רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 באוגוסט 2023

פוסק הדור במכתב מחאה על הכיבוד המפוקפק של 'גלילה' לאשה מנשות 'דגל התורה': חרד כל לב


 פוסק הדור במכתב מחאה על הכיבוד המפוקפק של 'גלילה' לאשה: חרד כל לב

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א נשא דברי מחאה חריפים במיוחד במהלך שיעורו לתלמידיו בני כולל 'תשובות והנהגות', ובנוסף קרא לציבור במכתב מחאה נדיר בעצם כתב ידו: אחינו בית ישראל נתנתק מהם ויהיה טוב לנו ולבנינו".

במהלך שיעורו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שהתקיים היום (ד') אחה"צ במעונו לאברכי כולל 'תשובות והנהגות', נשא דברי מחאה חריפים על הסיפור הלא ייאמן שהתרחש ברמת בית שמש ד', כאשר גבאי בית הכנסת כיבדו אשה ב'גלילת ספר תורה' בתוך היכל בית הכנסת, צעד תקדימי שלא היה כמותו בעולם החרדי

בנוסף אף כתב פוסק הדור מכתב מחאה נדיר בכתב ידו על השערוריה שמסעירה את הרחוב היהודי ועולם ההלכה בארץ ובגולה, בו קרא לציבור: אחינו בית ישראל נתנתק מהם ויהיה טוב לנו ולבנינו.

הסיפור הלא ייאמן התרחש השבוע בתוככי היכל בית כנסת ברמת בית שמש ד', שבו נערך מעמד 'שמחת הכנסת ספר תורה'.

ה'כיבוד' המפוקפק התפרסם במהירות הבזק ברחבי העולם כולו, כאשר בתיעוד שהגיע ממקום החילול בתוככי בית הכנסת, רואים בבירור איך גבאי בית כנסת מכבדים אשה בגלילת ספר תורה בתוך היכל בית הכנסת, בשעה שבית הכנסת היה מלא גברים מפה לפה, כך שהגברים עומדים מסביב לאשה העומדת במרכז בית הכנסת וגוללת את ספר התורה. דבר שאמור לעורר כאב בקרב כל מי שחרד לכבודה של תורה.

הצעד התמוה עורר גל של גינויים ותמיהות מאנשי ציבור שתמהו ושאלו איך בית כנסת שקורא לעצמו 'חרדי' מכניס רפורמות משונות שנראות כאילו נגזרו מהעולם הרפורמי בתפוצות.

בעקבות גל הגינויים והכאב שאחז בקרב תושבי העיר, פרסמו גבאי בית הכנסת הודעה כי קיבלו לכך היתר מאחד מרבני העיר שליט"א, אך מביתו של אותו רב הגיע הכחשה נמרצת כי הדברים שקריים לחלוטין ומחוסרי יסוד, ואדרבה הגאון שליט"א נזף בגבאים על הצעד התמוה.

בעקבות הסערה עלתה משלחת רבנים ומוצי"ם למעונו של מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, והביאו לפניו את המקרה המזעזע וביקשו לשמוע דעת תורה מה ניתן לעשות.

מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א השיב כי יש למחות במחאה גדולה, ומאמירה למעשה הוציא עט מכיסו וכתב מכתב מחאה תקדימי בכתב ידו.

אנקדוטה מעניינת ניתן לשים לב במכתבו של מרן פוסק הדור, בו הוא מכנה את הקהילה המודרנית בעיר בשם "קהילה בשורש חרדים", כשהמסר ברור שקהילה שנוקטת במעשה רפורמים ומכבדת אשה בגלילת ספר תורה אינה יכולה להיקרא בשם 'קהילה חרדית' אלא קהילה ששורשיה היו חרדים.

במכתבו כותב פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בעצם כתב ידו: חרד כל לב כאן כששמענו על קהילה בשורש חרדים ירדו מטה מטה, וכיבדו אשה לגלילה, ופירסמו שבזה הרימו כבוד התורה וכבוד האשה החרדית".

פוסק הדור ממשיך במחאה מתומצתת וקצרה שמקפלת בתוכה משמעות מרובה: "אחינו בית ישראל נתנתק מהם ויהיה טוב לנו ולבנינו. משה שטרנבוך".

בנוסף, בשיעורו של פוסק הדור לתלמידיו אברכי כולל תשובות והנהגות, הוסיף דברי מחאה חריפים ואמר "נבלה שנעשתה בישראל. ורואים אנו בזה קיום דברי חז"ל "כשהם יורדים יורדים עד למטה", והירידה הוא לאט לאט עד שהגענו למצב כזה. ולצערנו לא יצא עדיין קול מחאה, אף שעד היום לא היה כזאת בישראל אצל יהודים חרדים, וחייבים להרים קול מחאה על הפגיעה בכבוד התורה ובקדושת התורה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.