רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 בנובמבר 2021

מבזקים

 

💥 ‏בדיון הארכת המעצר של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הר' אליעזר ברלנד מאשרת המשטרה שהר' ברלנד נילקח אמש להר המנוחות והופגש עם משפחתו של אבי אדרי ז"ל וניתן לו לקרוא את התיקון הכללי. הר' ברלנד סיפר בדיון כי נלקח למגרש הרוסים, ה"פגישו אותי עם שרביט אתמול לשישים שניות. אמרתי לו תספר את כל האמת". (ווינט).

💥 חשבון נפש: חילופי האשמות בבית מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, נגד הרב יעקב ולצר שהוביל את המהלך פגישת הנדל, יחד עם מקורבו הרב יוסף גרליץ חסיד מסטריקוב.

💥 יהודה שלזינגר: עליית מדרגה במאבק החרדי נגד מתווה הכותל. מחר יתפרסם בעיתונות החרדית מכתב חריף נגד מתן כהנא בעניין מתווה הכותל שיזם הרב קנייבסקי ולצידו חתם גם הרב אדלשטיין. "עמלים למוטט את חומות הכשרות והגיורים. לא נתקררה דעתם ורוצים לפגוע בשריד בית מקדשנו".

💥 אבי רבינא: ‏אתמול פרסמה שרת התחבורה מיכאלי תזכיר חוק שמאפשר לגופים פרטיים לקדם תחבורה בשבת. המהלך יקודם במסגרת תיקון תקנת התעבורה בסמכותה של מיכאלי במשרד התחבורה, כך שבניגוד לספינים מבית 'ימינה',  היא לא תוכל להטיל זכות וטו על החלטה של שר במשרדו, רק על החלטות ממשלתיות או על תיקוני חוק.

💥 שוטר במדים שהגיע להתפלל בבית הכנסת 'זכרון משה' בשכונת גאולה חולץ מהמקום לאחר שהותקף על ידי המון חרדי קיצוני. אזרח  שהגן על השוטר הותקף גם הוא :

💥 נחשוני ב׳ידיעות׳: אתמול בוועדה לחקירת אסון מירון, הדהים את חברי הוועדה יעקב חיים מילר אחראי לוגיסטי במירון לחצרות החסידים: ״עלות של אירוע פרטי במתחם מירון מסתכמת בשבע ספרות. כל פעם שהגיע סכום כזה מחצר חסידות גדולה, רבים רצו לקחת חלק בעוגה״. מילר סיפק לחברי הוועדה הצצה למאבקי הכוח והשררה בין האוחזים בקבר הרשב״י.

💥 עוד מנחשוני ב׳ידיעות׳: מילר בוועדה לחקירת אסון מירון, תקף את ראש המועצה המקומית עמית סופר: ״הוא סיפר פה שהאירועים במירון לא צריכים רישוי? לא רק שהוא דרש רישוי, הוא דרש מחירים אסטרונומיים. למשל באירוע של חסידות סאטמר, המועצה דרשה ממני 80.000 ש״ח על רישיון לאירוע, במקום כמה מאות שקלים כמקובל, זה למרות שהחזקתי ביד את כל האישורים לאירוע. בגלל לחץ זמנים של האירוע נאלצתי לשלם, למחרת ביטלתי את ההמחאה״.

מבזקים


 💥 ועדת חקירת אסון מירון - הרב מאיר נחמן אלחדד, אביהם של יוסף דוד ז"ל ומשה מרדכי ז"ל שנהרגו באסון, יעיד מחר בוועדת החקירה .

💥 ‏העיכוב בהצבעה על חוק הגיוס: בכירים בקואליציה העבירו מסר לכחול ולבן ולמקורבי גנץ שבאחריותם לגייס רוב לחוק, ולשכנע את אנשי רע"ם לתמוך בו. בכחול לבן כועסים שהאחריות לגייס רוב לחוק הועברה אליהם ועל כך שהקואליציה לא אוכפת משמעת קואליציונית. (זאב קם).

💥 ח"כ משה ארבל לקאהן וחכם ב"קול חי" על המאבק בקדושת הכותל: "על גלעד קריב וכהנא אני לא מתפלא. אבל ח"כים שהיו להם בעבר סנטימנט לערכים של מדינה יהודית, מכרו בתמורה לנזיד עדשים של שיירת רכבים, את כל הערכים שלנו. אני מנסה לדבר איתם, אבל הם מתחמקים"

💥 אבי רבינא בתיעוד: יעקב אשר יוצא על האוצר שמעכב את הסיוע הממשלתי למשפחות נפגעי אסון מירון עד למסקנות ועדת החקירה: "מנכ"ל הביטוח לאומי הכין כבר טבלה של פיצוי לנפגעי מירון, האוצר יכול לחתום עם הביטוח הלאומי ובעוד שבוע אפשר כבר לפצות את המשפחות. כמה אפשר לשקר ולהיתלות בועדת החקירה?"

💥 מליאת הכנסת אישרה כעת באופן סופי את חוק סמכות בתי הדין הרבניים בנוסח המקורי שהוכן בקדנציה הקודמת, ח"כ קריב מתריס במליאה: "מדוע בתי הדין הרבניים אינם פועלים למען העגונות בארץ כפי שפועלים למען עגונות בתפוצות"?! ח"כ מקלב במתקפה: "אתם מוכרים את כל הערכים שלכם בכדי לפגוע בסמכויות בתי הדין" .

💥 ‏דו"ח המבקר: דגל התורה חרגה מתקרת ההוצאות בסך של 372,406 ש"ח. בשל כך, נשללו מסיעה 30,000 ש"ח. (רבינא)

💥 עוד מ‏דו"ח המבקר על בחירות 2019: "יש אינדיקציות שמפלגות מפעילות חשבונות פיקטיביים"

מבזקים


 💥 עוד מדו"ח המבקר על הוצאות הבחירות והמימון השוטף בכנסת ה-21 וה-22 מעלה כמה נקודות מעניינות ובהן שני הסיפורים האלה: מפלגתו של גנץ ננזפה על פרשת החוקרים הפרטיים שבה לא העבירה למבקר את כל המידע הדרוש, ובל"ד שבחרה להשקיע את הכסף בקייטנות - שזו הטבה למשפחות המשתתפים בקייטנות כמובן (דפנה ליאל).

💥 דה מרקר: ‏נציגי משרד התחבורה הגיעו לישיבה בכנסת לבטל תחנות בקוים של חרדים בוואדי עארה - וגילו שהח"כים מהמפלגות הלא חרדיות נעלמו. אפילו יו"ר הוועדה, מכחול לבן, בחרה הפעם לוותר על מקומה והתקבלה הדרישה לביטולם.

💥 אחמד טיבי מנהל כעת את ישיבת הכנסת הדנה בחוק שיפוט בתי הדין הרבניים. יו"ר ועדת החוקה קריב: "הייתי נותן לך לנהל את כל הנושא של בתיה"ד הרבניים". ח"כ יעקב אשר ענה לו: "זו תשובת המשקל לזה שאתה זה שמנהל את הוועדה?".

💥 בתכנית רדיו יהודית בארה"ב עלה תושב פיניקס באריזונה, שבה התגלתה לאחרונה משפחה נוצרית שהתחזתה לחסידית וסיפר כי הקהילה נאלצה לשרוף ספרי תורה, תפילין ומזוזות שכתב אבי המשפחה. בתוך כך, המשפחה נצפתה ביום ראשון בהדלקת נרות חנוכה פומבית.

💥 ‏כתב אישום הוגש נגד אדם שלקח קופסת ממתקים שהייתה בלשכת הרווחה אליה הגיע לפגישה. 
בחקירה הסביר שהוא אב ל-4, חסר אמצעים ורצה לשמח את הילדים שלו. למרות זאת, במשך שנתיים (!) ניהלו נגדו משפט בגלל שוקולדים בשווי כ-50 ש"ח (!!). רק כעת המשטרה חזרה מכתב האישום (ליה ספילקין).

💥 ‏דרמה במשפט נתניהו: עד המדינה חפץ דורש דלתיים סגורות בחקירה הנגדית על ההתעללות שעבר בחקירתו, אחרת לא ישתף פעולה ובמילים אחרות התיק נופל. ההגנה מתנגדת לקיום הדיון בדלתיים סגורות, בית המשפט יצא להתייעצויות.

💥 חפץ מעיד בחקירתו:
האמצעים בחקירה היו דרקונים וחסרי פרופורציה לחשדות שעליהם נחקרתי

מבזקים

 

💥 'ערוץ 14': מקורות בלשכת ח"כ עידית סילמן מתארים מעורבות גבוהה וחריגה של בעלה שמוליק בנעשה בלשכה ובכספים הקואליציונים. הוא נותן הוראות לעוזרים, קובע פגישות ונוכח בתדירות גבוהה בכנסת ובישיבות הסיעה: "מה שמוליק אומר", "מה דעתו של שמוליק", "אני בודקת עם שמוליק" אלו התשובות  שלה בכל נושא.

💥 חברי הבית היהודי ונושיה הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד:
נפתלי בנט, ניר אורבך ואיילת שקד, סכום התביעה: כ-28 מיליון שקלים. "עניינה של התביעה: העברת סכומים גבוהים לצד 3 שלא כדין או היעלמות הכספים מקופת המפלגה ללא אסמכתאות" (גלעד צוויק).

💥 ועדת הכספים אישרה את צו החד פעמי בנוסח המתוקן: המס על כוסות חד-פעמיות לקפה הופחת ל-3.3 שקלים. עוד הוחלט כי יצרניות ויבואניות כלי פלסטיק רב-פעמיים יוכלו לבקש, תחת תנאים מסוימים, הקלות במס על כלי פלסטים רב-פעמיים דקים. הצו פורסם לפני זמן קצר ברשומות וההסדר המקל חל מיידית :

💥 ידיעות אחרונות: רק 3 אחוזים מבני ה-5-11 התחסנו נגד קורונה, והמומחים חוששים שההמתנה עלולה לעלות ביוקר.

💥 הקורונה בעולם: במקסיקו 53 מתים ביממה האחרונה. בברזיל 4,000 חולים חדשים ו-98 מתים ביממה האחרונה. בהודו 6,990 מקרים חדשים התגלו ביממה האחרונה ו190 בני אדם מתו מהנגיף.

💥 שר הבריאות הורוביץ: בימים הקרובים יהיו אינדיקציות על יעילות החיסון מול הווריאנט החדש :

💥 הקורונה בעולם- 8 חולים נוספים באומיקרון אובחנו באנגליה, ובסה"כ אובחנו 13 חולים בוואריאנט הדרום-אפריקני באנגליה, ו-9 חולים בסקוטלנד.

צימוקים

 

💥 ‏בכירי הרבנים יוצאים שוב הבוקר במתקפה חריפה נגד ערבי השירה הלא מפוקחים. זה כל כך נצרך בפרט אחרי הבושה שהתרחשה אתמול בבנייני האומה בהופעתו של מרדכי שפירא עם ריקודים מעורבים של תלמידי ישיבות. (רבינא).

💥 פרצו גדר - מאות בנים ובנות עם כל הלבוש והסממנים החרדיים רקדו ושרו יחד אמש באירוע תערובת בירושלים בהשתתפות זמר חרדי. התופעה המבישה החלה כשזמרים שרו באירועי חסידות בפני נשים בשבוע שעבר. רבנים ומחנכים כאובים: "איפה נשמע כדבר הזה? אפילו בארה"ב אין הופעות כאלה"

💥 המחנך הרב מרדכי בלוי כתב: "מה נאמר, אם בן או בת שלנו ישתתפו באירוע המביש. כן כן, זמר חרדי. שירים חסידיים. עד מתי? עד מתי יהרסו לנו את צעירי הצאן??, ירחם השם, שורפים נשמות ממש".

💥 בעקבות הווריאנט החדש, בארגון 'דרשו' נמנעו מלפרסם את מועד מעמד התפילה שמתוכנן להתקיים בי"ט שבט על ציון ה'חפץ חיים' בראדין. גדולי ישראל ישתתפו במעמד שיתקיים בכל מקרה, ובשיאו יונח "ספר הגיבורים" על הציון הקדוש.

💥 נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו מברך על אישור תיקון חוק שיפוט בתי הדין הרבניים. "התיקון יתן לדיינים כלים לסייע במקרי עיגון קשים במקרה שאחד מבני הזוג הינו אזרח ישראלי" :

פענוח הרצח בשובו בנים לפני 35 שנים


 

האכזריות של עירית בני ברק לניצולות שואה


 מאבק ניצולות השואה בבני ברק מחריף ועשרות נשים יצאו בבכי למחות במרכז העיר וחסמו את התנועה: "עברנו את השואה ואת סיביר, למה כל כך אכזריים כלפינו?" חבר המועצה יעקב וידר הצטרף לנשים המפגינות: "זו עיריית סדום"
מאבק הנשים המבוגרות, בהן חלק ממייסדות העיר וניצולות שואה מחריף, ועשרות נשים ובהן ניצולות שואה יצאו לרחוב למחות ואף חסמו את התנועה.
הנשים מחו על הסגירה הפתאומית של מועדונית הרווחה הוותיקה בעיר, שמעניקה להן פעילות חברתית וארוחה חמה כשלחלק מהנשים הבודדות הפעילות במקום זהו כל עולמן.
הגברת אסתר ל. סיפרה בבכי שהיא עברה את השואה וכי בעלה, אסיר ציון, היה אסיר שבע שנים בסיביר, והיא לא מצליחה להבין מדוע עיריית בני ברק כל כך אכזרית ורעה כלפיהן. 
חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד, יעקב וידר, הצטרף להפגנת הנשים ואמר כי הוא מתבייש בייחס המרושע והאכזרי לניצולות השואה ואמר: "אני צריך להזכיר לעסקנים שוב ושוב שזו עיריית בני ברק ולא עיריית סדום, פניתי למשרד הרווחה שיפתח בבדיקה מה העירייה עשתה בכספים שהועברו לה עבור הנשים".
כזכור ביום חמישי האחרון הגיעה קבוצה מהנשים למחות בישיבת מועצת העיר בני ברק, ולאחר שראש העירייה, אברהם רובינשטיין, סירב לאפשר לנשים להציג בפני חברי המועצה את העוול שלטענתן נעשה להן, בטיעון שהחוק מקצה זמן דיבור רק לחברי מועצה, הודיע חבר המועצה וידר שהוא מעניק את זמן הדיבור שלו לנשים.

האדמו"ר מקלויזנבורג אוסר כניסה לבית הכנסת למי שמגיע בלי מגבעת וחליפה


 

גפני תוקף את הנדל


 

הרב אפרים וקסמן תוקף את את ה'מטליקס'


 

דרעי אמר שאסור והוא נפגש עם מתן כהנא


 

אסון מירוןככל שעולים למעלה הדיבור של לא ידעתי לא שמעתי מתגבר


 

הסיעו אותו ליער ונתנו לו מכות מוות


 

פוענח רצח הנער ניסים שטרית בירושלים


 

תרומה בחג החנוכה

 

תרומה בחג החנוכה

ידידי "מתנת חיים" יקרים, שלום רב. 
היום תיערך השתלה לחולה שעושה דיאליזה שנים ארוכות

ביום שלישי כ"ו בכסליו  תשפ"ב, 30 בנובמבר 2021, תתקיים בעז"ה השתלה
בבית החולים בלינסון בפתח תקווה

נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של

החולה, תושב המרכז, שממתין להשתלה זמן רב
נתן בן רבקה
והתורם היקר, תושב הצפון
איתן בן יונה

לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

בשורות טובות
רחל הבר 
וצוות מתנת חיים

על כלים חד פעמיים


 

סיפור נס חנוכה

 
סיפור נס חנוכה:
לפני כ2200 שנה. יון מדינה ארופאית קטנה, בימי אלכסנדר מוקדון, החליטה להרחיב גבולותיה - וכבשה אף ארצות רבות במזרח התיכון, כולל ארץ ישראל.
בכל מקום שהגיעו השפיעו על העם הנכבש לקבל את תרבות יון (ההלניזים), כשבדרך כלל תרבות זו מצאה חן בעיני העם הנכבש, שאף הסכים להצטרף אל העם הכובש ולהיות חלק ממנו - דבר שאיפשר ליוונים להמשיך בכיבוש ארצות נוספות.
גם בהגיעם לארץ ישראל, הם נהגו בדרך זו. ובתקופה מאוחרת יותר, בימי אנטיוכוס הקיסר, לצערינו, רבים מישראל התיונו וקבלו את תורת יון (כפי שעשו העמים השכנים). בדרך זו השתלטו היונים על ארץ ישראל כולה. השלטון היה בידיהם. והם פגעו גם באורח החיים הכללי של ישראל בארצם (כשהם "פשטו ידם בממונם ובבנותיהם", כלשון הרמב"ם) וגם בחיים הרוחניים שלנו.
ברצף של חוקים אכזריים, רצו לבטל מישראל את קדושת השבת, את "קידוש החודש" (שבו תלויים כל מועדי ישראל) ואת ברית המילה - ובמקביל טימאו את כל  השמנים שהיו בבית המקדש, המיועדים להדלקה היום יומית במנורת המקדש.
...
בעיצומה של אותה מערכה, קם קומץ של לוחמים, מתתיהו ובניו,  ויצאו למרד נגד הצבא הגדול של אנטיוכוס.
ובמלחמה זו, נצחו המעטים את הרבים והחלשים את הגבורים. וחזרה המלכות בארצנו לישראל למשך 200 שנים נוספות (עד חורבן בית שני, שחרב בגלל שנאת חינם פנימית).
במקביל לנצחון המלחמה, נמצא בבית המקדש גם כד קטן של שמן טהור שהיה חתום בחותמו של הכהן הגדול, שהיה בו כדי להדליק יום אחד ובאופן ניסי הוא דלק שמונה  ימים (עד שהתאפשר ליצר שמן טהור חדש).
...
כפי שעולה מדיוקו של הרבי מליובאוויטש בדברי הרמב"ם: לרגל נסים אלו, תיקנו חכמי ישראל שבאותו הדור, שימי החנוכה יהיו "ימי שמחה והלל":
"ימי שמחה",  שמשולבים בהם סעודות מצוה, לזכר הניצחון במלחמה ש"מסרת גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים".
 ו"ימי הלל" - ימים שמוסיפים בהם בתפילה פרקי הלל. בעיקר לזכר הנס שהיה בפך השמן.
...
ויצוין, שבעוד שאת נרות השבת מדליקים כדי להאיר את הבית ולהרבות בכבוד שלחן השבת. הרי שאת נרות החנוכה תיקנו, כדי לסלק את החושך הרוחני השורר ברחוב ובעולם.
...
בנוסף לנ"ל, תקנו החכמים שבאותו הדור, להדליק את הנרות בשמונת ימי החנוכה.
ובכלל, עם ישראל נוהג בחנוכה לאכול סופגניות ולביבות המטוגנות בשמן. וכן לחלק דמי חנוכה לילדים ולנכדים (כמקובל, כסגולה ל"נחת" יהודי מהם). והרבי מליובאוויטש, בשנים הראשונות לנשיאותו, היה שולח דמי חנוכה לתלמידיו הפזורים ברחבי תבל. ולאחר מלחמת ששת הימים, היה נוהג בכל שנה לשלוח דמי חנוכה, גם לכל חילי צה"ל, כולל אלו הפרוסים לאורך גבולות המדינה, שהיה מגיע אליהם על ידי חסידי חב"ד עם סופגניה וכוסית "לחיים".
חנוכה שמח!
הרב יקותיאל גרין

שיעור מיוחד לחנוכה עבודה של יהודי בחשכת הגלות, הרב יואל כהן


 

"היום בתניא" יום ג' כו כסלו

 
"היום בתניא" יום ג' כו כסלו
תניא לקוטי אמרים
פרק ב
שנה מעוברת
הגדרת נשמת היהודי כ"חלק אלוקה ממעל ממש":
על המאפין את נשמת היהודי שהיא "חלק אלוקה ממעל" כבר מצינו בכתבי קדש קדומים (כ"ראשית חכמה", כתבי האריז"ל והשל"ה הקדוש). ואדמו"ר הזקן בתחילת התניא, בתחילת פרק ב', מוסיף לפתגם זה את המילה "ממש" - להדגיש, כי הגדרת הנשמה כ"חלק אלוקה" אינה גוזמא - נשמת היהודי היא אכן "חלק אלוקה ממעל ממש" כפשוטו (ועל כל אחד איפוא לחוש, הנה, האלוקות היא מציאותי!).
...
"ויפח באפיו נשמת חיים":
על אדם הראשון (שנשמתו היתה "נשמה כללית" שכללה את כל נשמות ישראל) נאמר "ויפח באפיו נשמת חיים". ללמדנו, שהחיות אותה השקיע הבורא בנשמה היתה חיות פנימית, "מתוכיותו ופנימיותו יתברך".
נצין, כי נכון שבעולם כולו ישנה חיות אלוקית המהוה אותו "מאין ליש". הרי, בעוד שהעולם נברא בדיבורו של ה' (כמאמר "בעשרה מאמרות נברא העולם"), הנה נשמת היהודי נבראה על ידי "ויפח" - כך, שאת החיות שאותה השקיע הבורא בהתהוות העולם יש לראות כחיות חיצונית (כחיות הנמשכת בדבור). ואת החיות שאותה השקיע בבריאת הנשמה יש לראות כחיות פנימית, שהרי מי שנופח "מתוכיותו ופנימיותו הוא בכח נופח".
...
ישראל כ"בנים" של הקב"ה:
התורה אומרת "בני בכורי ישראל" ו"בנים אתם לה' אלקיכם" - ואין זו סתם מליצה!
על מעלת נשמות ישראל אמרו חז"ל ש"נשמות ישראל עלו במחשבה" (של הקב"ה, עוד לפני שברא את העולם בדיבור).
ולדעת רבנו מאמר זה מלמדנו: כשם שבן נמשך ממוח האב, כך נשמת כל ישראל נמשכה ממחשבתו וחכמתו יתברך.
ונצין, שבעוד שלתלמידו, ממשיך הרב רק הארה מהבנתו השכלית בנושא הנלמד. הרי שהבן נמשך מעצם מוח האב, עד כי תכונותיו העצמיות שבמוחו עוברים במציאות אל מוח הבן.
נוסיף, כי חז"ל אמרו: "חביבים ישראל שניתנה להם התורה" ו"חביבים ישראל שנקראו בנים למקום" - ולפנינו איפוא שני סוגי חביבות שונים.
ונצין, כי "בן" הוא מציאות ולא איזה תואר של כבוד. ומדברי רבנו עולה, כי הגדרת ישראל כבנים להקב"ה אינה בזכות התורה, אלא מצד עצם נשמתם ש"נמשכה ממחשבתו וחכמתו יתברך" - כך שכל יהודי (בין אם הוא מתנהג כראוי ובין אם חס ושלום לא) הוא בנו של הקב"ה, וכך כמובן יש להתיחס אליו.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.

מלוה מלכה לכבוד י"ט כסלו בנושא תורת הבעש"ט מחיה מתים בגוף ובנפש הרב פנחס חיים גרינוואלד שנת תשפ"ב

 


התוועדות חג הגאולה י"ט כסלו חלק א', הרב מענדל וועכטר שנת תשפ"ב

 


להפיץ אור


 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

ווארטים

 

📌 האדמו"ר מויזניץ בתגובה ראשונה לשר:
"נתונים שקריים לחלוטין. ביקשתי מכל חסידיי להפקיד אצלי את הטלפונים המוגנים ומתוך אלפים, רק 20 איש הפקידו. איך אפשר להגיד ש-50% מחזיקים 2 טלפונים?"

📌 בסוד שיח שאלתי את  מורי ורבי האדמור שליט"א, במי אתה מקנא, וענה לי ואמר, הייתי רוצה את הצדקות של האמשינובער, החמימות של הויזניצער, הרחמנות של הרחמיסטירבקער, יכולת ההנהגה של הבלזער, הבישול של הדזירקער, הטהרה של הלליבער, הדביקות של הסלונימער, הנצחיות של החבדצקער, החינוך של הטאלנער, המלכות של הריזינערס, הגאונות של ר' שאול, ואז התקרב אלי וענה בלחש, אך יותר מכל הייתי רוצה את הכסף של הרבי מגור

📌 ווארט לחנוכה.  אישה שואלת בעלה מה אתה עושה בלאגן מהדלקת נרות חנוכה אני מדליקה כל שבת נרות שבת , עונה לה בעלה מה את עושה בלאגן כל פעם שאת הולכת למקווה אני הולך כל יום למקווה

📌 פעם היה איזה רבי אחד בבני ברק שהתקשר לשוקי לרר שיבוא לצלם אותו בהדלקת נרות חנוכה.
ענה לו שוקי לרר תשמע הכל תפוס, יש לי כל יום לפחות 10 הדלקות אין סיכוי...
אומר לו הרבי אני חייב, זה בשביל המצינג' שאני מתכנן, חייבים תמונות.
אומר לו שוקי, תשמע, יש לי רעיון אני יבוא בבוקר ויצלם.
איך בבוקר?
נסגור את כל התריסים יהיה חושך ונעשה תמונות!!!
טוב, אין ברירה, זה מה יש.
כשמתחילים לצלם נפל לרבי השמש מרוב התרגשות של קדושה ותמונה.
הרבי מתכופף להרים ומיד שוקי לרר מצלם, 
אומר לו הרבי מה אתה עושה, אל תצלם את זה, זה בושות.
עונה לו שוקי לרר
אל תדאג אני שומר את זה כבר  לבדיקת חמץ

בשם ה' נעשה ונצליח"


 

אצל האדמו"ר מביאלה ירושלים


 

האדמו"ר מבעלזא בהדלקת נרות חנוכה


 

הכנסת ספר תורה על ידי אורי זוהר לזכרו של אריק איינשטיין


 

האדמו"ר משטיפנישט מדליק נרות חנוכה


 

מו"מ לשום מקום



 

נר עתיק התגלה כאן


 

מאות ערכות חנוכה נשלחו ליהודים במדינות אויב


 

פייזר: נייצר חיסון חדש


 

התיירות מדממת


 

שובו בנים - פורסמו שמו שני חשודים בפרשה


 

למרות גילוי הזן החדש לפיד המריא לחופשה פרטית בפריז


 

מעשים מגונים במקוואות ובבתי הכנסת


 

אם חסמת חניה פרטית


 

ראש ממשלת בריטניה מסביר ללפיד על החג של היהודים חג החנוכה


 ראש ממשלת בריטניה מסביר ללפיד על החג של היהודים חג החנוכה 

ולבסוף נתן לו שי חנוכיה של העם היהודי

הרדבז על הקנאביס


 

רעיונות ורמזים לחג החנוכה וביאור על הנסים מפי הרב דוד חבושה שליט"א


 

הרב אליהו רבי - מה לומדים מהסביבון לחיים שלנו?


 שלום וברכה מורי ורבותי!

וחג חנוכה עדיין בעיצומו!

ובחנוכה מסובבים הילדים סביבונים.

מה מקורו של המנהג הזה?

למה אנחנו עושים את זה?

מה זה בא לרמז?

והיום, אילו סביבונים יש ,עם לייזר, עם קשתות, עם מה לא?

כאשר יבואו המכבים המקוריים ויראו את הסביבונים של ימינו, הם יהיו פשוט בהלם, הם יגידו: "לא ידענו שגם הדבר המדהים הזה קוראים סביבון, והלוואי", אולי, "והיה לנו גם אותו במערות".

מה שקרה בפועל היה כך: היו יהודים מתחבאים במערות מפני היוונים והיו לומדים תורה בסתר, וכאשר היה מגיע היווני התורן, מסתכל, בודק ובוחן מה עושים פה נערי ישראל, מיד היו מחביאים את הגמרות, שולפים סביבונים, ומראים עצמם כביכול משחקים בסביבון.

זהו המקור הראשון, אבל זה נכון לגבי כל דור ודור, גם לדורנו זה.

הסביבון לעולם לא יחזיק מעמד בעמידה.

הסביבון יודע, לא משנה מי זכה לסובב אותו וכמה כחות ושרירים יש לו, הרי הוא יודע שלאחר תום דקה או דקותיים הסביבון יפול וישכב על הרצפה.

כלומר, "למרות שאני יודע שאני הולך ליפול, כל זמן שיש בי כוח אני עושה את המירב ואת המיטב שבכחי".

והלקח הנוסף הוא: "גם לאחר שנפלתי, אני לא מתייאש!

אני שב ומתרומם, ושב ופוצח בסיבוב חדש, ולא משנה כמה זמן היה בין סיבוב לסיבוב, בין קימה לקימה, לא משנה כמה זמן שכבתי בחושך, דבר אחד אני יודע, קיבלתי כחות מהקדוש ברוך הוא, עם זה אני מתקדם הלאה, ועם אותו כח אני הולך ומשתמש עד טיפת הכח האחרונה, כי זה מה שדרוש ממני".

לא להיות האדם הגדול מספר אחת בעולם, אלא להיות הפוטנציאל מספר אחת שלי בעצמי, כי אם יש לי את הכחות ואת היכולות, אני יכול ואני חייב לעשות זאת.

ורמז אחד נוסף, כל בוקר אתה קם, הקדוש ברוך הוא נותן לך את התנופה, נותן לך את הסיבוב, ויש לך עד הערב לעשות ולפעול עד מחר בבוקר.

בלילה הנשמה חוזרת לקדוש ברוך הוא, נותן דין וחשבון ומקבלת כח ליום חדש נוסף, וכמאמר הזוהר הקדוש לגבי יום השבת: לעולם יש כח להתקיים אך ורק שבעה ימים, ביום השביעי הוא כבר היה אמור להתפורר, להיאבד, ואז מגיעה השבת הקדושה ומעניקה כוח לשבוע שלם נוסף.

הכחות לא ממך, הכחות משמים תפקידך לנתב אותם למקום הטוב ביותר ובהצלחה רבה.

ברוכים תהיו!

קריאת ולימוד ה' פסוקים מספר דברים על פי הנהגת כבוד האדמו"ר:


 יום שלישי כו' כסלו:

{א} וְהָיָה֙ כִּֽי-תָב֣וֹא אֶל-הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁר֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ נֹתֵ֥ן לְךָ֖ נַֽחֲלָ֑ה וִֽירִשְׁתָּ֖הּ וְיָשַׁ֥בְתָּ בָּֽהּ: 

{ב} וְלָֽקַחְתָּ֞ מֵֽרֵאשִׁ֣ית | כָּל-פְּרִ֣י הָֽאֲדָמָ֗ה אֲשֶׁ֨ר תָּבִ֧יא מֵֽאַרְצְךָ֛ אֲשֶׁ֨ר יְהֹוָ֧ה אֱלֹהֶ֛יךָ נֹתֵ֥ן לָ֖ךְ וְשַׂמְתָּ֣ בַטֶּ֑נֶא וְהָֽלַכְתָּ֙ אֶל-הַמָּק֔וֹם אֲשֶׁ֤ר יִבְחַר֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ לְשַׁכֵּ֥ן שְׁמ֖וֹ שָֽׁם: 

{ג} וּבָאתָ֙ אֶל-הַכֹּהֵ֔ן אֲשֶׁ֥ר יִֽהְיֶ֖ה בַּיָּמִ֣ים הָהֵ֑ם וְאָֽמַרְתָּ֣ אֵלָ֗יו הִגַּ֤דְתִּי הַיּוֹם֙ לַֽיהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ כִּי-בָ֨אתִי֙ אֶל-הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁ֨ר נִשְׁבַּ֧ע יְהֹוָ֛ה לַֽאֲבֹתֵ֖ינוּ לָ֥תֶת לָֽנוּ: 

{ד} וְלָקַ֧ח הַכֹּהֵ֛ן הַטֶּ֖נֶא מִיָּדֶ֑ךָ וְהִ֨נִּיח֔וֹ לִפְנֵ֕י מִזְבַּ֖ח יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶֽיךָ: 

{ה} וְעָנִ֨יתָ וְאָֽמַרְתָּ֜ לִפְנֵ֣י | יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֗יךָ אֲרַמִּי֙ אֹבֵ֣ד אָבִ֔י וַיֵּ֣רֶד מִצְרַ֔יְמָה וַיָּ֥גָר שָׁ֖ם בִּמְתֵ֣י מְעָ֑ט וַֽיְהִי-שָׁ֕ם לְג֥וֹי גָּד֖וֹל עָצ֥וּם וָרָֽב:

שו"ת הרי"ף -אמונת חכמים ודעת תורה


 

מרן האדמו"ר הרב פינטו - הפך שהשאיר יעקב אבינו לדורי דורות


 

הילולת צדיקים כו כסלו


 

המבשר



 

יתד נאמן


 

שחרית


 

עיתוני הבוקר

 




יום שני, 29 בנובמבר 2021

זעזוע במרוקו - הרס הכשרות על ידי רבנים חרדים שהתחברו לבעלי עבירה וגרמו למצב שמביאים 'פריצות' בהכשר גלאט כשר

מרוקו - יוסף ישראל מימינו גבריאל קסוס אחראי על הכשרות של קזה

זה  עובר כל גבול, קיוונו כי ימצאו מי במרוקו שיבינו כי עליהם להתנתק מבעלי עבירה ובמקום מחלוקת לעבוד יחד להציל את מצב הכשרות אז הם העדיפו אינטרסים אישיים על פני הכשרות

בשביל להבין את הדברים צריך להכיר את מרוקו. קזבלנקה בית הכנסת הראשי רוב הציבור הם רחוקים מאוד מלהדר במצוות והנשיא של בית הכנסת השולט על כל ענייני היהדות בעיר הוא כזה שלמרות שהוא מתפלל בבית כנסת אורטודוקסי הוא מגיע ביום כיפור עם מכונית לבית הכנסת. אבל מה שטוב היה, את ענייני הכשרות ניהלו כמו שצריך, הביאו שוחטים הכי טובים שיש במדינות העולם, מה שטוב היה, שלמרות שרשמית הבעל עבירה הוא ה'נשיא' של קהילת היהודים  אבל היה סדר ויהודים שהגיעו למרוקו יכלו לאכול בלי כל חשש. השוחטים היו הכי טובים ממה שיש היום בעולם השחיטה

וכאן אנו מגיעים לנקודה הכי עדינה. כאשר מצליחים עושים הכל לקלקל. הרב של קזבלנקה הרב יוסף ישראל קרא למלחמה במטרה להרוס את הכל, וזה הספיק בשביל שהבעל עבירה ששמו סרז' בורדוגו יעשה צעד וישתלט על כל כל הכשרות. הוא קבע מחירים חדשים לכשרות החל להביא שוחטים מכל מי שרק באו, מה שהיה חשוב לו שהמחירים הם פי ארבעה וככה הוא עושה הרבה כסף

הדברים הרחיקו לידי כך שהבעל עבירה התיר להביא למסעדות 'גלאט כשר' רקדניות ועוד רעות חולות כאלו ואיש לא יכל לעשות דבר. קיווינו כי הנה עכשיו יבין אותו רב מקזבלנקה יוסף ישראל שהוא לא יכול לתת יד לדבר כזה הוא עודד את אותו בעל עבירה העיקר שהוא הורס את הכשרות במרוקו

מי שישים לב, הרב אב"ד מרוקו מרן האדמו"ר הרב פינטו כבר הרבה זמן לא במרוקו הוא מגיע לשם לימים בודדים זה כבר כמה חדשים שהוא חזר לניו יורק ועשה מסעות בעולם, הוא לא רוצה להיות שותף למצב הזה

עתה השאלה, האם יכולים עוד לשתוק, האם אפשר שהנושא הזה יעבור מבלי שיעשו מזה ענין או אותו בעל עבירה בסיוע של 'רבנים חרדים' ימשיך במעשים כאלו, או שאין ברירה אלא לקרא למלחמה על אותם מושחתים הנותנים יד לענין הזה

אסור לשכוח, מרוקו היא עיר שהיו בה קדושים וטהורים, אלפים מגיעים עולים לקברי צדיקים ואינם יודעים מה קורה עתה לכשרות באמת, חייבים לדעת כי הכשרות שם היום אינה אותה כפי שהייתה עד לפני כמה חדשים, וכי אין מנוס אלא לקרוא למלחמה על כל מי שנותן יד למעשים כאלו

כל מה שאנו מבקשים לשוב אחורנית לכפי איך שהיה עד לפני  כמה חדשים כשניהול הכשרות היה טוב הבטיח שוחטים מעולים ומשגיחים וכל מה שצריכים בשביל שיוכלו לאכול ללא כל חשש ופקפוק

אנחנו כאן נפתח במערכה נגד אותם מי שנותנים יד להרס הכשרות במרוקו זה לא יכול לקרות, חייבים לעצור את זה מיד וזה אפשרי כאשר אותם 'רבנים חרדים' יבינו כי אסור לתת יד לבעל עבירה  בגלל אינטרסים פוליטיים

חיים שאולזון

מבזקים

 

💥 פרשת הרצח וההיעלמות | כתב אישום בגין רצח ניסים שטרית ב-1986, נגד בנו של השר לשעבר, צפוי להיות מוגש עד לסוף השבוע (כאן).

💥 ‏חקירת הרצח בשובו בנים: אחרי 44 ימים במעצר, המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד בנו של שר לשעבר, בגין מעורבותו ברצח.

💥 פרשת 'נקיון כפיים': הותר לפרסום שמם של שניים מהחשודים ברצח אבי אדרי והנער ניסים שטרית
1. צביקה צוקר, חתנו של הר' ברלנד ומי שהיה ראש 'משמרת הצניעות' - חשוד שתיווך בין הרב לרוצחים והיה שותף פעיל בשני האירועים.
2. ברוך שרביט - חשוד בשני מקרי הרצח, החשוד הראשון שהודה והפליל מספר שותפים. (שחר גליק).

💥 יאיר לוי: בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של ראש העיר החרדי בפעם השלישית בארבעה  ימים נוספים :

💥 שרת התחבורה מרב מיכאלי מקדמת יוזמה לפיה ניתן יהיה להזמין שירותי תחבורה ציבורית פרטית בסופי שבוע - ובאופן שיאפשר לנוסע אחד או יותר לשלם עליהם מראש ובאמצעים טכנולוגיים • מפעילי ההסעות לא יוגדרו באופן רשמי כ"מפעילי תחבורה ציבורית" - ולפיכך נראה שניתן יהיה להעביר את ההחלטה בממשלה (חדשות 12) .

💥 יעקב ריבלין: ‏שר התקשורת יועז הנדל לא רוצה לבטל את הקומה הכשרה. הוא מבקש רק לאפשר למי שנמצא שם לעבור לקומה אחרת בלי שאנשי הועדה יסמנו אותו ויעבירו דיווח למוסדות החינוך. הועדה לא מאפשרת להקים קומות כשרות נוספות שאינן בשליטתה.

💥 ח"כ משה גפני חושף בראיון לשלזינגר וריקלין ב'ערוץ 14': "בימים האחרונים פנו אלי גורמים בכירים בקואליציה בבקשה להצטרף לממשלה, התשובה שלי הייתה לא! לא נצטרף לממשלה הרעה הזאת, אני מבין את המצוקה שלהם ונפיל אותם במהרה".

מבזקים

 

💥 יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי על דבריו המבזים של שר התקשורת הנדל לגדולי ישראל - למימרן ב'קול חי': אשרינו שיש לנו כאלו גדולי ישראל, שמוכנים לוותר על כבודם ולהתבזות, העיקר להגן על הציבור מפגעי הטכנולוגיה. צר לי שלא התייעצו איתנו מראש על דבר הפגישה, לא תיאמו איתנו. אני הופתעתי, מראש ידעתי מה יהיה שם, אני מכיר את הנדל :

💥 עלון אנטישמי שהופץ בארה"ב מאשים את היהודים במגפת הקורונה ומציין שמותיהם של 15 יהודים בחברות התרופות ובארגוני הבריאות האמריקאים (חדשות 13).

💥 מתפללים בלוס אנג'לס מצאו מחוץ לחנוכייה גדולה שהוצבה בכניסה לבית הכנסת, עלון אנטישמי עם תיאורים מבחילים על הקשר היהודי לכסף עם המילה 'חנוכה' ששונתה למילה נאצית.

💥 בגלל ריב על חניה: שלושה בני אדם עוכבו לחקירה לאחר שהיו מעורבים בקטטה ברחוב הירדן בבני ברק (גדלוביץ').

💥 ח"כ משה גפני עיכב כהיום בועדת הכספים העברה של 35 מליון שח למערך הגיור לצורך הפעלת פרויקט שורשים לבירור יהדות של ארגון צהר. ח"כ גפני דרש פרטים על פרטי ההעברה ומדוע זה בעודפי התקציב,  יו"ר הועדה קושניר הודיע על עיכוב ההעברה עד לקבלת התשובות.

💥 דרמה ב‏משפט נתניהו: עד המדינה, ניר חפץ, נשבר ובכה על דוכן העדים, כאשר תיאר את הלחצים שהופעלו עליו להפוך לעד מדינה. "היו לחצים פיזיים ואחרים שהלכו והתגברו למימדים מפלצתיים. אין ספק שההצטברות של התנאים שהייתי בהם בשבועות הראשונים השפיעו". בשל הבכי הוכרזו חמש דקות הפסקה בדיון.

💥 לאור ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה לא להעלות דברים שנויים במחלוקת בחנוכה הוחלט שחוק איכוני השב"כ יגיע לקריאה ראשונה בשני הבא, וברביעי הבא לקריאה שנייה ושלישית (דפנה ליאל).

מבזקים

 

💥 בטקס מיוחד הערב זכו השיטור העירוני של אלעד ובני ברק בהצטיינות ובפרס (50 אלף) המשרד לביטחון הפנים והמשטרה. אלעד קיבלה את המקום הראשון ובני ברק את המקום השלישי.

💥 יהונתן גוטליב: ‏אשתו של ר', שהודה שנשכר לשירותיה של המחלקה היהודית בשב"כ, היא זאת שחשפה אותו. כשהיא גילתה את זה היא סיפרה למישהי אחרת ואז חבריו הלכו והטיחו בו את האשמה בדבר עבודתו בשב"כ והוא התוודה וסיפר :

💥 שר החוץ לפיד טס לחופשה פרטית - למרות זיהוי הוריאנט החדש. לפיד המריא ביום חמישי, למחרת המליץ רה"מ: לא לטוס לחו"ל. לשכת לפיד בתגובה:הוא יצא לחופשה קצרה עוד בטרם יצאו ההנחיות. (גילי כהן)

💥 משרד הבריאות: 506 מאומתים חדשים בקורונה אובחנו אתמול, מקדם ההדבקה - 1.06. מספר החולים קשה עומד על 122 ומספר המתים מתחילת המגפה - 8,189 בני אדם

💥 ‏ממונה הקורונה זרקא: "תהיה הנחה של 50% בחניון לטווח ארוך בנתב"ג כדי לאפשר לשבים מחו"ל ליסוע עם רכבם הפרטי הביתה ללא חשש הדבקה"

💥 רן בליצר: ‏הנתונים מדרום אפריקה מעידים על התפשטות מהירה מאד של הוריאנט אומיקרון שם - ממאות לאלפים ביום תוך כשבוע. לכאורה מס׳ קטן בהרבה משיא ההתפרצות של דלתא שם, אך יש דיגום חסר כאשר כמעט 10% מהבדיקות חיוביות. העומס הנגיפי מדגימות ביוב מצביע כי בפועל ההתפרצות כעת מהירה ונרחבת בהרבה.

💥 שרי הבריאות של מדינות ה-G7 אמורים לקיים היום פגישת חירום על וריאנט הדרום אפריקני אומיקרון. המומחים מנסים להבין מה המשמעות של הזן החדש על המאבק במגפת הקורונה. אומיקרון זוהה בלפחות תריסר מדינות כולל בריטניה, גרמניה, צרפת, דנמרק, ישראל, קנדה, הונג קונג, אוסטרליה ודרום אפריקה. (עמית ולדמן)

💥 יואב אבן: מספר הילדים בני 11-5 שהתחסנו בשבוע הראשון גבוה פי 2 ממספר המתבגרים בני 15-12 שהתחסנו במבצע החיסונים שהחל לפני כחצי שנה. בקופות החולים אומרים: הופתענו, המספרים טובים יותר ממה שחשבנו

💥 ‏מתוך 1800 השבים ממדינות אדומות בשבוע האחרון, עד כה נדגמו רק 500. (מרציאנו).

💥 רופא גרמני פתח מרכז חיסונים, שבו הזריק חיסון שפיתח בעצמו ללא שקיבל אישור ליעילותו ממשרד הבריאות הגרמני ובעצם עבר על חוק פלילי. כשפשטה המשטרה על המקום עמדו כ-200 איש בתור לחיסון וכי להערכתה כ-50 איש כבר הספיקו להתחסן.

צימוקים

 

💥 במטרה להציל את הקומה הכשרה של וועדת הרבנים לענייני תקשורת יגיעו הבוקר הרבי מויז'ניץ, הרבי מסטריקוב, הגר"מ צדקה ועוד שורה של עסקנים בהם ראשי העמותה חיים לנג ושעיה דויטש לפגישה עם שר התקשורת יועז הנדל במטרה לשכנעו שלא לבטל את הקומה הכשרה ולהשאיר את הכנסות העמותה.

💥 הרב יוסף בנימין צרפתי, רבה של הקהילה הפורטוגזית באמסטרדם, הביע התנגדות לצילומי סרט אודות הכופר היהודי שפינוזה, במאי הסרט ביקש לצלם בבית הכנסת ובתלמוד תורה, הרב שיגר מכתב חריף לאנשי ההפקה שבו הוא אוסר עליהם לעשות שימוש במוסדות.

💥 ליזרוביץ ב'קול חי': נס חנוכה! הרב אהרן יהודה אימרגרין שנפצע קשה מאד בפיגוע הירי בעיר העתיקה, שוחרר מטיפול נמרץ למח' רגילה.

אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו

 

מאת: חרדי בעולמו

 

לאחרונה נחשף עמישראל לתופעה פחות מוכרת, של נישואי חרדי-חילונית. במבט ראשון הדברים נשמעים בלתי אפשריים, אבל מסתבר שישנם לא מעט נשואים משני צידי המתרס. המקרה המדובר הוא של 'בעל תשובה' ברסלבי עם אושית טלוויזיה חילונית, אבל מסתבר שהזוג הבלתי אפשרי הזה כן אפשרי וגם מצוי במחוזותינו, יותר מכפי שנראה במבט ראשון. עד כדי כך נפוץ הדבר, עד שקמה 'קהילה' של 'מעורבים'.

מתוך הכרת התהליכים שעל שני בני זוג לעבור, בהיותם בתהליך תשובה, ידעתי, שלא אחת נוצר מצב שאחד 'מתקדם יותר' והשני 'מתקדם פחות'. אבל תמיד היה ברור שמדובר ב'התעכבות בדרך' ולא על הִתְקַבְּעוּת במצב של 'אתה חרדי ואני חילונית'. לא זכורה לי הוראה מפורשת של אחד מגדולי הרבנים להתגרש, במקרים שבן/בת הזוג לא חוזר, אבל ברוב המקרים, הדברים קרו מאליהם. היה ברור לצדדים שאינם יכולים להמשיך יחד ('מה, אני אלך לים לבד עם הילדים בשבת?' 'בשום אופן לא תעביר את הילדים לחינוך חרדי' וכדו').

 

פחות מוכרים בקהלנו מצבים הפוכים, שבהם אחד מבני הזוג חזר בשאלה והשני ממשיך איתו. כמדומני שבזה הרבה רבנים מורים לצד שנשאר חרדי לפרק את החבילה. זאת בשל התפיסה הנ"ל, שהצד שנשאר רק 'מתעכב בדרך' וסופו להצטרף לצד הפורש. לפעמים, עצם הצבת השאלה האם לעזוב מעוררת חשד שהנשאר אין ליבו שלם לשמים. וכי היאך תחיי עם גבר שמחלל שבת ואוכל טריפות?? כנראה קרירות יש גם בשואל/ת ולכן העצה הטובה (והמחויבת. כי כל מה שאומר 'רב' הופך להיות 'פסק') היא לעזוב אותו. אם נעמיק חשוב, נזהה שמדובר בחוסר בטחון עצמי. 'הפוסק' משוכנע שאין אדם נשאר בדתיותו, אלא בשל הבית התומך בו.

על רקע זה, נפעמתי להתוודע שבקהילה קדושה בדרום 'יצאה בשאלה' אשת מלמד ולא זו בלבד שהם ממשיכים את חייהם כזוג בקהילה, אלא שהמלמד ממשיך להחזיק במשרתו בחיידר. עומד אני נפעם מול עוז רוחה של אותה אשת לפידות, שהעזה להתבונן בתוכה פנימה ולגלות שאינה מאמינה-באמת במה שסיפרו לה ושהעזה לשתף בזה את בעלה (הגם שמן הסתם לקחה בחשבון את הצומת שהוא יצטרך לעבור בשביל להישאר איתה). מתפעל אני מאומץ ליבם, מיושרתם ומחוזקם הרוחני של הבעל, החיידר והקהילה. הלוואי אגיע לקרסולי גודלם.

אם נודה על האמת, רובנו ממשיכים בדרכנו לא בגלל שאנחנו מסכימים עם עצמנו, אלא משום שאין לנו עוז רוח לשאול את עצמנו בכלל מי, מה, מניין ולאן. כשאתה מכיר גערר או בעלזר, אל תטעה לחשוב שהוא כזה, משום שבחן את דרכו והגיע למסקנה שדרך גור/בעלז/ליטא היא אכן דרך האמת ואין בלתה. 'כאן נמצא, כאן היה'. כשאני נפגש במישהו שבחר בהשם ובתורתו, אני מקבל מזה חיזוק גדול מאוד. אולי אני אישית טרם זכיתי, אבל גם בדורנו יש הזוכים לעבוד את השם מתוך אמת, בחירה ואמונה.

 

אמנם, מספרית מדובר בשולי הקהל. רוב הציבור יזרום בדרכו העדרית ויתנשא על המיעוט ששוחים עם מנוע עצמי, אבל 'לא מרובכם בחר בכם ה', כי אם מאהבתו אשר אהב'. ובזכות אותם מעטים בכמות ומרובים באיכות נגאל במהרה.

אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו.


חרדי בעולמו

- - - - - - - - - - -

נ.ב.

ההכרה במעלה העצומה שבנישואין לחילונית, אינה סיבה להתגרש, כדי להתחתן עם חילונית, או לחילופין, לבקש מהאשה היקרה שתצא בשאלה,אבל המחשבה על הסיטואציה של נישואין לאשה שאינה דתית, מאפשרת לראות את עצמנו בזווית יותר 'נקיה'.

הרי כולנו גם משחקים 'משחק תפקידים' בעוה"ז. מציגים את נוצותינו בפני העולם ומשתדלים להראות הכי טובים שאנחנו יכולים. בפועל, כולם יודעים איך נראה שמו"ע בפרהסיה, ואיך נראה שמו"ע בחדרי חרדים.

פתאום, בביתך פנימה, אינך מרשים אף אחד כשאתה 'מדקדק' באיזו מצווה. אלו חיים שמחייבים בחינה עצמית יומיומית, מה אני עושה, מתוך שאכן חייב או רוצה ומה אני עושה מתוך ש'ככה עושים כולם' או 'איך זה יתקבל בחברה'.

מעניין לנסות לחיות כך - ולו יום אחד בלבד.

 

נ.ב. לנ.ב.

('קלא דלא פסיק' בתוככי משפחת נאדל טוען שכשהיה הרב נאדל בשידוכין, הציע בפניו מישהו 'שידוך עם חילונית'. ר' גדליה ענה שאם היא תסכים לכל תנאיו, אינו רואה סיבה שלא להתחתן עמה. בסוף לא איסתייעא מילתא. סיפור זה שמעתי במו אוזני, בסודי סודות, מפי נכדו. בבירור שניסיתי לעשות במשפחה, הם כיחשו מכל וכל. נכון להעיר שהם מכחשים גם דברים שבוודאות אמר ולימד ואף העלימו מהשוק את 'בתורתו של ר' גדליה'. זאת מטעם האינקוויזיציה המחשבתית הנהוגה במחוזותינו).

לגופם של דברים, מודה שגם בעיני אין הדברים מסתברים/מתישבים, אבל אולי בגדר 'מחשבה טובה' או 'עלתה במחשבה'.

ואין איתנו יודע עד מה.


צביקה צוקר החשוד המרכזי

 

הדרמה מאחורי פרסום שמות החשודים בפרשת הרצח והעדרות מלפני 30 שנה: 

חשיפה ראשונית!!!!

דרמה של ממש במאבק העיתונאי מאחורי פרסום שמו של החשוד המרכזי בפרשת הרצח הכפול מלפני 30 שנה, לאחר שבימ"ש המחוזי הגיש אתמול לבימ"ש השלום בירושלים הוראה לדון בעניין פרסום שמם של המעורבים בפרשה.

מתפרסם כעת בפרסום ראשון, שהמלחמה מאחורי הקלעים היא על פרסום שמו של החשוד המרכזי בפרשה בתכנון וביצוע, וככל הנראה תוך ימים ספורים יפורסם שמו על ידי בית משפט השלום בירושלים בעקבות עתירתו של עיתון הארץ לפרסום שמו של החשוד שכבר מתנוסס בין כך בקרב עיתונים וכתבים.

שמו של החשוד המרכזי צביקה צוקר יו"ר אירגון משמרת הקודש באומן (ומי שפרש מאירגון משמרת הצניעות של הרב ספרונוביץ מחסידות גור, ונעמד בראש אירגון קיצוני יחד עם אנשי העדה החרדית, והשתמש עם בעל"ת טריים ועבריינים לביצוע משימות) הוא אישיות מוכרת בקרב אנשי חסידות גור, תולדות אהרון, שובו בנים, וברסלב הקנאית כשותפו הבכיר ביותר של יו"ט חשין וכמי שמנהל את המאבק נגד הרב ברלנד.

החשוד הוא אישיות מורכבת חתונו של הרב ברלנד ומי שמנהל את המערכה האלימה נגדו יחד עם יו"ט חשין למעלה מ-10 שנים (כעת ניסה שוב בהקלטות מגמתיות להטריל את המשטרה ולקשור את הרב ברלנד לסיפורו שלו, אך לא צלח ואף קשר את עצמו בעקבות ההקלטות, וטוען להגנתו שהוא פיברק הכל). זאת הסתבכות במסגרת המאבק שלו נגד הרב ברלנד שהביא להפללה עצמית, בלי משים לב.

מדובר בדרמה של ממש בעקבות הסתבכות שמו במקרי אלימות קשים נוספים, ופרסום שמו יכול להביא לתלונות נוספות במשטרה נגדו על עשרות מקרי אלימות קשים, במשך שנים רבות, כאלה שהביאו לפציעות נכות ואף שיתוק.

בית המשפט אישר פרסום שמו המלא לאחר מלחמה עיקשת.

על כבוד חב״ד

 


מאת יהודי פשוט

בבחרותי נעצרתי בהפגנה מהפגנות השבת והוחזקתי יומיים בבית המעצר של מגרש הרוסים ומטבע הדברים שנחשפים שם למחזות בית כלא ולטיפוסים אקזוטיים שלא מזדמנים לו לבחור ישיבה ביום יום. לעבדכם היה הכבוד לחלוק את תאו עם הבחור ג'יג'י בן הרוש ממוצררה ועם ג׳מיל הערבי מוואדי ג׳וז.בלילה השני כבר התקשיתי להירדם מריחות הליזול נחרותיו של ג׳מיל טריקות דלתות הברזל על המסוממים שהובאו לאחרי חצות הלילה מרחובות העיר ובן הרוש ניהל איתי ממיטתו שיחת נפש עמוק אל תוך הלילה וביקש לבל אשפוט אותו לפי מראהו ומקצועו (כייס וותיק באיזור התחנה המרכזית) כי הוא בעצם ״מאוד דתי בלב״ אבל בעניין המקצוע זה מה שהוא יודע לעשות.. ושמירת המצוות מה לעשות כי עדיין יש לו קצת קלקול בנשמה, אבל בעזרת השם...
אז כפי שרובכם יודעים גם אני עבדכם מסתובב כל ימיו עם הקלקול בנשמה ששום חסידות ליטאית כחסידית לא נדבקת לי כמו שאומרים ס׳קלעבט זיך נישט... אבל מה שפחות ידוע הוא כי  יש לי פינה חמה בלב לחב״ד, 

וכי איך לא  יהיה, שהרי זו תנועה חסידית עתיקת יומין שכל כולה היתה בלימוד התורה עבודתו יתברך בעבודת התפילה בדביקות והפצת היהדות במסירות נפש כפשוטו זה מאתיים שנה, ומי יכול להשתוות למפעלות החינוך של חב״ד בכל העולם כולו.. מה גם שאני וביתי בעלי חוב נצחיים לחב״ד פה אשר בבית ספרם הנהדר מאושרת ופורחת נכדתי המתוקה שתחיה. והלוואי והלוואי שהציבור החרדי ברחבי העולם היה מחבק ומכבד את חב״ד כפי הראוי ומגיע לה לומד ממעשיה ומאמץ שמץ מתום הערכים שעל יסודם היא פועלת. 

וכאן מקום האבל המביך והמכאיב כי האשם הוא במידה גדולה בחב״ד עצמה, כי מי יכבד או יתכבד בתנועה ערכית שהצמיחה דור פעלתן בפעלתנות יתר של חיילים ילדים וכל אברך חצי מבושל גנרל לעצמו, והתוצאה היא בחסך הבולט בראשית חכמה בפיפטער שולחן ערוך הקשור למה שראוי לעשות ומה אסור לעשות בשם חב״ד על מנת לשמור את כבוד החסידות. לא חלילה לשם התנשאות אלא על מנת שלא יהיו בבחינת תלמיד חכם שיש רבב על בגדו, לשמור על הדיגניטס הנחוץ להצפת הערכים הייחודיים שבתנועה שעדיין איך שהוא חיים ונושמים בה.

זה כבר שנים שאני בוכה לחברי החבד״ניקים ואומר להם אתם קרובים מדי לפוליטיקה ולפוליטיקאים ולא טוב הדבר, כי המשחק קרוב מדי לסירחון סופו שהוא עצמו יסריח והפוליטיקה מסריחה כנבלה מכל צד שנוגעים בה. גם כתבתי כאן על לקחים מהעבר עד כמה שנכון הדבר.. 

והנה השבוע נעשה לי שחור בעיניים ועדיין טרם התאוששתי לגמרי מאז שראיתי בקליפים מהתוועדות חג הגאולה בכפר חב״ד. הויה שוד ושבר הזאת נעמי?! האמנם כך מפיצים את לימוד החסידות ופנימיות התורה בקרב יהודים כמוני וכמוכם שאמורים להתקרב לה?! הרי המעמד הזכיר יותר מכל כנס הצדעה חאטשילובי לפצועי הליכוד המובטלים וכלום יש לך התבזות והתפלשות ברפש גדולה מזו. 

וכאשר נודע כי ליצמאן ובאבצ׳יקו היו ממבשלי האיבן-אן של הי״ט כסליו בכפר חב״ד דהשתא, וגם נודע לי מחכמי הסוד שאלה השתמשו הפעם בחב״ד בתואנות שווא ושקר לחיזוק מעמדם לעומת פרוש ואייכלר בתוך המפלגה. הסיפור הזכיר לי את משלו של המגיד מדובנא שדרש בפסוק מה אשוה לך ואנחמך בתולת בת ציון כי גדול כים שברך מי ירפא לך (איכה).  
ומשל את שפלות בת ציון לאסונו של עשיר מופלג שחלתה בתו היחידה והביא אל מיטתה את גדולי הרופאים מרחבי העולם וייאשוה כולם עד שפתח את שערי ארמונו לכל בעלי הסגולות והמרפאים העממיים מרחבי המדינה וכשראה באלה במגפי הכפריים  ובגדיהם המרופטים שבאו איש וקסמיו בידו זה עם חוטים אדומים וזה עם הושענות מיובשות וחבירו עם פתיתי בדיקת חמץ וקרא במר לבבו הוי בתי בתי היקרה גדול כים שברך, ראי נא ראי מי בא כבר לרפאותך..

דומני כי הגיע הזמן שילמדו בחב״ד מחסידויות שאין להם אחד ממאה מה למכור לעומת העושר של חב״ד אבל הם יודעים הכיצד לשמור מכל משמר את כבוד המותג שלהם.    

יהודי פשוט

המאבק על צביון שכונת רמת בית שמש ד

 




שלום ר' חיים
כל שכונה חדשה שנבנית בבית שמש מתחיל מאבק על צביון השכונה

הקנאים רואים בזה הזדמנות 'לכבוש' את השכונה ולהפוך אותה לקנאית כמו שכונת רמת בית שמש ב

לעירייה ולעומדת בראשה גב' עליזה בלוך זה לא משנה 
היא כבר מבינה שאין לה סיכוי לקדנציה נוספת והיא המלחמה להשאיר את חותמה במובן השלילי וכל דבר חרדי היא פועלת נגד

בינתיים שכונה חדשה 'מתקשטת' בכתובות גרפיטי מכוערות ואין שום פעולה מצד העירייה

מצורפים תמונות גרפיטי מהלילה האחרון וסרטון וידאו ממצלמת האבטחה

עליזה בלוך לכי הביתה

תיעוד וידאו מהפגישה של נציגי ועדת התקשורת עם השר הנדל הבוקר (עופר חדד)


 תיעוד וידאו מהפגישה של נציגי ועדת התקשורת עם השר הנדל הבוקר (עופר חדד)

האדמו"ר מרחמסטריווקא בהדלקת נר ראשון של חנוכה


 

הרבי מרחמסטריווקא רוקד אחרי ההדלקה


 

אדמורי"ם עם שר התקשורת


 נציגי ועדת התקשורת בראשות חיים לנג מלווים באדמורים ורבנים בפגישה עם שר התקשורת יועץ הנדל.

רבני אירופה נגד מתווה הכותל

 

 

על רקע החששות מקידומו של מתווה הכותל, רבני אירופה שיגרו מכתב חריג לרה"מ והשרים במחאה ובדרישה שלא לאפשר לרפורמים "לכרסם ולקעקע מקום שכינה זה" (ישראל כהן) :