רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 במאי 2022

מדוע הרבי מקרלין יכול לדבר ואחרים רועדים מפחד


 

פרישת ליצמן מהכנסת טובה או רעה


 

מבזקים

 

🔔 ‏שוב נשות מפרות את התקנות: הבוקר הכינסו לרחבת הכותל ספר תורה שהוחבא בתיק שהגניבו לרחבה.

🔔 ליצמן הכריז והודיע רשמית כי ביום שני הבא הוא כבר לא יהיה חבר הכנסת - ליצמן בשיחה עם ראשי סיעות האופוזיציה: ביום שני הבא כבר לא אהיה חבר כנסת. מתכוון להגיש התפטרות בסוף השבוע (קלמן).

🔔 משפטו של יעקב ליצמן יפתח ביום שני שם הוא יודה באישומים נגדו ויורשע. על פי הסכם הטיעון הוא לא יישב בבית הסוהר אבל הוא מתפטר מהכנסת ולא יורשע עם קלון שהיה מונע ממנו לשוב לכנסת למשך של עשר שנים לפחות

🔔 רבינא: ‏ליברמן יושב הבוקר מול מאות רואי חשבון בכירים באילת, מנבל את פיו על אלפי לומדי תורה, חוזר על אותם הבלים שאמר אתמול. לא היה אחד מבין היושבים הנכבדים באולם שקם למחות על הביזיון, במקום זה החבורה הפחדנית הזו פרצה במחיאות כפיים לפריץ. ביזיון!

🔔 השמאלנים משטנקרים על היהודים..
'ישראל היום': שגרירות ארה"ב בישראל הודיעה לאחרונה לרב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, כי אשרת הכניסה שלו לארה"ב מבוטלת, מדובר בצעד חריג שכן הוויזה לא פקעה בתום תקופת הזמן, אלא נשללה בצעד יזום על ידי מחלקת המדינה.

🔔 ‏הרב דרוקמן לבג"ץ ולרמטכ"ל כוכבי: אם חלילה תהיינה יחידות קרביות מעורבות לא נוכל לחנך את תלמידינו לשרת בהן. דבר כזה ימנע חלילה מחיילים דתיים לשמור על אורחות חייהם ויפגע בביטחון המדינה. 

🔔 המודיע מחקו היום את דזיקוב ויזניץ מעיתונם

מבזקים

 

🔔 מיכאל שמש: שר האוצר ליברמן סיכם עם מפלגת רע״מ על הקצאת 35 תקנים לאימאמים (אנשי דת מוסלמים) במשרד הפנים. הדרישה של רעמ הגיעה בחודשים האחרונים והתעכבה. במסגרת הסיכומים האחרונים במשבר מול רע״מ סיכמה מנכ״לית משרד רהמ החליפי נעמה שולץ עם רע״מ להאיץ את ההחלטה.

🔔 ‏יואב קיש במליאה: "מה היה קורה עם ישראל כץ היה מכריז על מינויים של 35 רבנים מטעם ש"ס ויהדות התורה? זה שוחד בחירות בצורה גלויה"

🔔 גפני: "אם זה היה קורה הבניין היה עולה בלהבות. כל התקשורת הייתה עלינו"

🔔 ליצמן פורש בעוד כמה ימים - משה ליאון בטוויטר: ‏ח״כ יעקב ליצמן ואני חנכנו הערב ספרייה חדשה ומפוארת לציבור החסידי בירושלים. במהלך האירוע בישר הרב ליצמן על פרישתו מהכנסת בימים הקרובים. קיבלתי את ההודעה בצער. אני מאחל לו הצלחה גדולה בהמשך הדרך.

🔔 יוסי אליטוב: ‏יורשו המסתמן של ליצמן בכנסת הבאה הוא יצחק גולדקנוף.
 - פושע שגוזל את דמם של גננות ונותן יד לאלימות קשה
מדובר בגנב ושקרן 

🔔 כל הכבוד - אריאל אלחרר: מספר ח״כים טסו בשבוע שעבר במשלחת לאירלנד כשטיסת החזור הייתה ביום שבת, ח״כ עמיחי שיקלי שהיה חבר במשלחת העדיף לדחות את הטיסה לראשון ולפספס את יום ירושלים, למרות שאינו אדם דתי רק מפאת שהוא נושא בתפקיד ציבורי והרגיש צורך לכבד את רגשות אחיו הדתיים, ירבו כמותו.

🔔 עידן יוסף ב-ניוז1: מה שעושה מרב מיכאלי זו לא מהפכה, זו הפיכה שלטונית! שרת התחבורה מצפצפת על הכנסת כדי לקדם תחבורה ציבורית בשבת באמצעות העברת מוניות השירות לסמכות הרשויות המקומיות.

מבזקים

 

🔔 יאיר שרקי: הוועדה לחקירת אסון מירון משמיעה לחה"כ אוחנה קטע מוקלט מדיון שבו הוא מבקש לבחון את הגדלת מספר המשתתפים המותר בהילולה, כדי שיתקרב למספר האמיתי שממילא ישתתפו. "לנראות היה משקל חשוב בדרישה של משרד הבריאות", אמר אוחנה. "ומה שאני מנסה לעשות זה כשברור שיהיו יותר אנשים מהספר הנקוב, כי המשטרה לא תוכל לאכוף, אז אני שואל אם אפשר לצמצם את הפער" .

🔔 אסון מירון: ‏שר הבט"פ לשעבר אוחנה מתייחס לתמיכה שהביע במתווה של "הר פתוח" שהציג לו השר לשעבר אריה דרעי: "המשטרה לא יכולה לקיים אירוע בצורה בטוחה שבו היא תצטרך לברור מי נכנס ומי לא.הצבה של גדרות עשויה ליצור לחץ, את העמדה הזאת שמעתי מהמפכל".

‏🔔 ח"כ אמיר אוחנה, שהיה השר לביטחון הפנים בזמן אסון מירון, בוועדת החקירה: "מה שהדאיג אותי היו הטריבונות שרוקדים עליהן, פחדתי שהן יפלו אבל נאמר לי שזה כך כל שנה ויש את כל האישורים".

🔔 אמיר אטינגר: אורבך נפגש היום עם ליברמן ובמהלך הפגישה הביע התנגדות לקיצוץ בתקציבי הישיבות ולקיצוץ בתקציבים הקשורים במגזר החרדי בתקציב הקרוב.

🔔 ‏שקד ואורבך בסרטון משותף נגד ליברמן, שכינה את הלימודים בישיבות 'בטלה': "לומדי התורה מוסרים את נפשם למען עם ישראל; זו קואליציה של הסכמות, נדאג שלומדי התורה לא יפגעו".

‏🔔 ח"כ משה גפני מותח ביקורת על שר האוצר ליברמן: "הפרסום על 35 תקנים לאימאמים הוא עוד הוכחה לסחיטות הממשלה. זה שוחד מרמה והפרת אמונים, המצריך חקירה פלילית".

🔔 דפנה ליאל: השר אלקין מנהל בימים האחרונים מגעים עם הליכוד להקמת ממשלה חלופית, על רקע הקשיים בהעברת החוק להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון.

מבזקים

 

🔔 ביהמ"ש המחוזי בירושלים דחה את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד בנימין נתניהו

🔔 בית המשפט משאיר פתוחה את האפשרות להרשעת נתניהו ואלוביץ גם לא בהתאם לכתב האישום (תעשו חיפוש פה ״סעיף 184״ להשלמת התמונה) אבל זו כבר לא אפשרות בדרך המלך אלא כביש עוקף.
מכה קשה ביותר לפרקליטות
עמית סגל

🔔 ‏גורם בקואליציה לישראל כהן: ״הבעיה שלנו שביבי מנצח גם במשפט, והפוטנציאל שלו לטעון בבחירות שהכל תפור ולזכות ב-40 מנדטים עולה באופן דרמטי״

🔔 עוד מברוך קרא: ‏לא מופרך להעריך שהחלטת בית המשפט היום קברה סופית את סיכויי ההרשעה בשוחד בתיק 4000, לא בשל השורה התחתונה אלא בשל נימוקי השופטים בהחלטה.

🔔 עידית סילמן: ‏הפרטצ׳ והזילות של הפרקליטות בתיקי הפלת ראש ממשלה מכהן מעידים על יהירות , זחיחות וזלזול . יש פה משהו הרבה יותר עמוק נפשית - אנחנו בעלי הבית , אנחנו קובעים הכל ולא משנה מה נעשה - ננצח. האמת - מפחיד מאוד .

🔔 היועמשי"ת מוציאה הודעה לתקשורת, ומודיעה כי לא תערער על החלטת בית המשפט בנושא תיקון הכתב אישום.

🔔 עמית סגל: בורות מביכה ומטרידה של היועמשית: אי אפשר ממילא להשיג על ההחלטה, זה לא הליך אזרחי אלא פלילי. בהליך הפלילי יש החלטות מוגדרות מאוד שעליהן אפשר לערער.

מבזקים

 

🔔 רשימת ניגודי העניינים של אביגדור ליברמן נחשפת לראשונה, בין הייתר נמצאים ברשימה: בעלי רשת פוקס הראל ויזל, מנכ"ל דלק יוסי אבו, המיליארדר ארנון מילצ'ן, המיליארדר מרטין שלאף, הרמ"ט לשעבר והיועץ של NSO שרון שלום, אשת העסקים תמי מוזס, מנכ"ל ישראל קנדה ברק רוזן, האוליגרך מיכאל צ'רנוי, ואיל ההון הישראלי-רוסי ולדימיר גוסינסקי (גלובס).

🔔 גלובס: לאור סבך האינטרסים הגלויים של ליברמן, נראה כי יהיה בלתי אפשרי עבורו לקבל החלטה כלשהי בלי להשפיע באופן ישיר על אחד מחבריו הקרובים ועל אנשים בהם הוא מנוע לעסוק.

🔔 ח"כ פינדרוס לרבינא ב'קול חי': "אנחנו בסיטואציה שהממשלה גוססת, הם כבר אחרי מוות מוחי ובגלל זה צריך לעזור לה לסיים. להציל דברים שאפשר זו טקטיקה שהייתה נכונה לחורף. הם לא מצליחים להעביר היום כלום בלעדינו".

🔔 יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ביטון בתגובה לדברי שרת התחבורה מיכאלי: אנחנו לא חזקים בתקשורת ואין לנו כתבים שדוברים מטעמנו אבל האמת מנצחת את התקשורת. (שמש)

🔔  עוד מח"כ מיכאל ביטון: משרד התחבורה גנב מעניים 200 מיליון ש"ח כדי לחלק לאחרים. במרכז הארץ התח"צ תוזל ב-9%, לוקחים מעניים ומעבירים לעשירים.

🔔 וויינט: ארה"ב מתעכבת עם ההודעה על ביקור ביידן בישראל: "מחכים להתבהרות פוליטית".

🔔 פרויקטור הקורונה מעריך: אם הירידה בתחלואה תימשך - גם הבידודים למאומתים יבוטלו בסוף החודש (יולן כהן).

צימוקים

 

🔔 הבוקר בעיתון 'יתד נאמן' הוענק התואר 'רבן של כל בני הגולה' או בראשי התיבות 'רשכבה"ג' למרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ונשיא מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

🔔 התואר של זקני חברי המועצת שודרג מהגאון הגדול למרן, בהם הגרב"מ אזרחי (94) הגרמ"צ ברגמן (92), הגר"ד לנדו (92) והגרב"ד פוברסקי (91). שאר חברי המועצת של 'דגל התורה' נותרו בתואר 'הגאון הגדול'.

🔔 סוער בעיר העתיקה בירושלים: לאחר ניסיון מינוי רב ב'מחטף' בבית הכנסת החורבה עם פטירת רב בית הכנסת הגר"ש קוק זצ"ל - הקרן למורשת הכותל והחברה לפיתוח הרובע מפרסמים הבוקר כי מינוי רב למקום יעשה במכרז כדין.

‏🔔 הנשיא הרצוג מגיב לדרשתו של הגאון רבי מאיר מאזוז לפני מספר ימים: "יש מילים שחייבות לצאת מהלקסיקון שלנו, ויש ביטויים שאי אפשר לסבול. הכנסת הנאצים לתרבות השיח בישראל – קווים אדומים שאסור לחצות".

🔔 פתח תקווה: ראש העיר התקבל במעונו של מרן רשכבה"ג הגר"ג אדלשטיין יחד מנכ"ל החינוך העצמאי הרב סורוצקין. הביקור בשל נושא רוחני העומד על הפרק בעיר ונעשה בתיאום עם ההנהגה הרוחנית המקומית בראשות הגר"י רוזן.

דם נשפך לא נשכח ולא נסלח


 

יעקב אשר מעסיק דובר טרוריסט


 

דבריו המלאים של כ"ק מרן האדמו"ר מקרלין סטולין על המכות שהתרחשו בגור


 

מרן כק האדמור מקרלין סטולין בשיחה קשה נגד הרמת ידיים והכאת יהודי אחר


 

הכנה למתן תורה בגור נדל''ן


 


חסידי גור תלשו מודעה שבה מוזכר ר' שאול אלתר


 

רשעים, אפילו על פתחה של גהינום

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

קראנו כאן שוועדת הרבנים לענייני תקשורת חסמה את קו הכרטיסים של מוסדות רבי שאול. כאמור כו"כ פעמים, אין בליבי על חסידי גור. הם גודלו באינקוויזיציה וברודנות ואינם מכירים דרך חיים אחרת, מאשר כפיית 'הרצון העליון' על כל נכפה.

לגביהם רק קיים אצלי החשש (עד קרוב לוודאות) שזו רק שאלה של זמן, עד שיבינו שגודלו בשקר ובמרמה ויחפשו לעצמם מפלט. בהיות שהקהילה סוגרת עליהם וחיים על פי הבנתם המתחדשת (שכל מה שמכרו להם זה לוקשים לתינוקות שנישבו), אינה אפשרית להם (מי יכול להפסיד את כל משפחתו, חבריו, קהילתו וכו'. רואים שהרבה שהיה להם העוז לעשות צעד אמיץ זה, מסתכנים בנפשם בהמשך).

הבחירה הטבעית, כשאתה במצוקה, שמצד אחד הבנת שכל מה שגדלת עליו הוא שקר וכזב (שהרי הם מערבים את אמיתת קב"ה עם שקריהם ונכליהם, עד שא"א להפריד בין מוץ לתבן), ומצד שני כל קשרי האנוש שלך תלויים באותה קהילת-שקר, הברירה הטבעית היא לבחור בחיים-כפולים. כלפי חוץ אתה ממשיך עם כל השמונה בגדים, אבל מבפנים אתה חלול וכבר אינך שומר כלום. לכאורה כת הגעררס הולכים בדרך כמעט וודאית שקהילתם תהפוך לציבור של יחידים שכלפי חוץ שומרים, אבל מבפנים - הכל רקוב.

יכול להיות שאני תמים ורק לי זה נשמע כאילו גיליתי את אמריקה, אבל הדברים ידועים וברורים להנהגת גור, לא פחות מאשר לי. עובדה שהם ממשיכים לספר סיפורי מעשיות לילדים מפגרים על רבותיהם ועובדה שאינם בושים לזייף את המציאות לעין כל (התמונה המצורפת כוללת שני חלקים. בחלק העליון רואים את המציאות בחתונת מלכות שלהם ובחלק התחתון רואים איך שהוסיפו אלפי אנשים בפוטושופ וכל פירסמו בהמודיע). נראה שאינם מנסים בכלל להסתיר שקריהם, כאילו 'רעט מען דוך' שהכל בלוף.

מבחינה זו, חסד עשה הקב"ה עם עמו, שלפני שכל הבלון הנפוח והשקרי הזה מתפוצץ, שלח להם גואל בשם רבי שאול. איני נכנס לגופם של דברים בתוך גור ורק שש ושמח שניתנה הזדמנות להשאר יהודים, גם לאותם שגדלו דור אחר דור ביהדות-המזויפת, הקרויה 'חסידות גור'.

עכשיו אין ספק שכל 'מחלוקת גור' סובבת סביב מחלוקת אישית. האם פלוני ימלוך, או פלמוני. כרגע אין שום הבדל אידאי בין שתי המחנות, אבל רשמו נא לפניכם שעוד לא תספיקו להזקין וכבר ינוסך תוכן רוחני כלשהו למחלוקת הילדותית הזאת, כשם שריב הגיסים בפונביז' הניב מחלוקת על תואר 'גדול הדור' (שהוכרע בתרגיל מבריק של הגראי"ל בעיתונם) וכיום גדלים ילדיהם שיש כאן מחלוקת אידיאלית בנושא הגיוס או הבל אחר.

המדהים אותי הוא שהציבור שאינו חלק מהמדמנה הזו, מקבל את הדברים באדישות. גם ההנהגה הפוליטית-רשמית וגם ההנהגה הפוליטית-כאילו-רוחנית מתעלמים לחלוטין מהעובדה שנעשים כאן דברים אשר לא כדת - והכל בשמם ובשם התורה - ואין פוצה פה ומפצף.

הגם שעולים כאן כל הזמן סטיקרים הקוראים שלא לשוב ולהצביע לאות הקדושה, עד שיוקעו ממנה הקוזקים, הרי ברור שבבוא יום דין-הבוחר, ישובו המוני החרדים ויצביעו בעד האנשים שידוע להם שאינם דואגים להם, אלא לאינטרסים של עצמם.

יכול להיות שרק אני תם ותמים? יכול להיות שלאחרים ברור שזו דרכו של עולם וכשם שאנשים ממשיכים לתרום כספים לשרלטנים, שמבטיחים להם הבטחות שקריות-בעליל, כן ימשיכו להצביע למי שמשקרים להם בפנים יום אחר יום?

אני מודה ומתוודה שאין לי שום פשט סביר בתופעה הזו. איך זה אפשרי שכל הרבנים מתאגדים לגונן ולשמר את הוועדה שכבר נתפסה שכל עניינה הוא להילחם באויביהם (החרדים לא פחות מהם) וגנבותהם ידועות ומפורסמות, איך זה שהם ממשיכים לגבות אותם להמשיך בגנבותיהם. האם שמענו אי פעם שגנב שנתפס ומועמד לדין ממשיך לגנוב כל הדרך לבית הסוהר??

אודה מאוד למי שיתן לי הסבר או הבנה כלשהי. מדוע הרבנים לא התאגדו - עת נודע להם שהכל רק אינטרסים פוליטיים וכספיים - להוציא את הוועדה מידי אלו שלקחו את כל הציבור החרדי כבן ערובה?

אז למי שרוצה הוכחה והודאת בעל דין: אני מודה בזה ששכלי מוגבל מאוד והרבה דברים שקורים סביבי אינם מובנים לי.

ועוד יותר גרוע: אני שמח על כך.

 

 

חרדי בעולמו

אם גולדקנופף יהיה מועמד גור אוי לה ליהדות התורה


 מאת פישל קדוש

מישהו נידב 'סקופ', שגולדנקופ יהיה המחליף של ליצמן. אודער יא אודער נישט. 
מה לעשות שהסיכוי שגור תקבל מקום מתרחק והולך. ולו מהמניע הפוליטי הברור: אם הברנשים שמחללים שבת כדי להכות תלמידי חכמים בסגנון שמזכיר את ליל הבדולח, יוכנס לרשימה, רבבות חרדים
 שהם מצביעים קבועים, יוותרו על העונג והכבוד להצביע שוב עבור יהדות 'התורה'.
אם לשלוח חוליגן לכנסת יש לנו את ליברמן.

אם יירד גיל הפטור מגיוס בחוק - יעד הממשלה לתעסוקת גברים חרדים בשנת 2030: 65-70%

 

דוברות הכנסת (ועדת החוץ והביטחון)

אם יירד גיל הפטור מגיוס בחוק - יעד הממשלה לתעסוקת גברים חרדים בשנת 2030: 65-70%

ועדת החוץ הביטחון, בראשות ח"כ רם בן ברק, המשיכה היום את דיוניה להכנה לקריאות שניה ושלישית של הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 26) (שילוב תלמידי ישיבות), התשפ"ב-2022 וכן הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי (תיקון מס' 4), התשפ"ב-2021, כאשר עיקר הדיון התמקד בשילוב בוגרי הישיבות בתעסוקה.

ח"כ מאיר פרוש: אני חוזר ומדגיש – מי שלומד, זכאי לקבל דיחוי. מי שלא לומד, אל תיתן לו פסיק הטבה או עזרה אחרת, זו עמדתנו הבסיסית.

ד"ר שלמה בלאק, פסיכולוג וחוקר במכון למחקרי ביטחון לאומי: הצעת החוק מדברת על שילוב החרדים בצה"ל, אך בפועל מה שנדרש מהם זו היטמעות – לזנוח אורך חיים חרדי לטובת אורך חיים ישראלי. שילוב זה להחזיק את שתי הזהויות יחד, בו זמנית. כדי לדבר על שילוב, הצעת החוק חייבת לכלול קריאה לצה"ל שיעודד את החרדי לשמור על אורך חייו. וכאשר מדברים על שוק התעסוקה, וגם על האקדמיה, רק מתן אפשרות לחרדי לשמור על אורך חייו החרדי היא שילוב באמת.

אביעד שוורץ, מנהל תחום בכיר תעסוקת חרדים במשרד הכלכלה: על פי נתוני הלמ"ס, בגילי 26-65, שיעור התעסוקה בקרב גברים חרדים עומד על 51%, לעומת 86% בקרב יהודים שאינם חרדים - פער של 35% שהוא יציב יחסית ב6-7 השנים האחרונות.

כיום החרדים מהווים 12% מהאוכלוסייה, אבל בשל מגמת הגידול הגבוהה יותר בחברה זו, הם יהיו כשליש מהאוכלוסייה בשנת 2065. בנק ישראל בדק ומצא שכדי לשמור על המצב הקיים מבחינת המדינה, תידרש העלאה של 16% בשיעורי המס הנוכחיים, וצמיחת התוצר לנפש תיפגע 
משמעותית.

שילוב בתעסוקה כמובן הוא גורם חשוב להפחתת שיעורי העוני בחברה החרדית, ונרצה ששילוב זה יהיה במשכרות בשכר ובפריון כמה שיותר גבוהים, כאשר חסם עירקי לכך הוא פער במיומנויות בסיס לעתים.

כיום יעד התעסוקה לחרדים שקבעה הממשלה הוא 50.9%, ונקבע כי אם גיל הפטור יעמוד על 23 ומעלה, יעד התעסוקה יהיה 65% ואם גיל הפטור יהיה 21 ומטה, יעד התעסוקה יעלה ל-70%.

ח"כ יואב בן צור: במשרדי הממשלה שיעור החרדים המועסקים נע בין אפס לחמישה אחוזים. קודם כל שיקבלו בעצמם חרדים לעבודה לפני שהם מתחילים לדבר על יעדי תעסוקה. 

ח"כ אורית סטרוק: אתם רוצים לשלב חרדים בשוק התעסוקה לטובת השוק עצמו, לא לטובת החרדי ומתעלמים ממה הוא רוצה לעסוק או ללמוד ומהמימוש העצמי שלו. אבל, בצבא שלנו, שתפקידו לנצח במלחמה לא מימוש עצמי, אתם מוכנים להפסיד את הבחורים המצוינים שלנו ולפגוע בכשירות היחידות, לטובת מימוש עצמי של נשים.

צוות הייעוץ המשפטי לוועדה, בראשות עו"ד מירי פרנקל שור, ציינו בסקירתם לחברי הכנסת כי "על פי המוצע בהצעת החוק, המידע שיקבל נציג משרד הכלכלה מהפוקד יאפשר לו לפנות, למי שקיבל פטור, ולהציע לו להשתלב בתעסוקה" וכן כי "ההסדר המרכזי המוצע בהצעת החוק, לעניין השילוב בתעסוקה,  זהה בעיקרו להסדר שמופיע בפרק ג1 לחוק שבוטל בהחלטת בית המשפט בשנת 2017".

עו"ד פרנקל שור תהתה בדיון עם לאחר הערות בית המשפט על ההסדר, השינוי בגילי הפטור, ומנגנון העברת המידע והצעה להשתלבות בתעסוקה, יישימים ויביאו לכדי השתלבות בני ישיבות בשוק תעסוקה – דבר אשר הרי מוגדר כאחת התכליות המרכזיות של הצעת החוק.  כמו כן, למול תכלית השוויון בגיוס, הוצבו יעדים מדידים בהצעת החוק, אך בנושא שילוב בתעסוקה לא נקבעו יעדים, וכך בעתיד לא ניתן יהיה לבחון את הנושא על פני זמן.

ח"כ אורי מקלב: הצעת החוק מדברת על שילוב בעבודה, אבל לא על מסגרת עבודה מתאימה, וזה חלק נכבד וחשוב מהנושא שאי אפשר להתעלם ממנו. אנחנו אלה שכל היום שומעים מקרים של אי קבלה לעבודה ברגע שרואים שהמועמד הוא חרדי, או קשיי השתלבות של מי שכבר מצא עבודה, בגלל הרצון לשמור על אורך חייו.

ענבר הרוש גיטי, מנהלת מתווה השירות במשרד הביטחון:  השקענו מחשבה רבה גם בשוק המעסיקים, בנכונות לקלוט אנשים מהחברה החרדית, פעמים רבות נעדרי ניסיון. הפתרון שלנו הוא לפתוח כמה שיורת מסלולי שירות לחרדים, שיכללו שירות שיהיה מותאם להם, ובמהלכו ירכשו הכשרה והשכלה רלוונטיים לשוק התעסוקה.

ד"ר עידית שפרן גיטלמן, המכון הישראלי לדמוקרטיה: לא אתווכח פה על דברים מקוממים שנאמרו לגבי שירות נשים, ולא אדגיש עד כמה כבר קיימות בפקודות הצבא מסגרות שירות שמותאמות לחרדים ובהן הם כמעט לא רואים אישה בעיניים, אלא אבקש רק להזכיר את שלעתים נשכח כאן בדיונים – הגענו לכאן כי אי השוויון בנטל השירות כבר הפך בלתי נסבל.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק סיכם: אני מקווה שאנו תמימי דעים על שלוש הנחות יסוד: 1. שירות בצבא זה חשוב. 2. לימוד תורה זה חשוב. 3. לתרום לכלכלה הישראלית זה חשוב.  אני סבור שכולנו יכולים להסכים על הדברים האלה, ולכן גם להגיע להסכמות על הצעת החוק המבקשת לשמור על ולאזן בין שלושתן.

דרמה פוליטית אדירה


 מאת פישל קדוש

הצד המשפטי בתיק 4000 מעניין, אבל שולי. מה שקרה היום זה בראש ובראשונה דרמה פוליטית אדירה, ברמה של משפט דרייפוס.
כפי שנאמר כאן מספר פעמים, החלפת נתניהו היא תוצאה בלעדית של התיק. בלעדיו נתניהו שהיה בפסגת הישגיו בכל הזמנים היה זוכה בלפחות עוד 5 מנדטים שהיו מונעים אפשרות הקמת ממשלה אחרת.
והעיקר, בלי 4000  ליברמן, בנט וסער לא היו מעיזים לצאת נגד ביבי. גם בגלל שהבוחר היה מעניש, וגם בגלל שהמהלך לא היה עובר  ללא כתם "הנאשם" שהודבק על פני נתניהו.
לכן קריסת 4000 משנה את המפה הפוליטית, מערערת את יסודות הממשלה הנוכחית ומחזקת את התובנה שבבחירות הקרובות תושג הכרעה, שתשבור את התיקו שנקבע ב-4 הסבבים, שמקורו באישום בשוחד, ומאבזרת את נתניהו בהילה של מי שגורמים מושחתים גזלו ממנו את ראשות הממשלה מה שעשוי להניב נצחון בקנה מידה היסטורי.
במקביל מתחזק הסיכוי להקמת ממשלה אחרת בכנסת זו, למשל בהשתתפות סער, שיציאתו נגד נתניהו ישבה אך ורק על כתב האישום.
כמה ממהלכי סער לאחרונה, דיבוריו ובעיקר שתיקותיו, קשורים  להתפתחויות הדרמאטיות בתיק 4000 שכל כל הרבה פוליטיקאים ומפלגות בנו עליו.

הטלויזיה מדווחת על התקנות של האדמו"ר מויזניץ בבגדי נשים וירידתו לפרטי הפרטים


 

לא אוכלים מצות עם דם מרב ששולח רוצחים לשפוך דם


 

קוממיות והרב המכשיר לרצח ואלימות


 

האדמו"ר מקרלין סטולין בהתקפה קשה נגד האלימות של גור


 

קריעת המודעות מוכיחה מה כוונת גור


 

ההבהרה של מרן ראש הישיבה הרב מאזוז


 

דוד אמסלם מפשיט את ליברמן להנאת פינדרוס וגפני


 

כ"ק האדמו"ר מתולדות אהרון שליט"א הולך לבד במירון ללא גבאים


 

ההוראות בגור לחג השבועות


 

הודעות נחוצות בזוויהעל


 

הפטנט של תיאודור דריי שבעזרתו אפשר להדליק אש בחגים מבלי לחלל את החג


 

רשב"י לכל


 

מתכתבים עם עצמם


 

בקשה לתביעה להנגיש מקוואות


 

האמריקנים שללו את הויזה לרב של צפת


 

חמש השתלות ביום אחד

 

חמש השתלות ביום אחד 

ידידי "מתנת חיים" יקרים, שלום רב. 
היום, ראש חודש סיוון, ייערכו בע"ה חמש (‼️) השתלות כליה בארבע בתי חולים

ביום שלישי א' בסיוון תשפ"ב, 31 במאי 2022, יתקיימו בע"ה ההשתלות הבאות

נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של

🔴1️⃣🔴

בבית החולים איכילוב בתל אביב

החולה, תושבת המרכז
חיה מעטיל דבורה בת חנה
והתורמת היקרה, תושבת הבקעה, שבעלה גם הוא תרם כליה 
סיגל לאה בת שושנה

🟠2️⃣🟠

בבית החולים שיבא בתל השומר

החולה, עורך דין תושב המרכז
ארן אריה בן חנה
והתורם היקר, תושב איזור ירושלים
שמעון בן נאוה תמר

🟡3️⃣🔵4️⃣🟢

בבית החולים בלינסון בפתח תקווה - תרומת שרשרת

החולה, אב צעיר תושב הצפון
דוד בן ברוריה
והתורם היקר, שהגיע לתרום לציפורה אולם לא התאים לה
החפץ בעילום שמו

החולה, תושבת המרכז
ציפורה בת חנה
והתורמת היקרה, תושבת השפלה
חיה רות בת שולה סלאמה

🟣5️⃣🟣

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים

החולה, נערה צעירה תושבת ירושלים
נעמה ציפורה בת פנינה
והתורם היקר, איש חינוך תושב הר חברון
נתנאל שמואל בן זהבית

לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

בשורות טובות 
רחל הבר 
וצוות מתנת חיים

ריקודי נח נחמן


 אמש מהקורה ברחבה הסמוכה לתחנה המרכזית בירושלים. נשלח על ידי המכונה סתם סופר

המכה לפרקליטות בתיק 4000


 

כל האויר יוצא


 

עימאמים כן רבנים לא


 

נתניהו על מחירי הדלק


 

הפרת אמונים של הפרקליטות


 

ביזנייעס


 

ספירת העומר של הרבי באור לב' סיון


 

הרה"ח ר' אברהם יוסף גליס ע"ה


 



לקוטי תורה פרשת בחוקתי ד"ה בשברי לכם מטה לחם, הרב שמואל הבר שנת תשפ"ב


 

שיעור מיוחד לשבועות מהות הפנימי של תורה - מה היה ראש חודש סיון כהכנה שמתן תורה - הרב יואל כהן ע"ה


 

"היום בתניא" יום ג' א סיון

 
"היום בתניא" יום ג' א סיון
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק נ"ב (עמוד ע"ג)
שנה מעוברת

הלבוש לקליטת השכינה:
הלבוש המקבל לתוכו את השכינה, ובנוסף לכך הוא מסתיר על אורה ומאפשר בזה להארה המתפשטת ממנה להחיות את העולם. הוא "רצונו חכמתו ובינתו המלובשים בתורה ומצוותיה הנגלית לנו ולבנינו" - שכמבואר לעיל, הם ענין ה"מוחין" למעלה.
...
בדבריו מבהיר רבנו שתי נקודות:
א. לבוש זה הוא רצונו יתברך וחכמתו - כך שה"אור אין סוף" הכלול בו, הוא נעלה באין ערוך מהאור הכלול בשכינה. ובהתאם,  אין שום סיבה שהלבוש שבתורה יתבטל במציאות כלפי האור שבשכינה.
ב. התורה ברדתה מטה. עד התלבשותה בתרי"ג המצוות הגשמיות כפי שהם לפנינו. "ירדה בסתר המדרגות ממדרגה למדרגה בהשתלשלות העולמות" - ומשמעות הדבר הוא,  שהאור העצמי שבתורה נעלם מהעולמות דרכה היא עוברת ויורדת למטה (ורק בעולם הזה על ידי עבודת היהודי היא נמשכת). מובן איפוא שלא שיך שהעולמות יתבטלו במציאות לאור התורה (הנסתר מהם). כך שבכוחה של התורה להיות ה"לבוש" שדרכו תוכל להיקלט הארת השכינה, על ידי עבודת האדם.

חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. 
חדש! "היום בתניא" באמצעות המייל. להצטרפות נא לשלוח בקשה hayombatanya@gmail.com
הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן *ועשרות ספרי *חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה ומופץ על ידי בני משפחתו.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

הלכות יו"ט שבועות סעודה חלבית בחג השבועות, הפסק בין הסעודות והברכות, הרב שלום בער לוין שנת תשפ"ב


 

שליחי שמים


 שליחי שמיים

"ניתנה רשות לרופא לרפא" תפקידו של הרופא במשנת הרבי 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

איפה ילמד מוחמד בליל שבועות?....


 

ווארטים

 

🔎בפרשתנו פרשת בחוקתי מיד לאחר ואולך אתכם "קוממיות" מתחיל הל"ט קללות

🔎חסיד אחד : הרבה שלנו גדול מיעקב אבינו. שנאמר "ולא ידע יעקב כי רחל גנבתם" .הרבה שלנו - קא סלקא דעתך שלא היה יודע ?
חסיד שני  : הרבה שלנו גדול גם ממשה רבנו.שנאמר: "ולא ידע כי קרן עור פניו" . הרבה שלנו - קא סלקא דעתך שלא היה יודע ?
היה שם "מתנגד " אחד ואמר : אף אני ,כיהודה ועוד לקרא, נאמר בלוט "ולא ידע...." הרבה שלכם - קא סלקא דעתך שלא היה יודע ?   

🔎גערער מנדל"ן פוגש מישהו מקהילת הגר"ש, מוציא מולו עלון 'בנאות דשא' וקורעו. בתגובה מוציא הלה דף ריק מכיסו וקורע אותו.
עומד יהודי ומדבר על ה'קדוש והיקר'. ניגש אליו נדלניסט וצועק עליו: תגיד לי? אתה יודע אלף דף בע"פ.
עונה לו הלה: אפילו דף אחד לא, לפחות את עשרת הדברות אני יודע.

🔎שאלה הלכתית לוועדה בעקבות לימוד הדף היומי יבמות.
2 אחים מן האב אחד חסיד גור ואחד חסיד של הראש ישיבה ומת החסיד גור ללא בנים.
האם יש פה דין חליצה לשיטה בפוסקים שאין דין חליצה במומר.
ואם נחמיר להצריך פה חליצה האם מה שירקה עליו לפנ"ז מצטרף  להועיל כעת להתירה לשוק?

בציון השל״ה הקדוש זיע״א בטבריה


 

האדמו"ר הקדוש והטהור מויזניץ מזמין את גיסו מבעלזא לחתונת נכדתו


 

האדמו"ר הקדוש והטהור מויזניץ בבויאן


 

האדמו"ר מתולדות אהרן ששוהה בצפת הגיע לביקור אצל אחיינו


 הרבי מתולדות אהרן ששוהה בצפת הגיע לביקור אצל אחיינו רב קהילת אזמרה רבי מנחם מנדל מוסקוביץ,

הוא סייר במוסדות של אזמרה

ובמקווה שנבנה,

הרב הצדיק רבי חיים מאיר מויזניץ אצל דודו מבעלזא


 

הרב הצדיק רבי חיים מאיר הגר בבעלזא בבית המדרש



 

האדמו"ר מסקאליע עם האדמו"ר מתולדות אהרן


 

שירת הים בירושלים - הנואם האדמו"ר מבוסטון


 ארגון ״ קדושת ציון״ ערך אמש באולמי שירת הים בירושלים מסיבה והודיה להשם יתברך על הניסים שהיו במלחמת ששת הימים.

הנואם המרכזי הוא האדמור מבוסטון שליט״א שאביו זצ״ל היה

תמיד  מגדולי הפעילים למען ארץ ישראל,

הגאון הינוקא


 

הרב הראשי של סיביר עם ראש ישיבת עטרת שלמה בניחום אבלים אצל הרב חיים מרדכי הרץ





 הרב הראשי של סיביר עם ראש ישיבת עטרת שלמה בניחום אבלים אצל הרב חיים מרדכי הרץ יד ימינם של גדולי ישראל

תשמעו את הצבוע לפיד


 

עצרות תפילה ליום השחרור וההצלה של יהודי אירופה


 

דגלי אש"ף באוניברסיטה בישראל


 

רוצה דלק קח משכנתא


 

כך הוא מעביר את הדירה


 

מי מאחורי זה


 

מרדף וטירוף


 

תדלקו יא פרייארים


 

נער מהצפון שבר את כל שיניו הקדמיות כתוצאה מתאונה עם אופניו החשמליים


 

כביש 433 לירושלים


 

עליית מחירי הדלק


 

תפירת התיק


 

מה קורה בכבישים


 

רוצים מדינה יהודית


 

חודש סיון - סוף יסורים ותחילת ניסים


 

היום חמשה וארבעים יום לעומר


 

קיצור הדף היומי