רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 במרץ 2019

להצביע לאוייבים מי שלא יצאו להלווייה הוא פשע


הנציחו היום סופית את הפילוג החרדי האשכנזי הליטאים העדיפו לזלזל ברבנים על פני השלום


מבזקים

ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטין הכריז במסע לווית הגרמי"ל לנדא  כי על דעת מועצות גדולי התורה, הבן רבי יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי רבי שבח צבי רוזנבלט, יכהנו במשותף כרבני העיר.

מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין חתמו על כתב ההכתרה

על פי דוח מבקר המדינה עיריית בני ברק לא תוכל למנות רב שעבר את גיל הפנסייה. הרב שימונה יצטרך לעבור מכרז ולעמוד בתנאי סף של הרבנות.

פטירת הרב לנדא - לראשונה מהקמת 'יתד נאמן' הגרמ"י לנדא מופיע בעמוד ראשון תחת הכותרת הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל בנו של הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל רב אב"ד בני ברק.

האדמו"ר מבעלזא הורה לאברכי הכוללים ותלמידי הישיבות של בעלזא בב"ב להשתתף במסע הלוויית הגרמי"ל לנדא זצ"ל.

‏האדמו"ר מגור ליווה רגלית במשך עשר דקות את מיטת הרב לנדא זצ"ל על יד אולמי תמיר בירושלים

מבזקים

מכה קשה למחבלים הליטאים - 'הקו החרדי' בפרסום ראשון: למרות שעזב את הנושאים הציבוריים, הגר"י עדס ראש ישיבת קול יעקב כתב מכתב למען רשימת יהדות התורה וחובת הציות לגדולי הדור להצביע ג'.

בית הכנסת הוותיק בשכונת גילה בירושלים נפרץ הלילה, נזק של עשרות אלפי שקלים נגרם למקום אך ספרי התורה לא נגנבו. בכל רחבי ביהכ"נ הותז אבקת מטף לכיבוי שריפות. נגנבה כספת עם צ'קים ומסמכים רבים

עשרות חרדים שהיו אמורים לחזור ביום שישי לארץ מליז'ענסק דרך בודפשט עשו את השבת בבודפשט, עקב תקלה במטוס אל על שהיה אמור להמריא מבודפשט לת"א ביום שישי, טיסתם נדחתה ליום ראשון בבוקר. את השבת עשו הנוסעים בבתי מלון על חשבון אל על.

דרמה בישיבת ׳חברון - גבעת מרדכי׳: 8 בחורים משיעור ג׳ סולקו מהישיבה לאלתר בהוראת ראש הישיבה ר׳ יוסי חברוני לאחר שנתפסו בגניבת כ- 40 קילו בשר וכבד המוערך בשווי אלפי ₪ תוך פריצה למטבח הישיבה.

העריק מאיר בלוי נשאר ללא ייצוג - לאחר שסירב לשתף פעולה עם עורך דינו. עו"ד מנחם שטאובר לבית הדין הצבאי: "אין כל תועלת ואין אפשרות מעשית לייצגו".

מבזקים


החצבת הגיעה לקראון הייטס: בשבוע שבו הוכרז מצב חירום רפואי במחוז רוקלנד בניו-יורק, בעקבות התפרצות מחלת החצבת, רופא בשכונת קראון-הייטס אישר אמש כי מקרה של חצבת אותר גם בשכונה החב"דית הגדולה בברוקלין. בעקבות כך, משרד הבריאות בניו-יורק הוציא המלצה לתושבים להתחסן, בעיקר אלו המוגדרים כקבוצות סיכון.

'חב"ד ניוז': חברי הבד"צ בקראון הייטס הרב שוויי והרב ברוין פירסמו מכתב לציבור בו קוראים לציבור להתחסן בפני החצבת שהתגלתה בקראון הייטס. הם מציינים כי הרבי הורה תמיד לפעול ע"פ הוראות הרופאים וכך יש לעשות

אנטישמיות בחסות אי-משמעת בחצרות החסידים: ה'ניו יורק טיימס' מפרסם הבוקר כתבה על "החרפת המתיחות בין החרדים בניו יורק לבין כלל תושבי העיר" בשל הסירוב של חלק מהחרדים להתחסן נגד מחלת החצבת.

'ניו יורק טיימס': "כאשר לקוח גברי, עם הכובע השחור והפיאות השחוקות של יהודים חרדים, התחיל להשתעל אמרה לקוחה לחברתה 'בואי נלך, בואי נלך! היהודים לא מתחסנים!' ".

יאיר אטינגר בטוויטר על הפרסום ב'ניו יורק טיימס': "‏יהודים שימו לב- טמטום קשה (הפעם של קבוצת חרדים מופרעת) גורם כעת להתפרצות של אנטישמיות וגם של חצבת. הם לא מצייתם לשום רב, כי יש 'כתבות' באינטרנט שאומרות שלא צריך להתחסן. הכל באמת די מטומטם, ‏והתוצאה: ניו יורק בפניקה מחרדים משתעלים".

מבזקים

בג''ץ פסק: איתמר בן גביר לא יקודם ברשימת איחוד הימין.

ישראל פריי :
‏בעקבות התקפות אנשי ש"ס על 'דגל התורה' בשל "בגידתם" עם אלי ישי, בשעות האחרונות פעילי 'דגל' מבקשים בקבוצות פנימיות ממי שיש לו חומרים "מפלילים" על ח"כי ש"ס - באיזה ישיבות למדו והיכן לומדים ילדיהם - שיעדכן. בקיצור, צפו לאקשן בגזרה.

במטה ההסברה של יהדות התורה יוצאים במודעה נגד המשתמטים ולא מצביעים ומאשימים כי בגלל זה יעלו המפלגות כחול לבן, העבודה, מרץ וזהות של פייגלין.

פרסום ראשון . שני רבנים גדולים משס השבוע כעסו על יור שס אריה דרעי שלא עשה צעד להחזיר אנשי יחד לשס ונתן להם להתחבר ליהדות התורה

ח"כ משה גפני בכינוס בחירות של יהדות התורה בבני ברק: "צריך לדעת שכיום אין חוק דיחוי, אנחנו נצטרך לטפל בזה מיד אחרי הבחירות, ואם לא תיהיה ברירה נחוקק את פסקת ההתגברות"

מבזקים

לפי סקר ׳ידיעות׳ - 68% תומכים בתחבורה ציבורית בשבת, 57% בעד חוק שיכפה על בחורי ישיבות להתגייס ו- 68% בעד לאפשר להתחתן בנישואים אזרחיים. ש״ס בתגובה לסקר: ״תנועת ש״ס דואגת לשמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל, ומתנגדת למהלכים שימחקו לחלוטין את הזהות הזו״.

ראשי ארגון הרבנים ‘פיקוח-נפש’ – בו חברים גם בכירי בי”ד רבני חב”ד – יצאו בהודעה שלא להצביע ג’, בגלל התבטאויות גפני על שטחי ארץ-ישראל • “למרות פניותינו החוזרות ונשנות, גפני סירב לחזור בו מדבריו. גם בקשותינו מיהדות התורה להתנער באופן רשמי מהדברים – מעולם לא נענו!”

'חב"ד ניוז': היום הושק אתר חדשות חדש בשפה האנגלית, שיתחרה באתרים collive.com ו- crownheights.info הפופולריים באנגלית. מאחורי האתר עומדים קבוצת עסקנים המבקשים לשמור על צניעות באתר החדש שכתובתו הוא anash.org

טוכפלד בטורו ב׳ישראל היום׳: מארק מלמן היועץ הבכיר של לפיד וכעת של ׳כחול לבן׳ משוכנע שהפעם זה יקרה - ש׳כחול לבן׳ תנצח את הבחירות ותרכיב את הקואליציה. לטענתו הם יביאו עוד חמישה מנדטים על חשבון גוש השמאל וביבי בגלל קמפיין אגרסיבי יפיל מפלגה ימנית אחת שלא תעבור.

׳כאן 11׳: הקמפיין של ׳הליכוד׳ המתוכנן לשבוע שלפני הבחירות: להכתים את כל בכירי ׳כחול לבן׳ בעבירות פליליות, כדי להסיט את תשומת הלב מנתניהו.

מבזקים


מזכירו ומקורבו של הרב לנדא זצ"ל הרב יהודה כץ לגלסנר ב'קול ברמה': הגרמי"ל לנדא זצ"ל נפגש בתקופה האחרונה עם הגרש"צ רוזנבלט. כבר בחייו דיברו איתו על המינויים.

רפי פרלשטיין: ‏לחץ במפלגות החרדיות - היכונו לקריאות גיוואלד: "9 ימים לבחירות וברחוב החרדי לא מרגישים בחירות", שמעתי בכיר בפוליטיקה החרדית אומר בשיחת מסדרון הבוקר בכנסת. לדבריו, "מיטב המוחות עמלים על רעיונות שיכניסו את הציבור לתחושת חירום ויעירו את השטח".

משתתפים בכינוס ההיסטורי “בעד עמך”: כ”ק האדמורי”ם מגור, ויז’ניץ, באיאן, סלונים, סערט ויז’ניץ, בעלזא מכנובקא, מודזיץ, ערלוי, ביאלה, פרימישלן, דארג, זוויהעל, פיטסבורג, שאץ ויז’ניץ, טריסק, קוידינוב, קוזמיר, גורליץ, אשלג, לעלוב, בוסטון, ו21 רבני קהילות.

האדמור מויזניץ בכינוס יהדות התורה: יש כאלה שאומרים לעצמם אני קנאי ומחמירים על עצמם. זו טעות. התורה מחליטה מה זה קנאות, שזה בלתי לה’ לבדו. מי שלא אוסרים לו רבותיו מחוייב להצביע ולקדש שמים

עשרות תינוקות בתינוקייה בבית החולים פוריה בטבריה נחשפו לנגיף החצבת בגלל יולדת שהתגלתה כחולה.

דער ווארט אין אידיש - הרב לאנדא'ס פטירה און די פאליטיק איבער די צוויי נייע רבנים אין בני ברק


דער ווארט אין אידיש - יארן האבן זייגע'טענה'ט אז ווער עס באטייליגט זיך נישט אין די וואלן איז מחזק די פרייע פארטייען וואס איז געשען יעצט ווער איז זיי מתיר נישט גיין צו די וואלן


ההכרזה על מינוי רבני בני ברק


2 רבנים לבני ברק חסידי בנו של הרב לנדא זצ"ל וליטאי הרב רוזנבלט

ההכרזה הדרמטית בבני-ברק על מינוי בנו של הרב לנדא לצד רב מהציבור הליטאי • ראש עיריית בני-ברק ר' אברהם רובינשטיין הכריז כעת במסע ההלוויה של הגרמי:
"על דעת גדולי התורה, אדמו"רים, ראשי הישיבות ורבני העיר, הוחלט כי כל ענייני הדת והכשרות בעיר יתנהלו ע"י הרבנים הגאונים בנו וממלא-מקומו עפ"י בקשתו הרב חיים-יצחק-אייזיק לנדא שליט"א והרב שבח-צבי רוזנבלט שליט"א בשיתוף פעולה מלא. והאמת והשלום אהבו".

הגר''מ מאזוז: ''בשס הציעו לי להיות מנהיג הדור – אם אבגוד באלי ישי''!!!!


מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז בשיעורו השבועי: "מי שיצביע הפעם ליהדות התורה, שיהיה בטוח שבניו ובני בניו כולם ילכו בדרך התורה" הוא חשף עוד כי בשס הציעו: "בוא תבגוד באלי ישי תזיז אותו הצידה ונמנה אותך למנהיג הדור"

ההפגנה בכניסת שבת בבני ברק


תזכורת מה יקרה אם לא תצביעו עבור נתניהו - פיקוח נפש דוחה כל התורה כולה רק נתניהו יציל את היהדות החרדית ‎

מאת איש אגודת ישראל

רבותי עת צרה היא ליעקב שכמותה לא היה שנים רבות. מול גוש הימין והחרדי עומדים
לא אנשי שמאל היודעים את כוונותיהם אלא מתחזים מסוכנים מהזן השפל ביותר שידעה
עם ישראל זן שכולל גרמנים ארורים שונאי חרדים כמו היטלר שכל מטרתם להשמיד את
היהדות החרדית ובשלב השני את כל ההתנחלויות. לשם כך איראן והאיחוד האירופי
גייסו מאות מליוני דולרים והעמידו 3 רמטכלים (ביניהם גבי אשכנזי שאהוד ברק קורא
לו בוגד שעצר את התקיפה באיראן..)  שלא יוכלו לבוא בטענות שזה שמאלן. זה בדיוק
מה שעשו ביילין ופרס בבחירות ב-92 שהעמידו קישוט של יצחק רבין השיכור הג'ינג'י
שסיפר  שהוא ישמור על הגולן ולא יביא מדינה פלשתינית.

מי שעזר לרבין לעלות היו הימנים ואנשי כהנא חי  שארגנו הפגנות ענק בבת ים על
רצח הלנה רפ הי"ד ובכך סללו את הדרך לאוסלו והאוטובוסים המתפוצצים.
המצב כרגע שביבי הפסיד את הבחירות. בכל סקר נתון כחול לבן מקבל 3-4 מנדטים יותר
מהליכוד בין השאר בגלל מפלגות ימין שלא עוברות.
במצב הנתון המפלגה הגדולה היא תרכיב את הממשלה כי למעשה אין גוש ימין לפחות 5
מפלגות יצטרפו לכל המפלגה שתקבל על מלאכת ההרכבה מהנשיא ריבלין. זה לא פרשנות זאת מציאות של המצב הפוליטי שנוצר בישראל.

אי לכך לצערי הגדול נאלץ הפעם להכניס לקלפי מח"ל כדי שחלילה וחס לא ישלטו עלינו
צמד ההמנים לפיד גנץ ואשכנזי ה' ישמר עלינו.

אני עורך מהיום תענית שעות להתפלל על המצב הנורא שנקלענו אליו. בדרך הטטבע
מצבנו קשה וכולם עוצמים את העיניים.

כולם חייבים להתגייס שנתניהו חלילה לא יפול כי נילה שלו זה להטביע את האוניה עם
כל הנוסעים!!!

הרב טאו לא חתם אז במי הוא תומך?


הרב מייזליש מכה בחזרה בדודו האהרוני


למה העדיף מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז לתמוך בג' ולא בשס

מאת איש יחד

אם שאלתם למה העדיף ראש הישיבה הגר"מ מאזוז לתמוך בג' ולא בתנועת שס .
כמה תשובות בדבר.המון אנשים קיבלו תשובה מתומצתת מדוע העדיף ראש הישיבה הגר"מ מאזוז לתמוך בג' ולא בתנועת שס.

אבל למי שרצה עוד כמה נקודות אמיתיות לפני ההכרעה הגורלית להלן: כמה תשובות בדבר.

1 יחד היא מפלגה כללית גם של ספרדים, וגם של אשכנזים, גם מסורתיים וגם חילונים.
כמו כן יהדות התורה היא מפלגה כללית ויש להם נציג ספרדי ברשימה. בנוסף תמיכה בג תחזק את תנועת יחד במערכות בחירות נוספות שייערכו. לא הלכנו לאף מקום אנחנו כאן ונישאר בשבילכם תמיד.
שס היא מפלגה ספרדית בלבד.
אז יותר טיבעי לתמוך ביהדות התורה שקיבלה את מדיניות הימין, שמירת השבת והצלת עולם התורה.

2. דרעי שמאלני. גם בעבר הבטיח שיילך עם הימין בראשות שמיר בשנת 92 ובגד בבוחריו ונכנס לממשלת שמאל רבין ושולמית אלוני ממרץ. הפעם הוא הבטיח אבל כאמור הבטחותיו שווים לקליפת בצל.

3. מחדל דרעי כשר הפנים, כאשר דחה את בקשת בגץ להעביר החלטה בנושא השבת וטען "החילונים יחליטו איזה שבת הם רוצים" ורק לאחר לחץ מהציבור המסורתי והדתי העביר את חוק המרכולים וגם זאת רק לאחר  שבגץ החליט במקומו לפתוח עסקים בשבת ולחלל שבת. דרעי העביר פשרה בחוק וכך יכולים ראשי ערים להגיש בחסות החוק בקשה לפתוח עסקים בשבת ומאז פותחים תחנות דלק ורשתות שיווק על פי חוק בשבת. דרעי פגע כתקדים בסטאטוס קוו.

4. מחדל מתחם התחנה. בהוראת דרעי ברח ח"כ מלכיאלי בהצבעה על פתיחת מתחם התחנה בשבת וגרם לחילול שבת המוני בעיר הקודש ירושלים. ייזכר לדורות ודרעון עולם.

5. דרעי אינו נשמע לדעת תורה, ועל כך העידו חברי מועצת חכמי התורה הרב אלבז והרב בעדני שרצו להחזיר את אלי ישי אבל דרעי התנגד לכך ברוב חוצפתו ויהירותו.

6. דרעי הסכים למתווה הכותל וכרע ברך בפני הרפורמים קיבלו אחיזה בכותל המערבי שריד בית המקדש. על זה דווה ליבנו.

7. דרעי ברוב חוצפתו וגאוותו הטיל ווטו על מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז למרות כל הוויתורים ולמרות בקשת הגר"ש בעדני והרב אלבז מחברי חכמי מועצת חכמי התורה. דרעי מזלזל בכבוד התורה ואינו נשמע לדעת תורה.

8.דרעי זילזל בכבודו של מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל וניצל את זכרו בהצגה ותרגילים על חשבון הציבור לצורך פוליטי. ובכה בדמעות בצל "עובדיה...עובדיה". אין לו מחילה על חילול ה' הגדול והנורא וביזוי גדולי הדור. ולא נשכח את דיבורי הביזוי וההשתלחות בראשל"צ הרב משה עמר שליט"א ותקף אותו כאחרון הריקים והפוחזים. ומי שלא מחה ייתן את הדין.

יש עוד הרבה מה להוסיף, אבל אין מספיק תווים בווצאפ כדי להכיל את המקרים והמחדלים. ומי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד. גרשו את הפחד מפני דרעי ועדת מרעיו ואל תהיו שותפים לחילולי שבת, ביזוי רבנים ופגיעה בכותל.

כך זה נראה בקסבה של רמת בית שמש ב' בפורים


אבל בעולם החרדי


פן ירבה


קבלת דבר במרמה


אריה אמיתי לא שואג שיידעו שהוא המלך


אשתו ואחותו של בני גנץ פעילות במחסומים נגד חיילי צה"ל

זוהי רשימה חלקית של נשות ווטש הפועלות נגד חיילי צה״ל במחסומים, שימו לב מי מופיעה במס 51 .. שושי ענבר אחותו הגדולה של גנץ.. כן אותו גנץ שמחביא את אשתו ודאג להשמיד כל זכר מפעילותה בארגון ועכשיו מתגלה שגם אחותו מאוד פעילה שם!

בלי וטו על יהודים


איסור גמור לקחת חלק בבחירות


הזאלוני מסאטמאר אצל הרב לנדא זצ"ל


מרדף של השומרים ביום שישי בקרון הייטס אחרי כושי שדפק כמה מכוניות, באמצע המרדף נפל לו האקדח


נפלה עטרת ראשנו


גדול כים שברנו


גדול כים שברנו


מזכירו של הרבי הרי"ל גראנער שיחי' נכח באהל הק' בעת מסע ההלוויה

מזכירו של הרבי הרי"ל גראנער שיחי' שנכח באהל הק' בעת מסע ההלוויה, אמר לאחר צאתו "זו אבדה גדולה. הרב לנדא ע"ה היה רב חסידי, תוקף ונועם יחדיו, א חסידישער רב שמסר נפשו כפשוטו למען כבודו של הרבי".

הגאון החסיד רבי משה לנדא עם הרבי


היום בתניא יום א' כד אדר ב:

היום בתניא יום א' כד אדר ב:
הדומם הצומח החי והמדבר:
ההבדל בין ארבעת חלקי הבריאה הללו, הוא לא רק במבנה החיצוני שלהם, אלא  גם בהארה האלוקית הנמשכת בהם להחיותם.
נכון שבאופן כללי, האור הנמשך לכולם, הוא מבחינת האור שנמשך לעולם   "בהעלם והסתר".  הנה, כמות האור, הנמשכת בכל אחד על ידי "צמצום והתפשטות" משתנה מאחד לשני.
כך שה"דומם" מכיל את ההארה הקטנה ביותר. החיות שב"צומח" נעלית מהחיות שב"דומם" (שאין בו את הנפש הצומחת), החיות שב"חי" נעלית מה"צומח" (שאין בו את הנפש החיה). וכן יש לראות את החיות שב"מדבר", הנעלית מכל הבחינות שקדמו לה.
...
הדומם והצומח לעומת החי והמדבר:
נקדים, שמהתבוננות במצבם של ארבעת חלקי הבריאה הללו עולה, שלפנינו שתי קבוצות.
אחת, הכוללת את הדומם והצומח שיש לראותם כ"בעלי גוף" (שאין בהם רצונות נפשיים). והשניה, הכוללת את החי והמדבר שיש לראותם כ"בעלי נפש" (ואף שאין מעלת נפש החי כמעלת נפש המדבר).
...
החיות הנמשכת במעשה המצוה ובכונתה:
כשם שאין כל ערך ודמיון, בין החיות שבדומם ובצומח שהיא חיות גופנית, לחיות המלובשת בחי ובמדבר שהיא חיות נפשית (חיות לנפש החיונית).
הנה, כך הוא גם בנוגע לאור הנמשך לעולם עם קיום המצוות (שהוא ללא כל הסתר פנים). אין להשוות בין גודל האור הנמשך עם עצם העשיה והדבור של המצוה, לאור הנמשך עם הכונה המשולבת במצוות המעשיות ובמצוות שחיבים לבטאם בדיבור.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם.
מוקדש לע"נ חותני הרה"ח ר' בנימין ע"ה לוין מכפר חב"ד, נפטר כד אדר תשכ"ד, יהי זכרו ברוך.

שיחת הרבי עם הגאון החסיד רבי משה לנדא על הענווה


שיעור לחג הפסח בנושא יציאת מצרים בדרך ארוכה וקצרה הרב סופר


נאום ההודאה של הגאון רבי משה לנדא זצ"ל


לקוטי תורה פרשת צו פסח דה להבין מ"ש בהגדה מצה זו שאנו אוכלים


הגאון החסיד רבי מענדל וועכטער על דוקא העולם הזה


כל יהודי הוא שליח

קטע מפגישת 'יחידות' לתורמי הקרן לפיתוח של "מחנה ישראל" יחד עם שלוחי חב"ד הקשורים איתם

הוידאו היומי


היום יום כד אדר ב' - בציור


היום יום כד אדר ב'


מדוע הוא לא תובע את בן כספית?


ידיעות כלליות

לילה של אש בדרום: למרות ההבנות עם חמאס, 5 רקטות נורו לעבר עוטף עזה, בתגובה צה''ל תקף יעדי חמאס ברצועה. 'ידיעות': "ממשלת נתניהו והחמאס בדרך להסדרה".

פטירת הרב לנדא - לראשונה מהקמת 'יתד נאמן' הגרמ"י לנדא מופיע בעמוד ראשון תחת הכותרת הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל בנו של הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל רב אב"ד בני ברק.

עוד ב'יתד' על פטירת הרב לנדא: "הגרי"מ לנדא למד בישיבת אור ישראל לצעירים ולאחר מכן בישיבת פוניבז' והיה קשור בלב ונפש למורו ורבו מרן הגר"ש רוזובסקי זצוק"ל".

׳ידיעות׳: אוקראינה בוחרת היום נשיא. המועמד המוביל בכל הסקרים מתוך 39 מועמדים - היהודי ולדימיר זלנסקי.

'הקו החרדי': במטה ההסברה של יהדות התורה יוצאים במודעה נגד המשתמטים ולא מצביעים ומאשימים כי בגלל זה יעלו המפלגות כחול לבן, העבודה, מרץ וזהות של פייגלין.

׳ידיעות׳: במהלך פשיטה בימים האחרונים בביתו של לב לבייב בסביון נתפסה עובדת שהועסקה באופן לא חוקי. לבייב עצמו מתגורר במוסקבה, רק בני משפחתי מתגוררים בבית.

׳הארץ׳ חושף: בן דודו של נתניהו איש העסקים נתן מיליקובסקי הלווה ב-2010 לבתו החרדית של נתניהו 200.000 דולר כדי לרכוש דירה. נתניהו סירב להבהיר האם ההלוואה הוחזרה. בנתיים הנכס נמכר.

'אקטואליק': ראש עיריית טבריה רון קובי ממשיך באפליה נגד החרדים. במכתב ששלח קובי למוסדות של הרב דרלי בעיר, הביע דרישה לפנות את מבנה הסמינר היות והמבנה נרדש לשימוש העירייה.

גל"צ: ‏מאות בני אדם נפטרים מדי שנה בישראל מסרטן הדם. מהיום, טיפול חדשני באיכילוב מבטיח תקווה לאותם חולים. הטיפול הוא פיתוח ישראלי של הפרופ' זליג אשחר.

טוכפלד ב'ישראל היום': האסטרטגיה של כחול לבן שאותה התווה היועץ של לפיד מארק מלמן היא מאמצים להגדיל את המפלגה על חשבון העבודה ומרצ. ההערכה הייתה שנתניהו יתפתה לסגור את הפער על ידי שתיית מחנה הימין.

'ידיעות' על הישורת האחרונה - ש"ס: הסקרים הרחיקו את ש"ס מאזור הסכנה ובמפלגה יש תחושה שההצבעה בקרב ה"בייס" מובטחת. בימים שנותרו יתמקדו בניסיונות לבדל עצמם מהליכוד, במטרה למשוך גם קולות מסורתיים.

העתירה לועדת הבחירות נגד סרטון התעמולה של עוצמה יהודית, בו נראה חייל מתלבט אם לירות במחבל חמוש בסכין - נדחתה. ההחלטה: תופיע הבהרה כי כל המציגים שחקנים.

ח"כ אורי מקלב לקאהן ב'קול חי': "לכל אורך המו"מ עם אלי ישי, עדכנו את יו"ר ש"ס אריה דרעי. לא הובטח לאלי ישי תפקיד שר. המהלך נועד למנוע איבוד קולות לגוש הימין ולמפלגות החרדיות".

10 ימים לבחירות- רבה של העיר העתיקה בי-ם הגר"א נבנצאל בכינוס 'דגל' אמש עם רבני הקהילות בבית הגרב"מ אזרחי: "חוב קדוש להצביע עבור מפלגה חרדית או ש"ס או ג'".

יאיר לפיד, ‏מספר 2 ב"כחול לבן" בגל"צ: "לא אוותר על הרוטציה עם ‎בני גנץ".

מוסף 'ממון' של 'ידיעות אחרונות' בכתבת שער על איחורי הרכבת - "הרכבת ירדה מהפסים": "מספר ימי המחלה של העובדים זינק ב-200% בחודשיים הראשונים של השנה, החודש נעצרה הרכבת 32 פעמים בלי הודעה מוקדמת ומספר הנסיעות שבוטלו זינק ב-274% ל-187. 300 שעות איחור במצטבר החודש".

אנטישמיות בחסות אי-משמעת בחצרות החסידים: ה'ניו יורק טיימס' מפרסם הבוקר כתבה על "החרפת המתיחות בין החרדים בניו יורק לבין כלל תושבי העיר" בשל הסירוב של חלק מהחרדים להתחסן נגד מחלת החצבת.

עוד מה'ניו יורק טיימס': "כאשר לקוח גברי, עם הכובע השחור והפיאות השחוקות של יהודים חרדים, התחיל להשתעל אמרה לקוחה לחברתה 'בואי נלך, בואי נלך! היהודים לא מתחסנים!' ".

יאיר אטינגר בטוויטר על הפרסום ב'ניו יורק טיימס': "‏יהודים שימו לב- טמטום קשה (הפעם של קבוצת חרדים מופרעת) גורם כעת להתפרצות של אנטישמיות וגם של חצבת. הם לא מצייתם לשום רב, כי יש 'כתבות' באינטרנט שאומרות שלא צריך להתחסן. הכל באמת די מטומטם, ‏והתוצאה: ניו יורק בפניקה מחרדים משתעלים".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, סגן יו"ר הכנסת בראיון ל'כאן מורשת': "ש"ס לא הפסיקה לרגע להיות הבית של כלל הציבור הספרדי, כולל המוסדות אשר בנשיאותו של הגאון הרב מאיר מאזוז, וזה ימשיך בע"ה". "ביהדות התורה מנסים לקושש כמה קולות מהציבור הספרדי בפריפריה, הם כנראה לא מודעים מספיק לאותם אלפים שהצביעו להם בעבר וכעת פוזלים למקומות אחרים". "מסתבר שאותם הדואגים למורשת מרן הרב עובדיה קיימו מגעים ע"פ הפרסומים עם חצי מהמפלגות אשר מתמודדות לכנסת, לא חושב שזו הייתה מורשתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל"

עוד מחבר כנסת מלכיאלי: "ש"ס תקיים השבוע כנס אדיר והיסטורי שלא היה כמותו מעולם, כינוס של כלל רבני הקהילות בארץ, בראשות מרן ראש הישיבה שליט"א ואין ספק שזה ייצר אפקט אדיר לתנועת ש"ס". "החרדים העובדים שהם אלפים רבים רואים בש"ס כזו שדאגה להם יותר מכל מפלגה אחרת, כך לפחות אני מתרשם מפגישות שקיימתי איתם לאורך כל הקדנציה ולא רק בתקופת הבחירות"

כינוס האדמורי”ם “בעד עמך”: בשעה הקרובה מותקנים מסכים וציוד הקרנה בעשרות מוקדי שידור בריכוזים החרדיים.

עוד מכינוס האדמורי״ם “בעד עמך” הערב: מזכיר מועצגה”ת יעקב ולצר ינחה את המעמד. מעל 100 אדמורי”ם ורבנים חסידיים אישרו השתתפותם.

האדמו"ר מבעלזא הורה לאברכי הכוללים ותלמידי הישיבות של בעלזא בב"ב להשתתף במסע הלוויית הגרמי"ל לנדא זצ"ל.

מפלגת כחול לבן הגישה עתירה דחופה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר בדרישה להוציא צו שאיסור על הליכוד לשדר מסיבת עיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ברזיל מבית ראש הממשלה משום שמדובר בעבירה על האיסור להשתמש בכנסי ציבור לצורך תעמולה פוליטית.

מהליכוד נמסר בתגובה לעתירה של לפיד וגנץ נגד קיום הצהרה משותפת עם נשיא ברזיל: זה פשוט גדול על לפיד וגנץ. הם לא עומדים בלחץ ועותרים נגד הצהרה משותפת עם נשיא ברזיל, ידיד ענק של ישראל שהגיע לכאן לביקור היסטורי. במקום לתת לו כבוד הם מתעסקים בפוליטיקה קטנה וילדותית. ישראל לפני הכל?

ווארטים

האדמור הג'ינג' מפ"ת היה לו חזקה לקבל מפטיר פרה אצל אחד האדמורי"ם
עד שפעם אמר לו יש לך כבר שני שערות לבנות

אישה: ניקיתי כבר את כל המדפים לפסח.
בעל: וואו, אז מה נשאר לעשות?
אישה: ללכת לקופה ולשלם.

בכהנו (של הרב עובדיה יוסף) כרבה הראשי הספרדי של העיר תל-אביב, לצד עמיתו האשכנזי הרב גורן, ניגש אליו יהודי עם-הארץ ובפיו שאלה הלכתית 'קשה': 'מגדל אני חתולה בביתי, והסתפקתי אם רשאי אני לתת לה חלב אחרי אכילת בשר - מבלי להמתין שש שעות'.
"'שחורה היא או לבנה?', בירר מרן ברצינותמעושה. 'לבנה', השיב האיש, מתלהב מההתעניינות של הרב. 'אם כך', הצביע מרן על משרדו של הרב האשכנזי, 'תשאל את הרב גורן

אברך נכנס לחנות של בעלי חיים לקנות מתנה לאשתו ומבקש מהמוכר שיתן לו
מתנה מתאימה לבן תורה.
מפנה אותו המוכר לפינה בחנות ואומר לו
שם יש תוכים תורניים ולא סתם תורניים , תלמידי חכמים!
מתחיל האברך לבחון את התוכים.
כמה עולה התוכי הזה?
1000 דולר ,
מה הוא יודע ? חמישה חומשי תורה ,
אומר האברך 'וידבר ה '' - עונה התוכי ' אל משה לאמר ,' ואכן את כל החומשים הוא יודע.
אוקי , כמה עולה התוכי שלידו ?
5000 דולר ,
מה הוא יודע ?
את כל התנ"ך!
והתוכי השלישי ?
20,000 דולר ,
מה הוא יודע ?
את כל הש" ס!
וכן הלאה.
עד שהוא מגיע לתוכי אחד ושואל כמה הוא עולה
עונה לו המוכר מאה אלף דולר ,
שואל אותו האברך מה הוא יודע
עונה המוכר : האמת היא שהוא לא יודע כלום , אבל כל פעם שהוא נכנס לכלוב , כל
התוכים מתחילים לשיר " יָמִים עַל יְמֵי מֶלֶךְ תּוֹסִיף שְׁנוֹתָיו......

בבי"ח לניאדו: בני הרב לנדא זצ"ל בהתייעצות עם רב הבי"ח הגאון רבי חיים יעקב שוורץ שליט"א


גנץ כשל בעסקים


הם עושים צחוק מגנץ


גנץ יעלון וברק שיקרו


גנץ ויעלון תפרו עלילת דם


גדעון סער לוחץ ידיים בנתניה


גנץ השתתף באירוע של סולדיריות עם מחבלים


לפיד וגנץ איחוד למען נסיגות


הצבעת גנץ הצבעת שמאל


הגיו יו יו יונית


מנצחים בקלפי


לידיעת הציבור


מהלוויית הרב לנדא היום - 1






מהלוויית הרב לנדא היום - 2






מהלוויית הרב לנדא היום - 3