רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 13 באוגוסט 2024

"היום בתניא" יום ג' ט' מנחם אב

 

"היום בתניא" יום ג' ט' מנחם אב
"אגרת הקדש" 
המשך פרק א' (עמוד ק"ג)
שנה מעוברת

תפילת הציבור בשחרית:
בקטע הקודם למדנו, שלקליטת גילוי הרצון העליון הנמשך בלימוד ההלכות בתורה שבעל פה, יש לראות שעבודת התפילה תהיה כראוי.
ונראה, שכהמשך לזה, מוסיף רבנו ומבהיר, שכהקדמה לקליטת האור הנמשך בלימוד הרבים (של המשתתפים בחלוקת הש"ס), יש להקפיד על התפילה בציבור שתהיה כראוי, כפרטים המסוכמים כאן -  ובפרט על האריכות בתפילה שתהיה בימי החול כשעה וחצי בערך (וכמובא בזהר, שבזמן זה של התפילה, ניתן לרשעים שבגיהנום מנוחה והרוחה).
...
היורדים לפני התיבה:
במשך השבוע, יהיו החזנים המרכזים את המנין, רק כאלה שיש להם פנאי להתפלל באריכות הנדרשת, כ"מלמדים" (הלומדים עם הילדים בשעה מאוחרת יותר) או אברכים כאלו הסמוכים על שלחן אביהם (או חותנם), אך לא בעלי עסקים הממהרים למלאכתם.
אולם בשבתות וימים טובים, הנה, גם על בעלי העסקים מוטלת החובה להתפלל באריכות. ובנוסף לכך, גם הם ראויים להיות שליחי הציבור היורדים לפני התיבה (שנבחרים באופן כללי "על פי הגורל או בריצוי הרוב").
...
"וכגון דא צריך לאודועי":
כדי לשמור על המסגרת של התפילה באריכות, מפרסם רבנו את אזהרתו, שבדעתו להעניש את אותם חסידים המתעצלים "להאריך ולעיין בתפילה" כבקשתו כאן. כך, שבבואם אליו, הם פשוט יהיו נידונים ב"ריחוק מקום להיות נידחים בשתי ידים", ולא יתאפשר להם לשמוע ממנו חסידות.
"ומכלל לאו אתה שומע הן" - שכל המאריכים בתפילה, יזכו לקירוב ולשמיעת דא"ח (= דברי אלקים חיים, חסידות).
ולסיום, מביע רבנו את ברכתו: "ולשומעים יונעם, ותבא עליהם ברכת טוב, ואין טוב אלא תורה וכו'".
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.