רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 באוקטובר 2023

"היום בתניא" יום ג' ט"ז חשון


 "היום בתניא" יום ג' ט"ז חשון
תניא "אגרת הקדש"
המשך פרק כ"ז (עמ' קמ"ז) 
שנה פשוטה



השפעה נוספת לאחר ההסתלקות:
בסוף אגרת כז, נלמד על השפעה נוספת של הצדיק לאחר פטירתו, שהיא "יותר מבחיוהי" (= יותר מאשר בחייו) - השפעה שאינה נקלטת בתלמידים במוחם, בפנימיותם. אלא רק מאירה עליהם מלמעלה בבחינת מקיף בלבד, שכן, היא למעלה מהשגת שכלם.
...
בעקבות העליה לחקל תפוחין:
עם לימוד התורה וקיום המצוות, ממשיך היהודי אורות עליונים הנזרעים ב"חקל תפוחין קדישין" (שדה תפוחים קדושים, "מלכות דאצילות"), הנמצאים שם "בהעלם והסתר".
והנה, לאחר פטירתו, לאחר שרוחו ונשמתו של הצדיק עולות למקור חוצבם ב"מלכות שבאצילות". נעשה שם "העלאת מיין נוקבין", התעוררות גדולה, שבה בחינת ה"מלכות דאצילות" מתייחדת עם אורות נעלים יותר, ועקב כך נזרעים שם כעת אורות עליונים ביותר.
ולמעשה, מעתה "הארת אורות עליונים אלו, מאירה על כל תלמידיו שנעשו עובדי ה' על ידי תורתו ועבודתו" - וגם אם נעשו לתלמידיו רק אחר הסתלקותו, עם הלימוד בתורתו וההסתכלות באופן עבודתו.
...
נקראים גידולי גידולין:
הארה זו הנמשכת לתלמידים לאחר ההסתלקות, "מכנסת בלבם הרהורי תשובה ומעשים טובים" - שיש לראותם כ"גידולי גידולים" (שכן, האורות עצמם המתגלים ב"חקל תפוחין" הם הרי "גידולים" מזריעת הצדיק, ובהתאם, המעשים הטובים הבאים מהארת אורות אלו נחשבים ל"גידולי גידולים").
...
משה כדוגמת השמש:
הכוכבים מאירים בלילה, מאור השמש המגיע אליהם לאחר שקיעתה (ולא מאור שאגרו לתוכם במשך היום). וכדוגמתם, גם משה לאחר הסתלקותו ממשיך להאיר ל"ששים נשמות ישראל בכל דור ודור".
וכמסוכם ב"משכיל לאיתן", גילוי זה בנשמות ישראל, נעלה מגילוי אליהו ומגילוי שורש הנשמה של כל אחד - כך שגילויו צריך לפעול בכל אחד מישראל,  לא  רק שיהיו לו "הרהורי תשובה ומעשים טובים", אלא שיהפך לאדם אחר לגמרי.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.