רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 ביוני 2026

מרן החד"ה קוק שליט"א: האם יהיה גיוס לבני ישיבות? ומה מטרתם האמתית של המדברים על הגיוס?!

 


מרן החד"ה קוק שליט"א

אודות גיוס לצבא וגזירת הגיוס ומטרתה

 

לפני כחדשיים וחצי הגיע לרבינו החד"ה קוק שליט"א אחד שיש עליו "צו גיוס", והוא לא רוצה ללכת לשם מחשש לקלקול רוחני, וביקש עצה וברכה.

 

רבינו שליט"א הצדיק את החשש, מפני שידוע מה שהם עושים להכניס טומאה וכשלונות בכל מקום, וכעצת בלעם להכחיד את ישראל על ידי זימה ותועבה.

 

לאחר מכן ברכו רבינו שליט"א שיזכה לצאת בשלום עם כל הפטורים מחמת המציק, ועל החשש שמא יתפסוהו בינתיים הפטיר רבינו בלשון קדשו "הם לא יראו אותו"...

 

כאן המקום לתקן את השמועה המעוותת אשר כביכול רבינו שליט"א מעודד הליכה לצבא, ולא היו דברים מעולם, רק רבינו שליט"א כדרכו לוקח מוסר מכל דבר בתורת "מכל מלמדי השכלתי", ואמר כמה פעמים, שההולכים לצבא "קרבי" שמוכנים למסור נפשם ויוצאים מביתם על דעת שאולי יחזרו במצב צבירה שונה ממה שיצאו, הוא מקנא בהם שמוכנים ללכת בחירוף נפש למען עם ישראל, וראויים הם לתת ברכה לאחרים... [וכן רגיל מרן שליט"א להתבטא על תורמי הכליות. ואכמ"ל].

 

הוסיף מרן שליט"א, גם אני צריך ללמוד מהם להיות קרבי בתורה, ולא להכנע ליצר הרע ולסגור את הגמרא בשעה 2 בלילה אם יש לי באמת אפשרות להמשיך עוד כמה דקות, וקל וחומר שלא להשמע ליצר וליפול ברשתו בפגם הכעס והעינים וכו', אלא להיות קרבי נגדו ולהביסו לכבוד ציווי ורצון השי"ת...

 

בד בבד, אי אפשר לשכוח מה שאמר רבינו שליט"א: חייל קרבי שמחלל שבת הוא עושה תרתי דסתרי הכי גדול שיש בעולם, שהרי אם מוכן למסור נפשו עבור אחרים, איך מחלל שבת שבזה מוסר את עצמו למיתת בית דין ולכל הצרות ומתרחק ממקור הברכה, וגם גורם בזה נזק לכלל ישראל, שהרי כולם מצויים בספינה אחת כמשל הידוע, וכל ישראל ערבים זה לזה.

 

ואמר לי רבינו שליט"א כמה פעמים, אם תבחן את המציאות תראה שבצבא הקרבי אלה שהולכים בחזית ראשונים על פי רוב הם חובשי כיפה מניחי תפלין ושומרי שבת קדש, כי האידיאל הקדוש למסור נפש הולך בד בבד עם החיבור להשי"ת, ולך נא ראה אפס קצהו בספר "מעשה בצדיק ואלונקה" ואידך זיל גמור... [וזכורני פעם שאמר לי רבינו שליט"א בשם הסטייפלר זיע"א דברים נוראים בענין זה ואיני יכול לכתבם כיון שהעולם ירעש ויגעש]. והדברים ארוכים.

 

אין ספק שהדבר הערכי ביותר הוא לימוד התורה, וכבר אמרו חז"ל (ריש פאה) "ותלמוד תורה כנגד כולם", ואמר רב יוסף (במגלה טז ע"ב) גדול תלמוד תורה יותר מהצלת נפשות. ואין להאריך בדברים פשוטים וברורים, והמנסה לדבר דברים אחרים הרי הוא כשוטה המנסה לכסות את אור השמש בכברה ועפרא לפומיה.

 

וכבר שמעתי מפי קדשו של רבינו שליט"א דברים קשים וחריפים ביותר על שוסי ובוזי התורה המצפצפים בקולם נגד לומדי התורה שכביכול צריכים להתגייס וכו', ולא פעם אמר להצטרף למחאות שארגנו גדולי ישראל בענין זה.

 

ואמר לי רבינו שליט"א, "אין ספק שגזירת הגיוס עבידא דבטלא, ובפועל לא יהיה שום גיוס, הם יודעים את זה שלא יהיה גיוס, והם רק מנסים לבזות את התורה דרך הדיבורים הללו, וכדרכו של הערב שכל בקשתו לעקור כל סממן קדוש, ה' יפר עצתם ויקלקל מחשבותם".


אסור לשכוח מה שאמר מרן שליט"א לאחרונה, שגם אנחנו לא נוכל לשבת בשקט לאור כל המצב, כי כל אחד צריך לבדוק אם בשלו הסער הזה, וזה ברור שאם היו עושים הפגנות ומחאות על כל בחור ישיבה שמוציאים אותו מהישיבה, והיו מוסרים עליו נפש שלא יתדרדר, אז העולם היה נראה אחרת, וכן העיר רבינו שליט"א שיש להוציא מוציאים כזאת ואפילו יותר מזה, כנגד היצר הרע של הגאוה העדתיות והסטיגמות הקשות, הגורמים צער ודמעות למשפחות שלמות ב"סלקציה היהודית" שלצערינו נכנסה גם ע"י גורמים ובעלי מוסדות של ספרדים, אשר בודאי לא ניחא לקוב"ה בגאוה זו, ודבר זה מעכב משיח, וענין זה גורם קטרוג על לומדי התורה, ודי בזה. 

 

בברכה רבה

יקותיאל דטבריה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.