רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 ביוני 2026

הערות והארות - חיים שאולזון



סורוצקין הזהיר את הבחורים בישיבתו שחלילה לא ייצאו למחאת הרכבים והכריז שהמחאה הזו היא נגד דעת תורה - והאם דעת הגרמ"ה הירש אינה 'דעת תורה'?

הוא השאיר להם הודעה מוקלטת - שמעתי את כולה - שם הוא מזהיר את בני הישיבה שלו בראשון לציון, כי מחאת הרכבים עוברת קרוב אליהם וחלילה שלא ייצאו החוצה לחזקם, מאחר והמחאה הזו היא מחאה נגד 'דעת תורה', וזאת למרות שהגרמ"ה הירש אמר כי דעתו שצריך לתת יד למחאה הזו. כנראה מבית הגר"ד לנדו אמרו לו למנוע זאת, ולכן עשה מה שעשה, הוא לא הסביר כי מדובר במחלוקת בין הגדולים הליטאים, אלא קבע כי זה נגד 'דעת תורה', האם דעת הגרמ"ה הירש אינה דעת תורה?

האם לראשי ישיבות החסידים אין 'דעת תורה'?

מי שישמע את ראשי הישיבות הליטאים שהחרימו את מחאת הרכבים מדברים כאילו שיש 'דעת תורה' אחת והיא של גדולי הליטאים, וזאת למרות המחלוקת שבין הגדולים שלהם, השאלה היא האם לראשי הישיבות החסידים אין 'דעת תורה'? מה הפירוש כי המחאה היא נגד דעת תורה. אם הם היו אומרים כי זה נגד דעת הגר"ד לנדו אפשר להבין וזכותו של כל גדול בישראל להחזיק בדעתו, אבל לומר כי מדובר במחאה בניגוד ל'דעת תורה' פירושו כי מכריזים שדעת גדולי החסידים אינה 'דעת תורה'. האם הם יאהבו אם החסידים יכריזו כי דעת גדולי הליטאים אינה 'דעת תורה'?

בעיית המקוואות הפכה לבעיית הבריכות הכשרות

היו מי שחשבו שבכל מקום שיש הרבה אנשים הסכנה קטנה יותר ומתברר כי אין לזה קשר, מספיק שמי יוצר קשר עם דיבורים והם מוצאים מקומות היכן לעשות את המעשים המכוערים. בימים אלה יצאה קריאה מראשי סאטמאר שלא לאפשר לילדים ובחורים ללכת לבריכות הכשרות של גברים בלבד מבלי שהאבא עימם, והסיבה מפני ששם קורים דברים חמורים ואסורים. מצב כפי שהיה בעבר במקוואות שם נוצרו הקשרים הנוראים, ובחדשי הקיץ זה קורה בבריכות הכשרות. הורים בטוחים כי מאחר והצעירים בבריכות כשרות של גברים בלבד אין בעיה, ולא קולטים כי שם זה מתחיל. מודעת סאטמאר באה לאחר שורת מקרים כאלו שפגעו בין היתר במשפחות מכובדות ביניהם. הם לא רוצים לאסור את הבריכות לגברים בשל חשש שאז יחפשו בריכות לא כשרות עירוניות יחד עם גויים ושם יקרו דברים חמורים פי כמה. לכן, הם מזהירים את ההורים לשמור על ילדיהם בבריכות הכשרות ושלא יהיו שם בלעדי האבא

האלימות בערד ההוכחה שגור בעייתיים לא רק בקרב חרדים

זו לא הפעם הראשונה הרבה פעמים עברנו זאת בעיר הזו, חשבנו כי לאחר שגור כמעט שולטת בעיר הם יעשו הכל על מנת שתושבי העיר יאהבו אותם, או לפחות יכבדו אותם, ומתברר כי הם לא מצליחים למצא דרך איך לשלוט בעיר ולהוכיח כי החרדים מסוגלים ויכולים להיות שותף בעיר מבלי לפגוע אחד בשני. גם אם יהיו לחסידי גור טענות מצויינות נגד החילונים, אבל ברגע שאתה הכוח החזק בעיר אתה חייב למצוא דרך איך שהעיר תהיה רגועה ותרגיש טוב ולא לארגן אלימות נגד אלימות. זה לא פתרון, זה רק מגביר את הבעיה. - החילונים לא יעזבו כל כך מהר את העיר, ועל פי המצב היום פירושם של דבר שהעיר הזו תחיה על אלימות, זה לא עושה טוב לאף אחד. חבל שאין בגור מי שיחנכו וילמדו את מי שצריך איך לחיות בעיר בלי אלימות

גיוס הכספים בחו''ל ברכה כך מוכיחים לחילונים כי איננו צריכים אותם

זו השנה השלישית ומבורכת, לא כל כך בשל כמה שאספו למרות שאספו יותר משנים קודמות, אלא בשל ההוכחה כי אפשר להסתדר לבד בלעדי תקציבי הממשלה. בשנה הראשונה הם חשבו כי מדובר בהרבה כסף זה אפשרי שנה אחת אבל שנה שניה ושלישית זה יגמר ולא יהיה עוד מהיכן לקחת כסף. אז הנה שנה שלישית, ולא רק שמצליחים מביאים הרבה יותר. החילונים לא מכירים את ההיסטוריה היהודית שככה חיינו בעבר לפני שהחילונים השתלטו על תקציבי החרדים. ככה יש לעשות בכל תחום, להתארגן לבד בלעדיהם וזה אפשרי

להתנתק פיננסית מן המדינה רק ככה נוכל להילחם בהם

כל כוחם הוא בתקציבים עם זה הם מבקשים לחנוק אותנו. שימו לב הם משקיעים כל כך הרבה בסנקציות מתוך תקוה כי ימצאו חלשים שיתגייסו בגלל שלא יוכלו לעמוד בסנקציות. חובתנו להקים קרנות למי שאינם מסוגלים להתמודד עם הסנקציות הללו מדובר יחסית בסכומים קטנים ואפשר לעשות זאת. בעבר כשלא קיבלו מן המדינה חיו טוב ב"ה, והחיים היו שמחים יותר. היום אתה תחת שלטון שמבקש למחוק את יהדותך, מבטיח לך כסף תמורת השמדה, וחייבים להראות להם שלא מפחדים מהם וכי נסתדר בלעדיהם

התלות בתקציבי מדינה סגולה לחילוניות!!!

בעל המאה בעל הדעה, זה היה ככה בכל הזמנים, ולכן פלא הוא שהמגידים והמטיפים החרדים לא מרבים לדבר על הסכנה של חיים על תקציבי מדינה, ברגע שאתה מתרגל לחיות עם כסף כזה קשה אחר כך לחפש דרכים אחרות, ואז מכתיבים לך דרך חיים, ואתה אומר לעצמך אעשה זאת והעיקר שימשיכו לתת לנו כסף. כאן החורבן והסכנה. יהודי חרדי אסור שיהיה תלוי בתקציבים שבאים ממקורות לא דתיים וכאלו שהם מסוכנים לעתידך היהודי. בארץ ישראל מאבק קשה על העתיד היהודי, החילונים והמזרחיסטים מבקשים למחוק את מקוריותך יתנו לך תקציבים תמורת חילון, הם עושים זאת בהרבה דרכים. מחייבים אותך לשרת בצבא מחלן, וכאשר עברת את הגיל הזה מסדרים לך ג'וב היכן שהכסף יעוור אותך ותיפול בידיהם

להזהיר את הדור הבא אם חפצי חיים אתם אל תקחו מן המדינה פרוטה

אסור לאבד זמן כל יום שעובר אנו מאבדים עוד נשמות, חייבים להזהיר את הדור הבא לעשות הכל שלא להיות תלויים בכספי ממשלה גם ולמרות שמשלמים מיסים. ברגע שאתה תלוי בהם, הם שולטים עליך ואז אתה בצרות. להתארגן לבד, לבנות כלכלה עצמאית כזו שאינה תלויה בשלטון ובכח השפעה מסוכן 

לעשות הסכם עם הקנאים, אנחנו לא ניקח כסף מן המדינה והם שישתתפו בבחירות על מנת להחזיק את החילונים בגרון

בתחבולות תעשה מלחמה, נוצר מצב מצויין כזה שנוכל להתגבר על החילונים. יש לפחות 2 מנדטים חרדים שאינם משתתפים בבחירות ויש הטוענים שיש יותר מכך. אולי הגיע הזמן לעשות את הצעד הנכון, פעם אחת כן להשתתף בבחירות על מנת להחזיק את החילונים בגרון. ברגע שיש לנו חברי כנסת וכח הצבעה בכנסת אפשר לסגור אותם חזק ולמנוע מהם יכולת של ניהול ממשלה, הם ייאלצו לעשות את מה שאנו רוצים ולא נהיה תלויים בהם. לא נשב בקואליציה כלשהי נשב בחוץ ונעשה הכל שיבינו כי בלעדי שהם מאפשרים לחרדים לחיות את חייהם הם לא יוכלו לחיות. בגלל שהקנאים אינם משתתפים בבחירות החילונים חושבים כי אנו מעטים ואפשר יהיה להשמידנו בקלות. כאשר יבינו כי לחרדים כח חזק, הם ישלימו את עם המציאות ויגיעו להבנות עמנו, שאנו לא ציונים, לא לאומיים, ולא נשרת בצבא ציוני מחלן

מדוע ראשי ישיבות ההסדר הלכו למפגש עם הרמטכ''ל אם הוא מחרים את ראש מכינת עלי

הרמטכ"ל אינו קדוש, וכאשר הוא רואה שראשי ישיבות ההסדר נכנעים לו גם כשרש הוא מחרים את מי שקרא למלחמה נגד החדרת חיילות לטנקים, הוא יודע כי אתם בכיסו. וכך היה, הבטיח לכם שיעשה קצת סדר בעניין דבר שכלל לא בטוח, מספיק שמישהו יפנה לבג"ץ נגד בטענה כי פוגעים בחיילות ולא עשיתם דבר. הוא א אהבטיח לכם שזה יכנס לפקודות מטכ"ל כי אין חיילות היכן שבני ישיבות ההסדר משרתים, מדובר בהבטחות של מילים ולא מעשים, וימים ידברו

סמוטריץ' כנראה לא למד כי תלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו

הוא מתגאה ואומר כי לו יש הרבה יותר תלמידי חכמים משל החרדים, מפני שהוא מעריך את התלמידי חכמים של המזרחי ושל החרדים ואילו החרדים מעריכים רק את תלמידי החכמים החרדים. זה מזכיר את הנוצרים אוהבי ישראל האומרים כי להם עולם כפול גם היהודים וגם הנוצרים. מה שסמוטריץ' אינו קולט כי ראשי הישיבות של המזרחי הם בבחינת תלמיד חכם שאין בו דעת, שעליהם נאמר: נבלה טובה הימנו. הם מודים כי בני ישיבות ההסדר בצבא עוברים מצבים קשים, נאלצים להתמודד עם ירידה גדולה באידישקייט, השירות עם נשים ועם מצבים הפוגעים קשות בהלכה, ובכל זאת ראשי הישיבות הללו ממשיכים לשלוח את התלמידים לצבא מחלן. הבחורים שעוברים מהישיבה לצבא, חוזרים לישיבה עם ירידה נוראה בפנימיות היהודית שלהם, הם נמצאים תקופה באווירה חילונית ולא שייך שלא להיפגע רוחנית. הם לא מלאכים, והשהייה כל כך הרבה זמן עם חילונים וחיילות הורס את כל ההשקעה שהשקיעו בהם בזמנם בישיבה. אם היה בהם דעת, הם היו הופכים עולמות ולא מאפשרים גיוס לצבא עד שהצבא ישמור להם במסגרת סגורה מכל הניסיונות שמתנסים בהם במצבים כאלו. אנו מתפללים ומבקשים כל יום שלא נעמוד בניסיונות כאלו, וראשי הישיבות של ההסדר שולחים אותם למקום שמלא בזימה ופריצות ועניינים אחרים. האם לראשי ישיבות כאלו יש דעת? בהחלט לא

54 אחוז נשירה אצל המזרחניקעס

בימים אלה התפרסם סקר שמוכיח כי הנשירה אצל המזרחיסטים הוא של 54 אחוז, מספר שחייב להחריד כל מי שרואה ושומע זאת. הסיבות לכך ברורות, חיים יחד עם החילונים, משרתים בצבא מחלן, נכנסים לצבא עם כיפה, ובמצב טוב יוצאים משם עם כיפה בנט, ככה מאבדים המזרחיסטים את בניהם בצבא וכך שהם לומדים ועובדים יחד עם חילונים. גם אצל החרדים יש נשירה אבל קטנה מאוד, בשנים הצעירות בגילאי 16-21 בקושי מגיע ל-2 אחוז, ואילו אצל המזרחניקעס בגילאים האלו אחוזים מזעזעים ממש, מפני שהם מבקשים לחיות כמו חילונים. ברגע שאתה שולח את הבן שלך לצבא מחלן, אין סיכוי שייצא משם שלם, וזו הסיבה מדוע אנו החרדים מתנגדים שישרתו בצבא כזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.