רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 בספטמבר 2024

מבזקים

 

✅ ארי כהן: מישיבת הממשלה בנושא המעונות: השר מאיר פרוש לרה״מ ״מדוע שוב אין הצעת החלטה בנושא, כבר התקיים על כך דיון בממשלה ובמשך שלושה שבועות הובטח לנו שתעלה החלטה, וזה לא קורה״. לפני הישיבה היועמ"שית הבהירה במסמך לשרים: כי ״בהיעדר הצעת החלטה שתוגש מראש, אין לממשלה אפשרות לקבל החלטה בנושא״

✅ השר בן-גביר בישיבת הממשלה נגד גזירת המעונות: אם היה מדובר בערבים או בדואים, אנחנו יודעים בדיוק מה הייתה עמדתכם. כשהם בונים מאחזים בלתי-חוקיים בנגב, אמרתם שחייבים לחבר אותם למים כי יש ילדים

✅ שר האוצר סמוטריץ׳ בישיבת הממשלה: "הייעוץ המשפטי נותן הוראות לאגף התקציבים והם לא מצייתים לשר. הייעוץ המשפטי גם לא מאפשר לי ולשר העבודה לקבל ייצוג עצמאי בבג"ץ המעונות" (פריינד)

✅ גיל לימון הזכיר את חודש הסליחות ואמר שהטענה שהיעוץ המשפטי פעול להפיל את הממשלה היא שקרית ובחודש הסליחות ששרים התבטאו באופן קיצוני. ושאין חוק גיוס מה1.7.23 וזו הסיבה לדיון 
מקלב ענה: היעוץ המשפטי צריך לבקש סליחה מהילדים.

✅ מקלב תקף את המשנה ליועמ"ש וטען כי זו חשיבה לחומרא של היעוץ המשפטי שהחיל את זה על מעונות היום היות והבגץ כלל לא התייחס לנושא מעונות היום. יש כאן שאלה רווחתית שעומדת נגדנו היות וילדים ילכו למוסדות לא כשירים ויגיעו לטיפול הרווחה. בפרט פעוטות בסיכון.

✅ גפני מנסה להפחיד את נתניהו דרך 'יתד נאמן' - הלפרין בקול חי: בראיון ב'יתד' ח"כ משה גפני אמר: "אסור להשתמש בטיעון שאין לנו אלטרנטיבה" לממשלה אחרת חוץ מנתניהו. אבל בישיבת הסיעה, כך לפי מקורות ביהדות התורה, גפני אמר שאין לחרדים אלטרנטיבה לממשלה אחרת מנתניהו, כי "מה האלטרנטיבה בחוץ - לפיד וגנץ?"

✅ תמיר מורג מגורם צבאי בכיר: "לא ברור על מה מבוססת הקביעה שכל המנהרות היו סגורות בצד המצרי, שכן אותרו עשרות תוואים שחצו למצרים ואת רובם צה"ל כלל לא חקר עד הסוף. יתרה מכך, לפחות במקרה אחד אותרה פעילות של המצרים בציר פילדלפי לאיטום מנהרה חוצה שהייתה פתוחה בצד המצרי".

מבזקים

 

✅ המפכ"ל הורה לחקור את ההתנהלות השוטרים שעצרו את המפגינות שהניחו ביום שישי עלונים עם תמונות חטופים בבי"כ בו מתפלל ח"כ אדלשטיין בהרצליה.

✅ ח"כ יולי אדלשטיין: מגבה את הגבאים שהתלוננו על פריצה לבית הכנסת ומגבה את המשטרה. צריך לשים גבולות

✅ עמית סגל: רה"מ לשעבר נפתלי בנט מקים מערך שטח מחדש ולמעשה חוזר לפוליטיקה. בימים האחרונים החלו במטה של בנט בגיוס מחדש של "תאים רדומים".

✅ מוטי קסטל: מגעים אינטנסיביים בין סער לנתניהו על צירופו של סער לממשלה. לראשונה: נתניהו מוכן לשקול מינויו של סער לשר הביטחון. במקביל, נבחנים רעיונות נוספים שלא יחייבו את פיטורי גלנט. בסביבת נתניהו וסער מנסים לשמור על חשאיות. החשש: הפרסום עלול לטרפד את הסיכומים

✅ ווינט:  תומכים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קראו למנדלבליט מושחת והטיחו בו בין השאר: "פושע, מה עשית לנתניהו? גרמת לכל הסבל במדינה במקום לעזור לאנשים״. היו אף כאלה שהטיחו בו: "7 באוקטובר זה הכול בגללך, הגיע הזמן שהזבל ייצא החוצה, יהודים נרצחו פה בגללך". מנדלבליט, נזכיר, הגיש את כתב האישום נגד נתניהו ב-2020

✅ ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: ״החות׳ים כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו. מי שזקוק לתזכורת - מוזמן לבקר בנמל חודיידה״ :

✅ סקר אולפן שישי על הבחירות בארה"ב: 58% מעדיפים את טראמפ, 25% את האריס

מבזקים

 

✅ סימה קדמון ב׳ידיעות׳: בגלל האיומים של החרדים, נתניהו חידש השבוע את השיחות עם גדעון סער. גלנט מתנגד לחוק הגיוס, לכן צריך להחליף במיידי שר ביטחון עוד לפני שגלנט מוציא לחרדים צו שני 

✅ ׳ידיעות׳: למרות האיומים של גולדקנופף, יולי אדלשטיין וגלנט מתכוונים ללכת על הראש של החרדים ולקדם חוק גיוס שאינו מקובל עליהם

✅ בכירים בקואליציה אמרו לכאן חדשות כי לא ניתן יהיה להשלים את העבודה על חוק הגיוס עד ראש השנה

✅ יעקב ריבלין מפריך את המשמעות של דיל סמוטריץ-דרעי בבחירות לרבנות הראשית: "דיל עושים בין מחנות. לא בין אישים. כל זמן שאין דיל בין המחנה החרדי בכללותו למחנה הדלי בכללותו והמחנות מפולגים בתוכם - אז גם אם סמוטריץ יפסיק להסס ויודיע סוף סוף במי הוא תומך אין לכל כל משמעות. שורה תחתונה. כל מועמד לגורלו ולקשריו האישיים. כל היתר בבל"ת"

✅ ביני אשכנזי: שני דברים מעניינים אירעו בסוף השבוע: בעוד שאצל ש״ס עמלים על בניית ממשלת אחדות.
אצל אגודת ישראל (החלק החסידי ביהדות התורה) האדמו״רים מתחילים לאבד סבלנות ולסמן את מועד צאתם מהממשלה.
נמאס להם לתת הכל ולא רק לקבל כלום חזרה, אלא לחטוף את כל האש על פעולות הימין להישרדות פוליטית.

✅ שר החוץ ישראל כ"ץ כינס היום פגישה לדון בענין הנסיעות לאומן ואיך מסייעים לחסידי ברסלב להגיע לאומן  בלי בעיות. זקוקים לפעילות דיפלומטית לפתור כמה הסתבכויות פוליטיות בין מדינות המונעות לעבור דרכן לאומן. שר החוץ הבטיח לעשות ככל שביכולתו לסייע לחסידי ברסלב

✅ לשכת ראה"מ: בניגוד לדיווחים בתקשורת, ראש הממשלה לא יקיים ״דיון מיוחד״ בעניין הר הבית. הנושא יידון במסגרת דיון ביטחוני נרחב, בין-היתר לצד נושאים כמו יהודה ושומרון.

מבזקים

 

✅ סנטורים בארה"ב מבינים שבלי ריצוץ ראש הנחש המלחמה הזאת לא תיפסק אבל בישראל עסוקים ב"לגבות מחירים" מעצים ואבנים.  על ישראל להכריז שכל פגיעה משלוחותיה של איראן בישראל תגבה מחיר מאיראן ישירות. מיכלי הדלק יהיו ראשונים.

✅ דיווח ב-ABC: אכזבה בבית הלבן מהעימות של האריס עם טראמפ - לפחות כמה גורמים אמרו כי הם ציפו מסגנית הנשיא להגן יותר על מדיניותו של ביידן במהלך כהונתו ולא להתרחק ממנה לחלוטין

✅ ווינט: הנשיא לשעבר טראמפ ינאם בוועידה הפרו-ישראלית הגדולה ביותר באמריקה, שאליה צפויים להגיע 4,000 משתתפים. גם ביידן והאריס הוזמנו, אך לא אישרו הגעה. חטופים ששוחררו וגיבורים מהמלחמה יזכו להוקרה

✅ ערוץ 7: ה"ניו יורק טיימס" מדווח: ארגון רפובליקני מנסה להשתמש ביהדותו של דאג אמהוף, בעלה של קמלה האריס, על מנת להרחיק מצביעים מוסלמים מלהעניק את קולם למועמדת הדמוקרטית. בימים האחרונים הופיעו כרזות דיגיטליות רבות באזורים בהם מתגוררים מוסלמים וערבים במישיגן, בהן נראית תמונתו של דאג אמהוף לצד כיתוב המדגיש את יהדותו ואת העובדה כי הוא יצטרף להאריס בבית הלבן, אם תזכה בבחירות.

✅ במודל של נייט סילבר הבחירות שוב מוגדרות במצב שוויון, אחרי שטראמפ ירד מ-60 אחוזים סיכוי לזכייה. האריס שיפרה את מצבה עד אמצע אוגוסט, טראמפ זינק מאמצע אוגוסט עד השבוע שעבר וכעת, בין היתר בהשפעת העימות, האריס מתחזקת. הסיכויים כרגע: טראמפ 59.6, האריס 40.1. (עמית סגל)

✅ יריות נשמעו מחוץ למתחם בפלורידה שבו שוהה הנשיא לשעבר טראמפ. מקמפיין טראמפ נמסר: "הוא בטוח ולא בסכנה" .

✅ מטה טראמפ לא מעניק פרטים נוספים בשלב זה - כלי התקשורת נסמכים כרגע רק על ההודעה שיצאה מפי דוברו (בן יניב) 

צימוקים

 

✅ שילה פריד: ‏הלילה בחצות יפוג המינוי של חברי מועצת הרבנות הראשית. לא רק הרבנים הראשיים, אלא כל המועצה.

✅ הראל גולדברג, יועמ"ש הרבנות הראשית במכתב למנכ"ל הרבנות הראשית לקראת פקיעת כהונת מועצת הרבנות הראשית: "החל ממחר לא ניתן להמשיך ולממש את מכלול הסמכויות המופעלות באמצעות הדרגים המקצועיים ברבנות, בשמה של הרבנות הראשית וכן לא ניתן להנפיק תעודת הכשר למוצרי מזון מיובא ולבשר מיובא". (פריינד).

✅ ארי כהן: ברקע פקיעת כהונת מועצת הרבנות הראשית - וועדת החוקה תתכנס מחר, לאשר את הארכת כהונתם של חברי המועצת, עד לתאריך ל׳ בכסלו.

✅ הבהרה: בהתייחס לפרסומים בנוגע לבחירת הרבנים הראשיים בשמו של הרב יעקב רוז'ה שליט"א. מבית הרב יעקב רוז'ה נמסר, כי הרב מאחל לכל המתמודדים הצלחה וכזקן חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל אינו תומך באחד המועמדים על פני האחר. כל פרסום אחר בנושא חוטא לאמת.

✅ ביום שלישי ייצא רבן של ישראל מרן הגר"ד לנדו למסע חיזוק מיוחד בצרפת, מסע בזק של 48 שעות לחיזוק יהדות צרפת ולהרמת קרן התורה

✅ האדמו"ר ממודז'יץ עבר ביום שלישי שעבר צינתור במעייני הישועה והבוקר אושפז שוב לצינתור נוסף. בחסידות מתפללים לרפואתו השלימה של האדמו"ר רבי חיים שאול בן ביילא רחל לרפואה שלימה

✅ בחור חרדי התגייס לצבא ונעצר משום שהוא חרדי - י' בחור חרדי, אב לתינוק בן חודש, החליט שהוא מבטל את הליך הפטור ורץ להתגייס בגיוס הגדול של החרדים לפני כשבועיים. 
כולו נרגש, נפרד מאשתו והתינוק שבוע אחרי הברית ומההורים שלו ( כאמור, חרדים שלא ברור כמה שמחו מההחלטה שלו ( יש שיגידו אמיצה גם בקרב הציבור שלו ) ) ואז הוא מגיע לבקו"ם עובר הליך חיול ובום - לכלא. אמיתי לגמרי. החליטו להעמיד אותו לדין על השתמטות. בקיצור - עכשיו הוא בכלא הצבאי, לא יכול לראות את הבן שלו או את אישתו והנה המתנה הראשונה של הצבא למגוייסים החדשים החרדים. נעדכן בעוד התפתחויות מהסיפור ההזוי הזה בימים הקרובים.

✅ מספר דקות לאחר כניסת השבת, התרחשה הפסקת חשמל במספר גדול של רחובות בשכונת קרית הרצוג, בעקבות שריפת שנאי בחדר חשמל ברחוב אברבנאל בשכונה, בצהרי יום שישי השנאי נשרף אך התגברו על התקלה, ובכניסת השבת התרחשה הפסקת חשמל למשך כשעתיים, חברת החשמל הגיעה למקום, ותיקנה את התקלה לרווחת אלפי תושבי השכונה. (ידיעות בני  ברק)

✅ ערוץ 7: אירוע יוצא דופן התרחש ביום חמישי האחרון בסמינר 'מכון בית יעקב למורות של הרב לוין', מוסד חינוכי חרדי ידוע בירושלים. באמצע יום הלימודים נשמעה הודעה מפתיעה במערכת הכריזה מפי מנהל הסמינר, הרב ישראל לוין, שקרא לתלמידות הנועלות נעלי TOMS להסיר אותן מיד. מקור ההודעה הדרמטית היה בדיקה שערכה אחת התלמידות במעבדת שעטנז. הבדיקה העלתה חשש כי דגם מסוים של נעלי TOMS, בעל סוליית קש, עשוי להכיל שעטנז - תערובת של צמר ופשתן האסורה על פי ההלכה היהודית.

הרבי ר' יואל מסאטמאר הורה לבחור לוותר על השטריימל ולעשות את השידוך


ראיתי הכתבה של הויזען זאקען. אתה צודק מיליון אחוז. נזכרתי מעשה ששמעתי ממקור ראשון שהיה לו עם הרבי מסאטמאר  בעל ויואל משה זצ"ל. נא להעלות על האתר בלי להזכיר שמי.

הוא היה בחור מבוגר קצת ולא הלך לו שידוך. בליל שבת כשעבר ליד הרבי ואיחל לו גוט שבת הרבי עצר אותו וסימן בידו להבא אחריו שיתרחק קצת ויחכה בצד. שאל את הבחור שמעתי ואני רוצה לשאול אם זה נכון שאתה לא רוצה שידוך פלוני ענה לו שזה נכון. שאלו למה? הוא אדם חשוב ומנהל בית לשם ולתפארת והוא ערליכע אשכנזי'שער איד מדקדק בקלה כבחמורה? ענה לו שלא רוצים שילבוש שטריימעל. שאלו לו הרבי: ועכשיו אתה לובש שטריימעל? שמע בקולי תעשה השידוך מיידית הם יעקעס ולא חס ושלום שהם פשרנים. אם תתנהג כשורה בלימוד התורה וקיום המצוות כמו אבא שלה בסוף תרשה ותסכים שתלבש שטריימעל. ואם לא זה סימן שלא מגיע לך שטריימעל. וכן עשה.

אני מכיר אותו והילדים והנכדים  כולם לובשים שטריימעלעך

מדוע אתה תוקף את ש"ס כאשר יש גם כתבים אשכנזים המתנהגים כמותם

 

שלום לרב החשוב 
 ‏כבודו ובין האנשים האמיתיים היחידים שקיימים היום שאפשר לסמוך על דבריו
‏משהו אחד אני רואה שאתה חוזר אליו פעם אחר פעם ואני מתקשה להבין למה כבודו חושב ככה
‏אתה אומר ששב 
 אמרת ששס  מביאה חורבן על החרדיות
‏כי הם בעצם חושבים שחרדיות זה רק חולצה לבנה לבוש ל אבל אידאולוגית הם מזרחיסטים או אפילו חילווניים 
‏עכשיו חשוב לי להבהיר שאני לא מצביע שס ואני חושב ששס היא מפלגה מושחתת שצריכה להעלם מהמפה הפוליטית צריך לקום הנהגה ספרדית חדשה וחשוב לציין שבעיניי אריה דרעי הוא בן האנשים הכי רשעים שקיימים היום בפוליטיקה הישראלית ‏עכשיו חשוב לי להבהיר שאני לא מצביע ש״ס ואני חושב ששם היא מפלגה מושחתת שצריכה להעלם מהמפה הפוליטית צריך לקום הנהגה ספרדית חדשה וחשוב לציין שבעיניי אריה דרעי הוא בן האנשים הכי רשעים שקיימים היום בפוליטיקה הישראלית

‏ככה שאין לי פה שום עניין או אינטרס להגן על מפלגת ש״ס מה שכן אני יהיה הגון  שלבוא ולהגיד ששס היא איזו שהביאה את התופעה החדשה של אנשים שם בלבוש חרדי וקוראים לעצמם חרדים אבל האידיאולוגיה שלהם היא פשוט הפוך לחלוטין מהחרדיות זה לא דבר שדווקא קשור לשס אם נסתכל על אנשים כמו ישראל כהן 
עסקנים בגור
לדוגמא ראינו כמה חברות כנסת חילונית באו לחתונה של ההוא מגור 

‏כל מיני עמודים ברשתות החברתיות שמנהלים על ידי נשים בעיקר. והשקפות שלהם הפוכות לחלוטין מדרך של תורה והמצוות הם אשכנזיות 
‏אותו דבר כל אלו שעובדים  על כל  מיני. יוזמות לצרוף החרדים ללימודים אקדמיים לצבא......כל מיני חבר׳ה כאלו שבאים מהחברה החרדית ודוחפים להכניס תרבות זרה לציבור מחצית מהם הם אשכנזים שאין להם שום קשר לשס 
‏ 
‏כלומר לסיכום העניין התופעה הזאת של אנשים שבאים מהחברה החרדית וקוראים לעצמם חרדים בחלק מהמקרים גם לבושים כמו חרדים אבל הדעות שלהם הם לחלוטין סוטרות את האידיאולוגיה החרדית מחצית מהם אשכנזים שאין להם שום קשר לא לש״ס ולא לספרדים ולבוא ולהפעיל את הכל על שס שני בעיניי קורה בין השורות שכבוד הרב אומר שס זה במילים אחרות ספרדים כלומר רוב עדות המזרח והספרדים

‏ואני לא מבין מאיפה הרב מביא את זה 
הרב יכול לבוא ולהגיד ששס יש לה חלק מאוד גדול ממה שאנחנו רואים ומהבלבול 
ישר כוח

חיים שאולזון משיב:

שאלת מה בין ש"ס ליצורים אשכנזים שהם לא יותר טובים מש"ס, והתשובה היא, העלית שמות של אנשים באופן פרטי, ואילו ש"ס היא 'תנועה' מובילה ומחנכת. הזכרת שם של חסיד ויזניץ, הוא נולד במשפחה ויזניצאית אבל אינו 'חסיד', הוא אינו מייצג את השקפתם, אלא את השקפת עצמו. חסידי ויזניץ היו בעבר 'קנאים', נטורי קרתא של מונסי נוצרה מחסיד ויזניץ שסילקו אותו מויזניץ בארץ בתקופת 'הנדחים'. אותו דבר ליטאי שנלחם בעד שחרדים ישרתו בצבא, הוא עושה את זה על דעתו ולא על דעת תנועה כלשהי. נשים שפועלו ועושות פעילותן פרטית ולא ציבורית תחת כל גוף שהוא, כשאדם מייצג את עצמו איני בא בטענות אליו, מפני שבכל מקום נמצא מי שלכאורה נמנים על קהילה או קבוצה ואפילו תנועה ואינם כמותם

ש"ס הקימה 'תנועה' והחדירה מושג של 'חרדיות' שאין לה דבר עם 'אידיאה חרדית' ועד כדי שהגענו למצב שיש שם מי שחושבים שלא צריך לשמור תורה ומצוות בשביל להיות חרדי. האידיאה החרדית המקורית המחייבת התבדלות מוחלטת מן החילונים, בש"ס לא יודעים בכלל מה זה. יש ספרדים שלמדו בישיבות ובמשך השנים קלטו במה מדובר. אבל ש"ס אינם כאלו, התנועה הזו קמה על ברכי 'מפלגה' ולא 'אידיאולוגיה' וזה גרם להרס וחורבן לחרדים כולם במיוחד לדור הצעיר אשר לא ידע את יוסף ואינם יודעים להבחין בין אידיאה למפלגה. להיקרא 'חרדי' אינו עושה אותך חרדי, כמו כל אותם כתבים אשכנזים היושבים בערוצי הטלוויזיה, הם לבושים כחרדים אבל אינם חרדים בחייהם. ללבוש שטריימל בשבת לא עושה אותך לחרדי. גם ראשי המזרחי בשעתו חבשו שטריימלים

חלילה לכלול את הספרדים שהם בני תורה אמיתיים מי שמבינים שדרכה של ש"ס אינה הדרך הנכונה, וב"ה מתרבים מאלו יותר ויותר, הם וש"ס תרתי דסתרי

בענין שכר הדירה בימים נוראים

 

איתא בדרויאנוב :
חסיד היה רגיל לעלות לצדיקו כל שנה לימים נוראים. שנה אחת נאנס ולא עלה.
לימים בטל אונסו ועלה.נתן לו הצדיק שלום ושאל :
מה ראית לשנות ממנהגך ולא באת לימים נוראים ?
התנצל החסיד : רבי , תכפו עלי עסקים קשים ולא היה בידי לבא.
נאנח הצדיק :
   - אוי  , " ובכן תן פחדך "  - גם כן ממון ?
נאנח אחריו החסיד :
   - אוי ,"ובכן צדיקים"  - גם כן ממון ...


              שנה טובה ובשורות טובות

בבעלזא החיידר משמש כאכסניה בזמני נסיעה לרבי

 

כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א, כשבנו את החיידר החדש בקרית בעלזא בירושלים, דרש שהבניין ישמש כאכסניה בזמני נסיעה, ובכל קומה דרש לתכנן מחסן למיטות וכו', וכן המצב בבית הספר בית מלכה, ואכן יש מיטות לרוב ובזול מאוד, הרי בסופו של דבר תחזוקת המיטות, והוספת מיטות מידי פעם כפי גדילת הציבור בלי עה"ר, פועלים לסדר כיתות לפני שבת ואחרי שבת עולים הרבה כסף, ובס"ה לוקחים 60 שקל מיטה, לא משנה כמה לילות החג.
אברך נכנס לאדמו"ר מבעלזא לפני כמה שנים, שהדירות עולות הרבה כסף, ענה לו האדמו"ר אני דאגתי שיהיה לכולם אכסניה בזול, אם אתה רוצה להתפנק זה לא באחריותי.
לאורחים מחו"ל שמטבע הדברים זקוקים לעוד לילות, הרבה מעבר החג עצמו, וזה מתנגש עם ימי לימודים א"א להכין להם בחיידר, להם צריכים לשכור מבנים מיוחדים, וכמובן עולה יותר

ארבל לא מכחיש אבל קובע כי הסמכות להרכיב ממשלת שמאל בידי אריה דרעי


 

הגר"מ מאזוז תומך במועמדות הרב דוד יוסף


 מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז ראש ישיבת "כסא רחמים" בשיעורו הערב פתח עוד מעט אנו מקדמים את הגאון רבי דוד יוסף שליט"א "שעוד מעט בעזרת ה' יבחר לרב הראשי לישראל".

חרדי התייצב בצבא ונעצר!!!


 

מרן הגר"ד לנדו ימריא ביום שלישי לצרפת


 

הרה״ג יעקב רוז׳ה תומך בבחירתו של הרה״ג מיכה הלוי לרבה הראשי של ישראל


 ישראל כהן: זקן חברי מועצת הרבנות הראשית הרה״ג יעקב רוז׳ה תומך בבחירתו של הרה״ג מיכה הלוי לרבה הראשי של ישראל. הרב רוז׳ה הכריז באירוע בהשתתפותו לאחרונה: ״אני מתפלל שהרב מיכה הלוי הוא זה שייבחר לתפקיד החשוב. אין יותר מתאים ממנו״.

תראו מה עשו היום בכותל לחיילים נשבעים לכפירה בהקב''ה בתורה ובמצוות


 עכשיו בכותל:

טקס השבעת מחזור אוגוסט 24 בא"ח הגנת הגבולות.

קרדיט צילום: הקרן למורשת הכותל

ב כותל המערבי מוציאים את כל הפתקים לקראת החגים


 כותל המערבי מוציאים את כל הפתקים לקראת החגים

סכין בבית כנסת במאה שערים


 המשטרה: אישה כבת 50 משכונת מאה שערים הגיעה אמש לבית כנסת בשכונה וניסתה לדקור את הנוכחים, שהתעמתו איתה והוציאו את הסכין מידה. החשודה תובא להארכת מעצר והרקע הנפשי שלה ייבחן

ירוט בבית שמש


 

במאה שערים מצביעים לטראמפ


 

הגאון רבי נתן אפרים קעניג בקריאה לסייע לפעילות הצלת החיים של מרפאת אומן


 הגאון רבי נתן אפרים קעניג מנהיג קהילת ברסלב בצפת ויו״ר אגודת ״ננמ״ח״ בקריאה לסייע לפעילות הצלת החיים של מרפאת אומן שבסמוך לציון רבינו הקדוש בניהולם של הרב נחמן (נחי קליין), הרב אביגדור לנדסמן והרב ישראל קליין.

פותחים שבוע עם תרומת כליה


 פותחים שבוע עם תרומת כליה

ידידי "מתנת חיים" יקרים,  שלום רב.
היום תתקיים תרומת כליה לגבר שממתין להשתלה 
ביום ראשון,  י"ב באלול תשפ"ד, 15 בספטמבר 2024, תתקיים בע"ה השתלה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים
נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של
החולה, תושב השרון
דורון בן יונה
והתורמת היקרה, תושבת ירושלים, שאחותה גם היא תרמה כליה
נאווה שיינדל בת שושנה 
לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל
בתפילה לשלום החיילים ובכללם תורמי הכליה היקרים ובני משפחותיהם, ולהחזרת החטופים
יהי רצון שלא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו
בשורות טובות לכל עם ישראל בכל מקום שהם,
רחל הבר
וצוות מתנת חיים

בא זכר נתרפאה כל המשפחה


 

אברך אדיש, צועד כרגיל בצל האזעקות


 מודיעין עילית, אברך אדיש, צועד כרגיל בצל האזעקות ברקע (קולדצקי) .

האדמו"ר ממודז'יץ שליט"א עובר צינתור שני בתוך חמשה ימים


 לקיים בנו חכמי ישראל: האדמו"ר ממודז'יץ שליט"א עבר ביום שלישי שעבר צינתור בבית החולים  מעייני הישועה בעיר, הבוקר אושפז שוב לצורך צינתור נוסף, בחסידות מבקשים להתפלל לרפואת הרה"צ חיים שאול בן ביילא לרפו"ש.

עמית סגל בא חשבון


 

נתניהו על התקפת התותי"ם


 ראש הממשלה בנימין  נתניהו פתח בישיבת הממשלה: החות׳ים כבר היו צריכים לדעת שאנחנו גובים מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע בנו. מי שזקוק לתזכורת - מוזמן לבקר בנמל חודיידה. על הצפון אמר נתניהו - "המצב הקיים לא יימשך. נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את תושבינט בביטחה לבתיהם"

שלט ענק עם שמות החטופים על בית כנסת בבני ברק


 לקראת יום השנה לאסון שמחת תורה, בבית הכנסת "תל גיבורים" בבני ברק נערכים למעמד הכנסת ספר תורה להשבת החטופים ולעילוי נשמת הנופלים במלחמה עם שלט בגודל יותר מ-100 מ"ר שמכיל את שמות כל החטופים והנופלים.

משפחות החטופים/נופלים שמעוניינות להשתתף במעמד (כמובן ללא עלות), ניתן לפנות 0546513006 אבישי שקד

זעם בחב"ד - אתרי חב"ד ממשיכים לפרסם את מודעות משרד הבטחון לגיוס חרדים


זעם גדול בחב"ד למרות שועד רבני חב"ד ביטל את ההסכם עם הצבא, ובכל זאת אתרי חב"ד ממשיכים לפרסם את מודעות משרד הביטחון הקורא לגיוס חרדים לצבא, המודעות אינם 'לשם שמים' ולא רוצים להפסיד את כספי ההכנסה, וכאשר שואלים אותם היתכן שהם מכשילים את הצעירים, הם אומרים ועד רבני חב"ד לא פרסם כל איסור

הם מסתמכים על ההיתר שנתן משה הבלין ולצידו וילשנסקי מצפת ועוד כאלו, והם אלו הגורמים עתה שועד רבני חב"ד אינם מפסרמים איסור להתייצב, בתקוה כי יצליחו לגייס צעירים חב"דניקים ויגרפו כסף על כך

ועד רבני חב"ד הם האשמים במצב הזה, וכל בחור חב"די שמתקלקל בצבא על ראשם, ואף אחד מרבני חב"ד אינו יכול להתחמק, כל מי שאינו מפרסם מחאה ומגלה דעתו בצורה הכי ברורה כי הצבא מהווה סכנה לרוחניות של כל צעיר המתגייס, הוא אשם במצב הזה

המודעות אצלנו אך בשביל לא להיות כאותו רב שנתן עוד כתובות למבקשים לחטוא, לא נעלה אותם

קריאת ראשי המשפיעים בחב''ד על אי התייצבות בלשכת הגיוס


 

הרב יגאל רוזן - נשמיד את תמימי חב''ד ונבטיח את קיום הישיבות הליטאיות


 

מאביו של הרבי זצ״ל כי תבוא

 
מאביו של הרבי זצ״ל 
כי תבוא

וַיְבִאֵנוּ, אֶל-הַמָּקוֹם הַזֶּה; וַיִּתֶּן-לָנוּ אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת, אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ.

דבש בגימטריא אשה

ביאור כמה דברים ביחד;

א) למה לוקחים תרנגול דוקא בעבור כפרות?

ב) טעם הדין, ביתו זו אשתו, הכהן גדול העובד עבודת יום הכיפורים , הי׳ צ״ל נשוי?

ג) ביאור ברכת ערב יום כיפור - האב להילדים - ישימך אלקים כאפרים?

ועוד שאלות וענינים. 

לקוטי לוי יצחק, אגרות קודש ע׳ תיב

בן יכבד אב": ה'יחידות' שזכה בחודש תשרי תשל"ב אודות הקמת הציון הק' על קברו, הרב מרדכי גורליק תשפ"ד


 

התוועדות ג'תמוז יום הילולא של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע , הרב יוסף יצחק גולדברג שנת תשפ"ד


 

"היום בתניא" יום א' י"ב אלול


 "היום בתניא"  יום א'  י"ב אלול
"אגרת הקדש" 
פרק י"ד
שנה מעוברת

חיבת ארץ הקודש:
בתחילת אגרת י"ד, מוצגת הדרישה "לעורר את האהבה הישנה וחיבת ארץ הקודש", ולראות, שהרוח הנדיבה לחיזוק היישוב בארץ ישראל, תהיה מידי שנה בשנה בריבוי אחר ריבוי.
וזאת, "כמידת קדש העליון (הקב"ה) המאיר לארץ הקדש, המתחדש ומתרבה תמיד" - שכדוגמתו, כן צריכה להיות נתינת הצדקה למען הישוב בארץ הקודש (שאדמו"ר הזקן דאג בזמנו לחסידים שעלו להתיישב בה).
...
"ה' בחכמה יסד ארץ":
להכרת מידתו של הקב"ה, "קדש העליון",  ביחס המיוחד לארץ ישראל, מובא הפסוק "ה' בחכמה יסד ארץ" - המתייחס להמשכת החיות מהחכמה העילאה לארץ העליונה (שהיא בחינת מלכות דאצילות) וכן לארץ התחתונה (היא ארץ ישראל), "המכוונת כנגדה ממש ונקראת על שמה ארץ החיים".
נציין, כי חיות זו (אודותיה מדובר כאן) היא חיות פנימית מיוחדת, ולא החיות החיצונית הנמשכת לעולם להוותו מאין ליש.
...
בכל שנה אור חדש:
רבנו מבהיר, שבכל ראש השנה, נמשך לארץ העליונה מהחכמה העילאה, "אור חדש עליון" שלא האיר בה מעולם.
וכן הוא בנוגע להמשכה הנפעלת מלמעלה בכל ראש השנה, עבור ארץ הקדש, הארץ אשר "תמיד עיני ה' אלקיך בה". הנה גם כאן אין מדובר בהמשכת חיות החוזרת על עצמה, אלא על המשכת אור חדש עליון יותר.
כך שגם בארץ העליונה (מלכות דאצילות) וגם בארץ התחתונה (ארץ ישראל),  המשכת המוחין העליונים להם בכל שנה, היא בריבוי אחר ריבוי.
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

קידושין צווישן דעם אויבערשטער און כנסת ישראל פרשת כי תצא, הרב פרקש שנת תשפ"ד


 

הגיע הזמן לעבור! ממלחמת הגנה להתקפה


 

הוידאו היומי


 

הסכם חב''ד צה''ל לא נשכח לא נסלח


 

הרב אברהם מרדכי מלאך - איך בחור מגרד ברגליים


 

ווארטים

 

📌 דובר צה''ל מודיע כי לא הצלחנו ליירט את הטיל כי זה היה טיל תימני, צעד קדימה שניים אחורה וזה בלבל את המערכת

📌 למה נבחרי ציבור באים לחתונות? כדי לזכות בחמישה קולות

📌 יהודי וערבי הלכו לגן חיות, לפתע ראו את האריה מולם היהודי מהר שם נעלי ספורט, שאל אותו הערבי מה זה משנה איך הוא יאכל אותך, אמר לו אני רק צריך לרוץ יותר מהר ממך ואני מסודר

📌 דהרי ונהרי הגיעו לתל אביב.
דהרי צדה את עינו מודעה על אחת מהחנויות בכיכר המדינה עליה כתוב: "חליפות 30 ש"ח, מכנסיים 10 ש"ח, חולצות 5 ש"ח". 
דהרי אומר לנהרי: "תראה את המחירים ! אנחנו יכולים לקנות מלא כאלה ולחזור לנתיבות נעשה מלא כסף. 
כשאנחנו נכנסים לחנות תהיה בשקט, בסדר ? תן לי לעשות את העבודה כי אם הם יישמעו את המבטא שלנו, הם יחשבו שאנחנו קמצנים ויחפשו לדפוק אותנו. אני אנסה להסוות את המבטא למשהו תל אביבי".
"אוקיי", אמר נהרי, "אני סותם".
הם נכנסו לחנות ודהרי אמר למוכר בקול מקומי: "שלום חבר, אני אקח 50 חליפות ב-30 ש"ח, 30 זוגות מכנסיים ב-10 ש"ח ו-100 חולצות ב-5 ש"ח. תערום לי אותם בדלפק ואני מביא את הטנדר שלי לכניסה, בסדר אדוני ?".
בעל המקום הביט בשניהם ואמר: "אתם תימנים, נכון ?"
"וואלה צודק", אמר נהרי, "איך ידעת ?"
אמר בעל המקום: "הגעתם למכבסה"...

📌 פרופסור איינשטיין ואשתו יצאו לכמה ימי קמפינג. בנו אוהל וישבו לאכול.
לאחר ארוחה דשנה איחלו זה לזה לילה טוב ופרשו לשינה.
כעבור כמה שעות  גב' איינשטיין מתעוררת ומעירה את הפרופסור. "בעלי היקר, הבט לשמיים ואמור לי, מה אתה רואה?"
"מליוני כוכבים", ענה לה הפרופסור המכובד.
"אוקיי... ומה זה אומר לך?" - שאלה אישתו.
איינשטיין חשב רגע ובמאמץ להרשים את אשתו אמר :
"מבחינה אסטרונומית זה אומר שקיימים מליוני גלקסיות ופוטנציאלית - ביליוני
כוכבי לכת.
מבחינה  כרונולוגית אני משער שאנו מתקרבים לשעה 3.15 אחר חצות...
מבחינה תיאולוגית  אני רואה שהקב"ה הוא כל יכול ואנחנו יצורים קטנטנים חסרי כל חשיבות, מבחינה מטאורולוגית אני משער שמחר נועד לנו יום יפה ושמש נפלאה!
ומה זה אומר לך אשתי היקרה?" – פנה כעת מר איינשטיין אל רעייתו.
המתינה האישה בייאושה ואמרה:
"בעלי היקר, כל יום אתה הופך ליותר ויותר אידיוט - גנבו לנו את האוהל !!!"

מי מבין טוב יותר בגידול חמורים?


 

גדולי רבני צרפת אצל מרן הגר''ד לנדו


 האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו והגאון רבי יהודה טולדנו מגדולי רבני צרפת, עלו למעונו של רבן של ישראל מרן הגר"ד לנדו לבקש שיגיע לחיזוק יהדות צרפת. אל המסע צפויים להצטרף רבנים וראשי ישיבות.

כוללות קוויטל לתלמידי הישיבות גדולות דחסידי בעלזא, מוצ"ש כי תצא



 

הרבי מבאבוב 48 יצא לכבוד הרה"צ מבעלזא בריקוד סוער


 משה ויסברג: הרבי מבאבוב יצא לכבוד הרה"צ מבעלזא בריקוד סוער בניגון ההקפה של בעלזא בשמחת השבע ברכות לנכד הרבי שנערכה בליל שישי בהיכל המתיבתא דבאבוב בבורו פארק

האדמו"ר מצאנז קלויזענבורג בשבת במושב צפריה עם חסידיו




 

שרים 'ימים על ימי מלך' להרה"צ רבי יואל משה רפאל פינטו בנו של מרן האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו


 הילולת רבנו יוסף חיים זצוק"ל זיע"א "הבן איש חי" סביב שולחנות ערוכים לסעודה כיד המלך,באולמי לארה המפוארים בצומת כנות מתקיימת ההילולה לצדיק הקדוש "ריש גלותא דבבל" רבנו יוסף חיים זצוק"ל זיע"א. אלפיים איש במעמד הרה"צ רבי יואל משה רפאל פינטו שליט"א בנו בכורו של כ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א בתכנית:שיעור תורה ואמירת סליחות.הזמרים יובל טייב ואמיר אליהו הנעימו את הערב בהופעה מיוחדת.חדשות בזמן אמת,בן ציון עטיה

מסע הלווית הרב וועג במירון




 

הגאון רבי מרדכי גרוס בוחן אתרוגים


 הגאון רבי מרדכי גרוס בוחן אתרוגים

כ"ק אדמו"ר מדינוב בביקור בבית כ"ק אדמו"ר האהרוני מסטאמאר שליט"א


 

הגאון הגדול הרב אליהו ביטון מקבל את הספר האיר פני המזרח


 הגאון הגדול הרב אליהו ביטון שליט"א רבה של ביריה ומחבר עשרות ספרים בהלכה בכל חלקי השולחן ערוך מקבל את הספר האיר פני המזרח הקשר הנפלא בין גדולי רבני המזרח ומרוקו בפרט לבין כ"ק מרן הרבי מילובאוויטש, מידי הרב נתנאל אביסרור.

הרצאת הרב אמנון יצחק בבנייני האומה בירושלים


 

צדיק בא ללונדון


 

צעקות לעבר מנדלבליט היום בבית המשפט


 צעקות לעבר מנדלבליט היום בבית המשפט

מעניין מה יהיה התירוץ שלו בעוד 20 שנה


 

בבית ספר של אונר"א בעזה למדו את הילדים שצריך לרצוח יהודים


 אחד ועוד אחד: צבי יחזקאלי עם דור שחר שנולד בח׳אן יונס, ברח לישראל התגייר ושינה את שמו

תגובת השופט יוסף אלרון


 

ניצחון מוחץ או כישלון מהדהד: השבוע לפני 23 שנים - פיגועי ה-11 בספטמבר שינו את העולם


 ניצחון מוחץ או כישלון מהדהד: השבוע לפני 23 שנים - פיגועי ה-11 בספטמבר שינו את העולם

עד שנתנה אישור למרות הפגיעה בביטחון המדינה


 

הקלטות שיחת קשר בין פעילי חמאס חושפות - מחסני הסיוע ההומניטרי של חמאס מלאים


 אלמוג בוקר ב'ערוץ 12': הקלטות שיחת קשר בין פעילי חמאס חושפות - מחסני הסיוע ההומניטרי של חמאס מלאים; "אין לנו מקום, הכול מפוצץ".

הצבא מסתיר את הברדק הפנימי


 

האם הזעזוע סלקטיבי? בטוח שכן


 עמית סגל: האם מעצר מי שהתפרץ לבית כנסת להניח כרוזים הוא נכון? לא בטוח. האם הזעזוע סלקטיבי? בטוח שכן

מדינה בהזיה: הצבא קנה 500 ספרי קוראן למחבלי הנוחבה!


 

אופירה אסייג ניסתה להדליק נרות שבת באולפן אך ללא הצלחה


 

בקרוב יחסלו את ראש החמאס


 

יותם זמרי על 3 הנשים שנעצרו לאחר שחילקו עלונים בביה"כ של ח"כ אדלשטיין

 

 יותם זמרי על 3 הנשים שנעצרו לאחר שחילקו עלונים בביה"כ של ח"כ אדלשטיין: "לא קונה את הבכיינות והמסכנות - תפסיקו להרוס לאנשים את החיים" (עכשיו 14)

השלום של גנץ ומחירו


 

המהלך הראשון של בנט לקראת חזרה לפוליטיקה


 עמית סגל: המהלך הראשון של בנט לקראת חזרה לפוליטיקה

הקצין שהוא פעיל 'אחים לנשק'


 

ערבים ניסו להיכנס לארץ במשאית זבל


 

החותים קוראים לתושבי תל אביב להתפנות לנגב


 

לאן התדרדרו עורכי הדין


 

מהתקיפות בעיירה "חוש אל-סייד עלי" בתוך הרמל בעמק הבקעה הלבנוני


 

לדיראון עולם


 

רקטות מאולתרות נתפסו בגוש עציון השבוע


 

אספסוף מטורף משנאה תוקף את השוטרים באלימות בקפלן


 פירות ההסתה

אחרי שבוע שלם של הסתה בלתי פוסקת מצד פוליטיקאים, אנשי תקשורת וראשי האנרכיסטים נגד המשטרה, אספסוף מטורף משנאה תוקף את השוטרים באלימות בקפלן.

אנחנו בעיצומו של מרי אזרחי והוא בהחלט אלים.

מי שהזמין לפה את החמאס ב 7.10 לא יירגע עד שהמדינה הזו תיחרב.

פיצוצים עזים נשמעו במרכז


 

רשמים מהעצרת למען החטופים


 רשמים מהעצרת למען החטופים. ותודה למי שהפך את נושא החטופים לדבר הכי פוליטי שיש

שלשה פרקי תהילים - יב אלול