רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 ביולי 2013

הרב עובדיה יוסף: ה'חזון איש' חזון אשה...

מאת ש"סניק

בשביל להבין במי ובמה מדובר ואת מה מתכוונים להנציח מביא אני לכם כאן רק מדגם ממה שאמר הרב עובדיה יוסף על רבנים

● על מרן החזון איש זצ"ל: "זה לא חזון איש, זה חזון אשה".

● על גדול הפוסקים הספרדיים, מרן הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל: "עשה עצמו שלא ידע את יוסף... ושרא ליה מריה (יסלח לו אלוקים)... וכל פלפולו של האור לציון אין לו שחר" (יביע אומר חלק ט). על ספרו אמר: "זה לא אור לציון, זה חושך לציון" (דרשה).

● על מרן הגאון המקובל האלוקי, מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל: "זה לא תלמיד חכם אומר דברים כאלה - זה בושה וחרפה לומר דברים כאלה. דברים תמוהים מאוד. כבר כתבתי בספרי נגד זה" (דרשה).

בספר (חזון עובדיה ט"ו בשבט) מכנה הרב עובדיה את הרב אליהו "אחד המתיימר להיקרא 'רב'", ובהתייחס לפסק הלכה של יריבו ההלכתי הוא מוסיף בלעג "לא יאומן כי יסופר וכל השומע יצחק לו".

● על ראש אבות בתי הדין של העדה החרדית, מרן הרב משה שטרנבוך שליט"א: "אחד, שמו שטרנבוך, שמעתם עליו? זה שטרנבוך חיבר ספר, נגד אלה שהולכות עם מטפחת. אלא, צריך ללכת עם פיאה נוכרית. איזה שוטה, איזה בהמה... זה בן אדם לא נורמלי" (דרשה).

● על הרב יצחק רצאבי שליט"א, מפוסקי יהדות תימן: "והנה גם הלום ראיתי ל"אברך אחד" בשם ר' יצחק רצאבי... שמכרכר בכל עוז להחזיק במנהג שנהגו קצת מיוצאי תימן".

● על הרב יצחק ברדא שליט"א: "הרהיב עוז לצאת נגד מרן... וכבר היכה הגר"ש משאש על קודקודו... וידעתי בני ידעתי כי הנ"ל עומד במרדו וממשיך לפסוק גם בעניינים אחרים נגד פסקי מרן השולחן ערוך, וכל יראי ה' יתרחקו מהוראותיו" (חזון עובדיה, חנוכה).

● על הרב אליהו תופיק שליט"א: "אברך אחד... לא זכה לשמש כל צרכו, שיצא בספרו 'קול אליהו' לחתור אחר ספרי 'יביע אומר' אשר טפחתי ורביתי בעמל ויגיעה והוא כאפרוח שלא נפתחו עיניו... נער בער... כל מה שכתב האברך הנ"ל דצווח ככרוכיא על דברינו, דבריו מהבל ימעטו ובמקום שעמד לא ישב... והוא כמתלהלה יורה זקים" (יביע אומר).

● על האברך הרב דוד טהרני אמר הרב עובדיה כי מדובר ב"תלמיד המבעט ברבותיו".

● על הרב אמנון יצחק שליט"א, מזכה הרבים: "הקדיח תבשילו. אין לו יראת שמים. הוא קורא את עצמו חכם. חושב את עצמו גבוהה גבוהה, שהוא מנהיג, צריך לדעת שהוא מתייהר והקדוש ברוך הוא משפילו" (דרשה).

● על הרב דוד סתיו - רב היישוב שוהם: "אין לו יראת שמים בכלל... אין לו חלק לעולם הבא... מסוכן ליהדות, מסוכן לרבנות, מסוכן לתורה... אדם רשע"

3 תגובות:

  1. חבל שלא כתבת מה הראב"ד כותב על הרמבם או הרמבן ובעל המאור ... פתי מבוהל . לעיתים צריך לנקוט לשון ציורית וקשה לבאר דברים חבל שאת הדברים הטובים שהוא כתב על הרבנים האלה לא הבאת שהוא התייעץ עם חזון איש על רבנות ירושלים שהוא אמר על הרב בן ציון "שהוא מבין גם מה שמתחת לדף". העיקר לתת נשק ביד בורים ועמי ארצות להגיד הרב רק תוקף תתבייש נשמה תתבייש אין לך אחיזה במציאות.

    השבמחק
  2. הכי מקומם ששמע את דברי הבלע של ההוא מהרובע ושתק באותו זמן והיה שם כמדומני בקשי דורון ועוד ושתקו על דברי שונא ה' מובהק
    ככה שהם לא טובים מאותו רשע מרושע שונא ה'

    השבמחק
  3. מטרת הבלוג פסולה וכל הציטטות מנותקים מההקשר ולכן מסולפים וחוטאים לאמת
    יוסי דהן

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.