הם נזכרו לקראת הסוף לאחר שכל כך הרבה סבלו וכאשר היה ברור כי יסבלו. כאשר החליטו על ההדלקה וצורתה, וכאשר בויאן תבעה כי ירשו לאנשיה להיות בהדלקה ברור היה כי זה יהיה על חשבון אלפים שימתינו להיכנס ולא ירשו להם עד שהם ייצאו. מדובר באלפים ולא בודדים, וזה בדיוק מה שקרה, המשטרה עצרה את הנהירה למירון והודיעה כי עד אשר בויאן תסיים את ההדלקה אין כניסה, וכל כך הרבה המתינו כאשר הם בחניונים שאין שם שירותים ולא מים, כל כך הרבה סבלו סבל בל יתואר, ובויאן המשיכה לחגוג על חשבון דמם של יהודים מסכנים
מי התיר לעשות מעשה שכזה. האדמו"ר כאשר נודע לו שממתינים ולא מכניסים אף אחד עד שהוא יסיים הודיע כי הוא עוצר אינו רוצה להיות חב לאחרינא, הוא נזכר כל כך מאוחר לאחר שכל כך הרבה סבלו, נוצר מצב שאי אפשר לבקש מחילה מכל כך הרבה אנשים לא יודעים מי הם, והוכח שוב כי אין סייעתא דשמיא בהדלקות מן הסוג הזה
אסור היה לאפשר מצב כזה שבויאן סוגרת את ההר עד שהיא מסיימת את ההדלקה, במצב כזה כל קהילה תבקש שעות לקהילתה, ויש קהילות שלהם אלפים, האם נסכים לדבר כזה? האם זה מירון? בכל השנים והדורות ההר היה פתוח לכלל ישראל ללא הבדל עדה חוג וצבע, כולם יחד הגיעו וחגגו זו הייתה השמחה היהודית הכי קרובה והכי חמה מפני ששם ראו את כולם ושמחו יחד, והנה מגיעה קהילה וגוזלת את המקום מכלל ישראל כאילו שמירון שייך להם
מדובר בפשע שאסור שיקרה עוד פעם. במצב שכולם נכנסים לפחות לא מזיקים לאחרים. אבל במצב כפי שקרה וככל הנראה יקרה גם בעתיד אם לא יעשו שינוי דרסטי בסדר הדברים, הדלקות קהילתיות אסורות בתכלית, אין דבר כזה שאם אתה בויאנער תכנס למירון ואם אינך בויאנער תיאנק שעות בחניונים עד שהבויאנער יפנה את המקום
הזעם של הציבור במיוחד של אלו שסבלו אי אפשר לתאר, וכל מי שידעו שזה מה שעושים ומתכננים, לסגור את המקום עד שהם מסיימים ישלמו את המחיר על כך, הם היו שותפים לפשע נורא שאין עליה מחילה
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.