם ויוציא משם זוזים ? ויחלק אותם ? אתה כנראה מעשיגענער.

    השבמחק
  4. נו שוין.. די אלטע מעשה. אנשים אוהבים לתת ממה שאין להם, אבל כסף ברוך השם יש גם יש, ועליו אמר הכתוב והתנחלתם אותם לבניכם אחריכם.
    רבי יודל'ה הורוביץ אמר בשנינותו על סרוליק'ל בימים שזה גורש מוויז'נץ: ככה נאה וכך יאה לנכד וויז'ניצאי שפורץ גדר שגדרו אבותיו מדורי דורות לשמור כספם לעצמם והוא מחלק לכל דכפין..
    ומן הסתם גם זה היטיב דרכו כאשר שפר עליו מזלו..

    השבמחק
  5. מיזרוחניק
    יפה כתבת.

    השבמחק
  6. הצעה מעניינת ביותר, אבל, מזרוחניק "יקר" לכל מטבע יש 2 צדדים.
    אנחנו נממן את הישיבות ובמקביל לא נשלם מיסים ולא נלך לצבא עד לבחירות הבאות.....
    ולא שיש לי משהו בעד או נגד האדמו"רים או הטייקונים הישראלים....

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.