רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 1 במאי 2013

יהודים אוהבים יהודים


תגובה 1:

  1. מכיר את הרב גינזבורג יותר משלושים שנה. תמיד היו לו מעריצים ותלמידים ובצדק. זה התחיל עם הרבה משוגעים אמריקאיים מדובללי שיער ומגלגלי עיניים ברחוב יחזקאל ליד כיכר השבת, שם היה נותן שיעורים.

    יהודי נקי וצדיק בעל הדרת פנים ותלמיד חכם.

    לפני כעשרים וחמש שנה זכיתי להיות חלק מחבורת אנשים שרצתה להקים ישוב לחוזרים בתשובה. הנושא התגלגל ובשלב מסוים קיבלנו על עצמינו את הרב גינזבורג לרב שלנו וביקשנו ממנו לעבור לגור בישוב החדש לכשיוקם. הוא שאל את הרבי כמובן, וקיבל תשובה "ישארו במקומותיהם".

    הסיפורים שסיפרו עליו הכשירו אותו להחליף את הרבי לאחר מאה ועשרים וחלק מהאנשים התפלאו למה הרבי לא מפנה לו את מקומו בחייו. את ה"ישארו במקומותם" פירשו המשוגעים כקינאה של הרבי ברב גינזבורג.

    אז כל זה לא כדי להגיע לגנותו. אבל בכל זאת חייבים לספר, הוא ניסה לדחוף אותנו לכיוון של קיבוץ בקדושה. דהיינו כל אחד יתרום את כשרונותיו יהיו אשר יהיו. אם הוא עורך דין רופא או נהג, ויקבל מהכלל כדי הצטרכותו. הוא אמר שככה זה יהיה בזמן משיח ושאנחנו בדרך זו נזרז ביאתו. ועוד כמה הצעות שהיו קצת הזויות, במילים עדינות.

    אז תמיד צריך את החשדהו יחד עם הכבדהו וזה חוסך הרבה עוגמת נפש. כי לפעמים החסידים מנשאים את הרב למדרגות שהוא ממש ממש לא שייך אליהן. אבל הרב אומר לעצמו "אם כולם חושבים שאני כזה צדיק, אז הם לא טועים". הוא רק שוכח שלרוב אומרים את זה על שיכור.

    אגב, ולהבדיל בן טמא לטהור וחלילה וחס להשוות, חלק ממקימי הישוב המדובר המליכו על עצמם כמה שנים לפני זה איזה רב שמנמן שאחרי שדחף את חסידיו להגיע לשלימות על ידי קיבוץ נדבות, החל גם לעסוק ברפואה והחל לרפא נשים על ידי התבוננות מאומצת במקומותיהן המוצנעים. ואז חוסלה אדמורותו וניתנה בידי אחד מתלמידיו מגיבעת שאול, אדם שלא יודע צורת אות שלהגיד עליו בהמה גסה זו מחמאה.

    פשוט לא להאמין מה הולך היום ואחרי מי האנשים נגררים בלי אפילו טיפת חשדנות.

    אז הרב גינזבורג נראה צדיק נקי ידיים ופנים, אבל החשדהו בדור הזה תמיד צריך להשאר בפרט שהדרישות מהחסיד הופכות למוזרות.

    ומה נעשה עם ככל אשר יורוך?? לא יודע. פשוט לא יודע. לא יודע אם זה נכון גם על הדור הזה עליו כתוב אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמיים.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.