רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 באוגוסט 2021

החסד שעושים עם אדמורים ורבנים


 

מסגרת ישיבתית לבחורים עובדים ברוכה


 

התנצלות לא מספיקה עליו להסביר איך לא קלט שדבר כזה לא עושים


 

מבזקים


 💥 ‏חילולי שבת ברשויות המקומיות: החל מהשבת תחל לפעול תח"צ בעיר חריש. (רבינא)

💥 אושר בקבינט מתווה צמצום המתפללים בכותל.

💥 השרה שקד בקבינט הקורונה: אם עושים מתווה להגבלת התפילות בכותל אני רוצה מתווה גם על התפילות בהר הבית

💥 מביך: מהחלטות קבינט הקורונה כי על הקרן למורשת הכותל מוטלת האחריות לפסוק פסק הלכה כי מותר להשתתף בסליחות בצפייה במסך.

💥 אברהם גרינצייג: ‏הממשלה דורשת לארגן לה פסק הלכה שיאפשר השתתפות באמירת סליחות דרך מסך...
חבל שלא דרשו גם ממועצת השורא פסק הלכה שיאשר לרע"מ לתמוך בחוק אי הפללה, באישור חוק האזרחות ואולי גם קצת להפציץ מטרות בעזה

💥 משה גלסנר: לא לא, זה אמיתי: קבינט הקורונה החליט הערב כי באחריות הקרן למורשת הכותל לספק פסק הלכה שמאפשר השתתפות בסליחות באמצעות צפייה במסך… הגאונים אפילו פרסמו את זה בהודעה לעיתונות. זה נעשה מביך מרגע לרגע! 

💥 ישי כהן: ‏במהלך ישיבת קבינט הקורונה הבהירו גורמים במשרד המשפטים כי יש קושי משפטי בעובדה שיוטלו הגבלות על הכותל המערבי בלבד, ללא מתחם הר הבית. סוכם לאשר רק את המתווה ללא תקנות מחייבות המאפשרות אכיפה בפועל.

מבזקים

 

💥 ש"ס תפגין נגד חב"ד - גדסי ב'קול חי': ‏סערה בחולון: בשל סירובו של ראש העיר מוטי ששון לאשר כניסת תלמידות ביה"ס "בנות יעל" למבנה חדש שבנתה עבורם העירייה ובמקום זאת להעבירו לחב״ד  שצפוים להגיע משכונה אחרת, מחר אמורים להגיע חברי כנסת של ש"ס להפגין מול בית הספר ולפתוח שם את שנה"ל :

💥 מתווה הכותל: ח"כ ינון אזולאי  למימרן ב'קול חי': "מטר ליד הכותל, הר הבית, הם לא מעיזים, כי רע"מ תעשה בעיות. זאת מדינה "ככל העמים". אז בנט הצטלם עם תפילין, איזה יופי. אולי נקח את הזמר אדם להיות חזן, נוכל לקיים סליחות". .

💥 השופטת דפנה ברק ארז דוחה בקשה נגד העבודות בגשר המוגרבים המוביל אל הר הבית (בלוך).

💥 טרגדיה באומן: צוותי הרפואה של איחוד הצלה ביצעו החייאה על גבר כבן 60 שאיבד את הכרתו בדירתו שבסמוך לציון רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה. יחיאל שטרן חובש איחוד הצלה שהשתתף בפעולות החייאה מסר: "למרבה הצער בתום מאמצי החייאה בסיוע פרמדיק ממרפאת אומן נקבע מותו. כעת העסקנים פועלים להטיס את גופתו לקבורה".

💥 הלל כהן, ראש סניף איחוד הצלה באוקראינה, למשה גלסנר בקול ברמה: "היהודי שנפטר היום היה חולה לב, לפני שבועיים ביקשנו להעביר אותו לקייב, הוא העדיף שלא. מטפלים כעת בכל המסמכים לקראת הטסה שלו לישראל".

💥 ‏המדינה מבקשת ממד"א לצאת למבצע בדיקות על אדמת אוקראינה לחוזרים מאומן. עשרות עובדי ארגון ההצלה הלאומי יקימו שני מתחמי  בדיקות מהירות. האחד בנמל התעופה בקייב והשני סמוך לציון קבר רבי נחמן. ישמשו חלופה מהירה ואמינה לבדיקות מקומיות. יעלו עשרות שקלים לבדיקה (יובל שגב).

💥 כארבעה חודשים אחרי האסון, צוותי הריסה פועלים מהבוקר במתחמי ההדלקות במירון והורסים את הטריבונות בשטחים שצמודים למתחם הציון.

מבזקים

 

💥 ערוץ 7: בזכות תרומת קרן היסוד תעניק הסוכנות היהודית לקראת ראש השנה סיוע מיוחד בגובה של 9500 שקלים לאלמנות מאסון מירון. מדובר ב- 17 אלמנות שנותרו לטפל לבד בילדיהן הצעירים.

💥 מתקפה חריפה נגד שרת החינוך בכותרת הראשית ב'המודיע': "אלפי תלמידים מהמגזר החרדי עלולים להישאר ללא מסגרת גן או בית ספר בעקבות הערמת קשיים בירוקרטיים מצד המשרד".

💥 ‏מבקר המדינה: פעולות ההסברה של משרד הבריאות בעת משבר הקורונה באופן המותאם לחברה החרדית החלו בהדרגה ובאיחור בהשוואה להסברה שניתנה לאוכלוסייה הכללית. הרוב המכריע של ההוצאה של משרד הבריאות (82%) הוקצה לפרסום לחברה היהודית הכללית; 5% לחברה החרדית (שיעור נמוך פי 2.4 מחלקה באוכלוסייה). (ישי כהן)

💥 סמוטריץ': פניתי בדחיפות לשרי הביטחון והאוצר וליו"ר וועדת הכספים בדרישה לכנס דיון פגרה דחוף בכדי לדון במקורות התקציביים ובבסיס החוקי להעברת חצי מליארד שקלים לאבו-מאזן. לא יתכן שכאשר אין כסף לבתי החולים הציבוריים ולהעלאת שכר הלוחמים יהיה כסף להעביר למשכורות למשפחות המחבלים של הרש"פ.

💥 לראשונה מזה שנים: ירידה בתרומות לעמותות בשנת תשפ"א לעומת השנים הקודמות, כך לפי נתוני ארגון JGive

💥 יו"ר עוצמה יהודית, ח״כ איתמר בן גביר, למשה גלסנר בקול ברמה: "אני לא שואף להיות יו"ר מפלגת הציונות הדתית. בנוגע למפקד שהם בנו, לדעתי המנגנון לא הוגן. אני מניח שבבחירות הבאות סמוטריץ' ואני נקבל מעל 8 מנדטים".

💥 ‏השרים מתן כהנא ועמר בר לב מותקפים מילולית בצאתם מהלוויית החייל: "לך לרמאללה יא זבל". (פריי).

מבזקים


 💥 ‏הלוחם בראל חדריה שמואלי הובא למנוחות. אימו: "לא יכולה להמשיך את חיי, שלחתם אותו בלי אפשרות לירות במחבל".

💥 עידית סילמן מותחת ביקורת על גנץ בשיחות סגורות: "השבת גופות מחבלים לפני החזרת הבנים הביתה תהיה חצית קו אדום, השבת הבנים זה לא שיקול משני" (אמיר אטינגר).

💥 חשש לזיופי בדיקות ותו ירוק בנתבג: המפכ"ל הדגיש את הצורך בפעילות מודיעינית וחקירתית נגד זיופי תו ירוק בדגש על נמל התעופה בן גוריון, והטיל את המשימה על יחידת ההונאה של מחוז מרכז.

💥 ערוץ 7: עמדת בדיקות קורונה מהירות החלה לפעולה במתחם מערת המכפלה בחברון, לטובת המבקרים והמתפללים אשר מתבקשים להציג תו ירוק כתנאי לכניסה למקום הקדוש.

💥 מירב כהן: ‏עדכון נפטרי הקורונה של משרד הבריאות בבוקר - 7043 מתים. עדכון נפטרי הקורונה של משרד הבריאות הערב - 7030. לצערי, אף אחד לא יודע להגיד לי איך החיו 13 בני אדם והאם זו טעות.

💥 2545 מהמאומתים אתמול מהמגזר החרדי.

💥 משרד הבריאות: כמעט 11 אלף מאומתים ביממה אחת. 719 חולים שמצבם מוגדר קשה, 172 מונשמים. 7,043 בני אדם נפטרו במצטבר מפרוץ המגפה (טויזר).

מבזקים


 💥 מספר החולים קשה כולל אשפוז ביתי של קופות החולים וכולל אשפוז בבתי חולים גריאטרים עומד על כ-820 חולים.

💥 לפי נתוני משרד הבריאות כ-91 אלף תלמידים לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים בגלל שנדבקו בקורונה או בידוד. מאתמול אותרו יותר מ-5,400 תלמידים מאומתים לקורונה - גבוה מהערכות של משרד החינוך ל-5,000 מאומתים ביום. 53% מהמאומתים שאותרו מאתמול הם תלמידים ומורים (ליאור דטל).

💥 יאיר לוי: קורונה בישראל - שיא של נדבקים: 10,870 מאומתים חדשים ביממה האחרונה. 155 נפטרו מהקורונה ב-7 הימים האחרונים

💥 מחקר שבוצע על קרוב ל-2,500 עובדים בבית חולים בלגי הראה כי החיסון של חברת מודרנה מייצר יותר מכפליים נוגדנים מחיסוני פייזר וביונטק. אחת הסברות לפער בכמות הנוגדנים תלויה, לטענת הכותבים, בפרק הזמן בין מתן הזריקה הראשונה לשנייה.

💥 4,545 דוחות בגין הפרת תקנות הקורונה נרשמו ביומיים האחרונים ברחבי הארץ - 4,212 בגין אי עטיית מסיכה, 120 עקב הפרות של מפעילי מקום ציבורי או עסקים ו-154 עקב הפרות חובת הבידוד

💥 הזינוק בתחלואה: ‏ישראל ראשונה בעולם במאומתים למיליון תושבים בשבעת הימים האחרונים. (ווינט).

💥 ‏קורונה באיטליה: 5,498 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה, 75 בני אדם מתו

צימוקים

 

💥 אבי רבינא: ‏הגאון רבי בנימין אלישיב נדבק בקורונה. מצבו טוב ב"ה. הציבור נקרא להתפלל להמשך בריאותו של רבי בנימין דוד בן שיינא חיה

💥 ‏ח"כ יעקב ליצמן הגיע להתברך בברכת שנה טובה במעונו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. (ישראל כהן).

💥 ערוץ 7: הישראלים שיחזרו מאומן יהיו ברמת תיעדוף 5, הרמה הגבוהה ביותר לביקורים ואכיפת בידוד כך שכוחות גדולים של משטרה יקחו חלק במבצע האכיפה הממוקד.

💥 יעקב אייכלר: לגבי השבים מאומן, נקבע בסיכום של המשרד לבט"פ, משטרת ישראל ומשרד התחבורה כי יחזרו לביתם בהסעות ייעודיות שיעמדו לרשותם לכל רחבי הארץ, כדי שלא יסעו בתחבורה ציבורית.

💥 ‏ישירות מאומן: הגאון הרב שלום ארוש למימרן ב׳קול חי׳ ״היו שמועות שיסגרו את הטיסות לאומן, וזה עשה רק טוב. זה גרם שלא יהיה עומס השנה, במקום שכולם יסעו בשלושה ימים - זה מתפרס על פני חודש. אפשר להגיע השנה לציון בקלות, כי פתחנו הרבה בתי מדרשיות בעיר״.

💥 ג’ונתן פולארד ורעייתו הגיעו לנחם את משפחת שמואלי על הירצחו של יקירם בראל שמואלי הי״ד

💥 יענקי פרבר: ‏הרב משה מורגרטן חסיד סקווירא ממונסי, אחד העסקנים הגדולים בעולם, עומד מאחורי חילוץ נשים וילדים מאפגניסטן, לאיש יש "אנשים" בתוך קאבול שהופכים שמים וארץ להציל אנשים שעבדו לצד כוחות נאט"ו.

ומי ממיין את הערבות?


 

הפגנה נגד עו"ד שלמה אלבוים, המייצג נגד האלימות של חסידי גור ירמיהו


 

האדמו"ר מויזניץ לונדון על הקמת מסגרות לבחורים שלא במסגרת הישיבות


 

על השימוש בתפילין לשם יח"צ


שלום רב וכתיבה וחתימה טובה לר' חיים,


יפה כתבת שבנט כבר עשה זאת אחרי הפיגוע בהר נוף, ושלא ראוי שישתמשו בתפילין לשם יח״צ.

תיקון אחד: דילגת על אפיזוד נוסף: בשנה שעברה כשהיה בבי״ח (אסף הרופא אם איני טועה) לצורך טיפול בגב, הוא גם כן פרסם תמונה עם טלית ותפילין.

אבל, לע״ד דין אחד לבנט ודין אחד לכולם. ולא ראוי שמשתמשים בתמונות של רבנים עם טו״ת לשם יח״צ, למטרות פוליטיות וכדומה. גם הרב קנייבסקי, גם הרב אדלשטיין, גם הרב שלום כהן, גם הרב מאזוז, כיכבו עם טלית ותפילין בשלטי בחירות. וזה לא ראוי.

ברוך גוזר ומקיים


מאת יהודי פשוט

בזמננו הקב״ה הוא היחיד בעולמו שהוא גם גוזר וגם מקיים, ואילו כל השאר גוזרים גזירות ואיסורים למכביר על האחרים על מנת שהם הגוזרים והמתקנים עצמם יוכלו לעשות את מה שניחא להם מבלי שמאן דהו יעיז לבקר אותם כי כוולם כולם יראו עצמם כעוברי עבירה אשר לא יעלה על הדעת שישאם ליבם להרהר אחרי רבותיהם ולמחות על פשעי עושי דברם.

מה שנכון נכון, שנאמן עלי הרבי מגור שהשם ישלח לו רפו״ש שאינו לומד ח״ו גמרא בעיון כפי שגזר על כל תלמידי הישיבות בכל מחוזות ממשלתו (והדעת נותנת שהוא גם יוצא ידי חובת הלימוד לבקיאות על ידי אחרים). אבל בעניין גזירות הקידישע זה כבר סיפור אחר שלא כל כך חל על בני משפחתו ומקורביו, ובאשר תקונעס הצניעות של הנשים מעולם לא עלתה על דעתי שדעתו הייתה להחילם על בנות משפחתו ואפילו לא על נשות האנשים שהוא צריך להם.

רעייתי שתחי׳ אמרה לי כבר לפני כחמישים שנה בהיותה מזכירתה האישית של הגברת פאפנהיים המנהלת המהוללה בבנות ירושלים של העדה החרדית שהיא קלטה בחושיה שדקדוקי תקנות הצניעות המחמירות נועדו בעיקר כדי לחזק את השליטה בנערות והמורות ולאיים על עושות צרות פוטנציאליים ובוודאי שלא נועדו לאלה שהמערכת זקוקה להם. היא שתחי׳ עצמה לבשה כפי שחפצה לפי טעמה המתון ואיש לא נזף בה. אמנם הבוסית הזקנה אמרה לה פעם בחיבה גיטל יקרה שלי האמנם לא יכולת להרשות לעצמך עוד שני סנטים של  בד.. ובזה נגמר העניין אבל אוי היה לה למורה או לתלמידה לא מיוחסת אם הייתה נראית בכך..

כאן בלונדון האתוס של בתי הספר שעל שמירתו המדוקדקת חייבים לחתום בכל שנה ושנה כל הורי התלמידים והתלמידות כולל דברים אין קץ שהמנהלים עצמם כמו רוב רובם של בעלי הבתים שבקהילה לא עומדים בהם, כשהכוונה השקופה היא שכך אפשר לנהל בתי ספר גרועים ומזיקים מבלי שאיזה הורים יעיזו לבוא להתלונן, כי כך על כל אחד יש תיק, זה מחזיק נייד רגיל לצד הכשר והפאה של זו ארוכה בסנטימטר מהנדרש, שמלתה של האחרת צבעונית מהרצוי וכו וכו. כך השכילו פרחחים קלים שבקלים לעשות מכולם חוטאים שמוטב להם שיישבו בשקט כשהם יעשו תמיד רק כפי שנוח להם.

בגמרא ע״ז מובא שאין גוזרים גזירה על הציבור שרוב הציבור לא יעמוד בה. וידועה המחלוקת בין התוס׳ והרמב״ם שפסק שראוי לבטל (או בטלה?) תקנה  כשנמצא שאין רוב הציבור עומד בה. פשטות משמעות הדבר הוא שכאשר נמצא שאין רוב הציבור עומד בה פשיטא שלא על מנת כן גזרו הגוזרים, כי בוודאי שלא היה חפצם שיעשו את רוב ישראל לעוברים על דברי חכמים.

אבל לא כן דעתם וליבם של גוזרי גזירות ומתקני תקנות שבימינו כי נתמעטו הלבבות והגדולים כקטנים איש לבצעו הולך ואנשי תורה לחוד ואנשי תועלת לחוד, כי אלה אלה חושבים מעט רחוק יותר לתועלת עניינם הם שהוא השילטון והממון. וכבר השכילו הכמרים הנוצרים של שנים קדמוניות שתחושת האשמה של ההמון באשר לאיסורים שאסרו עליהם ולא עמדו בהם הוא מקור לא אכזב לעושר ושילטון, ואותם מנוולים היו אומרים להמונם כי חפצו של הצלוב הוא שתהיו נוהגים כמצוות שליחיו ולא כמעשיהם

ונחזור קמעא לנושא לימוד התלמוד בעיון שביטל יהאדמור הנזכר. הכל יודעים שהקדמונים כתבו ספריהם רק להלכה למעשה ורבינו הרמב״ם העמיק למעניתו נגד לימוד התלמוד בכלל ולעשות רק בדינים הלכה למעשה. אך דרך הפלפול והחידוד של בעלי התוספות הצרפתים נתקבלה בסופו של דבר גם אצל חכמי ספרד וזאת למה? כי פלפול התלמידים נתן מקום להתגדר לתלמידים איש לפי ערך תבונת רוחו והחזיקם בין כתלי בית המדרש, ובפרט שכן אחרי שגזר הרשב״א על לימוד החכמות החיצוניות וכך נהגו בישיבותיהם של רבותינו דור אחר דור בשעה שנשאו פנים למארי דחיטי שוחרי הבקיאות וההלכה למעשה שלא נמצאה הולמת את רוב התלמידים, ואוי היה לנו אלמלא שיבחו חז״ל פטפוטי דאורייתא ויותר מכן בירושלמי כידוע.

והנה לא יעלה על הדעת שיקום אדם שבשום פנים ואופן איננו נמנה על תלמידי החכמים ולא היה לו מעולם עסק עם תלמידי הישיבות וביטל במחי יד את הלימוד בעיון של אלפי תלמידים כולם מבלי שיתייעץ באיש. אלא אם כן הוא מדמה שבהתאדמרותו הוא נעשה למין אלוהות, וכשכזה מי ידמה לבני אלים לבוא עליו בדברי ביקורת יהיה מה שיהיה והכל מבואר ופשוט.

ולדעתי יפה עושים האדמו״רים העשירים המכבדים את הגבירים שבחצרותם שישלמו על נסיעותיהם והאקסטרווגנטיות האישיות שלהם. שהרי בסופו של דבר אם נתעלם לרגע מהקלאטשע של שוואנצנות ההמון, בשביל המפוקחים יותר החסידויות דהשתא הן בעצם מועדוני חברים ושם בעלי היכולת משלמים לאדוני הקלוב על המעמד החברתי שהם מבקשים לעצמם.  נכון שבמועדוני הגולף וכדומה של העשירים הגויים המחירים הם יותר נמוכים, כי בעלי העסק חשים שזה מה שהקליינטים שלהם מוכנים לשלם. אבל אצלנו מצבם של האדונים טוב יותר כי יש מין כפייתיות שבהשתייכות ואין לבוא בטענות על האדונים הקדושים וצדיקים כמוהם המנצלים זאת. אך אין לזה ולא היה אמור להיות לזה שום קשר למצוות הצדקה והחסד.
יהודי פשוט

בית ועד יהיה לזנות

ישנם נושאים שלא מדברים עליהם בציבור, וגם שמדברים עליהם באחד על אחד יש סגנון יהודי צנוע שאותו מדברים, ולא ח"ו סגנון גס ומלוכלך, זה דבר ייחודי שמבדיל אותנו מהעולם המדורדר והחומרני. זה הדבר ששמר כל השנים על קדושת הבית היהודי.

זה כמה שנים שבשקט מתחת לרדאר של הרבנים, עובדות קבוצת נשים (כל אחת בנפרד), ביעוץ לחיי אישות לציבור החרדי. תחת הכותרת "אינטימיות במערכת זוגיות", כיום בעידן האינטרנט שלצערנו הרב אנשים כולל אפילו חרדים נחשפים לתכנים בעיתים, ובכלל ישנם זוגות שיש להם בעיות בתחום חיי האישות, ולכן יש מקום כן להכניס אנשים ונשים (כמובן בפיקוח רבני חזק) המתמחים בתחום רגיש זה, ולעזור ולטפל באנשים אלו.

הבעיה הגדולה שלנושא העדין והרגיש הזה נכנסו נשים, שינקו את החומרים בתחום זה ממקומות הכי מלוכלכים וטמאים שיש, ובמקום לעזור לזוגות רק מגדילים את הבעיה, ע"י הכנסת רעיונות חילונים, גסים, ומלוכלכים (שמפאת כבוד הקוראים לא נוכל לכתוב אותם כאן) והורסים ומטמאים את קדושת הבית היהודי, והכל באצטלה של נשים (כביכול חרדיות).

התכנים שלהם לא קיבלו אישור מאף רב מורה הוראה, וכמובן שלא לדבר על זה ברבים, ולא בסגנון כזה, ועאכו"כ שאשה לא יכולה לדבר בפני גבר על נושאים כאלו, והחמור מכל היא נתינת עצות בתחום זה, בפומבי לקהל מגון, עצות הנוגדות את ההלכה רח"ל, אחת היועצות מסבירה לנשים איך ללכת לשקר על הרבנים כדי לקבל היתר לדברים שההלכה אומרת במפורש שהם אסורים.

אחרי תקופה שבהם הגיעו זוגות שונים מכל סוגי הציבור החרדי, לבתי הוראה שונים בציבור החרדי, עם הקלטות מתוך אותם ההרצאות, ועצות שהם נותנות לזוגות (עד כדי כך שזוג מסוים, האשה רצתה להתגרש מבעלה כי הוא לא הסכים לעשות לה כמה דברים שהיא שמעה בהרצאה שאפשר לבקש מהבעל לעשות, רח"ל) החילטו רבנים מבתי ההוראה הגדולים (בד"צ העדה החרדית, בית ההוראה של הרב וואזנר ועוד), עד כאן! ויצאו במכתבים חרפים נגד גב' ליאורה בוקסנבוים מביתר עילית- מנהלת עמותת "מרכז יהלום" ומנהלת לא פחות ולא יותר חנות לאביזרי מין באינטרנט בשם 'שלום הבית', וכן גב' מירב לביא מראשל"צ – משווקת משחק לזוגות 'רגעים של קסם' וקורס דיגיטלי 'לעורר אהבה', וגב' שרונה חונן מראשל"צ – יועצת לחיי אישות, כותבת על עצמה שהיא מוסמכת ממכון פועה והרבנות הראשית לישראל, חשוב לציין: הרבנות הראשית לישראל לא מסמיכה בכלל יועצות לחיי אישות, ובאתר של מכון פועה היא לא מופיעה ברשימה של יועצות לחיי אישות.

היום יתפרסמו מודעות ברחובות בני ברק ירושלים ע"י בד"צ ירושלים, בית ההוראה של הרב וואזנר, ואב"ד בי"ד רבני חב"ד הרב ירוסלבסקי, שאסור באיסור חמור לשמוע את ההרצאות והחומרים של אותם נשים. למעשה כל מי שרכש דיסקים של אותם נשים, ימהר לזרוק אותם מביתו, ויציל את נפשו מכל אותם נשים מסוכנות. ויה"ר שאותם נשים יעשו תושבה ויפסקו להכשיל את הרבים.


מלחמת שמד של משרד החינוך במוסד חרדי



 משרד החינוך נלחם במוסד החרדי היחיד שקיים לנערות חרדיות שאינן מתאימות למסגרות החרדיות הקלאסיות ומאלץ את ההורים לשלוח אותן למוסדות של הציונות הדתית וחלקן נשלחו למוסדות מעורבים שלומדים שם בנים ובנות ביחד ולהורים אין מה לעשות

לפני 3 שנים הקימה גב' ציפורה גוטמן כפר נוער לנערות שלמדו בבית יעקב ולא הסתדרו מסיבות רוחניות

גב' גוטמן פנתה למנהל מנהל חינוך התיישבותי במשרד החינוך, ד"ר בני פישר הי"ו, אדם יקר מאוד מהציונות הדתית שכאב לו שאין מענה לבנות מהציבור החרדי והחליט לעזור לגב' גוטמן
הוא חיבר אותה עם הנהלת עמותת דעת שמנהלת את כפר הנוער הדתי בכפר חסידים ושם נפתח הכפר לבנות החרדיות בשם כפר שירה
בכפר שירה הבנות מקבלות מעטפת חרדית מושלמת, כל הצוות החינוכי הינו חרדי והבנות מקבלות תשובות חרדיות לאתגרים שניצבים לפתחן

המקום עבד בצורה יפה עד שהתחלפו שני אנשים
את ד"ר בני פישר ממשרד החינוך החליפה אשה בשם אילנה נולמן שמיום כניסתה לתפקיד הינה נלחמת בכל הכח בכל הדברים הטובים שעשה ד"ר בני פישר בטענה שהיא עדיין מנקה את הבלגן שהשאיר קודמה בתפקיד, אולי כדאי שאילנה נולמן תלך להיות זמרת היא מאוד מצליחה כשיש לה קהל שבוי

הגורם השני, מדובר במנהל חדש לכפר הנוער כפר חסידים ה"ה בני סויסה, חרדי לשעבר שהעדיף לתת את המקום לעולים חדשים מאוקראינה שיותר מ-90% מהם לא יהודים בכלל, חלקם אפילו לא זכאי עליה כי גם הסבא לא יהודי ואין להם אזרחות ישראל כי הם לא יהודים 

מנהל המקום בני סויסה חרדי לשעבר חבר למנהלת החינוך ההתישבותי אילנה נולמן החילונית נגד הנהלת דעת וגרם שמשרד החינוך הפסיק לתקצב את המקום למרות התחייבות קודמת שניתנה בכתב

אילנה נולמן שלחה את המפקחת שלה מזל טויטו שהיא כמו נערת שליחויות ללא דעה עצמית כלל, לשכנע את הבנות שאין בעיה במוסדות של הציונות הדתית אבל זה לא עזר
הבנות אהבו את המקום ואת מנהלת כפר שירה הגב' אסתי רוזנפלד ולא הסכימו ללכת 

אילנה נולמן התקשרה בעצמה להורים לשכנע אותם שאין סיכוי לפתוח את מחדש את כפר שירה והיא החליטה שזה נסגר סופית מה שמפתיע, כשהיו הורים שניסו להתקשר אליה היא שאלה עליהם שהיא בכירה במשרד החינוך והיא לא מדברת בכלל עם הורים
אבל אחרי שהיא הבטיחה לשרת החינוך שעד עשרים לאוגוסט כל הנערות מסודרות, ונערת השליחויות שלה מזל טויטו לא הצליחה במשימה, היא הבינה שאין לה ברירה והיא חייבת לעשות את זה לבד

ההורים פנו לחברי הכנסת החרדיים שניסו לעזור אבל שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה שאין לה יכולת להלחם במנהלת אילנה נולמן, מה שנקרא שלטון הפקידים

כעת חצי מהבנות עדיין ללא מוסד חינוכי
אנחנו ההורים נלחמים בכל הכח לפתרון ואין לנו מענה

עד לפני כמה ימים רב הכפר, הרב אלחנן רוזנפלד עזר לנו במלחמה המזעזעת הזו. אבל, אילנה נולמן התקשרה אישית למר זבולון אורלב שהוא יו"ר העמותה והודיעה לו שהוא חייב לזרוק את רב הכפר עם כל המשפחה שלו תוך 24 שעות מהבית שיש לו בכפר 
זבולון אורלב נלחץ מאוד וביצע את ההחלטה מרוב פחד מהמנהלת אילנה נולמן שהיא צורחת ומשתיקה את כל מי שמדבר או חושב אחרת ממנה, הפקידים שלה חוששים ממנה

למעשה הבנות היום ברחוב 

ניסינו להפעיל קייטנה לקיץ כדי שהבנות לא יהיו ברחוב ויתרדרו מבחינה רוחנית אבל כל התחנונים שלנו ההורים למנהל הכפר בני סויסה לא הועילו, לא היה אכפת לו מאיתנו ומהבנות שלנו בכלל

בקיץ מנהלי המוסד הסכימו להמשיך לעבוד אפי' ללא תשלום אבל בני סויסה שונא חרדים והמפקחת מזל טויטו לא הסכימו בשום אופן 

מזל טויטו אמרה לאחת הבנות: עזבי אותך מהדת לשנה ואחר כך תלכי ללמוד במדרשה

על אפם וחמתם של שורפי הנשמות - האדמו"ר מויזניץ לונדון פתח מסגרת לבחורים עובדים


 הרבי מווישזניץ לונדון בפתיחת מסגרת לבחורים שיצאו לעבוד....

זו לא מסגרת ראשונה וזה לא ארוע ראשון... אבל התלמידים צבעו את הארוע הזה בצבע מאד ייחודי כשהצוות נעמד מאחורה הרחק 'הארוע הוא של הנערים באווירה חסידית'...

וזה יהפוך להיות בכל חצר ובכל עיר...

גפני תובע להוציא מחוק ההסדרים את רפורמת הכשרות


 ח"כ גפני פנה ליו"ר הכנסת לוי: תפעל להוצאת רפורמת הכשרות של השר מתן כהנא מחוק ההסדרים

מפרקים את הטריבונות במתחם תולדות אהרן


 

אנטישמיות גויים פוגעים בחרדים



 

שוטרות עוצרות אשה חרדית לעיני ילדיה הקטנים



 

שוטרים עוצרים בשל מסיכות



 

מפקד המחוז מבטיח לעשות למען קיום החגים לפי ההלכה


 ‏מפקד מחוז תל אביב במשטרה בפגישה עם נשיא מועצת גדולי התורה הרב אדלשטיין: נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי שהקהילה החרדית תוכל לקיים חגים לפי ההלכה (עקיבא וייס).

קבלת עול מלכות שמים של מאות צעירים, אחרי לווית החייל בראל שמואלי השם ייקום דמו


 

זעם על מתווה הסליחות


 

סיפורי יוסף שווינגר


 

המשטרה הייתה אחראית על האירוע בהר מירון טען שווינגר


 

החלת תו ירוק על עובדים והגבלת התפילות בכותל


 

הבקשות בכותל


 

האם זייף יאיר לפיד ולא התחסן?


 

מוחים נגד הפקרת חיילים


 

סליחות ראשונות ב-770


 

שיכור בלקו״ש חלק י״ט - ר״ה - ו׳ תשרי - אידיש ע״י הרב משה הלוי קליין


 

משא מאלף על חודש אלול מלך בשדה, מהותה של עבודת מצוות תשובה, התוועדות י"ב אלול הרב יואל כהן שנת תשס"ה

 


הלכות התרת נדרים ואמירת כל נדרי, הרב שלום בער לוין שנת תשע"א

 


"היום בתניא" יום ג' כג אלול

"היום בתניא" יום ג' כג אלול
תניא אגרת הקדש
המשך וסיום פרק טז עמ' 248
שנה פשוטה
גם הפטור מהצדקה ישתדל להדר בנתינתה:
בהמשך אגרת ט"ז מבהיר רבנו, שגם במצבים שבהם ההלכה פוטרת את האדם מנתינת הצדקה (הנדרשת לעיל באגרת שלפנינו). מהראוי לעשות את כל המאמצים ולהשתתף במגבית זו, אף שבעצם אינו חיב בה - וחמישה טעמים לדבר:
א. המדקדק תמיד בזכותו לא לתת צדקה, "סוף בא לידי כך" (ויהיה זקוק לקבלתה).
ב. המאמץ את לבבו למטה (מאיזה טעם שיהיה), גורם שהקב"ה יכבוש את רחמיו למעלה.
ג. גם ללא בקשת העניים , צריך ליזום את הצדקה, שהיא "מכפרת (על העוונות)  ומגינה מן הפורענות".
ד. בכלל, יש לראות את נתינת הצדקה לעני כהלואה להקב"ה כנאמר "מלוה ה' (מי ש) חונן דל". ובהמשך לפסוק זה נאמר "וגמולו ישלם לו", שבהחזרת ההלואה הקב"ה "ישלם לו בכפליים בעולם הזה" (ולא יסתפק בשכר שהוא נותן לו בעולם הבא).
ה. כשאינו מצטרף לחבריו הנמנים לדבר מצוה, הדבר חמור במיוחד - וכדברי חז"ל, יש לראות את התנהוגותו זו כ"מעוות שאינו יכול לתקון".
...
"ולשומעים יונעם":
האגרת נחתמת בברכה:
ש"לשומעים יונעם ותבא עליהם ברכת טוב" (ברכה טובה) "בכל מילי דמיטב" (בכל הדברים הטובים).
ויקוים בהם הפסוק "היטיבה ה' לטובים (במעשיהם) ולישרים (בלבם).
ויהיה הטוב שהקב"ה עושה איתם, "כנפשם" (כרצונם) "ונפש (ורצון) הדורש שלומם מכל לב ונפש" (שהוא כמובן כותב האגרת, אדמו"ר הזקן).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה, לחבריך ולמכריך.
תודה וכוח"ט!
*המעונינים להשתלב בקבוצות "מקבלי היום בתניא", יתקשרו אלי בווטצאפ 0544960839
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.

שיעור מיחוד לראש השנה סוד השופר! העקום לשנה מבורכת במיוחד, הרב שבתי סלבטיצקי שנת תשפ"א

 


המסר המרכזי


 המסר המרכזי

"העיקר שתהיה כתיבה וחתימה טובה כבר בחודש אלול"

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

היכן שכל היהודים בוכים


 

ווארטים

 

📌"אנשים הם כמו ביצים: -
יש מבולבלים...
יש קשים...
יש רכים...
יש כאלה שיש להם "עין" טובה או רעה...
יש כאלה שמרגישים מעוכים כמו חביתה...
ויש כאלה שלוקים...אלה נמצאים בתוך מערבולות כל החיים...
לא משנה איזה ביצה היית עד עתה,
תמיד תוכל להתחיל מהתחלה ולהיות...ביצת הפתעה ...
כזו שיודעת לחיות מתוך הודיה ולתת ולקבל את החיים ואחרים באהבה"

📌איש אחד הגיע לאירוע והשאיר את המעיל שלו תלוי עם פתק - "שייך לאלוף העולם באגרוף".
כשחזר, ראה שהמעיל איננו אבל היה פתק -
"לקח אלוף העולם בריצה".

📌שאלה: מה הקשר בין סלובקים לסלובנים?
תשובה: הם האנשים היחידים בעולם שיודעים להבדיל בין סלובקים לסלובנים

📌שלום! זה פיצה גורדון?
- לא אדוני זה פיצה גוגל.
- אז זה טעות במספר?
- לא אדוני, גוגל קנתה את זה.
- בסדר. תרשום את ההזמנה שלי בבקשה.
- טוב, אדוני, אתה רוצה את הרגיל שלך?
- הרגיל? מה, אתה מכיר אותי?
- לפי זיהוי השיחות שלנו, ב- 12 הפעמים האחרונות, הזמנת פיצה עם גבינה, רטבים, וזיתים...
- בסדר! זהו זה!
- אני יכול להציע לך הפעם ריקוטה, ארוגולה עם עגבניות יבשות?
- מה?! אני שונא ירקות!
- הכולסטרול שלך לא טוב.
- איך אתה יודע?
- באמצעות מדריך המנויים, יש לנו את התוצאות של בדיקות הדם שלך במשך 7 השנים האחרונות...
- בסדר, אבל אני לא רוצה פיצה כזו, אני כבר לוקח תרופות.
- לא לקחת את התרופה באופן קבוע, לפני 4 חודשים, רכשת רק קופסה עם 30 טבליות בסופר פארם...
- קניתי עוד מבית מרקחת אחר!
- זה לא מופיע על כרטיס האשראי שלך...
- שילמתי במזומן.
- אבל אתה לא משכת מזומנים על פי העו"ש של הבנק שלך...
- יש לי מקור אחר של מזומנים.
- זה לא נראה כך לפי הצהרת המס האחרונה שלך, אלא אם כן קנית אותם ממקור הכנסה לא מוכר...
- מה לעזאזל?? מספיק! אני חולה מ Google, Facebook, twitter, WhatsApp. אני הולך לאי בלי אינטרנט, שם אין קו טלפון סלולרי ואף אחד לא יכול לרגל עלי!
- אני מבין, אדוני, אבל אתה צריך לחדש את הדרכון, כי הוא פג לפני 5 שבועות...

ברכת הדרך מהראב"ד לדיינים החדשים בעדה, "וחזקתם והייתם לאיש, תהיו מנהיגים ולא מונהגים"


שלושת הדיינים החדשים שמונו השבוע לבית הדין של העדה החרדית, הגאון רבי שמואל בראנסדופר, הגאון רבי שלמה יהודה הירש, והגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר שליט"א, נכנסו אמש (שני) למעונו של זקן הפוסקים וראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך שליט"א לברכת הדרך וקבלת הדרכה וברכה לרגל קבלת תפקידם החדש.

כזכור וכפי שפורסם בתחילת השבוע, לאחר למעלה מ15 שנים בהם לא מונו דיינים חדשים לבית הדין של העדה החרדית, הוחלט השבוע מטעם הראב"ד הגר"מ שטרנבוך והגאב"ד הגרי"ט וייס על מינוי שלושה דיינים חדשים. יצויין כי שלושת הדיינים החדשים מקורבים לראב"ד במשך השנים ובאים להתייעץ עמו בקביעות בשאלותיהם ההלכתיות.

אמש (יום שני) ישבו הדיינים לראשונה במושב הבד"ץ בלשכת זופניק בירושלים, ולאחר מכן עלו בצוותא למעונו של ראב"ד העדה זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך שליט"א לברכת הדרך ולקבלת עצה והדרכה, ולהציע את ספיקותיהם ההלכתיים בענייני דיינות וכשרות.

עם כניסתם של הדיינים למעונו של הראב"ד פתחו בשאלות הלכתיות בנושאי דיינות, כאשר הדיין הרה"ג ר' שמעון יצחק שלזינגר שליט"א שאל אם נוהגים כדעת הש"ך (חו"מ סי' י"ז ס"ק י"ג) האוסר על הדיינים להסתכל בפני הבעלי דברים בשעת הדיון. כמו כן העלו הדיינים שאלות נוספות בהלכות דיינות, וזכו לשמוע הכרעות הלכתיות מפיו של זקן הפוסקים.

לבקשת הדיינים הדריכם זקן הפוסקים בסדרת הוראות והדרכות בנתיבות בית דין היאך להתנהל עם הבעלי דינים וכו', וביקש מהדיינים להיות זהירים בכל הכרעה ולא למהר לחתוך את הדין לפני שמתיישבים בדבר היטב.  

בדבריו הוסיף ואמר לדיינים החדשים, "כל מילתא דמתא עלייכו רמיא" [כל ענייני העיר מוטלים עליכם], התפקיד שלכם להשמיע את קולכם כשופר בלא פחד ואימה. צריכים אתם לקיים לא תגורו מפני איש כפשוטו, וחזקת והיית לאיש".

בשלב זה הרחיב הראב"ד על קיום מצוות "לא תגורו מפני איש", ופנה לדיינים בקריאה נרגשת להיות מנהיגים ולא מונהגים, "תנהלו את עדת ה' בלא להתפעל מהפרעות והטרדות מבית ומחוץ העוברים על דיינים במהלך דיני תורה".

במרכז הביקור שוחח הראב"ד עם הדיינים על כשרותה המהודרת בעלת המוניטין של העדה החרדית, וחידד את חשיבותה של מערכת הכשרות מטעם העדה החרדית הידועה בעולם כולו ככשרות מהודרת ומחמירה המוסכמת על כל הקהילות.

בדבריו ביקש הראב"ד מהדיינים לקחת אחריות וחלק אישי במערך הכשרות, ואף לצאת בעצמם לביקורי פתע לסייר ולפקח במפעלים השונים המפוקחים מטעם הבד"ץ, ונימק "שלא יהא ההכשר רק רשום על שמכם אלא תהיו מפקחים בשטח".

עוד אמר זקן הפוסקים לדיינים החדשים: "ההלכה שכל המרבה בבדיקות הרי זה משובח זהו כלל גדול מאוד בכשרות. זכורני שהראב"ד הגאון רבי פנחס עפשטיין זצ"ל היה אומר שמכיון שההכשר הוא על השם שלו הרי הוא חייב לבוא בעצמו למפעלים לבדוק את המצב, ואכן היה בא לעיתים קרובות לבדוק את המפעלים".

יצויין כי בביקור נכחו גם ראשי וועד השחיטה של העדה החרדית וראשי הנהלת העדה החרדית הרה"ג ר' שמעון וייס והרה"ג ר' יוסף מאיר מארק, אשר ציינו בפני הראב"ד והדיינים כמה וכמה ההידורים מיוחדים המתקיימים במשחטות של העדה החרדית הנעשים עפ"י הוראותיו הישירות של הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, כמו תדירות בדיקת הסכינים בכל כמה דקות בודדות, וכן העמדת 'בודקי סכינים' גם בשחיטת הכפרות, ועוד.

עם סיום הביקור הרעיף זקן הפוסקים מברכותיו על הדיינים החדשים ועל ראשי מערכת הכשרות והשחיטה של העדה החרדית, אשר יצאו לדרכם החדשה עפ"י הוראותיו והדרכותיו הישירות של זקן הפוסקים הראב"ד הגר"מ שטרנבוך.

המלך


 

כ"ק מרן אדמו"ר מפיטסבורג שליט"א בניחום אבלים


 כ"ק מרן אדמו"ר מפיטסבורג שליט"א בניחום אבלים בבית ר' שמואל רבינוביץ ז"ל אשר השאיר אחריו 9 יתומים קטנים בעיר בני ברק

המחותן גאב"ד מאקאווע אצל האדמו"ר מבעלזא


 

האדמו"ר מויזניץ בית שמש בבעלזא



 

האדמור מטאלנא בסליחות


 

מאיר פרוש רוקד בניו יורק עם הרה"צ רבי חיים מאיר הגר רבה של ויזניץ בני ברק


 

חתונת נכדו של הרב מאיר פרוש בניו יורק


 חתונת נכדו של יו״ר אגודת ישראל ירושלים ח״כ הרב מאיר פרוש בניו יורק,

יוסי דייטש וברגר הגיעו במיוחד לחתונה

אברהם פריד עם נצח יהודה



 

האדמו"ר מברדיצ'וב משמח יתום בבר מצוה


 



 

תשמעו איך שדיבר בעבר יאיר לפיד


 

תשמעו את בנט מדבר על 80 ימי הממשלה


 

זעם בממשלה על גנץ


 

המשפחה לא התחסנה


 

מתווה של הרגע האחרון



 

הח״כית הערביה החדשה שמצהירה אמונים לכנסת ממפלגת רע״מ


 

זעקת השבת


 

נטיעות בהרי ירושלים


 

הוריקן 'איידה' מכה בארצות הברית


 

נקודת ציון עגומה: 7000 נפטרים


 

3500 יהודים נחתו הארץ כדי להשתתף במיזמים של ארגון מסע


 

רוחות רפאים


 

עשרות מיליוני שקלים יופנו לשיקום הנזקים בהרי ירושלים


 

שרת החינוך" ללמוד פחות תנ"ך יותר היבט חברתי

 


עיקרי מתווה החזרה ללימודים


 

הטאליבן הוציאו היום להורג אדם בצורה שטרם נראתה


 איזה מדינה האמריקאים משארים באפגניסטן...

הטאליבן הוציאו היום להורג אדם בצורה שטרם נראתה.

האדם נתלה ונזרק ממסוק.

לא ברור למה הוצא להורג.

לא אחיה בלעדיך



 

בגץ דן בעתירות השכנים נגד ההפגנות מול בית בנט


 

האלימות בחברה הערבית


 

סער הורה לקדם את חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה


 

טרמינל המחלקה הראשונה


 

פתאום הכל דבש