רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 באוגוסט 2023

מבזקים

 

✅"קהילה בשורש חרדים": פוסק הדור הראב"ד הגר"מ שטרנבוך במכתב חריף במחאה על התיעוד של אישה שכובדה בגלילת ספר תורה בבית כנסת חרדי ברמה ד'. "נתנתק מהם ויהיה טוב לנו ולבנינו".

✅אנשי 'דגל התורה' יפגינו היום נגד מאיר פרוש על שהוא השתדל למען כניסתו של מנהיג 'שובו בנים' לאוקראינה בטענה כי אסור לסייע לו. יודעי דבר אומרים כי מאחורי ההפגנה הזו עומדים מנהלי הקמפיין של 'דגל התורה' בירושלים המבקשים לקלקל קולות לפרוש שככל הנראה יזכה בקולות 'שובו בנים' בבחירות. - במילים פשוטות מאבק על קולות בבחירות הקרובות

✅תושבי בני ברק בסקרים: נמאס לנו לחיות בעיר הכי מוזנחת ומטונפת בישראל למעט המגזר הערבי. עיר עם מדרכות שבורות וכבישים שלא נסללו עשרות שנים. למצב ההזנחה בעיר אחראים כל אלו שכיהנו כראש עיר מאז סיום עבודתה של הוועדה הקרואה

✅פגישה מסקרנת אמש במרפסת ביתו של יו"ר ש"ס: המשתתפים - יו״ר ש״ס אריה דרעי, השר  יצחק גולדקנופף, השר חיים ביטון ומוטי בבצ'יק. בשתי המפלגות מנסים להסתיר את תוכן הפגישה אך יודעי דבר מספרים כי נושא הבחירות המקומיות היה על השולחן. (אברהם פריינד)

✅הציר הנרקם בין ש"ס לגור מעורר לחץ אטומי בדגל - חשש כבד של מלחמת כל בכל בשל הסכמים חשאיים של כולם נגד כולם - ש"ס עושה הכל לסכסך בין 'דגל' ל'אגודה' בתקוה כי הם ירוויחו מכך

✅אריה ארליך: אריה דרעי ובכירי חסידות גור עסוקים בימים האחרונים במרתון מפגשים לקידום שיתוף פעולה במספר ערים, לאחר נתק בן 3 חודשים. התוכנית: בוסו פורש מהמרוץ בבני ברק תוך הבטחה שש"ס תיכנס לרוטציה משולשת, גור תסיר התמיכה ביריבו של דרעי יחיאל לסרי באשדוד, ושיתוף פעולה בערים נוספות

✅רבינא: לא הייתי ממהר לקנות את הניסיון לייצר ציר ש"ס-אגודה על כל הארץ. באגודת ישראל מבהירים לי למשל כי התמיכה של הסיעה ביחיאל לסרי לראשות העיר אשדוד נעולה ולא פתוחה למשא ומתן. כמו"כ אפס סיכויים ששלומי אמונים יקריבו את שרוליק פרוש באלעד למען זייברט בבני ברק

מבזקים

 

✅איתי גדסי: תזוזות ברשימת אגו"י בני ברק - חיים מאיר לנגסאם חבר מועצת העיר הודיע על רצונו לפרוש אחרי 15 שנות עשייה. מועמד להחליפו: איש פניות הציבור של אגו"י יוסף יעקובוביץ, כנציג הסיעה הכלל חסידית

✅דוד חכם במהדורת הבוקר ב׳קול חי׳: ״חשבנו שהאלימות נגד מועמדים בבחירות היא רק במגזר הערבי, עכשיו האלימות הגיעה גם לבית שמש״. בצלאל קאהן: ״אתה משווה בין הרציחות במגזר הערבי לכמה קיצונים משועממים? אני לא אוהב את ההשוואה הזו״.

✅'יתד': רבנים ואישי ציבור הביעו זעם ומחאה על יוזמת עיריית ר"ג להפעיל 'אוטובוס רומס שבת' במסלול הרכבת הקלה המושבתת. גורמים משפטיים בוחנים אפשרות שמדובר ב'שוחד בחירות'.

✅דיווח: המחבל שביצע אתמול את הפיגוע בירושלים הוא בן של נהג אוטובוס של חברת קווים במודיעין עלית, בגלל זה הרבה נהגים לא הגיעו לעבודה לאות הזדהות עם אביו של המחבל. מאומת!

✅ריבלין ב'בקהילה': שניים מתוך שלושת ראשי המפלגות החרדיות נועדו בשבוע האחרון עם נתניהו. אחד מהם מספר שפגש את נתניהו של פעם, הזיק חזר לעיניו ואופטימיות נשפכת לו מהאזניים.

✅נציג "דגל התורה", הרב אברהם ובר, נבחר לפני שעה קלה על ידי מועצת עירית ירושלים, לתפקיד יו"ר ועדת הבחירות לעיריה. 19 חברים תמכו במועמדותו

✅עו"ד משה מורגנשטרן נבחר ליו"ר וועדת הבחירות לעיריית בני ברק.

מבזקים

 

✅ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) שהתפלל אתמול בקבר יוסף בשכם ב103: "הכניסות לקבר יוסף, אני יודע שזה אולי יפתיע אנשים, גם בצה"ל חושבים שהן תורמות לביטחון. בסוף כל כניסה כזו, זה קודם כל מוציא מחבלים החוצה, הם אוספים מודיעין בכניסות האלה"

✅שר הפנים משה ארבל: ״אני מגנה בכל תוקף את המפגינים האכזריים שפגעו בזכר ששת מיליון היהודים שנרצחו עונו והושמדו בשואה האיומה. ההשוואה של ראש ממשלת ישראל להיטלר ימח שמו היא חמורה ואיומה ולא חוסה תחת חופש הביטוי. אני מצפה מהיועצת המשפטית לפעול למניעת תופעות חמורות אלו״ 

✅‏השר בצלאל סמוטריץ' במכתב חריף ליועמשי"ת: "הגיע העת שתפסיקו להתייחס לנבחרי הציבור כאל כאלה שצריך לשמור על איזה סף מדומיין מפניהם. נבחרי הציבור פועלים לטובת הציבור ששלח אותם לשם כך ומייצגים את האינטרסים של הציבור והם עתידים ליתן את הדין בפניו על האופן שבו הם עושים זאת"

✅שרון גל בגלי ישראל: מני מזוז נפגש ביום שלישי האחרון עם השופטים פוגלמן ועמית הדנים בעילת הסבירות. למחרת נפגש מזוז עם יובל דיסקין מהעותרים נגד עילת הסבירות. אפשר לשער שהפגישות עסקו בענייני הרכבת הקלה בגוש דן.

✅יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן מצטרף למתקפה של שר המשפטים על היועמ"שית: "מכתבו של לוין למיארה מדגים פעם נוספת עד כמה זקוקה מערכת המשפט שלנו לתיקון. כל אדם הגון עם תחושת צדק בסיסית מבין שעורכת הדין שמייצגת את הממשלה אמורה לייצג את הממשלה"

✅ח״כ חנוך מילביצקי: השופט אלרון עשה שירות אדיר לציבור הישראלי ש״העז״ להתמודד וחשף את הצביעות, הדורסנות והאליטיזם השולטים בכיפה אצל ״ידידי המערכת המשפטית״. איפה כל הערכים שעליהם מגינים לכאורה שופטי העליון? כנראה שעליהם, כמו בשאלת ניגוד העניינים, חלים כללים מיוחדים. המערכת חולה מאד, צריך לתקן

✅שר המשפטים יריב לוין, מגיב בגלי ישראל למועמדותו של השופט אלרון לנשיאות העליון: "אחד הדברים המקוממים ביותר שקיימים במערכת המשפט זה שיטת הסניוריטי - כל שינוי שבא לשים לכך סוף הוא דבר מבורך. עצם העובדה שהדבר הזה מעורר כזאת סערה רק מראה עד כמה אנחנו נמצאים במקום בעייתי ולא טוב, אני נחוש לעשות כל מאמץ להביא את המערכת הזו למקום הרבה יותר טוב"

מבזקים

 

✅ סקר 'ערוץ 14': הליכוד 31, המחנה הממלכתי 26, יש עתיד 15, ש"ס 10, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 6, הציונות הדתית 5, עוצמה יהודית 5, רע"מ 5, חד"ש-תעל 5, מרצ 4. גוש הימין 57 .

✅ שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן נגד השופט אלרום שהציג את מועמדותו לתפקיד נשיא ביהמ"ש העליון ב103: "התמודדות אלרון לעליון? טעות קשה. מכניס פוליטיזציה למערכת. הסיכוי שלו נמוך בהרכב הנוכחי"

✅ ח"כ גדעון סער ברשת ב׳‬⁩ על השלכת המטען הלילה בשכם: "הפסקת ביקור יהודים בקבר יוסף תהווה פרס ומתנה לטרוריסטים. כל המפעל הציוני קם וקיים אגב התקפות של שכנינו, זה לא צריך למנוע מאיתנו את זכות הפולחן" :

✅ הדרמה בעליון - עו״ד ציון אמיר ב׳גלי ישראל׳: ״לראשונה שופט מכהן קורא תיגר על השיטה והוא עושה זאת דווקא בתקופה מאד רגישה, בה דנים על הרפורמה. מי שמכיר את הפרטים יודע שהשופט אלרון בא להזיז דברים. בשנת 2017, ערב המינוי  שלו עם ההגדרה ש׳הוא לא קורץ מהחומר של שופטי עליון׳ - זה חרץ חריץ עמוק מאד מול מי שאמר את זה״ .

✅ הליכוד הגיש תלונה במשטרה בעקבות האירוע  שבו הונף שלט שמשווה בין ראש הממשלה נתניהו לבין היטלר, בהפגנה  היום בתל אביב (אנה ברסקי).

✅ סביבת שר המשפטים לוין מגיבים על מכתב היועמ"שית ואומרים כי ״השר מעולם לא איים לפטר את היועמשית. היא לא סיפקה שום הסבר להבדלים שביחס לממשלה הנוכחית בהשוואה לממשלה הקודמת.  היא מתנגדת כמעט לכל דבר שהממשלה מנסה לקדם,  וכבר 8 חודשים שהשר ממתין לקבל מהיועמ"שית תזכיר חוק בעניין הרפורמה , ועד כה היא לא מצאה אפילו רכיב קטן בתוך הרפרומה שהיא מוכנה לקדם״ .

✅ עו"ד ציון אמיר למימרן 'בקול חי': "אנחנו בכאוס גדול מאוד. התנגשות חמורה בין רשויות השלטון, וכעת גם בין הדרג הנבחר לדרג הממונה. מעולם לא היה כדבר הזה. המצב מסוכן ואסור שיימשך"
 

✅ סערה בויזניץ - כל ענין ביטול החופות בבית האדמו"ר הוא בשביל מטרה אחת, להזמין את הבן יעקב מרדכי לערוך את החופה - מדובר במאבק קשה בין בני האדמו"ר, יעקב מרדכי נגד שני אחיו הוא עושה הכל לרמוס אותם

✅ חצקלנוים בבני ברק 
צו מניעה חדש!!!
הוצא היום על ידי בית המשפט המחוזי הציוני

✅ גבאי בית הכנסת של אנשי דגל התורה בבית שמש שכיבדו אשה בגלילה הודיעו, שכל אשה שתתרום להם ספר תורה יתנו לה גלילה והם מצפצפים על הרבנים שזועקים נגד

✅ ילדי תלמודי תורה בבני ברק טוענים כי שעות פתיחת הבריכה העירונית בבני ברק נקבעו במיוחד לשעות הלימודים ב"חיידרים". ויוצא שרק בנים שלומדים בחינוך עצמאי יכולים להגיע לבריכה ולילדי התתי"ם יש רק את ימי שישי 

✅ בישיבת עטרת ישראל החזירו את כל הבחורים שסולקו מהפנימיה והשקט חזר.

✅ האם מרב מיכאלי הוזמנה? - הערב תתקיים חתונת נכדתו של יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, בת לבנו ר' אליהו, באולמי קונקורד בבני ברק. החתן הוא בנו של הרב חיים אשר לנדאו רב המכון לרפואה באבו כביר

הערות והארות

 

ארליך בטוויטר: לכל הקדקודים הפוליטיים שיושבים כעת בכל מיני מרפסות ומלונות וסוגרים דילים לחלוקת ערי הארץ לפי אינטרסים צרים. תזכרו: השטח החרדי לא יילך אחרי כל דיל ציני. יש רנסנס. הציבור התפכח וכבר לא רוקד לפי  חלילי העסקנים. בשבילכם זו פוליטיקה, בשבילם אלה החיים. אם תגזימו, אתם תתאכזבו בענק.
=======================
החרם שבר את שטראוס? 
 "חטפה מכה תדמיתית וכלכלית קשה"
היועץ האסטרטגי ואיש התקשורת הימני, ברל'ה קרומבי, התייחס לחרם על שטראוס: "החרם החרדי והדתי על 'שטראוס' השיג כבר עכשיו 2 מטרות: בלם את כוונת החברה וחברות נוספות להחרים כלי תקשורת ימניים נוספים מלבד ערוץ 14, בנוסף, שטראוס אישית חטפה מכה תדמיתית וכלכלית קשה, בעיקר מביטולי התמי 4, זה מוכח"
=======================
ח"כ שמחה רוטמן ברדיו 103 הבוקר: "שופטי בת המשפט העליון לא שופטים על פי החוק. הם שופטים על פי תפיסות אקטיביסטיות".
ניסים משעל: "מה שאתה אומר עכשיו זה דבר איום ונורא".
ח"כ שמחה רוטמן: "תגיד לי ניסים, על פי איזה חוק ביהמ"ש דן עכשיו בחוק יסוד הסבירות והנבצרות?".
‏יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית): "תודעת החירום שאתם מנסים לייצר בעניין מינוי השופטים לא במקומה. הכנסת והציבור שבחר אותה כבר אמר שהשיטה הנוכחית היא שיטה לא טובה ומשונה, וכולנו מבינים שהיא צריכה לעבור מן העולם".
=======================
יעקב ריבלין בטורו ב׳בקהילה׳: אחרי הווטו הרשמי של ׳דגל׳ בב״ב שהונח שלשום על השולחן, שאלת השאלות: האם התמיכה הגדולה בסקרים לבוסו הייתה רק בגלל זייברט ורובינשטיין, או שלרבים מתושבי העיר נמאס ממערכת פוליטית רקובה שבמשך עשרות שנים עסקה בעיקר בחלוקת הקצאות ומבנים לפי מפתח מפלגתי וראתה בתושבים צאן המובל לקלפי לפי הסכם חלוקה
=======================
שי גולדשטיין: הייתי פה ברצח רבין. שידרתי כשהגיע הידיעה על הרצח.
הייתי פה גם בתקופת ההסתה שקדמה לרצח. 
ההסתה שהובילה לרצח רבין היא כאין וכאפס, ואני לא מגזים, לעומת מסע ההסתה הפסיכי שמתנהל עכשיו נגד נתניהו.
לא, אני לא תומך נתניהו ולא בחרתי בו מעולם אבל להשוות אותו להיטלר בסוף ימיו, האיש שרצח עשרות מיליונים והשמיד את גרמניה כמעט עד היסוד, וערים שלמות באירופה, זו הסתה שלא נרשמה כמותה בהיסטוריה הישראלית ועוד מהשמאל שיודע מה הסתה יכולה לעשות.
אני מתבייש לחשוב שפעם הרגשתי שייך באופן כלשהו למחנה הזה.
=======================
בדיוק כמו שאין דרך לטפל בערבים, אין דרך לטפל בעכברים
תיקח להם את הנשק, הם יפגעו בסכינים, תיקח להם את הסכינים, הם ידרסו במשאיות.
גם העכברים ישרצו בכל מקום, גם אם בוסו ווידר ביחד ירדפו אחריהם יומם ולילה עם מקלות, הם ימשיכו להתרוצץ בחורים

כבר היה לעולמים בלונדון החרדית כיבדו רבנית בגלילה


כבר הורה זקן!

שלומים אתן כמי נהר למע''כ הגה''ח ר' חיים שליט''א

בקשר להמעשה שאירע ברמת בית שמש, שכיבדו אשה מבת ישראל בכיבוד של גלילת ספר תורה, וינועו אמות הסיפים ארבע מאות פרסה על ארבע מאות פרסה. והגר''מ שטרנבוך שליט''א גם התייחס לנושא.

אני הקטן קט שכלי להבין דעת גדולים, אבל משם ראיה? עיני ראו ולא זר עובדא ותורה היא וצריכים לימוד, האיך שהגה''ק מליעזש זצוק''ל מפה לונדון, הכניס ספר תורה לבית מדרשו לפני עשרים שנה בערך, וכיבדוהו כל רבני וזקני העיר ובראשם מרן הגאב''ד ר' אפרים פאדווא שליט''א(לרפו''ש). ואחר סיום כתיבת האותיות בבית הרב, הכריז הרב מליעזש  ''דער רעבעצין זאל מאכן גלילה'' וכיבד את הרבנית תליט''א בגלילת הס''ת. מדשתקו רבנן ולא מיחו ש''מ קא ניחא להו! {ואולי יש ליישב שלא היה בבית המדרש}

(בשעתו היה גם תמונות בכתבי עת, לצערי, אין ברשותי התמונה)


מודה ומודה

 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

אחרי כותבי כאן (אתה מה שאתה מחביא) אודות שחטא, העירו והאירו לי כמה כותבים דברים נכוחים ובל"נ אבהיר הדברים בהמשך. בינתיים אתייחס רק להערת חכם אחד שהעירני שבכתיבתי לא חסתי על כבודו של החוטא, בהזכירי את שמו. ועל כך אבקש להודות לו בכפליים.

פעם אחת מבקש להודות לו על עצם לקיחתו אחריות על מעשי ותקנו אותי. אני מודה לך מאוד על כך. בלי אנשים כמוך, שיאירו לי היכן אני טועה – ובעיקר כאשר אני פוגע, חלילה, בכבוד זולתי – איך אוכל לחיות בזה העולם?

השנית הוא הודאה לגופם של דברים. ייתכן שאכן הייתי צריך להימנע מנקיבת שמו. אני כותב 'ייתכן' בלבד, משום שקודם לפרסום הדברים חככתי בדבר והגעתי למסקנה שהתועלת לקורא תהיה גדולה יותר בהזכרת שם האיש, מאשר הנזק לאיש עצמו. איני בקיא בנפתולי הנפש, אבל יודע שנקיבת שני שמות על אותו איש, מגרה את החלקים האפורים שבין אוזנינו.

גם סברתי (ובזה כשלעצמו עודני סבור כך) שלאיש יש בעיות גדולות וקשות יותר וברגע נקוב זה, ממש לא מעניין אותו מה יכתוב עליו איזה אפס מאופס בבעולמם. העיקר שבעיתונות החרדית באופן גורף ישמרו על כבודו (אסור לדבר לשה"ר, למי ששכח...). לצערי, יצא לי ללוות כו"כ מסכנים שנצלבו בראש חוצות (חלקם על שנתפסו בקלקלתם) והרושם הכי חזק שיצא לי מזה הוא שיש רגעים שמה שנראה למישהו 'מבחוץ' נראה לגמרי אחרת 'מבפנים'.

אני אישית, למשל, סברתי כל חיי שאם ח"ו אקלע למצב בו אפונה באמבולנס לבית חולים, אבקש מהנהג שלפחות לא יפעיל את הסירנה. למעשה, כאשר שכבתי באמבולנס והסירנה הכריזה בקול גדול 'פנו דרך, החרדי בעולמו בדרך לבית החולים', סברתי שכשר וישר הדבר להזיז את כולם מפני...

 ---------------------------

רוב החטאים שאנחנו פוגשים (אצל אחרים, ואצלנו), נובעים מדברים טבעיים ונורמליים*

 ----------------------------

מ"מ, במחשבה שלישית (ובזה יש לי הכרת הטוב כלפיך) חושבני שלו היה מדובר באחי, הייתי רגיש יותר ולא הייתי נסמך על כך שברגע זה, הנושא לא מעניין את האיש. איני פוסק בזה שכבודו קודם לטובת הציבור (בהנחה שהציבור מרוויח מקריאת דברי. אם זה סתם בילוי זמן, אז בוודאי שקצה קצהו של כבודו דוחה אלף אלפי הנאות של בילוי זמן), אבל לעצמי אני פוסק שלא הייתי מספיק רגיש וצריך הייתי להימנע מנקיבת שמו. (כלומר, לא שזה נ"מ לו, אלא נ"מ לי. צריך להיות מענטש יותר ממידת הביניים).

לגופם של דברים. האמת היא שכבר התחלתי לכתוב טיוטה בעניין ולצערי הדברים שוב התארכו, עד שחוששני ששוב תצא מתחת למקלדתי סדרה. דבר קשור לדבר ודבר גורר דבר. כוונתי היתה לכתוב רק הבהרה בנושא של הקלות בה אנחנו מאשימים אחרים ונוטים לייחס להם כל רע והמחיר שאנחנו משלמים על זה. גם רציתי להדגיש את העובדה שרוב החטאים שאנחנו פוגשים (אצל אחרים, ואצלנו), נובעים מדברים טבעיים ונורמליים*. כבר כתבתי הכותרת ("על יצר הרע, יצה"ר, יצר להרע וכו'") וכאמור מצאתי שהדברים ארוכים ואיני יודע אם יש סיפק בידי לכתוב בזה עוד (ופעמים שלא לכתוב, מאשר לכתוב חלקי דברים. עודני מתחבט בזה).

 

חרדי בעולמו

- - - - - - - - --

לא מוגה

להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:

haredibe@gmail.com

·         * מה שלא אומר, כמובן, שזה היתר ח"ו. אלא אדרבא, מאיר כמה צריך להזהר, כי המרחק שבינינו, הנורמליים, לבין חטא, הוא כפסע ממש. צריך להרחיב ולבאר בזה ומקווה שאמצא זמן בקרוב ממש לעשות זאת כאן.


פוסק הדור במכתב מחאה על הכיבוד המפוקפק של 'גלילה' לאשה מנשות 'דגל התורה': חרד כל לב


 פוסק הדור במכתב מחאה על הכיבוד המפוקפק של 'גלילה' לאשה: חרד כל לב

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א נשא דברי מחאה חריפים במיוחד במהלך שיעורו לתלמידיו בני כולל 'תשובות והנהגות', ובנוסף קרא לציבור במכתב מחאה נדיר בעצם כתב ידו: אחינו בית ישראל נתנתק מהם ויהיה טוב לנו ולבנינו".

במהלך שיעורו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שהתקיים היום (ד') אחה"צ במעונו לאברכי כולל 'תשובות והנהגות', נשא דברי מחאה חריפים על הסיפור הלא ייאמן שהתרחש ברמת בית שמש ד', כאשר גבאי בית הכנסת כיבדו אשה ב'גלילת ספר תורה' בתוך היכל בית הכנסת, צעד תקדימי שלא היה כמותו בעולם החרדי

בנוסף אף כתב פוסק הדור מכתב מחאה נדיר בכתב ידו על השערוריה שמסעירה את הרחוב היהודי ועולם ההלכה בארץ ובגולה, בו קרא לציבור: אחינו בית ישראל נתנתק מהם ויהיה טוב לנו ולבנינו.

הסיפור הלא ייאמן התרחש השבוע בתוככי היכל בית כנסת ברמת בית שמש ד', שבו נערך מעמד 'שמחת הכנסת ספר תורה'.

ה'כיבוד' המפוקפק התפרסם במהירות הבזק ברחבי העולם כולו, כאשר בתיעוד שהגיע ממקום החילול בתוככי בית הכנסת, רואים בבירור איך גבאי בית כנסת מכבדים אשה בגלילת ספר תורה בתוך היכל בית הכנסת, בשעה שבית הכנסת היה מלא גברים מפה לפה, כך שהגברים עומדים מסביב לאשה העומדת במרכז בית הכנסת וגוללת את ספר התורה. דבר שאמור לעורר כאב בקרב כל מי שחרד לכבודה של תורה.

הצעד התמוה עורר גל של גינויים ותמיהות מאנשי ציבור שתמהו ושאלו איך בית כנסת שקורא לעצמו 'חרדי' מכניס רפורמות משונות שנראות כאילו נגזרו מהעולם הרפורמי בתפוצות.

בעקבות גל הגינויים והכאב שאחז בקרב תושבי העיר, פרסמו גבאי בית הכנסת הודעה כי קיבלו לכך היתר מאחד מרבני העיר שליט"א, אך מביתו של אותו רב הגיע הכחשה נמרצת כי הדברים שקריים לחלוטין ומחוסרי יסוד, ואדרבה הגאון שליט"א נזף בגבאים על הצעד התמוה.

בעקבות הסערה עלתה משלחת רבנים ומוצי"ם למעונו של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, והביאו לפניו את המקרה המזעזע וביקשו לשמוע דעת תורה מה ניתן לעשות.

מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א השיב כי יש למחות במחאה גדולה, ומאמירה למעשה הוציא עט מכיסו וכתב מכתב מחאה תקדימי בכתב ידו.

אנקדוטה מעניינת ניתן לשים לב במכתבו של מרן פוסק הדור, בו הוא מכנה את הקהילה המודרנית בעיר בשם "קהילה בשורש חרדים", כשהמסר ברור שקהילה שנוקטת במעשה רפורמים ומכבדת אשה בגלילת ספר תורה אינה יכולה להיקרא בשם 'קהילה חרדית' אלא קהילה ששורשיה היו חרדים.

במכתבו כותב פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בעצם כתב ידו: חרד כל לב כאן כששמענו על קהילה בשורש חרדים ירדו מטה מטה, וכיבדו אשה לגלילה, ופירסמו שבזה הרימו כבוד התורה וכבוד האשה החרדית".

פוסק הדור ממשיך במחאה מתומצתת וקצרה שמקפלת בתוכה משמעות מרובה: "אחינו בית ישראל נתנתק מהם ויהיה טוב לנו ולבנינו. משה שטרנבוך".

בנוסף, בשיעורו של פוסק הדור לתלמידיו אברכי כולל תשובות והנהגות, הוסיף דברי מחאה חריפים ואמר "נבלה שנעשתה בישראל. ורואים אנו בזה קיום דברי חז"ל "כשהם יורדים יורדים עד למטה", והירידה הוא לאט לאט עד שהגענו למצב כזה. ולצערנו לא יצא עדיין קול מחאה, אף שעד היום לא היה כזאת בישראל אצל יהודים חרדים, וחייבים להרים קול מחאה על הפגיעה בכבוד התורה ובקדושת התורה.  

הרב דוד כהן מכר את ליטאי קרית יובל למען שכונות אחרות והרבנים הורו להלחם


 

הגרש''א שטרן אוסר את הסוכות בבני ברק בגלל העכברים


 הסקופים: מכת העכברים בבני ברק מגיעה בימים אלה לשולחנם של גדו"י כאשר חג סוכות קרב ואלפים מתושבי ב"ב עלולים ח"ו לא לצאת ידי חובת מצוות סוכה.

הבהרה וגילוי דעת של הרב יקותיאל אבוחצירא שליט"א


 

הרב יקותיאל אבוחצירא נגד ש''ס


 

אל על במזוזה


 

האדמורי"ם מפאשקאן וויזניץ בית שמש לוחצים ידיים בחתונת ה'בחור הויז' של הרבי מויזניץ שיכון


 

ומי צילם?


 

שחרית במטוס


 

מעמדות בויזניץ


 

נתנאל כהן מקורבו של הגאון רבי דב קוק שהיה הלילה בקבר יוסף מספר הבוקר לרב את מה שהתרחש הלילה בקבר יוסף


 ישראל כהן: נתנאל כהן מקורבו של הגאון רבי דב קוק שהיה הלילה בקבר יוסף מספר הבוקר לרב את מה שהתרחש הלילה בקבר יוסף

האדמו"ר ממאקעווע בכניסה לשכם


 

שמחה גדולה בציון יוסף הצדיק אתמול שמנצחת את הכל


 

המתפללים הגיעו לקבר יוסף הצדיק בשכם


 

הוארץ מעצרו של החרדי המתחזה


 

אגודה משיבה לדגל דרך שס


 

דרעי בביתו עם גולדקנוף ובבצ'יק


 

לא על דעת הקהל ולא עם העבריינים


 

גנץ מתחנף להרב אלבז


 

לשמאל מותר


 ינון מגל: עכשיו בהפגנת השמאל בקפלן לתמיכה ביועמשית: תמונתו של נתניהו עם הכיתוב "מיין קאמפף" (ספרו של היטלר)

30 שנה לאוסלו - מזעזע


 "דוד יאסר עראפת - הוא פשוט מקסים"

נכנסו לו שם מחבלים מכוח 17, המשמר הנשיאותי של יאסר ערפאת, שמדינת ישראל חימשה אותם ונתנה להם אישורי מעבר להיכנס.. הם נכנסו, הם ביצעו את הפיגוע והם יצאו"

אח בבית החולים מספר איך הרגו אנשים עם 'תרופות'


 

בשמחת משה גפני בנשואי נכדתו


 מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש שליט"א, רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ, יו"ר שלומי אמונים השר מאיר פרוש, שר החוץ אלי כהן, משתתפים כעת בשמחת החתונה לנכדת גפני באולמי קונקורד בעיר

בין הנכנסים הלילה לקבר יוסף הצדיק בשכם...כ"ק אדמו"ר ממאקעווע


 

אידן זענען די ביכורים פון השם יתברך פרשת כי תבוא, הרב פרקש שנת תשפ"ג


 

"היום בתניא" יום ה' י"ד אלול

 
"היום בתניא" יום ה' י"ד אלול
תניא "אגרת הקדש"
המשך פרק י"ג (עמוד 238)
שנה פשוטה
באור פסוק הפתיחה:

לאחר ההקדמות הנ"ל, מסביר רבנו את הפסוק שבפתיחת האגרת "מה רב טובך אשר צפנת ליראיך".

שבחינת "מה רב טובך" (שהוא "בלי גבול ומידה ושיעור"), נקבעה בשרש נשמתו של כל יהודי - הן באלו ששרש נשמתם הוא הוא מבחינת ימין, והן באלו ששרש נשמתם הוא מהשמאל.

באלו ששרש נשמתם הוא מהימין, מידה זו גלויה בהם תמיד. ובאלו ששרש נשמתם הוא מהשמאל, הרי שבדרך כלל מידה זו "צפונה" ונמצאת בהם בהעלם (אלא, שבעת הצורך, נדרש גם מהם לגלות מידה זו מהסתרה ולנהוג על פיה).
...
משאלתו של אדמו"ר הזקן:
לסיום מביע רבנו את משאלתו, שלאור התנהגות ישראל  באופן של "רב טוב" (בלי גבול) שהם עושים. הנה, "גם אתה ה' תתנהג עמהם  במידת חסדך הגדול בלי גבול ותכלית" - ושהשפעתו של הקב"ה לישראל, תהיה (לא מבחינת חסדו הרגיל, אלא) מבחינת החסד העליון המוגדר כ"רב חסד".
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

הלכות ר"ה - ג, הפסק בתקיעות, אכילת מצה, בדיקת חמץ, תפילין ציצית ושחיטה, הרב שלום בער לוין שנת תשפ"ג


 

אתגרי החיים | חלק רביעי: מה הופך אדם לחלש או חזק?


 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

ווארטים

 

📌ברוך אתה ה'...אשר יצר את ה-1 בספטמבר.. וברא בו...לימודים לימודים, שיעורים שיעורים...גלוי וידוע לפני כסא כבודך, שאם יימשך החופש עוד יום אחד, אי אפשר להתקיים ולעמוד בזה אפילו שעה אחת.
ברוך אתה ה' מסיים החופש ומפליא לעשות.

📌למה ביום כיפור אומרים בתפילת כל נדרי שאנחנו מתירים להתפלל עם העבריינים, ובראש השנה לא אומרים את זה?
כי בראש השנה כל העבריינים באומן...

📌פעם מישהו חיפש חניה ולא מצא, נשא עיניו השמימה ואמר: "רבש"ע אני מבטיח 180₪ לקופת העיר" לאחר שתי דקות מצא חניה נשא עיניו השמימה ואמר "רבש"ע בסוף לא תורם, הסתדרתי

📌הלכתי אתמול לחנות המשקאות על אופניים, קניתי בקבוק ויסקי והנחתי אותו בסל האופניים. כשעמדתי לעזוב, חשבתי לעצמי שאם אפול מהאופניים, הבקבוק יישבר. אז שתיתי את כל הוויסקי לפני שרכבתי הביתה. לבסוף, התברר כי החלטה טובה מאוד, כי נפלתי מהאופניים שלי שבע פעמים בדרך הביתה. תארו לעצמכם מה היה קורה לבקבוק!

הגאב"ד הגר"מ שטרנבוך בדברים קשים נגד 'דגל התורה' המאפשרת גלילה לנשים בבית הכנסת


 

אמש, כ"ק אדמו"ר מסקולען (ירושלים) שליט"א. ברחבה של אולמי גוטניק - גבעת שאול ירושלים


 אמש, כ"ק אדמו"ר מסקולען (ירושלים) שליט"א. ברחבה של אולמי גוטניק - גבעת שאול ירושלים. נשלח ע"י המכונה : סתם סופר

האדמו"ר מגור בשמחת האדמו"ר מביאלה לוגנו


 

רבי מאיר אבוחצירא שליט"א מברך את ר' נחמיה אלתר


 רבי מאיר אבוחצירא שליט"א מברך את ר' נחמיה אלתר בנו של האדמו"ר מגור על תמיכתו בראש בראש העיר היקר ואהוב שלנו ד"ר יחיאל לסרי

גאב"ד זוועהיל בשיחת חיזוק לימים הנוראים בישיבת להבת התורה ביאלה ב"ב בעיר ביתר עילית




 

ה'בחור הויז' רוקד עם הרבי מויזניץ שיכון בחתונתו


 

הרב ניר בן ארצי בשמחת החתונה לבנו של הרב ישראל מרדכי צישינסקי בירושלים


 ישראל כהן: ‏הרב ניר בן ארצי הגיע באופן נדיר מהיישוב תלמים שבדרום להשתתף בשמחת החתונה לבנו של איש העסקים ויו"ר רפואה ושמחה הרב ישראל מרדכי צישינסקי באולמי נוף ירושלים

הרב הראשי הגר"ד לאו בריקוד עם הרב ישראל צישינסקי


 אבי גרינצייג: הרב הראשי הגר"ד לאו בריקוד עם איש העסקים ויו"ר רפואה ושמחה הרב ישראל צישינסקי בחתונת בנו כעת באולמי נוף ירושלים

הרצאת הרב אמנון יצחק בנס ציונה


 

עוד מקבר יוסף בשכם


 

מצעד המתים בחיפה


 מאות משתתפים ב״מצעד המתים״ בחיפה, נגד האלימות הגואה בחברה הערבית

איפה חסרות הכי הרבה כיתות לימוד


 מחדל כיתות החינוך בבית שמש: עיתון ישראל היום מדווח כי העיר מובילה עם המחסור הגדול ביותר בכיתות חינוך בפער עצום מהערים הגדולות בישראל ירושלים ותל אביב. מדובר בכישלון של העירייה והעומדת בראשה.

כמה תשלם עליו המדינה


 

מדוע חיות שותקת?


 

סמל מקסים מולצ'נוב בן ה-20, הוא ההרוג בפיגוע הדריסה היום סמוך למחסום מכבים


 לוחם צה"ל, סמל מקסים מולצ'נוב בן ה-20, הוא ההרוג בפיגוע הדריסה היום סמוך למחסום מכבים. מולצ'נוב, לוחם בחטיבת האש 282, עלה מאוקראינה לישראל והתגורר בהרצליה. יהי זכרו ברוך (ניר דבורי).

ב'הארץ' שכחו את הפוגע


 

הוריקן אידליה בדרגה 3 פגע בשעה האחרונה בחופה הצפון-מערבי של פלורידה...


 

אם השיטה טובה בבית המשפט מדוע לא בכנסת


 

יורדים על החרדים כי זה נוח


 

במי מהמועמדים היית יורה


 

לא מבין איך ישנם אנשים שמצביעים ליצור הזה..??


 

השופט יוסף אלרון


 

20 שניות תורה - 3


 

20 שניות תורה - 2


 

שלשה פרקי תהילים

 
פרק מ
א לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד מִזְמוֹר: ב קַוּה קִוִּיתִי יְ־הוָ־ה וַיֵּט אֵלַי וַיִּשְׁמַע שַׁוְעָתִי: ג וַיַּעֲלֵנִי מִבּוֹר שָׁאוֹן מִטִּיט הַיָּוֵן וַיָּקֶם עַל־סֶלַע רַגְלָי כּוֹנֵן אֲשֻׁרָי: ד וַיִּתֵּן בְּפִי שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּה לֵאלֹהֵינוּ יִרְאוּ רַבִּים וְיִירָאוּ וְיִבְטְחוּ בַּי־הוָ־ה: ה אַשְׁרֵי הַגֶּבֶר אֲשֶׁר־שָׂם יְ־הוָ־ה מִבְטַחוֹ וְלֹא־פָנָה אֶל־רְהָבִים וְשָׂטֵי כָזָב: ו רַבּוֹת עָשִׂיתָ אַתָּה יְ־הוָ־ה אֱלֹהַי נִפְלְאתֶיךָ וּמַחְשְׁבתֶיךָ אֵלֵינוּ אֵין עֲרךְ אֵלֶיךָ אַגִּידָה וַאֲדַבֵּרָה עָצְמוּ מִסַּפֵּר: ז זֶבַח וּמִנְחָה לֹא־חָפַצְתָּ אָזְנַיִם כָּרִיתָ לִּי עוֹלָה וַחֲטָאָה לֹא שָׁאָלְתָּ: ח אָז אָמַרְתִּי הִנֵּה־בָאתִי בִּמְגִלַּת־סֵפֶר כָּתוּב עָלָי: ט לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ אֱלֹהַי חָפָצְתִּי וְתוֹרָתְךָ בְּתוֹךְ מֵעָי: י בִּשַּׂרְתִּי צֶדֶק בְּקָהָל רָב הִנֵּה שְׂפָתַי לֹא אֶכְלָא יְ־הוָ־ה אַתָּה יָדָעְתָּ: יא צִדְקָתְךָ לֹא־כִסִּיתִי בְּתוֹךְ לִבִּי אֱמוּנָתְךָ וּתְשׁוּעָתְךָ אָמָרְתִּי לֹא־כִחַדְתִּי חַסְדְּךָ וַאֲמִתְּךָ לְקָהָל רָב: יב אַתָּה יְ־הוָ־ה לֹא־תִכְלָא רַחֲמֶיךָ מִמֶּנִּי חַסְדְּךָ וַאֲמִתְּךָ תָּמִיד יִצְּרוּנִי: יג כִּי אָפְפוּ עָלַי רָעוֹת עַד־אֵין מִסְפָּר הִשִּׂיגוּנִי עֲוֹנתַי וְלֹא־יָכלְתִּי לִרְאוֹת עָצְמוּ מִשַּׂעֲרוֹת ראשִׁי וְלִבִּי עֲזָבָנִי: יד רְצֵה־יְ־הוָ־ה לְהַצִּילֵנִי יְ־הוָ־ה לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה: טו יֵבשׁוּ וְיַחְפְּרוּ יַחַד מְבַקְשֵׁי נַפְשִׁי לִסְפּוֹתָהּ יִסּגוּ אָחוֹר וְיִכָּלְמוּ חֲפֵצֵי רָעָתִי: טז יָשׁמּוּ עַל־עֵקֶב בָּשְׁתָּם הָאמְרִים לִי הֶאָח הֶאָח: יז יָשִׂישׂוּ וְיִשְׂמְחוּ בְּךָ כָּל־מְבַקְשֶׁיךָ יאמְרוּ תָמִיד יִגְדַּל יְ־הוָ־ה אהֲבֵי תְּשׁוּעָתֶךָ: יח וַאֲנִי עָנִי וְאֶבְיוֹן אֲדנָי יַחֲשָׁב לִי עֶזְרָתִי וּמְפַלְטִי אַתָּה אֱלֹהַי אַל־תְּאַחַר
 
פרק מא
א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: ב אַשְׁרֵי מַשְׂכִּיל אֶל־דָּל בְּיוֹם רָעָה יְמַלְּטֵהוּ יְ־הוָ־ה: ג יְ־הוָ־ה יִשְׁמְרֵהוּ וִיחַיֵּהוּ (יְאֻשַּׁר) [וְאֻשַּׁר] בָּאָרֶץ וְאַל־תִּתְּנֵהוּ בְּנֶפֶשׁ איְבָיו: ד יְ־הוָ־ה יִסְעָדֶנּוּ עַל־ עֶרֶשׂ דְּוָי כָּל־מִשְׁכָּבוֹ הָפַכְתָּ בְחָלְיוֹ: ה אֲנִי־אָמַרְתִּי יְ־הוָ־ה חָנֵּנִי רְפָאָה נַפְשִׁי כִּי־חָטָאתִי לָךְ: ו אוֹיְבַי יאמְרוּ רַע לִי מָתַי יָמוּת וְאָבַד שְׁמוֹ: ז וְאִם־בָּא לִרְאוֹת שָׁוְא יְדַבֵּר לִבּוֹ יִקְבָּץ־אָוֶן לוֹ יֵצֵא לַחוּץ יְדַבֵּר: ח יַחַד עָלַי יִתְלַחֲשׁוּ כָּל־שׂנְאָי עָלַי יַחְשְׁבוּ רָעָה לִי: ט דְּבַר־בְּלִיַּעַל יָצוּק בּוֹ וַאֲשֶׁר שָׁכַב לֹא־יוֹסִיף לָקוּם: י גַּם אִישׁ־שְׁלוֹמִי אֲשֶׁר־בָּטַחְתִּי בוֹ אוֹכֵל לַחְמִי הִגְדִּיל עָלַי עָקֵב: יא וְאַתָּה יְ־הוָ־ה חָנֵּנִי וַהֲקִימֵנִי וַאֲשַׁלְּמָה לָהֶם: יב בְּזאת יָדַעְתִּי כִּי־ חָפַצְתָּ בִּי כִּי לֹא־יָרִיעַ איְבִי עָלָי: יג וַאֲנִי בְּתֻמִּי תָּמַכְתָּ בִּי וַתַּצִּיבֵנִי לְפָנֶיךָ לְעוֹלָם: יד בָּרוּךְ יְ־הוָ־ה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מֵהָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן: 

פרק מב
א לַמְנַצֵּחַ מַשְׂכִּיל לִבְנֵי־קרַח: ב כְּאַיָּל תַּעֲרג עַל־אֲפִיקֵי־מָיִם כֵּן נַפְשִׁי תַעֲרג אֵלֶיךָ אֱלֹהִים: ג צָמְאָה נַפְשִׁי לֵאלֹהִים לְאֵל חָי מָתַי אָבוֹא וְאֵרָאֶה פְּנֵי אֱלֹהִים: ד הָיְתָה־לִּי דִמְעָתִי לֶחֶם יוֹמָם וָלָיְלָה בֶּאֱמר אֵלַי כָּל־הַיּוֹם אַיֵּה אֱלֹהֶיךָ: ה אֵלֶּה אֶזְכְּרָה וְאֶשְׁפְּכָה עָלַי נַפְשִׁי כִּי אֶעֱבר בַּסָּךְ אֶדַּדֵּם עַד־בֵּית אֱלֹהִים בְּקוֹל־רִנָּה וְתוֹדָה הָמוֹן חוֹגֵג: ו מַה־תִּשְׁתּוֹחֲחִי נַפְשִׁי וַתֶּהֱמִי עָלָי הוֹחִילִי לֵאלֹהִים כִּי־עוֹד אוֹדֶנּוּ יְשׁוּעוֹת פָּנָיו: ז אֱלֹהַי עָלַי נַפְשִׁי תִשְׁתּוֹחָח עַל־כֵּן אֶזְכָּרְךָ מֵאֶרֶץ יַרְדֵּן וְחֶרְמוֹנִים מֵהַר מִצְעָר: ח תְּהוֹם־אֶל־תְּהוֹם קוֹרֵא לְקוֹל צִנּוֹרֶיךָ כָּל־ מִשְׁבָּרֶיךָ וְגַלֶּיךָ עָלַי עָבָרוּ: ט יוֹמָם יְצַוֶּה יְ־הוָ־ה חַסְדּוֹ וּבַלַּיְלָה שִׁירה עִמִּי תְּפִלָּה לְאֵל חַיָּי: י אוֹמְרָה לְאֵל סַלְעִי לָמָה שְׁכַחְתָּנִי לָמָּה־קדֵר אֵלֵךְ בְּלַחַץ אוֹיֵב: יא בְּרֶצַח בְּעַצְמוֹתַי חֵרְפוּנִי צוֹרְרָי בְּאָמְרָם אֵלַי כָּל־הַיּוֹם אַיֵּה אֱלֹהֶיךָ: יב מַה־תִּשְׁתּוֹחֲחִי נַפְשִׁי וּמַה־תֶּהֱמִי עָלָי הוֹחִילִי לֵאלֹהִים כִּי־עוֹד אוֹדֶנּוּ יְשׁוּעת פָּנַי וֵאלֹהָי: