רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 באוגוסט 2020

הנגיד רבי מאיר הירש: רבי ישראל מויזניץ ידאג לר׳ חיים הערש



באסיפה של כל ראשי קהילת סאטמאר מארצות הברית, נאם אתמול הנגיד הגדול רבי מאיר הירש מראשי קהילת סאטמאר ומנהל מוסדות קרית יואל ניו יוארק, וסיפר כמה ניסיונות נעשו כדי לעשות שלום עם ר׳ חיים הערש.

בנאום הוא מדבר גלויות על כל מה שהיה מאחורי הקלעים. ר׳ מאיר הירש היה עד לאחרונה השופר של ר׳ חיים הערש בחצר סאטמאר ועכשיו חושף את דעתו האמיתית.

בנאום הוא מרגיע את כולם ומסביר; עד עכשיו תמכנו כלכלית בר׳ חיים הרעש ושילמנו לו תמידים כסדרם משכורת גדולות , בחגים ובחתונות, אבל ראיתי מעכשיו שאין צורך לדאוג לו; השווער שלו הוא אגרויסע רבי והוא יתמוך בו מעכשיו לא רק עם מאה בחורים שיבואו לשמחות שלו אלא יש לו הרבה כסף ונדל״ן והוא יתחיל לשלם לו משכורות

ההשתוללות הפרועה של וויינגרטן בחיידר הכלל חסידי


האדמו"ר הינוקא מסדיגורא בדרכו לאנטוורפן מעלה ניצוצות דקדושה


מבזקים

סוף לקידושים? בין הסעיפים במתווה "הרמזור" נבלע אי שם סעיף קטן ומשמעותי: "חל איסור מוחלט על אוכל או כיבוד משותף במרחבי התפילה". (רבינא).

נציגי ש"ס במועצת "מגן ישראל" של רוני גמזו יהודה אבידן, יעקב זכריהו, ניסים לוי ומיכאל פנחסי כתבו במכתב ששיגרו לפורפ' גמזו כי הם פורשים "התאכזבנו קשות כשנוכחנו לראות מתחילת פעילות המועצה שאנו ללא יכולת השפעה ומנסים להשמיע את דעתנו כקול קורא במדבר"..

יהודה אבידן למימרן בקו"ח: גמזו מגיע לפגישות לא מוכן, חוץ מנושא אומן לא שמנעו ממנו מילה. עצם העובדה שיש 20 אלף חולים ו 60 אלף מבודדים זה אומר שכל חולה היה במגע רק עם שלושה אנשים, זו בדיחה, כי שום דבר לא עובד.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, במסיבת עיתונאים: "יש עלייה בתחלואה אך היא לא מחייבת אותנו להיכנס לאיבוד עשתונות. העלייה בעיקר בחברה הערבית שעלתה מ-150 ביום למעל 600 ביום. יש גם עלייה מסוימת בחברה החרדית - בשכונות החרדיות באשדוד, טבריה ועמנואל. לעומת זאת בבני ברק וירושלים המצב די יציב":

ירון אברהם: גמזו: קנס של 5,000 שקל לא מרתיע. הזוגות ובעלי האירועים רואים את זה כחלק מההוצאה. תעלו את הקנס ל-50 אלף שקל. המשנה ליועמ"ש רז נזרי: גובה קנס שכזה דורש דיון נפרד והתייחסות משפטית נפרדת.

'חדשות 13': 35 אלף ישראלים לא שילמו עדיין את הקנסות שקיבלו מאז פרץ נגיף הקורונה, רובם המכריע על אי-חבישת מסכה. כעת הם עומדים בפני עיקול חשבון הבנק הפרטי שלהם, זאת לאחר שכבר קיבלו התראה ראשונה:

שלומי הלר: ‏במסגרת ההיערכות לתפילות בתקופת חגי תשרי: עיריית ירושלים צפוייה להעניק "אישורים חריגים" להתקהלויות של מעל מעל 250 איש ומבקשת מגבאי בתי הכנסת והמארגנים לשלוח "סקיצות מפורטות לאישור לשכת הבריאות המחוזית והעירייה"

מבזקים

יאיר שרקי: אחרי ההבטחה של נתניהו: הרב ארוש והשר אלקין נפגשו לדון במתווה הטיסות לאומן:

עקיבא וייס: ‏הטיסות לאומן | ממונה הקורונה גמזו דבק בעמדתו: לא יאושר מתווה שלא מקובל עליי. אני חושב שההחלטה של אוקראינה היא סוף פסוק.

מטעם חסידות ברסלב נמסר: מתוך 2,000 הנוסעים שנחתו באוקראינה - נוסע אחד כבן 20 נחת בלבוב ביום שישי ובבדיקה שעשה גילה שהוא נמצא חיובי לקורונה. הוא הועבר לבידוד במלונית קורונה באומן. שני נוסעים נוספים ששהו איתו ברכב נכנסו לבידוד. משרד הבריאות האוקראיני עודכן בכל הפרטים:

הרב ישראל אלחדד, גבאי הציון באומן, ב"קול חי": "כ-5000 איש נמצאים עכשיו באומן. רובם לא נכנסים לציון, כדי לשמור על הכללים. מי שמעוניין להגיע לכאן, שלא יעשה זאת בטיסה. מאות אנשים וילדים תקועים בשדות התעופה. עדיף להגיע למדינות השכנות ולעבור את הגבול. שומרי הגבול אדיבים ועם שיקול דעת נרחב יותר מפקידי שדה התעופה"

הרב שלום ארוש בקול ברמה: הדברים יצאו מכלל שליטה. אומן סגורה, היהודים מגיעים לשם ומקבלים מכות כי טוענים שהם מפיצים מחלות. אני מאמין רק בתפילה, לא באף אחד. רה״מ אמר לידי שנמצא מתווה, אני לא סומך עליהם בכלל, אמרו כזה שקר וכזה שקר.

חדשות 12: ראש העיר אומן, אולכסנדר צוברי, אמר כי התגלה חולה קורונה ראשון בקרב החסידים באומן. בכירים בחסידות מכחישים
‏האלוף במיל רוני נומה הודיע לצוות השרים לעניין הטיסות לאומן כי הוא מוותר על התענוג ולא יגבש את המתווה לטיסות לשם. מחפשים מישהו אחר לגלגל אליו

מבזקים

פעילי ש"ס בב"ב מותחים ביקורת קשה על ההחלטה להחליף את שם רחוב המכבים לשמו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, לטענתם מדובר ברחוב מחלל שבת הממוקם בקצה העיר ולא ראוי לגדול הדור. פעיל: "עדיף שלא יקראו וזהו, חייבים לעצור את זה".

לאחר מאבק ממושך בין התושבים החרדים לחילונים בקריית יובל סביב מתחם ורבורג שכלל יוזמה להקמת ישיבת חילונית, ליאון הופך את המתחם לאולם תרבות ופארק משחקים שימש את כל תושבי השכונה.

ביתר עילית, רכסים, טבריה, ועמנואל, נחשבות ערים אדומות בהם תותר התקהלות של עד 10 בני אדם במבנים ועד 20 בשטח פתוח. לגבי שנה"ל יוכרע הלילה אם תפתח מחר או תדחה.

רוני נומה למימרן בקו"ח: ככל שמספר הנבדקים בעיר אדומה יהיה גדול יותר עם מספר חולים נמוך, זה יוציא מהר יותר את העיר ממצב אדום. אם אנשים יחליטו לא להיבדק זה יפעל בדיוק ההיפך

אנה ברסקי: ‏היום הציתו ושרפו כליל שרידי בית העלמין היהודי הישן באומן. עד ראש השנה נותרו 3 שבועות...

יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארה"ב, ג'ארד קושנר, אמר ל"ישראל היום": "אנחנו נמשיך לחתור לשלום בין ישראל, המולדת התנ"כית של העם היהודי, לבין שכניה הערבים והמוסלמים". לדבריו, "אני מעולם לא הייתי כל כך מלא תקווה לגבי שלום".

זאב קם: ‏מסתמן רוב בכנסת להצעת החוק של ח"כ האוזר שקובעת שייערך משאל עם לפינוי יישובים ביהודה ושומרון. ימינה וישראל ביתנו הצטרפו למעגל התומכות יחד עם הליכוד, המפלגות החרדיות ודרך ארץ. הצעת החוק תובא להצבעה בעוד כמה שבועות..

מבזקים


יעקב אייכלר: ‏200 אלף דו"חות קורונה בסכום של 100 מליון ש"ח חולקו עד יום חמישי. 42 אלף שילמו לעת עתה. הכנסות לאוצר 17.6 מליון ש"ח.

הפרויקטור רוני    גמזו נגד החלטת השרים על פתיחת הלימודים גם בערים אדומות: "יוביל להתפרצות תחלואה אלחם על כך בימים הקרובים".

שר הפנים דרעי: התפרצות הקורונה בעזה ודרישות ארגון חמאס מישראל מחייבות אותנו לעמוד איתן ולדרוש את שחרור השבויים והנעדרים שלנו בעזה. הומניות תמורת הומניות. די עם ההומניות על חשבון ילדנו.

משרד הבריאות: אתמול התגלו 1,102 חולי קורונה מאומתים.

גלצ: ‏משפחתו של המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון חנן מלצר ערכה חתונה בניגוד להנחיות.



צימוקים

בבית המדרש הגדול של חסידות גור לראשונה שברו הבוקר את הקיר המפריד בין בית המדרש הישן לבית המדרש החדש כדי לחברם ולאפשר מחד תפילה בקפסולות כפי מתווה גמזו, ומאידך כל המתפללים יזכו להתפלל עם האדמו"ר

הבוקר התקיים 2 בריתות בבית מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ששימש כסנדק תוך כדי שמירה על ההנחיות לאחר שנבנתה במקום מחיצה מיוחדת.

היום יתקיים כינוס מועצת הקהילות של אגו"י בב"ב בהיכל הטישים בפרמישלאן, את המשא המרכזי ישמיע האדמו"ר מפרמישלאן, כן יעלו זכרם של האדמורי"ם מסאדיגורה ושומרי אמונים זצ"ל שנפטרו בחודש האחרון.

 בחסידות סערט ויז'ניץ שוקדים בימים אלו בהכנת מתווה מדוקדק לקראת ה'ימים הנוראים'. על פי התכנית בהיהמ''ד הגדול יחולק עפ''י ההנחיות והכניסה אליו תהיה עם כרטיס כניסה מיוחד אותו יקבלו המורשים להיכנס מראש. כמו''כ מתחמי תפילה נוספים יוקצו לחסידים.

מצבו של הגאון רבי מנחם איזיקוביץ מרבני ישיבת מאורות התורה בטלזסטון מוסיף להיות קריטי - הציבור נקרא להעתיר בתפילה לרפואת רבי רפאל יעקב מנחם בן פנינה פערל.

לקיים בנו חכמי ישראל! הציבור מתבקש להעתיר בתפילה ובתחנונים לרפואתו השלמה של זקן ראשי הישיבות מרן הגאון הגדול ר' יצחק  שיינר שליט"א ששרוי בחולשה גדולה בימים האחרונים- שמו לתפילה רבי יצחק אריה בן פערל.

חסדי השם - לאחר תקופה ארוכה שלא יצא ממעונו בעקבות כך שחלה בקורונה יצא אמש האדמו''ר מטשאקווא לסדר קידושין בחתונת נכדו זאת לאחר שהחלים מהנגיף.

הצעיר מסדיגורא הוברח לחו"ל על ידי העסקנים נראה מבוהל ומפוחד


מאת יודע הרבה
לכבוד הרב שאולזון
הינוקא מסדיגורא הוברח לחו"ל על ידי העסקנים כדי להביא לפילוג במשפחה. בבוקר שעזב את הארץ כבר התחילו את המסע להשתלט על נכסי סדיגורא.
אגב הצעיר מסדיגורא נראה מבוהל ומפוחד כמו שכתוב ונשלט על ידי גברתן מאחוריו. רחמנות על הילדון הזה.
תראה את התמונות שלו מגרמניה ותבין מה קורה שם. הסירחון מתחיל לצוף מכל עבר. הבטיחו לנו ינוקא קדוש מרחם ואנו מקבלים פצצת סירחון בשידור חי

אתה אומר דברים כואבים דברי אמת על הדור!

מאת אחד הרבנים

ובני קורח לא מתו!...
אבל גם אם זה יגדיל את החסידויות זה לא כדאי, כי זה מקטין את כבוד ה'!
אני כאדם מן הצד, שמצד אחד אני יודע מה החסידות נתנה לעם ישראל ומאידך, עד כמה חסיד מן השורה שוכח מה רצה הבעש"ט ותלמידיו קדושי עולם ומה הוא עושה במו ידיו.
האם ללכת אחרי אנשים שאילולא הבנשקיות שלהם הם היו בלני מקוואות וכדומה, זהו המשך הפאר של החסידות.
לא פלא שקם דבר נפלא ביותר לחסידות, דור המשפיעים, מבלי משים, התופעה משדרת לעולם החסידות, אין לנו אדמורי"ם שיכולים למכור משהו אז נלך למשפיעים, מהמשפיעים נשמע דברי תוכן ומהאדמורי"ם נאכל שיריים...
לפני כעשרים שנה היה מאמר בהמודיע, בו ראיינו שנים מגדולי החסידים, האדמו"ר ממאקווא שליט"א, קרית אתא, ואחד ממשפיעי חב"ד, האדמו"ר ממאקווא אמר שמהחסידות לא נותרו אלא מלבושים ומנהגים, והמשפיע מחב"ד טען שנשאר קצת יותר, אולי כי בחב"ד לומדים חסידות יותר לעומק.
אבל באמת המשפיעים, שהם מתאימים להיות מנהיגים איכותיים ביותר מצילים את המצב העגום.
במקביל אצל הליטאים יש גם תופעת המגידים.

כפיות טובה - כאשר הרבי מסדיגורא היה חולה ושמר את זה בסוד הבן הגדול הוא זה שעזב הכל ועשה למענו

מאת חסיד סדיגורא

כשהרבי מסאדיגורה חלה הוא החליט לשמור את מחלתו בסוד.

אבל היה שותף מלא וזה היה בנו הגדול שעזב את משפחתו ואת לימודי ההוראה . ורץ מקצה העולם לקצה העולם בכדי לנסות למצוא מוזר ומרפא למו"ר אביו הרבי זצוק"ל ,
עירב את מומחי העולם בתיק ואף טס מספר פעמים  רב בכדי להציל את אביו הרבי זצ"ל,
ואין ספק שכל עולם התורני וחסידי סאדיגורה ובחצרות רוז'ין.  חייבים לו הכרות הטוב ע"כ ,

מו"ר אביו הרבי זצ"ל אמר לו וגם לכל בני המשפחה ולחשובים מאנ"ש שבנו הגדול ישב על כסאו כפי שאביו העקבי אבירים אמר על נכדו הוא ישב על כסאי הכוונה לרבי מירושלים .

ומה עושים חלק מחסידי סאדיגורה כפוי טובה מתוך אטימות ורשעות . נגיד שלטענתכם יש צוואה ואתם הלכתם לבני ברק , מה קשור ואכפת לכם מה האחר עושה? משהו ביקש ממכם לריב ? משהו רוצה שתשמצו ותשפכו דם של צדיק בן צדיק בנש"ק שהשנים האחרונות במחיצת הרבי רק בזכותו ,

כן רבי או לו רבי - אתם נגררים לבני בליעל שהשתלטו על הרבי מבני ברק בכוח הזרוע .
וכי זה המורשת של הרבי זצ"ל ???

האימא הרבנית שהייתה מסורה מאוד לרבי ולחצר נבגדה והושמצה ע"י ודמה תוסס נשפך בראש חוצות . והכינוים הקשים שהדבקתם לה מזעזע כל יהודי באשר הוא,

לסיום   הבדלו מתוך העדה ואכלה אותם וכו' 

תזכרו כשהרע יתפוס אתכם שבשל הפגיעה ברבנית והרבי הבן הגדול ,

חודש אלול כנראה לא בלקסקון ותשובה וודאי לא בדל שפותכם ,

כפוי טובה ביי לכם 

הכואבים מחצרות רוזין

רוז'ין סדיגורא - לא סדיגורא!!!

לכבוד איש רב פעלים 
הרה"ח בעל בעולמם של חרדים

יש לי פתרון מאד פשוט, לא מבין איך הגאון הגדול הרב אשר וייס לא קלט את הקטע של הצוואה הק',
ככל  כנראה האדמור כתב אותה מרצונו אבל לא רצונו החופשי, אבל רמז יש בה.
כמו שכתבת האדמור זצל התנגד לשם רוזי'ן סאדיגורא, אבל בצוואה זה מה שהוא כתב,
כלומר הבן יהיה אדמור מרוזין סאדיגורא, ושאר האחים אי הכי יכירו בו בתור אדמור רוזין סדיגורא, 
אבל השאר יהיו אדמורי סאדיגורא!!!
ואם זה פשט כוונתו, הרי ברור אין מוסדות של רוזין סדיגורא (צריך לבדוק מה שם המוסדות החוקיים) יש מוסדות סדיגורא, ואם כן הבן הצעיר יהיה אדמור מרוזין סדיגורא, עם כל המוסדות שלא קיימים. וכל השאר יקבלו את המוסדות של סדיגורא, ואם נמשיך אז או שרק שהגדול יהיה האדמור מסדיגורא עם המוסדות או כל האחים, כולם אדמורי רוזין, ויתחלקו במוסדות.
על כל פנים נמצינו למדים שלא סתם האדמור כתב רוז'ין סדיגורא, 
אשמח אם כבודו יוכל להפנות את זה לרבנים הגאונים שטיפלו בצוואה או לרבנית תליט"א

הרבי מסדיגורא זצ"ל גידל בני בליעל

מאת חסיד סדיגורה בני ברק:

הרב שאלזון כנראה הצליחו גם אליך בא אחיך במרמה 

הרבי שלהם המריא הצוות בני הבליעל נשאר כאן ולא פלא מדוע, 
הנגיד שהיה בדרך כביכול לנסות להשכין שלום . המריא לכאן ,

והנה בני הבליעל שרבם והרב שפירא באויר ללא טלפון ניצלו זאת לעוד מחטף,

וכעת מספר שאלות

א.  היכן כתוב בצוואה לשפוך את דמם של הבנים החתנים ומתברר גם הנכדים (בשבעה פגעו קשות בנכד האד זצל בן לבתו,)
ב.  היכן בצוואה כתוב שבני בליעל אחראים לישום הצוואה?
ג. בצוואה כתוב מפורש שהמוסדות בי-ם תחת ובניהול בנו הגדול, אז על מה המלחמה? הצוואה אמיתית או להפך? (תלוי מתי נוח)
ד. הרבנית שחיה מעל 40 שנה  הבנים והבנות ששמעו כולם דיבורים כאילו ואחרים אין להם דעה? רק לבני בליעל יש דעה?

ושאלות על הצוואה

רבי מרוז'ין שראה צוואה של אביו ועד מבני המשפחה .

החליט לחפש דיין 1 ועד 1 ששייכים לצאנז  ולהפקיד כזה צוואה? וכי נראה לכם?

הרי ברור לכולנו  שיש כאן רב נסתר על הגלוי,

ולכולם ברור שהרבי צווה שבניו יכהנו כאדמורים. רק שלא ידע שטיפח לצידו בני בליעל שינסו להפוך קערה על פיה,

לסיכום: בני בליעל בפעולה,  חושב שדווקא הרבי מבני ברק מסכן גדול כי מוקף בבני בליעל,

לגבי החסידים כבר פנו קבוצה וביקשו להגיע לבקש סליחה,

אז הרב שאלזון אנשי בני ברק רוצים רק מלחמה דם ואש,  והשלום איתם זה כמו עם החמאס,

חסיד סדיגורה

החלטת האסיפה בסאטמאר

באסיפה אתמול במונרו ארבעה צידדו בצד של מיזליש האחרים נגדו - הוחלט להיאבק על כבודו של הרבי

מאת סאטמארי

היינט ביים אסיפת הסברה פאר ראשי הקהילה והמוסדות איז געווען די החלטה, אז מען איז ארויס מיט נאך אפאר טרערן און מיט א שווערער געמיהט, ווי עס האט זיך נאכאמאל ארויסגעשטעלט אז די מחרחרי ריב  ומשתלטים על כל הציבור און בני ברק מייזליש וכת דיליה, האבן נאכנישט אנערקענט אז זיי גייען קעגן רוב ציבור און האבן נאכאמאל אויסגעשריגן מיר ווילן אלעס לייגן אין דער ערד למען תאוות השררה 
אבער ב''ה לא אלמן ישראל, און רוב ציבור ביים אסיפה האבן זיך נישט געלאזט איינרעדן פון די הבלי שוא
חוץ אפאר ראשי הקהילה וואס האבן נאכנישט אויפגעכאפט וואס די מייזליש פלאן איז
עס האבן אבער ארויסגעשטארצט פיר פון זיי
הלא הם: 
 *הרבני הנגיד ר' אברהם יודא ראזענבערג* מגדולי 
תומכי קהלתינו ומוסדותינו די בכל אתר ואתר
 *והרבני הנגיד ר' יצחק שווארץ* מייסד חבורת תורתך שעשועי ועוד
 *והרבני החשוב ר' חיים העללער* מראשי קהלתינו ווילאמסבורג
 *והרבני הנגיד ר' חיים דוד לויפער* מראשי קהלתינו אין בארא פארק
וואס האבן מיט ווייטאג געבעטן צו פארשטיין וואס דארט גייט פאר
מיר תלמידי וחסידי סאטמאר שרייען, נעמטס ענק ווייטער אן פארן ציבור און די וואס האבן מורא זאלן אויפהערן צו שווייגן, מיר ווילן נישט, און מיר וועלן נישט לאזן, אז רבינו שליט''א זאל מבוזה ווערן אויפן גאנצן וועלט פאר זייערע פריוואטע אינטערעסן

בסאטמאר מכתירים את הרב מייזליש בתואר של האדמו"ר מ'אוהעל-סאטמאר'

מאת סאטמארי

רבותי ראטעוועט*
אונז זעמער געטרייע חסידים פון אונזער מנהיג רשכבה"ג מרן ראש ישיבתינו שליט"א
אין אונז זעמער אויך מורדים,
 פון רבינו שליט"א
און פון די *שטוב מענטשן*
וואס זענען גרייט צו נעמען אונזער מנהיג פאר זייער אייגענע כבוד אין נארישע אינטרעסען אין זענען גרייט צו לייגען גאנץ אוהעל סאטמאר, נישט נאר פון בני ברק נאר פון די גאנצע וועלט, אין דער ערד אריין, דער חינוך, דער הנהגה, ובתוכם דער מנהיג העדה מרן ראש ישיבתינו שליט''א וואס איז עוסק טאג און נאכט אין לימוד התורה, מיט הייבן די קהילה, און איז א מיצר ודואג אויף עדת צאן מרעיתו, הערט אויס צרות ישראל און טראגט עס על לוח ליבו וכ''ו ,

טייערע ברידער אחים לדעה!
עס דארף ווערן אויסגעשריגען אין די גאנצע וועלט, אז אונז זענען נישט מסכים פאר קיין שום זאך אויפן וועלט, אז דער ראש ישיבה זאל זיין געזינט, זאל זיין ארומגענימען מיט אזעלכע פארשוינען וואס האבן אייגענע אינטערעסן, אין מיט דעם פארשוועכן זיי דעם כבוד פונעם ראש ישיבה, דער כבוד פון מלכות בית אוהעל סאטמאר, אין דער כבוד פון יעדער איינציגער סאטמאר'ער איד,
עס איז שוין געקומען דער צייט מען זאל אויסלייזן דעם ראש ישיבה פון די וואס זענען גרייט אלעס אינטערצוברענגן נאר פאר זייער תאוות השררה ותאוות השלטון, עס איז זיכער אז עס טוט יעדער אוהעל סאטמאר'ער חסיד וויי, דאס וואס גייט דא פאר, אין אונז זענען מתפלל פארן בורא כל עולמים אז זיי, די שטוב מענטשן, מיט אלע ארומיגע, זאלן שוין נישט קענען שולט זיין על הציבור, ועל בית כ''ק ראש ישיבתינו, אין אויפהערן מאכן בושות פאר גאנץ אוהעל סאטמאר.

ר' נחמן מאומן קבור בצפת ומי שרוצה שיסע לראש השנה לצפת


בעיני ראיתי ווי מ'האט אויפגעגראבן אין אומן דער ציון פון דעם צדיק , מעשה שהיה כך היה,פאר 20 יאר צוריק זענען מיר אנגקומען א ציבור פון 40 און די גרופע , ווינטער ביינאכט מתפלל זיין ביים ציון הק' פון רבי נחמן זצ''ל ,האט אונז דער גוי פון דער דירה וואס איז ביים ציון אריינגעריפען און געוויזען א טיפע לאך ביים ווינקעל נעבען קבר ווי מ'גראבט שוין א גאצען טאג,דערנאך זעען מיר ארויסקריכען פון דעם לאך מיט א האנטאך מיט עצמות ר''ל , דאס איז געווען פון נ' נח' נחמ' נחמן' 4 חברה זענען אווקגעפארן פון אומן קיין צפת מיט די עצמות,  האלמינער רב ר' שלום יודא גראסס ווייטט אין צפת די נייע ציון פון רבי נחמן זי''ע , תושבי ארץ ישראל וואס קענען נישט פארן קיין אוקריינא לאור המצב וועלן מתפלל זיין ביים ציון אין צפת עיה''ק און אויסבעטן א שנת גאולה וישועה ,תשפ''א ת'הא ש'נת פ'עם א'חד        ר' חיים רייכבערג       845.232.1049

ילד מחנך מחנכים איך לחנך


בס"ד 
התמונה - אומרת הכל 
אין לפעמים כמו תמונה
זו המתארת את פגישת ההדרכה של ........ עם צוות הישיבה. 
הוא - בן ה23 מדריך את צוות הישיבה שחלקם מלמדים בני תשחורת מזה 20-30 שנה, איך ללמד !!!!
אך השיא הוא בכך שלא נמצא מקום אשר בו יוכלו הרבנים הנכבדים ל ש ב ת על כסא כאשר הם מקבלים הדרכה חשובה זו..... 
הכותב בצער

בבלפור מותר בכותל אסור - אוי לחכי"ם החרדים הממשיכים לשבת בקואליציה במצב כזה


האדמו"ר הינוקא מסדיגורא בני ברק בבית חב"ד בגרמנינה

האדמו"ר מסדיגורא החדש בביקור בחב"ד • לאחר שהוכתר לממשיך דרכו של אביו בבני ברק, האדמו"ר מסדיגורא המריא לביתו שבאנטוורפן על מנת להביא את משפחתו לישראל לקראת החגים. בדרך, בחניית ביניים בגרמניה, עצר לביקור בבית חב"ד בפרנקפורט, שם קיבל את פניו השליח הרב יוסף הבלין, שאירחו במאור פנים. במהלך הביקור הרימו לחיים לרגל היארצייט לאדמו"רים, ראשי שושלת סאדיגורא זצ"ל.

מכתב לראש ישיבת עטרת שלמה הרב שלום בער סורוצקין שליט"א

בס"ד
אלול תש"פ
לכבוד הנהלת מוסדות "עטרת שלמה"

הגיעו מים עד נפש....
ושוב נפתחה שנת לימודים בת"ת עטרת שלמה מערב בני ברק בניהולו של הרב שלום בער סורוצקין שליט"א, ושוב כמידי שנה התנאים אינם תנאים. כידוע המוסד נמצא במקום שאיננו משופר אך לכך כבר התרגלנו במשך השנים. אבל השנה הגיעו מים עד נפש ממש. המזגנים בכיתות אינם תקניים כלל וכלל. אין אנשי תחזוקה בת"ת כדי לתקן את הנדרש וכך ישנן כיתות ללא דלתות. ישנם חוטי חשמל פתוחים וגלויים שמסכנים את התלמידים. חדרי השירותים אינם נקיים בלשון המעטה ואין מנקה במוסד במשך היום בכלל. אין סבון ואין ניר מגבת ליד הכיורים. וכל זאת למרות התקופה בה אנו נמצאים שבכל מוסדות החינוך הוגברו תנאי הנקיון פי כמה וכמה. המסדרונות מלאים בחלקי שולחנות וארונות שמסכנים בצורה מוחשית את התלמידים שזהו מקום המשחק שלהם בהעדר חצר תקנית אחרת למשחק. החצר הקיימת נראית כאתר בניה מלאה בברזלים גם ליד כיתות הגן. אין שומר בכניסה למוסד כך שהשבוע ילד בכיתה א' שהגיע בבוקר לת"ת ולא הצליח לפתוח ולהכנס לכיתתו מחמת שהדלת לא היתה תקינה, חזר לביתו שנמצא במרחק רב מהת"ת בלי שמישהו יבחין בבואו או בצאתו. בנס היה אביו בבית לקבל אותו ולהחזירו לת"ת וזה לא נגמר באסון. השנה הגדילו לעשות ומחוסר מקום עבור כיתות בת"ת ולמרות המצב הדורש ריחוק כמה שאפשר בין התלמידים, צירפו לכיתה אחת צפופה מאד המתאימה בזמן רגיל לכעשרים ילדים, יחד שתי כיתות שמונות בסה"כ כארבעים תלמידים בצפיפות נוראה. זאת ועוד שתלמידי כיתה א נשלחים כל יום מרחק כמה רחובות כולל חצית רח' רבי עקיבא הסואן למקום לימוד אחר מחוסר מקום לכיתות לימוד.
לאחר פניות חוזרות ונשנות להנהלת הת"ת ומתוך הבנה שגם להנהלה המקומית אין את הכלים לסייע לשיפור המצב זאת מכיון שההנהלה הראשית הנמצאת במגדל השן בראשון לציון עושה במוסד כרצונה ותוקעת מקלות בגלגלים ואין ברצונה באמת לפתור ולטפל בלקויים הקיימים.
אנו מודים בזאת כי באם לא יהיה שינוי מיידי אנו נבטל את הוראות הקבע למוסד ונדאג ליידע את כל הורי התלמידים וכל הגורמים הרלוונטיים בעניין.
חשוב לציין כי אנחנו לא מבקשים מותרות, אלא רק תנאים בסיסיים שיאפשרו לילדים שלנו להמשיך ללמד ולהתעלות בלימוד התורה ללא הפרעה וסכנה.
בברכה,
ועד ההורים ת"ת עטרת שלמה מערב

לא נשכח ולא נסלח


האדמו"ר מפרמישלאן מדבר למועצת הקהילות


מאז הקורונה לראשונה הגר"ח קנייבסקי סנדק


מה קרה לברסלב? חשבון נפש


המאבק באשדוד נגד החיידר הכלל חסידי על שמקבל את כל הילדים החרדים בעיר


הרב ברלנד תפתח את אומן


מול שערי הכלא זועק תלמיד הרב ברלנד תפתח את אומן

ג׳ארד קושניר אמש בכותל


דריסה בוילימסבורג


תוכנית הרמזור של גמזו


השר אלקין: פנייתו של גמזו לזלנסקי גורמת לאנטישמיות


בלי שמץ של בושה ש"ס מכריזה כי היא רוצה שהחרדים יתקרוב לחילונים


סיימנו לשתוק


קושנר במטוס הישראלי מעל סעודיה


המשלחת שנחתה באבו דאבי


הנחיתה


נתניהו על הנסיעה הראשונה לאמירויות


דגל ישראל באבו דאבי


Rambam Mishneh Torah- Hilchos Teshuvah Chapter 5, Rabbi Y Y Jacobson 5780


"היום בתניא" יום ב' יא אלול

"היום בתניא"
יום ב' יא אלול (אגרת הקדש סוף פרק יב עמ' 236)
השלום שבין הנפשות, בשעת התפילה ולאחריה:
כאמור לעיל, הצדקה פועלת את גילוי "אור אין סוף" המביא לשלום בין  הנפש האלוקית לנפש הבהמית בעת התפילה - דבר הנעשה על ידי כל צדקה, גם זו המוגדרת  כ"מעשה הצדקה" בלבד.
את ההבדל בין שתי הבחינות של נתינת הצדקה ("מעשה הצדקה" ו"עבודת הצקה), יש לראות במצב השלום שבין הנפשות לאחר התפילה.
...
תוקף השלום ב"מעשה הצדקה":
השלום הנפעל בין הנפשות בתפילה בעקבות נתינת הצדקה המוגדרת כ"מעשה" בלבד, בא לידי ביטוי בעיקר בשעת התפילה.
אבל לאחר התפילה (לאחר הסתלקות המוחין דגדלות), כאשר האדם פונה לעניני "חשכת העולם הזה".  שוב "יוכל להיות הרע חוזר וניעור בקל" ולהמשיך להתערב בטוב, כפי שהיה מצבו לפני התפילה.
...
תוקף השלום שבעבודת  הצדקה:
הצדקה שבבחינת "עבודה" "יקרה וגדלה מעלתה במאד מאד" ממעלת "מעשה הצדקה" - וכפי שהדבר מתבטא:
א. ביגיעה העצומה שבנתינת הצדקה שהיא "נגד טבע נפשו", שבה הוא "מבטל לגמרי את טבעו ורצונו הגופני מפני הרצון העליון ברוך הוא".
ב. בהתנהגותו זו, הוא פועל שבירה ו"אתכפיא" בסטרא אחרא הכללית שבעולם. ובמקביל, עולה ומתרומם כבודו של הקב"ה בכל העולמות.
ג. "וכיתרון האור מן החושך דוקא, כנודע" - שמעלת האור מתבטאת בראש ובראשונה בזה שהוא מאיר את החושך, ובעומק יותר, הוא פועל שבחינות שונות שבחושך עצמו יהפכו לאור.
"אי לזאת" - כתוצאה מגילוי אור נעלה זה (שהוא לא רק לנפש האלוקית, אלא גם) בחושך הנפש הבהמית. הנה, גם אחר התפילה "אין הרע יכול להיות חוזר וניעור בקלות כל כך מאליו, רק אם האדם יעוררנו וימשיכנו על עצמו חס ושלום".
כך שעל ידי עבודת הצדקה, מגיע האדם ל"השקט ובטח עד עולם" - למצב שבו הוא יכול להיות שרוי בשלוה ובבטחה, מבלי לחשוש לאיזו התפרצות של מלחמה מצד יצרו הרע.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
בתודה ובברכה וכוח"ט!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה,  חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.

ירחי כלה בנושא מצוות צריכות כוונה - הרב אליהו לנדא שנת תש"פ


הרבי זעק כי זו פראות לנתק בחור ישיבה מהתורה ולשולחו לצבא


שהרבי אמר אני מקנא לך למישהו שרצה להתחתן עם לא יהודי רח"ל


הרב רוזן - נשמיד את תמימי חבד ונבטיח את קיום הישיבות הליטאיות


חייל חסיד חבד מעיד מה עבר עליו בצבא


לתת למזל להאיר


המייל האדום


היום יום יא אלול


הוידאו היומי


הצילו את התמימים


היום יום ט אלול - בציור


היום יום ט' אלול


המומנטום עובר לטראמפ


החיזבאללה הציב בובת חייל צהל בגבול לבנון


ווארטים

לאחר שבשבת שעברה התאספו כל נפגעי צוואת סאדיגורה בביהמ''ד בירושלים, הוחלט בוועדת השמות של עיריית ירושלים לתת שם חדש לצומת הרחובות שמואל הנביא יחזקאל - צומת הרוגי מלכות

איש אחד אומר לדוקטור : דוקטור אני סובל מכאבים
דוקטור: מה חשבת ליהנות מהם?

תלמיד: "אפשר להעניש מישהו על משהו שלא עשה?"
המורה: "לא..."
התלמיד: "טוב, אז לא הכנתי שיעורי בית."

שאלה: מה כתוב בכניסה לחדר כושר?
תשובה: הכניסה לציבור הרחב...

פטר חמור


נוסח ויזניץ לימים נוראים


הרב שלמה אליהו על הנסיעה לאומן


הגאון הצדיק רבי דן סגל ביציאה מכולל חזון איש לאחר שמסר הספד לרבי ניסים קרליץ זצ"ל

הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א ביציאה מכולל חזון איש בבני ברק לאחר שמסר הספד לרגל היארצייט לרבי ניסים קרליץ זצ"ל כאשר כולם עם מסיכות

שערי שלום


טיסה רשמית ראשונה


אין כניסה ליהודים באוקראינה


התפשטות הקורונה - הדו"ח היומי


עצרת תפילה ומחאה


איך הוא עושה זאת - לא יאומן


נ נח נחמ נחמן מאומן

קריקטורה במעריב

איך הוא עשה זאת?


ילד קטן מיוסר


המשאית התהפכה - ומה נפלו מתוכה?


הסירים באומן מוכנים


יוני עוז מצפת השף של מטבח שיינר באומן כבר יצא לפני כמה ימים מהארץ בשקט והגיע לאומן וכבר מבשל


ומי אכל את הפיצה של מי?


טיסת שלום

‏תמונה ראשונה: על מטוס אל על שימריא מחר לאבו דאבי הדביקו את המילים שלום, Peace ו- سلام. כרגע יצא להרצת מנועים. מחר היסטוריה

הצפה בסין - בית קברות של מכוניות


מי זוכר את המאבקים האלה?


*הטעם שראש השנה נקרא יום הזיכרון.וסוד חיבור אות ת' לאות א' מפי הרב דוד חבושה הי׳ו


ההתחזקות היומית


הרב שמואל פריד בביהכנ"ס הגדול בית המדרש פתח תקווה


ההתחזקות היומית - אנגלית


החיזוק היומי - הרב אליהו רבי

שלום וברכה מורי ורבותי!
רבי ישראל מסלנט, מחולל תנועת המוסר, כותב באגרתו המפורסמת (מכתב י"ד), שכל איש ישראל תאחזנו פלצות בהישמע קול חודש אלול.
כלומר, לא היה מי שלקח את החודש הזה ברצינות כמו רבי ישראל מסלנט, לא היה מי שהתייחס אליו בכובד ראש כמוהו.
אבל למרות זאת, כאשר יום אחד בחודש אלול הוא הלך ברחוב וראה את אחד ממכריו ואמר לו: "שלום וברכה!", וראה את אותו אדם עם חרדת הדין גדולה כל כך עד כדי כך שלא יכל להשיב לו ולא שת ליבו אליו, אמר לו רבי ישראל מסלנט: "מה אני אשם באלול שלך? מה אני אשם בחרדת הדין שלך?".
ללמדך, שגם כאשר אתה מעפיל לרמות גבוהות כל כך, ואתה לא רוצה לפספס את החודש הנפלא הזה ואת ההזדמנויות המדהימות הנקרות בחלקך, עם כל זה, אתה אמור להסתכל ימינה ושמאלה, ולראות מי זקוק לעזרתך, מי זקוק להארת הפנים שלך, מי זקוק למידה טובה מצידך כלפיו.
כאשר אתה מכין כוס קפה לחבר, בשבילו זו כוס של גשמיות אולם בשבילך זו כוס של רוחניות.
כל הארת פנים לחבר, כל אמירת שלום, כל עצה ותבונה ואפילו הקשבה למישהו שנמצא מולך, זו מעלה רוחנית נוספת, וזו הכנה מושלמת יותר ליום הדין.
חרדת הדין בפני עצמה, ואהבת ישראל ובין אדם לחברו קודמים לכל דבר אחר, הם לא אמורים לסבול מחרדת הדין שלנו.
מאירים פנים, מפרגנים, משבחים את הסביבה הקרובה והרחוקה, וזוכים לרב טוב כל הימים, ולהכתב ולהיחתם בספר החיים והשלום.
ברוכים תהיו!

קריאת ולימוד ה' פסוקים מספר דברים על פי הנהגת כבוד האדמו"ר לימים אלו:

יום שני יא' אלול
{י}וְעַתָּ֗ה הִנֵּ֤ה הֵבֵ֨אתִי֙ אֶת-רֵאשִׁית֙ פְּרִ֣י הָֽאֲדָמָ֔ה אֲשֶׁר-נָתַ֥תָּה לִּ֖י יְהֹוָ֑ה וְהִנַּחְתּ֗וֹ לִפְנֵי֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ וְהִ֨שְׁתַּֽחֲוִ֔יתָ לִפְנֵ֖י יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶֽיךָ: 
{יא}וְשָֽׂמַחְתָּ֣ בְכָל-הַטּ֗וֹב אֲשֶׁ֧ר נָֽתַן-לְךָ֛ יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ וּלְבֵיתֶ֑ךָ אַתָּה֙ וְהַלֵּוִ֔י וְהַגֵּ֖ר אֲשֶׁ֥ר בְּקִרְבֶּֽךָ:
{יב}כִּ֣י תְכַלֶּ֞ה לַ֠עְשֵׂ֠ר אֶת-כָּל-מַעְשַׂ֧ר תְּבוּאָֽתְךָ֛ בַּשָּׁנָ֥ה הַשְּׁלִישִׁ֖ת שְׁנַ֣ת הַֽמַּֽעֲשֵׂ֑ר וְנָֽתַתָּ֣ה לַלֵּוִ֗י לַגֵּר֙ לַיָּת֣וֹם וְלָֽאַלְמָנָ֔ה וְאָֽכְל֥וּ בִשְׁעָרֶ֖יךָ וְשָׂבֵֽעוּ: 
{יג}וְאָֽמַרְתָּ֡ לִפְנֵי֩ יְהֹוָ֨ה אֱלֹהֶ֜יךָ בִּעַ֧רְתִּי הַקֹּ֣דֶשׁ מִן-הַבַּ֗יִת וְגַ֨ם נְתַתִּ֤יו לַלֵּוִי֙ וְלַגֵּר֙ לַיָּת֣וֹם וְלָֽאַלְמָנָ֔ה כְּכָל-מִצְוָֽתְךָ֖ אֲשֶׁ֣ר צִוִּיתָ֑נִי לֹֽא-עָבַ֥רְתִּי מִמִּצְוֹתֶ֖יךָ וְלֹ֥א שָׁכָֽחְתִּי: 
{יד}לֹֽא-אָכַ֨לְתִּי בְאֹנִ֜י מִמֶּ֗נּוּ וְלֹֽא-בִעַ֤רְתִּי מִמֶּ֨נּוּ֙ בְּטָמֵ֔א וְלֹֽא-נָתַ֥תִּי מִמֶּ֖נּוּ לְמֵ֑ת שָׁמַ֗עְתִּי בְּקוֹל֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהָ֔י עָשִׂ֕יתִי כְּכֹ֖ל אֲשֶׁ֥ר צִוִּיתָֽנִי: