רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 ביוני 2024

מבזקים



✅ מחיר הוונדליזם של  החרדים הקיצונים בעבודות הרכבת הקלה בירושלים: עוד 78 מיליון שקל (דה מרקר)
שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלצל סמוטריץ' מבקשים להקצות 78 מיליון שקל להתמודדות עם נזקי הוונדליזם של הפלגים החרדיים הקיצוניים בירושלים, שהשחיתו כלי עבודה ואתרי עבודות של הקו הירוק של הרכבת הקלה בבירה. ועדת הכספים בראשות משה גפני צפויה לאשר הבוקר את הבקשה.

✅ השר דודי אמסלם: ''יש ללימוד תורה ערך לא פחות משירות בצה''ל. בכל ההיסטוריה מי ששמרו על עם ישראל הם לומדי התורה'' ובזכותם חזרנו לארץ אבותינו כיהודים ולא התבוללנו בגויים...

✅ בכירים ב'יהדות התורה' לשלום ירושלמי: אם בג"ץ יחליט לשלוח עשרת אלפים צווים במכה ל-60 אלף חייבי גיוס אנחנו בבעיה, זו תהיה טרגדיה שלא הכרנו.

✅ מתוך ישיבת סיעת יהדות התורה: השר פרוש התייחס לשיח בציונות הדתית כלפי לומדי התורה החרדיים ותהה: "הם לא מבינים שאם יפגעו בעולם התורה בטענה של שוויון, יפגעו גם בישיבות ההסדר שמשרתים רק כשנה וחצי מול שלוש שנים במגזר הכללי?". (אבי מוסקוב)

✅ אברהם פריינד: לקראת פתיחת הדיונים מחר בועדת חו"ב על חוק הגיוס, ח"כ ישראל אייכלר, שחבר בוועדה, טען בסיעה שלטעמו אין מה ללכת לדיון. "המטרה היא לערוך הצגה של הסתה אנטישמית המונית נגד הציבור החרדי", אמר

✅ לישיבת הסיעה של יהדות התורה יצטרפו היום פורום תקווה המייצגים את משפחות החטופים המתנגדים לעסקה המוצעת עם חמאס. בכל שבוע משתתפים בישיבת הסיעה נציגים של משפחות חטופים. (מוסקוב).

✅ הלחץ עבד הימין ניצח
לאחר הסערה והלחץ מהימין, אהוד ‏ברק לא יעביר את ההרצאה לבכירי צה"ל במכללה לבטחון לאומי.
הודיעו לו שלא יבוא.

מבזקים

 

✅ סגן השר אבי מעוז במתקפה: לפיד, גנץ ובנט רוקדים על דמם של חיילינו הקדושים שנהרגו 

✅ השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: היועצת המשפטית לממשלה שאישרה את הפתיחה בחקירה נגד מאי גולן בחרה צד והחלה להיאבק נגד הממשלה בכל האמצעים. אישור פתיחה את החקירה של מאי גולן 4 שנים לאחר האירוע מעוררת תחושה קשה לרדיפה פוליטית.

✅ נתניהו הודיע אתמול לשרים בישיבת הקבינט המדיני בטחוני: קבינט המלחמה מבוטל (עמיחי שטיין).

✅ מוטי קסטל: לאחר פירוק קבינט המלחמה - ראש הממשלה נתניהו יפעל דרך הקבינט המדיני ביטחוני, שיתכנס פעמיים בשבוע. בניגוד לפרסומים: אין "מטבחון" או "ציר עוקף" - יתקיימו התייעצויות ביטחוניות מקצועיות בכל נושא בנפרד, אליהם יוזמנו הגורמים הרלוונטיים.

✅ החטופים הוברחו? בצבא מציינים כי במהלך הפעולה ברפיח נמצאו מקומות שבהם שהו חטופים, ונמצא גם מודיעין הקשור בחטופים. יחד עם זאת, לא נשללת האפשרות שהמחבלים הצליחו להבריח חטופים מרפיח טרם הגעת הכוחות.

✅ יעקב ברדוגו ב'גלי ישראל': "הרצי הלוי הוא רמטכ"ל תבוסתן ופחדן ששולח את הדוברים שלו - אלופים למיניהם באולפנים, להפחיד אותנו ממלחמה מול לבנון. הרמטכ"ל הזה לא כפוף לקבינט, אלא לאמריקאים ולגדי איזנקוט שבאופוזיציה. ברגע שמתחילים במטה הכללי לעשות את ההפרדה בין חיזבאללה ללבנון אנחנו נכנסים ללופ, צריכים להשמיד את לבנון"

✅ משרד הבריאות: אין מגמת תחלואה חריגה בקדחת הנילוס בישראל. השנה עד כה אותרו 7 מקרים בהשוואה ל-6 אשתקד. בשנת 2018 למשל היו 15 מקרים.

✅ בלינקן התחייב לנתניהו - המגבלות על אספקת נשק לישראל יוסרו (ניר דבורי).

✅ סמוטריץ': "חוק הגיוס זו סוגיה פוליטית ואתה לא אמור לדבר עליה", הרמטכ"ל: "קחו אחריות, למרות שזו מילה חריגה פה" (חדשות 12)

צימוקים

 

✅ עו"ד שמעון שמואלי שלח מכתב לעיריית אלעד ולרשות לאכיפת מקרקעין בנושא עבירות בנייה ופיצול דירה של סגן ראש העיר יעקב ברקוביץ. עו"ד שמואלי דורש מינוי חיצוני לבדיקת הנושא והפסקת כהונתו בתפקידים הקשורים להנדסה כדי להבטיח אכיפה שוויונית ושמירה על טוהר המידות!

✅ שלזינגר: תגידו מברוכ לח"כ משה גפני שנכנס היום לרשימת עשרת הח"כים הותיקים של כל הזמנים עם 12,050 (!) ימים בכנסת. גפני דחק את שלמה לורנץ מחוץ לעשירייה ובעוד 11 יום יעקוף גם את מנחם פרוש

✅ הייעוץ המשפטי לממשלה אוסר על הרבנים הראשיים למנות נציגים לגוף הבוחר בשל קרבתם המשפחתית למתמודדים, במכתבם לשר הדתות קובעים גיל לימון וכרמית יוליס כי "הקשיש בחברי מועצת הרבנות הראשית והוותיק שבדייני בית הדין הרבני הגדול" יחליפו את הרבנים הראשיים.

✅ דרמה במירוץ לרבנות - הייעוץ המשפטי לממשלה אוסר על הרבנים הראשיים למנות נציגים לגוף הבוחר ומבהיר שמחליפיהם יחויבו למנות נשים לגוף הבוחר.

✅ במכתבם היום לשר הדתות קובעים גיל לימון וכרמית יוליס כי "הקשיש בחברי מועצת הרבנות הראשית והוותיק שבדייני בית הדין הרבני הגדול" יחליפו את הרבנים הראשיים.

✅ ביהדות התורה מותחים ביקורת חריפה על החלטת ש״ס לקדם מחדש את ׳חוק הרבנים׳: ״בחרו לקבור את החוק קבורת חמור, אין הסבר הגיוני למה להעלות את החוק בתקופה כה מתוחה ציבורית, הם גרמו לחוק להיקבר למרות פרישת גנץ. זה כבר לא חוסר ׳סיעתא דשמיא׳ אלא חוסר הבנה פוליטי״, אומר ח״כ ב׳דגל התורה׳. (ישי כהן)

✅ טלי גוטליב מבהירה כי תתנגד מחר לחוק הרבנים - "התלבטתי קשות, הוצע לי להסכים להחלפה בוועדה, אך צו מצפוני לא מאפשר לי. הודעתי - או שידחו את העיסוק בחוק או שאצביע נגד וזה יפיל את החוק" 

✅ זעם בקרב האברכים בבני ברק על שזייברט המדושן סגר תחנות של 'משנת יוסף' - לחם חוקם של האברכים בטענה שזה מלכלך את העיר, האברכים מצידם טוענים שלא ניתן ללכלך יותר מהקיים. שמערל שמח שזייברט מקבל משכורת ראוייה שמייתרת לו את הצורך במכירות של 'משנת יוסף'

זעזוע: האדמו"ר מגור הורה לנתק את החשמל והמים מדירת הרבנית ע"ה על מנת שלא יוכלו לשבת שם שבעה

בית ה'פני מנחם' והרבנית ע"ה

הרבה יותר ממזעזע, דבר שכזה שייעשה ועוד רבי בכבודו ובעצמו שיתן את ההוראה לכך, מוכיח כי משהו חולה מאוד בו, כבר חדשיים שהראש שלו בהלוויה וב'שבעה' איך אפשר לקלקל את העניין ובעיקר איך להבטיח שהבן ר' שאול לא יהיה שם, ישבו ועדות על גבי ועדות ולא הצליחו להגיע להסדר עם האח ר' יצחק דוד שהטיל וטו על כל הצעה שתחרים את מי מאחיו, הוא אמר להם הוא יסכים לכל דבר שיבטיח השתתפות מלאה של כל המשפחה בהלוויה, ולא הייתה להם ברירה ונאלצו להיכנע לענין הזה, אם כי הסכימו כי ר' יצחק דוד הוא היחיד שיספיד בירמיהו

מצד שני המשפחה שכבר הבינה כי קרובים להלוויה ו'שבעה' הכינו את הבית ששם גרו ה'פני מנחם' והרבנית הבית לצד ישיבת שפת אמת, הוציאו את כל  הדברים מן הדירה הכינו את המקום שיתאים לקליטת אלפים ל'שבעה' שם אמורים היו לשבת כל האחים כל ימי ה'שבעה' והדבר גרר סערה גדולה בבית הרבי מגור שאמר לא יקום ולא יהיה לא יישבו שם 'שבעה' בשום דרך, אבל המשפחה החליטה כי שם הם יישבו 'שבעה' בבית שגרו בו האבא ה'פני מנחם' ואמם הרבנית

ומה עשו בבית של הרבי מגור? לא תאמינו, הם הכינו תכנית שעד לרגע האחרון נמנעו מלספר עליה, הייתה הוראה כי איך שיוודע כי היא הלכה לעולמה מנתקים את החשמל והמים מהדירה וככה מבטיחים שלא יוכלו לשבת שם 'שבעה', וכאשר זה נודע לבני המשפחה ברגע האחרון נאלצו לעשות כל מיני סידורים היכן יישבו ומתי

מזעזע ולא יאומן עד להיכן הרחיקו, לצערנו ובושתנו זה גור של היום, ואת זה עושים בבית הרבי מגור שם מנהלים את כל הפוליטיקה המלוכלכת, הכל כשר אצלם

בגור מזהירים לנחם אך ורק את איצ'ה דוד וחלילה לא את יתר הבנים של הרבנית מגור ע''ה

 

ישראל ינקלביץ - מזכיר הוועדה

הודעה חשובה

אנ"ש הבאים לנחם את מו' הגאון החסיד ר' יצחק דוד שליט"א 

נא להגיע בימים  שני שלישי ורביעי ברחוב יהודה הלוי 15 בני ברק בין השעות 10:00 עד 13:00 בלבד

על הימים הבאים תבוא הודעה נפרדת

מסיפורי צדיקים - הרבנית שלא הותירה זש''ק


 ב'המודיע' לא מצאת שהיה לה ילדים פרט לבן שעדיין מסתובב אצל הרבי מגור נדל"ן

מה התחולל בגור עד שהסכימו לסדר ההלוויה


מאת מי שהיה בעניינים

מאחורי הלוויית הרבנית מגור 

עצם הדבר שבקו חסידי גור ביקשו לא לעשות בלאגן 
כולם מבינים במי מדובר 

למה לעשות בלאגן בהלוייה 

עכשיו הסיפור האמיתי 
בהתחלה שראו שהמצב קשה שבוע לפני הפטירה 
הועד העליון של גור 
אמרו 
הקהילה יעשו הלוייה בבני ברק 
אנחנו בירושלים 
הראש ישיבה ר שאול אלתר מיד אמר 
לא צריך כלום אני יפרד מאמא בבית החולים 
הכבוד של אבא ואמא שלא יתנו מכות ליהודים 
לא צריך להגיע 
אבל האח ר יצחק דוד צעק 
אין כזה דבר בעולם שבן לא יגיע להלוייה של אמא 
אז גור הבינו טוב 
או שיהיה הלוייה של אנשי הקהילה וזהו 
או שחייבים להגיע לפשרה 
אז התחיל שוב תנאי בשום פנים אופן לא יעבור בישיבת שפת אמת 
אז הילדים אמרו תקשיבו טוב טוב 
אמא מסרה את נפשה לגור בתוך הישיבה לעזור לאבא ללמוד
לגור בישיבה זה מסירות נפש 
כל יציאה הכניסה לבית כל הבחורים יודעים 
ועשתה את זה בשמחה 
לא יקום ולא יהיה ששם לא יעבור 
אז הועד העליון הבינו שעלו על עץ גבוה 
ואמרו בני ברק אנשי הקהילה 
שפת אמת אנשי הקהילה 
ירמיהו גור 
אז שוב התחיל מרידה בתוך גור 
אנשי בני ברק אמרו לנו אסור להגיע לבני ברק 
זה הרבנית של הפני מנחם 
אז הגיעו להסכמה בשתיקה שבני ברק מי שרוצה 
שפת אמת הקהילה 
ירמיהו גור 
ואז עלה יוסף זיו 
לזה גור לא הסכימו בשום אופן 
אבל הבינו שיהיה הלוייה בבני ברק 
שפת אמת 
יוסף זיו 
אז הסכימו גם לזה 
וכאן הבן שואל 
מי אתה הרבי מגור שיש לך מילה על הלוייה של הפני מנחם 
יש לה בנים 
יש לה בנות 
הם יחליטו מה לעשות 
אבל שאתה מתבייש ברחוב שאתה טרוריסט 
אז אתה חייב הלוייה בירמיהו 
במקום שנתו לבנים של הרבנית מכות שבת בחוקותי 
חייב לעבור אצלך 

אבל רבותי הטרור ממשיך 
הצינתוקים ממשיכים 
לא להגיע אחה״צ לנחם 
להגיע רק לפני הצהרים שהראש ישיבה לא נמצא 
איזה בושה וחרפה 
תמיד ידעו שבשמחות והלוייות לא עושים חשבון 
ולא עושים טרור 
אבל הטרור של גור ממשיך 

איך אומר לי חסיד גור 
תראה איזה צדיקים אנחנו 
הלוויה עברה בשקט 
תתבייש אמרתי לו מי אתה בכלל שתדבר 
מה הקשר שלך לרבנית 
יש לה ילדים 
יש לה משפחה 
אתה בכלל לא בעניין

ברוך המקום שהקים עיתון נוסף מלבד המודיע


מהבקרים שאתה קם ומברך ברוך שהקים עיתון נוסף מלבד המודיע

הוא שלט שלטון ללא מיצרים בהמודיע, הוא החליט מי ייכנס ומי לא. כך הוא שלט בתודעה ובציבור החרדי.

אם לא היית כתוב בעיתון - באמת לא היית קיים.

את גדול הדור רבי חיים קניבסקי הוא דרש למחוק מהרגע שהתבררה תבוסת השש- שלוש,
וכך כל גדולי ישראל, איש איש בתורו. 
הרב שטיינמן, ויז’ניץ, סלונים. הרב שפרן והליובאוויטשער. כל פעם המחלוקת והחרם. 

ואז, בתשס’’ט הוקם המבשר. 
וההגמוניה מהמודיע נשמטה לאט לאט.

ועדיין, בתוככי גור, הוא היה הבעל הבית. 
כל ספר, צריך לעבור דרכו. הוא מנע הדפסה של חידושי תורה לא רק גמרא נדרים. הוא שלט. שכתב, מחק, שיקר, הקטין והגדיל בהתאם לאג’נדה.

ואז קמה הקהילה.
ופתאום מתברר שלמדו עיון, ובעיקר עיון, עזבו עיון? שפעם למדו! ופתאום נודע לך שהרבי’ס  הקודמים דווקא עבדו למען החסידים ברוחניות ובגשמיות ולא החסידים עבדו אצלם. ועוד ועוד. מי יספור.

הבוקר, הצטלבו שני העניינים: לא בפעם הראשונה, אבל בצורה בולטת במיוחד.

ואתה פותח את המאמרים עם קטעים שלמים אותו דבר, שמלמדים שבמקור שני המאמרים היו צריכים להיות זהים,
ואז מגלה בהמודיע את כל השקרים והשכתובים, את המחיקה ההזויה של הבנים, יש בן ובת, וזהו. 
את המחיקה השיטתית, המזעור וההקטנה של הפני מנחם, שמוצג שם כבר עשרות שנים, כאילו היה שילוב של ר’ משה זאב פלדמן עם מאיר ברוך קורניק כזה. 
סוג ראש ישיבה שעסק בעסקנות ועזר ללב שמחה והיה דבוק בלו’’נ,
לא להזכיר לציבור כמה הוא היה רבי של כלל ישראל והתמסר למענם ובנה את כל החצר והאיחוד בגור מהמסד ועד הטפחות וכמה מתגעגעים אליו כולם.

וכשאתה קורא, אתה מגלה את בית המטבחיים של הנדסת התודעה, שעושה האד’ מגור לחסידיו עד היום, ואת מה שעשה שנים לכל היהדות החרדית.

אתה נזכר בכל הפעמים שאברהם חיים שרייבמן משכתב על הגדולים הליטאים כמו ר’ גרשון ור’ דוד מבריסק שרק למדו מזימונים....או שמוחקים את צוואתו של רבי יצחק שיינר מקמינץ שביקש ללמוד עיון, ונמחק!
ואתה הולך אחורה בזמן, ונזכר ברבי מחב’’ד, וברב שך, בישועות משה ובבעלזער רב,

וכשנזכרים עוד ועוד דוגמאות, איך הם שלטו עלינו כלל הציבור החרדי, בשיח ובתודעה,
מבינים מה הרווחנו. 

ואחרי שאתה קורא עוד שורות הזויות על הביטול המוחלט שהיה תמיד לכל גדולי עולם בכל הדורות לרבי הקדוש מגור  ורואה איך אפילו הבית ישראל נמחק רק בחטאו שבירך את הרבנית שיהיו לה ילדים שיאירו את העולם, אתה כבר מבין שצריך גם אולי לברך בשם ומלכות : 
ברוך שעקר עבודה זרה מארצנו!

זה נגמר.

גור לחצה על סקווירא להשתיק את הרב בידרמן



מאת חסיד של הרב בידרמן

המשך לטרור של חסידי גור 
בסיקורא בירושלים יש מצלמות 
שם רואים את בחורים המזומנים הרשעים 
זורקים דברים על רכב המשפיע ר מילך בידרמן 
מנהל הבנין פנה למשגיח של הבחורים וביקש לטפל בזה 
המשגיח כמובן צעק לא היה ולא נברא 
עד שהבין שיש סירטונים ויהיה בושות לבחורי המוזמנים ליל לפני מתן תורה 
פוגעים בר מילך בידרמן 
ל״ג בעומר בבצ׳יק עזר 
חתונה ר מילך הגיע 
אז למה לזרוק עליו דברים 
וכאן המשגיח התחיל להבין את גודל האירוע 
מיד הגיע טלפון מבית הרבי מסיקורא 
לא לדבר בנושא 
יד של טרור לוחצת יד של טרור

פישל הלא קדוש - ו"האנטישמיות"


תגובה לדבריו של הרב פישל קדוש

פישל לחלוטין - הפישל הלא קדוש.
וזאת משום הכותרת המכלילה של על "האנטישמיות של הכיפות הסרוגות".
ויש יותר  "כיפות סרוגות"  שלא מנויים על "מקור ראשון"  מאשר מנויים - למה פישל מכליל ?  אין קדוש!
יש אנשי כיפות סרוגות   הסבורים באמת ובתמים ( ובטעות  , לדעתי )  שיש מצווה על כל  בן תורה להתגייס .
יש  אפילו רבנים חרדים הסבורים כך - כמו הרב דוד לייבל , וכמו  הכותב בשם "חרדי בעולמו " -
האם גם הם אנטישמיים ?
אחת מהמחלות של  הכותבים החרדים  - אדם  יכול להיות  יום אחד רשכבה"ג  - ולמחרת רפורמי .
( לדוגמא   -  הרב שטרנבוך , הרב שטיינמן ).
חבל על הכותב הזה , כתב גם דברים של טעם  בעבר.
כללו של דבר - אם האוכל  מפולפל מדי - יש לחשוד שמא הבשר מקולקל .
אם הכתיבה חריפה מדי - יש לחשוד בכותב שאין לו נימוקים טובים.

    בברכה

חיים שאולזון מגיב:

כותרת הוא לא בהכרח של הכותב, לעיתים של העורך על פי שיקול דעת העורך

שושלת יוסף ודרעי והשתלטותם על הרבנות


 יאיר שרקי: לרגל ההשקה קבלו פוסטר מתנה

אפרופו חוק הרבנים
‏והבחירות לרבנות הראשית
 מפת קשרי המשפחה המלאה 
‏ברבנות הראשית ובדיינים, 
‏בש״ס וביהדות התורה,
‏שושלת יוסף, דרעי, לאו, אליהו ועוד. 
‏על המיפוי עמותת ׳עתים׳.

הגרמ"ה הירש נואם בכנס אדירי תורה בפילדלפיה - תוקף את השמאל המבקש להרוס את התורה בישראל


 דפנה ליאל: ברקע משבר הגיוס, מרן רבינו ראש הישיבה הרב משה הלל הירש נאם הלילה בפני 35 אלף חרדים בארצות הברית ותקף בחריפות את השמאל "שמאלנים נאבקים ונלחמים על כל עניין של יהדות. תמיד הם נלחמו אבל עכשיו הם נלחמים וגם עושים. קיצצו תקציבי הישיבות, רוצים לגייס בני ישיבות" .

כניסת מרן הגרמ''ה הירש יחד עם ראשי ישיבת לייקוואוד לאיצטדיון בפילדלפיה


 

הצבא לא מאפשר לכתוב על קברו של חייל הי"ד



דובי יודקין, אחיו של סרן ישראל יודקין, לוחם בנצח יהודה שנפל בקרב בעזה זועק את בקשת המשפחה שלו לכתוב על המצבה של אחיו הי"ד.

"אמא שלי ביקשה שיהיה כתוב על המצבה של אחי הי"ד – ה' יקום דמו, זה מה שהחרדים כותבים על המצבות שלהם. משרד הביטחון לא מאשר לנו לכתוב את המילה ה' ולא את המילה יקום כי אסור נקמה".

עוד הוסיף יודקין: "אם לא מכבדים את החרדים הנופלים אז איךך אתה רוצה שנכבד אותם?. אני חרדי חי יש לי אחים חרדים שחיים למה שאני אשרת בצבא הזה? עם כל הכבוד אם אתם לא מכבדים את אח שלי שנפל למה שאני אכבד אתכם בכלל"?


שר הדתות מש"ס חומס את מטולה בצורה מחרידה


 

חסידי גור עם רובים בהלוויה


 אבטחה כבדה בציר ירמיהו/יוסף זיו במהלך הלוויה אמש

הרב יצחק ברדא בהתקפה על הרב יצחק יוסף שמתקיף רבנים כל הזמן


 הרב יצחק ברדא בהתקפה על הרב יצחק יוסף שמתקיף רבנים כל הזמן

הרב גרנות בהתקפה קשה על הרב יצחק יוסף


 

הפרויקטור לגיוס חרדים אליעזר שקדי: הרב שך קבע כי רק מי שלומד שלשה סדרים ביום בישיבה לא יתגייס כל היתר חייבים ללכת לצבא


 הפרויקטור לגיוס חרדים אליעזר שקדי בערוץ 12: "הצבא לא עשה מספיק כדי לשלב חרדים בצה"לת נפגשתי עם כמות גדולה של חרדים, יש שם נכונות"

חזירי בר בעיר החרדית מודיעין עילית


 חוסר ההתנהלות של עיריית מודיעין עילית נמשכת: חיפה בעיר האברכים - חזירי הבר חזרו באחרונה לשכונות המזרחיות במודיעין עילית ומאיימות על הטבע ובטחון התושבים 

כולם לא בסדר - אבל בטענות באים לחרדים


אריאל אלחרר: שנאה טהורה
מדי יום מתקיימות בישראל הופעות עם עשרות אלפי אנשים. אצטדיוני כדורגל מפוצצים בעשרות אלפי אנשים. שום כותרת לא תראו!
רק החרדים נושמים. ישר כותרות מלאות בשנאת חינם. מספיק עם זה.

מפקדת גדוד מסבירה למה אסור לחרדים להתגייס לצבא


 במשפט אחד מספרת מפקדת גדוד בצבא למה אסור לחרדים להתגייס לצבא ולסמוך שאולי בדיוק הוא לא יתקלקל

המועצה סגורה אבל מקבלת תקציב ממשרד הדתות


 

כל המפקדים בלי כיפות אבל ההרוגים עם כיפות


 

מקררים את הרכב הקדוש של האדמו"ר מגור לקראת ההלוויה


 

מודעה בסביבת ישיבת מיר אזהרה שלא לדרוך במים בשל איסור ללמוד תורה


 

שוד הרבנות מן הערים


 

ביידן איבד כיוון


 בערב גיוס הכספים לקמפיין של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, לפתע "קפאה" המומיה ג'ו ביידן ולא ירדה מהבמה, עד אשר הנשיא לשעבר (יש אומרים המפעיל של המומיה) ברק חוסיין אובמה, קלט את התקלה ונאלץ לקחת אותו ביד כי הוא איבד כיוון... ואני אוסיף "לא חראם?"

עמית סגל נותן בראש לגיא פלג ודנה וייס

 

אבי רבינא: עמית סגל נותן בראש לגיא פלג ודנה וייס:

"המגזר שתורם את החלק הגדול ביותר  - כולל תשעה מ-12 ההרוגים האחרונים, הוא המגזר של הציונות הדתית, אותו מגזר שקראו לו קנאי ומשיחי. חסימת כבישים בריונית ואלימה לא תורמת לציבור. אם אתה חוסם כבישים לא הגיוני שרק מגזר אחד יעמוד לדין ויישלח לכלא ומגזר אחר יהנה ממטריית ההגנה של היועצת המשפטית ופרקליט המדינה

כמה כתבי אישום הוגשו במחאה הזו?" 

דנה וייס: "זה לא רלוונטי כמה כתבי אישום הוגשו"

 עמית סגל: "למה לא?" 

וייס: "כי זה לא רלוונטי כמה כתבי אישום הוגשו"

בזה היא ההתקשרות - 8


 

ארבעת החברים שהכריעו לטובת לרר


 

למרות שליפשיץ קיבל הכי הרבה קולות - המנצח הוא מנחם לרר שלו רוב בועד ויהיה היו"ר

 

אלו תוצאות הבחירות לועד הכפר

סופית תוצאות אמת בכפר חב״ד

1. ימי ליפשיץ.
2. ⁠מנחם לרר
3. ⁠יצחק אמיתי 
4. ⁠יצחקי רויטבלט
5. ⁠נחמן רייכמן 
6. ⁠מנדי בלוי 
7. ⁠מוישלה גוטמן

המנצח ככל הנראה מנחם לרר שלו קואליציה של ארבעה

חברי הוועד שנבחרו:
1 - בנימין ליפשיץ (359)
2 - מנחם לרר  (329)
3 - יוסף יצחק אמיתי (285)
4 - יצחק רויטבלט (283)
5 - נחמן רייכמן (283)
6 - מענדי בלוי (272)
7 - משה גוטמן (260)
סופסוף כפר חב"ד חוזר לאנשים נורמליים

הלכות ריבית בנושא הלוות בדולרים ולקבל בשקלים זה ריבית? ומה לגבי שכנים? הרב יעקב שוויכה שנת תשפ"ד

 


עיון באגרת הרבי לשבועות, 3 דרגות ב׳קבלת התורה בשמחה׳ • הרב מנחם מענדל גרינפלד שנת תשפ"ד

 


"היום בתניא" יום ב' י"א סיון


 "היום בתניא" יום ב' י"א סיון
"שער היחוד והאמונה" 
 המשך פרק ג' (אמצע עמוד ע"ח)
שנה מעוברת

משל מאור השמש:
להבנת המבטים השונים על העולם:
א. מבטם של המשכילים המתבוננים, המסתכלים על העולם, כפי שהוא נראה ביחס לחיות האלוקית המהוה אותו תמיד.
ב. מבטם של המתיחסים אל העולם כפי שהוא בפני עצמו, בשעה שמסתכלים עליו "בעיני הבשר" שלנו.
מביא רבנו משל מ"אור וזיו השמש", שיש בו באופן כללי שני מצבים:
א. האור כפי שהוא מאיר בחלל העולם.
ב. האור כפי שהוא כלול במקורו, בגוף כדור השמש שברקיע.
...
אור השמש, כשהוא בגוף השמש ומחוצה לו:
בשעה שאור השמש נמצא מחוץ לגוף כדור השמש, הוא בגדר של אור וזיו (שהם כהארה הנמשכת מהשמש להאיר בעולם). ואילו כשאור השמש נמצא בגוף השמש, הוא בטל לגמרי  במקורו, ולמעשה, הוא חדל לגמרי מלהתקים כמציאות ממשית של אור (שכן, בשמש עצמה, קים ונראה רק המקור בלבד).
והנה, כדוגמת הביטול של אור וזיו השמש למקורו, בעת שהוא כלול בו. כך גם  (מבחינת האמת הצרופה) כל הנבראים "בטלים במציאות" לגבי מקורם, שהוא דבר ה'  המהוה אותם "מאין ליש" ובו הם כלולים (וכהבנתו של "המשכיל" המבין את אופן הבריאה המתואר לעיל פרקים  א-ב).
ולאידך, כדוגמת אור השמש  כשאינו במקורו, שאז הוא נראה ליש גמור. כך נראה העולם "בעיני הבשר שלנו", שאינם רואים ומשיגים את רוח ה' שהיא מקור הנבראים.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

סקירה כללית והשתלשלות של הספר של היום יום , הרב זלמן לייב מארקאוויטש שנת תשפ"ד

 


מתי צריך לעבור דירה?


 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

הרב מלאך: לא משנה הגיל הילד הקטן נשאר בתוכך....


 

ווארטים

 

📌 שאלה: מה כתוב בכניסה לחדר כושר?
תשובה: הכניסה לציבור הרחב...

📌 תושב בני ברק הזכיר חולה אצל אחד האדמו"רים ואמר כי חושב לאשפז אותו במעייני הישועה.
תמה האדמו"ר "למה במעייני השועה"?
"כי זה קרוב לבית", השיב האיש.
"אכסניית וגשל יותר קרובה", השיב האדמו"ר באירוניה.

📌 חסיד סלונים הגיע למיילך בידרמן, ואמר: אם לפני חמישים שנה היה ריטלין, אזי לא היה לנו היום מיילך בידרמן...
השיב לו מיילך, ואם לפני מאה שנה היו תרופות נגד דיכאון אזי לא הייתה צומחת חסידות סלונים...

📌 יענק'ל מילר מספר : פעם עליתי לאוטובוס בקו תל אביב- חיפה, על מנת לרדת בתחנה בנתניה. ובקשתי מהנהג, שכשמגיעים לנתניה, אם ארדם, שיעיר אותי. וגם אם אני לא מתעורר שיטלטל אותי חזק, ויוריד אותי, כי אני חייב לרדת בנתניה. אמר: אין בעיה. במהלך הנסיעה נרדמתי, פתאום אני מתעורר כשהנהג מטלטל אותי חזק, ואומר, אדוני, הגענו לתחנה הסופית, אתה צריך לרדת. התחלתי לצעוק עליו, "אמרתי לך להוריד אותי בנתניה," "דפקת אותי," "אני לא יודע מה לעשות עכשיו," "אתה לא בסדר," תוך כדי הצעקות, מגיע הסדרן של התחנה ושואל, "מה הצעקות האלו?" אומר לו הנהג, זה נקרא צעקות? היית צריך לראות איזה צעקות הרים ההוא שהורדתי בנתניה.

הלוויית הרבנית הצדקנית מגור ע"ה

 

הלווית ההמונים: הרבנית הצדקנית מגור ע"ה למנוחת עולמים

בירושלים התקיימה לוויה במעמד המונים לרבנית ציפורה פייגא אלתר ע"ה אשת כ"ק האדמו"ר מגור בעל הפני מנחם זי"ע, והיא בת 98 שנים. 

מצבה החמיר בתקופה האחרונה, ונלב"ע ביום ראשון י' סיון לסדר "בהעלותך את הנרות" כאשר בניה וחתנה הגה"צ שליט"א סובבים את מיטתה, מסע הלוויתה יצא מבני ברק מבית בנה הגה"ח מוהר"ר רבי יצחק דוד אלתר שליט"א שם התגוררה בשנותיה האחרונות, ומשם לביתה שבבניין ישיבת שפת אמת שם היתה דירת חמיה הגדול האמרי אמת זי"ע ושם ציוני הקודש – חמיה מרן האמרי אמת ובנו מרן הפני מנחם זי"ע.

הספידה ליד ביתה בנה הבכור מוהר"ר הגה"ח רבי יעקב מאיר אלתר שליט"א, שקרא עליה את פסוקי "אשת חיל" – "כפה פרשה לעני", סיפר כיצד הסירה מעצמה תכשיט ומסרתו לכלה ביום חופתה.
עוד הספידה שם, נכדה הגה"ח רבי אברהם מרדכי אלתר שליט"א בן בנה מוהר"ר הגה"ח רבי אריה זצ"ל,  שעמד על הכוונה והתכלית שלימדה לראות בכל דבר, וביאר את מאמר הגמ' "נשים במאי קזכיין" הכוונה – ללמוד לחשוב על כל דבר "במאי" במה התכלית, סיפר כיצד ברצותה להסיר מעליו כל עול הייתה מכינה לו יומיום את הנדרש עד שלא הכיר כלל את מיקומי הבגדים בארון ונדרשה לצייר לו את המדפים ומיקומי הבגדים בימים שנעדרה מהבית, על היותה אשה משכלת בעלת ידע גדול, ויכולתה לרכוש השכלה גדולה, אבל ויתרה על כך מכיוון שלא היתה לפי דרכה של תורה.

ההלוויה המשיכה לאחר מכן, לרח' ירמיהו, שם השתתף בהלוויה האדמו"ר מגור שליט"א, והספידה שם בנה מוהר"ר הגה"ח רבי יצחק דוד אלתר שליט"א, שפתח בכך שהננו מלווים את נכד השפת אמת האחרון, עמד על מידת הצנע לכת שהצטיינה בה, שלמרות מעשי החסד הרבים שעשתה הכל נעשה בפשטות והצנע.
תמיד חיתה עם זכרם של אבותיה הקדושים שלאורם הלכה והתהלכה כל ימיה, ליוו אותה ועמם הלכה ואת משנתם מסרה לדוורת הבאים.

לאחר מכן הגיעה ההלוויה לבית המדרש "פני מנחם" של בנה מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שאול אלתר שליט"א שהספידה שם,   על היותה של הרבנית ע"ה מבררת מקחה של אבינו אדמו"ר זי"ע, שעמדה לימינו ולימין הרבצת תורתו והנהגתו כל חייה. המליץ עליה את הכתוב בפרשה "בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" – 'פני המנורה' זה הרבי הפני מנחם זי"ע שהאיר את העולם בתורתו וקדושתו, והרבנית היתה "אל מול" המנורה, שעמדה למולו לברר מקחו ולסייע בעדו כל הימים, "שבעת הנרות" – אלו שבעת ילדיה, שהאירה לכל אחד מהם על פי דרכו, בחכמתה ותבונתה. 

לאחריו הספיד בן הזקונים מוהר"ר הגה"ח ר' דניאל חיים אלתר שליט"א, ראש ישיבת פני מנחם, שסיפר כיצד בהלווית חמותה אשת חבר לכ"ק אדמו"ר האמרי אמת זי"ע, המליץ עליה אדמו"ר הבית ישראל זי"ע, שהיא לא היתה רק "אשת חבר" אלא גם חבר בעצמה, ונאים הדברים עליה גם כן, בהיותה בבחינת 'תורת אמך' שהורתה דעת אמת לצאצאיה ושומעי לקחה, סיפר על מעשי החסד הרבים שלה, ועמד על מידת הוויתור על פרטיותה שנתנה מעצמה כל ימיה, בראשית שנותיה עם התגוררה עם חמותה ע"ה, ולאחר מכן גרה בבניין ישיבת שפת אמת, וכשעלה בעלה הגדול וקיבל את הנהגת העם, גם אז נתנה את ביתה ואת כל אשר לה לרווחת הכלל והפרט בכל צ"ח שנותיה.

משם הסתיים מסע ההלוויה כשלאחריה אלפי מלווים, בבית העלמין סנהדריה, קברה נכרה ליד קברותיהם של בני משפחת נכדי השפת אמת והאמרי אמת זכרם לברכה, ובהם הוריה זצ"ל וחמותה אשת מרן כ"ק אדמו"ר האמרי אמת מגור זי"ע.
ת. נ. צ ב. ה.

ארבעת האחים יושבים יחדיו - והרבי מגור לא יכול לשאת זאת


 

ראש הישיבה הגר"ש אלתר - קריעה


 

הגר''ש אלתר - קדיש על אמו ע''ה


 

הגר''ד אלתר מספיד את אמו


 

האחים הגר''ש שאול ומורינו רבי איצ'ה דוד בהלוויה


 

הגר''ש אלתר בהלוויה


 

האח רבי יצחק דוד לצד בית מדרשו של אחיו מרן הגר''ש אלתר


 

הבן הבכור רבי יעקב מאיר מספיד


 

כ"ק מרן אדמו"ר האהרוני מסאטמאר בנעילת החג


כ"ק מרן אדמו"ר האהרוני מסאטמאר שליט"א חדב"ן כ"ק מרן אדמו"ר מוויזניץ זצוק"ל בעל הישועות משה בנעילת החג בשירת הזמר הידוע של וויזניץ שנהוג לזמרו בקדרותא דצפרא בחג השבועות

שמחת הברית בחצרות אשלג-ביאלא- קומרנא רמת שלמה

 




שמחת הברית בחצרות אשלג-ביאלא- קומרנא רמת שלמה

קהל רב השתתף בשמחת הברית לנין כ"ק אדמו"ר שליט"א נכד לבנו הרה"צ רבי יהודה לייב אשלג שליט"א חתן כ"ק אדמו"ר מקומרנא שליט"א מרמת שלמה, בן הרה"ח ר' חיים ווייס שליט"א נכד להגה"צ רבי אברהם יצחק ווייס שליט"א חתן כ"ק אדמו"ר מביאלא זצוק"ל.שמחת הברית התקיימה באיסרו חג בבית המדרש ביאלא בירושלים. בסנדקאות כובד כ"ק אדמו"ר מאשלג שליט"א שכיבד את כ"ק אדמו"ר מביאלא שליט"א בסנדקאות. בברכות כובד כ"ק אדמו"ר מקומרנא שליט"א ובעמידה לברכות כובד כ"ק אדמו"ר מאשלג שליט"א, הרך הנימול נקרא ע"ש סבו כ"ק אדמו"ר מביאלא זצוק"ל, יצויין כי הברית הראשון במשפחת האדמו"ר זצוק"ל שהרך נקרא על שם הסבא כ"ק אדמו"ר מביאלא זצוק"ל. צילום יהודה פרקוביץ 

ריקודים סוערים בישיבת פוניבז' במעמד סיום עשרות ש"סים לעילוי נשמת רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל


 שמחת התורה: ריקודים סוערים בישיבת פוניבז' במעמד סיום עשרות ש"סים לעילוי נשמת רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל. (ישראל כהן).

הרצאת הרב אמנון יצחק ברמלה


 

את מי מזמינים בצבא להרצאות?


 

צביעותו של דני יתום - קרא לסרב ומטיף מוסר לחרדים


 

שמאלנים צבועים


 

חיבוק הדב של ביידן


 

רדיפת השמאל את הימין דרך הפרקליטות



 

הצביעות של תל אביב - למוסלמים מותרת ההפרדה


 

בעיר הנדחת רמת גן מונפים ב"גאווה" דגלי סדום ועמורה....


 בעיר הנדחת רמת גן מונפים ב"גאווה" דגלי סדום ועמורה....

שלא יתפלאו אם בוקר אחד לא עבות יתברר על גורל זהה לשל הערים התאומות ..

הערב רב בהתגלמותו


 

צמרת הצבא בונה על המחאות


 

השמאלנים הם המשיחיים


 

למה השמאל והתקשורת בטירוף


 

את הקול השפוי לא תשמעו בערוץ 12

 

אבא של החטוף איתן מור תוקף את כתב חדשות 12:
"שאתם צופים בערוץ 12 וגם 13 תדעו במה אתם צופים"

את הקול השפוי שלו לא משמיעים בערוץ 12 כי זה לא מיישר קו עם החמאס/המחאה ועם העסקה.

ביד אחת מדינת ישראל נלחמת במחבלי החמאס וביד השניה מעבירה להם קצבאות ביטוח לאומי מהכסף שלכם

 
הזייה! ביד אחת מדינת ישראל נלחמת במחבלי החמאס וביד השניה מעבירה להם קצבאות ביטוח לאומי מהכסף שלכם.  מסמך רשמי של אמ"ן: "מבדיקה מעמיקה ויסודית- תושבי רצועת עזה ואיו"ש- הזכאים לקבל קצבה מביטוח לאומי, נמצא כי קרוב ל 30 מהם הינם חברים פעילים בארגוני טרור מוכרזים במדינת ישראל-  חמאס וגיהאד איסלאמי". (יהודה שלזינגר).

פרישת גנץ העלה את האלימות בהפגנות


 

רוב האמריקאים בעד גירוש המהגרים


 עמיחי שטיין: תראו את המספרים האלה:  62% מהאמריקנים בעד גירוש כל המהגרים הלא חוקיים מארה"ב. רוב ההיספנים (53%) בעד גירוש המוני. הנה המספרים המלאים

"הפוגה הומניטרית" מאפשר למחבלים להטמין מוקשים בדרכים שצה"ל מפנה


 תיעוד מדאיג מאירוע הנמר שהפיץ הארגון הרצחני  (מנצלים את זמן "הפוגה ההומנטרית" להטמין מוקשים בדרכים שצה"ל מפנה)

מצמצמים לימודי תנ"ך


 יעל אודם: ספרי תנ"ך ריקים הונחו בפתח עשרות בתי ספר בתל אביב ובשרון לצד שלטי מחאה נגד החלטת השר  קיש לצמצם את לימודי המקצוע. שילוט דומה נתלה גם מחוץ לביתו של השר קיש בהוד השרון

תא״ל דדי שמחי לרועי מאחים לנשק: אני מאוד מקווה שיותר לא תעלו על דל שפתותיכם את האי אי אי אי!

תא״ל דדי שמחי לרועי מאחים לנשק: אני מאוד מקווה שיותר לא תעלו על דל שפתותיכם את האי התייצבות אי התנדבות אי אי אי !

 

הסכם עם מי שמפר הסכמים?


 אולי שהגורמים יחליטו שהם לטובת ביטחון עם ישראל בלבד לפני שהם סותרים עצמם תוך כדי דיבור

זאב רווח כנראה צדק


 

ה"ערכים" שלהם זה לשלוח את הכיפות הסרוגות להיהרג ולהיפצע.....


 

תשמעו את לפיד מה הוא אומר על בחירות


 

הברית הלא קדושה מזהמת את המטרה


 

כאב של סבא


 

לא ראווי להקים ועדת חקירה


 

הקוצרים בדמעה


 

תהילים יומי


 

שיעור מיוחד במעלת השכר של נשים צדקניות מפי הרב דוד חבושה שליט"א


 

ההתחזקות היומית