רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 24 ביוני 2024

"היום בתניא" יום ב' י"ח סיון


 "היום בתניא" יום ב' י"ח סיון
"שער היחוד והאמונה" 
המשך פרק ו'  (עמוד 160)
שנה מעוברת

"והשבות אל לבבך":
כהמשך להכרה, ששם אלקים מהוה בעצם נרתיק לשם הוי', ומידת הגבורה והצמצום למעשה, כלולה במידת החסד, וענינה הפנימי הוא להביא לידי גילוי האלוקות בעולם.
מוסיף רבנו ואומר, שזו בעצם הוראת התורה באומרה "והשבות את לבבך כי ה' הוא האלקים" - החדר להכרתך! ששני השמות ה' ואלקים אחד הם. שכן כאמור, "גם שם אלקים המעלים ומסיר על האור הוא בחינת חסד כמו שם הוי'" (ובהיות שתי מידות אלו מיוחדות עימו יתברך ביחוד גמור, לא יתכן, שהגבורה  תמנע למעשה  את פעולת החסד, אלא להיפך).
...
הסתר רק כלפי הנבראים:
על האדם איפוא לדעת, שצמצום החיות הנמשכת לעולם, לא נעשה על ידי גורם חיצוני שבא להעלים על אורו יתברך. אלא הוא נעשה על ידי הקב"ה עצמו, כ"כלי" להמשכת החיות משם הוי', ו"ה' הוא האלקים" - ושני השמות כאחד ממשיכים את החיות לעולם.
נכון שבהורדת החיות לנבראים והתאמתו לכושר הקליטה של  ה"מקבלים", צמצם הקב"ה את אורו והסתירו מעיני הנבראים. אבל יש להדגיש, שכל הצמצומים וההסתר שהיו משולבים בהתהוות העולמות, עשאם הקב"ה רק כלפי הנבראים, ולא חס ושלום כלפי עצמו. כך שמבחינת האמת הצרופה, אין לראות את העולם כמציאות בפני עצמו כלל.
 ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.