רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 במרץ 2022

המפגש של ניר ברקת עם הקונסרבטיבים והחורבן שהוא מביא על הליכוד


 פגישת ברקת והקונסרבטיבים: "אל תגיד דת ומדינה, נשמע לא טוב"


אתמול (ד') נפגש ח"כ ניר ברקת (ליכוד) עם נציגי התנועה הקונסרבטיבית בישראל ובארה"ב בסיומה הגדירו נציגי התנועה את הפגישה − "חמה, ידידותית וכנה"

מוטי קסטל, ערוץ 14

אתמול (ד') נפגש ח"כ ניר ברקת (ליכוד) עם נציגי התנועה הקונסרבטיבית בישראל ובארה"ב. לאחר הפגישה עם ברקת דנו נציגי התנועה הקונסרבטיבית שהשתתפו בה, בנוסח ההודעה שתצא על הפגישה, זאת ככל הנראה ע"מ שלא להרגיז את החרדים ובכך לפגוע בברקת. 

בשיחה שתוכנה הגיע לידי חדשות 14, נשמעים נציגי הקונסרבטיבים מתייעצים אודות נוסח ההודעה: 

דובר: "הפגישה עם חבר הכנסת ניר ברקת הייתה חמה וידידותית. שוחחנו על נושאי דת ומדינה בישראל… 

אחד הנוכחים קוטע את בן שיחו: "לא, זה לא טוב. נשמע לא טוב. עדיף פלורליזם. גיא יאשר את זה. שוחחנו על פלורליזם בישראל". 

הדובר ממשיך: "הסכמנו שחובה על כולם לפתור את המשבר הן בעניין הכותל והן בעניינים נוספים. 

דובר: ניר שואל אם זה ייצא באזורים חרדיים? נגיד שלא?  "מצד שני" תוהה דובר נוסף: "אבל אז אולי זה יעשה יותר רעש?" 

בסופו של דבר ולאחר התייעצויות יצאה ההודעה הלקונית: "הפגישה הייתה חמה, ידידותית וכנה". 

נזכיר, כי מוקדם יותר השבוע נפגש רה"מ נפתלי בנט עם נציגי הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים לפגישה של שעה וחצי לאחר נתק ממושך בן 6 שנים בינם לבין הממשלה. 

נראה כי הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות מנסות לעשות חריש עמוק בשטח כדי להספיק לשנות כמה שיותר בתקופת הממשלה הנוכחית והמאמץ מכיוונן כרגע הגיע גם לשורות האופוזיציה. 

גורמים בכירים בליכוד הגיבו לידיעה ולפגישתו של ברקת עם הקונסרבטיבים ותקפו בחריפות: "ניר ברקת ממשיך לעשות נזקים הן לליכוד, הן למחנה הלאומי והן לאופוזיציה הלוחמת והמלוכדת. הליכוד היא תנועה עממית ומסורתית, שהמרחק בינה לבין הקונסרבטיבים כמרחק מזרח ממערב. הליכוד כרגע עסוק, יחד עם שותפיו לבלוק המחנה הלאומי, במאבק להפלת הממשלה הגרועה והמסוכנת, וחבל שברקת מחבל במאמצים הללו ותוקע טריז בין הליכוד לבין המפלגות הדתיות והחרדיות, במפגשים מיותרים ופשוט בחוסר אחריות משווע". 

בלשכת ברקת סירבו בתחילה להגיב לדברים ולאחר מכן הגיבו ואמרו: "מדובר בשקרים גסים ופייק ניוז מוחלט. ניר ברקת מחוייב לסטטוס קוו, כפי שנהג כשהוביל את ירושלים בירת ישראל הנצחית כראש העיר במשך עשור בשנים. זו תפיסת עולמו וכך נאמר במפורש גם בפגישה. כל יתר הדיווחים בנושא לא היו ולא נבראו – והם פייק מוחלט".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.