הם נקלעו למבוכה, הרב משה מאיה זקן מועצת חכמי התורה העמיד אותם במבוכה קשה. מצד אחד דובר ש"ס מכריז כי ש"ס לא משתתפת במחאה ואומר במפורש את הדברים על סמך החלטת ש"ס, ומאידך הרב של ש"ס מי שעומד בראש מועצת החכמים אומר לגמרי הפוך הוא רואה במחאה הזו דבר טוב. הבעיה כאן כפולה, מפני שתמיד הם טוענים כי מה שהם עושים ומחליטים זה על דעת 'מועצת החכמים', והנה זקן מועצת החכמים אומר את ההיפך, והם לא עושים כפי שאמר בפומבי
להורות לצאת למחאת הרכבים הם לא רצו כי חששו שזה יזיק להם בבחירות, המסורתיים שהם בעד גיוס בני הישיבות או לפחות מי שאינם לומדים שישרתו, לא יאהבו שיתוף פעולה כזה, אז הם שלחו את החכי"ם של ש"ס למקום ריכוז המכוניות בירושלים לפני היציאה, אחד מהם משה אבוטבול הצטרף לנסיעה ולא ברור אם עשה את כל הסיבוב או שרק הצטלם ואחר כך נסע הבייתה, ורצו בכך לרקוד על שתי החתונות
מה שמזעזע, הם צועקים כי הם עושים כפי שאומרים להם 'מועצת חכמי התורה' והנה שומעים את הרב מאיה ואף אחד מחכמי התורה לא חלק על דבריו, וש"ס לא הורו לאנשיהם להשתתף במחאת הרכבים. עליהם להחליט מי הקובע בש"ס דרעי והדובר שלו מדינה או שזקן מועצת החכמים הרב משה מאיה
למדנו שוב, כי דרעי הוא המחליט ולא הרב מאיה, את זה אי אפשר עוד להכחיש, כי שמעו את הודעת דרעי דרכו של אשר מדינה כי אין להשתתף במחאה הזו, ומאידך את הרב מאיה שמעודד להשתתף במחאה, ומי הכריע? הרב מאיה או אריה דרעי? ככה בכל ענין, הרבנים אין להם שום כח בש"ס, אריה דרעי הוא מעל הרבנים ועל פיו ישק בש"ס
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.