רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 21 באוגוסט 2024

יצא המרצע מהשק


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
 
בושתי וגם נכלמתי על שיצאה מתחת מקלדתי שגגה נוראה ופשוטה כזאת. האמנתי כפתי לידיעה שעלתה כאן ולא קלטתי שמדובר בפארודיה.
 
לתומי סברתי שהגיע המצב לידי כך שהרבנים אכן אסרו על גברים לנסוע על קורקינט חשמלי ולא הבנתי כי יש מי שזמם (זממה?) להינקם מרבנים שאוסרים נסיעה על קורקינט חשמלי לנשים וכדו'. טוב, לא מדובר בדיוק בנשים, אלא מן הסתם בילדות (מגיל תשע) אבל הייתי אמור לשים לב שהרבנים ממליצים לנסוע על אופניים, מה שידוע לכל בר בי רב שהדבר אסור – או לכל הפחות פאסט-נישט.
 
העולה מהנפילה בטעות שלי הוא שצריך לקרוא את דברי בערבון מוגבל מאוד. מסתבר שהגם שהחרדי בעולמו רואה עצמו כחכם העולה על כולנה (ולא אחת מרשה לעצמו לתת עצות ביטחוניות לראשי מערכת הבטחון, כמו הנחיות לגדולי הדור), בסוף יצא המרצע מהשק והסתבר שאינו יודע לקרוא פארודיה וניתן להוליכו שולל באפו.
 
מודה לקוראים שהסבו שימת ליבי בעניין (לא מילי סרק. באמת מעריך ומוקיר שהקדשם מזמנכם והתפניתם כדי לתקן אותי). אחד אף דאג להאיר לי שיש מכון דייל קארנגי, בו אוכל ללמוד איך לבקר, בלי ליצור נוגדנים אלא בדרך שתתקבל באוזני המבוקר.
אני באמת מעריך את עצתך הטובה, רק אתקן שאין כתיבתי כאן נועדה לתקן את דרכיו של אי מי, אלא רק להסב את שימת ליבם של מי שבוחרים לקרוא את מילותי לכך שמשחקים להם במוח. אין לי שום יומרה או כוונה שמישהו מאלו שאני מבקר אותם, ישנו את דרכם. רק שאחרים ישימו לב למה שקורה סביבם.
 
למשל, בעקבות נפילתי בפח היקוש של הפארודיה הנ"ל, הפסדתי את ההזדמנות להסב את שימת הלב לפסיקה החדשה: ילדה מגיל תשע היא אשה. עד כה ידענו שמבחינות מסוימות גיל שלש הוא הגיל הקובע ומבחינות אחרות נחשב גיל שש (בשם החזו"א) כגיל שגברים נותנים דעתם על מיניותן. עכשיו נפסקה פסיקה חדשה. גיל תשע הוא גיל ההיתר לנסוע בקורקינט ואופניים (לא בואר מה שינה של רוכבת אפניים תלת גלגליים או מי שגילה תשע ומראה אינו מסגיר את גילה. נשאיר זאת למחברים שיבואו בהמשך הדרך).
 
גם לא ידעתי שנפוץ הדבר שגברים מלווים את נשותיהם לתוך חנויות בגדים , כדי לייעץ להן ולחוות דעתם ברגע היציאה מתא המדידה. בור ועמהארץ כבר אמרתי?
 
האיסור לדבר בקול רם, חדש הוא לי אבל ידועה לי שיטתו של פוסק-הדור אחד שסבר שקול באשה ערווה אינו בדווקא בקול שירה, אלא בכל עת שגבר שם לב לקולה של אשה (ולכן אין להסכים ולתמוך בממשלה שבראשה תעמוד אשה, משום שבעת שתמסור הודעה כלשהי יחשב הדבר כערווה. אני לא צוחק איתכם).
 
וכדי שלא יתחמק החרדי בעולמו בהסטת הדיון למקומות בהם הוא שוב יכול לטעון שהוא צודק, נסיים ונסכם שעלה ברור כאן שאי אפשר לסמוך על החרדי בעולמו והוא פתי מאמין ונפתה לכל דבר וכל מי ששכל לו בקודקודו ימצא דברים אחרים לקרוא ולא את הבליו.
 
ובזה, יבוא לציון גואל. אמן ואמן.
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.