רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 22 בדצמבר 2023

שוב על שלוחי חב"ד הנערצים והקושי ללמד זכות

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
 
כתב לי קורא נכבד מענה והשגות על כתיבתי אודות אי אלו בתי חב"ד ואביא את הדברים במילותיו.
 
-          - -
 
אני קראתי את שני הכתבות שלך נגד בתי חבד מסוימים והתנהגותם.
יש לי כמה שאלות אליך:
1. למה אלו שאתה קורא להם חרדים צריכים להיות תלויים בבתי חבד? שיביאו סנדוויצ'ים ויאכלו את האוכל שלהם. אף אחד לא מחייב אותם להתארח בבית חבד.
2. האם יש לך מושג כמה עולה לפעמים לבית חבד לייבא מוצרים כשרים שאין בנמצא בעירם או במדינתם.
3. האם אתה יודע כמה אנשים דתיים וחרדים מנצלים את הבתי חבד? לוקחים בתוכנית נסיעות לחופשות שלהם, שיתארכו בבית חבד וזה יחסוך להם כסף לאוכל.
אני שליח של הרבי בעיר שלא מגיעים אליה הרבה חרדים ודתיים ותיירים, אבל מזמן לזמן אני מקבל טלפונים או אימיילים מאנשים כנל שמחפשים דברים ומצפים לקבל את הכל ויש להם טענות למה אין.
אני מתאר לעצמי שאתה לא תפרסם את זה כי זה לא מה שאתה רוצה לשמוע, אבל אם אתה מכבד גם דעות של אחרים ובפרט של שלוחי הרבי כמו שאתה כותב אז נא לפרסם. תודה.
 
-          - - -
 
ראשית אביע הערכתי על שזיהית עצמך כשלוח חב"ד. רוב הכותבים אלי כותבים 'אני לא מחב"ד ואין לי קשר לחב"ד, אבל....". שנית, לא כתבתי חלילה 'נגד' בתי חב"ד, אלא רק על הנהגה מסוימת שבעיני סותרת את יסוד השליחות.
 
עפר ואפר אני תחת רגלי מי שזכה להיות שלוח הרבי וממלא תפקידו כפי כוונת המשלח. בתי חב"ד עוסקים בטובתו של כל יהודי, ברוחניות ובגשמיות ויודעני שלפעמים אפילו יבוא של מוצרי מזון 'פשוטים' מהווה אתגר שרק בזכות מסירות הנפש והרבי מצליחים להתגבר עליו. כמה שלא אכתוב בזה, לא אגיע לקצה קצתם של פועלם המבורך.  ומי שזוכה להיות שותף בממונו במעשיהם הנפלאים והמופלאים של שליחי חב"ד, זכה לו ולמשפחתו זכויות עצומות.
 
מאכזב וכואב לשמוע שיש הבאים בטענות ונצטרך ללמד עליהם זכות, שמעולם לא היו בצד 'הנותן' ולכן אין להם מושג כמה טרחה ומסירות צריך בשביל להביא גם את מה שכן מצליחים להביא. ואולי באמת צריך לכתוב פעם ספר על בית חב"ד אחד כדוגמה, כדי שהמתארחים ידעו להעריך כמה טרחו בשבילם
 
לסיום  אעיר (ואני מודה שבשל כך התעורר בי לרגע חשש/חשד שלא באמת הינך שלוח הרבי) על שכתבת "למה אלו שאתה קורא להם חרדים צריכים להיות תלויים בבתי חבד? שיביאו סנדוויצ'ים ויאכלו את האוכל שלהם. אף אחד לא מחייב אותם להתארח בבית חבד". קצת קשה לי להאמין ששלוח הרבי יתבטא על אנשים טובים "אלו שאתה קורא להם חרדים" ועוד יותר שלא יבין למה הם צריכים את בית חב"ד ועוד עוד יותר איך אפשר לומר "שיביאו סנדביצ'ים ויאכלו את האוכל שלהם". זה לא נשמע רוח חב"ד. נכון שבתי חב"ד לא קמו בשביל אנשים כמותי ("אלו שאתה קורא להם חרדים") שיקפידו על שמירת שבת גם אם יהיו בקצווי ארץ. אבל, אחרי שיש כבר יהודי כשר בעיר, הייתכן שלא יתארחו אצלו? הייתכן שליבו יהיה גס באורחים? יש מקומות שכשאתה מגיע לבית כנסת בליל שבת ממש מתנפלים עליך המונים לחטוף לעצמם את האורח המזדמן.
 
האמת אומר לך שאני הולך לבתי חב"ד גם כשיש קהילות אחרות, משום ששם אני פוגש 'עמך ישראל' ומטבע הדברים מתפתחות שם שיחות שלא יתפתחו במקומות אחרים ואני את חלק הקירוב שלי לא יכול להפסיד.
 
פעמים שאני פונה לקהילה המקומית, כדי לשאול אם יש מי שישמח לארח יהודי מארץ הקודש. שוב, בשביל 'להתערבב' בעם ולראות מה בכוחי להועיל. משני טעמים אני אומר מראש שאני טבעוני ואוכל מעט מאוד, כך שהמארח יפגע שאני אוכל רק מעט חלה, ומעט ירקות (ב"ה אני מה שקרוי 'רבע עוף', כך שהדברים ניכרים כדברי אמת).
 
הנה. גם בזה התאכזבתי פעם באיזה מקום, ששם הקהילה סובבת סביב בית חב"ד המקומי והשליח לא הסכים לגלות אוזני אצל מי אפשר לאכול בכלל, ולא הסכים שאשאל בוואצ הקהילתי אם יש הרוצה לארח (אולי חשש להפסיד הרווח עלי?).
 
קודם צאתי אשא כפי בתחינה שתלמד עלי זכות שאין לי חלילה כל כוונה להקטין דמותם של שלוחי חב"ד ואדרבה, דווקא בשל הערכתי העצומה לשלוחים הרבים שהכרתי, חושבני שנכון להאיר על הנקודה וכל שליח חב"ד מן הסתם יעשה את חשבון נפשו, מה הנכון במקומו. אלו דברים שרק הלב יודע אם לעקל או לעקלקלות. (אף שקשה להעלות על הדעת צד זכות של עושק מחיר כפי שהודגם כאן). ומן הסתם אני מהאנשים שפחות ראויים להביע דעה על אחרים, ק"ו בן בנו של ק"ו, על קדושי ארץ שלוחי חב"ד די בכל אתר ואתר.
 
 
וגם מחילה שהארתי על הנקודה של הזלזול והדחיה של 'אותם שקרויים חרדים, שיאכלו סנדוויצ'ים' ושפקפקתי אם מילים כאלה יכולים לצאת מפיו של שלוח הרבי.
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.