רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 20 באוגוסט 2024

החסר משוגעים אנוכי


 מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
תחת הכסות של קדושה מחדירים שיגעונות חדשים לכרם בית ישראל. החושבים בשטחיות יחשבו, מה לך אם מישהו יחמיר בדבר מה, הגם שאינו מעיקר הדין? והתשובה לזה היא פשוטה: מי ששומר תורה מומצאת, סופו שאינו שומר התורה שזכינו וקבלנו בסיני ולימדונו רבותינו לאורך כל הדורות. זהו ה'בל תוסיף' המפורסם וזהו ווידויו של הרס"ג 'את אשר אסרת התרתי - ואת אשר התרת אסרתי'.
 
הובא כאן, שרבני אשדוד פותחים במערכה על הצניעות באשדוד. והובאה גם קריאתם בעניין. מהם גדרי הצניעות שהם מבקשים לחזק? שלשה פשעי דמשק-אשדוד הם. האחד הוא איסור חדש ומחודש על גברים לנסוע על קורקינט חשמלי. הסתכלתי פעמיים לראות אם איני טועה ולא, לא טעיתי.
 
טענתם המגוחכת-מטורפת של כותבי הקול קורא (ויסולח לי שקראתי למעשם בשמו הראוי, בלי לחלוק כבוד, שאולי קיים) שקורקינט חשמלי הוא כלי אשה ומשכך נאסר על גברים לנסוע בו, משום 'כלי אשה'.
האמת שהחידוש החשמלי הזה נמצא פחות לנגד עיני, אבל מהמעט שיוצא לי לצאת מד' אמותי ולבקר במקומות בהם נוסעים בדבר הזה, לא ראיתי שנשים מרבות לנסוע בו מגברים. מודה שלא התבוננתי בנוסעים, כדי לבדוק אם גברים או נשים הם, ותוהה אם כבוד המכובדים נושאים עיניהם לבחון את מינם וסוגם של רוכבי דרכים??!!
עד כמה שהבנתי המוגבלת מגעת, הקורקינט החשמלי הוא כלי תעבורה שמאפשר להגיע מנקודה א' לנקודה ב ללא להטריח חלילה את הרגליים. לו נתתי דעתי על הנושא, מן הסתם השאלה הראשונה שהיתה קופצת במוחי היתה השאלה האם יש דין ארבע אמות בארץ ישראל, כאשר בעצם הקורקינט הוא העושה אותם, והרוכב רק טרמפיסט עליהם (ללמדנים: מי מקיים מצוות ארבע אמות: הקורקינט, או הנוסע שעל גביו??)
אין סיבה להניח שנשים בוחרות להפחית בטרחתן יתר על גברים ומן הסתם חלוקת השימוש היא מחצה על מחצה. אם אכן כך הם הדברים נראה שפתרון החידה למה נראה לרואה שיותר נשים רוכבות מאשר גברים, היא במקום ובנפח שהמתבונן נותן לזה. כנראה הרואה רואה יותר נשים מאשר גברים, כי זה מה שמעניין אותו.
 
גם לו היה שאכן נשים נוסעות על זה יותר מאשר גברים, אין הדבר הופך לכלי אשה ומעולם לא נשמעה טענת הבל ושטות כזאת. וכי מאחר שאצלנו רוב המשקפיים נחבשים ע"י גברים יאסר על אשה להרכיב משקפיים משום כלי גבר???... (חוששני שמחשבתם היתה כזאת, משום שדימיינו שנשים בוחרות לרכב על קורקינט כדי שלא להרים את רגליהם, ומכאן הגיעו למחשבות זימה – ומכאן לקול קורא המוזר.)
 
פניתם השניה עוסקת בגברים הנכנסים לחנויות המיועדות לנשים. לא שמעתי שיש תופעה כזאת וקרוב הדבר שמי שנוהג כן, פטור מכל המצוות... דל מהכא תורה והלכה, וכי אינך מרגיש שאינך במקום הנכון?? (אא"כ, כנאמר, שוטה אינו מרגיש).
 
הדבר השלישי שאודותיו באו – ונדמה להם שבקדושה הם עוסקים, זו דרישתם מגברים שנוסעים בתחבורה ציבורית ושומעים קולות נשים מדברות. גברים אלו (שלדעת הכותבים מוזר הדבר שלא בחרו לנסוע לאולמות השמחה באופניים...) צריכים לשים אטמי אוזניים, כדי שלא לחטוא.
 
לא ירדתי לסוף עומק דעתם, מדוע בעיית שמיעת קול נשים מדברות חמור יותר באוטובוסים מחתונות, אבל גם לו יהי, מהיכי תיתי הדין המחודש לשים אטמי אוזניים??? וכי ראיתם למי מגדולי הדורות ועד קטנם שעשו כן???
 
איני יודע כמה שוטים יש בעולם ואין סיבה להניח שמרביתם התרכזו דווקא באשדוד, אבל אם אכן יש השומעים למצחיקים אלו (לרגע חשבתי שאולי זו בדחנות על רקע השמחות בעונה זו), רווח אחד וודאי ירוויחו אם ישימו אטמים באוזניים. יחסך מהם לשמוע הבלי הבלים של בדחני הדור.
 
זכורני שאחד מצדיקי העיר המציא המצאת קדושה חדשה. הוא רכש משקפי שמש וצבע את חלקם העליון בשחור, כך שלא יראו בעדם מה קורה בחציו העליון של העולם ושיווק אותם כמשקפי צניעות. הרב פינקוס זצ"ל (שהיה קנאי בן קנאי בתחומי הקדושה והצניעות) הורה לו להפסיק עם זה (וביקש ממני להפנותו בעדינות לבירור וטיפול...).
 
הגענו לדור שמשוגעים-סוטים כאלה נחשבים למנהיגים ומורי דרך.
 
אוי לדור שכך עלתה בימיו.
 
 
הקטן בקטני הקטנים
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.