רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 6 באוגוסט 2024

ווארטים

 

📌 מתוך הרצאה של צבי יחזקאלי (כתב ערוץ 10) בפני סטודנטים ערבים באוניברסיטת ביר-זית:
לפני שאני מתחיל את ההרצאה, אני רוצה לספר לכם סיפור.
משה רבינו הגיע לארץ ישראל. אלוהים אומר לו לעלות על הר נבו ולצפות בארץ המובטחת.
עלה משה על ההר וצפה בארץ. לאחר מכן ירד לנהר הירדן וטבל בו. כשיצא מהמים הופתע לראות שנעלמו בגדיו.
מי לקח למשה את הבגדים? הפלסטינאים".
הקהל ממתרגז וצועקים לצבי "אבל אז לא היו פלסטינאים"
מכאן אני מתחיל את ההרצאה שלי

📌 היה פעם חסיד ברסלב שעשה התבודדות ביער.
החסיד החל לצעוק: אבא! תעשה נס...
לפתע יצאה בת קול מהשמים:
כמה סוכר???

📌 כריה התימני הלך יום אחד לבית יתומים והחליט לתרום להם מיליון ש"ח.
הוא נכנס למנהל המוסד שכמובן שמח מאד על התרומה ומסר לו את צ'ק.
אחרי דקה אומר לו המנהל: "אבל זכריה, חסרה חתימה"
בטח, אומר לו זכריה "זה תרומה בעילום שם...."

📌 מגילת איכה כתובה לפי סדר א' ב'. מתחיל בא' במילה אייכה ממשיך עם ב' וכו' עד ת'.
אבל האותיות פ' וע' התחלפו. כלומר הפסוק שמתחיל בפ' מופיע לפני הפסוק שמתחיל בע', וזה בא לסמל את מהות החורבן. שהרי ממה נובעת שנאת חינם? שאנשים מדברים ב פה דברים שליליים על הזולת. לפני שראו את המציאות האמיתית עין. וזה מה שהביא את החורבן. לכן התיקון הוא לא לשפוט את הזולת ולא לדבר לפני שרואים בברור בעיניים.
שיהיה צום קל, ושתשעה באב יהפוך לחג בקרוב ממש בעז"ה!
ויה"ר שתמיד ניהיה מן הנעלבים ואינם עולבים , שומעים חרפתם ואינם משיבים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.