רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 28 בפברואר 2022

מבזקים

 

💥 מח"ש מגישה כתב אישום נגד השוטרים שהכו ועצרו באלימות הצעיר החרדי חיים מזרחי בהפגנה בירושלים .

💥 ‏גפני על פגישת בנט עם נציגי הרפורמים: "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב אלא מפני שהוא מינו".

💥 אורן הניג, מנכ״ל מרכז ליב״ה בתגובה לפגישת ראה״מ בנט עם הרפורמים: ״נחשפו ניסיונותיה של הממשלה לקידום מתווה הכותל של הרפורמים. מתברר שכל מטרתה של הנהגת הממשלה היא להשתיק את הציבור המסורתי, הדתי והחרדי שכולו מאוחד ומלוכד נגד חילול קדושת הכותל. יש לעשות הכל כדי לבלום את כוונותיה המסוכנות, בכל נושא הקשור לזהות היהודית בארץ״.

💥 דרעי בישיבת שס בכנסת: אלקין, אורבך ושאר ‘הדתיים׳ בקואליציה הזו נותנים כרטיס הכניסה לרפורמים למדינת ישראל, מה שהם לא קיבלו במשך 70 שנה. זה באחריותם המלאה ו׳ההישג׳ היחידי שלהם בממשלה הזו.

💥 ח״כ מאיר פרוש על פגישת בנט עם הרפורמים: ״לרפורמים יש חלק מכריע בשואה הרוחנית שלנו, בכך שגרמו להתבוללות העם היהודי בתפוצות ובעיקר בארה״ב, בעבר הצלחנו להרחיק אותם ממוקדי השלטון כאן בארץ, ולצערינו הממשלה הנוכחית גם מאפשרת לרפורמים אחיזה במוקדי השליטה במשרדי הממשלה״ :

💥 ׳ישראל היום׳: עימות בקואליציה בין ׳ישראל ביתנו׳ למתן כהנא - יו״ר הוועדה לשירותי דת ח״כ מלינובסקי עקפה את כהנא והגישה הצעת חוק שמגבילה כהונת רבני ערים ל-10 שנים. היא גם עוקצת את כהנא: ״הוא בסוף מתעסק רק בשינוים קוסמטיים בלבד, צריך טיפול מהשורש ולא רק להחליף עסקנים מצד אחד לעסקנים מהצד השני״.

💥 ח"כ אשר לבנט במליאה: "למה אין לך כלפי מועצת הרבנות הראשית לפחות את אותה יראת כבוד שיש לך כלפי מועצת השורא? איך יוליה מלינובסקי, ווליד טאהא ומוסי רז עדיפים לך על אבי מעוז, שמחה רוטמן ואורית סטרוק?".

מבזקים

 

💥 ‏ועדת הכנסת אישרה היום את מינויו של ח״כ יעקב אשר לסגן יו״ר כנסת לשנה.

💥 יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: אני מודה לראשי סיעות האופוזיציה ולח"כ בצלאל סמוטריץ' שאיפשרו את מינוי איש יהדות התורה ח"כ יעקב אשר לסגן יו"ר הכנסת.

💥 בתגובה לעתירה לעצירת מבצע העלאת יהודי אתיופיה בטענה כי מדינת ישראל מביאה לישראל אלפי זרים שאין להם קשר ליהדות, המדינה מגיבה: "ההחלטה לאפשר את המשך העלייה מאתיופיה ניתנה כדין".

💥 "עשיתם פוליטיזציה למצוקת הדיור החרדית" - ח"כ אשר לשרת הפנים שקד בוועדת הפנים: "החלטת הותמ"ל שביטלה את התכנית לייעד את קרית גת מערב לחרדים התקבלה בגסות לב. כסייפא הרחוקה לא יכולה להיות תחליף לקרית גת מערב, הציבור החרדי חווה הדרה וזה חמור מאוד".

💥 השר לשעבר אריאל אטיאס, מנסה לשכנע את נציגי דגל התורה לנהל מו״מ עם שר הביטחון גנץ לשנות את סעיף היעדים בחוק הגיוס

💥 ‏עטרה גרמן: 22 הצעות חוק על סדר היום של מליאת הכנסת לימים שני-שלישי. בין היתר: חוק הגיוס, חוק הפנסיות הצבאיות, חוק הגבלת קדנציה לרהמ וחוק האזרחות.  הקואליציה נמצאת בפקק ענק של מינוס 70 הצעות לאור משיכתן בשבועות האחרונים, זאת בהיעדר הסכמות. הח"כים קיבלו הודעה: "הערכו למליאה ארוכה שתגלוש הלאה"

💥 יאיר לוי: הערכות מוגברת של שוטרי מחוז ירושלים ומרחב קדם בכל היציאות של הר הבית וביחוד באיזור שער שכם לקראת תום התפילה של החג המוסלמי בכוונה למנוע הפרות סדר.

מבזקים

 

💥 ‏רומן ברודסקי האזרח הישראלי שנהרג באוקראינה נסע ברכב עם בת זוגו בדרך למולדובה, בניסיון להימלט ונהרג :

💥 ‏רוסיה עצרה מלח ישראלי על אוניית מטען אוקראינית, משרד החוץ מעורב.

💥 ‏נשיא אוקראינה זלנסקי הגיש בקשה רשמית להצטרפות לאיחוד האירופי.

💥 ירי על שיירה של ישראלים שניסו להגיע לגבול מקייב.

💥 דיווח חשוב, לצערי דווח בדמעות: הרוסים ירו על שיירה אזרחית של ישראלים מחוץ לקייב. 5 רכבים אזרחיים. נותק הקשר תוך כדי יריות.

💥 מוקד זק״א - היחידה הבינלאומית: אסון באוקראינה, יהודי ישראלי נורה הערב סמוך לקייב במהלך נסיון יציאה מהעיר לעבר גבולות המדינה. מדובר ביהודי ישראלי כבן 37 שנורה למוות בשעה שנסע מקייב על מנת להצטרף לשיירות האוטובוסים המאובטחות בכדי לצאת מגבולות אוקראינה.  הודעה נמסרה למשפחתו.

💥 ‏אישה מבוגרת נעצרת ליד הקרמלין כי נשאה תיק שעליו כתוב ״לא למלחמה".

מבזקים

 

💥 ‏זלנסקי פנה לביה"ד בהאג בבקשה להעמיד לדין את רוסיה: "מאפיינים של רצח עם"

💥 ‏סוכנות הפליטים של האו"ם: מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, ברחו משטחה 368,000 בני אדם

💥 'טיימס': יותר מ-400 שכירי חרב רוסים פועלים בקייב. משימתם להוביל לרצח הנשיא זלנסקי, חברי קבינט ושרים, ולהכשיר את הקרקע להשתלטות על העיר.

💥 רוסיה קבעה תקרת גג להמרת מטבעות בעקבות הירידה בערך הרובל כדי למנוע התרסקות מוחלטת: 101 רובלים ליורו, 90 רובלים לדולר אחד (עמיחי שטיין).

💥 ‏ח"כ ‎אחמד טיבי: "אני מתנגד לפלישה הרוסית ולכיבוש וקורא להסיג את הכוחות. למרות שמדובר בצביעות של ארה"ב ונאט"ו שמכניסים כוחות מסביב לרוסיה שביקשה לא לעשות את זה". ‎

💥 האו"ם: "מספר הפליטים מאוקראינה עומד על כ-422,000".

💥 ה"נקמה" של רוסיה בתגובה לסגירת שמי אירופה בפני מטוסים משטחה: תאסור על טיסות מ-36 מדינות לנחות בשטחה - בהן צרפת, גרמניה וספרד (חדשות 12).

מבזקים

 

💥 הסנקציות על פוטין. ארה"ב מודיעה כי החל מהיום אסור לאזרחי ארה"ב לעשות עסקים עם רוסיה ועם הבנק המרכזי של רוסיה.

💥 אולג טינקוב, מהבנקאים העשירים ברוסיה יוצא נגד פוטין: באוקראינה אנשים חפים מפשע מתים, זה לא מקובל! מדינות צריכות להוציא כסף על טיפול באנשים ולא על מלחמה. אנחנו נגד המלחמה הזאת. (הסקופים)

💥 גורם אמריקני: הרוסים מצמצמים מרחק לעבר קייב - היום 25 ק"מ כשאתמול היה 30 ק"מ. "המטרה שלהם היא להקיף את העיר. מה שמעלה חשש שגם שם כמו בחרקוב ישתמשו בטקטיקת מצור". (עמיחי שטיין).

💥 ‏שר ההגנה של אוקראינה: נעניק חנינה מלאה וחמישה מיליון רובל לכל חייל רוסי שיניח את נשקו.

💥 רוסיה מסבירה את שליחת כוחותיה לאוקראינה ואמרה כי אספקת הנשק המערבית לקייב הראתה שמוסקבה צדקה בניסיון לפרז את שכנתה. דובר הקרמלין האשים את האיחוד האירופי בהתנהגות עוינת כלפי רוסיה, ואמר כי חימוש אוקראינה הוא "מסוכן ביותר ומערער את היציבות" .

💥 כאן: ‏המלכוד הישראלי. ישראל צפויה לתמוך מחר בהצעת הגינוי שמקדמת ארה"ב לגינוי רוסיה באו"ם. במקביל, במשרד החוץ ובמשרד רה"מ מקימים ועדה שתבחן את השפעות הסנקציות על רוסיה. לפנות בוקר ייצא מטוס הסיוע ההומניטרי הראשון מישראל לאוקראינה

💥 ירון אברהם: שגריר אוקראינה בישראל ביקש מחברי כנסת שיפעלו לסגירת הערוצים הרוסיים בארץ בתואנה שהם "משדרים תעמולה ותודעה כוזבת שפוגעת במורל של העם האוקראיני".

מבזקים

 

💥 שלושה שבועות לאחר שביתו הוצת: עיריית ירושלים מתקינה בשעה זו מצלמות אבטחה וציוד אבטחה מחוץ לבית משפחת יושבייב בשכונת שמעון הצדיק (לירן תמרי).

💥 ‏יו"ר ועדת חוקה על כינוס הוועדה בעניין העלייה מאוקראינה: "הישיבה נערכת מחוסר ברירה - מעת הקמת הממשלה לא פועלת ועדת עלייה וקליטה, בשל המחלוקת עם האופוזיציה".

💥 זיופים בבחירות להסתדרות? במבצע בדיקה שנערך בימים האחרונים בשל רישום סיעה חדשה להסתדרות נמצא כי מתוך 7,000 חתימות שהגיש עיני, 2,500 מהחתומים אינם חברי הסתדרות ועוד 700 חתימות חשודות כזיופים. מנגד עיני טוען כי יו"ר ועדת הבחירות בהסתדרות מקורב לבר-דוד (שירית אביטן).

💥 ‏עו״ד ז׳ק חן על הפרקליטות: ״מצופפים שורות, זו חומה בצורה, המטרה להשאיר אותנו בחושך ובערפל. אפילו נגד העד שלמה פילבר, שננקטו נגדו מהלכים לא חוקיים - רוצים להסתיר את מה שהפיקו מהפריצה. אדם לא זכאי לדעת מה גדר הפריצה ועומק הפריצה של הפרטיות שלו, כי יש אינטרסים יותר חשובים לכאורה?״.

💥 מנכ״לית מפלגתו של בנט, סטלה וינשטיין ליעקב ברדוגו ב'גלי ישראל': חשוב לי להגיד לך באופן אישי שאני איאבק על הזכות שלך להביע את דעתך. ברדוגו: שקד ובנט חתומים על ההדחה שלי, סתימת הפיות באה גם בעקבותיהם.

💥 בנט, שקד ואורבך פנו היום לביהמ"ש בבקשה "לסלק על הסף" את בקשת התביעה הייצוגית נגדם על המיליונים הנעלמים מ'הבית היהודי'

💥 חזקי ברוך: סמוטריץ' במכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי - "בימים האחרונים פועלת משטרת ישראל בצורה לא לגיטימית להצרת צעדיו של ח"כ בן גביר עד כדי סיכון חייו. שתיקתך והימנעותך מלהעניק לח"כ בן גביר את הגיבוי המתבקש אינם הולמים את תפקידך ומעמדך".

מבזקים

 

💥 חבר הכנסת דודי אמסלם תקף בחריפות את יו"ר הכנסת מיקי לוי: "הרסת את הכנסת"; מיקי לוי השיב: "לא מפחד ממך". 

💥 ‏גנץ מתרוצץ במליאה בניסיון לשכנע את קארה לתמוך בחוק הפנסיות. נתניהו: השר גנץ אני לא התנהגתי כך כשאתה דברת ואתה לא צריך להתנהג כך כשאני מדבר. (מעריב)

💥 יאיר כלפה: ‏במהלך ישיבת הסיעה של 'ימינה' חברי הכנסת ניר אורבך ויום טוב כלפון זעמו על כך שהחוקים שלהם לא מקודמים בועדת השרים לענייני חקיקה.

💥 אבי רבינא: ‏יעקב אשר לרינאווי זועבי: "תראי מה קרה, - פעם אחת הצבעת עם החרדים, עד סין שלחו אותך"

💥 אמיר אטינגר: ‏ח"כ יום טוב כלפון מקדם חוק נורבגי חובה. לפי ההצעה, שר שהתפטר בממשלה לא יוכל לחזור לכנסת וכך מעמדו של ח"כ שנכנס בנורבגי יהיה קבוע. כלפון מקדם את החוק כדי לעשות הפרדת רשויות במסגרת שדולה שהוא מקים בנושא :

💥 אושרו בוועדת החוקה השינויים בנוהלי הכניסה לישראל שייכנסו לתוקף ממחר: מה1.3 תבוטל חובת בדיקת קורונה לפני כניסה לישראל לאזרחים ותושבי קבע. תיירים יחויבו בPCR לפני המראה. חובת הבדיקה לאחר הנחיתה לכלל הנוסעים הוארכה בשלב זה עד 28.3

💥 לא רק בישראל: ‏מושלת ניו-יורק מבטלת חובת מסיכות בביה"ס מיום רביעי וראש העיר של ניו-יורק מודיע על ביטול חובת מסיכות לתלמידים בבתי-הספר ב7 למרץ. כמו כן תבוטל חובת ה"תו הירוק" במסעדות, מועדוני כושר ואירועי תרבות. השבוע הקרוב יהיה תקופת מבחן והחלטה סופית תתקבל ב4 למרץ.

צימוקים

 

💥 ׳המודיע׳, ׳יתד׳ ו׳המבשר׳ הבוקר: הערב בבנייני האומה בי-ם - שמחת בר מצווה לכ-50 יתומים ילדי ׳זה לזה׳ בהשתתפות מרנן ורבנן גדו״י. - הפכו להיות חב"דניקים

 💥 ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן אוסר על תלמידי הישיבה להחזיק את מכשירי הטלפון הכשרים של חברת 'שיאומי'. ראש הישיבה התבטא: "במצב שאנו מתמודדים עם גזירה של ביטול הקומה הכשרה – צריך להוסיף זכויות".

העתק מכתבי ליקר מעבר לים*

 

 מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

כתבת שמשפחה חסידית אתם, אבל לא פירטת את מנהגכם בקשרי החתן והכלה בין ההשתדכות לנישואין, כך שאיני יודע אם זרים גמורים הם, או שכבר מכירים וייתכן קירוב דעת ונפש. משכך, אכתוב בצורה כללית ואתה תדע מה מתאים לסיטואציה ומה לא.

אתה מבקש הדרכה מעשית ("רציתי לדעת, מה בדיוק הוא ההוראה שאתה נותן לאחרים, כמו שאתה כותב, שבזה אתה מורה, נא אל תמנע טוב מבעליו, ונא תפרוס משנתך ועצתך, בדיוק מה אתה מורה לעשות, הלכה ולמעשה(".  נכון שבדבר הזה אני מורה לאחרים, אבל לא 'מורה' מלשון ציווי, אלא כמורה באצבע, מה הכיוון שנראה נכון בעיני, והחכם - יחכים.

בעקרון, הדברים פשוטים מאוד. הנהגה אכזרית כלפי כל אדם אינה דרך יהודית והעושה כן, במסגרת מצווה, פשוט שזה מצווה הבאה בעבירה. לכן, צריך לפעול בדרך אנושית, מתחשבת, ועדינה. בכוונת מכוון איני עורך כאן שו"ת שיוכיח שדרכי היא דרך ההלכה הצרופה ואכתוב דברים פשוטים בלבד.

אני מניח שהסיטואציה היא כפי שעליה כתבתי. בתך היא בת החינוך החרדי ורחוקה מכל הנושא הגופני והתאוותני. הסבירות היא שגם החתן נמצא באותו מצב וגם הוא לחוץ מאוד (אין לך מושג כמה חתנים אינם מצליחים, טכנית, לקיים המצווה, מרוב לחץ) ואתם תפעלו חסד עם שני בני הזוג, אם תפתחו להם פתח לקיים המצווה כדת וכדין.

המהלך צריך להיות משולב משיחה איתה ומשיחה איתו. מן הסתם מה שיתאים זה שהאמא תדבר עם הבת ושאתה תדבר עם החתן. הבעיה העיקרית (והיחידה) היא שהמדריכים והמדריכות מדריכים את הזוג שזו חובה גמורה לעשות המעשה באותו לילה. אין הדבר בכוחך (ומתפקידך) לשנות את גישת המדריך ואנחנו מדברים אחרי שהמדריך הדריך כפי שהדריך.

האמא צריכה לשוחח עם בתה ביושר ובכנות, לבדוק אם היא מפוחדת (אם הבת תענה שלא, יש כנראה בעיה בכנות...) ולומר לה שאתם תעזרו להם לעבור את זה בדרך הכי טובה. שלא יקרה שום דבר שהיא והוא לא מוכנים ומסכימים בלב שלם לעשותו. שתאמר לה שהאבא (אתה) ידבר עם החתן ותתאמו הכל מראש, כך שלא יהיה לחץ.

אתה תגיד לחתן בשבת האויפרוף (בעוד כמה שעות) שיש לך משהו אישי לדבר איתו ושהמנהג שלכם זה לעשות זאת בערב החתונה. מותר לומר לו שזו מסורת משפחתית (ואין צורך לדייק ולומר שמסורת זו מתחילה מעכשיו) לעשות שיחת שווער-חתן ערב החתונה. לא משהו ארוך, שתי דקות.

אם אינכם חסידי גור (או כת אחרת, איני בקיא בכל עיוותי היהדות), אזי החתן לא ידרש לדווח למחרת למדריך מה ואיך בדיוק היה (וגם אם כן, מצווה ללמדו לשקר! הקב"ה השליך האמת לארץ מפני השלום).

השיחה עם החתן תהיה קצרה מאוד. תאמר לו שיש לכם מסורת - והוראה ברורה ממורה הוראה בארץ ישראל שהדבר אחוז בהלכה - שאסור לעשות משהו באונס והכל צריך להיות בריצוי מוחלט כהלכה. שלא ירגיש לחץ שחייב לעשות משהו ושיתקדמו שניהם בקצב שירגיש להם מתאים. תאמר לו שגם הכלה קבלה הדרכה והבטחה מצדכם שהוא יפעל בדרך עדינה ומתחשבת. תגיד לו שיתחילו במגע עדין, נגיעות יד וכדו' עד שירגישו שמתאים להם להתחבק וכו'. בעיקר שלא יעשו שום דבר כי הם 'חייבים'. ה'חייבים' היחיד שיש זה לקיים המצווה ברצון ובשמחה. תגיד לו שלכל זוג זה לוקח כמות זמן אחרת והדברים אינם נמדדים בזמן אלא בהרגשה. שהמצווה צריכה לקרב ביניהם ולא להוות עול ומעמסה נפשית. שהקב"ה שמח בבני זוג שאוהבים ומתקרבים ושח"ו לא לקלקל השעה במעשים שאינם בעדינות ובשיתוף פעולה מלא.

תאמר לו שבתך, הכלה, מאוד עדינה וטהורה ומעולם לא היתה לה שום גישה לנושאים הללו (ושמן הסתם גם לו מאוד קשה עם זה) ושאתה חושש שאם הדברים יעשו מהר מידי, שזה יביא נזק לנפשה (ולנפשו) ושאתה דואג להם לטווח הארוך, כי מעכשיו גם הוא כבנך ואתה צריך לחשוב על טובת שניהם לאורך ימים.

אם אתה מתרשם שהחתן אינו מפנים דבריך, מותר לך להוסיף לו שהכלה שלו עדינת נפש הרבה יותר מהרגיל ושכל פגיעה בה עלולה לעשות להם נזק ארוך טווח. אם גם זה לא מועיל (לפי ראות עיניך) מותר לך להוסיף שכשהיתה קטנה, ילדה אחרת הותקפה באלימות ומאז בתך רגישה מאוד לכל הדברים הללו וצריך זהירות מופלגת. אופציה זו הוספתי גם למקרה שלדעתך החתן דנן ירוץ להתייעץ עם רבותיו (עצתי לעשות השיחה בערב הכלולות, נועדה למנוע זאת). טיעון שיש כאן אפשרות/חשש לפגיעה נפשית, ואי הבנה מדויקת של הרב-המדריך במה בדיוק מדובר, יכולה להניב הוראת היתר גם לשיטת הסוברים שיש לקיים המצווה גם באונס.

בהיות שסביר להניח שמילאו לו את הראש בחיוב לעשות מיד, חשוב שתדגיש לו שאתה לוקח עליך את כל האחריות וגם כלפי שמיא אתה לוקח עליך את כל האחריות והגהנום. אין בדבר ספק ופקפוק וזו דרך יהודית. תשאל אותו בסוף אם אתה יכול לסמוך עליו ולחזור לכלה ולהבטיח לה בשמו שהוא יתנהג בדרך עדינה ומתחשבת ושהיא יכולה להיות רגועה.

בדרך הטבע, החתן ישמח מאוד שמצא איש מבוגר שיכול להיות לו איש סוד ומבין. גם הוא בלחץ ואתה בעצם עוזר לו לא פחות משאתה עוזר לבתך.

מניסיון אישי. זה תמיד עבד - ומצוין!

בהצלחה - ושוב, מז"ט ורוב נחת.

 

חרדי בעולמו

 

* לפונה ששלח שאלתו בעקבות הכתיבה כאן. בשינויים קלים

השיטות הפסולות של קופות החולים במגזר החרדי


שלום רב,

בעקבות פניות רבות המופנות אלינו, להלן התייחסות לנושא

1)  בניגוד לתגובה, קופת חולים כללית ממשיכה לשלם למבוטחים תרומת מעבר, הן על ידי סוכנים חיצונים של הכללית, והן על ידי קבלני שירותים מרפאתיים (קבלני ניהול סניפים) שמתוגמלים עבור נפש רשומה (נקראת שיטת הקפיטציה הפסיבית) בהתייחס לשיטת הקפיטציה הפסיבית הנהוגה בכללית מודיעין עילית, המוטיבציה של הספקים להגדיל את מספר הלקוחות, וכל האמצעים כשרים- לרבות תשלום עבור מעבר. יוצא אפוא שתחת ההגדרה של התקשרות עם רופא וספק עצמאי המותרת הכללית מתקשרת עם אותו רופא ומקבלת שירות של קניית מבוטחים.

2)  בניגוד לתגובה, לפיה מימון שיעורי השחייה נפסקה, הכללית ממשיכה לממן שיעורי שחיה, השינוי היחיד שהקופה מנפיקה לכל המבוטחים החדשים אישור להידרותרפיה (טיפול במים) אולם בפועל מדובר בשיעורי שחייה. (באופן מפתיע, במודיעין עילית שיעור הגבוה ביותר של הילדים הנזקקים לטיפול במים)

3)  כפי שניתן לשמוע בהקלטה המצורפת, הסוכנים של הכללית במודיעין עילית מציעים לעבור מקופ"ח מאוחדת ל-'כללית' ולקבל סכומי כסף מהביטוח המשלים. החנויות מוכרים ללקוחות מוצרי צריכה ונעלים יקרי ערך, ומנפקים חשבוניות בהן מפורטים אביזרים אורתופדיים שלמעשה לא נרכשים כלל, באמצעות חשבוניות אלו מקבלים החזרים מקופת החולים באמצעות ביטוח כללית מושלם ("לאחר קניית הנעלים תבקשו לרשום על גבי החשבונית מדרסים"..)

4)  תופעה רווחת נוספת היא שיתופי פעולה בין מנהל קשרי הלקוחות של כללית לבין מנהיגי הקהילות. שעל מנהיג הקהילה להעביר מבוטחים מהקהילה, והקהילה מקבלת תגמול כספי עבור כל נפש שעובר לכללית, בשיטה זו הכספים מועברים למנהיגי הקהילות עבור דרישות תשלום בגין פרסום/ או חסות, שבפועל הפרסום לא בוצע (חשבוניות פיקטיביות) הדבר מקבל משנה תוקף, שהנהלת הכללית מודעת לאי קיום הפעילות והפרסום, ומודעת שהקהילה מקבלת תשלום פר נפש שעובר לקופה, זאת חרף האיסור לשלם בעד מעבר קופה, גם שהמגייס לא עובד קופה.

יש כאן מערכת תרמית, הכללית מרמה את משרד הבריאות. ופיקוח לשמו על קופות החולים לא קיים. מה עוד, שאין אפשרות ואין כלים לאגף לפיקוח לבצע ביקורת כאשר הכללית במודע מסווה ומעלימה.

ההקלטה פורסמה ביוטיוב, ולא עוברת במייל, להאזנה להקלטה, חפשו בגוגל: קופת חולים כללית מודיעין עילית מגייסת מבוטחים בניגוד לחוק

שבב ביומטרי לאברכי הכוללים ותלמידי ישיבות לוודא כי הם בישיבה ולא עובדים בשחור


 

רבה של מירון קובע תקנות למקום


 

סדנת שותפים בהילולת מירון


 

האדמו"ר האהרוני בבית המטבחיים


 

למרות המלחמה ממשיכים באפיית המצות


 במאפיית המצות בעיר דנייפרו באוקראינה ממשיכים גם היום בעבודה. הביקוש הגדול וחג הפסח המתקרב לא מאפשרים את הפסקת האפייה. במאפיית המצות כ-90 עובדים (בסניף המרכזי בדנייפרו ובסניף באומן). היעד: 100 טון מצות עבודת יד (צביקה קליין).

מאבק בין העיתונאי ישי ירושלמי לבין שוטר


 

אומרים תהילים באוקראינה


 

הכותל בצבעי אוקראינה


 

אזעקה ראשונה במעזיבוז


 

רימוני הלם בירושלים


 

מהומות בשייח' ג'ראח


 

מוחמד סעוד וראביי משה קליין ברחובות סעודיה


 

ישראל ביתנו הגישה הצעה שעוקפת את שר הדתות


 

שתי השתלות ביום אחד


 שתי השתלות ביום אחד 


ידידי "מתנת חיים" יקרים, שלום רב. 
היום יתקיימו בע"ה שתי השתלות כליה בשני מרכזי השתלות שונים, אחת ממחלקת המשפחות של מתנת חיים ובה בן יתרום לאביו, והתרומה השנייה מתורמת אלטרואיסטית

ביום שני כ"ז באדר א' תשפ"ב, 28 בפברואר 2022, יתקיימו בעז"ה ההשתלות הבאות

נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של


* 1 *
בבית החולים שיבא בתל השומר
החולה, תושב המרכז

יצחק בן חנה

והתורם היקר, בנו של יצחק
יניב בן מילן

* 2 *
בבית החולים בלינסון בפתח תקווה

החולה, שעושה טיפולי דיאליזה כמה שנים

אנטולי בן אידה
והתורמת היקרה, תושבת גוש עציון
יעל בת גילה שבע

לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

בשורות טובות
רחל הבר 
וצוות מתנת חיים

‏האוטובוס האחרון לחילוץ ישראלים תושבי אומן


 מני גירא: ‏האוטובוס האחרון לחילוץ ישראלים תושבי אומן יצא היום עם משפחות נשים וילדים. היעד: אחד ממעברי הגבול. כעת נותרו באומן בודדים. ההחלטה לצאת התקבלה אחר שהרוסים החלו להפציץ גם בתי אזרחים ומרכזי מסחר. התיעוד המצורף הוא מהפצצת בנייני מגורים בחרקוב.

דודו אמסלם תוקף קשות את יו"ר הכנסת


 

נתניהו בא חשבון עם הממשלה הנוכחית בנושא איראן


 

פוטין בהצהרה , להכין את טילי הגרעין ,עקב תוקפנות המערב


 

טראמפ: בכל השנים בשלטון בארצות הברית רוסיה תקפה מדינות הייתי היחיד שבתקופתי זה לא קרה


 

השלוחים והשליחות במצב מלחמה


 

היהודים מתפנים מאיזורי הקרבות


 עדכוני חב"ד; היהודים מתפנים מאיזורי הקרבות

שלוחי הרבי, הניצבים בחזית במסירות נפש, מסייעים ליהודים להתפנות מאיזורי הקרבות ולצאת מאוקראינה גם תחת אש.

השליח הרב שלמה וילהלם מז'יטומיר, במסר מיוחד לרשת "עדכוני חב"ד": הצילו אותנו!

השליח מאודסה זועק: "יהיה פה אסון, יש פה ילדים רעבים


 השליח מאודסה זועק: "יהיה פה אסון, יש פה ילדים רעבים

במהלך דיון שהתקיים היום בוועדת החוקה בכנסת, הסביר שליח הרבי הרב אברהם וולף מאודסה, על המצב והתחנן לעזרה דחופה ממשלת ישראל • "הולך להתרחש פה אסון הומניטרי, תצילו את הילדים".

ליברמן על עבודת רבני חב"ד באוקראינה


 

אבינו מלכנו ושמע קולנו בבית הכנסת זפרונה באוקראינה



 אמירת אבינו מלכנו 

תפילת שמע קולנו

בבית הכנסת זפרוזה אוקראינה 

הבוקר בתפילת שחרית 

בעקבות המצב הביטחוני בעיר 

העיר מוקפות בכוחות צבא אוקראינה בינהם מפריד כמה ק"מ עומדים טנקים רוסיים מקיפים את העיר פחד אימיים 

אזעקות נפילות טילים בפאתי העיר כמעט 24 שעות אין יוצא ואין נכנס רק תפילות להקב"ה תעזור לנו ולכן פונים בבקשה להתפלל על יהודי העיר ובכלל יהודי אוקראינה לישועה והצלה תיכף מיד ממש בטוב הנראה והנגלה מצ"ב שמות השלוחים לתפילה

נחום חיים הכהן בן רחל

נחמה דינה בת שינא באשע בתיה

בני מנחם מענדל הכהן בן נחמה דינה 

חנה בת שרה

בנם לוי יצחק בן חנה

בני שניאור זלמן הכהן בן נחמה דינה

וכן עבור כל הקהילה היהודית בזפרוזה ובמחוז ובכל אוקראינה

לקו״ש חלק ט״ז פרשת פקודי שיחה ג׳ - אידיש. ע״י הרב משה הלוי קליין


 

הבדלה חב"דית בטיימס סקוויר


 למעלה מ5,000 נערים ונערות מכל העולם מטעם ארגון חב״ד לנוער השתתפו בהבדלה הכי גדולה בעולם בטיים סקוור במוצאי שבת שגרם לקידוש השם עולמי.

צילום רחפן: דוב בער הכטמן

מעמיקים בתניא • שיעור 13 • לקוטי אמרים פרק ה' 1 • התורה מתאחדת עם השכל, הרב זלמן גופין שנת תשפ"ב

 


טועמים הלכה בנושא מדוע אומרים "ויכולו" בליל שבת 3 פעמים ? הרב מאיר אשכנזי שנת תשפ"ב

 


"היום בתניא" יום ב' כז אדר א

 
"היום בתניא" יום ב' כז אדר א
תניא לקוטי אמרים
המשך פרק לב עמ' 82
שנה מעוברת
היחס לחוטא שאינו חברך:
איך להתיחס לחוטא, "שאינו חברו" בקיום התורה והמצוות, וכן "אינו מקורב אצלו" בשאר הענינים.
הנה, על מצב זה התכוין הלל הזקן באומרו: "הוי מתלמידיו של אהרן, אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבם לתורה".
...
מי נכלל בין הבריות:
באופן כללי, הבריות, הם אנשים שמעלתם היחידה היא, שהקב"ה ברא אותם.
את האנשים הללו אין מה לשנוא (כנאמר לעיל לגבי חברו ללימודים), שכן היא לא תביא לשום דבר טוב. ואדרבה, כדברי הלל, יש להפגין כלפיו אהבה.
נכון שאהבת ישראל מבטאת באופן כללי, את הדאגה לזולת בכל המצטרך לו. אבל מדברי רבנו עולה, שאהבת הבריות מחיבת גם לעסוק בקירובם "ולמושכם בעבותות אהבה" ליהדות. (ובפשטות יש לומר, כי האוהב את חברו, משתדל שהוא ישיג את הטוב ואת היקר מכל, שהוא כמובן בראש ובראשונה הקשר עם התורה).
...
ואם לא הצליח במשימה:
כאשר האדם מצידו עשה את כל המאמצים לקרב את הזולת כראוי. הנה, גם אם לא הצליח במשימתו, "את שכר מצות אהבת ריעים" המגיע לו הוא לא הפסיד.
שכן, הוא את מצות "ואהבת לרעך כמוך" הוא קיים, ואינו צריך להפסיד את שכרו, בגלל ההתנהגות השלילית של זולתו.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך.
*אודות היחס לקרוב משפחה שהחל למעוד בגיל הטיפש עשרה. חובה לקרוא את הספר המרתק "הנער שמעד".
בתודה ובברכה!

הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם.

טרם פטירתו מסר הרב גרין ע"ה לבני משפחתו את המשימה להמשיך בהפצת מפעל "היום בתניא". הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה. 

מופץ על ידי משפחתו לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אד"ר תשפ"ב 
ומרת רחל גרין ע"ה 
נפטרה ז' שבט תש"פ

שיעור מיוחד בדיני מעשר כספים: , הרב לוי יצחק רסקין שנת תשפ"ב

 


חלוקת דולרים


 כ"ז אדר

ביום שני כ"ז אדר א' תשנ"ב (1992) לפני שלושים שנה, בעת תפילתו על 'ציון' חמיו - הרבי הקודם, עבר הרבי אירוע רפואי מוחי. 

יום קודם כבכל יום ראשון, עמד הרבי במשך שעות על רגליו וחילק שטרות לצדקה, לברכה והצלחה. 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

על מי אתה עובד....


 

ווארטים

 

📌הבן שאל את האבא למה יש רעם? אמר לו כשמישהו משקר יש רעם. לפנות בוקר היתה סופת רעמים, הבן התעורר בבהלה ושאל מי משקר באמצע הלילה?? אמר לו עכשיו מדפיסים את העיתונים

📌אברך צאנזער אומר לי היום:
ברגע שנעשה שלום בין צאנז לבערל וייס - נפתחה מלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
ללמדך שכשצדיקים נלחמים - הם מונעים הרבה מלחמות בעולם
ומכאן תצא אזהרה לצדיקים שיזהרו לפני שעושים שלום. כי מי יודע כמה מלחמות ירבו בעולם ע"י שיעשו שלום בעולם

📌רוסיה התחילה לזרוק סמארטפונים על בתים
כי אמרו להם שזה מחריב בתים

📌פקח מגיע לחווה בטקסס ומבקש לערוך חיפושים.
החקלאי אומר לו "בסדר, רק אל תיכנס לשדה ההוא" ומצביע לעבר אחד השדות.
אומר הפקח "אני נציג של הממשלה. יש לי צו ביד!
זה אומר שאני אכנס לאן שאני רוצה, מתי שאני רוצה עם מי שאני רוצה.
ברור? יש שאלות?"
החקלאי ממלמל בקול חלוש "ברור" וחוזר לעבודותיו.
כעבור כמה דקות החקלאי שומע צעקות מהשדה ורואה את הפקח בורח על נפשו מהשור הגדול.
והשור מצמצם פערים מהר מאד.
סיכויי הפקח הולכים וקטנים.
החקלאי זורק כליו ארצה,
רץ לגדר השדה וצועק בקול רם:
"הצו.....תראה לו את הצו!"

זמני ניחום אבלים אצל כק מרן מתולדות אהרן


 

הרבי מצאנז, הגרמ״ה הירש, הגרב״ד דיסקין מנחמים את הגרב״ד פוברסקי


 הרבי מצאנז, הגרמ״ה הירש, הגרב״ד דיסקין מנחמים את הגרב״ד פוברסקי

הרבי מצאנז מנחם את האדמו"ר מתולדות אהרן


 

האדמו״ר מביאלא לוגנו שליט״א מנחם את הגרב"ד פוברסקי שליט"א


 

האהרונים חוגגים במנצ'סטר



 

בישיבת טשבין רוקדים עם דגל...


 

האדמו"רים מסדיגורה לונדון וקפיטשניץ


 

סיום דרשו בג׳יברלטר


 

כ"ק האדמו"ר מספינקא בכותל המערבי


 

הרבי מלימנוב מדבר בשבע ברכות לנכד של האדמור מויזניץ שיכון

 

הרבי מלימנוב מדבר בשבע ברכות לנכד של האדמור מויזניץ שיכון,

שהתקיים בבית הנגיד הרב דוד בדנר במונסי

יומא דהילולא בויזניץ לונדון


 

פצצה גרעינית של רוסיה


 

קבוצת אוקראינים שנתפסה כמרגלים עבור רוסיה


 

סוף סוף לפיד מדבר דברי אמת


 

קרבות


 

נסים על נפשם



 

גשר מעל מים סוערים



 

זינוק במספר החתונות


 

התנאי של קארה אור ירוק מגנץ לרפורמת החקלאות


 

הדלת מתייקר זינוק במחירים בפסח


 

לוחמים אוקראינים טובלים כדורים בשומן חזיר


 לוחמים אוקראינים טובלים כדורים בשומן חזיר ושולחים את זה לצ׳צ׳נים שנלחמים לצד רוסיה

השמיים נפתחים לכלל הישראלים - התיירים חוזרים לארץ


 

אוקראיני שנחשד כמרגל לטובת רוסיה נורה ע״י האוקראינים


 

נעשה הכל כדי להגן על הנשים והילדים שלנו


 

הצ׳צ׳נים צמאי דם, שמחים להיכנס לקייב


 הצ׳צ׳נים צמאי דם,

הם שמחים להיכנס הלילה לקייב

במלחמה לא שלהם

ראו היכן לא טסים המטוסים


 

אזרח אוקראיני מעביר ליער מוקש רוסי שמצא מתחת לגשר


 אזרח אוקראיני מעביר ליער מוקש רוסי שמצא מתחת לגשר, אותו רצו הרוסים ככה"נ לפוצץ.

הסירו מהמדפים את הוודקה הרוסית


 חנויות משקאות בארה״ב ובקנדה 

הסירו מהמדפים את הוודקה הרוסית

חיילים רוסים גונבים כספת מחלפן כספים,


  חיילים רוסים גונבים כספת מחלפן כספים, עבירה על החוק הבינלאומי.

נעלי נתניהו


 

לא נזהר ושבר את עצמותיו


 

בנט בא לתווך ביניהם


 

הרוסים בוזזים חנות אוקראינית


 

הנהגה במקומות עבודה


 

קיצור הדף היומי


 

ביאור מופלא על הבגדים שלבש אחשורוש ומזיגת היין בסעודה מפי הרב דוד חבושה שליט"א


 

ההתחזקות היומית


 

ההתחזקות היומית - אנגלית


 

הרב אליהו רבי - לקבל זה לפעמים בעצם להעניק


 שלום וברכה מורי ורבותי!

והיום יום פטירתו של הגאון הגדול, הרב חיים פנחס שיינברג, זכר צדיק וקדוש לברכה.

ושימו לב טוב!

כל כך הרבה נאמר על גדלותו בתורה ועל מידותיו הנאצלות, אבל יש משהו אחד שיכול ללמד את כולנו.

כאשר היה רואה כבוד הרב בחור "חוצנ'יק", שגר באמריקה הרחוקה, והגיע לישיבה לתקופת מה, וכעת חוזר לימי החופש או לימי החגים לבית הוריו. היה עולה בליבו החשש שאולי התלמיד יחזור ויהנה ממנעמי אמריקה הרחוקה, יהנה מקרבתם של הוריו, ולא ישוב לאהלה של תורה, ומשם תקצר הדרך להידרדרותו חס וחלילה וחס ושלום…

הרב, בחכמתו, הבין שזה לא המקום לתת מוסר, זה לא המקום "לאיים", וזה לא המקום להסביר עד כמה "רעה" אמריקה מול הרוחניות העצומה של ארץ ישראל.

במקום זה היה ניגש כבוד הרב ואומר לבחור: "אני זקוק למשהו באמריקה הרחוקה, האם תואיל בטובך לרכוש לי?". לא משנה מה היה הדבר, הוא יכל לבקש אפילו עניבה, ובלבד שיהיה משהו שיקשר בזכרונו של הבחור את ארץ ישראל, את הישיבה הקדושה, ואת מרן ראש הישיבה, גם בעת שהותו בנכר…

הבחור יכל לצאת, לבלות, לטייל, לצאת עם בני משפחתו לכל מקום בעולם, ותמיד נזכר שיש מישהו שממתין לו בארץ ישראל לעניבה, או לכל פריט לבוש אחר. זה היה מלווה אותו, וזה גם מה שהיה מחזיר אותו בחזרה.

זה לקח עצום ונפלא לכל אחד מאתנו!

לפעמים הבן שלך, השכן שלך, החבר שלך, החברותא שלך, המישהו שאתה רוצה להעיר לו משהו, לא זקוק למשהו יותר מאשר לבקשת טובה אישית שלך. משהו שאתה מבקש ממנו, שזוהי לכאורה הפעולה ההפוכה. במקום להעניק לו, תבקש ממנו. זה מחבר יותר, זה מושך יותר, זה גורם לו להרגיש שאתה מרגיש כל כך קרוב אליו, עד כדי שלא תוכל להימחות מזכרונו במהרה.

מי שיזכה בצורה כזו לקרב אליו את ילדיו, לקרב את רעייתו, את הבעל, לעשות את המשהו הזה שמראה לצד השני "אני איתך, אני כל כך קשוב איתך, כל כך אוהב אותך, עד כדי כך שאני מבקש ממך משהו".

כאן תהיה הכותרת: "לקבל זה לפעמים בעצם להעניק".

בהצלחה רבה לכולנו,

וברוכים תהיו!

קריאת ולימוד ה' פסוקים מספר דברים על פי הנהגת כבוד האדמו"ר:


 יום שני כז' אדר א: 

{יח}וָאֲצַ֣ו אֶתְכֶ֔ם בָּעֵ֥ת הַהִ֖וא לֵאמֹ֑ר יְהוָ֣ה אֱלֹהֵיכֶ֗ם נָתַ֨ן לָכֶ֜ם אֶת־הָאָ֤רֶץ הַזֹּאת֙ לְרִשְׁתָּ֔הּ חֲלוּצִ֣ים תַּֽעַבְר֗וּ לִפְנֵ֛י אֲחֵיכֶ֥ם בְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֖ל כָּל־בְּנֵי־חָֽיִל׃

{יט}רַ֠ק נְשֵׁיכֶ֣ם וְטַפְּכֶם֮ וּמִקְנֵכֶם֒ יָדַ֕עְתִּי כִּֽי־מִקְנֶ֥ה רַ֖ב לָכֶ֑ם יֵֽשְׁבוּ֙ בְּעָ֣רֵיכֶ֔ם אֲשֶׁ֥ר נָתַ֖תִּי לָכֶֽם׃

{כ}עַ֠ד אֲשֶׁר־יָנִ֨יחַ יְהוָ֥ה ׀ לַֽאֲחֵיכֶם֮ כָּכֶם֒ וְיָרְשׁ֣וּ גַם־הֵ֔ם אֶת־הָאָ֕רֶץ אֲשֶׁ֨ר יְהוָ֧ה אֱלֹהֵיכֶ֛ם נֹתֵ֥ן לָהֶ֖ם בְּעֵ֣בֶר הַיַּרְדֵּ֑ן וְשַׁבְתֶּ֗ם אִ֚ישׁ לִֽירֻשָּׁת֔וֹ אֲשֶׁ֥ר נָתַ֖תִּי לָכֶֽם׃

{כא}וְאֶת־יְהוֹשׁ֣וּעַ צִוֵּ֔יתִי בָּעֵ֥ת הַהִ֖וא לֵאמֹ֑ר עֵינֶ֣יךָ הָרֹאֹ֗ת אֵת֩ כָּל־אֲשֶׁ֨ר עָשָׂ֜ה יְהוָ֤ה אֱלֹהֵיכֶם֙ לִשְׁנֵי֙ הַמְּלָכִ֣ים הָאֵ֔לֶּה כֵּֽן־יַעֲשֶׂ֤ה יְהוָה֙ לְכָל־הַמַּמְלָכ֔וֹת אֲשֶׁ֥ר אַתָּ֖ה עֹבֵ֥ר שָֽׁמָּה׃

{כב}לֹ֖א תִּֽירָא֑וּם כִּ֚י יְהוָ֣ה אֱלֹֽהֵיכֶ֔ם ה֖וּא הַנִּלְחָ֥ם לָכֶֽם׃

הפיצו את תורת האדמור


 

שו"ת הרי"ף: במצב שנוצר בעולם לאן זה יוביל


 

דברי הרי"ף

 


היום היארצייט של המקובל האלוקי הרה"ק מארי חיים סינוואני זיעוכי"א


 היום היארצייט של המקובל האלוקי הרה"ק מארי חיים סינוואני זיעוכי"א. זכות גדולה להדליק נר ללמוד משניות ולתת צדקה לזכר נשמתו.