רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוקטובר 2015

האמת חייבת להיאמר - החינוך החרדי הוא חינוך לאלימות ואכזריות קדושה - לא יואלי שפיצר צריך היה לשבת בבית הסוהר החינוך החרדי הוא זה שצריך לשבת בבית הסוהר

הוא מזועזע ממה שקרה וקורה בסקווירא, ואני הרבה יותר מזועזע מן הזעזוע שלו, ולא חלילה שאיני מסכים עם הזעזוע, אני שותף מלא לזעזוע הזה, אבל איני יכול לחיות עם הצביעות, מעמידים דברים כאילו שקרה כאן משהו חדש שלא ידענו ברחוב החרדי, כאילו שהאלימות הזו היא הראשונה בהיסטוריה החרדית, ומתעלמים ביודעים ובמופגן מן האלימות והאכזריות הקשה שהחינוך החרדי מחנך בכל חלקי הציבור חסידים וליטאים, רואים רק מה שקורה אצל האחר ומתעלמים ביודעין ובמופגן ממה שקורה בבית פנימה כאילו שהחינוך החרדי הוא כולו עדינות

העולם החרדי זה עשרות שנים חי על אלימות פנימית קשה, מנהיגי החרדים חיים מאלימות אכזרית וברוטלית, מי שאלים ואכזר יותר קרוב יותר לראש ישיבה ולרבי, ואם אותו סופר לא רואה כל כך קרוב, הוא בודאי זקוק למשקפיים חדשות, ואשתדל כאן לעזור לו במקצת לפקוח את עיניו מה שקורה ברחוב החרדי

אני כותב מאז שנת תשכ"ט ומאז תשל"ז הייתי עצמאי בכתיבה דבר שאיפשר לי לכתוב על הכל, ובימי חיי כתבתי אלפי רשימות על אלימות חרדית קשה ביותר בכל חוגי הציבור החרדי, וכשאני רואה את מי מזדעזע מן הנעשה בסקווירא ומתעלם ממה שקורה ברחוב הליטאי אין לי ברירה אלא להעמידו על מקומו

אשתדל כאן לציין רק כמה מן האלימויות הללו והבולטות שבהן, לא אעסוק כאן בארחי פרחי אלא ב'גדולים' שבהם ועד להיכן שהדברים הגיעו. היה לציבור הליטאי מנהיג שמו היה הרב אליעזר מנחם מן שך שלא אהב שמי יחלוק עליו, וכשמי הביע דיעה אחרת הוא ירד לחייו בצורה הכי קשה. קחו את מרן הגאון רבי חיים גריינימן שסבר כי הרב שך מרחיק כשהוא קורה להוציא את הרב עובדיה יוסף מכלל ישראל דעתו היתה שעם ספרדים יש להתעסק אחרת, והרב שך קם נאם וזעק כי דעתו של ר' חיים גריינימן טריפה וזה הספיק שהאלימות תגיע לממדים שקשה לתאר, ואם אינו בקי באותה אלימות בבקשה שיברר אצל בניו תלמידיו ומעריציו וישמע מה עשו לו ואיך הפכו אותו ממנהיג כלל ישראל לאפס אחד גדול

ואם זה לא מספיק ראה מה קרה לראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דוב לנדו ששלח מכתב אישי ופרטי לר' שמואל אויערבך במטרה שיסביר להרב שך כי בבחירות בבני ברק לא טוב לרוץ ברשימות נפרדות בשל הנזק שזה יגרום לעיר ולישיבות, ובמקום שזה ישאר חסוי לא רק שלא ענו לו אלא פתחו במלחמה בו שהיתה אלימה וקשה עד כדי ירידה לחייו וכשהיה חולה ובמצב קשה המשיכו להלחם על מנת שיסיים את חייו, כזו אכזריות שקשה לתאר. במשך כל השנים שמו הוחרם ב'יתד נאמן' אך ורק מפני שסבר אחרת מהרב שך

ומה עשו למרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן שהיה נגד פיתוח המחלוקת הפנימית ברחוב החרדי, הרב שך זעק כי אינו ראוי להנהגה. היום רואים כמה הרב שטיינמן צדק, ואם אותו סופר אינו מודע למה שעשו להרב שטיינמן אז בבקשה שיברר אצל בניו ותלמידיו והם יספרו לו כיצד שבוע אחר שבוע מצץ נתי גרוסמן את דמו בצורה אכזרית על מנת להשפילו ולא שמענו שמי יזדעזע

ואם כל אלו לא מספיקים, האם לא שמע על מה שקורה בפונוביז' האם שם אין אלימות קדושה ואכזרית? האם לא שמע אדוני הסופר על הלבן שזרקו על ראש הישיבה הגאון רבי גרשון איידלשטיין, ואיך שהמחבלים התכנסו על מנת להגן על זורק הלבן? והפכו אותו לגיבור. האם במשך של שלשים שנה לא שמע אותו סופר על האלימות קשה בפונוביז' וכיצד רדפו את מרן הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל, והאם לזה הוא קורא חינוך לעדינות?

מענין שאותו סופר מזדעזע מן הנעשה בסקווירא, מדוע לא הזדעזע כשמחבלים ליטאים היכו באכזריות קשה ונוראה את הגאון רבי חיים פרץ ברמן? האם שכח שכמעט והרגו אותו?

בעולם החסידי לא פחות קשה, האלימות הקשה בגור ויזניץ בעלזא ומקומות אחרים ידועים. סאטמאר עולה על כולנה, מה שקורה וקרה שם מזעזע פי אלף, כמה נלקחו לבתי החולים כמה גזזו את זקניהם ומה עשו לכל מי שלא אהבו רק מפני שהם למדו תניא או הלכו לטיש של רבי אחר, ומה הם עשו לרבי מקלויזנבורג איך ירדו לחייו עד שנאלץ היה לברוח מווילימסבורג ולעבור לארץ ישראל

האם שמע אותו סופר על מלחמות באבוב, ומה קורה לחסיד 45 שנכנס לשמחה בבית הכנסת של חסידי 48 האם הוא ייצא חי משם? איך זה שלא שמענו כי הוא מזועזע מן האלימות הזו? האם רק בסקווירא קיימת אלימות?

איני מצדיק לרגע את הנעשה בסקווירא, בהחלט שמגיע להם עונש חייבים לגנותם על שהם תומכים באלימות הזו, אבל הם אינם יחידים, הם עושים מה שכל האחרים עושים. לגנות חייבים את היהדות החרדית מקצה לקצה, בכל המחנות אלימות קדושה ואכזרית, ואנו מתעלמים ממנה ביודעין, אוהבים להזדעזע רק כשזה קורה רחוק מאתנו ולא רוצים לראות ולשמוע כאשר זה קורה בביתנו

החינוך החרדי בנוי ומיוסד על אלימות קשה, צעיר בעולם החסידי והליטאי מתחנך על ברכי הרבי והראש ישיבה, הוא מבקש להוכיח נאמנות על ידי בריונות אלימות ולעיתים מעשים כמו שעשה אותו יואלי שפיצר שמסר את נפשו למען כבוד הרבי. אותו דבר קורה ברחוב הליטאי בחורי ישיבות מוסרים את נפשם למען כבוד הראש ישיבה. ואם אותו סופר שכח נזכיר לו מה עשו תלמידי הרב שך למרן הגאון רבי דוד פוברסקי בשמחת תורה בישיבה, ומה עשו ליתר ראשי הישיבה כשנכסו לחדר אוכל וזרקו עליהם צלחות מלאות של חרדל ועוד מאכלים כאלו, לכלכו אותם בצורה נוראה והגיעו הביתה כמו שהמן הגיע בשעתו לאחר מה שהבת שלו שפכה עליו, ולא שמענו כי מי יזדעזע

אז אנא, בואו נזדעזע מכל האלימות החרדית, מפני שהחינוך החרדי בנוי על אלימות קדושה ואכזרית, ככל שאתה אכזר יותר אתה גיבור יותר וחשוב יותר והעיקר נאמן יותר, אתה תזכה לקירובים, מי שבאמת עדין הוא מסכן אף אחד לא מסתכל לכיוון שלו הוא לא שוה כלום, ככה אצל החסידים וככה אצל ראשי הישיבות

אנו מזדעזעים ממה שקורה בסקווירא שזו בעצם המראה החרדית, אנו רואים את עצמנו במראה הזו אבל משום מה לא רוצים להודות בבעיה החינוכית שלנו שלא משתנה ולא נצליח לשנות אותה מפני שהעומדים בראשה מעוניינים בה כי רק כך הם שורדים. ישנם מנהיגים ששווים אפס כל כוחם היא אלימות ובריונות של מי שנלחמים למענם אחרת הכל היה אחרת. כאן בעייתנו, וכל עוד לא נצליח לשבור את מלחמות הגדולים ככה אצל החסידים וככה אצל הליטאים נמצא עוד ועוד אלימים למען הגדול שלהם, אצל החסידים למען הרבי ואצל הליטאים למען הראש ישיבה, כאן החורבן הגדול

כבוד הסופר והמחנך הדגול, הגיע הזמן להזדעדע מן החינוך החרדי שהוא חינוך אלים פרוע אכזרי ואף קשה מכך. איני יודע היכן יש עוד אכזריות כזו, ויחד עם הזעזוע מן הנעשה בסקווירא לקרוא למלחמה על כל צורת החינוך הזו, עד שנמגר את האלימות מתוך מחנינו. איבדנו מזמן את העדינות, הבני תורה של ימינו גסים ואלימים, ואם אינך רוצה להודות בכך, אז בבקשה תכנס לפונוביז' למעלות התורה, לגרודנא ולחדרה ועוד כמה מקומות כאלו ותמצא שם בריונים אלימים שלולא מוראה של מלכות כבר מזמן היינו הולכים לעשרות הלוויות של מי שנפלו על מזבח האלימות הזו

הגיע הזמן לרדת לשרשם של דברים ולא לכסות על הערוה החרדית למרות שהיא כואבת. אם לא נחפש את התרופה לכך המצב יתדרדר ויהיה גרוע הרבה יותר. כל פילוג כל פיצול בין המחנות יוצר שנאה קשה וממילא אלימות ובריונות, עלינו לעשות הרבה חושבים כיצד מונעים את המצב הזה, מפני שלאו עכברא גנב אלא חורא גנב, לא יואלי שפיצר הבעיה, החינוך החרדי זו הבעיה שלנו, וממנה יש להזדעזע

לא יואלי שפיצר צריך היה לשבת בבית הסוהר, החינוך החרדי הוא זה שצריך לשבת בבית הסוהר

חיים שאולזון

הלב נקרע עם מה שהוא עובר ולא שמענו מנהיג חרדי יחיד שימחה על ההתנהגות הברוטלית

אנו מזדעזעים מאלימות פיזית ברחוב החרדי, ומתעלמים מאלימות קשה מסוג אחד של מי בפרקליטות ובמשטרה הרודפים את אחד מן המיוחדים בדורנו מי שזכה להפיץ כל כך הרבה תורה, הקים מוסדות לתפארת פועל ועושה גדולות ונצורות, ועובר השפלה ובזיון שקשה לתאר, ולא מפני שעבר עבירה, הכל יודעים כולל בית המשפט כי הוא נטל על עצמו את מה שעשתה הרבנית שהתכוונה לסייע למשפחה אחרת ופירשו את זה כשוחד, הוא לא עבר עבירה כלשהי, אבל למען הציל אותה הוא הסכים שהוא יופלל, ובמקום שנשמע את ראשי הציבור החרדי מתייצבים לצידו, הם ממלאים פיהם מים

מה שמזעזע באמת, כשמי עברו עבירות קשות שמענו קולות וברקים, כשאריה דרעי גנב לקח הרבה כסף לכיסו, יצאו לרחובות וצעקו כי הוא זכאי למרות שלא היה זכאי, והנה כאן מי שהוא זכאי באמת זקוק לקצת עזרה ציבורית בורחים מתעלמים כאילו שבלעה אותם אדמה

חיכיתי כל השבוע לראות האם נשמע את קולם של מנהיגי הציבור החרדי. הפרקליטות נלחמת שהוא ישוב לארץ למרות שהדיון בעניינו יהיה רק באמצע חודש כסלו ואנו באמצע חודש חשון, ואיחור של כמה ימים לא משנה כלום, ובכל זאת עמדו על כך שלמרות שהוא חש ברע שיעלה על מטוס ויגיע. בידיהם 3 מיליון שקל שהם יוכלו לקחת ממנו אם לא יגיע, אז מה איכפת להם מתי שיגיע, אם הוא לא יהיה בזמן במועד שהוא צריך להיות בבית המשפט יש להם במה להענישו בקלות, אז לשם מה הרדיפה הזו

פושעים ועבריינים רציניים לא עוברים השפלה כפי שעובר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, רואים במוחש שהכוונה היא להשפילו, ומנהיגי הציבור החרדי יושבים מן הצד ואינם מגיבים מאפשרים להמשיך להתעלל בו מבלי שהם עושים סוף לזה

יש בידי המנהיגות החרדית את הכח לעצור בעד המצב הזה, הם יושבים בקואליציה בעמדות חזקות, לא כל כך קשה להם לשבת עם שרת המשפטים ודרכה לעשות מה שצריך בשביל שיפסיקו עם ההתנהגות הזו, וגם אם הם לא מצליחים הציבור צריך לדעת כי הם עומדים לצידו בשעה שכזו ואינם מפקירים אותו

שוב ושוב, הרב פינטו לא הופלל בגלל שהוא עשה מעשה אסור, אלא בגלל שהוא לקח על עצמו מעשה של מישהו אחר על מנת להציל את הרבנית החולה מלשבת שנים. גם אם חלילה הוא עשה מה שעשה מתוך כוונה לעבור על החוק לא מפקירים יהודי בעת צרה, בשעה שכזו עושים כל מה שיכולים לסייע לו, ואילו כאן במקום שנשמע את חברי הכנסת השרים ומנהיגים אחרים ניצבים כאיש אחד למחות על ההתנהגות הזו הם מתעלמים כאילו שאינם קיימים

אין זה משנה כרגע איך הענין הזה יגמר, גם אם חלילה הרב פינטו ייאלץ לעבור את השנה בבית הסוהר - התקוה שהוא ייצא מזה - אנחנו החרדים מחוייבים לעשות הכל על מנת לסייע לו בשעה קשה זו, להשאירו לבד זה נתינת יד לרצח ממש ואין על זה מחילה

מה שמפליא יותר מכל, היכן המצוה של פדיון שבויים. אברהם אבינו למרות שאמר ללוט יפרד נא מעלי, ברגע שהיה כאן מצוה של פדיון שבויים הוא עשה הכל על מנת להצילו, ולא שמענו שמי מש"ס או מיהדות התורה קורא למלחמה על מי שמבקשים להכניסו לכלא לשנה

אסור לשכוח, כי בניגוד לכל האחרים הנשפטים הם גנבו ולקחו כסף לעצמם, במקרה הזה מדובר בחסד במי שנתנו כסף לאחרים וההבדל הוא תהומי

עדיין לא מאוחר, אני קורא מכאן לכל מי שיכול ומסוגל לסייע ולעשות בארץ להפסיק את הרדיפה הנוראה הזו, ולאפשר להרב פינטו לטפל במחלתו ומחלת אשתו שניהם חולים זה שנים, ודוקא בם מתעללים בצורה שכזו

השתיקה כאן היא חמורה ופוגעת קשות בחינוך החרדי, אם בשעות כאלו אין תמיכה מן הציבור מדוע שבכלל יתנו אימון במנהיגות כזו

חיים שאולזון

כל עוד נגלה חולשה ופחד הערבים יפגעו בחרדים

אין עידוד גדול יותר לרצח של חרדים מן המכתב שכתב סופר 'משפחה' ובה פניה לערבים שלא יפגעו בחרדים מפני שאינם עולים להר הבית, כאילו שזו סיבה מדוע לפגוע ביהודים חרדים. המכתב הזה חמור ומסוכן זה מעודד ערבים מוסלמים ורוצחים להרוג יותר חרדים, כאן הם יצליחו ובגדול

זה כלל גדול, מי שמגלה פחד וחולשה שם קל לפגוע ולנצח. מי שרוצה להינצל חייב להראות שאינו מפחד ולהתייצב למלחמה, זה מפחיד את הצד האחר שאינו יודע מה הוא מתכנן לעשות לו. כשאתה מציג את עצמך כפחדן וכמי שנכנע אתה מפסיד אוטומטית

כותב אותו מכתב ב'משפחה' עשה מעשה חמור מאוד, מפני שהוא הראה חולשה והרבה פחד, אם הוא אכן רוצה למנוע רצח של חרדים הוא חייב לדבר עם הערבים בשפה שהם מבינים והיא שפת הכח, כאשר ישמעו כי הרבנים הורו שאם רואים ערבי להרוג אותו, הם יחשבו מאה פעמים עד שיתקרבו לאיזור של חרדים. הם יודעים ושומעים כי החרדים אוסרים להחזיק נשק מתחבאים ונסגרים זה נותן להם את האור הירוק להכות שם

אסור לשכוח, לערבים לא כל כך משנה במי הם פוגעים, הם צריכים להוכיח כי הרגו מספר גדול של יהודים ולכן הם פונים לאיזורים היכן שהם מאמינים שהם לא ערוכים ומוכנים להגנה עצמית ויהיה קל להרוג מספר גדול יותר של אנשים. כשהם ישמעו כי החרדים כולם מחזיקים אקדחים על מנת להכות בהם, הם יחפשו מקומות אחרים

נטורי קרתא מעודדת רצח על ידי שהם מתרפסים אליהם מראים כי הם נכנעים ומקבלים את שלטונם, לכן ידם מלאה בדם יהודי, כל יהודי שנרצח על ידי ערבי מוסלמי זה בעידודם של אותם נטורים. וכשכותבים מכתבים שבהם יש משום התחנפות אליהם יש בזה עידוד להמשך הרציחות ברחוב החרדי, והדברים חמורים

אין ברירה חייבים לפרסם מכתב של רבנים חרדים אשר בהם מורים לחרדים להתגונן מפני הרוצחים הללו, וכי בכל בית כנסת יהיה מי עם אקדח, גם אם לא יהיה, עצם העובדה שהם חושבים שיש שם אחד כזה הם כבר לא יכנסו לשם

חיים שאולזון

אדמו"ר או עסקן

מאת סדיגערער

אתמול נתבשרנו "בהתרגשות" שהנהלת אגודת ישראל התכנסה בבני ברק, כשאחד המשתתפים היה האדמו"ר מסדיגורה.
זה לא סוד שבזמן האחרון העסקנים החרדים מאבדים את כוחם ושליטתם. ר' מרדכי שטרן מזכיר המועצ'ס עושה שרירים בכל מקום (אצל הליטאים די דומה, העסקנים אין להם שליטה כמעט בכל מה שיוצא מבית מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמאן שליט"א). האדמורי"ם מוציאים הודעות על ימין ועל לשמאל שכל אחת סותרת את קודמתה וכל אחד סותר את חבירו. זה מתיר לימודים וזה אוסר, זה נגד התייצבות וזה בעד וזה בעד שתיקה וכדו'.

העסקנים עושים גם את מה שבלבם, אולם כוחם באמת הולך ונחלש.

והנה המציאו דבר חדש. מדוע לעשות נתק בין חברי מועצת לבין העסקנים. ניקח את אחד מהאדמורי"ם ונחבר אותו לעסקנים ועשינו את שלנו. חסידי סדיגורה לא מוכנים לבזיון האדמו"ר שלהם. בשיחה אתם אתמול הם אומרים האדמו"ר שלנו אכן מתערב בכל מקום שהוא רק יכול, אבל העסקנים מנצלים זאת ועושים אותו לעסקן כאחד מהם.

בין דידן נצח לדידן נצח


כשאני רואה ששרים בסקווירא את הניגון החב"די דידן נצח לאחר ההודעה על שחרורו של שאולי שפיצר, ראוי לזכור על מה שרו בחב"ד את השיר הזה, זה היה במשפט הספרים הידוע, לאחר שהגיע הידיעה לקראון הייטס פצחו בריקודים סוערים כל הלילה.

דידן נצח אומר "הנצחון שלנו", או "אנחנו ניצחנו" והם הפסידו. במשפט הספרים רצו בחב"ד להשאיר את האוסף המרשים של אדמו"רי חב"ד בתוך החסידות בזמן שנגד מי שהם נלחמו ברי גוראריה הנכד של הריי"צ שרצה למכור את את זה לאספנים כמו שהוא כבר עשה בחלק מהם וטען שזה מגיע לו בירושה וזה נכס פרטי, טענה שהשופט לא קיבל בסוף כידוע. אז כשהם שרו דינן נצח, הם בעצם אומרים "אנחנו כחסידות ניצחנו את הניסיון לקחת מאיתנו ספרים ששייכים לנו כחסידות"

הבדל בין שמים לארץ כשחסידי סקווירא שרים את זה, הם בעצם אומרים "אנחנו כחסידות ניצחנו ע"י אלימות פיזית בזה שחסיד שלנו ניסה לשרוף משפחה שלימה ולרוצחם נפש, ולמרות ששילמנו כחסידות מחיר שאחד מאיתנו ישב בכלא 3 וחצי שנים, זה היה שווה. כי בסוף ניצחנו, ומי יתעסק איתנו עכשיו, כי אנחנו המאפיה הכי חזקה..."

אוי לבושה  

המחבלים יביאו בכח את הזקן ממרא לבית כנסת שהרב אוסר להביאו לשם

לא רוצים אותו שם והוא דוחף את עצמו בכח, מדובר בבית כנסת שהרב הוא מן השונאים והגבאי מן המחבלים. הרב הביע דעתו בצורה הכי ברורה כי הוא נגד שיביאו אותו, אבל אצל המחבלים הגבאי קובע ולא הרב ולכן הוא הודיע כי הוא מביא את הזקן ממרא משערי חסד שינאם בבית הכנסת, זה המקום היחיד היכן שהזקן ממרא מאמין כי יוכל לנאום. אם היה לו מקום אחר פלא על מה המחלוקת קחו אותו למקום אחר היכן ששם רק מחבלים, אבל הבעיה היא שהם רוצים לכפות על השונאים לשמוע אותו

אז מה עשה הרב יום טוב זנגר הוא הודיע כי הוא לא יהיה שם, הציבור שכמעט כולו מן השנואים הודיעו כי גם הם לא יהיו שם, אז מה יעשו המחבלים, יביאו מן הרחוב מחבלים העיקר למלאות את בית הכנסת אחרת יהיו בזיונות

ככה נראים ההופעות של הזקן ממרא בבני ברק, זה מספיק בשביל להבין מה מצבו בעולם הליטאי

יצויין כי השונאים הציעו כהצעת פשרה שיביאו את הרב ברגמן חתנו של הרב שך שהוא ידבר וכולם יכבדו אותו, אבל הם התעקשו דוקא על הזקן ממרא לכן הם יחרימו את המקום

במוצאי שבת מחליפים את השעון בארצות הברית ונשוב בניו יורק להבדל של שבע שעות מישראל


מכתבים קצרצרים


הרב שך הרס את העולם הליטאי הוא שבר אותה מבפנים
איני מאשים אותו בפילוג הליטאי מפני שהעולם הליטאי היה מפולג גם לפני הרב שך, קחו לדוגמא את הישיבות חברון ופונוביז' לא שררה מעולם אהבה ביניהם, היו הרבה מחלוקות בין קבוצות ליטאיות, וכאשר הרב שך בנה מפלגה חדשה הוא התמודד עם המצב הזה, הוא ידע כי הוא חייב לקחת בחשבון את כל חלקי הליטאים ולכן הוא ויתר על חבר כנסת משלו, הוא מינה את הראשונים ברשימתו את מי שעמדו בראש האופוזיציה שלו מי שלפנים כלל לא היו באים אליו. קחו לדוגמא את אברהם רביץ הוא לא אהב את הרב שך, והרב שך לא אהב אותו, ולכן לא היתה לו ברירה אלא להכנע לליטאים הירושלמים ומינה את אברהם רביץ לעמוד בראש רשימת דגל התורה מפני שרק כך הוא יכל להבטיח את החלק הזה שהיה הגדול באותן ימים. בבחירות הפנימיות שנערכו כמה שנים לפני כן למדו הליטאים כי הכח הליטאי האנטי בני ברקי שאז היה אנטי הרב שך גדול יותר מכוחו של הרב שך, מנחם פרוש ניצח אז בבחירות בגלל המחלוקת הזו, הרב שך אז לא יכל לאחד את הליטאים מפני שלורנץ ייצג את הבני ברקים ואותו להזיז הוא לא יכל. בבחירות לכנסת מטעם דגל התורה הוא הזיז את לורנץ וגם לא מינה מי מטעם 'ציות והגשמה' במקום ריאלי מפני שידע כי אז יפסיד

הרב שך פיתח מחלוקת חיצוניות על מנת לאחד את הליטאים
הרב שך ידע כי לעסוק בעשיית שלום בין פלגי הליטאים לא יילך והוא לא ייצא מזה, הוא לא יכול לספק את כולם. לכן הוא עבד בשיטה  אחרת, הוא פיתח מחלוקות כלליות היכן שהוא יכול לאחד את הליטאים, הוא לחם נגד החסידים בכלל במיוחד נגד ה'לב שמחה' מגור, שכאן היו לו הרבה תומכים אבל לא כולם, ולכן הוא עבר למלחמה בחב"ד - זו באה הרבה יותר מאוחר לאחר שלא יכל לאחד את הליטאים סביב המאבק ב'לב שמחה' באגודת ישראל ולכן פרש ממנה - כאן הוא קיוה כי ימצא הרבה יותר תמיכה, ככה שהפיצוי לירושלמים על ידי מינוי נציג מטעמם לכנסת יחד עם שונאי חב"ד וגור הוא איחד את הליטאים אבל רק זמנית

סתימת פיות היה עיקר כוחו מי שניסה לחלוק עליו לא יצא חי ממנו
עוד דבר שהרב שך היה חזק שם היה בסתימת פיות, הוא לא אהב שחולקים עליו, הוא אהב את מי שאומר אמן לכל מה שיוצא מפיו, וכאשר מי ניסה להסביר לו היכן לדעתו הוא טועה או מרחיק, הוא ירד לחייו. כך הוא עשה להגאון רבי חיים גריינימן זצ"ל כך הוא עשה לראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דוב לנדו וכך הוא עשה גם למרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן ועוד אחרים. היו לו כמה טרוריסטים שזה היה תפקידם לרדת לחיי כל מי שחולק עליו. גם מי שעשה זאת בשקט באופן פרטי גמר רע. קחו לדוגמא את הגאון רבי דוב לנדו ראש ישיבת סלבודקא הוא כתב מכתב אישי ופרטי לשמואל אויערבך על מנת שיעביר את דעתו להרב שך קראו עליו למלחמה עד כדי ירידה לחייו רק מפני שהוא סבר כי העולם הליטאי מאבד את עליונותו וכוחו וכי הישיבות יהפכו להיות סניפי מפלגות, בעבר היו בחורי הישיבה בני תורה ולא עסקנים ואילו היום יש יותר עסקנים מלמדנים. בעבר היו אצל החסידים העסקנים ואצל הליטאים הלמדנים, לאחר אותו מהפך הישיבות הליטאיות איבדו את היחודיות שלהם, ואין זה פלא מדוע קמו כל כך הרבה ישיבות חסידיות

הוא הרס את פונוביז' ויצר את עולם החבלה אצל הליטאים
קם דור חדש אשר לא ידע את השנים הללו מדובר במלחמה המתנהלת חמישים שנה, תחילה בשקט היא היתה פנימית, מאוחר יותר גלויה עד לאותו שמחת תורה כשתלמידי הרב שך תקפו פיזית את מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי דוד פוברסקי זצ"ל לעיניו של הרב שך שהיה מלא הנאה ורווה נחת לראות איך פוגעים בקולגה שלו, ובמקום שימחה הוא הפך אותם מחוצפים לחבריו הכי טובים, מאז אין זה פלא מדוע הם לא דיברו עוד, ר' דוד אז צעק על אותם מחוצפים מחבלים, כאשר המחלוקת היא בעיקר על דבר מרכזי, הרב שך התנגד שבניו של ר' דוד יהיו רמי"ם בפונוביז', הבעיה של הרב שך היתה שבנו היה פרופסור ולא בן תורה נכדיו חילונים ואין לו את מי להכניס לעומת זאת לר' דוד בנים גאונים אדירים, ואין זה פלא מדוע נשיא הישיבה רבי אברהם כהנמן הכניס את ר' בערל לישיבה למרות שהרב שך לא אהב זאת. המחלוקת היתה בעיקר על שליטה כבוד ודברים כאלו, לא היה בהם שום דבר הלכתי או אידיאולוגי, הרב שך רצה שלטון מלא, כאשר לצידו מסית ששמו שמואליק מרקוביץ חתנו של ר' אברהם כהנמן שהיתה לו בעיה הגיס אליעזר שהוא יהיה בעל הבית של הישיבה וחיפש כל דרך איך לדחוק את הגיס החוצה על מנת לשלוט בעתיד אחרי חמיו וזה לא הלך לו, ויחד יצרו מלחמה פנימית קשה שהובילה להרס הישיבה, והרס העולם הליטאי

הוא לא השאיר מנהיג בשיעור קומתו ההנהגתית ולכן הכל התרסק
להרב שך היו גם צדדים חיוביים, הוא היה מנהיג, הוא הצליח לתפוס את ההנהגה הליטאית, וגם מי שחלקו עליו נאלצו לעמוד דום מפניו לא העיזו לצאת למלחמה בו. אבל הטעות הגדולה בחייו היתה שלא מצא למי להעביר את ההנהגה הליטאית, מי שהתאימו לתפקיד הוא לא רצה, ומי שהוא רצה לא התאימו לתפקיד. הרב אלישיב עם כל הכבוד לא היה מנהיג, הוא ישב בביתו עלו אליו הוא לא הופיע בציבור לא דיבר ולא התרוצץ ממקום למקום כפי שעשה הרב שך, הוא היה מנהיג מסוג אחר, עליו השתלטו כמה בריונים מן הסוג של שמואל אויערבך והקרע הפנימי הלך וגדל והגיע למצב שהיה עוד בלתי אפשרי לאחוות ביניהם והם התפלגו. הרב שך השאיר בפונוביז' ובעולם הליטאי מחלוקת פנימית קשה, ולא מצא את המתכון שישמור עליהם גם בעתיד מאוחדים

הגראי"ל שטיינמן הציל את העולם הליטאי מקריסה
נתאר לעצמנו לרגע שלאחר הרב אלישיב ההנהגה היתה עוברת לשערי חסד, מה היה קורה ואיזו מלחמה היתה פורצת. שמואל אויערבך אין לו את כח ההנהגה לא של הרב שך ולא הרב אלישיב, הוא בריון פשוטו כמשמעו, ואחד כזה לא מסוגל להנהיג. אין זה פלא מדוע 80 אחוז מכלל הציבור הליטאי אוטומטית התייצב לצידו של הרב שטיינמן ולא לצד שערי חסד, כולל מי שהיו קרובים מאוד לאנשי שערי חסד ברחו מן הזירה הזו אינם רוצים להיות שותפים למעשיהם. הרב שטיינמן הצליח לאחד מסביבו גם את הישיבות הירושלמיות, עובדה היא כי חברון ומיר הם עם הרב שטיינמן ולא עם שערי חסד, ואין מכה קשה יותר להרב שך מן המצב הזה. הוא עשה הכל שההנהגה לא תעבור לידי הרב שטיינמן שהיה מתון יחסית למלחמותיו, ודוקא זו שגרמה לחורבן הגדול. אם הרב שטיינמן היה תופס מיד את ההנהגה הוא היה עושה סוף לרוב המחלוקות ומעלה את הציבור הזה על דרך המלך. הוא קיבל את ההנהגה בגיל מבוגר מאוד וככה הציל את מה שניתן היה עוד להציל. בעתיד יבינו הרבה יותר איזה חסד עשה הקב"ה עם הציבור הליטאי שהשאיר להם את הרב שטיינמן שהציל אותם מנפילה לתהום

מבזקים - מפה ומשם


הלילה מציינים במרכז חסידי ויזניץ 14 שנה לתחילה הרידפות נגד כ"ק רבינו הקוה"ט שליט"א והפגיעה בכ"ק מרן הרה"ק הישועות משה זי"ע
--------------------
הלילה מציינים בחצר הקודש ויזניץ 14 שנה לחזרתו של מרן האדמו"ר שליט"א לכס ההנהגה לחצר החסידות לאחר נתק של כ18 שנות רדיפות וקבלת יסורים באהבה.
--------------------
ישראל היום': העיתון החרדי 'משפחה' עורר אתמול סערה גדולה כשקרא לערבים לא לרצוח חרדים. סגן השר בן דהן פרסם תגובה צינית, וביקש בשם דובר חמאס כתובות של דת"ל לרצוח אותם.
 --------------------
דן מרגלית בטוויטר: איילת שקד כישרונית וחרוצה ונקיית כפיים, מדוע לא תהיה הממונה על מתווה הגז? ראויה מאד וחרף המחלוקות יודעת לעבוד ביושרה עם זרועות שלטון החוק
--------------------
בישיבת הנהלת אגו"י משתתפים: ליצמן, פרוש, זייברט, מאיר רובינשטיין, ישראל פרוש, יעקב טסלר וישעי' ארנרייך. האד' מסאדיגורה נואם.
 --------------------
הדיון הבא בעניינו של הרב יאשיהו פינטו יתקיים בעוד שבועיים וחצי - בתאריך ד' כסלו.
 --------------------
שר הבריאות יעקב ליצמן בישיבת אגו"י: "כל זמן שתהיה ממשלה של 61 נוכל להשיג הישגים עבור הציבור החרדי והממשלה תחזיק. ברגע שתהיה ממשלה רחבה של 82 הממשלה תיפול".
--------------------
ר"ע צפת אילן שוחט הגיש הערב תלונה במשטרה. טוען: "מאזינים לי לטלפון וסוחטים אותי באיומים".
 --------------------
גלסנר חושף ב'קול ברמה': רבני העיר הספרדים באלעד בראשות הרב מלכה, במכתב תמיכה חד משמעי לראש העיר פרוש וגינוי חריף על ההתקפות נגדו.
 --------------------
האם תיקון חוק הגיוס בסכנה ובעקבותיו שלמות הקואליציה? שיף חושף ב'בחדרי' תיעוד בלעדי מכינוס החירום של 'יש עתיד' הבוקר בנושא הגיוס. אחת המשתתפות "ישבתי הבוקר עם דיכטר והוא יהיה מוכן להתגייס".
--------------------
הרב מאזוז: העולים להר הבית יודעים את ההלכה. עולים במקומות המדוייקים. טובלים ואפילו ממתינים להערב שמש. לא עולים איפה שאסור.
אבל, המצב משוגע. אין מצווה להיהרג על זה. הערבים משוגעים.
רבין מסר את הר הבית לירדן. טיפשות. כמה שמחניפים להם הם שונאים אותנו.
וגם על השימוש הפוליטי בשם הרב עובדיה בניגוד לדעתו. 
--------------------
דרעי למקורביו: "ההתנגדות שלי לחתום על מתווה הגז נועדה להוציא אותי בכבוד ממשרד הכלכלה. איני יכול לראות בכל בוקר את תמונתו של ישי. בנוסף כעת יוקם משרד חדש 'המשרד לפיתוח הנגב והגליל והדאגה לשקופים' תפקיד שאלי ישי לא מילא אף פעם"
--------------------
השר לשירותי דת דוד אזולאי למימרן בקול חי: ״העולים להר הבית מסכנים יהודים רבים, זו לא עת להתגרות בגויים״׳
בסוגיית התקציב: אנו יוזמים פעילות משותפת של משרדי הדתות הנגב והגליל לשיפור שירותי הדת בפירפריה״
 --------------------
ליזרוביץ בקול חי: ח"מ העיר ירושלים אלי שמחיוף פורש ממועצת העיר בעקבות התארכות משפט הולילנד, ובמקומו יכנס מיידית הרב פיני עזרא לכהן כח"מ העיר ירושלים
 --------------------
'דה מרקר': השר דרעי יקבל תוספת תקציב של מעל 300 מיליון ש"ח, כשיעבור למשרד החדש לפיתוח הנגב והגליל והפריפריה החברתית
--------------------
במדורו של אריה ארליך ב'משפחה' פנייה בערבית למחבלים: "חרדים לא עולים להר הבית, למעט משפחה בודדת. הפסיקו לרצוח אותנו".
 --------------------
ח"כ יואב קיש ב'קול חי': "הגישה שלנו בליכוד היא לבחון את חוק הגיוס ולבצע בו שינויים. יש לי אח חרדי ובאמצעותו אני מבין טוב יותר את החרדים".
 --------------------
הערב בר המצווה לבן זקוניו של האדמו"ר מבאיאן ברחבת 'בית מלכה' סמוך לבית המדרש הגדול בירושלים בהשתתפות אלפים.
 --------------------
פיגוע דקירה בסמוך למערת המכפלה. חייל שנדקר נפצע קל. המחבל נורה למוות.
 --------------------
מיכאל שמש בגל"צ: עשרות יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שהכעיסו בזמנו את ארה"ב, יקבלו היתר סופי שבוע הבא.

להמשך המבזקים כאן:

12 ב'מרכז החדשות':

ב'נצח' מלהיטים את השטח!
שלומי אייכלר חושף: למרות נחרצותו של הרב יום טוב זנגר נגד הבאת הרב אוירבך לדרוש ב'צעירים', ב'נצח' פועלים להבאתו בכל מחיר ומכריזים: "שמים פס על רבני וגבאי המקום". הרב מרקוביץ מ'מסורת התורה' הודיע לישיבתו להתייצב בדרשתו של הרב אוירבך במוצ"ש.
14 שנים אחרי: חוזרים לרגעים הגדולים מחייו הסוערים ומפטירתו ומנסה להקיף את דמותו, דמות הענק, של ראש הישיבה הישיש. בין היתר, חוזר אריה דרעי לימי המחלוקת בין ש"ס לדגל התורה, בקשת הסליחה המפורסמת שלו ממרן הרב שך ועוד.
הקלטה מדבריו של הרב רפי וולף נאמן ביתו של מרן הגרא"מ שך בדברים נוקבים נגד ה'קבוצה' המתיימרת להמשיך את מורשתו: "הם מפיצים כל יום שמועות חדשות בשם הרב שך – לא היה דבר שהוא רצה ולא עשה!  "י לי לפניי מכתב של הרב שך: 'העצה היחידה לא להיגרר אחרי ההפגנות כי לימוד התורה מחזק יותר מההפגנות'…. אנשים 'כאילו' של הרב שך רוצים הפגנות אבל רק צעירים הולכים –רק בני ישיבות והם אומרים שזה מה שהרב שך רצה – הם פשוט ירדו מהפסים".
השר ליצמן: "ממשלה רחבה? הממשלה תיפול"!
שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס היום לאפשרות שנתניהו יפעל לממשלת אחדות רחבה ויצרף את המחנה הציוני או לחלופין את 'יש עתיד' בשל המצב הביטחוני, ליצמן אמר: "ברגע שתהיה ממשלה רחבה של 82 - הממשלה תיפול".
מכשרים: 0799488085

זמני כניסת השבת בארץ וברחבי העולם


תרגיל ההסחה הגאוני שעשו אנשי הרב פינטו הערב לצלמים בנתבג


חנופה מכוערת

לכבוד רבי חיים שאולזון.

הנדון החנופה המכוערת של אריה ארליך. מהעיתון השמאלני משפחה.
אני בוש וגם נכלם שאדם שהתחנך בבית של חב"ד. יעשה כזה מעשה נבלה להתרפס לערבים רוצחים שפלים. האם הוא מתיר לערבים לרצוח חלילה את משפחת אלבום?
 האם הוא מצדיק את ההשוואה של הערבים שמי שעולה להר הבית .זה עילה לרצוח אנשים נשים וטף.עפר לפיו. ושוב אמרת משפחה.אמרת שמאל .ומה לא עושים בשביל רייטינג זול?

החמאאס לא ירצח חרדים אם ימסרו לו רשימה של דתיים לרציחה

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי בטוויטר: ההתנגדות מקבלת את בקשת אריה ארליך מ״משפחה״ שלא לרצוח חרדים ומבקשת ממנו לשגר כתובות של יהודים דת״ל שהוא מעוניין ספציפית שנרצח דווקא אותם

"הבטחת הכנסה לאברכים"

מאת ישראל גולדמן
בשבועיים האחרונים, ידידי שחר אילן מוביל קמפיין, די אופייני צריך לציין, נגד יוזמת הממשלה הנוכחית לתקצב אברכים בקצבאות הבטחת הכנסה.
שחר, כמו שחר, רואה בכספים הללו מזימה ממשלתית נוספת, אחת מני רבות, להעברת כספים מהכיס החילוני העובד ומשלם המיסים הישר ליד החרדית ההוגה בתורת ה'.
פגשתי אותו לפני כמה ימים באחד הברים בירושלים ואמרתי לו שאינטואטיבית אני חש כי הוא טועה. זה בכלל לא עניין חילוני, השפעת הגרושים הללו על הכלכלה הוא זניח עד בלתי קיים, בפרט שרוב הזכאים בקצבאות הללו הם כאלו שהם ושוק העבודה, מממ עפעס... זה לא ילך. זה פשוט לא יעבוד. שוק העבודה אינו מסוגל לקלוט אותם, והם לא מסוגלים לתרום לו כלום.
ניערתי מעט את האינטרנט וגיליתי נייר של מכון המחקר והמידע של הכנסת המאשש את דבריי, וסך הכסף, בשיאו, על פי המחקר, עמד על 130 מיליון שקל, לא משהו שכלכלה רבת עוצמה כמו זו של ישראל יכולה להרגיש את זה בכלל, מדובר ביתוש לממותה.
* * *
אבל אליכם, חבריי החרדים האהובים, אני פונה, קומו! תתעוררו! בואו נדרוש מהכנסת, מהממשלה, מנציגים חרדים בשני המוסדות הללו, נצעק עליהם עד לב השמים בכל הכוח: לא!! אל תתנו לנו את הכסף הזה! הכסף הזה, שהשפעתו על הכלכלה השבעה של ישראל הוא זניח עד לא מורגש - בכלכלה החרדית הוא עושה שמות! הוא מוחק את מעמד הביניים החרדי, הכל כך קטן ממילא. עזבו מוחק, הוא מוחק את שאריות הסיכויים שמעמד כזה יצמח. ה-130 מיליונים הללו יחזיקו בציפורניים את המועמדים הטבעיים להסתער על היצרנות - לשקוע בחלב שדיה של המדינה! זה רעל! זה סכנה!
סיכויי הפרנסה שלנו עצומים! יש בחברה החרדית שכבה גדולה מאוד, לא פרופורציונלית בכלל ביחס לחלקם של החרדים במדינה, של עשירים מופלגים, של איילי נדלן ואיילי עסקים; אנשים חרדיים מחזיקים בנתחים משמעותיים כמעת בכל ענפי הכלכלה של המשק הישראלי. הפוטונציאל של מעמד ביניים חרדי (קמעונאים, בעלי מקצועות חופשיים וצווארון לבן) הוא עצום, והוא פשוט בלתי ממומש!!
הקצבאות הללו ימחקו לנו את החיוך בעתיד! הם יתנו לנו היום כמה גרושים לנשום בכולל, יחזיקו אותנו עם אף מעל המים עד ארבעה ילדים, אולי חמישה, אבל אז, בבת אחת, הם יעמידו אותנו מול דילמה אכזרית: לפנות לארגוני צדקה, או להפך לאנשי צווארון כחול.
בדיוק זה, הכמה־גרושים הללו, הם אלו שיחרצו את גורלנו וגורל חברינו, להצליח לתפוס את התחנה האחרונה של הרכבת המובילה למעמד ביניים או להפסיד אותה. בואו נהיה כנים: אדם שהוצאות חייו השוטפות הם כמה אלפי שקלים והכנסתו עלובה, אינו מסוגל לרכוש תואר ואינו מסוגל להקים עסק, לא עסק זעיר ובוודאי שלא עסק בינוני!
קיצבאות הרעל הללו - הם אויבי החרדים!! חוסו על עצמכם! הילחמו בהם!

הרבה מאוד נשמות שהפכו למסוכנות

שנת תשפ"ו.
ניידות משטרת ניו יורק הקיפו את המבנה בנשקים דרוכים, והמפקד קרא במגאפון אל עבר המתבצר בבית להיכנע.

איציקל שמע את הקריאות, הניח את הסכין נוטפת הדם על הרצפה, ויצא כשחיוך גדול מרוח על פניו, ידיו מורמות. הכוחות השכיבו אותו מיד ואזקו את ידיו, כשלמול תקתוקי מצלמות הצלמים הוא הובל למעצר.

"נער יהודי חסידי שחט עם סכין קצבים…" נפוצה הידיעה למחרת בעיתוני כל העולם.

רק איציק המתין כבר לסוללת עורכי הדין שיקבל, ולברכות מהאדמו"ר.

אבל אף אחד לא התעניין בו.

בשיחת הטלפון היחידה שהורשה לבצע, הוא רק שמע את הבכי הנורא של אביו.

"רוצח!" קרא לו.

איציק לא הבין מה השתבש.

"מי רוצח?? אתה יודע למה עשיתי לו את זה, הוא חסם לי את החניה ליד השטיבל".

אבא שלו התעצבן עוד יותר.

איציק התרעם: "ומה שרבי שאול עשה לפני בערך 15 שנה וכולם כיבדו אותו והביאו לו שידוך מכובד ודאגו לו?"

שתיקה השתררה, עד שהצעקות שבו: "אתה משווה? אז זה היה כבוד החסידות והרבי, מה זה קשור למה שאתה עשית? פושע!"

הנער סירב להבין את ההבדל ושב לתאו, כשהוא נזכר ברגעים ההם, לפני 10 שנים, כשכל-כך רצה להיות כמו הבחור הכי חשוב בחסידות, זה שהצית את החסיד הסורר וכמעט הרג אותו. הוא אפילו ניסה לזמזם שיר שהולחן ברגשי קודש לרגל יום השנה לשחרורו על המילים "היכה שאול".

אלו היו רגעים שבהם פתאום היה לו לאן לשאוף. חסיד רגיל, גם אם יהיה ירא שמיים ולמדן, הרי לא יקבל לעולם כבוד כזה: כל החסידים יעמדו וירקדו ליד חדרו של הרבי בשמחה גדולה על ההצלה הניסית, ועל הבחור הצדיק שבחסדי שמיים שוחרר מכלא הגויים.

אז מה כדאי להיות – עובד ה' או אדם אלים ששורף בתים ואנשים חצופים המורדים ברבי?

אי אפשר אפילו להסביר את תחושת הגועל והזוועה, מול צילומי הריקודים וצהלות השמחה עם שחרורו המוקדם של בחור, שבגיל צעיר מאוד מצא את עצמו בשורה אחת עם עבריינים, כאשר כמעט הביא למותו של חסיד, כאשר ביצע בו פיגוע ב'אשמת' אי ציות לחסידות.

העזרה והדאגה לנער שחטא עוד מובנת.

אמנם עשב שוטה ומטורף, אך ניתן להבין כי לא זורקים ומפקירים אלא מעוניינים להוציאו מכלא מסוכן לחינוך מחדש במקום אחר, שם ייתן את הדין, תוך כדי שהקהילה מתנצלת ודואגת לפיצוי הגון לקורבן.

אבל מכאן ועד לתמיכה פומבית? לתפילות, ריקודים ושמחה וחגיגות עם שחרורו, כאילו מדובר במלאך שנתפס על דברי תורה על ידי רודפי ישראל, ולא על אדם שפל ששרף בית, ופצע יהודי בצורה נוראה שכמעט נסתיימה ברצח?

אפשר היה לדאוג למה שצריך, ובמקביל להוקיע אותו ציבורית בכל מקום, ללמד את כל בני החסידות כי באופן הזה – רק מחללים את כבוד החסידות והרבי.

והנה, במקום שכולם יתהלכו בפנים מושפלות ונבוכות מבושה, מעגלים מסתובבים בשירה וריקודים, עם פסוקי שירה והודאה, כאילו ה' הוא זה שהתעלה והתהלל פה בזכות המעשה המתועב.

התוצאה: כרגע ישנם נערים בעלי שאיפות טובות, שיכלו להיות יהודים כשרים וטהורים, אבל הפכו כעת לעבריינים פוטנציאלים מסוכנים, כאלה שצריך לחשוש להיות בסביבתם.

מדובר במאות ואולי אלפי פצצות מתקתקות, שאין להם אפילו את היכולת המעוותת של המבוגרים לתרץ לעצמם את ההתנהגות הזו. הם רואים דבר אחד פשוט: מי מכובד על ידי ראשי החסידות ועל מה הוא מכובד.

המציאות הזו תחלחל ותחלחל ותהפוך לחלק מהם.

גרוע מכך: הם יסברו שבכך הם מקיימים תורה ומצוות. הרי גם הנער הזה עשה מעשה לא מתוך רצונו להיות עבריין, אלא כדי להגן על כבוד החסידות והרבי. למראה צהלות השמחה, אי אפשר שלא לחשוב שאולי לא סתם הוא חשב כך…

יתכן שאין עניין לכתוב על הנושא. זה הרי לא יועיל כלפי הרוקדים וחבריהם, שרק יראו בדברי רדיפה של רוע כלפי צדיקים.

אבל לעצמנו אנחנו צריכים להזכיר את הדבר הכי מובן מאליו: אם נחשפנו לצערנו למראות הללו, שלא יסדקו בנו דברים שהם טאבו. שלא נחשוב לרגע שמדובר במשהו שפוי אצל קיצונים. זה לא. בוודאי לא קשור להיותם חסידיים או אזרחי ארצות הברית.

יכול להיות שלא רק אדם אחד נשרף בשריפה הזו, אלא הרבה מאוד נשמות שהפכו למסוכנות.

חיים ולדר מזועזע: "ב'סקווירא' הפכו רוצח פוטנציאלי לגיבור"

ריקודי השמחה בחסידות סקווירא על שחרור שאול שפיצר שהצית בית של "מורד", עוררו זעזוע אצל המחנך והסופר הרב חיים ולדר • "אם אנחנו לא נגנה - זה עלול להגיע לכולנו", הוא מזהיר (חרדי)
ישראל כהן  |  ט"ז בחשוון תשעו   18:12  29.10.15
החלטתו של שופט בית המשפט המחוזי ברוקלנד שבניו יורק לשחרר את הבחור שאול שפיצר, בן לחסידות סקווירא, ממאסרו לאחר שריצה עונש מאסר של 4 שנים בגין עבירת תקיפה מדרגה ראשונה זאת באשמה שהצית ופצע קשה את החסיד אהרון רוטנברג תושב העיירה מאחר ונחשב היה ל"מורד" באדמור גרמה לצהלות שמחה ולריקודים סוערים במרכז החסידות בארה"ב.
האברכים והבחורים, חבריו של שפיצר, רקדו במשך שעות ארוכות במעגלים שירים כגון דידן נצח, וחסדי ה' כי לא תמנו ואף שתו "לחיים" לרגל השמחה.
האווירה השמחה בעקבות השחרור גרמה לתגובות מעט זועמות ברשתות החברתיות. "כיצד ניתן לחגוג ולרקוד בעקבות שחרורו של אסיר שביקש לפצוע אדם יהודי ואולי חלילה אף יותר מכך", תהו רבים. היו שהסבירו זאת בדאגה ואכפתיות לשלומו של הבחור בן החסידות מה שמלמד דווקא על הלכידות הפנימית ועל האחדות. אחרים הבהירו כי הבחור הגן על כבודו של הרבי ועל כבודה של החסידות ולכן מגיע לו הכבוד הראוי.
את הסופר והמחנך הרב חיים ולדר הדבר הרתיח והרגיז במיוחד. בשיחה עם "כיכר השבת" הוא נשמע זועם במיוחד וקובל על הדוגמא האנטי חינוכית שבכל ההילולא סביב שפיצר.
"הם רקדו בטירוף לכבודו. הוא הגיבור שלהם. הוא הפך לאישיות נערצת", אומר ולדר ומוסיף, "ילדים ונערים ירצו להיות כמותו. מבין אלפי אנשים הוא האחד. הוא האמיץ. הוא הנערץ. הוא הצית בית על יושביו והצליח להעלות באש את אבי המשפחה. בנס לא אירע אסון בקנה מידה עולמי. הוא היה צריך להיות מוקע, מבוייש סמל הרוע".
לדברי הסופר ולדר, "לאחר ריצוי עונשו הם יכלו לנסות לשקם אותו בשקט בצנעה כיאה למישהו שהטיל עליהם כתם ובייש אותם כל כך. אבל לא. מסתבר שהם ראו בו מלכתחילה גיבור. נפל דבר בישראל!".
ולדר מציין כי בפעם הראשונה בהיסטוריה, מביעה קבוצה יהודית, חרדית, תמיכה באדם שניסה לשרוף משפחה שלמה. "הם עשו 'קידוש'. הם עשו לו כבוד. הם רקדו ושרו. ומה שרו? 'וקרני רשעים אגדע'. כלומר: אתה שרפת? כולנו שרפנו. כולנו תומכים במעשה שלך. ואיש לא גינה אותו, ואיש לא גינה את הרוקדים לכבודו, ומעתה ידע כל ילד ונער בחסידות הדרך לתהילה לכבוד ולגאווה פשוטה: שרוף, הרוג, הכה, פגע. אתה תזכה לתהילת נצח. ירקדו לכבודך ואלפים יסגדו לך".
"הציבור החרדי הוא הציבור הכי עדין והפחות אלים בעולם כולו. (גם אם החילוניים מציגים אותו אלים כפי שהגויים מציגים את היהודים)", אומר הרב ולדר, "האלימות היחידה וגם היא בשוליים היא שריפת פחים, זריקת גביע לבן, ומקרים בודדים של מכות שהובילו לפציעה. אלה הם מקרים יוצאים מן הכלל המעידים על הכלל. נבחן את אותם מקרים ונגלה שהם מעולם לא זכו לתמיכה ציבורית. ייתכן שבסתר הלב היו שתמכו ואף התענגו על הפעלת האלימות כלפי היריב אך הם התביישו בזה ובוודאי שלא הפגינו שמחתם ברבים".
"להפגין שמחה על מעשה אלימות זה להתיר את האלימות. זה לעודד אותה. לא ציפיתי מאנשי הקבוצה לגנות את השורף. לצערי קבוצות מתקשות לגנות גורמים אלימים מתוכן מכמה סיבות. האחת מחשש (די מוצדק) שהגורמים האלימים יפגעו במגנים. וחששות נוספים (בלתי מוצדקים) לפגוע בלכידות הקבוצה ושהציבור מסביב יראה בגינוי הודאה בכישלון של דרך", מסביר הרב ולדר, "בזה, בואו נודה, כולנו נופלים לפעמים. אנו יודעים לגנות את האלימות שבאה מקרב ציבור אחר ולא כזו הבאה מתוכנו".
"אבל לרקוד? להפגין שמחה ברבים? להפוך רוצח פוטנציאלי לגיבור? זה עוד לא קרה", הוא ומסיף בזעזוע, "הריקוד הזה עלול לעלות לחסידות בנערים רבים שירצו לקבל את הכבוד שקיבל הבחור השורף. ואם אנחנו לא נגנה זאת זה עלול להגיע לכולנו".

שותפות עם הרבי


רגעים מיוחדים לנשמה


הוידאו היומי


היום יום י"ז חשון - בציור


היום יום י"ז חשון


היום יום י"ח חשון - בציור


היום יום י"ח חשון


סוף זמן קריאת שמע וזמני היום


ווארטים


״שני דברים צריך לזכור בחיים: לדאוג למחשבות שלך כשאתה לבד, ולדאוג למילים שלך כשאתה עם אנשים״.

״מוזיקה נותנת לדמיון לעוף, לנפש רוגע, לבדידות כוח, ולחיים הכל״.

איך אמר בן גוריון;
שהוא שונא את המוסלמים כי הם מזכירים לו את הפרענקים....
ואני אומר שאני שונא את
המוסלמים כי הם מזכירים לי את נטורי חרטא

תימני החליט לקנות סמארטפון אחרי שנים שהוא חלם על אחד. אחרי שבוע הוא נכנס לרכב עם הסמארטפון בכיס אחורי ומתיישב. תוך כדי שהוא יושב הוא שומע רעש של משהו שנשבר...אז הוא עוצם עיניים ואומר: "אלוהים, בבקשה שזה הגב..."

אדם קם בבוקר ומכין לעצמו נס קפה:
שם קפה- שזה מר מאוד, מוסיף סוכר - שזה מתוק מאוד, שופך מים רותחים, ועל הכל מוזג חלב קר... קיצר, ניגודיות לשמה!! חם, קם, מר, מתוק :)
ואז אומר.. ריבונו של עולם, אני לא יודע איך יהיה יומי שמתחיל עכשיו (מר? מתוק?! חם, קר...?) אבל מה שבטוח שהוא יהיה: "שהכל נהיה בדברו"
-  ככה יהודי צריך לפתוח את הבוקר... בידיעה שה' מחליט איך יהיה יומו .

מנהל ישיבה ידועה עלה לשמיים שאלו אותו במה התעסק אמר כי היה מנהל ישיבה, אמרו לו אתה הולך לגהינום. הוא שאל למה, האם בשל כך מגיע לי גהינום, אמרו לו חלילה, אלא פשוט אין מקום בגן עדן כל המקומות תפוסים...

א מנהל פון א באוויסטע ישיבה איז ארויפגעקומען אויף יענע וועלט צום בית דין של מעלה.
״מיט וואס האט איר זיך באשעפטיגט אויף די עולם התחתון?״
/ איך בין געווען א מנהל און יענע באוויסטע ישיבה.
״אריין און גהינם״
/וואס??!!?? מיר קומט גהינם??
״ניין, חס ושלום, נאר סאיז פשוט נישט דא קיין פלאץ און גן עדן. מזעמיר שוין איבערגעפילט!״


נטורים מפגינים עם רוצחים


הרבי מברגסאז משחק חולה כדי שיובילו אותו בשדה התעופה‎


מבט לפרשת וירא


פנינים



גילוי דעת מפתיע על נושא העליה להר הבית מפיו של הגר"מ מזוז ראש ישיבת כסא רחמים

תקדים! רב חרדי מסנגר בפומבי על עולי הר הבית
ראש ישיבת כסא רחמים הרב מאיר מאזוז התבטא פומבית באופן תקדימי על היתר העליה להר הבית, תוך פירוט כמה מהתנאים ההלכתיים הדרושים לקיום לפני העליה להר. זאת בניגוד למנהגו עד היום שלא להתבטא על כך באופן פומבי. למרות שתלמידיו טוענים כבר זמן רב על רמזים חיוביים מצידו בסוגיה.
ראש ישיבת כסא רחמים הרב מאיר מאזוז התבטא פומבית באופן תקדימי על היתר העליה להר הבית, תוך פירוט כמה מהתנאים ההלכתיים הדרושים לקיום לפני העליה להר. זאת בניגוד למנהגו עד היום שלא להתבטא על כך באופן פומבי. למרות שתלמידיו טוענים כבר זמן רב על רמזים חיוביים מצידו בסוגיה.
ראש הישיבה הסביר שנוכח הסכנה שנוצרה בגלל שגעון הרציחות האיסלמיות אין מצווה לעלות כיום להר הבית במסירות נפש. במקביל היסה הרב את אחד ממשתתפי השיעור שטען שהעולים להר עושים זאת רק "כדי להוכיח בעלות".
הרב הסביר בשיעורו שהעולים להר מדייקים בהלכה, טובלים כראוי, ונכנסים רק למקומות שאין בהם כרת.
בקטע קצר שפורסם מהשיעור התבטא הרב במגוון נושאים אקטואלים נוספים. יחסו המנוכר של רבין למסורת ישראל. הקשר המפתיע של האינטיפאדות לשנות שמיטה, ועל חיסולם המיידי של כל מי שמתקרב לפגוע ביהודי.
ציטוטים מתוך השיעור:
"כל פעם אחרי שמיטה, באה אינתיפאדה, מה הקשר שמיטה לאינטיפאדה? לא יודע", התבטא הגר"מ והוסיף, "בתשמ"ח, מיד בתום שנת השמיטה, התחילה אינתיפאדה, התעשרו מהכספים שקונים מהם בשנת השמיטה, השתגעו. בפעם השנייה (-אינתיפאדת 2000), היה ממש בשנת שמיטה. אז טענו כי אריק שרון עלה להר הבית. הר הבית קידש אותו. אז אם קידש אותו צריך להילחם. הם משוגעים".
פעם זה דוואבשה, פעם כי יהודים עולים להר הבית. אז מה אם עלו להר הבית? עשו משהו? מה? מה קרה? באנו והרגנו שמה?
אחד ממשתתפי השיעור ניסה להאשים שהעולים לא עולים הלכתית, "אלא עושים את זה בכוונה אחרת", להגיד שזה שלנו". הרב מאזוז היסה אותו ואמר "לא. הם באים עם סידורים. יכול להיות שמצד ההלכה הם עושים הרבה דברים מדויקים. כאן המקום הזה אין בו כרת, רק טבילה. טבילה הם עושים. מחכים עד הערב שמש.
אבל, אולי יבוא שם אדם שלא טבל. אולי יבואו אנשים שלא טבלו. הבעיה היא שאם פתחת פתח יבואו כולם. דבר שני, הערבים רואים יהודי עם סידור, פוחדים פחד מוות. "זה עם הסידור, בא להחריב לנו הכל". ככה הם מאמינים בדבר הזה. אז מה נעשה.. אנחנו חיים בדור משוגע. מה נעשה". הוסיף.
"לכן אין ברירה, אם באנו להתלונן, נתלונן מהתחלה, כשמדינת ישראל מסרה את הבעלות על הר הבית לירדן. בשביל מה עשו את זה? למה עשה את זה? למה עשה את זה? זה שלנו! אם רצה לתת לירדן משהו, בסדר. גם תהיה שותפה. למסור את הבעלות לירדן? בשביל מה? טיפשות. בערות.
"היו שם שני דגלים, הורידו את הדגל של ישראל, ונתנו דגל של ירדן. כשעשו את הדבר הזה, כתבו המכשפים בעיתונים, על הפעולה הזו שעשה רבין... הוא עשה [הסכם] קשר עם ירדן, ואז בא הרב שאר ישוב וקרא מזמור שיר המעלות, ורבין מפטפט. מה אכפת לו "שיר המעלות", הוא לא מבין בעברית(!). אחר כך קראו הם פסוקים מהקוראן, ורבין יושב ושומע ומקשיב בקדושה ובטהרה לכל מילה שיוצאת מפי אותו משוגע. מה לעשות, כך העולם שלנו. מבזה את המקורות שלנו, בשעה שכולם יודעים שמה שהם כותבים גנוב משלנו. ככה היה הבן אדם.
וכתבו העיתונאים, פעולת ההסכם שעשה רבין יותר חשובה אפילו מהקמת מדינת ישראל. כתבו שבמאה האחרונה הדבר הכי חשוב שנעשה, שמסרנו לירדן את הכל... משוגעים. פשוט משוגעים.
כמה שמחניפים להם, כך הם שונאים אותנו. בואו לא נחניף להם. מי שיפגע ביהודי, על המקום, סקול ייסקל, או ירה יירה. "אם בהמה אם איש לא יחיה", מי שיש לו שכל של בהמה ולא שכל של איש, לא יחיה. למה? ככה כתוב; "הבא להורגך השכם להורגו".
"הם כשאוכלים אחד את השני, הגענו כבר ל-300,000 הרוגים, זה בסדר גמור. אף אחד לא אכפת לו. אבל אנחנו, נקבל מכות. אישה הולכת עם סכין תקוע בגב שלה, צועקת לערבים, והם אומרים מגיע לך. תמותי. תמותי. שותים קולה. יש דבר כזה במדינה אחרת?". שאל בכאב.
ואנשים עוד מאמינים שאפשר לעשות מדינה, להילחם בכל הכוח לתת מדינה פלסטינית. עכשיו כשאין להם מדינה כמו שצריך תראה מה שהם עושים. תיתן להם מדינה? זה שיגעון. זה סיכון. הרב עובדיה בזמנו עשה את הסכמי אוסלו אחר כך התחרט. כתב מכתב אני חוזר בי. כתב מפורש. מברך יהודה ושומרון. ומשתמשים בשמו נגד דעתו".

שמחת בר המצוה לניני הגה"צ רבי עמרם בלוי זצ"ל



אדמו"רים ורבנים השתתפו אמש בשמחת בר המצוה לניני הגה"צ רבי עמרם בלוי זצ"ל מראשי 'נטורי קרתא', בניו התאומים של העסקן ואיש החסד ר' צבי (הערש'ל) גרומן מאנשי גחש"א חברא קדישא 'פרושים' בירושלים. השמחה נערכה באולמי 'סאטמר' בשכונת גבעת משה בירושלים.

צילום: אבי חן - סוכנות הידיעות "חדשות 24" -

לגריה כנסו כאן:

הרב עידו וובר לפרשת וירא


שמחת בית דינוב



לגלריה כנסו כאן:

מי מחליט בבית? הבעל או האשה? הגמרא במסכת בבא מציעא קובעת


יום ה' וירא - ט"ז חשון תשע"ו - תמונות



לגלריה כנסו כאן:

הוא קנה 100 מנות של מקדונלדס בכדי לחלק לעניים‎


תולדות אברהם יצחק מגיע


האם הלונדונים נחמדים? יצאנו לבדוק


מגבית תולדות אברהם יצחק


הרב דניאל זר: חצי מיליון שדים בשנה - מפגם הברית‎


האדמו"ר מקוסוב בשבת בבית שמש


ברסלבים רקדו ברחובות, מישהו הזמין משטרה אך השוטרים מצטרפים לריקוד


כוס של ברכות


חיים שלמה מאייעס - בת קול‎


ברכות להולדת הבת


מן הפח אל הפחת: כפר סבא, היום


חבורת הבחורים בקוסוב מברכת


המסגד בגרמניה שכיסה את הצריחים בצבעי כדורגל‎


הילולא קדישא


למען הצלת נפשות

בית הדין הרבני של העדה החרדית בירושלים יש רק הוציא את הצהרת בית הדין הרבני בירושלים הבאה: הרעדה אחזה בנו כתנועות לאומיות מנסות שוב לעלות להר הבית, ולמסע לכניסה יהודית חופשית להר הבית. כבר בחזרה בשינה 1967, חברי בית הדין הרבני שלנו, זכרונו לברכה, הזהירו בשם התורה שזה חטא חמור וחמור להיכנס להר הבית בימינו, וכי מי שנכנס לשטח הבית הוא צפוי לעונשים האלוהיים . זוננפלד הרב חיים יוסף הם חזרו אזהרה זו פעמים רבות לאורך השנים, וכל הרבנים הגדולים, הן בארץ הקודש ובחו"ל, קבעו באופן דומה. עכשיו אנחנו צריכים לבוא לחזור איסור זה, ואנו מצהירים כי התורה לא ניתן לשנות. והעם הפלסטיני, כמו גם את כל העמים ומנהיגיהם, אנו חוזרים על הכרזת הקודש של הרב שלנו הראשי לשעבר, הרב יוסף חיים זוננפלד זצ"ל, שפורסם בשנת 1929 בעיתונים הערביים תחת הכותרת "אמת ושלום" יהודים לא רוצים, בכל דרך, לקחת את זה שהוא לא שלהם. והם בהחלט לא רוצים לערער על זכויותיהם של התושבים האחרים למקומות שבידיהם שהם רואים בכבוד ורואים קדושים. ובפרט שאין בסיס לשמועה שהיהודים רוצים לרכוש את הר הבית להיפך, מרגע ש, בגלל חטאינו, גלינו מארצנו, ובית מקדשנו נהרס, ויש לנו היה חסר טוהר הנדרש על ידי התורה, שאסור לכל יהודי לכף רגל על ​​הבסיס של הר הבית, עד ביאת משיח הצדיק, שעם הרוח של הקב"ה, שתרחף מעליו, ישלוט בצדק, לטובתם של כל היצירה, ויחזור אלינו על טוהר הנדרש על ידי התורה חתומה על ידי צו של בית הדין הרבני 28 זה תשרי, 5776 (אוקטובר 11, 2015)

זהו התרגום של הכרוז של הביד״ץ הסקריקי, הם טוענים שהיהודים לא רוצים לקחת משהו שהוא לא שלהם דהיינו הר הבית, הכוונה היא שבדיבורים הללו הם מוותרים על הר הבית בשם כל ישראל

סיפור השראה מדהים מאתמול!‎

זהו רגע נוגע ללב של אב גאה המחבק את בנו בן ה-8 עם שיתוק מוחין.
מספר מטרים לפני קו סיום טריאתלון, בנו השליך את תומכי ההליכה שלו כדי להגיע לקו הסיום בלי שום עזרה.
בנו (מתיו ביילי) מקבל תשואות רבות בקו הסיום!
"זה הבן שלי!" צעק אביו בגאווה

יום ראשון היארצייט של מאיר כהנא


למה חזרתי בגלגול


יתד נאמן


עט חדש המוליך חשמל ומאפשר לייצר דברים מגניבים‎


כותרות הבוקר


מנסים לשחק אותה תיירים מאנגליה‎


הארץ


הילולת הסבא ישראל‎


עוקץ חרדי