רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 21 באוגוסט 2024

"היום בתניא" יום ד' י"ז מנחם אב


 "היום בתניא" יום ד'  י"ז מנחם אב
"אגרת הקדש" 
המשך פרק ה' (עמוד ק"ח)
שנה מעוברת

"אך ביאור הענין":
לכאורה צריך להבין, הרי מלבד גן עדן (העולם הבא) שנברא באות י', הרי כל העולמות וההיכלות גם העליונים נבראו באות ה', ולמה הדגישו חז"ל בדבריהם על העולם הזה דווקא  שהוא נברא באות ה'?
נזכיר שבאותיות ישנן שתי בחינות, גוף האותיות והאור הנמשך על ידם.
והנה,  בנוגע למה שאמרו חז"ל שבאות י' נברא העולם הבא, מהמבואר לעיל עולה,  שאימרה זו מתייחסת לשתי הבחינות הללו שבאותיות, ששניהם נמשכים מהאות י'.
ואם כן ברור, שגם העולמות העליונים וגם עולם העשיה, שונים במהותם מהגילוי שבגן עדן. אבל צריך איפה להבין, במה שונים העולמות העליונים מהעולם הזה, שחיות שניהם נמשכה מהאות ה'?
...
המיוחד בעולם העשיה:
רבנו מדגיש,  שהאור הנמשך בעולמות העליונים ובהיכלות שבאצילות בריאה ויצירה (אף שהוא נמשך על ידי האותיות שגופם הוא מבחינת ה' תתאה), הנה, "הוא מפנימיות האותיות הנמשכות מחכמה עילאה".
ולעומת זה, בעולם העשיה, לא רק גוף האותיות הוא מה' תתאה, אלא גם האור הנמשך בהם הוא מבחינת ה' תתאה (כנאמר "ה' תתאה מכננת בעשיה").
ולכן, דוקא על עולם העשיה, שגם התהוותו בפועל היא על ידי גוף וחומר האותיות מה' תתאה, וגם האור הנמשך בו הוא מה' תתאה (המשכה שהיא אופינית לעולם הזה בלבד), עליו אמרו רז"ל "שעולם הזה (הוא אשר) נברא בה'".
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.