רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 בספטמבר 2021

מבזקים

 
💥 שירית אביטן ב'גלובס': החיזור השקט של שקד ומתן כהנא אחרי המפלגות החרדיות מפתיע אך כמובן חסר סיכוי. מאחורי הקלעים מועברים מסרים כאילו ניתן יהיה להוריד מהשולחן את רפורמות הכשרות והגיור.

💥 ועדת החקירה לאסון המירון: השופטת נאור שאלה את המהנדס עאמר ח'ליילה שנתן חוות דעת לבטיחות באירוע: "הירידה הייתה נראית לי תלולה. האם בדקת?". המנהדס ח'ליילה השיב: "לא בדקתי אם זה תקני או לא לפי התקן" (יובל אראל).

💥 ועדת החקירה לאסון מירון: מהנדס הבטיחות עאמר ח'ליילה מספר כי להערכתו במתחם תולדות אהרון היו פי 3-4 יותר אנשים מהמותר על פי חוק (כ-10,000 במקום 2,500). עוד הוא מספר שהשנה ההדלקה של תולדות אהרן הייתה שנייה ולא אחרונה. ולכן התרכזו שם לא רק החסידים, אלא הגיעו גם 'עמך ישראל' (דנה בצלאל).

💥 עוד שני הבדלים שמביא המהנדס: 1. ההתפזרות של האירוע על גבי יומיים בד"כ, לעומת יום אחד בשנת האסון. 2. העובדה שבכל שנה היו מתבצעות מס' הדלקות במקביל וכך כמות האנשים הייתה מתפזרת בכל שטח ההר ולא מתרכזת במקום אחד (דנה בצלאל).

💥 ‏ועדת החקירה לאסון מירון: היום העידו בפני הוועדה עאמר ח'ליילה, מהנדס בטיחות ראשי מטעם המרכז למקומות הקדושים בהילולת לג בעומר ועוזרו פנחס אזרזר. סנ"צ משה ברקוביץ', לשעבר יועמ"ש המחוז הצפוני במשטרה. בשבוע הבא יעידו בין השאר צבי ויעקב הלר, נציגי חסידות תולדות אהרן. (הלר).

💥 'כלכליסט': עמותת 'רפואה וישועה' שע"י חסידות גור.
 תשיב למשרד הבריאות 9.6 מיליון שקל, כספים שקיבלה בעבר כתרומות להקמת בי"ח באשדוד אשר לא קם לבסוף.

💥 עמותת רפואה וישועה (חסידות גור) תחזיר למדינה כ - 10 מיליון ש"ח שקיבלה כדי להקים חדר מיון קידמי באשדוד, לפני 14 שנה. עד היום לא הוקם המרכז והכסף - נעלם. למרות זאת המדינה לא דורשת ריבית והצמדה. רק לאחר שחה"כ ליצמן השייך לחסידות סיים את תפקידו שר הבריאות, המדינה החלה להאיץ את הגביה

מבזקים

 

💥 היום (ה') בשעה 11:00 השר מתן כהנא הגיע לכנסת להציג את רפורמת הכשרות בפני הועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים. צפוי להיות סוער. (סרוגים)

💥 ‏השר כהנא מטיל פצצה באולפן סרוגים: "מוכן לבטל את מסלול שלושת הרבנים (עוקף רבנות) ברפורמת הכשרות, במידה ויהיה שיתוף פעולה של הרבנות הראשית"

💥 פרסום ראשון: ש"ס ויהדות התורה החליטו להחרים את הדיון על רפורמת הכשרות בהשתתפות השר מתן כהנא. "לא מעוניינים לתת לו את הבמה לצורכי יח"צ ותקשורת" (רפאל כהן).

‏💥 72% מהציבור המסורתי-דתי סבור כי יש לבצע רפורמה במערך הכשרות של מדינת ישראל, מרבית הציבור הרחב (62%) סבור, גם כן, שיש לבצע רפורמה בכשרות כך על פי סקר של המכון לחקר היהדות והציונות שבוצע על ידי חברת Panels Politics. (צביקה קליין).

💥 ‏אבי בלום ב'משפחה': נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקש לתווך בין שר הדתות מתן כהנא לראשל"צ הגר"י יוסף, הרב הראשי סירב. מדובר על קרע חסר תקדים בין רב ראשי לשר דתות.

💥 ריבלין חושף ב'בקהילה': אחרי הרמזים בתקשורת - בלשכתו של מתן כהנא אומרים מפורשות - "אף 'בן של' לא יתמנה בישיבה הקרובה של הוועדה למינוי דיינים. לא יקום ולא יהיה". בעוד פחות משלושה שבועות נראה ונדע האם על זה הייתה הפגישה עם הרב עמאר לפני החג.

💥 ח"כ יעקב אשר ב'ערוץ 7': "מתן כהנא וחבריו בועטים במסורת, אין איתם שום שיח, שיפסיקו לשקר".

מבזקים

 

💥 המשטרה עצרה 9 חשודים בשל הפרת סדר באתר עבודות בשכונת גילה בירושלים. פעילות המשטרה במקום נמשכת

‏💥 אריה דרעי מעריך: ״הממשלה תחזיק מעמד, מה שיכול להפיל אותה זה מבצע צבאי״.‏ מה שמלמד שבאופוזיציה הבינו שטעו ובגדול כשהעירכו שהממשלה לא תחזיק מעמד. דרעי מעריך שלפיד ייכנס ללשכת ראש הממשלה ודוחה את הפרשנויות שבני גנץ יפרוש ויצטרף לגוש הימין חרדים. (ישי כהן).

💥 אלעד: ‏ביהמ"ש השלום ברמלה ביטל הבוקר את הקובלנה הפלילית באישומי שוחד בחירות שהוגשה ע"י אברהם ומשה חזן נגד ראש העיר אלעד שרוליק פרוש. ביהמ"ש קבע כי בכתב הקובלנה שהוגש יש פגמים רוחביים. הקובלים אברהם ומשה חזן מסרו כי יגישו את כתב הקובלנה מתוקן. (גדסי).

💥 הנאום של בנט הוקרא מטלפרומטר בנט הביא איתו מהארץ טלפרומטר והתאמן בחדרו במלון על קריאת הנאום (גילי כהן) .
💥 ג׳קי חורי ב׳הארץ׳: במקום לנצל את הבמה ולשרטט חזון, בנאומו באו״ם דיבר בנט כאחרון העסקנים בעיצומו של קמפיין בחירות. ייתכן שהוא מבין שהממשלה שהקים לא תשרוד, ולכן חיפש קונצנזוס ב״בייס״ האלקטורלי שלו.

💥 מתקפה חריפה של ח״כ יעקב ליצמן נגד בנט היום ב׳המודיע׳: ״התקפות בנט כלפי מערכת הבריאות מעל בימת האו״ם מזיקה ומבישה. במקום לפעול לפי הוראות אנשי המקצוע נוכח נתוני התחלואה ומספרי הנפטרים, הוא בחר להוציא דיבתם מול העולם באופן חסר תקדים ומשולל היגיון. קצת צניעות והרבה רצינות לא תזיק לבנט, במצב הנוכחי בו מהלכיו בקורונה והתנהלותו בשלטון מבטאים חוסר ניסיון בולט, ואי תמיכה ציבורית גורפת בישראל ובעולם״.

💥 יולי אדלשטיין: במקום להתרברב מעל בימת עצרת האו"ם הריקה - מוטב  שנפתלי בנט יקח אחריות על מחדליו הגדולים. לו היה מקשיב לגורמי המקצוע במקום להשמיצם, סביר שלא היה הופך מדינה עם נדבקים בודדים ליום למדינה המכילה 1300 מתים בחודשים ספורים. מזל שלא נכחו מנהיגים באולם כדי לשמוע את גיבוב קלישאותיו הריקות.

מבזקים

 

💥 ערוץ 7: אלו הדרישות של מנסור עבאס לתמיכה בתקציב המדינה - אישור איחוד משפחות פלסטיניות, ביטול חוק קמיניץ וכיסוי חובות עיריית טייבה בסך 60 מיליון ש"ח

💥 'ערוץ 7': מתקפה חריפה של ח"כ יעקב אשר על בנט בעקבות נאומו באו"ם: "זה 'הרוצה לשקר ירחיק עדותו' אבל אי אפשר לשקר לכולם. ירדנו בדירוג העולמי ממקום 5 למקום 45 שזה נורא. ההשתלחות בבכירי משרד הבריאות נועדה לכסות על חוסר היכולת שלו לקבל החלטות בממשלה".

💥 בתי הספר של החינוך העצמאי הודיעו להורי התלמידים כי על התלמידים להגיע עם אישור ההורים שעשו בדיקה ויצאו שליליים - תלמיד שלא יגיע מחר עם האישור יאלץ לשוב לביתו.

💥 עקיבא נוביק: ‏מכל 150 הח״כים והשרים, אין אדם אחד שאין לו תו ירוק. כל ה״סערה״ עם התווים הירוקים בכניסה לכנסת היתה אוויר חם.

💥 42 נפטרי קורונה לפי עדכון הבוקר של משרד הבריאות.

💥 פילוח תחלואה לפי מגזרים: ביממה האחרונה 1552 חולים במגזר הערבי, 1469 במגזר הכללי ורק 353 במגזר החרדי.

💥 מחצית מההורים שאספו את ערכות הבדיקה דיווחו עד עכשיו באתר משרד החינוך על תוצאה. 549 אומתו כחיוביים. סה"כ חולקו 83% מהערכות. במגזר הערבי חולקו 88% מהערכות, במגזר החרדי 66%.

מבזקים

 

💥 ירידה בחולים קשה העומדים על 639. כמו כן ביממה האחרונה אובחנו 3,550 מאומתים חדשים מתוך 99,051 בדיקות.

💥 הקורונה בצה"ל: 1,613 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף, 864 נמצאים בבידוד (גלצ).

💥 אוירת פיוס: ראש הממשלה נפגש היום עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה הקורונה, פרופ׳ סלמן זרקא. 

💥 המדענית הראשית של ביונטק: נגיף הקורונה צפוי להישאר איתנו בשנים הקרובות. יכולה לצפות תרחיש שבו נצטרך לקבל בוסטר בכל 12-18 חודשים

💥 מנכ"ל ביה"ח שערי צדק פרופ' עופר מרין ב-103: "יש לנו שבעה חולי קורונה מטופלים באקמו - לא היה מצב כזה בשנה האחרונה. אנחנו כמעט בשיא השימוש במכשירי האקמו".

💥 משרד החינוך: 600 אלף הורים דיווחו על תוצאות הבדיקה, כאחוז מהנבדקים חיוביים.

💥 מספר המחוברים לאקמו מגיע לשיא - 53 חולי קורונה מחוברים למכשירי אקמו - המספר הכי גבוה בגל הנוכחי. מתוך החולים, 48 מהם לא מחוסנים (91%) ומרביתם צעירים מתחת לגיל 60.

💥 מתנגדי חיסונים ניסו לפגוע בקמפיין לעידוד התחסנות ולשכנע את המשתתפים שהחלימו מהנגיף לא להתראיין. (יולן כהן)

💥 משרד הבריאות: מנת החיסון השלישית מלווה בשיעור קטן יותר של תופעות לוואי מדווחות לעומת המנות הקודמות.

צימוקים

 

💥 זעזוע בבעלזא - ‏הרבי מבעלזא לא מסר השנה את ה'שטעיידיגע תורה' המסורתי לאלפי חסידי בעלזא, יתכן ובנו הרה"צ רא"מ ימסור במקומו.

💥 באופן חריג - בשל ביקור הגר״ח קנייבסקי בויזניץ׳, התיר האדמו״ר להכניס צלמים לבית המדרש.

💥 הגרי"ש קניבסקי הקריא את ברכת אביו הגר"ח לכבוד חנוכת ביהמ"ד החדש בויזניץ. בדבריו התייחס הגר"ח לגנרטור שבת שנמצא בבית המדרש ובירך כל מי שינהג כך בביתו.

💥 ‏האדמו"ר מויז'ניץ צפוי להמריא ביום שני פרשת נח לעיירת הנופש בדאבוס שבשוויץ, שם הוא ישהה למנוחה במשך שבועיים. (שפר).

💥 חיים גולדברג: ‏תושב לוד שטוען שהוא "המשיח" ניסה לתקוף אמש את ראה"ע במהלך הקפות שניות. ה"משיח" נעצר ומעצרו הוארך.

💥 עליית האדמו"ר מבעלזא בליל שמחת תורה נרכשה על ידי הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ ברבע מיליון דולר

💥 הנגיד שלמה יהודה רכניץ רכש בחג האחרון גם עבור האדמו״ר מגור וגם עבור האדמו״ר מבעלזא את כיבודי ׳אתה הראת׳ ואת חתן תורה וחתן בראשית. בנוסף בבעלזא רכש גם את עליית חמישי. הוא כיבד בכל הכיבודים את האדמו״רים. בכל חסידות קנה ברבע מיליון דולר. סה״כ חצי מיליון דולר שיועברו לרשת הכוללים של החסידויות

💥 בד"ה: נכדו של גאב"ד "העדה החרדית" נפטר בביה"ח הדסה, לאחר שנדבק בפעם השנייה בקורונה. בן 43 בלבד ללא מחלות רקע. הותיר אחריו 12 ילדים בבית, בת שהתארסה לאחרונה ובן שנולד לפני חודש. לא חוסן (קולדצקי).

💥 ‏העתירו בתפילה לרפואת המקובל רבי יצחק מאיר מורגנשטרן שחלה בקורונה וצריך רחמי שמים מרובים. שמו לתפילה: רבי יצחק מאיר בן יוכבד סימה בתושח''י. (מלמד).

💥 ינון מגל בתיעוד בטויטר: ‏הרב הראשי של פתח תקוה מיכה הלוי במוצאי שמחת תורה, כשאיילת שקד על הבמה "אתם מחויבים לא לגעת ברבנות הראשית שהקים הרב קוק זצ"ל. מי שנוגע ברבנות הראשית נוגע ברב קוק וצריך לבקש סליחה".

💥 גוטליב בערוץ 7: בית הדין הרבני בבאר שבע קיבל הבוקר את בקשתו של א', יהודי שהתאסלם בעברו ואף נרשם במשרד הפנים כמוסלמי - לשוב ליהדות.

💥 מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התפלל את תפילות החג בביתו כמנהגו מזה שנים והגיע להיכל ישיבת פוניבז' במהלך ההקפות כאשר הוא עומד על בימה גבוהה במזרח ההיכל. בדרכו ממעונו לישיבה וחזור ליווהו אלפים רבים ברחוב ראב"ד (יעקב מלמד).

שמיני עצרת ושמחת תורה


 לרב חיים שאולזון שלום,
מזה זמן אני רואה אצלך דברים בשבח שני ימים של גלויות וחשבתי שראוי שמישהו מארץ ישראל יענה לכבודו. מעולם לא חייתי בגלות אבל אחרי שני ימים של ראש השנה שהייתי כל כך מותש מרדיפה אחרי הילדים סבורני שאני דווקא מבין את אלו מהראשונים שכתבו ששני ימים של גלויות הם קנס על היושבים בחוץ לארץ ואינם עולים לארץ ישראל.
בערב שמחת תורה טענת שהאיחוד בין שמיני עצרת לשמחת תורה יוצר יום מבולבל. טענת כי דווקא בחוץ לארץ ישנה חלוקה הגיונית בין שמיני עצרת כיום של יראה ועצבות ושמחת תורה כיום של חסד ושמחה. הבאת את הזכרת נשמות כדוגמא לעצבות שלא ראוי לערבב עם השמחה. באמת על הזכרת נשמות ביום טוב שהוא מדאורייתא ישנם שפקפקו וטענו שאין להזכירו אף על פי שהשתרש המנהג בארץ ישראל לאומרו. ועם זאת דומני שהזכרת נשמות היא חריג שכן אומרים אותה גם בשבועות ובפסח ביום השני של גלויות (ולפיכך בשמחת תורה). 
הניגוד היותר חריף הוא בין השמחה של התורה לבין האימה של בקשת הגשם. וגם אני בצעירותי תמהתי על כך. לכאורה מה מקום יש לאחד בין השמחה על התורה לבין הדין על המים. אבל לאחר זמן חשבתי שדווקא בכך מתבטאת קדושתו המיוחדת של יום שמיני עצרת- שמחת תורה שבארץ ישראל. שהרי בחודש תשרי ישנם שני סוגי מועדות. האחד דין כמו ראש השנה ויום הכיפורים והשני חסד כמו סוכות. וכך גם בחוץ לארץ שמיני עצרת הוא יום דין ושמחת תורה יום חסד. בארץ ישראל מתאחדים הדין והחסד ביום אחד הוא שמיני עצרת - שמחת תורה, ובכך הם מועלים לשורשם הגבוה שבמקורו הוא אחד. בכך ארץ ישראל מגלה את הצד הגבוה שבה המסוגל לסבול את ההפכים - הן את הדין והן את החסד ולאחד אותם. בחוץ לארץ זה בלתי אפשרי ולכן בחוץ לארץ מפרידים אותם כי אין הדעת סובלת יום שהוא גם דין וגם חסד. בארץ ישראל שקדושתה גבוהה משל חוץ לארץ הדעת סובלת זאת ולהיפך בכך מתגלה מעלתה הגבוהה של ארץ ישראל מכל הארצות.
בברכה,
י.ד.

מירון - והמלחמות במשטרה

 

לירן לוי, וואלה!

בכיר במשטרה: "מעבירים חומרים בשמי לוועדת אסון מירון"; קריאות לפוליגרף לניצבים

הקצין הבכיר פנה במכתב חריף לחברי הוועדה בטענה כי במסמכים שקריים שהועברו צוין שמו כמי שמאשים את המפכ"ל שבתאי באחריות ישירה לאסון. בכירים במשטרה קראו לבצע פוליגרף לקצינים בדרגות בכירות. בסביבתו של שבתאי אמרו: בכיר שלא מוכן לקבל את זה שהוא המפכ"ל, יכול לפרוש

קצין בכיר במשטרה טוען במכתב ששלח לוועדת החקירה לאסון מירון כי לוועדה מועברים חומרים שקריים תוך שימוש בשמו - כך נודע היום (רביעי) לוואלה!. במקביל, בכירים במשטרה קראו למפכ"ל קובי שבתאי לבצע פוליגרף לקצינים הבכירים בארגון בדרגות תת-ניצב וניצב, בניסיון לאתר מי מעביר לכאורה מידע שקרי לוועדת החקירה.

במכתב, שנשלח לוועדה בתחילת השבוע, כתב הקצין הבכיר כי "בימים האחרונים הזדעזעתי לשמוע שמועברים לוועדה חומרים שקריים ומידע שווא, תוך שימוש בשמי וייחוס הצהרות שקריות אליי. כל זאת בלא ידיעתי, הסכמתי ושאינם מייצגים ובזאת פוגעים בשמי הטוב".

לטענת הקצין הבכיר, לוועדת החקירה לאסון מירון הועברו מסמכים, פניות ומכתבים אנונימיים בהם צוין שמו כמי שמאשים את מפכ"ל המשטרה באחריות ישירה לאסון. "מצר על כך שאנשים בעלי עניין פועלים כך, באופן שיטתי מזה כחודש, בהקשרים שונים וכל זאת כחלק ממסע נקם נגדי", כתב הקצין הבכיר לוועדת החקירה וביקש מחברי הוועדה לפסול את הפניות והמסמכים שהועברו תחת שמו וללא ידיעתו.

בסביבת המפכ"ל אמרו כי הם רואים בחומרה ניסיונות חוזרים ונשנים של קצינים בכירים במשטרה לפגוע בשבתאי ובמעמדו במשטרה, וקראו להפסיק את מחול השדים סביבו. אותם בכירים ביקשו להעביר מסר חריף לבכירים במשטרה שמנסים לדבריהם לפגוע במפכ"ל: "קצין בכיר שלא מוכן לקבל את זה ששבתאי הוא המפכ"ל, יכול לפרוש לגמלאות. המשטרה זקוקה לאיחוד שורות ולגיבוי מלא למפכ"ל באתגרים שעומדים לפניה. המפכ"ל עוסק מבוקר עד ערב בחיזוק ביטחון אזרחי ישראל".

בסיכום המכתב ציין הקצין הבכיר כי יפנה למפכ"ל שבתאי ויבקש ביצוע בדיקת פוליגרף כלפי קצינים בכירים שחשודים בהעברת מידע השווא לכאורה.

לוואלה! נודע כי חברי ועדת החקירה קיבלו בתדהמה את מכתבו של הקצין ואת טענותיו. בסביבתו של הקצין אמרו כי "מדובר בגורמים שכל מטרתם היא לפגוע בארגון ולחולל קרבות פנימיים. הוא לא מתכוון לתת לזה יד". עוד אמרו בסביבתו של הקצין כי יש לו אמון גדול במפכ"ל המשטרה, בהחלטות שקיבל ובפעולות שנקט לאורך כל הדרך.

האהרונים: המורד מייזליש עושה ליצנות מהנענועים שיחק אדמו"ר

 


חילול יום טוב בפונוביז'


 

הגר"ח קנייבסקי בויזניץ בנעילת החג בויזניץ



 

חסידי ויז’ניץ שיכון מלווים אמש את כ״ק האדמור מויזניץ לביתו


 

ממראות הקפות שניות בגור


 

צילום ההקפות בגור מצד העזרת נשים


 

הקפות שניות בשמחת תורה בגור


 

בפוניבז' שרים בהתרגשות רבה את הניגון המיוחד שחיבר הרבי מליובאוויטש צמאה לך נפשי


 בישיבת פוניבז' בבני ברק  שרים בהתרגשות רבה את הניגון המיוחד שחיבר הרבי מליובאוויטש צמאה לך נפשי.

מירון מפרקים את הטריבונות


 

הכרזה לזכור להוציא את המוקצה מבגדי השבת


 

נעילת החג אצל מרן הגר"ש אלתר


 

האדמו"ר מספינקא בחביטת הערבות


 

מעמד הקבלת פני רבו של מנהיג הפלג שבפלג המחבלי ר' אשר דויטש שליט"א






 

אלמונים הציתו סוכה בשכונת רמת דן וריססו גרפיטי בערבית

 

אירוע חריג הלילה ברמלה: אלמונים הציתו סוכה בשכונת רמת דן וריססו גרפיטי בערבית על קירות הבניינים: "לוחמי אל-אקצא השהידים - צבא החופש". המשטרה פתחה בחקירה.

דרך לחבר את החברה החרדית לחברה הישראלית רח"ל


 

אבסורד הכשרות והמחיר


 

השתלה למחרת שמחת תורה


  השתלה למחרת שמחת תורה 


היום תתקיים השתלת כליה, ובה דפנה תקבל השתלה ותחזור למשפחתה בריאה בע"ה 

ביום רביעי כ"ג בתשרי תשפ"ב, 29 בספטמבר 2021 תתקיים בע"ה השתלה בבית החולים שיבא בתל השומר

נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של

החולה, אם לילדים תושבת השומרון

דפנה בת רוזה
והתורמת היקרה, תושבת הדרום
החפצה בעילום שם

לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל

* ברכת מזל טוב *

לתורמת היקרה אסתי לרר לרגל הולדת הבת.
לתורם היקר חיים דיל לרגל הולדת הבת
לתורם היקר מנחם קצבורג לרגל הולדת הנכדה
שיזכו לרוב שמחה ונחת!!!

בשורות טובות
רחל הבר 
וצוות מתנת חיים

השתלה 1100


 השתלה 1100

תרומת כליה שנדחתה

ידידי "מתנת חיים" יקרים, שלום רב.

היום תתקיים בעז"ה השתלה שנדחתה מלפני כמה שבועות, ואבישי יתרום ליעקב, שמחכה להשתלה בכליון עיניים

ביום חמישי כ"ד בתשרי תשפ"ב,  30 בספטמבר 2021, תתקיים בע"ה  השתלה במרכז הרפואי הדסה עין כרם

נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של

החולה, תושב איזור ירושלים 

יעקב בן שושנה
והתורם היקר העוסק בתפקיד ניהולי, תושב איזור ירושלים, שאחיו גם הוא תרם כליה
חיים אבישי בן פייגא עטל

לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

*ברכת מזל טוב*
לתורמת היקרה חיה שטרנפלד לרגל אירוסי הבן. 
שיזכו לבנות בית נאמן בישראל
לתורמת הכליה יהודית גולד בהולדת הנכדה
שתזכו לרוב שמחה ונחת.



בשורות טובות
רחל הבר 
וצוות מתנת חיים

פונוביז' בנעילת החג


 

אז מי הוא הבושה והחרפה?


 

כמעט התעלמות מנאום בנט בוושינגטון ובתקשורת האמריקאית


 

בנט - הגימיקים והשטיקים


 

דו"ח בירושלים על שנוטלים לולב בסוכות


 

שליח חב״ד מכניס ס״ת למחלקת קורונה באסותא אשדוד


 

שיעור בלקו״ש חלק ט״ו פרשת בראשית שיחה א׳ - אידיש ע״י הרב משה הלוי קליין


 

התוועדות שמחת בית השואבה עם הרב שלמה קפלן שנת תשפ"ב


 

"היום בתניא" יום ה' כד תשרי

 
"היום בתניא" יום ה' כד תשרי
תניא אגרת הקדש
פרק כד
שנה פשוטה
התפילה ברמה פנימית:
השעה שאותה הקב"ה דורש מאתנו לבוא לבית הכנסת ("מקדש מעט") להיקהל ולעמוד לפניו" בתפילה. מבחינתו, היא שעה שהוא (הקב"ה) מקדיש אותה מידי יום להתגלות. וכלשון רבנו באגרת, שהתפילה  "היא עת רצון לפניו להתגלות" - דבר המתבטא בשני מישורים:
א. ברצונו יתברך "לבוא אל המקדש מעט, לפקוד (ולבקר את) שכינת כבודו השוכן איתם בתוך טומאתם" (שמאז החורבן זהו מצב השכינה, ובזמן התפילה יורד הקב"ה ומאיר את בחינת שכינתו הזו).
ב. "להימצא לדורשיו ומבקשיו ומיחליו" - ולהתגלות לכל אחד מהבאים להתפלל. (כך, שכאשר החסיד הולך להתפלל עליו בעצם לחוש, שעכשיו הוא הולך להתראות עם  הקב"ה, עם ה"אור אין סוף" שממתין לו בבית הכנסת).
"והמספר בצרכיו" - אם בשעה שהקב"ה בא אליו הוא רק מספר לו על צרכיו האישיים והוא לא מגלה שום ענין "להתבונן ולראות בגילוי מלכותו יתברך". הנה, בהתנהותו זו  הוא "נעשה מרכבה לכסיל העליון (הקליפה הטמאה), שנאמר עליו  'לא יחפוץ כסיל בתבונה'".
...
"כאילו עומד לפני המלך:
מבט זה על התפילה, יש בו כדי להסביר, מדוע "תקנו חז"ל בתפילה (שהיא תהיה) כאילו עומד לפני המלך".
וגם מי שאינו חש את עצמו כעומד ממש לפני המלך (כפרטים המצוטטים בהרחבה ב"משכיל לאיתן" מהשלחן ערוך). על כל פנים יקפיד שדבוריו ומעשיו "לעיני כל רואה בעיני בשר" יהיו "כאילו עומד לפני המלך" (ושלא יהוו לו שום בזיון).
הוראה זו אמורה ב"כל התפילות" (שחרית מנחה וערבית).
...
מניעת השיחה הבטלה:
לאור חומרת השיחה בעניני חול בשעה שהצבור עוסק בשירות ותשבחות (שגם אותה יש לראות כהתנהגות לא ראויה בשעה שמתראים עם הקב"ה בתפילה).
מוצא רבנו לנכון לעשות צעד ממשי למניעת תופעה זו, וכלשונו: "על כן שליחותייהו דרז"ל קא עבידנא" - בתור שליח של רבותינו זכרונם לברכה, באתי "לגזור גזרה שוה לכל נפש" (על כל הבאים לבית הכנסת, המון העם ותלמידי חכמים): "שלא לשוח שיחה בטלה" משיתחיל השליח ציבור להתפלל לפני העמוד ועד גמר הקדיש האחרון בשחרית מנחה וערבית.
ונצין, שאם לעיל דובר על "המספר בצרכיו" ועל "המתעסק בצרכיו" שהם פוגעים במתפלל עצמו. הנה, כאן בא רבנו למנוע את השיחה הבטלה המונעת את התפילה הראויה גם מחברך (שהוא רק מקשיב לך  ואינו מדבר איתך), ובמישור הרחב יותר היא פוגעת בכל "התפילה בצבור" ומעלותיה.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.

התוועדות חול המועד סוכות, הרב יואל כהן ע"ה שנת תשע"ד


 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

חובט הערבות ועצמו


 

ווארטים


📌"ועפר תאכל כל ימי חייך"
שואלים למה זה קללה? מי שהאוכל שלו מצוי בכל מקום לא צריך להתאמץ לחפש פרנסה או אוכל זה ברכה לא קללה . אלא מסביר רבי מנחם מנדל מקוצק שהקללה היא בזה שהוא לא צריך לבקש מהשם יתברך אוכל כביכול השם אומר לו קח תאכל רק שאני לא ישמע אותך וזה הקללה הכי גדולה,כמה אנו צרכים להיות מאושרים שיש לנו את היכולת לבקש ולהתפלל,שבעזרתו יתברך גם נזכה שיתקבלו תפלותנו מלפני אדון כל אמן ואמן .

📌ילד חזר הביתה ושאל את אביו: למדנו על גן עדן, אדם וחוה. אבל לא אמרו לנו מי היתה חמותו של אדם. ענה האב: זה גן עדן אין חמות.

📌מלך בא לעיירה וביקש את כל הגברים שהאישה שולטת בהם לעמוד בצד ימין ומי שאשתו לא שולטת בו שיעמוד בצד שמאל
כל הגברים עמדו בצד ימין ורק גבר אחד עומד בצד שמאל
שואל אותו המלך למה אתה עומד כאן
הוא עונה... אישתי אמרה לי

📌בראשית" הציעו לַבָּחוּר,
אך הוא ביקש לחשוב ב"נח",
ואז החליט "לך לך" לראותה.
"וירא" אותה והתעניין ב"חיי שרה",
לאחר מכן שאל על "תולדות" - בת מי היא מי ההורים הסבים וכו'.
הוא לא ידע אם "ויצא" איתה או "וישלח" אותה,
חשב והחליט - "ויצא" איתה.
לכן "וישלח" מכתב לרבי לבקש את הברכה לזיווג,
לאחר שקיבל את ברכת הרבי, "וישב" עם המשפחות על דבר החתונה.
ויהי "מקץ" כל הישיבות - "וייגש" לחתונה.
ואחר כך "ויחי" איתה,ואחרי שנה באו "ואלה שמות בני ישראל...", אך את ההמשך לא מספרים לזוג כי את עבודת הפרך הם ירגישו לבד...

הקפות שניות בבחריין


 

מוצאי החג בכותל


 

האדמו"ר מויזניץ שיכון בכותל


 

הקפות שניות באשלג בני ברק



 

הכנסת ס"ת האדמו"ר מויז'ניץ מרכז באשדוד


 

סוכות תשפב בחצר הקודש טריסק








 

בתולדות אברהם יצחק


 

רוקדים בישיבת קרית מלך


 

הזמר יוסלה קרישבסקי והקלידן איציק אייזנשטט מקפיצים בישיבת וולפסון


 

מוצאי החג בבויאן


 

האדמו"ר מטעפליק בהקפות שניות


 


הקפות שניות במערת המכפלה


 

בטאלנא


 

שמחת בית השואבה אצל המשפיע הרב אייזנברג בבורו פארק



 

נאום המחלוקת והבערה



 

נאום ריק, אולם ריק, מילים ריקות


 

טרגדיה בסוף החג



 

התחלואה במגזר הערבי מזנקת


 

בנט נגד הגבלות


 

רוקדים בישיבת ההסדר מצפה רימון


 

לקראת בחירות בצרפת: היהודי זמור עולה בסקרים


 

חיסון לילדים במהלך חודש אוקטובר


 

בנט נגד בכירי משרד הבריאות


 

עכשיו אפשר לזמן ישיבה


 

הגננות במעונות היום מאיימות בשביתה: מפקירים אותנו


 

התכתבויות של ישועה חשפו הצעה שנתן לבנט


 

תושבי העיר בריסביין באוסטרליה נתקפו בפאניקה


 תושבי העיר בריסביין באוסטרליה נתקפו בפאניקה,

הם חששו שהאסון של 11 בספטמבר חוזר על עצמו

סגנית הנשיא לא גינתה טענות שישראל מבצעת רצח עם