רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 ביוני 2022

מבזקים

 

🔎  ‏גזר דין לשלמה דרעי אחיו של אריה דרעי: עונש של תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס בסך 280 אלף ש"ח. בכך, קיבל בית משפט את הסכמות הצדדים בהסדר הטיעון בדבר העונש, וזאת לאחר ששלמה דרעי הודה והורשע לפי ההסדר בביצוע עבירות לפי פקודת מס הכנסה ולפי חוק מיסוי מקרקעין. (אמוץ שפירא).

🔎  ענבר טויזר: כתבי אישום ראשונים הוגשו נגד ארבעה צעירים חרדים - שהתפרעו לאתר עבודות הרכבת הקלה בצומת בר אילן בירושלים. 

🔎  הגישו היום (חמישי) לבית משפט השלום כתבי אישום נגד עמרם מרגלית בן, דוד בער לוינזון, אלעזר גליק ושמעון בלומשטוק, ארבעה קיצוניים תושבי ירושלים וביתר עלית, וזאת לאחר שהתפרצו לאתר עבודה במהלך הפגנה נגד פיתוח קו הרכבת הקלה בירושלים

🔎  מספר חנויות וסופרים באזור קרית בעלזא בירושלים הודיע למערכת ההפצה של יתד נאמן שיפסיקו להביא להם את העיתון למכירה -  גם בימי שישי - בעקבות הפגיעה והזלזול באדמו"ר מבעלזא .

‏🔎  בושה! נשות הכותל בכניסה לרחבה, הפכו הבוקר את האתר הקדוש לזירת הפגנות, כשהן רוקדות עם ספר תורה ואוחזות בשלטים בדרישה: ״רה״מ לפיד יישם את מתווה הכותל״. (ישראל כהן).

🔎  אמיר אטינגר: ‏בשולי הפיזור, בזמן שהמטרו והוויזות נפלו, השר הנדל הצליח בשקט להעביר חוק למרות התנגדות החרדים. בזמן שהם ריכזו מאמץ על החוק של ארבל שעבר בקריאה ראשונה ועדיין לא נכנס לתוקף, עבר חוק הסטארטפים שהיה לו התנגדות מגורמים חרדים. החוק מקל על רגולציה ופותח את שוק התקשורת לשחקנים חדשים

🔎  יאיר שרקי: פיזור הכנסת גורם למדינה לבקש בפעם ה-11! דחייה בחקיקת חוק הגיוס. ושימו לב לסיטואציה: ברשימת העותרים: יש עתיד נגד ראש הממשלה יאיר לפיד

מבזקים

 

🔎  יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני:
עמדתנו הייתה שתאריך הבחירות יהיה ב- ל' בתשרי, אבל הקואליציה יחד עם הרשימה המשותפת הצביעו ברוב קולות על התאריך ז' בחשוון תשפ"ג. "בשם השם נעשה ונצליח!"

🔎  אבי רבינא: ‏גורם ביהדות התורה אומר: "מפסיקים לדבר על התרחישים - אם ביבי לא ישיג 61. הדיבורים עד עכשיו על הליכה אפשרית עם גנץ ביום שאחרי, נועדו בעיקר לדחוק את נתניהו להקמת ממשלה חלופית. כעת, כשהולכים לבחירות, נתייצב מאחורי נתניהו על מלא"

🔎  משבר פנימי בין 'דגל' ל'אגודה' שיוכרע כנראה רק בדקה ה 90 בו יקבע הרכב הסיעה המפוצלת או המאוחדת בבחירות לכנסת ה 25, שגם שאלת העומד בראש הסיעה תצית קרב פנימי בין המפלגות.

🔎  יוצאים לדרך חדשה: ראשי זק"א ישראל בהודעה למתנדבים - "שמים את המשקעים מאחורינו. החלטנו לשנות את השם זק"א ישראל ולהרבות שלום בעולם. פעילות הארגון ויחידות המתנדבים תמשך כרגיל ונשקיע משאבים בפיתוח והגדלת יחידות ופעילויות נוספות".

🔎  הרב זאב פרקש חבר הוועדה הפוליטית של בעלזא ל'משפחה': "בימים אלו מוקמת מנהלת פדגוגית ותקציבאית מטעם החסידות שתשב עם צוותים של משרד החינוך כדי להגיע לסיכומים האחרונים, בדומה לצוותות של רשתות אחרות" :

🔎  הרב פרקש מבעלזא ל'משפחה' על השאלה מאיפה יהיו מורים מוכשרים למקצועות: "מרבית המלמדים שלנו הם בעלי תואר, ואחרים נמצאים בשלבים אחרונים לקבלת התואר. כמו שכולם מבינים שעו"ד ורו"ח חייב רשיון והכשרה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באנשים שמתעסקים בדור העתיד שלנו, חייבים להיות בעלי הכשרה מקצועית. אם נצטרך נגייס מלמדים מהחינוך העצמאי". :

🔎  ‏ניר אורבך במליאה: "הניסוי נכשל. הקו האדום שלי היה שיתוף פעולה והישענות על המשותפת. הקו האדום הגיע"

מבזקים

 

🔎  טיבי לעבאס: אתה מנשק לו (לנתניהו) את התחת כדי שייקח אותך 
עבאס: אני שלחתי אותו הביתה אתם אלה שרוצים להחזיר אותו
טיבי: בגלל סמוטריץ׳ אתה לא עם ביבי

🔎  ח"כ יעקב אשר ל'יתד' על פרישת בנט: "זה סופו של מי שמחליף זהויות ואמונות רק בשביל לשמור על כסאו הפוליטי, כשהוא בועט בכל דבר שבקדושה ופוגע בציבורים שלמים שלא עשו לו דבר. הגיע הזמן שגם אנשים שמרגישים שכרון כח יידעו  שהקב"ה מנהל את העולם ויש מידה כנגד מידה, ואנחנו נלמד שגם מי שמראים לנו פנים שוחקות כשנוח להם, לא יעזרו לנו ביום פקודה".

🔎  ‏מהומה במליאה בנאום נתניהו, אחרי שאמר שלא יחברו לחברי הכנסת הערבים. נתניהו נזף ביו״ר הכנסת מיקי לוי ״ככה לא מתנהלים, תעיף אותם מהמליאה״

🔎  יקי אדמקר: ‏רגע לפני פיזור הכנסת, צריך להודות: מעולם לא היה יו״ר כנסת כל כך לא ממלכתי כמו מיקי לוי. מעיר וקורא לסדר ומרחיק בביריונות ח״כים באופוזיציה ומתעלם מהפרעות דומות של הקואליציה, נוקט צד ומשמיע מכסא היו״ר הערות פוליטיות פעם אחר פעם. לו רק זה היה יריב לוין או אדלשטיין - מזמן היו סופגים.

🔎  עמית סגל: הבחירות בעוד 124 יום - מערכת הבחירות הארוכה ביותר בישראל במאה ה-21.

🔎  אריה דרעי בכנס סגור: הממשלה הרעה הזאת עשתה  הכל בכדי לפתות את החרדים ולהיכנס לממשלה, תמיד אמרו שהחרדים רוצים רק כסף, הם עשו הכל בכדי לנסות ולהכניע אותנו, אלקין ושקד פגעו בתוכניות הדיור, ליברמן עשה הכל לפגוע בכיס של האזרח החרדי. הם היו בטוחים שנרוץ אליהם. (ינון מגל)

🔎  ‏ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה: "ברור שגנץ עדיף על בנט או לפיד, אבל מכאן ועד ממשלה - רחוקה מאוד הדרך".

מבזקים

 

🔎  ח"כ סמוטריץ' על פרישת בנט: "ההחלטה לפרוש מהחיים הפוליטיים אינה שלו, אלא של הציבור שמאס בו והקיא אותו מתוכו".

🔎  אליעזר שולמן ב'משפחה': הקואליציה מסיימת הבוקר את ימיה כשהיא פצועה וחבולה, מסוכסכת בינה לבין עצמה, מיכאלי וליברמן נגד לפיד וסער והאופוזיציה רק מרוויחה מכך.

🔎  ועדת חוקה, אישרה את חוק הבחירות לכנסת ה-25. בהצעה נכללים גם שינויים בחוקי תעמולת הבחירות, בהם חובת שקיפות לכל פרסום מפלגתי במהלך תקופת הבחירות, כולל טוקבקים. ההצעה גם קובעת כי יוצבו קלפיות בדיור מוגן, בתי אבות ומקבצי דיור, שבהם מתגוררים לפחות 75 דיירים.

🔎  עמית סגל: מיד אחרי ההצבעה על פיזור הכנסת, כשקם בפעם האחרונה מכס ראש הממשלה, נפתלי בנט לקח בטעות את הטלפון של יאיר לפיד. אח שלי, אמר לפיד, לקחת לי את הטלפון. אח שלי, השיב לו בנט, לקחת לי את התפקיד.

🔎  בליכוד טרם נקבע תאריך הפריימריז. מתלבטים בין שתי האפשרויות:  26.7  ו 9.8 (אנה רבסקי).

🔎  עמיאל ירחי: נטישה המונית בקבוצת הפעילים של ימינה "הגרעין של ימינה", נותרו 46 בלבד.

🔎  ספי עובדיה ב'חדשות 13': בשל כהונתו הקצרה בנט לא זכאי להטבות המגיעות לרה״מ לשעבר: לשכה, משרד ומזכירות. כשהרף המינימלי עומד על שנה וחצי כהונה. בלשכתו בדקו השבוע עם גורמים משפטיים האם ימיו כראש ממשלה חליפי יביאו אותו לרף הנדרש לצורך קבלת התנאים.

מבזקים

 

🔎  העוזרת המדינית של בנט לשעבר שמרית מאיר בריאיון לידיעות אחרונות: "בנט וכל הקואליציה נכנעו לסחטנות. מרוב ההיאחזות הנואשת בכיסא, הוא נשבר".

🔎  עוד משמרית מאיר לנדב איל: "בחול המועד פסח הבנתי שהתוכנית למושב היא להישען על שיתופי פעולה עם הרשימה המשותפת, אוסמה סעדי ואחמד טיבי. הרי אין רוב לממשלה ולכן החלטתי לעזוב".

🔎  ועידת מפלגת העבודה אישרה את מועד הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה והן יתקיימו ב-18.7.22. הבחירות יתבצעו באופן אלקטרוני, ובנוסף יוצבו 4 קלפיות בערים: ב״ש, חיפה, ירושלים ותל אביב (חדשות 12).

🔎  חה"כ משה גפני ב"פילפוליטיקה": "לא החרמתי את לפיד. יש שלושה אנשים בממשלה שאיתם לא דיברתי וביקשתי גם מהחברים: ליברמן, יועז הנדל ומתן כהנא. הקו היה מיליטנטי. הלכנו בלי הנחות וסברנו שאין לקואליציה הזו אחיזה במציאות, אין לה תשתית משותפת".

🔎  טראמפ בריאיון: אתמוך בביבי בבחירות הקרובות למרות שהוא אכזב אותי. אז בעצם ביידן עם לפיד וטראמפ עם ביבי. נשאר רק פוטין. (עמית סגל).

🔎  עמית ולדמן: משרד החוץ של צפון קוריאה טען שארצות הברית מנצלת את התפרצות הקורונה במדינה כדי להציע סיוע הומניטרי למטרות פוליטיות. לפי המשרד, על ארצות הברית לוותר על ההצעה ההומניטרית המביכה ולדאוג למצב הקורונה בשטח שלה .

🔎  פה אחד: בתום דיון ממושך מומחי הצט"מ החליטו להמליץ למנכ"ל משרד הבריאות לאפשר מתן חיסון נגד קורונה לילדים בני חצי שנה עד 5 שנים (יולן כהן).

צימוקים

 

🔎  בסימן חבד? עידן יוסף בטויטר: ‏בנט נכנס לתפקידו בתאריך ג' בתמוז תשפ"א. לפיד אמור להיכנס לתפקידו בב' בתמוז תשפ"ב. 

🔎  מרן האדמור מויזניץ שיכון טס אתמול לבלגיה במטוס פרטי - על חשבון נגידי ויזניץ

🔎  כעת זה רשמי: הדיין הגאון ר' פנחס לייבוש פאדווא שליט"א מקרית גת ששימש כמו"ץ, בכשרות בעלז, גם בקהילת ציריך, אמסטרדם, ועוד מקומות בעולם, מועמד רשמי מטעם 'קהילת שומרי הדת' באנטווערפן לעמוד בראש ולהנהיג את הקהילה במקומו של הרב ליברמן שנפטר בחורף השנה.

🔎  בורו פארק רועשת!!!
בחורה בת 45 בשם פסי ברכר שאבא שלה הוא שדכן ידוע בבורו פארק,
השתדכה אתמול עם אלמן בשם מייזליס עם 4 ילדים,
הוא התאלמן מאשתו שנפצעה בטיול בארץ ואחרי שנתיים היא נפטרה

אין לנו עסק עם רוצחים אלימים לא מצביעים לתומכיהם


 

הוגשו תביעות נגד גודלקנופף ויש עוד בדרך


 'משפחה' משרתים את השטן, מאפשרים לו לשקר כאילו שהוא צדיק הדור

הוא עשק גננות - שמענו זאת ממי שהוא עשק אותן ומוכנים להוכיח זאת בכל עת - הנה תביעה נגדו ויש עתה עוד כמה בדרך

משולם צפניה - 'מושלם' מבחוץ אך מה הוא 'צופן' בפנים ???


 ישנה בעיה רצינית כאשר מתעסקים עם אנשים ציניים שלא מעניינת אותם האמת, ולא המוסריות.

רק דבר אחד, - איך אני יוצא טוב בעיני הציבור, ומוציא טוב את מי שיש לי אינטרס לייצג [ ברגע זה כמובן - זה יכול להתהפך בכל רגע...]

לצערי נפלנו עם אחד כזה.

אין נברא אחד בעולם יהודי או גוי, דתי או חילוני. שיוודע לפרטים המדוייקים והמזעזעים של הפשעים המטורפים שברלנד ביצע במשך כחמישים שנה, ברצוח ונאוף וגנוב בכמות וב'איכות' בלתי נתפסת לאנשים תמימים מבחוץ, מתוך סטייה ותאווה סאדיסטית בלתי נשלטת.

והעולה על  כולנה, שיווק את עצמו כעבודה זרה ושיבש  לצורך כך  את יסודות התורה ואת תורת הקבלה ושיטת ברסלב, - הכל למטרה אחת. להמשיך ולמלא את תאוותיו המטורפות תוך כדי נטרול כל התנגדות וחשיבה הגיונית כלפיו, הן מבחוץ על ידי מנהיגי הדור, והן מבית על ידי חסידיו האומללים.

לצערנו הוא הצליח בכך בצורה מסחררת ואילולי נתפס בקלונו על ידי חסיד שוטה [עכ"פ באותו זמן], ואילולי סיכנו מספר יהודים את חייהם כפשוטו כדי לנטרל את המחבל הפוגע כדין התורה וכפסק גדולי הדיינים, שסוטה הפוגע בנשים וילדים, יש לנטרלו בכל אמצעי אפשרי.

הוא מצידו עשה הכל כדי להמשיך בכך - וזאת למרות שהוצע לו כפי שכבר נכתב בעבר, לעזוב את ההנהגה ולקבל בתמורה השתקה מוחלטת של הפרשה.

נשוב ונציין את העובדה המטורפת שאין  לה אח וריע,- אשתו ובנו מנעו ממנו במשך 10 שנים על ידי מאבטחים בריונים, כל גישה לנשים ואפילו למכשיר פלאפון!!! וכאשר באקראי הוא הצליח להשיג טלפון - מיד נקראה אישה 'ליחידות'...!!!! - כן, זה ה'בעל תשובה' שלך צפניה.

ההוראות  המטורפת המזעזעות והנפשעות שלו ברוחניות ובגשמיות למאות ואלפי אנשים, הם סיבה לעוד סדרת תחקירים שתסמר את שערות  ראשכם. - לדעתי ה'מצוות' שלו גרועות וחמורות הרבה יותר מ'העבירות'....

זה בן אדם שהיווה דוגמא וכך חינך את תלמידיו, לשקר לכל אחד כל הזמן, כדי להינצל מביקורת וכדי לתעתע בציבור. מיותר להאריך בזה.

לצערי אתה בעצמך יודע שזה שקר, ושהוא לא שולט בעצמו ובמקביל מאמין וומשווק למאמיניו את המשיחיות שלו, על משמעותה הברורה המוחלטת והמיידית - שהוא 'יודע' מה שהוא עושה ולצדיק מותר ויש בזה תיקונים וכו' עפ"ל. וכלפי חוץ מחליפים משחק לפי הצורך והאפשרות.

וכעת המשחק הוא 'בעל תשובה'

לכן אין מנוס מלקרוע את מסיכת הצביעות, ולבוז לך מעומק הלב, - את מוכן לשקר לציבור [כי הרי אתה בעצמך יודע היטב עם איזה פושע יש לנו עסק]. אתה מוכן להכשיר את השרץ ומתאמץ לשווא להכשיר את התועבה המטונפת הזאת בציבור.

נאמר בצורה ברורה, ברלנד הפושע גרוע בהרבה מוולדר, משי זהב, משה יזדי ועוד ועוד - כולם ביחד!!! כמות הפשעים האדירה שלו, והריסת חיי מאות משפחות באופן חסר תקנה, תוך גזילת מליונים ועושק אומללים, עיוות האמונה ואורח החיים הנורמלי של מאות בני נוער ועוד, את זה אף אחד לא עשה בצורה חמורה כל כך.

ואתה מנסה ל'הלבין' ולהמשיך לשחק איתו את משחק ה'צדיק'???? טיפש ורשע שכמוך!

אבל הכל יהיה לטובה ולברכה- בזכות האנשים ה'מתוקים' מהסוג שלך - יוודע וייצא קלונו של המתועב באופן ברור ומוחלט, כך שגם עוד 10 דורות נדע כולנו באיזה  זוועה וטירוף מדובר. ועם  ישראל ינצל משכתוב ההסטוריה  והפיכתו לעוד סוג של 'אותו האיש' איזה  יישו מסכן שנרדף על לא עוול בכפו, כי לא 'השיגו' את 'עומק' כוונתו.

אוי לנו שכך עלה בימינו. 

ואילו חיינו בזמן שיד בית דין תקיפה - הייתי מר צפניה חוטף קצת מכות מרדות, עד שהיית נגמל מהסטייה המפגרת של הגנה על הגדולים  שבפושעים בישראל, והצגתם כמסכנים 'בעלי תשובה'.

רפואה שלימה

על דאטפת אטפוך


 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

בימים אלו רועשת גועשת הרשת החברתית בארה"ב ובישראל. זאת על שום שבארה"ב החליט בית המשפט העליון שכל מדינה רשאית להחליט האם הפלות הן הליך חוקי אצלם, אם לאו.

הוורסיה היותר מוכרת של ידיעה זו, גורסת שבית המשפט העליון בארה"ב החליט שההפלות אינן חוקיות.

כמובן שכל הנאורים ושוחרי האך טוב בעולם, מתקוממים ומרעישים עולמות. הכיצד ייתכן שלוקחים מהאשה את השלטון המוחלט בגופה? מי הוא זה ואיזה הוא שמעז להעלות על דעתו בכלל, שמישהו אחר, מלבד האשה, יהיה רשאי להחליט מה יעשה בגופה?

זו ההזדמנות לראות את עצמנו, דרך ראותנו אחרים.

הצגת הנושא כאילו הוא נדון של שליטת האשה על גופה, הינו מרמה ושקר. אין ויכוח שאשה רשאית לקבוע אם תעשה ניתוח קוסמטי בגופה אם לאו. השאלה היא האם העובדה שהגוף שלה, מתירה לה לרצוח את עוברה? כדרכו של עולם, הנדון המהותי מועלם ועוסקים בזוויות אחרת לגמרי. מתנגדי ההפלות הינם, לרוב, דתיים לסוגיהם והנושא הפך להיות ריב בין דתיים ללא דתיים. בעיני, נושא הרציחה אינו קשור לדת כלל. גם מי שאינו דתי, אינו חייב להסכים לרציחות וגם מי שדתי מסכים שלאשה מותר להחליט על גופה. השאלה היא מאיזה רגע יש זכות קיום עצמית לעובר. מאיזה רגע אי אפשר להתייחס אליו עוד כאל סרח-עודף של גוף האם והוא מחזיק בזכות עצמית לחיים.

ידוע לנו שבעבר היו תרבויות שזכות היילוד לחיות קבלה תוקף רק כעבור חודשים (או מבחן חיים כלשהו). בתרבות יוון היו הורים משליכים את ילדיהם הפחות מוצלחים מראש הצוק - אם נראו להם, או שלא עמדו במבחנים שערכו להם. כלומר, גם בעת הלידה, עדיין לא שלמה זכותו של היילוד לחיים, אלא בהינתן הסכמה חברתית בהמשך. באותם ימים, יילוד שלא עבר 30 יום להתקיימותו בזה העולם, עדיין לא קנה את זכות וחזקת החיים.

אבל לא על עצם הדיון והחוק באתי כאן, אלא על העובדה שרוב העולם דן בבעיה מזוויות אחרות לגמרי. ההתקוממות של הפרוגרסיבים היא שבית המשפט מחזיר אותנו אחורה (כי 'קדימה', זה איך שדעתם סבורה ו'אחורה' זה איך שאחרים חושבים). עד 1973 היה החוק שונה במדינות השונות, או אז החליטו שופטי העליון האמריקאיים (שנבחרים ע"י הנשיא, בהתאם לאג'נדה הפויליטית שלו) שאיסור על הפלות, סותר את החוקה האמריקאית. עתה סבורים שופטי העליון (נבחרי טראמפ) שאין בכך סתירה לחוקת היסוד וחוזרת ההכרעה לחוקי המדינות.

העיצוב-מחדש של הנושא הנדון נקרא בשפה המקצועית 'ריפריימינג' - בעברית תקנית 'מיסגור מחדש'. לוקחים נושא ובהגדרתו מחדש, קובעים את דעות האנשים אודותיו.

בארץ, מתקיים ויכוח עקוב משנאה, על השליטה במדינה. מצד אחד נמצאים אוהבי ביבי (שממסגרים את עצמם כ'ימניים') ומצד שני, שונאי ביבי, (הרלב"ים). השקר כאילו הימניים בעד ביבי והשמאליים נגדו, קנה לו שביתה במוחם של רוב אנשי מחננו. העובדה שהעמדות היותר ימניות הינם של ליברמן, בנט, סער וכו', אינה רלוונטית בעיני 'בעד ביבי'.

גם העובדה שביבי לא הצליח להרכיב ממשלה ושהאלטרנטיבה היחידה שיש לו להציע היא בחירות חוזרות ונשנות, אינה מרשימה איש. אנשים בוחרים בהתאם לזהות שלהם - ולא בהתאם לאינטרסים שלהם. גפני ניסה ולהקים ממשלת ימין, אבל לכל ידוע שכל עוד ביבי מעמיד את האינטרס האישי שלו ('אני אמלוך') בראש, אין לנו סיכוי לצאת מהפלונטר הזה. הגוש קם על שותפיו.

כשלעצמי, איני איש ימין ואיני איש שמאל. אני איש של מחוייבות טוטאלית לבורא עולם ותו לא. אם נגזר עלינו לשחות במי הביוב הקרויים פויליטיקע, אעשה זאת נקודתית בלבד, כשהאינטרס הראשי והיחידי שלי זה הבורא והתורה. מה שיביא יותר לימוד וקיום תורה בעולם, לזה בלבד אני מחוייב. שיהיה ברור: איני כולל בזה את הצורך לקיים את עולם התורה מהבחינה הכספית - ובוודאי שלא לאינוסם של החילונים לממן את אורח חיי - כי הדבר רק מרחיקם מהתורה. אלפי שנים דאג הבורא לקיום התורה, לפני שהחלטנו שבלי עזרת 'יהדות התורה', הוא לא יכול לעמוד יותר במשימה. תתפלאו, אבל הוא יכול גם מבלעדי עזרתכם.

מעבר לכך שאיני רואה כמציאותי הקמת ממשלת ביבי, חוששני שהקמת ממשלה צרה תהיה בעוכרינו לטווח היותר ארוך. מי שרואה כהצלחה, את היכולת לכפות את דעתנו (וסחיטותינו הכספיות), חושב לטווח הקצר. מי שעם ישראל יקר בעיניו, יבין שלא על זו הדרך תהיה תפארתנו. היום אנחנו נכפה על אחרים ומחר הם יכפו עלינו. לזה אנחנו חותרים? האינטרס העליון שלנו היא שתקום ממשלה ימין רחבה מאוד  - כולל את אלו שנתפסים כאויבים וצרים לנו. בינינו: הרי את אף אחד מהם לא מעניין כלום, מעבר לצורך הבלתי נשלט שלהם לשלוט בנו. עדיף לנו שבממשלה יהיו גם כאלו שהציבו את שנאתנו בראש מַעְיְנֵיהֶם, מאשר שיהיו בצד השני של המתרס. כבר אמר החכם "שמור את חבריך קרובים – ואת אויביך קרובים עוד יותר".

יותר אני מוטרד מאובדן הדרך המוסרית שלנו, מאשר מאובדן הדרך המוסרית של בנט (ושאר נוכלי הפוילטיקע).

 

חרדי בעולמו

כבוד ת״ח לא מעניין אותו


 שלום לר׳ חיים היקר,
בזמן האחרון המכנה את עצמו "משולם צפניה" מרבה לכתוב מאמרים שנועדו להצדיק את הצדיק, קרי רשכבה״ג ר׳ אליעזר ברלנד שליט״א.
דבר ראשון, לא אשיב על טענותיו, כי איני קורא אותן. אין לי זמן ועצבים לבזבז. (וכל בר דעת אינו צריך אותי, וכל מי שאינו בר דעת, איני יכול לעזור לו).
דבר שני: אם היה כותב את דבריו מתוך תחושת כבוד לת״ח (שמכבד את כל תלמידי החכמים באשר הם, ואם נמצא בהם איפה פסול, דנים אותם לכף זכות), החרשתי. אבל אותו חצוף מגן על ברלנד בלבד, ואילו תלמידי חכמים אחרים (דוגמת רח״ק זצ״ל) הוא מבזה!
גם את כל תגובותיו האחרונות הוא מנצל כדי לבזות את הרב חשין: לכל מי שכותב נגדו, הוא כותב מכתב הנמען "ליום טוב חשין שליט״א", בלי תואר הרב, וכאילו כל העולם כולו מחזיקים את ברלנד כצדיק ורק אחד ושמו יום טוב חשין מחזיק אותו כרשע.

המכנה את עצמו משולם צפניה, נמאסת! אתה לא מעניין אותנו. אתה רק מוכיח לכולם כמה אתה טיפש וכמה אתה מבזה את כל תלמידי החכמים שבדור חוץ מאחד. צא טמא   

מה קל יותר, לקבור יהודי או להפריח?

 

מה קל יותר, לקבור יהודי או להפריח?

שמעתי השבוע ווארט חזק בשמו של חכימא דיהודאי, שר התורה הגאון רבי שאול אלתר מגור שליט"א, שמצווה לפרסמו.

וכה שאל הגר"ש:  איזה נס היה גדול יותר, בליעת קורח באדמה או פרח מטה אהרון? הרי ברור שבליעת קורח היה נס יותר גדול. ואם כן,  נשאלת השאלה מדוע על מנת להפסיק את תלונות בני ישראל היה צריך לנס נוסף שיפרח מטה אהרון ולא הספיקה לכך בליעת קורח? 

וענה בחכמתו: אכן, באה התורה ללמדינו כי בכדי לקבור יהודי באדמה לא צריך להיות משה רבינו. אבל לגרום לבול עץ שיצמח ויפרח, לגרום ליהודי לפרוח, לזה צריך וראוי להיות משה רבינו!

ודפח"ח.

מרן ר' דב לנדו לא הסכים לשבת על כסא של אדמו"ר


 לחיים היקר

היי נשמה,
אשמח להישאר בעילום שם אני ליטאי לשעבר כהיום מנהל צוות סאונדמ'נים והגברה
אני הייתי שמה באירוע של ויזניץ אחראי על ההגברה, פעם ראשונה שהייתי שמה היה מאד חמוד
בתור ליטאי לשעבר כמובן נדרכתי לראות את רבי דב לנדאו נכנס ואני חייב לציין ולתקן טעות שחלה במהדורה שלך ושצריך לתקן את זה, האחראים הכינו את אותם כיסאות גם לאדמורים וגם לרבי דב לנדאו אלא כשהוא נכנס הוא נשאר לעמוד דקה שלימה ורב עם אחד מהרבנים שמה שהוא לא רוצה לשבת על זה עד שבסוף הוא הסכים להתיישב על זה שוראים אותו בתמונה,
ככה שויזניץ לא זלזלו אלא כיבדו אותו באותו כיסא ואף בשירה אדירה, אלא מה ?? ההיפך הוא הנכון רבי דב לנדאו במידותיו הנאצלות מאס בכבוד והעדיף לשבת על הכיסא הפשוט
אשמח לראות במהירות את התיקון
תודה על כל המדורות שלך 
ועל התעקשותך תמיד להוציא את האמת לאור

מי מנסה להעלים את גופת מוישי קליינרמן?


 

בהמשך לבחור שרוצה למצוא את הגופה של מויישי וטוען שהוא עם ההורים ורוצה להעלים אותה, הוא ממשיך ויש לי הרגשה שהוא לא מחרטט!! משטרת ישראל אני יודע שאתם פה תפנו אליי לקבל את המספר אם תרצו לאכן אותו. כל מי שינסה לשבש הליכי חקירה ייחשף פה!! נכשלתם בנער הזה כשהוא היה בחיים ועכשיו אתם מנסים להעלים ראיות כשיש חשדות שהוא כבר לא בן החיים?!!! לפחות עכשיו שיגיע הצדק!! 

משטרת ישראל תענו לו כי אני לא מתכוון לשתף איתו פעולה.

(דניאל עמרם)

האבא של מוישי קליינרמן מדבר


 

נשות הכותל פונות הבוקר ללפיד שיזרז את מתווה הכותל - זהירות שירת נשים


 

הנצחון האדיר של באבוב של התלמיד חכם על באבוב 48


 המאבק בבורו פארק על המועמדים היה בין שני חלקי באבוב. באבוב 48 תמכו בשווארץ ובאבוב של התלמיד חכם תמכו ברינגל והוא ניצח

פנחס רינגל ניצח בבורו פארק הוא יהיה מועמד הדמוקרטים לעיריה


 

רינגל מודה לשווארץ על נציגותו בעבר


 

גורמים בקהילה החרדית בצפת מוחה על מצב התיירות המפוקפק



 גורמים בקהילה החרדית בצפת מוחה על מצב התיירות המפוקפק רוחנית והנלוז בסמטאות העיר העתיקה בצפת, וקוראת לא לפגוע בקדושת בתי הכנסת של גדולי העולם

מחאה מול השדולה שהקימו כל מיני גורמים לקידום מורשת יהדות תוניסיה וג'רבא


 חרדים מקהילת "ג'רבא ותוניסיה", במחאה מול השדולה שהקימו כל מיני גורמים לקידום מורשת יהדות תוניסיה וג'רבא, ואומרים: שיהדות תוניסיה וג'רבא זה לא אוכל ופולקלור, זה בדיוק להפך, זה בעיקר תורה, קדושה, וצניעות

מריבות עם השוטרים בבית שמש


 

מפגינים בבר אילן


 

תאונה בשיכון ויז’ניץ בני ברק


 

צה"ל מפנה את כל המתפללים ממתחם קבר יוסף


 הדרמה בשכם: צה"ל מפנה את כל המתפללים ממתחם קבר יוסף לאוטובוסים ויציאה משכם. 3 פצועים קל מהירי מטופלים כעת .

וידר על תפקידו בבני ברק


 

גפני אומר שהוא אוהב כסף


 

יהודי משי זהב מת


 

מה קורה אצל החרדים - סקר מיוחד בערוץ 12


 

מפלגת גור


 

96 ימים שמוישי עדיין לא נמצא


 

לפיד העדיף את יד ושם על הכותל


 

לא להאמין - מי בעיני לפיד החזון היהודי - יאשקע הנוצרי


 

מה נשאר מימינה


 

נתניהו מכה ביושב ראש שאינו יודע לנהל ישיבות כנסת


 

הכנסת התפזרה ויאיר לפיד ראש הממשלה


 

לקיים בנו חכמי ישראל


 

תפילת רבים במירון לרפואת הרב ווייס מהעדה החרדית


 

הרבי - ג' תמוז


 

התוועדות כ"ח סיון, הרב שלמה זרחי שנת תשפ"ב


 

Special Shiur 3 Tamuz Preparation, By Rabbi Yossi Paltiel, 5782


 

"היום בתניא" יום ה' א' תמוז

 
"היום בתניא" יום ה'  א' תמוז
"שער היחוד והאמונה" 
פרק ט'  
שנה מעוברת

סיכום:
הבה ונזכיר, כי עולם האצילות משמש כ"ממוצע" בין המאציל "אין סוף ברוך הוא" לעולמות "בריאה יצירה ועשיה".  ואת עשר הספירות-המידות שבאצילות האציל הבורא, כדי שבהם ועל ידם יתהוו שלושת העולמות  הללו, ובהם ועל ידם הוא ימשיך להנהיג אותם.
בפרקים הקודמים גם למדנו, אודות חלקן של  המידות חסד גבורה ומלכות, בהבאת העולמות "בריאה יצירה ועשיה" לגילוים כפי שהם במתכונתם הנוכחית. ואף השכלנו להבין, את גודל ערכו של עולם האצילות (שהאלוקות נמצאת בו בגילוי), על פני שלשת העולמות הנמוכים ממנו  (שהם בבחינת "יש ודבר בפני עצמו").
...
עולם האצילות כלפי המדרגות הגבוהות ממנו:
בהמשך לנ"ל, בפרק שלפנינו (ט) נלמד, על ערכו של עולם האצילות והמידות שבו, כפי שהם ביחס למדרגות האלוקות שלמעלה מאצילות.
והנה, למרות שמבחינת הנבראים, החכמה שבאצילות נקראת "ראשית", היות שהיא הראשית והמקור לכל חיות הנבראים. הרי שאצל הקב"ה נחשבת חכמה זו שבאצילות, "כאילו היתה בחינת ומדרגת עשיה" ( כנאמר "כולם בחכמה עשית"), ולא סתם עשיה  אלא "סוף מעשה".
ובהרחבה מבהיר רבנו, שרוממותו של הקב"ה מהחכמה שבאצילות, היא גדולה באין ערוך, יותר מרוממות החכמה על העשיה.
 ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.  
חדש! "היום בתניא" באמצעות המייל. להצטרפות נא לשלוח בקשה hayombatanya@gmail.com
הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן *ועשרות ספרי *חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה ומופץ על ידי בני משפחתו.
🕯 לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

קידוש במקום סעודה הטעם והנפקא מינה להלכה • הרב מאיר אשכנזי שנת תשפ"ב


 

הגה"ח הרב מענדל וועכטר שליט"א - אידיש פרשת חוקת תשפ"ב


 

נשיא הדור - השפעה על כל יהודי


 חפש את הנקודה היהודית בליבך, ותגלה הרבה מעבר למה שתמצא כאן" 

סרטון השראה קצר - לקראת היום הקדוש ג' תמוז - המתמקד בחזונו המהפכני של הרבי לגבי מהותו של כל יהודי והערך האינסופי של כל מצווה. 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

וכמה אתה רוצה בשביל תיקון הברז?


 

ווארטים


 📌עומר בר לב: מברך על הקמת הממשלה

📌אפרופו חזרה בשאלה, מסופר על בחור חסידי ששמע על כל פיתויי העולם החילוני ובעיקר הוא שמע: פייסבוק, פייסבוק. חודשים קיננה בו התחושה לקום ולעשות מעשה, לעזוב ולפרוק עול.
ויהי היום, קם בבוקר, עזב את הישיבה ולמונית הראשונה שעצרה לו הוא ביקש: קח אותי לפייסבוק!

📌אחד בא לרופא
אומר לו: אדוני, יש לי מים בברך, אבנים בכליות, וסידן בעצמות...
שאל אותו הרופא: נו מה אתה רוצה, אישור בניה???

📌ראש ישיבה תפס בישיבה בחור עם פלאפון, צועק עליו, אומר לו הבחור "זה לא פלאפון, זה סלקום", המשגיח לא יודע כלום ואומר, אם כך, סליחה... אחר כך שואל ראש הישיבה את המשגיח מה זה סלקום ומבין שהבחור סידר אותו... למחרת תופס ראש הישיבה שוב בחור עם אייפון וצועק עליו, אומר הבחור "זה לא אייפון, זה אייפד" מתנצל ראש הישיבה וממתין למשגיח שיסביר לו את ההבדלים...
המשגיח מסביר לראש הישיבה כי אין הבדל בשמות המכשירים כולם, כולם אסורים ללא קשר לשמם, פלאפון, סלקום, אייפון, אייפד.
למחרת נכנס ראש הישיבה לחדר רמי"ם ורואה שם מיקרוגל... הוא פוצח בצעקות "מי הביא לכאן את המחשב הזה? לקלקל את הרמי"ם אתם רוצים?" מסבירים לו הרמי"ם שזה לא מחשב, סך הכל מיקרוגל... והוא בשלו... אין הבדל בשם, הכל אסור...

ראש ישיבת מיר מזמין את מרן רשכבה"ג רבי גרשון איידלשטיין לכינוס של הישיבה


 הגרא"י פינקל ראש הישיבה הגדולה בעולם - מיר מזמין את ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לדינר הענק של הישיבה בי"א תמוז שייערך באווניו (ויסברג).

א תמוז הסתלקותו של יוסף הצדיק


 

הגרב״מ אזרחי שליט״א בחתונת נכדו של המשגיח הגר״ח וולקין שליט״א


 הגרב״מ אזרחי שליט״א משתתף בחתונת נכדו של המשגיח הראשי של ישיבת עטרת ישראל 

הגר״ח וולקין שליט״א

האדמו"ר ר' ישראל מויזניץ באנטוורפן


 

שבע ברכות לנין של הרבי מתולדות אברהם יצחק


 

האדמו"ר האהרוני מסאטמאר בוחן תלמידי כתה ט' מת"ת צמח צדיק וויזניץ ווילימסבורג



 

בסעודת ראש חודש בלייקוואוד


 

ברית לנכד אדמו"ר מדינוב ואב"ד מונקאטש ב"ב





 

כנס אדמור"י ורבני ביתר בענין סת"ם






 

האדמו"ר מאמשינוב במצוה טאנץ






 

האדמו"ר מללוב בורו פארק רוקד מצוה טאנץ


 ויסברג: ‏באוויר - הרבי מלעלוב ארה"ב בריקוד מצווה טאנץ לפנות בוקר בחתונת נכדו בבני ברק.