לכבוד
אשתדל בקיצור להשיב לך ואפתח בגור, כאשר הטרור עבד 24 שעות ביממה גם אני כאן עבדתי באותו קצב, כשהטרור הוריד פרופיל גם כאן הורדתי פרופיל, אין לי ענין לפגוע בגור כגור, יש לי ענין להלחם בטרור ובאלימות, מכאן ואילך שכל אחד יעשה לנפשו, דרכי בחיים היא נהרא נהרא ופשטי' ומצידי שכל אחד יבחר את דרכו ואני מכבד אותו
בקשר לעיסוק בבריאותו של הרבי, אסור לשכוח הוא לא אדם פרטי, אם הוא היה אדם פרטי לא היו מגיעים לחתונה עשרת אלפים איש ולא היו עושים זאת בככר העיר, כשרבי מחתן השמחה היא של החסידים כולם, אותו דבר כשהוא חולה המשפחה דואגת ורוצה לדעת כל פרט, והחסידים הם המשפחה, ואת השירות הזה אני נותן להם
שאלת אותי אם חלילה הייתי מתמודד עם מצב כזה, אז אספר לך שאין פרט בחיי שלא פורסם בכל כך הרבה אתרים, לא רק שסיפרו ניפחו והוסיפו ודמיינו וכתבו ולא ראיתי שזה מפריע לך, עושים זאת כבר עשר שנים בפורום מאוד ידוע האם שלחת לשם מכתב לשאול מדוע הם מתעסקים בי, וזה במשך של 9 שנים שעדיין לא הייתי באינטרנט היו בטוחים שאני סוס מת. לכן הדוגמא שהבאת היא שטותית, כפי שחסידי גור עוסקים בי בפורומים ידועים, זכותי המלאה לעסוק בהם כאן אצלי
בקשר למאקעווע זו פרשה בפני עצמה, ותגיד תודה שלא איפשרתי להכניס את הכל, מפני שאם הייתי מכניס מה הלך בינו לבין הרבי היית מתבייש
בקשר לבריאותו של הרבי אל תמשוך אותי בלשון מפני שאם אכתוב פרטים ואספר מה קורה באמת, לא תישן בלילה, רק ארמוז לך, לא בחינם פרצה מלחמה קשה בין האחים על הירושה, אם היית יודע מה קורה שם, היית קולט ומבין לאיזו מסקנה הם הגיעו, אם הרבי לדעתם יחיה עוד 20 שנה לא היו רבים על מה שהם רבים עתה
ועכשיו בקשר לליצמן, מעניין שאתה מצטט מה שכתבתי אצל גפני ומקלב ולא מצטט מה שכתבתי אצל ליצמן שיש הבדל בין שמים לארץ ביניהם. מפני שלא ראינו אצל רבותיהם של גפני וליצמן מלחמה כזו במחשבים, וגם מי שעשה זאת אינו איש שלהם. לעומת זאת אצל ליצמן שרבו לוחם כל כך במחשבים ובאינטרנט וכשהאיש שעומד מאחורי חשבון הפייסבוק של ליצמן הוא על פי השמועה יחצ"ן חסר תעסוקה שלו אינטרס לטפח את ליצמן, הוא חייב היה לצאת במחאה
מבירור שעשיתי בימים אלה אני לומד כי האיש שחשוד שעשה את המעשה זה איש של ליצמן שהקדים את גפני ואשר בשביל להתיר את ליצמן
בקשר לתמונות של בעלזא באתרי טינופת אני מסכים איתך במאת האחוזים, כאן לא נתתי קישור לשם, הטעות היתה בבלוג אחר שלי ששמו 'חדשות בקצרה' שם בטעות כתבתי את שם המקור, והיה עדיף בלעדי זאת
ועתה שמתי לב שאלת גם בענין הרב ברלנד על השינויים בעמדתי, אז תלמד לקרא, יש את המעשה ויש את האישום, על המעשה שעשה אני מעדיף לא להוסיף על מה שכבר כתבתי, אבל האם המשטרה יכולה להאשים אותו כשיש לה עדים מפוקפקים, כאן הבעיה
אם עדיין חסר לך משהו תכתוב לי ואשיב לך
רב ביה"כ בארה"ב
ר' חיים שאולזון שליט"א
שלום רב,
אני
קורא את הבלוג כמעט מהיום הראשון שאתחיל, יש לי רגשות אשמה איך אני מגיע
בכלל לאינטרנט כאשר זה נאסר ע"י רבנים חשובים, אבל זהו זה, בזמני הפנוי
בעבודה אצל אדם עם "כיפה שקופה", אני מסתקל קצת מה נשמע בעולם, בפרט בעולם
החרדי והחסידי, ודרך הבלוג שלך אני מקבל הרבה חדשות ואינפרומציה. תודה על
כך שאתה מבזבז מזמנך כל כך הרבה ותורם את זה לקהל הדתי והחרדי.
ועכשיו קצת לתגובתי. כבר הרבה זמן שרציתי לכתוב לך אבל התפקתי עד היום.
תקופה ארוכה מאוד כתבתה כמעט כל יום על חסידות גור בכלל ועל האדמו"ר בפרט.
היתה הרגשה שיש לך הקפדה על כך שלא יעבור חלילה יום בלי שתכתוב על גור.
אין לי טענה כאשר אתה כותב על
דברים ציבוריים שצריכים תיקון, זה בסדר וזה חשוב ואפילו חייב, וטוב שיש מי
שמבקר וכותב והעסקנים נזהרים מלעשות שטויות.
אבל
כשאתה נכנס לעולמם הפרטי של אנשים, וזה לא משנה אם זה אישיות פרטית ו/או
אדמורית, כל דבר שלא שייך לתחום הציבורי רק הפרטי האישי, זה לא יפה ולא
הוגן ולא אומני להתעסק עם זה.
וזה לא רק בגור אלא גם בקבוצות
אחרות, דבר פרטי אישי, זה לא לתחום הציבורי, קרי בלוג באינטרנט. אבל היות
ואני מתקרה חסיד גור, לכן אכתוב את תגובתי רק בקשר לגור.
כל
ההתעסקות שלך בקשר למחלתו של הרבי הק' שליט"א, הניתוח, ההבראה, הטיפולים,
ההבראה, ושוב, עומד בתפילה, יושב, יש טיש, אין, מקבל חסידים, לא, מתעסק
בציבוריות, לא מתעסק, כן אמר הגומל, לא אמר, וכו' וכו' וכו', בלי סוף בלי
הפסקה. זה ממש נראה כאילו יש לך איזה אובסיסביות לדבר זה. האם אתה חושב שזה
יפה להתעסק כך בפרטיותו של אדם, אפילו אם הוא אדמו"ר, (התירוץ הדחוק שלך
שתורה היא ולימוד היא צריכה, ממש לא מתקבל על הדעת, פשוט מצחיק). ובפרט
שאנו רואים שרוב הדברים שכתבתה הם לא נכונים. וב"ה הרבי בריא (יאריך ימים
על ממלכתו) ומחוזק, חזר הכל למסלול רגיל, ולא אמריקה ולא דובים ולא יער.
ב"ה הוא בריא וחזק, יש מועצת גדולי התורה של אגודה וכדו'.
ובמחילה מכבודך, אם חלילה וחס
אתה האיתה חולה במחלת איידס לדוגמה, האם זה היה יפה לכתוב על זה או לדבר על
זה, ממש לו, כי לכל אדם יש את הפרטיות שלו, אבל אם ההיתה נתפס למשל בגנבה
זה כבר משהו אחר.
אותו
הדבר כאשר כתבתה על "נקמתו של המאקעווער בגור" אז לידיעתך, הישיבה לא נסגרה
בגלל המאקעווער, אלא בגלל הרה"ג מנחם מנדל שפרן, שלא רצה ללכת בדרך הלימוד
שהרבי רצה ובשביל לא לפגוע בו בכך שמפטרים אותו או שמים מישהו מאליו,
העדיפו לסגור את הישיבה. והמאקעווער רב שליט"א מגיע עד היום לפחות פעם
בחודש נסיעה לגור, ומשתתף (הוא ואחיו) בכל השמחות בגור, ומכבדים אותם בכבוד
הראוי המגיע להם.
ועכשיו לר' יענקל ליצמן, אין
לי בעיה תכתוב עליו כמה שאתה רוצה, הוא איש נבחר ציבור והציבור אמור לדעת
עליו כל מה שהוא עושה. (חוץ מדברים פרטיים אישיים, גם לנבחר ציבור יש את
עולמו הפרטי משפחתי.) אבל תהיה הוגן ותכתוב בהגינות, אוביקטיבי בלי שנאה
אישית. ולדוגמא: כתבה היום עליו שיענקל ליצמן מריץ את עצמו באינטרנט! בגלל
שמישהו חמד לצון ופתח על שמו דף בפיסבוק. אבל לפני כמה ימים כתבתה על גפני
ועל מקלב שגם מישהו פתח על שמם דף בפיסבוק, (כנראה שזה אותו אחד) שהם לא
אשמים.... וכו', אני מביא ציתות מדויק-----
אם שמתם
לב למרות שכבר כמה ימים שדווח כי משה גפני פתח חשבון בפייסבוק, לא מיהרתי לכתוב על
כך למרות שמדובר בנושא חמור. והסיבה מדוע לא מיהרתי, כי הסבירות אמרה שלא הוא פתח
את החשבון. מה שצריך היה לברר האם מישהו חמד לצון או מישהו ביקש להזיק לו, או אולי
אחד מעוזריו החליט כי הוא מתחיל להריץ אותו בדרך עקיפה וכבר היו דברים מעולם
ולכן, המתנתי עד שגיליתי כי מדובר במתחזה, מי שמבקש אולי להריץ אותו אבל השאלה היא מה הוא רוצה מיעקב אשר, היום הוא פתח חשבון דומה גם לו. אין ספק כי מדובר במשהו חיצוני, אם כי אני עדיין לא קובע במאת האחוזים שהשניים לא ידעו לפני כן, את זה נדע מאוחר יותר
מה שמעניין מי שעשה זאת פתח חשבונות לגפני ואשר אבל לא לאורי מקלב והשאלה היא מדוע הוא פסח עליו
השאלה שאני מציב כאן, האם נכון לח"כ חרדי לפתוח חשבון בפייסבוק, יהיו אשר יאמרו כי טוב שיעשו זאת ככה אפשר להגיע לאלפי אנשים. אבל מאידך אסור לשכוח כי מדובר בחכי"ם חרדים ובמיוחד מי אשר אסרו את האינטרנט בכלל והפייסבוק בפרט, מדובר במה שהפיל חללים רבים ברחוב החרדי
ולכן, המתנתי עד שגיליתי כי מדובר במתחזה, מי שמבקש אולי להריץ אותו אבל השאלה היא מה הוא רוצה מיעקב אשר, היום הוא פתח חשבון דומה גם לו. אין ספק כי מדובר במשהו חיצוני, אם כי אני עדיין לא קובע במאת האחוזים שהשניים לא ידעו לפני כן, את זה נדע מאוחר יותר
מה שמעניין מי שעשה זאת פתח חשבונות לגפני ואשר אבל לא לאורי מקלב והשאלה היא מדוע הוא פסח עליו
השאלה שאני מציב כאן, האם נכון לח"כ חרדי לפתוח חשבון בפייסבוק, יהיו אשר יאמרו כי טוב שיעשו זאת ככה אפשר להגיע לאלפי אנשים. אבל מאידך אסור לשכוח כי מדובר בחכי"ם חרדים ובמיוחד מי אשר אסרו את האינטרנט בכלל והפייסבוק בפרט, מדובר במה שהפיל חללים רבים ברחוב החרדי
אז אולי תסביר לי למה אצל גפני ויעקב אשר זה לא הם, אבל אצל ליצמן זה כן הוא, האם יש לך רוח הקודש?!
אותו הדבר שכתבה על הרב ברלנט הרב של שובו בנים, בהתחלה כתבה בצורה שזה ממש בטוח, וכתבתה שזה רק היה עניין של זמן, וכו'...
והתעסקתה
עם זה עוד ועוד ועוד. ואפיל שאני בכלל לא חסיד שלו ולא מכיר אותו, אבל, די
מספיק, פויה, ובפרט שלאחרונה לפי דברי הבלוג שלך זה בכלל לא בטוח שזה קרה,
יותר נכון שזה קרוב יותר לשקר מלאמת.
גם
לאחרונה לפני שבת כתבתה על איזה אתר גוי שהביא את התמונות מהחתונה של
בעלז, ואני מתוך סקרנות נכנסתי לאתר הזה, ע"י שראיתי את הקישור שלו אצלך,
ונכשלתי במראות אסורות, אז למה להביא כאלו שמות של אתרים אצלך בבלוג, זה
שאני קורא של הבלוג שלך זה לא אומר שמותר להסתקל באתרים כאלו, ואתה הבאתה
אותי לידי נסיון שלא עמדתי בו.
לכן אני חושב שטוב שאתה כותב על כל עינייני עסקנות הציבור, אבלות ציבוריות, ביקורת על העסקנים זה מצוין ואפילו מחויב.
אז בבקשה תכתוב ותכתוב אבל שיהיה "אמת בפרסום" ולא דברים אישיים פרטיים!.
ויש לי הצעה, אולי תתחיל לכתוב גם כמה טוב בציבור החרדי, כמה מעשים טובים יש, כמה חסדים יש, וכו'.
והאלוקים יסלח לי על כך שאני בכלל פותח את האינטרנט, ואולי בגלל זה אסור לעבוד במקום חילוני. והוא רחום........
ושוב תודה רבה!
בכל הכבוד הראוי
בן שמחה דונג
אשתדל בקיצור להשיב לך ואפתח בגור, כאשר הטרור עבד 24 שעות ביממה גם אני כאן עבדתי באותו קצב, כשהטרור הוריד פרופיל גם כאן הורדתי פרופיל, אין לי ענין לפגוע בגור כגור, יש לי ענין להלחם בטרור ובאלימות, מכאן ואילך שכל אחד יעשה לנפשו, דרכי בחיים היא נהרא נהרא ופשטי' ומצידי שכל אחד יבחר את דרכו ואני מכבד אותו
בקשר לעיסוק בבריאותו של הרבי, אסור לשכוח הוא לא אדם פרטי, אם הוא היה אדם פרטי לא היו מגיעים לחתונה עשרת אלפים איש ולא היו עושים זאת בככר העיר, כשרבי מחתן השמחה היא של החסידים כולם, אותו דבר כשהוא חולה המשפחה דואגת ורוצה לדעת כל פרט, והחסידים הם המשפחה, ואת השירות הזה אני נותן להם
שאלת אותי אם חלילה הייתי מתמודד עם מצב כזה, אז אספר לך שאין פרט בחיי שלא פורסם בכל כך הרבה אתרים, לא רק שסיפרו ניפחו והוסיפו ודמיינו וכתבו ולא ראיתי שזה מפריע לך, עושים זאת כבר עשר שנים בפורום מאוד ידוע האם שלחת לשם מכתב לשאול מדוע הם מתעסקים בי, וזה במשך של 9 שנים שעדיין לא הייתי באינטרנט היו בטוחים שאני סוס מת. לכן הדוגמא שהבאת היא שטותית, כפי שחסידי גור עוסקים בי בפורומים ידועים, זכותי המלאה לעסוק בהם כאן אצלי
בקשר למאקעווע זו פרשה בפני עצמה, ותגיד תודה שלא איפשרתי להכניס את הכל, מפני שאם הייתי מכניס מה הלך בינו לבין הרבי היית מתבייש
בקשר לבריאותו של הרבי אל תמשוך אותי בלשון מפני שאם אכתוב פרטים ואספר מה קורה באמת, לא תישן בלילה, רק ארמוז לך, לא בחינם פרצה מלחמה קשה בין האחים על הירושה, אם היית יודע מה קורה שם, היית קולט ומבין לאיזו מסקנה הם הגיעו, אם הרבי לדעתם יחיה עוד 20 שנה לא היו רבים על מה שהם רבים עתה
ועכשיו בקשר לליצמן, מעניין שאתה מצטט מה שכתבתי אצל גפני ומקלב ולא מצטט מה שכתבתי אצל ליצמן שיש הבדל בין שמים לארץ ביניהם. מפני שלא ראינו אצל רבותיהם של גפני וליצמן מלחמה כזו במחשבים, וגם מי שעשה זאת אינו איש שלהם. לעומת זאת אצל ליצמן שרבו לוחם כל כך במחשבים ובאינטרנט וכשהאיש שעומד מאחורי חשבון הפייסבוק של ליצמן הוא על פי השמועה יחצ"ן חסר תעסוקה שלו אינטרס לטפח את ליצמן, הוא חייב היה לצאת במחאה
מבירור שעשיתי בימים אלה אני לומד כי האיש שחשוד שעשה את המעשה זה איש של ליצמן שהקדים את גפני ואשר בשביל להתיר את ליצמן
בקשר לתמונות של בעלזא באתרי טינופת אני מסכים איתך במאת האחוזים, כאן לא נתתי קישור לשם, הטעות היתה בבלוג אחר שלי ששמו 'חדשות בקצרה' שם בטעות כתבתי את שם המקור, והיה עדיף בלעדי זאת
ועתה שמתי לב שאלת גם בענין הרב ברלנד על השינויים בעמדתי, אז תלמד לקרא, יש את המעשה ויש את האישום, על המעשה שעשה אני מעדיף לא להוסיף על מה שכבר כתבתי, אבל האם המשטרה יכולה להאשים אותו כשיש לה עדים מפוקפקים, כאן הבעיה
אם עדיין חסר לך משהו תכתוב לי ואשיב לך
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.