'חדשות 12': רבנים לא מאשרים שימוש באזיק אלקטרוני שהפיילוט שלו יתחיל מחר בנתב"ג "חשש לחילול שבת" .
הבדלי ההשקפות והמציאות החרדית -------------------------------------------- לשליחת חומר: Email: BSHCH120@YAHOO.COM - WhatsApp - 917-204-4752 - P.O.B. 191219, Brooklyn, NY 11219 USA
רשימת הבלוגים שלי
יום ראשון, 28 בפברואר 2021
מבזקים
'חדשות 12': רבנים לא מאשרים שימוש באזיק אלקטרוני שהפיילוט שלו יתחיל מחר בנתב"ג "חשש לחילול שבת" .
מבזקים
רק חרדים? ח"כ רזבוזוב מיש עתיד בהודעה לעיתונות ביום חמישי האחרון: הצלחנו להכניס מטוס עם 178 איש ממוסקבה. .
מבזקים
הציבור החרדי זועם על נציגיו - אחרי היום מה שקרה ומה שקורה בירושלים, יש סכנה מאוד גדולה לצערי או לשמחתי, שהליכוד יאבד את השלטון, הכעס ברחוב החרדי נגד השלטון, ונגד נציגיו החרדים, זה בלתי ישוער, ממה שאני שומע מחברים ידידים משפחה, האלו לא הקנאים שלא מצביעים בדרך כלל, אלא סתם העמך זה שמצביע ל-ג או אפילו לליכוד, ויש הרבה, הפעם או שלא יצביעו בכלל ואם כן זה יהיה סמוטריץ.
מבזקים
כצפוי - בית המשפט העליון אישר את מועמדותה של איבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה לבחירות לכנסת ה-24
מבזקים
מפלגת העבודה הגישה תלונה במשטרה: "לחקור התנהלות ועדת החריגים".
צימוקים
האדמו''ר מויז'ניץ שליט''א הורה למשב''ק הר''ר שאול גרינברג שיענה לכל החסידים המתעניינים כי מנהג חסידות ויז'ניץ ללכת עם מלבושי שבת קודש גם ביום שושן פורים וכן בשנה זו שחל פורים המשולש נוהגים ללכת עם מלבושי השבת גם היום, יום ראשון.
גפני והמגילה מהיחצ"ן
התפללתי עם חכ גפני השנה בפורים במניין החצרות ברחוב קהילות יעקב מול ביתו ונהנתי לראותו במגילה עם חומש כפשוטי העם ולא עם מגילה מקלף.
ומי יושב לצידו של הגר"ח קנייבסקי
מאת חזון איש'ניק
בושה וחרפה
שר התורה ליד מי יושב
מצד אחד חתנו ר שרגא שטינמן
מצד שני לא בנו לא חתנו הגאון הרב קולודצקי רק החצוף יענקוש
האחים הגאונים רבי שאול ורבי דניאל אלתר שליט״א בני האדמור הפני מנחם זיע״א הבוקר אומרים קדיש על ציונו
האחים הגאונים רבי שאול ורבי דניאל אלתר שליט״א בני האדמור הפני מנחם זיע״א הבוקר אומרים קדיש על ציונו לרגל היארצייט שלו שחל היום ט״ז אדר,
סעודה שלישית אצל מרן ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר שליט״א, ומשתתף הגאון רבי מנדל שפרן שליט״א
סעודה שלישית אצל מרן ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר שליט״א,
ומשתתף אב״ד בית הדין של הגרמי״ל לנדא זצ״ל רבה הראשי של בני ברק,
הגאון רבי מנדל שפרן שליט״א,
הרב אמסלם קורא לתמוך בכל החרדים לא רק בכוללים
כל הלומד תורה לשמה כל העולם כדאי הוא לו.
ברור שלומדי התורה לשמה בכוללים ובישיבות הם לכבוד ותפארת לכלל עם ישראל.
ולהם משפט הבכורה.
אולם מה עם כל השאר שזה לא מתאים להם? כשאנו רואים מלכתחילה שאינם ראויים לזה?
בעבורם חייבים לחזור לשיטת התלמוד שחייב האב ללמד בנו אומנות.
אני בעד שכל מי שהולך לעולם המעשה ומשתכר יפה למחייתו יתמוך בלומדי התורה, ולא עוד אלא שכל מי שנמצא בישיבה וזה לא מתאים לו יצא לפרנסה, ואז יתפנו התקציבים, ואפשר יהיה להכפיל את מלגת לומדי התורה כנאה וכיאה למדינה היהודית!
זו דעתי האמיתית, וכל אמירה אחרת בשמי אינה נכונה.
זמן לשנות זמן לעם שלם!
הצבע עם שלם שסימנה רף
בן גביר על בג"ץ תומך הטרור
בית המשפט העליון אישר את מועמדותה של איבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה לבחירות לכנסת ה-24
פורים בבית חבד בפאריז בהנהלת הבית ליובאוויטש בראשות הרב מענדי אזימוב
פורים בבית חבד בפאריז בהנהלת הבית ליובאוויטש בראשות הרב מענדי אזימוב
מאביו של הרבי זצ״ל - כי תשא
מאביו של הרבי זצ״ל - כי תשא
ויאמר ה׳ אל משה קח לך סמים נטף ושלחת וחלבנה סמים ולבונה זכה (כי תשא ל, לד)
בגמרא (כריתות דף ו:, מובא ברש״י עה״פ) לומד ודורש אחד עשר סממנים היו. אף שבפסוק מפורש רק ארבעה נטף ושלחת חלבנה ולבונה זכה
שאלות;
א) למה היו בדיוק יא סממנים?
ב) למה נכתבו בפירוש בפסוק ארבעה סממנים , והשאר שבעה לומדים עפ״י דרש?
ג) הלימוד בעבודת ה׳.
תורת לוי יצחק , חידושים וביאורים בש״ס ע׳ שכא.
חיסון וחוסן 2
אקטואתפילה לשינוי המצב:
בהבהירו (בדרך הקבלה) את ההבדלים שבין תורה ומצוות לתפילה, מביע אדמו"ר הזקן בקונטרס אחרון שבתניא (עמ' קנה) בין השאר את הדברים הבאים.
גם כשיהודי לומד תורה ומקים מצוות וגם כאשר הוא מתפלל, הנה, בראש ובראשונה הוא מוסיף אור באצילות. אולם בהמשכת האור למטה, יש הבדל ביניהם.
שכן, עם לימוד התורה וקיום המצוות, האור הנמשך מטה לעולמות "בריאה יצירה ועשיה" הוא נמשך בהם בדרך של "התלבשות" שבה האור נעלם ונסתר - למשל עם הנחת התפילין, למרות שעם קיום המצוה נמשך בהן אור מ"המוחין העליונים", הרי שהמשכת אלוקות זו היא רוחנית ואינה פועלת שום שינוי במצב הגשמי של הקלף.
מה שאין כן בתפילה, ה"אור אין סוף" הנמשך מאצילות למטה לעולמנו הגשמי, הוא מופיע כאן בגילוי (ולא ב"התלבשות והעלם").
וכפי שהדבר מתבטא בפועל, שכאשר הוא מתפלל על חולה (שבדרך הטבע אין מזור למחלתו) או שהוא מתפלל על גשמים (שלדעת מומחים אין סיכוי בדרך הטבע לירידתם). הנה אנו רואים במוחש, כיצד ה"אור אין סוף" שנמשך מטה (עם התפילה) פעל שינוי של ממש בדבר הגשמי - החולה הבריא, והגשמים להפתעתנו ירדו..
...
הבקשה מהקב"ה:
נצין, שהמצב שבו האדם לא עלינו חולה ואין גשמים וכדומה, גם הוא בודאי רצון הבורא.
אלא, שבתפילה אנו מבקשים "יהי רצון מלפניך", שהקב"ה ישנה את רצונו אלינו וישפיע לנו המשכה חדשה (שלמעלה מההשתלשלות) שעל ידה יתוקן המצב (שנגזר מלמעלה בהנהגה שהיא מצד "סדר ההשתלשלות") ויתהפך הכל לטוב.
...
על ידי "בכל מאדך":
ההתעוררות מלמטה שביכלתה להמשיך לעולם הזה, את ה"אור אין סוף" הבלתי גבולי שלמעלה מההשתלשלות. היא, כאשר ההתעוררות במוחו ולבו, נובעת מאהבת ה' כרשפי אש כשהיא בלי גבול, הנקראת "בכל מאדך".
ולמרות שהאדם בכללותו הוא מוגבל (ומה שאצלו נחשב ל"בלי גבול", לגבי אחרים יתכן שזה יהיה מוגבל). בכל זאת, כל אחד עם אהבת ה' הבלתי מוגבלת שלו בבחינת "בכל מאדך" (המשולבת בתפילתו) ביכלתו לעורר את האור האלוקי האין סופי (שהוא הבלי גבול האמיתי), שישמע את תפילתו.
ויהי רצון מה' יתברך, שיעביר בקרוב ממש את המגפה האיומה מהעולם, וכל חולי עמו ישראל יזכו במהרה לרפואה שלמה ולבריאות איתנה.
הרב יקותיאל גרין
"היום בתניא" יום א' טז אדר
"היום בתניא" יום א' טז אדר
תניא "לקוטי אמרים",
תחילת פרק לה
שנה פשוטה
שתי נקודות להבהרה:
בתחילת הפרק מציג התניא שתי נקודות (המשולבות זו בזו), הטעונות הבהרה.
א. "תוספת באור תיבת לעשותו": - כמובא בעמוד השער ספר התניא מיוסד על הפסוק "כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו".
מפשוטו של מקרא עולה, שה"לעשותו" (העשיה בפועל של המצוות) היא התכלית של "בפיך ובלבבך" (= של לימוד התורה ואהבת ה'). צריך איפוא להבין, מהי החשיבות המיוחדת של המצוות המעשיות.
ב. מהי תכלית ירידת נשמת הבינוני לעולם? - נקדים, שאת מלחמתה בנפש הבהמית, אין הנשמה עורכת מרחוק, אלא כשהיא "מתלבשת" בתוכה. צריך איפוא להבין, מה מטרתה של "התלבשות" זו?
ובפרט, שהבינוני אינו מצליח במלחמתו להפוך את השכל והמידות של נפשו הבהמית לטוב (כצדיק), אלא רק לגרשה מהמחשבה ומהדיבור ומהמעשים שלו. אם כן, אם אחרי כל המלחמה בנפש הבהמית, היא נשארת בתוקפה ובגבורתה כתולדותה. בשביל מה ירדה נשמת הבינוני לעולם? האם כל יגיעתו בעולם הזה לא היתה לריק?
...
תשובת אדמו"ר הזקן:
נכון שאין הבינוני פועל על "מהותה ועצמותה" של הנפש הבהמית. אבל על שלשת "לבושיה" יש לו כן השפעה (שכן, אותם הוא כן יכול להפוך מרע לטוב).
וממילא, אל לו לבינוני, לראות את מלחמת נשמתו בהתלבשותה בנפש הבהמית, כיגיעה לריק.
אלא אדרבה! עליו לראות את ההישג שלו, שהוא בבחינת "כפלים לתושיה".
על הבינוני לשמח את לבו בעובדה, שה' שוכן איתו בתוך תורתו ועבודתו - הישג שבו זוכה האדם על ידי העשיה בפועל, ולא על ידי המידות שבלב.
...
"בהקדים לשון הינוקא":
כהקדמה לביאורו, מביא רבנו את דברי הינוקא בזהר, אשר לפיו, השכינה השורה על האדם דומה לאור הנר - שכדוגמת האור הנתפס בפתילה באמצעות השמן, הנה כך גם השכינה (האור) שורה על הגוף (הפתילה) על ידי המעשים הטובים (השמן).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך.
*לשאלות ולקבלת התניא ישירות, נא להתקשר אלי בוואטסאפ 0548094265
*בברכה ובתודה!
*הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד) מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם"
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
ווארטים
רחמנות על הבעל הוקרא אם היה צריך לקרא את כולם בנשימה אחת היה נחנק!
למה קוראים את עשרת בני המן בנשימה אחת?
כדי שלא יספיקו להגיש בג"ץ.
תשובה: שכתוב: "אמר ל-מאומן"
"אין אסתר מגדת מולדתה ואת עמה"
הגאון ר' אייזל חריף היה אומר : זה שאשה תוכל לשמור סוד. זה הנס הכי גדול של פורים.
סעודת פורים תשפ''א אצל הגה''ח ר' יצחק אהרן פויגעל שליט''א רב דקהילת יאווזשנא מאנסי
סעודת פורים תשפ''א אצל הגה''ח ר' יצחק אהרן פויגעל שליט''א רב דקהילת יאווזשנא מאנסי
שמחת פורים אצל הגה''ח רבי יצחק פריעדמאן שליט''א
שמחת פורים אצל הגה''ח רבי יצחק פריעדמאן שליט''א מגדולי משפיעי ברסלב בביתו בבוומסב''ג, נראה גם הרב אליהו פאדווא שליט''א גבאי נאמן דבית המדרש ברסלב בוומסב''ג.
האדמו"ר מויזניץ עם ר' חיים משה פלדמן ונכדו הבחור מסדיגורה
מרן רבינו שליט"א בשמחת פורים רוקד עם הנה"ח רבי חיים משה פלדמן הי"ו ונכדו הבה"ח שמעון מנחם נחום פרידמאן בן האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל