רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 31 באוגוסט 2018

ויזניץ - מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

קל לזרוק על האחר לא אוהבים כשעוסקים בך, זה המצב בויזניץ, בניו של ה'ישועות משה' נקלעו למצבים קשים, ובמקום שכל אחד יתקן ויעסוק בעצמו מעדיפים לעסוק באחר, וככה אנו עוברים עתה חגיגה של השמצות ומלחמה קשה של צידי ויזניץ כל צד מספר על האחר ו'דואג' לשפיותו של האחר, כאשר שניהם זקוקים לרפואה גדולה

ויזניץ בקריה, וויזניץ במרכז, נקלעו למצב פנימי קשה. בויזניץ של ר' ישראל אכזבה קשה, הם משוכנעים היו כי לאחר ר' מאטאלע תוך כמה חדשים כל ויזניץ עוברת אליהם הם יהפכו להיות ויזניץ הענקית והגדולה וכל האחרים יהיו להם מקסימום שטיבלאך קטנים אדמורי"ם בסדר גדול קטן, אז הם לומדים לדעת כי אין בדעת חסידי רבי מאטאלע להפוך להיות חסידי ר' ישראל, החלום הזה שהיה לאנשי ר' ישראל שהם הולכים להכפיל את עצמם ואולי אף להיות החסידות הגדולה מבינם לבין גור ובעלזא זה כבר לא יקרה. בניו של רבי מאטאלע בונים את עצמם חזק, בינתיים שלום בין האחים שמפרגנים זה לזה, ובכמה מקומות הם הפתעות הצלחה, קחו את ויזניץ מונסי בלונדון הוא הצליח בענק פתח חסידות במקום שהיה שומם, בלונדון לא היה דבר כזה טיש בליל שבת עכשיו יש, הוא כבש את רוב חסידי ויזניץ בלונדון חלק גדול לא היה בעבר חסידי רבי מאטאלע, עד כדי שבאים אליו גם ממדינות אחרות באירופה

לומר זאת בגלוי ובכאב אי אפשר, אז חיפשו מתחת לאדמה במי להוציא זאת, ואין טוב יותר מהמנדליסטים, שם נודע להם על הגבאי של ר' מנדלי שנשא דברים בפני הבחורים סיפר להם היסטוריה ובין היתר על שנות הגלות של רבי ישראל ולמה הוא סולק מבית אביו, והם קראו למלחמה, הזהירו את רבי מנדלי שאסור לו לבא אליהם לאירועים כלשהם יחד עם אותו יוקיל, ולאחר זמן מאוד קצר פתח ר' מנדלי בשוואנצנות וזה כבר הספיק בשביל שיוכלו להוציא את כל הזעם שיש להם על ויזניץ מונסי על המנדליסטים

כאן צריך להוסיף עוד משהו חשוב, כי ר' ישראל מאוד לא אוהב מה שעושים בניו של רבי מאטאלע שהם קוראים לעצמם ויזניץ ושם העיר, הוא רצה שיקראו לעצמם ויזניץ-מונסי ואז שם העיר שיבחינו שהם בדרגה שלישית וכי רק הוא יכול לקרא לעצמו ויזניץ לבד, הם לא הסכימו בשום אופן, הם קוראים לעצמם ויזניץ בטענה כי האבא שלהם היה אותו יורש על השם ויזניץ

מכאן נעבור לקורה אצל רבי מנדלי, הוא פתח בשוואנצנות שלו הוא זרק פצצת אטום, הוא מעולם לא זכה לתשומת לב כפי שהוא זכה וזוכה מאז שלועגים לשיר שלו, זה הפך להיט, ר' מנדלי אינו מתרגש וממשיך להחדיר בחסידיו את השיר שלו ותובע התבטלות של יותר ממאה אחוז, ובכינוס שערכו אתמול במונסי שם קרה משהו מאוד מעניין, הוא הגביל את השוואנצנות וקובע כי לא בכל המדינות יש לשיר את השיר הזה, למשל במונטריאול הוא ציוה כי רק במקומות מסויימים ובזמנים מסויימים בעוד שבמקומות אחרים הוא תבע יותר. הבן שלו ר' חיים מאיר שנשא דברים לפניו הסביר כי מטרת השוואנצנות היא לחזק את האמונה, הם ניקו את האורוות חלק עזבו, והחלק הקיים הוא רוצה להחדיר בהם אמונה ברבי שלהם כפי שלא רואים בכל מקום אחר

רבים וטובים לועגים לדרך שהוא עושה זאת, זה נראה כמו רודנות כזה שתובע שימסרו את הנפש למענו, ישנם מי שסולדים מן הגישה הזו, ואפשר להבין את המתנגדים לכך, אבל הוא אומר כי מי שזה לא מתאים לו שיילך לויזניץ אחר, יש היום הרבה ויזניץ והדלת פתוחה הוא לא כופה על אף אחד לשבת אצלו

יש מי שאומרים כי המקור לדברים הוא שגעון גדלות וכי הוא קצת מעורער בנפשו אפשר בנושא להתווכח מהיכן זה נובע, מה שנכון כי בנו לפחות בחור טוב כזה אשר בעתיד יעלה את החסידות הזו על דרך המלך, הוא הנכד הכי מוצלח של הישועות משה, בזה כמעט ואין חולק

המצב החדש הזה הוביל שבינתיים כל צד מכה באחר ועוסק בפוליטיקה הפנימית של האחר, הסערות הגדולות של השבוע האחרון זו תוצאה של מכות ששני הצדדים מכים זה בזה. השאלה כמה זמן זה ימשך, התקוה כי זה יסתיים ומהר, אחרת הרבה זמן נסבול מכך, ויוביל לקרע ומחלוקת קשה, דבר שמבקשים למנוע. מה שטוב היה בויזניץ שלפחות כלפי חוץ זה נראה היה כשלום  סביל כזה שרואים את זה לצד זה בשמחות ובאירועים, השאלה עתה האם זה עוד יקרה או שחלילה פורצת מחלוקת קשה שתהיה דוגמת מקומות אחרים

גורמים בשני הצדדים עושים הכל לעצור בעד המחלוקת המיותרת הזו, כך שתבא הוראה שאף אחד לא יתערב בקורה אצל השני, אבל האם יצליחו? ימים יגידו!

חיים שאולזון

מצב הישיבות בימינו - סכין בלב הישיבה ובוהאש בפונוביז'

אין טוב מחודש אלול לחשבון נפש, אלו ימים שכולם צריכים לעשות חשבון כזה ולאחר שבוע שעברנו אין צורך לחפש, זה זועק לאן הגענו איך קורה שבאלול בחורים בישיבות הליטאיות מסוגלים להגיע לשפל שכזה, באחת הישיבות בחור לוקח סכין ומחדיר בלבו של בחור אחר על מנת להורגו ממש, רצח פשוטו כמשמעו, כך זה נשמע מעדויות הבחורים נקוה שיתברר כי הבחור מעורער בנפשו דבר שעד לשעת כתיבת שורות אלו לא נראה שזה ככה, ואם לא היה מספיק עם סיפור שכזה, הגיעו המהומות בפונוביז' שהספיקו להזכיר לנו לאיזה שפל הגיעו בישיבות, על מה רבו? בחור התיישב על כסא ונדמה היה לאחר שזה לא המקום שלו ופתח במלחמה שהפכה את כל הישיבה, ואם חשבו שיום אחד מספיק, אז הגיע היום האחר, והפעם הביאו בוהאש לישיבה להסריח את האולם שלא יוכלו לעמוד שם ככה להבריח את הבחורים

וכל זאת לאחר מה שעברה ישיבת חברון רק לפני כמה שבועות, הישיבות הליטאיות עוברות תקופה קשה כזו המוכיחה כי החינוך שם התדרדר פלאים, לא רק שהאלימות שבעבר היתה חבויה ועתה היא ניכרת, זו הפכה להיות השולטת, ככל שאתה אלים יותר אתה חזק יותר, ולא רק חזק אלא שולט בישיבה. אם בעבר היה לראשי הישיבות את הכח לא עוד, הבחורים שולטים. מה לנו יותר ממה שהיה בישיבת חברון שם הבחורים לימדו את ראשי הישיבה פרק שהם נאלצו לברוח חששו להכנס לישיבה, ועתה בפונוביז' אין מי מראשי הישיבה שיש לו את הכח להשליט סדר, המצב הזה נמשך שנים ואי אפשר לעצור את זה

המציאות שכל כך הרבה בחורים יכולים להתנהג כך זה אומר כי החינוך הליטאי התדרדר לתהום, אין עוד כל רספקט לראשי ישיבות, אין עוד פחד מהם, הם אלו ששולטים הם אלו שקובעים ועל פיהם ישק, עד שמספרים כי ישנם ראשי ישיבה שמתחנפים לבחורים ודרכם הם מצליחים לשלוט אחרת הם מפחדים להכנס לישיבה

מדובר במצב שנמשך שנים ולא ראינו שראשי הישיבות יתכנסו ויעסקו בנושא יעשו משהו בענין. שימו לב, לאחר מה שקרה בחברון, לאחר מה שקרה בישיבת כנסת הגדולה ולאחר מה שקרה בפונוביז' לא שמענו את ר' חיים קנייבסקי קורה לראשי הישיבות לביתו ודן עימם על מה שעושים לתקן את המצב הזה. בבית ר' חיים עסוקים בכל טינופת פוליטית התדרדרו שם עד לעפר עוסקים בבוץ הכי טובעני, אבל במה שזה תפקידם במיוחד כאשר הם מבקשים להיות מנהיגי העולם הליטאי, כאן הם מתעלמים, ואין זה פלא שהמצב הזה הולך ומתדרדר, אם במצבים כאלו לא שומעים את קול התורה, אז מדוע שלא ימשיכו במעשים הללו

האלימות שפשתה חזק לעולם הישיבות הליטאיות מכלה כל חלקה טובה, ואם לא יעצרו אותה זה סופן של הישיבות, ראשי הישיבות יהיו כמו רקטורים באוניברסיטאות שיזדקקו לקולות הסטודנטים, זה מה שקורה כרגע בישיבות, אלו הפכו להיות אוניברסיטאות בשם ישיבות ולא עוד ישיבות במובנם של הישיבות שהיו

חיים שאולזון

גפני: אקיים הסכם איפה שנח לי יש לי את ר' חיים קנייבסקי ואיני חייב לקיים הסכמים חתומים

צריך להיות עז פנים ואף גרוע מכך לכתוב מכתב כפי שכתב משה גפני היום, הוא טוען במכתבו כי אכן יש כמה הסכמים אבל הוא תובע לקיים רק באלעד באשר למקומות אחרים אינו רוצה להתייחס, שם הוא לא מבטיח כלל לקיים, הוא מבקש לקיים רק היכן שהוא זה שצריך לקבל, היכן שהוא צריך לתת שם אינו מתכוון לקיים, ומאיים כי אם לא תתן היכן שנוח לי יש לי את ר' חיים קנייבסקי ועמו אשדוד אותך

זה תוכן מכתבו. הוא תובע קיום ההסכם באלעד אבל אינו רוצה לקיים במקומות האחרים כולל בית שמש, הוא לא רוצה כלל להתדיין על בית שמש הוא רוצה רק על אלעד מפני ששם עכשיו התור של דגל התורה לקבל, ובאשר למקומות היכן שהתור של שלומי אמונים לקבל הוא לא רוצה לעסוק בכך, מפני ששם הוא זה שצריך לתת

מדובר כאן בשוד לעיני השמש, גפני מרשה לעצמו לשדוד ומאיים יש לי את ר' חיים קנייבסקי ועמו אשדוד אותך, זה תוכן דבריו, האם מותר להסכים לדבר כזה. אין זה משנה במי מדובר, יהיה זה מי שלא יהיה, מדובר כאן בגזילה לעיני השמש, ורק בשל כך חייבים למחות ולהצביע נגדו ונגד כל מי שנותן יד לגזילה והונאה. הסכמים חייבים לכבד כולם בלי יוצא מן כלל. שלומי אמונים צריכה לכבד באלעד, ודגל התורה חייבת לכבד בבית שמש, לומר כי רק באלעד יקיימו ובבית שמש לא, ככה מדבר שודד ולא אדם ישר

חיים שאולזון

האם ראשי ישיבות הפכו לפוליטיקאים?

משהו מאוד מוזר קורה בירושלים, על פי הפרסומים הכינוסים לקראת ריצתה של 'דגל התורה' בירושלים נערכים בביתו של ר' דוד כהן ראש ישיבת חברון, יחד עם כמה אחרים עסוקים בשבועות האחרונים בפוליטיקה כבדה כזו אשר בעבר היו באים אליהם לשאול עצה ולהחליט, עתה לא עוד, הם גם העסקנים עד כדי כך שהם מובילים את האג'נדה הם אלו שנוסעים לבני ברק לקבל סיוע מרבנים נוספים, לא עוד עסקנים אלא הם בכבודם ובעצמם

השאלה היא, האם זה טוב ובריא, או שמא הם גורמים עוול לציבור החרדי ולעתידו, בעוד שבעבר ידענו כל אחד מה מקומו  וראש ישיבה במעמדו במיוחד חבר מועצת גדולי התורה היה מעמדו מעל העסקנים, הוא הפך להיות יותר פוליטיקאי מאשר ראש ישיבה, עד כדי שהוא מצהיר הצהרות של איך שהיה רוצה לראות את השותפויות העתידיות של דגל התורה

זכותו לדעתו, אבל באשר לפעילות היומיומית ומי שצריכים להיות ה'פני' כשעסוקים בפוליטיקה אלו לא ראשי הישיבות שצריכים להיות בכמה דרגות מעל בשביל שנקבל את דבריהם כהכרעה תורנית. במצב שנוצר ר' דוד כהן למשל מקבל צביון של פוליטיקאי ופחות של ראש ישיבה האם זה בריא?

ב'דגל התורה' מרוצים מן המצב הזה, בשביל שיווצר מצב שכאילו שבצד של אגודת ישראל ניצבים פוליטיקאים ובצידם רבנים וראשי ישיבות, ולשם כך לא איכפת להם שתדמית ראשי הישיבות נהרסים ומושפלים עד עפר, אז צריך לזכור מי שמשפילים ופוגעים קשות בכבוד התורה אלו אנשי דגל התורה העושים טעות קשה שיפגע בעתיד היהדות החרדית

חיים שאולזון

ירושלים החרדית נערכת לחייים ומוות - ההתמודדות העצמאית תעשה סדר לעתיד

בכל המפלגות החרדיות הלבבות דופקים, איש לא בטוח בתוצאה, מתמודדים על חיים ומוות עתידיים, מה שישיגו כאן זה מה שיהיה להם בעתיד, ולכן לא תהיה ברירה למפלגה כלשהי אלא להפשיל שרוולים ולצאת למלחמה ממש, כל קול עלול להכריע לא רק את הבחירות האלו גם את העתיד, מפני שעל פי זה יקבע מה חלקה של כל מפלגה

זו הפעם הראשונה שמספר הסיעות החרדיות ודתיות בירושלים יהיה גדול מבעבר שפירושו שהקולות יתחלקו בין יותר חלקים. בדגל התורה התוצאה המספרית לא כל כך חשובה כמו האחוז ביחס למחבלים שזה לפני הכל, אם חלילה יתברר כי אינם פי חמש או שש מהם אלא רק פי שניים או שלשה מצבם לא חזק. וככה ביחס לאגודת ישראל שלטענת דגל התורה הם פעמיים וחצי מהם דבר שמאוד קשה להשיג. כל מספר הוא בעייתי פרט אם הם יוכיחו מספרים רציניים כאלו שאינם מטילים בספק כי הם המובילים בעיר

בש"ס המצב לא פחות קשה, מפני שזו הפעם הראשונה שמתמודדת מפלגה חרדית אחרת עם נציגים ספרדים שעלולים לגרוף נתח רציני מש"ס של העבר, ובאגודת ישראל המצב קשה מאוד, מפני שהיום החלוקה מעוותת מאוד, פרט לשלומי אמונים שמצדיקה את המנדט שלה, בכל מצב היא תכניס שניים ויותר גור בעלזא וויזניץ אין לאף אחת מהם מנדט מלא. מצבה של גור טוב מן השלשה ואחר כך בעלזא ואילו ויזניץ בירושלים לולא היתה חלק מאגודת ישראל הכללית לא היו מצרפים אותה לשום סיעה מפני שאין לה קולות מספיק ששוה יהיה לסכן מנדט

בכל המפלגות החרדיות ייאלצו לעשות הרבה חושבים איך להרכיב את הרשימה, ויחד עם זאת לצאת למלחמת חיים ומוות כזה שאי אפשר לוותר על קול בודד, זו תהיה אחת המלחמות המעניינוות ביותר שידעה בעבר ירושלים, היא תהיה מקומית וקשה והשאלה הכי חשובה כאן האם הרבנים יתערבו או שהפעם בירושלים לשם שינוי ישאירו לרשות הציבור את ההצבעה מבלי שהרבנים מתערבים, אלא אדרבה הרבנים כולם יחתמו על מכתב משותף שכל יהודי חרדי יצביע למען מפלגה חרדית ושכל אחד יחליט לעצמו איזו רשימה קרובה לליבו

אין זה פלא מדוע 'דגל התורה' כבר מתארגנת ומקימה מטה בחירות כל יום זה הפסד, רק היערכות חזקה תבטיח את ההצלחה, ולא יהיה זה פלא אם מפלגות אחרות יתחילו גם הם. ש"ס אמנם כבר הצהירה על הקמת מטה כזה, באגודת ישראל עדיין לא שמעו שהמטה עובד הם ייאלצו לעשות זאת מהר

חייבים לקחת בחשבון כל מצב. רבני דגל התורה אמנם ציוו לעשות זאת ברגיעה, אבל האם שייכת כאן רגיעה כשמתחרים על כל קול? קשה להאמין, הלואי שנטעה וכי הבחירות האלו יעברו בשקט, זה יהיה אחד מפלאי הבריאה ואולי באמת ימות המשיח

אבל שוב, טוב שזה קורה, צריך לעבור את הסיבוב הזה פעם אחת אחרת לא נצא מן התסבוכת שאופפת אותנו בכל ערב בחירות

חיים שאולזון

מה לך הרב יצחק דוד גרוסמן במועצת הרבנות הראשית?

בימים אלה הוא שוב עלה לכותרות מפני שמצאו כי במשך שנים הוא חבר מועצת הרבנות הראשית ובקושי משתתף בישיבותיה, הוא זקוק ככל הנראה לתואר ולא לישיבה בה

פלא גדול הוא לשם מה אדם נלחם להיות חבר במועצה כזו כשהוא כלל לא מתכוון לשבת שם, אז אני ינסה כאן להסביר מדוע הוא לא משתתף בה, ואיך שהוא חצוי רוצה לחיות בכל העולמות ובמקרה הזה מתנגש בדבריו ובאביו אם נכונים הדברים שאמר

למי שהספיק לשכוח, כאשר התמודדו על הרבנות הראשית הרב יצחק דוד גרוסמן היו לו סיכויים מצויינים להיות הרב הראשי לישראל אבל אמר כי לא יתמודד מפני שאביו היה קיצוני נגד 'הרבנות הראשית' ובחירתו לתפקיד כזה תהיה פגיעה באביו

כאן נשאלת השאלה, אם זה כך, אז איך אתה יושב ב'מועצת הרבנות הראשית', ממה נפשך, אם אינך רוצה להיות הרב הראשי בגלל התנגדות אביך למקום הזה איך אתה פוגע בו בישיבת במועצה הזו

ההסבר לכך הוא מאוד פשוט, הוא חבר על הנייר אבל מעשית לא מגיע לשם, מפני שכל פעם שהוא נכנס לשם הוא מרגיש שהוא מחדיר סכין ללבו של אביו, ולכן הוא משחק משחק כפול, חבר במועצה אבל לא משתתף בה

חיים שאולזון

האלול והצביעות - במה הם עוסקים בחודש הזה

מאז הייתי בחור בישיבה, 'אלול' היה חודש שהזיזו הכל, לא עסקו כמעט בשום דבר אך ורק בלשבת וללמוד, הקדישו קצת יותר למוסר והכנה לראש השנה, אבל העיקר היה לא להפסיד רגע של לימוד ופחות דברים בטלים, חוץ מדברים הכרחיים דחו לאחרי החגים, ובישיבות מסויימות במיוחד בדורנו זה האחרון אסרו להתחתן בחודש אלול עד כדי שישנם ראשי ישיבות שהחרימו חתונות של מי שכן התחתנו בחודש הזה. אלול היה חודש שהתרחקו מכל ריב ומדון ומה שמרבה מחלוקת

והנה, ה'אלול' השנה יכנס להיסטוריה כאחד החדשים שהעולם הליטאי כולו מקצה לקצה היה עסוק בטינופת ממש, כל יום סיפורים חדשים, הסכמים שצצו שונו ובוטלו ובאו חדשים השמיצו זה את זה, כתבו פשקווילים ועד כדי שבאלול יצאה הודעה כי בירושלים יתמודדו הליטאים לבד דבר שמרבה מחלוקת ומחדיר אווירת מלחמה, ואם תאמרו מה יעשו במצב כזה, האמת היא כי יכלו להחליט את ההחלטה הזו למחרת יום הכיפורים ולא באמצע אלול

השאלה שאני מציב כאן, האם 'אלול' זה באמת 'אלול', או מדובר במשחק של מילה בלבד, לשחק אותה 'אלול' עד שזה בא למעשה כאשר צריך להתמודד עם זה, שוכחים מן ה'אלול' יש דברים יותר חשובים מ'אלול' במיוחד כשעוסקים בפוליטיקה

האם אין מרגישים ראשי הליטאים כי העיסוק בנושאים פוליטיים במיוחד עירוניים שהם צביעות למושג של 'אלול' האם באמת אי אפשר לדחות אותם לעוד שלשה שבועות? ואם האמינו שזה בוער מדוע המתינו ל'אלול' ולא סיימו הכל לפני 'אלול'

עדיף שלא נשחק צביעות ונצעק 'אלול', גם אם יאמרו כי 'אלול' מיועד רק לתוככי הישיבות כל ילד יודע כי בימינו הצעירים מתעניינים בכל פרט ובכל פשקוויל ובמקום לפטם אותם עם תורה ומוסר מפטמים אותם בפוליטיקה

חיים שאולזון

כששרפו את תמונת אלי ישי לא שמעתי את ראשי ש"ס נזעקים

כל אלימות חמורה ואסורה ולא רק שיש לגנותה חייבים להיאבק ולהילחם בה בכל הכח, ישנן מספיק דרכים לגיטימיות לכל מאבק ואין צורך בשריפת תמונות ויהיה זה מי שלא יהיה מן הימין או מן השמאל, דיים, חרדים או חילונים, מי שעושה דברים כאלו הוא בדרך כלל מן הירודים, מפני מי שיש בו קצת אינטלגנציה מבין שבדרך הזו מפסידים את המאבק כולו

ובכל זאת איני יכול כאן שלא לשאול את ראשי ש"ס מה לכם כי נזעקתם, יש לי תמונות איך שאנשי ש"ס בתקופת הבחירות הסוערות שרפו את תמונות אלי ישי. יש לי תמונות של אחרים ששרפו, את מי שעשו מהם בובות, ולא אאמין להם אם יאמרו כי אינם יודעים כי במאה שערים שרפו אפילו רבנים חשובים, ואם אינכם זוכרים אז ההיסטוריה תלמד אותכם שאפילו את תמונות הרב קוק שרפו, ואיני רוצה להזכיר את אותו גדול בתורה שהלך לעולמו השנה שמתחת לתמונתו כתבו 'עמלק' ושרפו ולא ראינו אותכם נזעקים

הצביעות כאן זועקת לשמים, כשמדובר באריה דרעי מוחים אך כשקנאים שרפו את תמונת הרב שטיינמן לא שמעתי אותכתם זועקים זה כלל לא הזיז לכם

ומכאן לאותם מי שפרסמו הודעת גינוי על המעשה הזה, אם הייתם עושים זאת בכל מקום, אשריכם. אבל רק לצורך חנופה, כאשר מעלימים עין מכל כך הרבה ששרפו את תמונותיהם ולא פרסמתם הודעה כלשהי, אז בבקשה תעבדו על אחרים שאתם מתכוונים למה שכתבתם, עשיתם זאת לצורך פוליטי בלבד

חיים אנו בעולם שכולו שקר וצביעות כולל אצל החרדים, ושריפת תמונות בובות של גדולי עולם לא הזיז לכם, שריפת תמונות עסקנים לא הזיז לכם, אז אתם האחרונים שנתייחס אליכם ברצינות

חיים שאולזון

מחירי המקומות לראש השנה בקהילות הגדולות - סקנדל

קיבלתי מהרבה מקומות תצלומים של מודעות עם המחירים לכסאות בראש השנה ויום הכיפורים וזה לא יאומן אלו סכומים מבקשים, וכשלאדם כמה ילדים הוא זקוק למשכורת חדשית מלאה רק עבור תשלום לכסאות הללו והשאלה היא, האם מותר לתבוע ולבקש סכומים כאלו, או שבאיזשהו מקום מוטלת האחריות על המנהיגים מי שעומדים בראש כל אחד במקומו לעצור בעד הסחיטה הזו. אסור לשכוח שרוב ורובו של הציבור אינו עשיר אינו משתכר במספרים שיאפשר לו לשלם סכומים כאלו, נאלצים לקנות מקומות מפני שרוצים להיות במקום, ולאו דוקא מפני שזו בחירה, חלקם הגדול בגלל חשבונות צדדיים, אומר לי יהודי, כי זה מבחינתו עוד תשלום של מס שנתי שעליו לעבור אותו אחרת הוא יאבד את מקומו בחברה שהוא חבר בה

כל כך הרבה מחפשים כסף לעבור את החגים רק לצרכי הבית בקושי הם מצליחים לגלגל את הסכומים הדרושים וכאן נופלת להם עוד הוצאה ענקית, והשאלה היא, האם מותר להשחיר ליהודים את הראש השנה להכביד עליהם בצורה שכזו בגלל שפלוני או אלמוני רוצה שיהיה מספיק כסף בקופה בשביל שיוכל להחזיק את בניו נכדיו וניניו אחריו?

איך זה שלא קם אדמו"ר וקבע תקנות של מקסימום, פלא בגור שלא שמענו על דבר כזה, אני זוכר את ה'לב שמחה' זצוק"ל שבדברים האלו היה לוחם ממש ואוסר ד' מינים מעל מחיר שקבע, אותו דבר שטריימלים ועוד דברים כאלו, ככה ידעו הסוחרים מראש לא לבקש סכומים כאלו

מרוששים את הציבור על מה שלא צריך, הימים הנוראים צריך להיות פתוח לכל חבר בקהילה ואף לעוד יהודים המבקשים להתפלל, זה לא צריך להיות לכולם בחינם, מי שהפרוטה מצויה בכיסו צריך בעצמו להבין כי צריך לתת מפני שגם הקהילה צריכה להתקים, אבל אסור שראש השנה תהפוך להיות מקור לסחיטת מי שאין לו

חיים שאולזון

מטרת דרעי לסכסך את האשכנזים ולהשתלט על כמה שרק אפשר

עוברים אנו תקופה מאוד מעניינת, מי שהיו החברים הכי טובים בשני העשורים האחרונים הפכו ליריבים הכי גדולים, ולא מפני שהם לא יכולים להסתדר בינם לבין עצמם, אלא מפני שיש גורם מסכסך באמצע מי שאינו מן האשכנזים, המבקש להיבנות על חשבון מחלוקת פנים אשכנזית

בין דגל התורה ושלומי אמונים היתה חברות וקשר חזק במשך של שנים, משה גפני יושב על כסאו כיו"ר ועדת הכספים בזכותו של מאיר פרוש שהצביע בעדו נגד ליצמן. הליטאים שולטים בחינוך עצמאי בזכות הקולות של שלומי אמונים, מי שיעבור על היסטוריית המאבק של דגל התורה עם גור ימצא כי מאיר פרוש היה המושיע שלהם, ועתה הפכו להיות שונאים ממש, ולא מפני ששלומי אמונים לוקחים מהם מאומה, אלא מפני שאריה דרעי עבד חזק על משה גפני כאילו שיעשו ברית ביניהם וסיכסך בין גפני למאיר פרוש וזו התוצאה

לשם מה עושה זאת אריה דרעי. הוא נקלע למצב קשה, ברחוב הכללי הלא חרדי הוא חלש הוא מאבד את כל הכח שם, הוא נשאר עם פירורים ממש. כל עוד היה חי הרב עובדיה יוסף היה לו מה למכור להם, הרב שלום כהן הוא 'חרדי' נטו אין לו את הכח הספרדי כללי עממי שהיה להרב עבודיה יוסף ואין לו מה למכור להם, נשאר לו רק העולם החרדי שקודם השתלטו עליה כמעט ורק אגודת ישראל ודגל התורה, ש"ס מבקשת לקחת נתח גם מכאן ובשל כך דרעי צריך לשבור את החרדים האשכנזים מבפנים, וזה מה שהוא עושה

זה לא יעזור לו הרבה מפני שהציבור החרדי אינו גדול כל כך ביחס לציבור הכללי עממי דתי ומסורתי, ולכן הסקרים נותנים לו מספרים נמוכים מאוד ביחס למה שהיה, בשביל להציל את עצמו הוא צריך למצוא דרך איך לצאת לאותו ציבור מזרחי שהוא מאבד מדי יום בשל 'חרדיותו', אבל אין לו עם מי ועם מה והוא הפך להיות מתחרה על אותה קופה, וכאן הבעיה

הטפשות הגדולה של משה גפני שאינו חוזה את העתיד וכי בסופו של דבר הוא יקח לו את המרביצי ועוד קבוצות ספרדיות שהם חלק מדגל התורה ויעברו לש"ס. הוא זקוק לדרעי עתה בשביל משקל נגד ליצמן ולא לוקח בחשבון כי מחלוקת עם שלומי אמונים תעלה לו ביוקר בעתיד, כולל בבחירות הנוכחיות, מפני שבמחלוקת מן הסוג שמתפתח נפסיד הרבה יותר ממה שנרוויח והמציאות תוכיח

חיים שאולזון

שיטת הבחירות למועצת הרבנות הראשית - מאפיונריות

גם כאשר הציבור לא תלוי בהם ספק אם מותר לערוך בחירות כאלו ובמיוחד כאשר עוסקים במוסד שאלפים תלויים בהם במשך שנה עשרות אלפים עוברים את מוסדותיהם וגורלם תלוי בהחלטות של כמה המכונים 'רבנים' אך נבחרים פוליטית ואין ספק כי הכרעותיהם יותר פוליטיות ופחות ציבוריות

מועצת הרבנות הראשית הוא גוף שכופה עצמו על אלפים ורבבות בישראל, וכרשות כזו הציבור הוא זה שחייב לבחור אותה, אבל זה לא קורה. בימים אלה נעשה דיל בין כמה מפלגות כי אותם מי שהיו ימשיכו, ולא נותנים אפשרות לציבור לומר את דברו האם הוא מרוצה מהחברים שם או מבקש להחליפם. אין זה סוד כי כמה מן החברים מושחתים מי שחשודים על עיסקאות של סכומי עתק על גב הציבור שמשלם זאת, מינוי של בני משפחה, ויש גם מי שכמעט ולא הופיע, הכל טוב וישר כאשר עוסקים בפוליטקה שהיא יסוד השקר, אבל אסור וחמור כאשר עוסקים בצרכי ציבור

צריך לעשות סוף לשיטת הבחירות הזו, שקבוצה קטנה בוחרת את חברי המועצה, צריך להעביר את הבחירה הזו לציבור כפי שנהוג בהרבה מדינות שביום הבחירות בוחרים הרבה רשויות, וגם זו צריכה להיות ביניהם. ועל הטענה כי חילונים הם אלו שיקבעו, טענה זו היתה טובה אם היו בוחרים בדרך ישרה והגונה, ולא בעזרת דילים מלוכלכים, במצב הזה עדיף שהציבור הוא זה שיקבע מי יישב שם, כי בסופו של דבר הבחירה חייבת להיות של רבנים בלבד

חיים שאולזון

מדוע שותקים הרבנים לאותם שנעצרו על לקיחת מחשבים למען התלמידים בישיבות?

מדובר באחד הסקנדלים הגדולים ביותר ובמקרה הזה לא אתפלא אם הם ייענשו חזק למרות שיתכן והגניבה יחסית קטנה יותר, אבל החוצפה כאן היא גדולה מפני שמראש הכל היה מתוכנן לשם גניבה

קבוצה מהעובדים עם הישיבות והתתי"ם בניו יורק פנו לממשלה וביקשו עזרה פדרלית לקניית מחשבים ומכשירים טכנולוגיים לתלמידים שאין הפרוטה מצויה בביתם, הממשלה נתנה להם 14 מיליוון דולר לקניית מחשבים, הם היו צריכים להוכיח כי קנו, אז קנו ואף הציגו קבלות אבל מכרו זאת במחיר זול יותר וככה גרפו מיליונים לכיסם

הממשלה הפדרלית שאינה בקיאה בקורה ברחוב החרדי כלל לא קלטה איזו רמאות טמונה כאן, חרדים האוסרים אינטרנט שיתבעו מן הממשלה מחשבים ומכשירים אלקטרונים שבלי אינטרנט אין להם ערך, רק מאוחר יותר תפסו זאת וכשבדקו מצאו כי נעשתה כאן גניבה

בשורות אלו איני עוסק בגנבים אלא ברבנים, איך זה שכאשר שומעים על דברים כאלו שותקים, מדוע לא נשמעה קול זעקה על הגניבה והגזילה הזו, אולי מפני שכאן שותקים לכן לא מועילה מאבקם נגד האינטרנט והטכנולוגיה המתפתחת, כששומעים על צביעות שכזו, גניבה גזילה והונאה לא מזיז להם אז מדוע שיתחשבו בדברים אחרים

מעשים מן הסוג הזה שומעים בכל הזדמנות אחרת, וכל עוד שהרבנים שותקים שלא יתפלאו שלא מתחשבים ברצינות בעניינים אחרים. גניבה כזו היא לא פחות חמורה מאינטרנט

חיים שאולזון

טפשים שלא לומדים - רווח של אחוז ביום פירושו גזילה והונאה

שוב עוקץ, שוב מפסידים בגדול והשאלה היא מי עקץ את מי, והאם עדיין יש למי מן המשקיעים טיפת שכל בראש, כאשר מבטיחים רווח של אחוז ביום כי אין דבר כזה, וכי במוקדם או במאוחר תאבד את כל כספך

עברנו את זה כל כך הרבה פעמים, בדרך כלל מטעויות לומדים, אבל נראה כי אין זה כך, ממשיכים להונות את הציבור ולא חסרים מי שנופלים בפח שלהם ואחר כך צועקים

זה כלל גדול, כשמישהו מבטיח רווחים מעל הרווח המציאותי מה שמרוויחים בשוק פחות או יותר, יש לקחת בחשבון כי 80 אחוז שתפסיד את כספך, וכשאתה משקיע במקום כזה אתה שם את כספך על קרן הצבי. אדם שפוי מי שרוצה לעשות כסף, מעדיף רווח קטן יותר ויציב מאשר רווח ענק שבסופו אתה נשאר בלי הקרן

לא בכיתי כששמעתי על ששוב נפלו, מי שרוצה להיות טיפש מי שרוצה לחיות חיים כאלו שלא יבכה כשהוא מפסיד את כספו

חיים שאולזון

אם לא יעשו סדר - יפסידו את בית שמש

אני כותב שורות אלו לשם אזהרה, מפני שאם יש מי שחושב שבית שמש בכיס של החרדים טועה ומטעה, כמו בירושלים שזקוקים לכל החרדים להצלחה ככה גם בבית שמש, כמחצית העיר חילונית והמועמדת החזקה כרגע מובילה ויכולה בקלות לנצח, מה שהיא צריכה זו מחלוקת חרדית פנימית ושקבוצה קטנה יצביעו לה והיא המנצחת

לכן אם יש מי שמאיים על מקומות אחרים, בהחלט כולם יכולים לקלקל, זה הדבר הכי קל, אבל זה יבא עם מחיר. לכן הטענה שמקום אחד לא תלוי בשני טעות, הנקמה תבא בגדול, ומי שרוצה את הצלחת החרדים כולם, חייב להיות זהיר ומחושב מאוד ולא לעשות שום צעד כוחני, וזה כולל את כולם את דגל התורה, את שלומי אמונים, ואת ש"ס צעד פזיז אחד ומפסידים הכל

חיים שאולזון

'חוק הגיוס' נרדם כשיזכרו כבר יהיה מאוחר

היום שמענו שראש הממשלה דחה את הדד ליין לאחרי החגים ולדעתי הוא טועה, מפני שכיון דאידחי אידחי, ורק אז יתחילו לדבר ולעסוק בענין ותוך כדי הזמן יעבור. אסור לשכוח שהכל צריך להיות גמור עד חנוכה, ולא ישאר מספיק זמן, במיוחד כשלא נראה שמועצת גדולי התורה תתכנס קודם לכן

בשלב זה גם לא ברור מה יקרה במועצת גדולי התורה בענין זה, לא שמענו שהם יתקפלו, עדיין ישנם מי שעושים הכל שלא לתת יד לחוק הזה, ליצמן חצוי מצד אחד הוא רוצה להאריך ימים במשרד הבריאות אבל מן העבר האחר הוא חושש מן הקיצונים באגודת ישראל ששולטים שם ומספיק שאלו יסיתו נגדו אצל הרבי שלו

עוד צריך לקחת בחשבון כי במערכת הבחירות העירונית  מתפרצת מחלוקת פנימית קשה שתוביל למצבים שאינך יודע כיצד יתפתחו ומי ישלם כאן את המחיר, כאשר עוסקים בנקמה יהיו מי שיעשו הכל לסיים את חיי הממשלה הזו רק בשביל להכות בדרעי וגפני

אסור היה לדחות את הדד ליין ראש הממשלה היה חייב לתבוע תשובות עכשיו או עוד שבוע ולא לאפשר לנושא לעבור את החגים

חיים שאולזון

ההיסטוריה בויזניץ חוזרת על עצמה - מה קרה בין ר' משה'לע ור' מאטאלע?

מה ישירו לפני הקידוש?


הבחירות חשובות יותר מהשבת שנרמסת

זה לא יאומן, מחללים שבת, וכלל לא מדברים על זה, פה ושם יהיו מי אשר יזכירו חילול שבת, ורק היכן שיש בזה ענין של בחירות נשמע תגובות, כאשר החילונים מנצלים זאת למטרותיהם והחרדים למטרותיהם, מה שגררה סערה בתל אביב לא היתה גוררת סערה כזו באמצע השנה שלא בימי בחירות. מציאות היא שמחללים שבת ברכבת ובעוד תחומים וכלל לא עושים מזה ענין, הראש מונח במריבות פנימיות ולא בשבת

מצב השבת בישראל אמור היה להיות בראש הנושאים שידונו בהם תקופת בחירות אם השבת באמת היתה מפריעה למישהו. בירושלים הנושא הזה כל כך חשוב, מפני שראשי העיר החילונים לא ימנעו חילולי שבת, ההיפך הם יעלימו עין, מקסימום יבטיחו סטטוס קוו שעד לרגע הזה פועל רק לרעה ולא לטובה, ואם כבר ישנם מי שרוצים ראש עיר חרדי וככה לפחות להבטיח שלא ירבו חילולי השבת, קמים מי שמכונים 'חרדים' ומונעים זאת ומבטיחים כי ירבו חילולי שבת בירושלים

מאז הפגיעה הנוראה בשבת בהדלקה הידועה במירון אין מנוח לשבת בישראל, מחללים אותה בצורה מוגזמת ולא נשמע את מי עושה משהו להחזיר את הגלגל אחורנית או לפחות לעצור בעד המשך חילולי השבת, הנושא הזה היום לא מעניין אף אחד, עד כדי שישנם מי ששואלים אותי לשם מה אני כותב כל שבוע על השבת, תרד מזה, זה שייך כנראה לדורות קודמים

לא ננוח ולא נשקוט וכל עוד הקב"ה נותן לנו כח, בכל שבוע נזכיר ונילחם למען השבת עד אשר יעשו משהו דרסטי שיעצור בעד ההידרדרות הנוראה הזו ויתקנו את אשר קלקלו ולחזק ככה את השבת

חיים שאולזון

הערות והארות


אלול בלי מכות זה לא אלול - ככה זה בפונוביז' התרגלו לחיות עם זה, כאשר אין מות שואלים מה קרה, האם צריך לפשפש במעשים? כאשר יש מכות אז הכל ב"ה הולך בשלום כסדר השנתי וככה אפשר להתחיל שנה חדשה רגועה שהמחלוקת תמשיך ותפרח לתפארת ה'השקפה' הקדושה
==============================
המצב בישיבות הליטאיות על הפנים
מצוי מאוד בחורים חצופים ואלימים
ראה ערך חברון סילבר הרבה מאוד
זה נגזרת של העולם שייך לבני תורה
ובעיקר בישיבות ליטאיות מודרניות
שזה נהיה כמו אוניברסיטה לתלמוד
וגם בזה לא כולם אוחזים
מתענינים בדברים אחרים
חיים על תרבות של טלביזיה
==============================
אייכלר קורא לעבור לאינטרנט לטענתו שם ההשפעה הגדולה - אין ספק כי זו המציאות של ימינו אבל האם הוא שכנע את מי צריך בשביל שזו תהפוך למציאות? הגיע הזמן שכמה אדמורי"ם יעשו יד אחת וסדר של מה כן ומה לא באינטרנט ולהפיק את הטוב שאפשר מן הרשת - אפשר ככה להציל רבבות יהודים בהסברה נכונה
==============================
"הגאון מוילנא והגר"א וסרמן מסבירים , שבעקבתא דמשיחא הערב רב והעמלק יהיו בדמות אנשים בלבוש רבני ויודעי תורה , שישבו בראשנו וינהיגו אותנו" .
==============================
כמשקיף מרחוק , המסתמך על דעת  בקיאים ממני , נראה שרבי מנדלה סובל ( אולי הוא נהנה )  משגעון גדלות.
מדובר ככל הנראה במצב קליני . לכן אין שום טעם במלחמה נגדו - הוא  נלחם נגד עצמו  .היריה האחרונה  שירה בעצמו
היא ההוראה שלו על ביטול השעון.
מאידך , הפשקוויל נגדו כתוב  ב"מיטב"  הסגנון  החרדי שאינו יודע  גבולות . אין שום רע שבעולם שלא מדביקים  לו.
כולל עבירות ניאוף ( איך רבה שתמיד  יש משמשים סביבו יכול לנאוף - כשרוצים ללכלך לא שואלים בהגיון)  .
הקורא   את התאורים  ישאל עצמו  איך יתכן  שבנו של ה"ישועות משה"   יגדל  כך ?    איך יתכן שלבן תורה
יהיו תכונות מושחתות כל כך ?   והאיש גם חבר במועצת גדולי התורה  - מה זה אומר על נקיות הדעת שלהם ?
ומה התועלת בפרסום  הזה ?    - אין לתת פרסום לדברים שכאלו .  לא מכבים  אש עם אש .
==============================
הייתי במירון ביום סתמי
וראיתי שכל הארחי פרחי נמצאים שם
ויכולים לצעוק שטויות והבלים
למשל כל האדמורים יתבטלו לרבינו
ועוד קשקושין מהסוג הזה
והגעתי לתובנה פשוטה
בן אדם נורמטיבי לא נמצא שם בקביעות
כי האדם בסקטור הנורמלי יש לו חיים מסודרים
מי נמצא שם בקביעות?
כל המשוגעים
ואז הבנתי,
מה קרה שהמשיחיסטים שולטים ב770
ביום יום
בדיוק מאותה סיבה
==============================
אסיפת האדמורי"ם האלטרנטיבית בניגוד למועצת אדמור"י אגו"י-איננה משועבדת לאילוצים פוליטיים קואלציונים.
מצד שני מה החכמה בזה-מי שעליו מוטלת האחריות הכבדה יש לו עוד שיקולים.
נגדיר זאת כך אתה יכול להיות מהקנאים ואז אתה יכול להחליט מה שאתה רוצה כי אתה לא מכיר בחוק ובמדינה וכו וכו'
אז תעשה כינוס סאטמרי של איננו מכירים וכו'
אבל אדמור"י אגו"י שהולכים בקו של הכרה דה פאקטו במדינה וכו' יש להם מערכת שיקולים שונה
לכן לכאורה זה לא אמור להוות איזה משקל בהחלטת מועגה"ת
כי הם פשוט לא נמצאים באותו מקום
זה כמו שקונסוליום של רופאים יבואו להגיד דעות להחלטה של קונסוליום רופאים בבית חולים אחר.הם יש להם את הכללים שלהם והם יש להם את הכללים שלהם.
מה שכן יש כמה אדמורי"ם זוטרים שקיבלו שידרוג-בוהוש(תלמיד הממ"ד).אטיניא(שאביו שירת בצה"ל)פרדס כץ(בנו של שוחט)ועוד כמה לא מזוהים
==============================
"חסדי  נעמי " מדווחים   שיותר בני נער חרדים חשים תחושת רעב במהלך יום הלימודים מאשר בני נער חילונים ( בהפרש לא גדול ).
אבל :
האם נלקח בחשבון  ש"יום הלימודים" החרדי ארוך בהרבה  מזה החילוני ?
ברור שב"יום לימודים"  ארוך יותר - יהיו יותר אנשים שיחושו תחושות רעב.
לכן - אין לסקר כל ערך ( אולי יש לו ערך לעידוד התרומות ).
==============================
צביעותם של נטו"ק
עד עכשיו הם הלכו עם גוים אמרו שהם יותר טובים מיהודים
אבל עם שמאלן חילוני?כופר מחלל שבת ובועל נידה? כנראה שזה שהוא אנטי ציוני זה מכשיר אותו ומכפר לו על כל העבירות

ביאליק על השבת


הרב אלישיב בתקופת 'היכל שלמה'


האדמו"ר מביאלא רמת אהרן זצ"ל. לשמאלו בנו האדמו"ר צבי מביאלא רמת אהרן מחזיק בידו את בנו האדמו"ר ברוך מביאלה הר יונה שליט"א

התמונה שבה רואים את האדמו"ר מביאלא רמת אהרון זצ"ל צלמה בבר מצווה של הבן הרב ברוך רבינוביץ האדמו"ר  מביאלא הר יונה בכ"ה ניסן תשכ"ח ( 22 באפריל 1968 ) בחיפה בבית המדרש של הסבא הרב אברהם אביש קנר האדמו"ר מטשחויב זצ"ל. נראים בתמונה גם האחות ( הסופרת )יוכי ברנדס האחות צפורה לנדאו האמא הרבנית מביאלא רמת אהרון ע"ה והסבתא הרבנית חנה רבינוביץ ע"ה אשת האדמו"ר יחיאל יהושע רבינוביץ מביאלא זצ"ל. מצד ימין מחוץ לתמונה נראית הרבנית מטשחויב מלכה קנר ע"ה אשת האדמו"ר אברהם אביש קנר זצ"ל.

הכנסת ספר תורה במושבה מנחמיה בשנות ה30


הכנסת ספר תורה במושבה מנחמיה בשנות ה30נראה במרכז התמונה עם הזקן השחור הגאון רבי משה צבי הולצברג מראש-פינה.לימים ראש ישיבת באבוב בבת-ים.הסבא של הרב גבריאל הולצברג הי"ד ממומבאיי ועל שמו נקרא הילד מוישי

בימים אלו פרצה מלחמת העולם השניה בערש"ק כי תבוא תרצ"ט


ר' חיים מאיר בנו של ר' ישראל מיהר לאדמו"ר מויזניץ לונדון לומר לו כי הוא לא בא לעשות מחלוקת




תסיסה בויז'ניץ: תורמי החסידות הותרמו כביכול לשטיבל של ויזניץ ובפועל תרמו לשטיבל חסידי-ליטאי-ספרדי-תימני

מאת ויזניצאי בביתר

בעיר ביתר שעל יד ירושלים יש לויזניץ 2 שטיבלך. אחד מהם בנוי ומתנוסס לתפארה לשם ולכבוד בית ויזניץ ברח' קדושת לוי, ושטיבל נוסף ברח' דרכי איש בשכונת התמר, הנמצא זה 10 שנים בקארוון ישן בלוי וקרוע. מלבד זאת אנ"ש שגרים בגבעת A הישנה, מתפללים בשבתים במבנה של השטיבלך העירוני ברח' רבי עקיבא (המועצה איפשרה להם להתפלל באחד החדרים, רק בשבתות ובחגים). 
בעוד מתפללי השטיבל בשכונת התמר, סובלים מצפיפות ומהזנחה קשה ומתייגעים לאסוף פרוטה לפרוטה, כולל בהו"ק נכבד של כל מתפלל, בכדי לעבור למבנה החדש, הלך אחד מאברכי אנ"ש, הר"ר פסח (ב"ר ישראל) פרוימוביץ והשקיע עצמו לשפץ ולהרחיב את השטיבלך הכללי והעירוני בגבעת A, ואף באיזור שלא שייך לויזניץ כלל וכלל, ועוד ידו נטויה להמשיך ולהביא ריהוט חדש ויקר ולהשים שם מצלמות כמו בבנקים. בויזניץ התמר אומרים: ברור שכל כוונתו של פסח היא חיובית ורק לטובה, אבל לצורך זה היה עליו לקחת את כספי השיפוץ מהמתפללים שם בשטיבלך העירוני, ובוודאי לא לילך לנגידים של ויזניץ בבני ברק, כמו ר' מתתיהו גרוזינגר ור' הערשל כץ ולקחת את כספם כאילו עבור: "שטיבל של ויזניץ בביתר" בזמן שויזניץ מתפללים שם רק בחדר צדדי סמוך, ורק 15% בשבוע (היינו בשבתים בלבד) ואילו בשאר ימות השבוע זה שטיבל של כל עמך בית ישראל. בואו ונעשה חשבון הנפש, למה הדבר דומה? שיש 7 יונגלייט שגרים ברח' פרי חדש בירושלים, ואין להם כח לעשות כל הדרך עד רח' נחמיה, ועשו מנין עצמי בשבת באחד החדרים בבית הכנסת זכרון משה הסמוך להם, ופתאום החליטו לשפץ את כל "זכרון משה" ולהשים שם מצלמות...
מאי שנא הא מהא?!
מתפללי אנ"ש בשטיבל בשכונת התמר אומרים: על ר' פסח פרוימוביץ, שבעקרון הוא איש טוב ונחמד, לדעת כי "עניי קהילתך, קודמים לעניי עירך", וצריך לסייע בתחילה ובראשונה לשטיבל ויזניץ (שהוא ממש של ויזניץ) בשכונת התמר, ובוודאי ובוודאי כאשר הוא לוקח כספים מתוך ויזניץ. ובוודאי ובוודאי כאשר בית חיינו, "בית ויזניץ", היכלא קדישא של מרן אדמו"ר שליט"א בקרית מלך רב, מתייגע בעצמו על גיוס תרומות, אם במגביות שנעשו בעבר "כוננהו", "רצון צדיק", ואם עתה כפי אשר מתפרסם חדשים לבקרים מטעם מרן אד"ש, שהוא עצמו מצטער על אותו דבר, ומתחנן לכל ציבור אנ"ש, שיקנו מקומות בסכומים גובהים ויהיה להם "חלקי" בבית המדרש הגדול והקדוש ששם רבותינו הק' נקרא עליו. 
אחד מראשי הקהילה, אף חשב לבוא לר' פסח ולתבוע ממנו השבה של כל סכומי הכספים שלקח מהנגידים של ויזניץ למען מטרה שכביכול הוא של ויזניץ, (ונתן את זה לכלל) ולהפקידם לטובת בית ויזניץ.

קריאה נאמנה של רבני החסידים באלעד למען ישראל פרוש


מבזק

ביהמ"ש האריך את מעצרו של תלמיד ישיבת "כנסת הגדולה" שדקר את חברו - עד ליום ראשון והורה למשטרה לסיים עד אז את החקירה

מבזקים

תלמידי ישיבת כנסת הגדולה העידו במשטרה והפלילו את חברם שדקר ופצע את החברותא. הוא סירב לשתף פעולה בבדיקה הפסיכיאטרית ונשלח לבדיקה נוספת.

הקרבות בגבעת ישיבת פוניבז׳ -
בשעת מנוחת הצהריים הדליקו בחורים רמקולים בחלונות החדרים עם השיר ׳עלו נעלה וירשנו אותה׳, בשונה מאמש הקפידו היום הבחורים שלא להוציא תיעודים של האלימות החוצה.

מכתב דרמטי של סגן השר פרוש ליו"ר 'דגל' ח"כ גפני: "לאחר בירור עם מורי הוראה, אנחנו רשאים להתמודד על ראשות העיר אלעד. נציגינו יהיה ישראל פרוש".

בפלג חוששים: בהצעת חוק שהוגשה בכנסת הוצע כי פגיעה בבעלי חיים משטרתיים תיחשב כתקיפת שוטר. בפלג חוששים כי הדבר יפגע במשיכת הזנבות.

גורם בכיר בפלג אומר כי "נמצא לדבר פיתרון ונתייעץ עם עו"ד. לא ייתכן שנוותר על חילול השם וצער בעלי חיים במשיכה אחת!"

מבזקים

בכיר בש"ס ירושלים לפרלשטיין ב'ידיעות י-ם': "חיים כהן נכנס למועצה אחרי שורה של טורים נשכניים נגד דרעי, שיבוץ ברשימה שוב פעם יהווה התקפלות מבישה. הציבור הספרדי בירושלים טעון על כהן כי מאז שנכנס לא עשה דבר בכדי לסייע באופן פרטני לספרדים בעיר".

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הגיע במהלך הלילה לביקור במעונו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בשכונת וויליאמסבורג על מנת להתברך לקראת הבחירות הקרובות.

מלמד בת"ת  מאכנוקא בלונדון נזרק מהת"ת השבוע לאחר שהרביץ מכות רצח ילד, לאחר שקבוצת ילדים מהכיתה שלו צחקו עליו וצעקו עליו במשך זמן אודות שוונצנות

היום מודעה של ויזניץ על הכנס נשים בבניני האומה שהכניסה חינם רק בהפלס, לאחר שעיריית ירושלים איימה על ויזניץ שיחזירו את ה75 שח שגבו מהנרכמ שלא כדין מאחר והארוע במימון העירייה כולל הסעות, העירייה חייבה את ויזניץ לפרסם מודעה שהכניסה חינם בויזניץ בחרו לפרסם רק בהפלס שהחסידים לא ידעו מזה ולא יצטרכו להחזיר את הכסף שנאסף כרבע מיליון שח.

אלימלך זולדן מאשדוד בשיחה טלפון להאברך החשוב המוהל מומחה הרב מרדכי זייבלד הי"ו שפרש מחסידות מרכז. מיילך זולדן התקשר אליו וקילל אותו על זה שהוא מהל את בנו לפני כמה שנים, ושאינו מוחל לו.

מבזקים

הכותרת הראשית של 'ישראל היום' - "זינוק משמעותי במספר החרדים בלימודי ליבה - בשנה הקרובה ילמדו כ- 6000 תלמידים חרדים בזרם הממלכתי חרדי. הם ילמדו לצד לימודי קודש גם מתמטיקה ואנגלית. המספר השנה יגיע לשיא".

עוד מ'ישראל היום' - ב- 2014 היו במוסדות הממלכתי חרדי רק 1322 תלמידים. כיום הביקוש עצום, רק בי-ם לבד יש כ- 1000 תלמידים. השר בנט: "כשניגשים לציבור החרדי בהידברות וסובלנות, התוצאות מדברות בעד עצמן".

השר בנט לסימה קדמון ב"ידיעות": כשנכנסתי לתפקידי, באתי עם תפיסה מוקדמת שהחרדים לא רוצים לימודי ליבה. היום, כשאני פותח שנת לימודים רביעית, אני יכול להגיד ש־85% מהציבור החרדי רוצה יותר מתמטיקה ואנגלית.

נפתלי בנט על החינוך החרדי: מה אכפת לי, שלנערה בחוברת יקראו שרה'לה ושהיא תהיה לבושה בשמלה ולא במכנסיים. במקום לחזק את ה־85% שרוצים, רבנו עם ה־15% שלא רוצים.

בנט לקדמון על הברית עם ליצמן: ליצמן זה קשר חשוב. ואני קיבלתי החלטה שחייבים שהחרדים יהיו חלק ממעגל התעסוקה.

מבזקים

טוכפלד ב'ישראל היום' - הח"כים מ'דגל' וש"ס מתרוצצים בימים האחרונים ומנסים לעשות הכל כדי להביא לפשרה בחוק הגיוס. גם עמדת אגו"י רוככה לאחר שמזכיר המועצת שטרן נאלץ לעזוב בשל טענות שמוביל לקו בלתי מתפשר.

עוד מטוכפלד - השבוע מינו את יעקב ולצר למזכיר המועצת של אגו"י. הוא נחשב מתון. מבחינת אגו"י מינויו סולל את הדרך לאישור החוק. גם ליברמן יתרכך במיוחד אם החרדים יתמכו במה שחשוב לו: משה ליאון לראשות י-ם.

טוכפלד ב'ישראל היום' - הפרסום על הפשרה בחוק הגיוס גרם לסערה במערכת הפוליטית. לפיד יצא שוב במתקפה שנתניהו נכנע לחרדים. בכיר בקואליציה: "ליברמן יקבל את נוסח הפשרה".

שר בכיר אומר ל"ידיעות": ליברמן לא מקדש כל אות ואות בחוק הגיוס ושניתן יהיה בקלות להגיע להסכמה. גם צה"ל וגם החרדים צריכים להתייצב מאחורי החוק הזה, זהו חוק טוב.

בצה"ל מציינים ב"ישראל היום" שהכוונה היא לבנות קמפיין גיוס מדויק לאוכלוסייה החרדית, שבמסגרתו יוסבר מדוע חשוב לשרת בצבא, מה השירות יכול להעניק למשרתים ואת האפשרות לשרת בצה"ל ולא לזנוח את האמונה ואת הדת.

מבזקים

ברנע בטורו ב'ידיעות' - ברקת נפגש לאחרונה עם יוסי דייטש וניסה לשכנע אותו לוותר על מועמדותו. הוויתור עשוי להועיל לאלקין. גם יריביו של דייטש אומרים שהוא איש טוב, הוא בן אדם וחבר. הקמפיין שלו יתמקד בסוגיית הדיור.

ברנע: בירושלים לא בוחרים ראש עיר – ממנים אותו. המועמד החרדי הוא הציר שסביבו מתנהלות הבחירות. אם כל הפלגים החרדיים מתייצבים מאחורי דייטש, מתפורר הקמפיין של מועמדים אחרים.

נחום ברנע בטורו: לפוליטיקאים החרדים יש חשבונות משלהם. הארץ מנומרת היום ביישובים חרדיים. בני־ברק, מודיעין־עילית, ביתר. אם איש אגודה נבחר בעיר אחת, דגל מצפה שאיש שלה ייבחר במקום אחר. אם תיתנו, תקבלו.

שלזינגר ב'ישראל היום' - בהפגנה אתמול שבו שרפו את תמונתו של השר דרעי השתתפו כ- 300 מפגינים. היא התקיימה ברח' לוינסקי בדרום ת"א.

טוכפלד ב"ישראל היום": נתניהו לא רוצה בחירות. אבל ברביעי קיים התייעצות שקשה להניח שהיתה מתקיימת אלמלא הניח שהבחירות קרובות. זה קרה במעון הרשמי בירושלים. פגישה מצומצמת ביותר. על הפרק: הפריימריז בליכוד.

מבזקים

קדמון ב"ידיעות": יש שני אנשים שמתואמים ביניהם בעניין בחירות - נתניהו וכחלון. יש יותר ויותר עדויות על פגישות צפופות בין השניים, הפגישה האחרונה בשבוע שעבר, לפני נסיעת כחלון לארצות־הברית.

סקר מנו גבע ומינה צמח ממכון מדגם עבור "רדיו חיפה" עולה כי יהב ממשיך להוביל עם 32.6% לעומת 27.3% לקאליש 6.8% לעציוני ו2.4% לזלצמן. 26.8% טרם החליטו או לא יודעים למי להצביע.

ישי כהן :
קורא את ההסכם בין 'דגל' ל'שלומי אמונים' בבית שמש, לפני חמש שנים.
גם לשיטת 'דגל', שמדובר בהסכם נפרד מההסכם באלעד.
מדוע ל'דגל' מותר להפר הסכם בבית שמש, ול'שלומי אמונים' באלעד אסור?

ריבלין בטוויטר :
שעתיים לאחר ההודעה על התמודדות לקדנציה שניה לראשות אלעד מול דגל התורה מתקבל ישראל פרוש בשירת וכל אשר יעשה יצליח בישיבה הליטאית אורחות תורה. מפתיע? לא את מי שמכיר את מלחמת הבתים בדגל ויודע שהמייסד היה מרן הגראי״ל שטיינמן.

על רקע חוק הגיוס והמחלוקת סביב גיוס חרדים לצבא, צה"ל והאגף המדיני־ביטחוני במשרד הביטחון צפויים לצאת בתקופה הקרובה בקמפיין עידוד גיוס חרדים לצבא בתקשורת החרדית, כך נודע ל"ישראל היום".

ר' חיים מאיר הגיע ללונדון המום ולא יכול להחליט האם להלחם בר' דוד או לבטל את הסליחות


מאת ויזניצער

ממש עכשיו הגיע ר' חיים מאיר ללונדון. מישהו מחסידי ויז'ניץ ר' ישראל דאג להיכנס אצלו ולספר לו מה מבשלים לו, וכל מטרת בואו הוא להכות בר' דוד מלונדון. ר' חיים מאיר נכנס בהלם, הוא ידיד בויז'ניץ מונסי ואינו מעוניין להתסכסך איתם. הוא התחיל להשתולל והודיע נמרצות שעל סליחות הוא הולך לבן-דודו הרה"צ ר' דוד מלונדון שליט"א. הוא אינו מעוניין בכל הכבוד והוא הולך לשם להגיד סליחות. חד משמעית.

כשראו כן ראשי הקהילה, הם נכנסו אצלו והסבירו לו שאי אפשר להחזיר את הגלגל אחורנית, מחמת כמה סיבות. קודם כל, כי הכינו לו דרשות ותוכנית מלא לפני סליחות, הוציאו אולם גדול לצורך זה, וכל הבחורים והילדים מגיעים לשם, והוא צריך לדרוש את משא המרכזי, ואי אפשר לבטל את זה. והשנית, כי אם יבטלו הכל, והוא ילך להגיד סליחות בויז'ניץ, אז כולם ידברו ששאולזון שינה את התוכנית, ואסור להכנע מפני שאולזון ולהראות לו שמפחדים ממנו, כי זה יהיה נזק לכלל חסידי ויז'ניץ, ושאולזון יראה שאם לחץ מצידו הוא יכול לשנות להם את כל התוכנית, וזאת אסור שיהיה. ראשי-הקהילה אף אמרו לו, שאם הוא ילך לויז'ניץ, הוא יגרום לכך נזק לכלל הציבור, וזה יהיה מאוד לא אחראי מצידו.

ר' חיים מאיר אמר שהוא יחשוב בענין זה, ועדיין לא החליט מה יעשה... אבל המבינים אומרים שבסוף הוא ישבר, ולא ירצה לעשות נזק לחסידי אביו, אבל בתמורת זה הוא יכבד את בן דודו האדמו"ר, יגיע לטישן ויעשה ביקור אצלו, ובכלל יעשה הכל כדאי שלא יראה כאילו יש לו איזה חשבון איתו...

דער ווארט אין אידיש - ווי האט מען גענומען קאמפיוטערס פון די רעגירונג פאר ישיבה בחורים און קינדער אין די חיידרים


מנהל החינוך העצמאי נאבק בחרדים שהקימו בית ספר

מאת תושב מעלה עמוס

בארץ יש מושב הנקרא 'מיצד', כולם חרדים יראי ה', הישוב מונה כשמונים משפחות, יש ת"ת לתפארת, כעת פתחו בית ספר לבנות, אבל זה לא מוצא חן בעיני האדון אליעזר סורוצקין, כי יש ישוב במרחק של 20 דקות נסיעה בשם מעלה עמוס, סורוצקין רוצה שכולם ילמדו שם, כך היה עד השנה, אלא ששם הרוחניות ברמה נמוכה יותר, אבל פוליטיקה יותר חשובה, כידוע...
במיצד סיכמו עם מנהלת מהחינוך עצמאי עם ותק של 22 שנה שהיא תבוא ליום אחד למיצד, ביום החופשי שלה, שמע על כך סורוצקין ושלח לה איומים שהיא תאבד את מקומה.
כנראה שסורוצקין יעמוד על מקומו אם הנושא יתפרסם.
כרגע יש שתי בנות בבית, למה? כי אדון סורוצקין הודיע לכל בתי הספר בביתר הרחוקה יותר שלא יקבלו אותן, למה? כי הוא דיקטטור!!!

מהומות בברסלב כשהרב בררלנד הגיע לברית

מאת ברסלבר

כידוע אנשי שובו בנים שבויים בתוך כת הברלנדיזם, מי יותר אדוק לכת ומי פחות, אבל יש כאלה שאין להם שייכות למתועב וכתו אבל מאינטרסים אישיים הם יכולים אפילו להביא את האפיפיור מרומא לתוך בית המקדש רח"ל.
אחד מהאינטרסנטים האלה ברוך קנעפלר ניצל את זה שנולד לו בן ועשה ברית היום בשול במאה שערים, וכמובן בלי ידיעת הגבאים שהוא הזמין את המתועב לסנדקאות, אך בלי להביא רבנים כדי חהכשיר את השרץ זה לא מעניין.
הגרי"מ שכטער שליט"א שהוזמן להיות מוהל לא ידע ממה שמתבשל וברגע האחרון בהיוודע דבר הפשע ניצל ב"ה להיות ביחד עם המתועב ולא הגיע לברית.
הרב ר' שמעון שפירא שליט"א ששהה בשול כדרכו גם לא היה מודע לדבר הפשע, והוזמן אף הוא כדי לומר את הברכות בברית, וכשהמתועב הגיע עם קבוצת הילדונים והפרחחים מסביב לא יכל לעזוב את המקום.
הרב ר' שמעון הסתובב כל היום בסערת רגשות ומביע נחרצות במכתב חתום כמצו"ב:

וב"ה א' מהגבאים שקלט שהנבל הולך להגיע הוא סגר את כסאו של רבינו וכיבה את האורות וב"ה לא היה לו מגע עם הכסא, ואל מחרחרי הריב הנלוזים יאמר, לא יעזור לכם משחקים מסריחים שכאלו כל מה שתעשו יתהפך עליכם.
אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר, המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד, ה' הושיעה המלך יעננו ביום קראנו.

האם משפחת פרלמוטר היתה קשורה לעסקי הסמים של לב טהור?

מאת חוקר לב טהור

אחת התמיהות שעולה היא שיתכן שאולי כן. וזאת לפי ההשערה שלב טהור היו קשורים לעסקי סמים.
בחשיפה שהתפרסמה באתר חדשות אמריקאי נתגלה כי יהודה לייב פרלמוטר מעסקני סאטמר הבולטים לפני כעשרים שנה היה עסוק בניהול קמפיין הכספים במגזר היהודי-חרדי של מושל מדינת ניו יורק לשעבר ג'ורג פטאקי. בהמשך לכך כאשר מונה פטאקי למושל הוא שחרר מן הכלא את ידידו של פרלומטר, הרב שלמה הלברנץ שהיה בכלא הפדרלי בגלל חטיפת שי פימה. בנוסף לכך פעל פרלמוטר גם לשחרורם של שני ישראלים ספרדים בעלי תשובה שהיו מקורבים להלברנץ והיו כלואים בית סוהר במדינת  ניו יורק בקשר לעבירות סמים.
בנו של פרלמוטר העסקן ברוך אברהם פרלמוטר ממונטריאול פעל רבות למען הלברנץ במאבקו עם בנו נתן.ובנוסף נסע לגואטמלה לפעול אצל המימשל שם למען לב טהור.האם כל זה קשור לעסקי הסמים בהם נחשד הלברנץ?
פרלמוטר עם הרב יוחנן בגואטמלה במסע למען לב טהור.
בקשר לנושא הסמים
צריך לדעת שבאופן עקרוני לא ידוע לי על פסיקה בוודאי לא מפורסמת של פוסקי הלכה בדור האחרון על איסור של שימוש וסחר בסמים
בקשר לעבירה על החוק זה עוד נידון שיש חרדים שלא סופרים את זה וזה גם בגלל שאין פסיקה מפורשת בענין 
לכן מה יש להלין על אותם חרדים שעוסקים בזה?
קודם שתבוא פסיקה ברורה של הפוסקים בהנ"ל

קריקטורה - שס מונעת את החופה


דוד שמידל במטוס מלונדון לישראל בפוירסט קלאס על חשבון אתרא קדישא יושב לצד אשה






דרעי מתנקם בגיס של אלי ישי