רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 ביולי 2022

מבזקים

 

🔎  בני ברק: עשרות הפגינו השבת נגד מגדל הכשרת היישוב הסמוך לרבי עקיבא לאחר שפתחו את החניון ברחוב החשמונאים תוך חילול שבת, למרות שהוזהרו על כך לפני כניסת השבת.

🔎  חיים גולדיטש: פרשיית היעלמות הנער מוישי קליינרמן - הוארך מעצרו של סלומון אברמוב החשוד במעורבות בהיעדרות בארבעה ימים נוספים .

🔎  חסר תקדים: עיריית ירושלים הגישה הבוקר 17 תביעות אזרחיות נגד 17 מפגינים נגד עבודות הרכבת הקלה בבר אילן. מכל מפגין דורשים 300 אלף ש״ח ובחישוב פשוט: 5 מיליון ש״ח.

🔎  חיים גולדברג על המבוכה במשטרה: המשטרה חזרה בה מ‏תפירת תיק על ידי ממ"ר בנוכחות מפקד המחוז - הסיפור החל כאשר שני קצינים בכירים הולכים ברחוב מאה שערים בסגר הקורונה, צעיר חרדי צועק להם מביתו מילה שפגעה בהם, בתגובה מפקד המרחב וכוח יס"מ עולים לביתו ועוצרים אותו בגין "השתתפות בהיתקלות אסורה" ודו"ח של 5000 ש"ח, עורך דינו הביא הוכחות וסרטון שהתיק נתפר והמשטרה נאלצה לחזור בה.

🔎  ח"כ מירי רגב ב'ערוץ 7': "אני יודעת מה מועצת גדולי התורה תנחה את גפני. עם כל הכבוד גפני מדבר בשם עצמו. במקום לקשקש את עצמו לדעת, כן נשב, לא נשב, שיעשו את העבודה שלהם כדי להביא את המצביעים שלהם להצביע כדי שנוכל להקים ממשלה לאומית בראשותו של נתניהו"

🔎  לירן תמרי: במהלך ליל שבת נרשמה הפרת סדר אלימה בכיכר השבת בירושלים, לאחר שניידת משטרתית נכנסה בטעות לשכונה והותקפה

🔎  ההחלטה לדחות את הלוויה ממוצאי שבת ליום ראשון בבוקר בשל בקשת בנו של הגאב"ד הרב שלמה זלמן וויס.

מבזקים

 

🔎  מהומות וצעקות כעת בהלווית הגאב"ד זצ"ל על ידי קבוצת קיצונים עם בואו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך. מכריזים במקום נא לכבד את הרב ולמנוע ביזוי כבוד התורה

🔎  אתה חונן 26: באמצעות "גוי של שבת" גבאי האדמורי"ם בחו"ל, מתעדכנים על התפתחויות במועד ההלוויה.

🔎  חשיפה ב'פרגוד': זעזוע בעדה החרדית: גלגלי רכבו של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א פונצרו הלילה על ידי קיצונים ורכבו רוסס בגרפיטי חמור עם שמו. מקורביו החליטו לשתוק כדי להביא לכך שההלוויה תהיה רגועה

🔎  הלווית גאב"ד העדה החרדית': עימותים בין קיצוניים לפלג המתון בעדה בעקבות תחילת הספדו של ר' משה שטרנבוך מהפלג המתון. הקיצוניים צועקים ומפריעים להספד

🔎  קרב הירושה בין פלגי העדה החרדית: חלק מהגורמים הבכירים מעוניינים במינוי הגר"מ שטרנבוך, מנגד יש אופוזיציה לא קטנה למהלך בהם פלג גדול בחסידות סאטמר. אופציות נוספות שעומדות על הפרק הם, השארת המצב ללא מינוי גאב"ד או הבאת רב מחו"ל כפי שהביאו את הגרי"ט וויס.

🔎  ‏המחלוקת בעדה: הודעה חריפה כעת בקו הטלפוני: "בהוראת גדולי התורה וזקני י"ם היהדות החרדית לא תקבל מרות ממישהו שלא מותאם לדרכה של ירושלים, בין בשפה, ובין בחינוך הבנים והבנים, ובין בלבוש". בנוסף מוזהרים מי שמתגוררים במתחם גולובנציץ בבית שמש שלא להתקרב או לגעת במיטת הגאב"ד. (שפר).

🔎  צבי פרנקל בטויטר: בעדה החרדית ‌‎לא יקבלו את מרותו של הגר"מ שטרנבוך גם אם בניו ונכדיו רוצים מאוד מאוד.

מבזקים

 

🔎  אריה ארליך: ‏"העדה החרדית" הייתה פעם מצפן כלל-חרדי חשוב ומשפיע, שימשה כראש החץ בדאגה לקדשי ישראל, והעמידה בראשה קברניטים גאוני עולם שהכל נשאו את שמותיהם בהערצה. התהומות הפוליטיים שאליהם דרדרו עסקנים קטנים את הגוף החשוב הזה, לצד אובדן ההשפעה הציבורית, הוא מופע היסטורי עצוב. תם עידן, היה ונגמר

🔎  שלמה קוק: ‏הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א מצטרף לרשימה מכובדת של ענקי תורה, גאונים וצדיקים מופלגים שלא מצאו חן בעיני קנאים חסרי דעת אנוש ודעת תורה וזכו למתקפות פיזיות ומילוליות: הרב אלישיב, הרב שטינמן, ואם נלך עוד עשרות שנים אחורה - הרב קוק זצ״ל. אשרי הרב שטרנבוך שזכה להגיע לכך :

🔎  הקיצונים קוראים לציבור להגיע לבית הרב, לבצע מחטף שהמיטה לא תגיע לזופניק ולהכתיר את בנו לרב בית הכנסת

🔎  חשיפת מוצ"ש בשטיבלא'ך: במהלך השבת חנה רכבם של מו"ל חרדים 10 והפרשנית הפוליטית שרי רוט ובעלה העורך והסופר דוד רוטנברג סמוך לשטיבל של גור ברחוב ירושלים בבני ברק. במוצ"ש כשעמדו לצאת, עמדו שני חסידי גור ליד הרכב, הצביעו לעבר הגלגלים שהיו מפונצ'רים ואמרו: אתה לא יכול לנסוע.  שוטרי משטרת ישראל שהגיעו למקום האירוע קבעו שמדובר בחבלה מכוונת. יכול להיות  שחסידי גור מהשטיבל נקמו בזוג שמפרסם באתר כתבות על הפורשים ואף סיקר בהרחבה את האלימות מצד חסידי גור בשבת בחוקותי? 

🔎  'ישראל היום': מהפך בצה"ל: הצבא יפתח בפני החרדים את כל התפקידים, כולל היוקרתיים, באמצעות מיון ושיבוץ מותאמים. נוסף על כך, במסגרת המתווה החדש יתאפשר להם לדחות את גיוסם לצורך לימודים, לבצע מבחנים חוזרים לשיפור נתוני הצו הראשון ולקבל הכשרות מקצועיות לאחר השירות .

🔎  דה מרקר: שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים ירד ב-2021 אל מתחת ל-50%, עם זאת, מחקר חדש מראה קפיצה בשיעור התעסוקה אצל גברים חרדים בגילי 25–34.

🔎  ‏עו"ד ספיר מרדכי מפרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בירושלים הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד הערבי שהצית את הרכב של הרב דב ליאור.

מבזקים

 

🔎  ‏ספי עובדיה: ‏מתח בין לפיד לסער: ראש הממשלה לא עדכן את שר המשפטים על המגעים עם ח"כ מיכל שיר

🔎  5 מזכ״לים לשעבר של מפלגת העבודה, ובהם עוזי ברעם, מיכה חריש, אופיר פינס, איתן כבל וחיליק בר, פנו ליו״ר העבודה ‎מרב מיכאלי וביקשו ממנה שלא לבטל את תפקיד המזכ״ל.

🔎  ‏שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מדברת הערב עם פעילים ואומרת להם בין היתר: ״איילת שקד היא חברה יקרה, אבל היא מפלגת לווין של נתניהו״ (מורן אזולאי).

🔎  חגית משה במכתב לבנט שקד וכהנא, דורשת לקבל בחזרה את האות ב' לפתק הבחירות כפי ההסכם בין ימינה לבית היהודי

🔎  ישי כהן: ‏יו"ר ועדת הכלכלה במתקפה חריפה נגד שרת התחבורה מירב מיכאלי ורפורמת 'דרך שווה': זה שווה? זה לא שווה. זאת מידת סדום. ללכת לפריפריה שצריכה נגישות. להביא את הגזירות האלו של התחבורה ציבורית זה לא בעיות כלכליות, זה רשע". 

🔎  יקי אדמקר: נכון שרוב חברי יש עתיד אינם דתיים וזאת מפלגה חילונית לגמרי אבל בהחלט היה ניתן לגלות רגישות ולמצוא מועד מתאים יותר מתשעת הימים לאירוע חגיגי כמו פתיחת הקמפיין :

🔎  משר התקשורת יועז הנדל ברשת ב': הדרישה שלי היא להיות השר לביטחון הפנים, רוצה לעשות מהפכה במשטרה – להפוך את תפקיד השוטר לאטרקטיבי ולייצר משמר לאומי שמתעסק באיסוף נשק בלתי חוקי :

🔎  שירית אביטן: ‏מהנעשה בפריימריז בציונות הדתית. ח"כ אורית סטרוק באה להגיש את מועמדותה היום וקיבלה את ברכת הדרך מיו"ר המפלגה סמוטריץ': "אשת עשייה מקצועית, נחושה, עם הישגים אדירים"

מבזקים

 

🔎  ‏למשה סעדה נותרו יומיים להגיש מועמדות לפריימריז הציונות הדתית, טרם הגיש. (ירחי) 

🔎  ‏בדרך למפלגה משותפת? משה סעדה ועמיחי שיקלי נפגשו לפחות פעמיים בשבוע האחרון ושוחחו להבנתי גם על אפשרות לשיתוף פעולה פוליטי. (יובל שגב).

🔎  עמית סגל: ‏עד לרגע זה, בפרקליטות לא הסבירו איך העזו לאשר סחיטה של עד, ולחלופין - למה לא ננקטו צעדים. שיתכבדו ויטפלו בזה ואז יתפנו להשתלח בסעדה.

🔎  משה סעדה: ‏בימים הקרובים אחשוף שקר אחר שקר מתגובתם הכתובה ומהריאיונות של מר ניצן ואפריך אותם אחד אחד. אעלה את כל המסמכים שברשותי ואציג ראיות. יהיה מעניין.

🔎  עמית סגל ב׳ערוץ 12׳: אחרי הסערה של משה סעדה - 2 ראשי מח״ש לשעבר שולחים היום מכתב ומגבים את סעדה. בין החתומים במכתב: אורי כרמל.

🔎  בלי בושה ו‏למרות מחאה בקהילה היהודית: שעון יד של היטלר נמכר במכירה פומבית בארה"ב תמורת יותר ממיליון דולר.

🔎  זלנסקי קורא לפנות את אזור דונייצק בקו החזית של אוקראינה: "חובה על כולם להתפנות. ככל שיותר אנשים יעזבו את אזור דונייצק, כך יספיקו לצבא הרוסי פחות אנשים להרוג" (עמיחי שטיין).

🔎  החיסונים הראשונים נגד אבעבועות הקוף הגיעו לנקודת החיסון של מכבי בתל אביב לקראת פתיחת מבצע החיסונים

צימוקים

 

🔎  אתה חונן 26: מפני שעות האיחור ביציאת השבת באירופה, מרנן האדמורים מתולדות אברהם יצחק ותולדות אהרן, ישובו במטוסים פרטיים לישראל.

🔎  אתה חונן 26: מאבקים בין הפלגים השונים על מינוי תואר "גאב"ד ירושלים", מסתמן בחירות לאחר תשעת הימים.

🔎  אתה חונן 26: לחצים כבדים מצד ארגון "וצ"ה": "וועד צעירי העדה החרדית" על ביתו של הגרי"מ שכטר שליט"א שיאות להסכים להתמנות לגאב"ד ירושלים!

🔎  הלוויית הגרי"ט ויס: לא הוכרז על ממלא מקום. בכרוז מודיעים כי מי שלא טבל במקווה ומי ששולח את ילדיו למוסדות שלא על טהרת הקודש שלא יגע במיטה.

🔎  במסע הלוויית הגאב"ד זצ"ל, הכתיר תלמידו הגאון רבי פנחס ברויער ראש ישיבת כנסת אליהו את בנו יחידו הגאון הצדיק רבי שלמה זלמן וייס לשמש כרב בית מדרשו של אביו ונשיא הכולל.

🔎  הגאון רבי טוביה פולק בכנס הכנה לישיבה קטנה לילדי החיידרים בירושלים, דיבר על תופעת השוליים הצרים בכובעי הקנייטש שכבשו לאחרונה את עולם הישיבות. עוד הוסיף "יש בחורים שמגהצים גרביים, מסכנים השכנים, איזה ריח עולה להם. גרביים מעוצבות, גרביים סטייל, זה נקרא מודרני מסריח".

🔎  קולדצקי: ‏הגאון רבי דוד יוסף התייחס בשיעורו לאיסור אכילת בשר בתשעה הימים, ותקף את האוכלים בשר: "לא טוב עושים אלה שמחפשים במיוחד סיומי מסכתות על מנת לאכול בשר. פעם בשנה נהגו לא לאכול בשר אז עלינו להתאמץ בכך ולהתאבל על ירושלים" :

ממציא המותג לפיד ישראל אייכלר יהרוס את גוש ה61 - לאסור עליו להתראיין

 
ממציא המותג לפיד ישראל אייכלר יהרוס את גוש ה61 - לאסור עליו להתראיין

אנחנו בצרות צרורות. ביהדות התורה ובפרט ישראל אייכלר הם מומחים ברגע האחרון לעורר מרבצם את השמאלנים לרוץ ולהצביע. ובפרט אייכלר שטפשותו קודמת לחכמתו. 

לצעירים שבנינו שלא יודעים מי זה המטומטם אייכלר יש לציין כי לישראל אייכלר יש מניות גבוהות במותג לפיד. 

זה החל מהאבא טומי שר"י. היה תוכנית פוליטיקה הביאו מול הפה המטונף של טומי לפיד את ישראל אייכלר שכל שידור עם אייכלר נוספו רבבות אוהדים לטומי לפיד. אייכלר סיפק את הסחורה ללפיד ולצופים והשנאה לחרדים קפצה פלאים.

 אחרי תוכנית  פוליטיקה שטומי לפיד הרגיש שאייכלר הקפיץ אותו לשחקים כידוע במלחמה צריך טנגו ואייכלר העילג סיפק את הסחורה בענק. בקיצור טומי לפיד שר"י  הוא ישר רץ לפוליטיקה והגיע לשיא של 15 מנדטים.

אבל המטורף אייכלר השמאלני שהאובססיה שלו זה להתראיין בעיקר על "נאצים" כל פעם עושה נזקים איומים. השמאל כבר כעת החל להזמין אותו לכל התוכניות כדי להפיל אותו ולהוציא את רבבות הבוחרים במעוזי השמאל.

אנו דורשים מיהדות התורה לבצע מול אייכלר נוהל מעצרים של ראיונות. בכירים בגוש הימין הזהירו את יהדות התורה שלא יתראיינו בתקופת הבחירות ושיתעסקו להביא את הבוחרים שלהם.

אנו מזהירים כעת בעיקר את אייכלר תתאפק אל תנפיץ דברים עוקבים אחריך. הרמקולים מאחוריך גם בכינוסים סגורים. אל תפיל את כולנו בגלל הטפשות שנוזלת ממך ובעיקר תאוות ראיונות. מספיק אתה אשם בהגדלת המפלצת טומי לפיד שכבר יש לו בן יורש. 
במקום לבתראיין תביאו את כולם לקלפי. תעבדו בשקט בשקט בלי רעש.

דרכם לילך ולהזיק ושמירתם עליך

 

בימים הראשונים שהגרי"ט ווייס זצ"ל הוכתר לגאב"ד ירושלים, נכנסו אליו משלחות מכל קהילות ירושלים וכו'.
ביום הראשון הגיעו הנהלת תפארת ירושלים. 
מי אתם? שאל הגאב"ד החדש..
ענו חברי המשלחת: אנחנו לא משתתפים בבחירות, לא לוקחים כסף מהציונים, לא הולכים למתמידים, ונגד חיטוטי שכבי.
למחרת נכנסו משלחת מקהילת "אנשי ירושלים"
'ומי אתם' שאל הגאב"ד?
ענו חברי המשלחת: אנחנו לא משתתפים בבחירות, לא לוקחים כסף מהציונים, לא הולכים למתמידים, ונגד חיטוטי שכבי.
יום שלישי, קהל חסידי ירושלים.
מי אתם?
אנחנו לא משתתפים בבחירות, לא לוקחים כסף מהציונים, לא הולכים למתמידים, ונגד חיטוטי שכבי.

יום רביעי, הנהלת 'טוב ירושלים'
שוב אותו סרט

יום חמישי אנשי 'פרושים ירושלים'
שוב

יום שישי אנשי 'בנות ירושלים'
מי אתם?
אנחנו לא משתתפים בבחירות, לא לוקחים כסף מהציונים, לא הולכים למתמידים, ונגד חיטוטי שכבי.

בשבת שאל הרב את עמרם שפירא
תגיד, מה זה הדבר הזה?
מה ההבדל ביניהם?
ענה עמרם: הצד השווה שבהם, שדרכם לילך ולהזיק, ושמירתן עליך

זכותו יגן עלינו

כשאני הנני אני, רק בגלל שאתה אינך אני

 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

מפורסמת אימרתו של הקוצקר 'אם אני הנני אני רק בגלל שאתה הנך אתה, ואתה הינך אתה רק בגלל שאני אני, אז אתה לא אתה ואני לא אני'. רבים מתמוגגים משנינותה, אבל מעטים שמים אל לב כי כל מהותנו הפויליטית היא אך ורק 'אני אני, בגלל שאתה אתה'.

יוכיחו זאת כל המאבקים חסרי הועלת ורבי הנזק שמנהלת היהדות החרדית לדורותיה. ואבהר דברי.

כל המאבקים 'על קדושת השבת' - שניהל וארגן גדול עושקי שכר השכיר שבימינו (ומן הסתן גם בדורות הקודמים) - לא היה להם ולקב"ה ולא כלום. הציבור ככלל השתתף במאבק בהימנעותו לקנות ב'שפע שוק' עד אשר נכנע דודי ויסמן ומכר את הרשת כולה. האם היה זה מאבק למען השבת? הצחקתם אותי. מי שמחליט מה זה למען השבת ומה לא, זו ההלכה. אין בהלכה שום צד שאוסר לקנות אצל מי שמוכר בעסק אחר גם בשבת.

סיפור הדברים ידוע. דודי ויסמן , בעליה של 'ריבוע כחול' שבבעלותה גם 'שפע שוק', רכש את השליטה ברשת החנויות AM:PM. רשת זו מורכבת מחנויות קטנות במרכזי ערים והיתה מבחינתו השלמה של שיווק המזון שלו לנישה נוספת. העובדה שרשת זו מוכרת גם בשבת, לא היתה הנקודה שבגינה רכש ויסמן את הרשת, אלא בשל היותה השלמה עסקית לרשתות האחרות שהוא החזיק. הוא גם קנה את הרשת הזו באמצעות 'דור אלון' שבין כה וכה מפעילה תחנות דלק וחנויות בשבת.

ברכישה זו לא התווסף ולו חילל שבת אחד בישראל. לא התרבו לא הקונים ולא המוכרים.  מה לזה ולתורה או לקב"ה? בהלכה יש איסור מסייע לעוברי עבירה, אבל כאן דובר על פויליטיקה ואינטרסים נטו. כמעט לכל בעלי העסקים והמניות בישראל, יש עסקים פתוחים בשבת והארגונים למען השבת נאבקים קשות (ובחוסר הצלחה) כדי שהציבור שלנו לא יקנה באותה תחנת דלק שפתוחה בשבת. אבל אם נבוא לאסור לקנות אצל מי שיש לו עסק שלא שומר שבת או מוכר לא כשר, לא יהיה לנו קיום כאן.

במלחמה זו לא היה שום צד הלכתי או דתי. אך ורק שיכרון כוח של עסקנים (לזרועותיהם). התועלת היחידה של מאבק זה היתה שאנשי עסקים חילוניים, הדירו רגליהם מרכישת עסקים במגזר החרדי, ופינו את השטח לרשתות שלאנשי עסקים חרדים.

המלחמה המפורסמת השניה שניהל אותו עשקן  היתה נגד אל על. גם שם לא דובר על הפחתת חילולי השבת כלל. דובר רק על כך שחילולי השבת לא יהיו בטיסות אל על אלא בטיסות אליטליה וכדומה. מה לקב"ה ולשטות זו של הסמל המתנופף על זנב המטוס?? יש לזה קשר לתורה או לקב"ה?

שוב היה זה מפגן כוח של העסקונה החרדית (ומפגו אווילות של ההולכים בעקבות העיזה העיוורת).

גם המלחמות ברפורמים ובנשות הכותל, יש להן ערך אפסי לעומת הנזק הגדול שהן גורמות. רוב הציבור בישראל בטוח שאנחנו רוצים לכפות עליו שמירת מצוות, 'בזכות' מאבקי ההבל של נציגינו, שמנהלים מאבקי סרק ושררה בשמנו ובכוחנו. וכי 'אשת כותל' אחת מניחה תפילין, אם לא שזה מצולם ליד הכותל? אם היינו מתעלמים מהתיאטרון שהן עורכות בכותל, לא היה שום רעש ולא היה נשות הכותל בכלל.

האינטרס להילחם בנשות הכותל (ושאר המלחמות המיותרות והמזיקות הללו) הן של החכי"ם החרדים והרפורמים עצמם. להם יש אינטרס להילחם, כי רק הם זוכים בכותרות ואח"כ אנחנו נקראים לתת כוחנו למפלגתם האווילית, כדי שיוכלו להמשיך ולהזיק.

אני שותו"מ בגלל שכך ציווה הבוי"ת. איני קונה בחנות של גור-נדל"ן, לא בגלל שכתבו כך בעיתונים, אלא בגלל שמצפוני אומר לי שצריך להתקומם נגד הקלגסים הללו ואסור לשתוק לאלימותם. בכך אני מקיים את מצוותו יתברך 'והלכת בדרכיו'.

אני קונה אצל חילוניים ומרעיף עליהם ברכות וחיוכים ולא נלחם בהם ומרחיק אותם מהיהדות. תשאלו כל מי שעוסק בתחום התשובה והוא יגיד לכם את דעתו על 'מאבקי היהדות החרדית' אם תועלת הם מביאים, או נזק. בעצם, אתם לא צריכים לשאול. תשתמשו בשכל הישר שלכם. זה בהחלט מספיק.

אנשים ריקים וריקניים, שאין להם מדילהון ולא כלום וכל מהותם היא רק מלחמות באחרים. אנשים שמשיגים את הגדרת עצמם רק דרך ובאמצעות הדגש של השוני בינם לבין אחרים. אינם 'אני' כלל. הם רק 'לא אתה'.

נכון, יש מיעוט קטן (שמתנדנד על אחוז החסימה), שרואה בנו שורש פורה ראש ולענה והוא במלחמת תרבות איתנו. אבל גם מיעוט זה מורכב ברובו מאנשים שהם הם, בגלל שאנחנו אנחנו.

מעטים מהם באמת אידיאולגים ורובם 'אידיאולוגים' כמו שמצביעי יהדות התורה 'אידיאולוגים'. סביר שגם מנהיגיהם ממשיכים להחזיק בהנשמה מלאכותית את המלחמה בחרדים, כי רק יש קיום למפלגתם.

אז אם אתה אתה, בגלל שמישהו אחר 'אני' - אתה שום כלום.

 

חרדי בעולמו


אברהם יחאל אונא (מראשי מפלגת ר"א דויטש) בדברי זלזול מחפירים בערך הנורא והנשגב של עסק התורה הקדושה

 
מאת מחבל

אונא כותב בתחילת מאמרו העמוס משיחיות הזויה כלפי העיתון ועורכו, כי הכינוס שנערך לרגל יום הולדתו של העיתון היה "ארוע צנוע ביותר - גם במושגים של מסיבת סיום מסכת לנער שסיים מסכת קטנה - בודאי ביחס לארוע היסטורי של ציון עשר שנים להקמת יסודה וקיומה של תורה"

דברי הזלזול החמורים כלפי "סיום מסכת קטנה של בחור בישי"ק" כביכול זה אירוע זניח בחשיבותו ביחס לאירוע חשוב כמו יומולדת של עיתון, משתלבים היטב בדבריו החמורים והמקוממים שנכתבו בהפלס באותו יום בכותרת מיוחדת בשם הבעלים על העיתון יוסף פטרוב  באומרו שהעיתון זה החיים של כולנו - כאשר כל ילד קטן שהתחנך מקטנותו בדרך ישראל סבא יודע שעיקר העיקרים הוא "כי הם חיינו"

גם אם לשיטתם של אונא ופטרוב "העיתון" זה דבר חשוב מאוד מאוד, מדוע אונא בחר לייצר השוואה משכילית שמזלזלת בסיום "מסכת קטנה של בחור בישיבה קטנה" והרי מילה אחת של תלמוד תורה היא כנגד כולם, ואין העולם מתקיים אלא בהבל פיהם של תשב"ר, מהיכן נובע זלזול כה מזעזע, ב"מסכת קטנה" שבחור צעיר למד? למה אונא בחר דווקא בלימוד התורה הקדושה כמשל ודוגמא לדבר פחות ערך למול חשיבותו הנשגבה של העיתון?! 

מהיכן מרהיב עוז פטרוב לקחת את המושג הקדוש "כי הם חיינו" שנאמר על התורה הקדושה ולהלביש אותו על "העיתון", והחרה אחריו שותפו עורך העיתון נתי גרוסמן שהפך את המשפט הנפשע הזה לכותרת! 

איפה המבקר של העיתון? איה הוועדת הרוחנית? איך משתרבבים  כאלו משפטים ומסרים משכיליים לעיתון שמתיימר להיות "יסודה וקיומה של תורה"?! 

אין זאת אלא רוח של עבודה זרה מפלגתית פסולה שהופכים את הטפל לעיקר ואת האמצעי למטרה עד כדי הפיכת העיתון לע"ז בבחינת "אלהים אחרים" רח"ל, וזלזול מחריד בסיום מסכת שהוא פחות ערך בהשוואה ליומולדת של העיתון עפרא לפומייהו, בינו נא זאת!

בפליטה של שורה תמימה בעיתון "הפלס" מתברר למפרע, כי אותם אלו המצפצפים תדיר כנגד העומדים על המשמר בהפגנות ובכל הנצרך כנגד גזירת הגיוס ושאר הגזירות, בטענות משונות כביכול הדבר נובע מפחיתות עסק התורה בעיניהם, דבר שכידוע א"א לאומרו - כאשר הכל זוכרים היאך אונא עצמו העיד איך היה יחסו של רבינו בעל ה"דרכי שמואל" זיע"א ברעד ורתת שח"ו לקרר את ההפגנות, 

מתברר כעת כי אותם אלו שרוממות עסק התורה בגרונם כנגד ההפגנות, כאשר הדבר נוגע לעיתון הקדוש שהוא האליל הגדול אצלם, כאן כבר מתגמד לו עסק התורה באופן מבחיל ומקומם!!!

הרב טוביה שלזינגר פונה ומבקש מהרב מטעם יצחק יוסף לפרוש מערכאות שם משפחתו מתדיינת בענייני עזבון אביו זצל


 

אריה דרעי לא מונע הריסת קברי תלמידי רבי עקיבא

 


זעזוע בעולם היהודי, האם חופרים בטבריה, בהר בו טמונים לפי המסורת אלפי תלמידי רבי עקיבא זצ"ל, מעל "שיכון דייגים" בטבריה, רבנים ספרדים קוראים לאריה דרעי דבר עם מקורבך, שהמקום לא מתאים ליזמות נדל"ן,

לאחר הפגישה הסוערת שהייתה ביום חמישי לאריה דרעי בעיריית טבריה, מבקשים ממנו רבנים ספרדים תומכי ש"ס, תנסה להשפיע על מקורבך שלא יפגעו קברי תנאים מעל "שיכון דייגים", זה לא עניין פוליטי, זה שאלה של כבוד התורה,

לאחרונה החלו להיראות משאיות שופכות עפר מעל "שיכון דייגים" בטבריה, ונודע על יוזמות שנעשים במקום,

ההר כולו מעל "שיכון דייגים" ובאזור התנא הקדוש רבי חייא זצ"ל, ועד התנא הקדוש רבי עקיבא זצ"ל, ידוע מהספרים הקדושים שהוא היה בית עלמין עתיק בטבריה, עוד מתקופת התנאים, עם חשש להרבה קברים ומערות קבורה, ובכלל מופיע בהרבה מקורות ששם טמונים אלפי תלמידי רבי עקיבא זצ"ל, תנאים קדושי עליון,

לאורך ההיסטוריה ההר הזה היה ריק, ומעולם לא העזו לבנות עליו, או לקדם שם יוזמות בניה, כי ידעו גם ידעו שההר הזה הוא היה "בית עלמין יהודי" עתיק לפי המקורות היהודיים,

עצם הרעיון שח"ו עלולים להיפגע קברות תנאים במקום, מעורר חלחלה וחשש גדול, וכמה גורמים קוראים לרשויות הרלוונטיות לבדוק לאלתר את הסוגיה, ולמנוע פגיעה בקודשי ישראל,

הרב עובדיה יוסף: האשכנזים חמורים הם מזיעים ומסריחים בתשעת הימים


 

מרן הראב"ד מספיד את הגאב"ד


 

המודעות בירושלים על פטירת הרב ווייס זצל


 

לוח המודעות בירושלים על פטירת הרב ווייס


 

מגרשים את השוטרים מבית הרב ווייס


 ‏הבוקר מחוץ לבית הגאב"ד הגרי"ט ויס: שוטרים שניסו לעלות לבית, לתאם את ענייני ההלוויה גורשו בצעקות 'רוצחים' ו'תעופו מכאן'. (שפר).

מענדל משומרי אמונים בערוץ 13


 

הרב מאזוז מברך את חבר הכנסת קרעי שיצליח בפריימריס בליכוד


 

כבר 126 ימים שהוא נעדר


 

ספרי התורה שהיו בכספת שניצלו משריפת בית הכנסת בקווינס


 

תמונת מצב לקראת הבחירות


 

לראשונה צה"ל פותח את כל התפקידים לחרדים


 

פותחים שבוע עם שתי השתלות


 פותחים שבוע עם שתי השתלות 


ידידי "מתנת חיים" יקרים, שלום רב. 
היום ייערכו שתי השתלות בשני בתי חולים ושני חולים יחזרו בע"ה לחיים חדשים

ביום ראשון ג' באב תשפ"ב, 31 ביולי 2022, יתקיימו בע"ה ההשתלות הבאות

נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של

🔴1️⃣🟠

בבית החולים בלינסון בפתח תקווה

החולה, צעיר תושב השרון
רועי נתנאל בן שרה
והתורמת היקרה, אשת חינוך תושבת הצפון
לאה בת רבקה

🟡2️⃣🟢

בבית החולים שיבא בתל השומר

החולה, אמא וסבתא תושבת הצפון
שרה סועד בת מג'ידה
והתורמת היקרה, תושבת המרכז
שרה בת רייץ 

לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

בשורות טובות 
רחל הבר 
וצוות מתנת חיים

ממוצע מדד הסקרים


 

מכתב תמיכה מעניין מאוד במשה סעדה


 עמית סגל: מכתב תמיכה מעניין מאוד במשה סעדה שמשגרים שני ראשי מח״ש לשעבר, הרצל שבירו ואורי כרמל. למה זה חשוב? כי שניהם לא אנשי ימין בלשון המעטה; לא חשודים במניע אישי על כך שלא מונו כפי שנטען כלפי סעדה; וקובעים שהיה שומר סף ישר וללא חת.

הבית היהודי תובע מימינה את האות ב


 

על פי הממצאים עד כה מוטב שהשופטים יורו על ביטול המשפט


 

בקרב המצביעים הצעירים לגוש נתניהו 71 מנדטים


 

הצד האפל של שי ניצן


 

במוזיאון גוש קטיף כבר ביקרת?


 

עמדת תפילין לזכרו של תמים שלום דוב בער באשקלון


 

יחי אדוננו בגבול אסטוניה


 

והחי יתן אל לבו


 

כינוסי תורה בתשעת הימים


 

מאביו של הרבי זצ״ל דברים


 מאביו של הרבי זצ״ל

דברים

וְהָֽעַוִּ֛ים הַיֹּשְׁבִ֥ים בַּחֲצֵרִ֖ים עַד־עַזָּ֑ה כַּפְתֹּרִים֙ הַיֹּצְאִ֣ים מִכַּפְתֹּ֔ר הִשְׁמִידֻ֖ם וַיֵּשְׁב֥וּ תַחְתָּֽם׃

דברים ב, כג.

 אמר הקדוש ברוך הוא , ליתו (יבואו) כפתורים, ליפקו (יוציאו) את הארץ מהעוים, דהיינו (שהם) מן הפלשתים, וליתו (ויבואו) ישראל ליפקו (יוציאו) מהכפתורים.

(חולין ס,ב)

שאלות;

א) השם של כל דבר בתורה מורה על בחינתו ומהותו, מהו השלשה שמות 1) עוים, 2) כפתורים, 3) ישראל, 

ולמה ירשו בנ״י ארץ העוים ע״י הכפתורים?

ב) כפתורים הם קפוטקיא (תרגום אונקלס), מהו הרמז בזה?

לקוטי לוי יצחק, הערות על זהר בראשית ע׳ רמ״ח

"היום בתניא" יום א' ג' מנחם אב

 
"היום בתניא" יום א'  ג'  מנחם אב
"אגרת התשובה" 
פרק י"א 
שנה מעוברת
השמחה וההכנעה ביחד:
ההפרדה שצריכה להיות בין עבודת המרירות לתגבור השמחה (המבוארת לעיל בסוף פרק י'), מדוברת בבעל תשובה, שאף שהוציא את ה' תתאה שבנשמתו מגלותה בנפש הבהמית, עדיין נשאר בנשמתו רושם מגלות זו.
אולם מי שהוא בדרגת ה"בינוני" (של התניא). וכן בעל התשובה שלפנינו שאודותיו מדובר בתחילת פרק יא, שלא נשאר בנפשו האלוקית שום רושם ממצב הגלות שהיתה בעבר בנפש הבהמית. הנה, בשני סוגי אנשים אלו, כן יכולה להיות ההכנעה והשמחה כאחד - ולא רק לפני התפילה, אלא גם בתפילה עצמה (שכן, במצבם ובמדרגה שאליה הגיעו, העבודה בקו אחד אינה מפריעה לעבודה בקו שני, אף ששניהם באותו הזמן ממש).
...
"ובצירוף האמונה והבטחון":
בעל התשובה שלפנינו (שבתחילת פרק יא), כדי להיות כ"בינוני" שבו ההכנעה והשמחה יכולים להיות כאחד, זקוק הוא גם לצירוף האמונה והבטחון שה'    יסלח לו - שכן, לפנינו שני אנשים השונים זה מזה, הן במהותם והן ב"לב נשבר" שלהם. ולכן, כדי להגיע
 לאותם ההישגים, זקוק בעל התשובה שלפנינו גם "לצירוף האמונה והבטחון" שה' יסלח לו.
הלב הנשבר של הבינוני, הוא מעצם החומריות  של הגוף ושל נפשו הבהמית (כפי שהחומריות נמצאת בהם מצד עצמם). לכן פשוט, שהשמחה שהיא מצד הנפש האלוקית, לא מהווה גורם המונע את "הלב הנשבר" שהוא מצד הנפש הבהמית.
אבל בעל התשובה, שאצלו המרירות ממצבו קשורה בתיקון החטאים (שבאו מצד התגברות הנפש הבהמית על הנפש האלוקית). הנה, כדי שהתשובה תתאה תהיה אצלו ביחד עם השמחה, זקוק הוא לכח מיוחד אותו הוא מקבל מהאמונה והבטחון שהקב"ה יסלח לו על העבירות.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
חדש! "היום בתניא" באמצעות המייל. להצטרפות נא לשלוח בקשה hayombatanya@gmail.com
הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה ומופץ על ידי בני משפחתו.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

היום יום א' מנחם אב, הרב לייבל אלטיין שנת תשפ"ב


 

אהבת חינם


 אהבת חינם

חכמינו אומרים שבית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם.

על ידי אהבת חינם בין בני ישראל, יבנה בנין בית המקדש במהרה בימינו

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

הראיון עם יאיר לפיד על המשבר עם רוסיה...


 

ווארטים


 

📌בקרוב!!!!!!
מרב מיכאלי משיקה צום חדש!!!!
תשעה באם

📌ליטאי ותולדותי (רעבאראלע בלע"ז) החליטו להתפקר רח"ל, ותיאמו ביניהם להפגש ב"שערי העיר" בי-ם.
הליטאי הגיע במכנסי חאקי, כובע טמבל על הראש, בקיצור: חילוני למהדרין.
הרעבאראלע הגיע עם ה"שמונה בגדים" שלו... שואל אותו הליטאי: נו, סיכמנו משהו?!
אומר לו הרעבראלה: אתה לא רואה שיש לי מסטיק בפה?...

📌היה צדיק אחד שהיה אומר פתגם: יש מצוות שאני בורח מהם ויש עבירות שאני שמח לעבור עליהם. והסביר את זה כך. לפעמים תשמעו מאנשים שמצוה לרדוף או לבייש את פלוני. ממצוות כאלו אני בורח. ולפעמים תשמע מאנשים ׳זה עבירה לעזור לפלוני׳ כאלו עבירות אני אוהב לעבור עליהם

📌איש אחד נכנס למכולת ושואל את המוכר כמה עולה לחם. שואל אותו המוכר בחזרה: "איזה לחם – שחור או לבן?" עונה לו הקונה: "לא משנה, זה לעיוור.."

הרב לנדא בהלויית הגאב"ד הרב וייס יושב בין חברי הבד"צ


 

הלוויית הרב ווייס בהר הזיתים


 

ההלווייה בהר הזיתים - וידאו




 

ההלווייה במאה שערים


 

ההלווייה בככר השבת


 

מהלוויית הרב ווייס



 

עוד מהלוויית הרב ווייס זצל


 

ההלוויה יוצאת מזופניק


 

הלוויית הרב ווייס במאה שערים


 

הלוויית הרב ווייס ליד שער שכם


 

צידוק הדין בהלוויית הרב ווייס


 

מיטתו של הגאב״ד זצ״ל הובאה לבית הכנסת שלו בגוש 80


 

האדמו"ר מקוסוב הגיע לבית הגרי"ט ווייס זצ"ל


 

נעדר


 

עשרות פעילי חזבאללה בחולצות שחורות מסיירים קרוב לגבול כהפגנת כוח של הארגון


 גבול ישראל - לבנון: עשרות פעיל חזבאללה בחולצות שחורות מסיירים קרוב לגבול כהפגנת כוח של הארגון

מי נתן לאשתו של ברק קרקע יקרה ללא תמורה


 

ירד למחתרת: תעלומת בנט



 

מה עוד שי ניצן לא ידע?


 

ערבים רבים


 

בנט הגיע היום לישיבת הממשלה בניגוד לזמן האחרון שהוא חסר כל פעילות


 

מחסני תבואה בנמל ביירות קרסו


 

לפיד מתאגרף עם פוטין


 

הבוקר בעיר העתיקה


 

‏סקר 'מאגר מוחות' עבור רדיו ירושלים: ‏גוש הימין בראשות בנימין נתניהו משיג רוב של 61


 

לפיד מסכן את בטחון ישראל


 כתבתה של חסון על התדרדרות היחסים עם רוסיה.

האם לפיד מסכן את  בטחון ישראל משיקולים אלקטורליים או מטיפשות?

הטיוח בכלא גלבוע


 

רגעי האימה של לוחמי 433 שכותרו בכפר כנא ב"שומר החומות"


 מבקר המדינה פרסם השבוע דו"ח חמור על מחדלי המשטרה במהלך המהומות של ערביי ישראל בשנה שעברה, תוך שהוא מתייחס במיוחד לערים המעורבות. אלא שדווקא אחד האירועים החמורים ביותר לא זכו לאזכור בדו"ח, ובו כ-20 לוחמים שהיו נצורים במשך שעות בבית בלב הכפר שבצפון, בזמן שיורים עליהם מאות אנשים בנשק חם. "רבבות פורעים - ירי מסיבי"

אלי סניור חדשות 13

לפיד נאבק מוסקבה


 

הבזבזנות בטיסות אולמרט וברק


 

עובדי חברת המים ״ הגיחו


 

שי ניצן משיב אש

 


כתב אישום נגד הפרקליטות


 

נשמחה בך - ערכים לפי סדר א-ב - ו


 

קיצור הדף היומי


 

קיצור הדף היומי - שבת


 

סגולות חידושים ורמזים בסוד עשב האזוב והרודא מפי הרב דוד חבושה שליט"א


 

ההתחזקות היומית


 

הרב אליהו רבי - "שבוע שחל בו" – והמסר לכולנו


 שלום וברכה מורי ורבותי!

היום, יום ראשון, שלפני יום השבת, שבה היתה אמורה להיות תענית תשעה באב.

התענית נדחית, כי שבת דוחה אפילו את היום העצוב ביותר בשנה.

אבל לחלק מהדעות, זה עדיין נקרא "שבוע שחל בו".

בכל שנה, אם תשעה באב חל ביום חמישי, הרי שארבעת הימים שלפניו נחשבים "שבוע שחל בו תשעה באב", ובהן ישנה חומרא נוספת מעל כל החומרות שהיו עד היום בהלכות אבלות לזכר חרבן בית המקדש.

באותה מידה, אם יום תשעה באב חל ביום שני, אז ישנו רק יום אחד של אבלות מעבר לאבלות הנדרשת הרגילה, השגרתית של תשעת הימים, שלה אנו קוראים "שבוע שחל בו".

מה קורה ביחידת זמן זו שנקראת "שבוע שחל בו"?

מילא ימי בין המצרים, הם תמיד יהיו אותו מספר ימים. תשעת הימים שמראש חודש ועד תשעה באב, תמיד יהיו אותו מספר ימים.

אבל "שבוע שחל בו", זה משהו שלפעמים חל ולפעמים לא חל, לפעמים ארבעה ימים, לפעמים רק יום אחד.

איך לוקחים יחידת זמן "מוזרה" שכזו, ומתייחסים אליה כל אל יום אחר, כאל תאריך אחר, כאל תקופת זמן שונה?

התשובה היא: שמי שבאמת כואב לו - מייחס את האבל שלו לכל מה שניתן: למרחק, לזמן, למקום, ולכל מה שרק יכול להזכיר לו יותר על הִתְקרב מועד האבל הכואב הזה.

גם אדם שמדבר על רחוב שבו אירע לו אסון, הלא אותו רחוב יכל להיות בעל שם אחר. או אילו מספר הבתים ברחובות הקודמים היה מסתיים מוקדם יותר, הרי שלא כאן בדיוק היתה משמעות לאותה תאונה שקרתה לו.

אבל עדיין, אחרי שזה אירע באותו רחוב, באותו זמן, באותו מועד, כל מה שרק מזכיר לו על התקרב מועד האבל, בעצם הופך אותו לאבל יותר חזק ויותר קשה.

כאשר אנו נמצאים מול חורבן בית המקדש, שזהו האבל הגדול ביותר של כולנו, שזהו האבל שטרם התרפא, כל יחידת זמן גורמת לנו לרצות להתאבל יותר, להוסיף חומרא על חומרתנו ואבל עד אבלנו.

וכל מי שזוכה באמת להתאבל על ירושלים, זוכה ורואה בשמחתה (תענית ל' ע"ב).

בנחמת ציון ננוחם,

וברוכים תהיו!

ההתחזקות היומית - אנגלית