יוסף
יצחק, ר . ירושלים
השבת
האחרונה כהרגלי אחרי סועדת שבת ישבתי לקרוא קצת את העלונים שהביאו מבית הכנסת,
למרות שהייתי עייף מאוד, שהגעתי לשיחת שבוע, התעוררתי (אבל לא במובן החיובי של
המילה) ישר תפסה אותי הכותרת "המדינה של כולנו" עוד לפני שהתחלתי לקרוא
את המאמר, אני לא זוכר ממתי אצלנו בחב"ד משתמשים בשם מדינה, הרי הרבי הסביר
כמה פעמים למה שהוא לא משתמש בשם מדינת ישראל אלא ארץ ישראל, ויש אפילו אגרת בחלק
טז עמ' רטו, שהרבי אומר שכל פרסום בשמו, יהיה רק לפי התואר הכתוב בתורה "ארץ
ישראל" ולא משהו אחר. אז איך נכנס לעלון שמודפס בשם חב"ד תואר שהרבי
ביקש לא להשתמש בו?
אני
נכנס לקרוא את המאמר, ובתחילתו מנסה הכותב לתאר כאילו היתה מחלוקת כיצד תראה
המדינה (בלי דת או עם דת) ולבסוף המדינה קבעה 'סטטוס-קו' כדי שדתיים ולא דתיים
יכלו לחיות כאן יחד, ופתאום קמו קבוצה שרוצים לבטל את ההסכם הזה. בעצם הכותב מנסה
ליצור כאילו המדינה כן היכלה דתיים, ועכשיו קבוצה קטנה וקיצונית לא מוכנה לקבל
אותנו. דבר שהוא סילוף המציאות.
המדינה
נבנתה כדי ליצור יהודי חדש, היא קבעה שיהדות זה לא דת, יהדות זה לאום, ולכן מי
שרוצה להיות יהודי, לא צריך לשמור תורה ומצות רח"ל, אלא הוא צריך להיות
ציוני, ובזה הוא יהודי מבחינתם.
ולכן בראשיתה
של המדינה, שהגיעו לכאן העולים מתימן חתכו להם את הפאות, את ילדי טהרן (ילדים
יתומים שהוריהם נרצחו בשואה) הכניסו למעברות וכפו עליהם אורח חיים כפרני אתאיסטי.
חבל שכותב המאמר שכח או שהוא לא מכיר, התבטאויות של ראשי הציונות (הרצל, בן
גוריון, ז'בוטינסקי ועוד) על החרדים. התבטאויות כאלו לא תשמע כיום אפילו אצל הכי
אנטי דתיים בארץ.
אז
ליתר דיוק זה הפרצוף האמיתי של המדינה, והם כולם כבר יודעים שכל 'סטטוס-קו' הוא
משחק ואחיזת עיניים, ומוסדות המדינה (בג"צ, ממשלת ישראל, עיריות ברחבי הארץ)
הם אלו שמבטלים את החוקים שעליהם דברת, ולא קומץ מפגינים. מי שרושם גויים כיהודים
(שעל זה זעק הרבי "גזרה נוראה שלא היתה מחורבן בית שני") הוא משרד ראש
הממשלה (והעומד בראשו) ולא קומץ שמאלנים.
לכן
המדינה היא לא שלנו, כי כל בנייתה הייתה בחטא, ולכן יצאו נגדה גדולי ישראל ובראשם
הרבי הרש"ב והרבי הריי"צ, והרבי המשיך את אותו קו ובצורה מתוחכמת, אנחנו
כחסידים של הרבי מנסים לפועל בתוך השואה הרוחנית שאנו נמצאים בה, ובצורה שהרבי
הדריך אותנו לפועל, נגד הציונות ולא נגד הציונים, אוהבים כל יהודי וע"י זה
מקרבים אותו לה' וממילא פוגעים בתוכנית הציונות לעקור את היהדות מעם ישראל.
הסגנון
שנכתב מאמר הפתיחה של השיחת שבוע מתאים לכתב בערוץ 14 או בעיתון בשבע, אבל ודאי
וודאי לא בעיתון של חב"ד האמון לדרכו של הרבי מיליובאוויטש.
במדור
של 'חיים יהודים' הביאו את הד"ר משה ארנוולד, היסטוריון חוקר
מלחמת העצמאות, מחבר הספר "חרדים במלחמת העצמאות" שם מסביר אותו
ד"ר שכל החרדים התגייס במלחמת העצמאות, (דא"ג הרה"ח ר' צבי
גרינוולד סיפר שבמלחמת העצמאות, באמת הלכו המון בחורי ישיבות להתגייס, וזה היה
נקרא 'גדוד טוביה' ע"ש טוביה ביר, וזה היה נחשב שירות אזרחי והם קיבלו פנקס
כחול, הרב גרינוולד היה אז תלמיד תורת אמת, וגם הוא היה שם, וסיפר ששמע שהרבי הריי"צ
אמר "מלכתחילה לא היו צריכים להתעסק בכך" [ספר תורת אמת עמ' 282], אז את
דעת הרבי הריי"צ לא יבאו בשיחת שבוע אבל את דעת אותו ד"ר הרומז לגיוס
חרדים, כן יבאו?!)
להביא
כזה רעיון לעלון בתקופה של שיא המלחמה לגיוס חרדים, זה לתת נשק לשונאי הדת הרוצים
לגייס את בחורי הישיבות, האם זה מטרת עלון שיחת השבוע?
דא"ג
בשבת את התאריך כח ניסן, ובכל ריכוזי חב"ד והפרסומים בחב"ד דיברו על
השיחה הידועה של הרבי "עשו כל אשר ביכולתכם" בשיחת שבוע לא הוזכר
מילה בנושא, יתכן שזה הולך ביחד, שמתחילים להכניס ציונות = משיחיות שקר, זורקים
את נושא משיח הגאולה האמיתית והשלמה.
לא
חשבתי לכתוב על זה, אבל לאחר ששמעתי מכמה וכמה שלוחים הפועלים בתחום הפצת המעיינות
על הנזק הגדול שנעשה להם בעקבות אותו עלון, הבנתי שחייבים להגיב לאותו כתבה ציונית
הנוגדת את כל שיטת רבותינו נשיאנו, חשוב לציין שלפני שכתבתי את התגובה התקשרתי
לרבני חב"ד והם אמרו שקראו את הכתבה הנ"ל, הדברים חמורים ואינם מייצגים
את דעת חב"ד, והם טענו שגם לבי"ד הגיעו פניות רבות של שלוחים, והנושא
עכשיו בטיפול עם צערי חב"ד, ובכלל לאותו עלון אין עד היום שום פיקוח של רב או
משפיע, ובעצם אותו עיתונאי כותב כבר 30 שנה דברים על דעת עצמו שאינם הולכים בקנה
אחד עם דברי הרבי.
מכאן
הקריאה למנכ"ל צערי חב"ד להוציא את אותו עורך שנראה שכבר שנים כותב
בסגנון זה, ובנוסף להתחיל לשים כמה משפיעים או רבנים שיהיו וועדה רוחנית של העלון
(כפי שמקובל בעיתונים ועלונים בציבור החרדי)

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.