רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 בינואר 2022

מדוע הסוטים אשכנזים חרדים ולא מזרחיים ולאומיים דתיים?


ר' חיים רציתי לשאול אותך שאילה, יש כל מיני מזרחים שאחרי החשיפות על הסוטים האחרונים,
הם טוענים שזה קורה בעיקר אצל החרדים האשכנזים, ולדר, משי זהב, אדמור מחוסט, גבאי של אדמור ידוע בבני ברק, שוומנפלד מהרדיו, ובאמריקה החסיד בעלזא בבורו פארק, וכו' וכו', תמשיך לבד את הרשימה, כך שאנו רואים שכל הסוטים האלו הם חרדים אשכנזים, והרבה מהם היו ראשי ציבור, ואנשים מפורסמים אצל האשכנזים החרדים, ואילו אצלם - כך טוענים המזרחים - אפילו אם פעם ביובל יש איזה סוטה, אבל הוא לעולם לא היה ראש מפתח בצבור שלהם, דהיינו לא ברדיו, לא איש חינוך, לא ראש זקא, לא מלמד, ולא ראש ישיבה, ולא מגיד שיעור, ולא איזה דמות שיש לו איזה שהיא כח.

אז רציתי לשאול אותך, מה אתה אומר על זה?  האם המזרחים צודקים בזה, שיש משהו חולה אצל החרדים האשכנזים?
בחו"ל אין כמעט מזרחים חרדים, כך שהציבור החרדי אשכנזי מונה הרבה יותר מהמזרחים, כך שיוצא שאנו גדולים מהם באחוזים בחו"ל, פי כמה וכמה. אבל בארץ, קח את הציבור החרדי אשכנזי מול הצבור המזרחי חרדי, אצלם כמעט ואין מקרים של אנשים שעומדים בראש איזה ארגון או ישיבה או חיידר, שנתפסו סוטים, וזה קורה בעיקר אצל החרדים אשכנזים,  מה אתה אומר על זה?

המזרחים גם טוענים שהחינוך שלהם יותר בריא,  

חיים שאולזון משיב:

לתרבות וסגנון החיים יש הרבה מה לומר בתחום הזה, זה נושא לעיון, צריכים לשבת אנשי חינוך ובעיקר פסיכולוגים חרדים לדון היכן אנו החרדים האשכנזים טועים וצריך לשנות קצת על מנת להקטין ולצמצם את הבעיה
זה לא נושא לפוסט אלא לדיון ארוך. אני מסכים עם הטענה שסגנון החיים שונה בין אשכנזי לספרדי ובעיקר התרבות ויש לזה הרבה משקל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.