רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 13 במאי 2022

רגעים של השבוע - פרשת אמור

 

רגעים של השבוע - פרשת אמור

החיוך של וועלוול בן ה-97 / תודה למנצחים / מסע של 40 שעות בחזרה הביתה וגילוי ערבות מרגשת / סוכנות חדשות המציינת כברת דרך / יום הולדת חסידי

 

א. מזמור לתודה

וועלוול לא יכול היה לשבת על מקומו ברוגע, ומדי פעם שאל אותי: "אתה בטוח שהרב יגיע אליי היום?". בזמן שהמתנו יחד, הוא הוציא מהארון מכתבים שונים ומכתבי ברכה מגוונים שקיבל במשך השנים, הסביר לי על התמונות התלויות מסביבו ואני גם התבוננתי עליו, כיצד ממרומי 97 שנותיו, החיוך לא מש מפיו, והוא אופטימי יותר מכל צעיר שאני מכיר, ואפילו מילה אחת על קושי לא נשמע מפיו, למרות היותו אלמן וללא ילדים. 

הוא מציג את עצמו בפניי, כיצד התכונן מראש לכבוד האורח הדגול: חבוש בקסקט על ראשו, לבוש בחליפה הכי יפה שיש לו, עליה מספר מהמדליות שזכה, ולוחש לי בחיוך: 'בחדר הסמוך הכנתי את שאר המדליות בכדי להראות לרב'. כ-30 כאלו יש לו!

כשהצלצול בדמפון בישר על הגעת האורח, הוא קם בזריזות וניגש עד המעלית כדי לקבל את הרב הראשי הרב לאזאר שליט"א, שהגיע לבקר את מר וועלוול מולביץ, אחד מתוך עשרות ה'וֶטֶרָנִים' הרשומים במרכז החסד היהודי, ומקבלים מדי יום עזרה במזון, ניקיון הדירה, תרופות וכל עזרה הדרושה - כל אחד לפי מצבו הפיזי והנפשי. 

לאחר שיחה נעימה ומרתקת, על עצמו, על הקרבות הקשים בחזית בלנינגרד, והודה שוב ושוב על העזרה שהוא מקבל, בליווי הסברים על המדליות שהוענקו לו, קבע הרב שליט"א מזוזה בפתח הבית, מזג 'לחיים' ואיחל לוועלוול עוד שנים רבות ובריאות.

ביקור זה פתח את פרויקט 'אומרים תודה', בה שלחנו מתנדבים לכל ה'וטרנים', עם סל מזון חגיגי והנחת תפילין, לכבוד 'חג הניצחון ה-9 במאי', בציון 77 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה הנוראה.  

 

ב. ערבים זה לזה

מזמן לא חשתי 'ערבות קהילתית' כמו הפעם, כמו באותן שעתיים בבוקר יום שלישי, ונמשך בעוד לפחות שעתיים בערבו של אותו יום.

משפחה יקרה מהקהילה, שבנם הבכור הגיע לגיל בר-מצווה, החליטה לאחר התלבטויות והכנות רבות 'לטוס לרבי'. וכמו הרבה דברים שהשתנו בשנתיים שחלפו, מהלך כזה לא כל-כך קל ופשוט ומצריך התארגנות מיוחדת והרבה מחשבה והשקעה.

נסיעה ממוסקבה לפטרבורג, משם מעבר לפינלנד השכנה, והמשכו בטיסה לארה"ב. אך בעומדם בשדה התעופה התברר, כי החיסון נגד קורונה שעשו כאן מראש בקליניקה שהבטיחו להם שהכל בסדר, לא מתאים לארה"ב והם לא יכולים לטוס...

כ- 40 שעות לאחר שיצאו מהדירה במוסקבה, הם חזרו אליה עם כל המזוודות ועם כל השאיפות. 

וכאן התגלתה במלוא יופיה הערבות ההדדית שבורכה בה ב"ה קהילתנו: לאחר תפילת שחרית נערך 'לחיים', כשהרב שליט"א יושב ליד חתן בר-המצווה ומרעיף עליו ועל המשפחה הנפלאה שפע של ברכות ועידוד. מסביב יושבים רבים מבני הקהילה.

המשכו בחגיגה יפה שהתארגנה במהירות בשעות הערב, אירוע מאורגן כאילו נערכו אליו שבועות ארוכים, כשהציבור הגדול יושב מסביב, רוקד ומשמח את החתן ובני המשפחה, שעיניהם נצצו משמחה מלאה שהשכיחה כל עגמת נפש. 

 

ג. בשורות טובות

זה התחיל במסרונים באנגלית, כי רוב הטלפונים בשעתו עוד לא תמכו בשפה אחרת מלבד רוסית ואנגלית, המשיך בווריאציות שונות, ובעקביות מזה קרוב לשני עשורים אני זוכה ב"ה באמצעות פלטפורמה זו לבשר בשורות טובות. 

שמה 'מבשר טוב מוסקבה', ובהרחבה: 'סוכנות חדשות יהודיות במוסקבה', המציג לעולם את מה שקורה כאן בעיר בכלל ובקהילה בפרט. יש התעניינות הולכת וגוברת, במיוחד בתקופות מאתגרות, לדעת מה חדש בבירת רוסיה ואיך המוסדות מתפתחים וגדלים. 

אחד המיזמים במסגרת סוכנות זו, היא שליחה קבועה של 'ניוזלטר', שהחל עם כמה עשרות מנויים וכיום חצה את החמישים אלף, המקבלים פעמיים בשבוע במייל בלשה"ק וברוסית, גליון וירטואלי הכולל: קליפים, שיעורים, גלריות תמונות, מודעות והודעות שונות. 

אתמול נשלח המייל ה-3,000! וזה הזמן להודות לקב"ה, ולבקש שנזכה תמיד לבשר רק בשורות טובות ומשמחות ובקרוב ממש לבשר על הגאולה האמיתית והשלמה. וגם תודה לכל העוזרים היקרים והמסורים שבזכותם הגענו עד הלום. 

 

ולתמונת השבוע שלי: שחרית על אם הדרך

הרעיונות והביצועים המרשימים שלו לעולם לא נגמרים, ובכל זאת הוא הצליח הפעם להפתיע רבים: 'חגיגת יום ההולדת ה-60 של ברוך-בן-ציון גורביץ, תיערך ביום רביעי בעיירת ליובאוויטש'. 

וכשהוא מזמין - מתייצבים. מתוך הערכה כנה ואהבה רבה, לאיש שעשוי מחומר מיוחד של עשייה בלתי נדלית, גדוש ברעיונות בשילוב טוב-לב נדיר ומיוחד. 

רק להתבונן מסביב למגוון המרתק של המשתתפים, אפשר להבין עד כמה האיש האהוב על ידידיו ומכריו הרבים.

יצאתי ממוסקבה עם עמיתי, מנהל הקהילה היהודית מוסקבה הרב מרדכי ויסברג, ונסענו ברכבת אל העיר סמולנסק, בה התקבלנו בחמימות בידי רב העיר השליח המסור הרב לוי יצחק מונדשיין, שאירח אותנו לשהות של כמה שעות למנוחה, מקווה נקי, קפה מרענן, לימוד משותף ותפילת שחרית בבית הכנסת המפואר והמטופח.

המשכנו כולנו יחד בנסיעה של כשעה ורבע לעיירת ליובאוויטש המפורסמת במחוז סמלונסק.

לאחר תפילה ארוכה באוהל הקדוש, הגענו אל חצר הישיבה, ובמבנה ההולך ונשלם של שיחזור בניין הישיבה, נפרסו שטיחים והוצבו שולחנות, ובאווירה אותנטית ומיוחדת, ישבנו למסיבת יום הולדת שנהפכה חיש מהר להתוועדות חסידית ונמשכה מעל 7 שעות! ולפי האנרגיות היה נראה שמר גורביץ מציין אולי ארבעה עשורים. 

בשם ארגון "גמ"ח קרן חיה מושקא", שהוא מהתומכים הגדולים שלו, איחלתי לו שנים רבות ובריאות של עשייה והצלחה עד בלי די!

 

גוט שבת!

שייע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.