קורה משהו שצריך היה לכאורה לזעזע, מפני שזה מוכיח כי יש לנו עסק עם תמימים במצב הטוב ונוכלים במצב אחר, אדם שנותן הכשר על מה שהוא מודה כי אין לו כל הבנה בעניין, מראה כי האדם לא ישר וכי אי אפשר לסמוך עליו. אדם ישר לא מכשיר דבר שאין לו בו כל מושג. מה שהוא יכול לעשות, להזמין מומחים מבחוץ מי שאין להם עם אותה חברה כלום שיבדקו כל פרט ולאחר שישמע אותם יכתוב כי מינה מומחים חיצוניים וכפי שהבין מהם על סמך כך הוא מאשר דברים
לא ראינו מעולם שרב בעל מכשיר לבשר שייתן הכשר מבלי שהוא בעצמו בקי בהלכות שחיטה בסכינים בבדיקות בניקור ובכל כך הרבה דינים הכרוכים בענייני שחיטה. הסדר הוא, שהרב מגיע למקום השחיטה בודק את סדר השחיטה מבדיקת הסכינים דרך השחיטה הבדיקות וכל התהליך עד הסוף, ולאחר שמצא כי הכול בסדר אז הוא כותב כי בדקתי ומצאתי את המקום מתנהל על פי הלכה ואפשר לאכול מן הבשר הזה
אבל שימו לב מה קורה באלקטרוניקה, האם גם כאן הרב מבין באלקטרוניקה או שהוא סומך על קבוצת נוכלים שעובדים עליו והוא כותב מכתב על סמך מה שאין לו בזה כל מושג
צריך לדעת, כי באלקטרוניקה יש המון דברים שיכולים להיעשות שיש בהם מעשי שחיתות. החל מן המכשיר עצמו, אפשר להחדיר בו משהו קטן מאוד בשביל להקליט ולהאזין לשיחות. ואפשר דרכו לעקוב אחריך היכן היית כשאתה כלל לא יודע שיש מי שעוקב אחריך, ויחד עם זאת שחיתות פיננסית כמו שקורה בפועל. אותו מכשיר שקונים לא דרך הועדה עולה 150 שקל זול יותר, וכאשר מכריחים לקנות רק אצלם פירושו שכל יהודי חרדי משלם לועדה מס עקיף של 150 שקל והופך אותם לעשירים על ידי אותו בעל מכשיר שכלל לא קולט איך זה עובד
מי שילמד את התהליך מתחילתו ועד שזה מגיע לידי הקונה, מה תובעים מבעלי החנויות, ולשם מה הם צריכים להפקיד בידי הועדה עשרת אלפים שקל, מדובר במעשים שהם חמורים ויתכן כי אף אסורים, ורבנים שאניח כי הם תמימים ולא מושחתים הם אלו שמסייעים לדבר עבירה
האבסורד מרחיק, מצד אחד עושים הכול להקל על האברכים שיעלה להם זול יותר, וכאשר זה מגיע לטלפונים מוציאים מכיסם עוד 150 שקל בשביל להעשיר את מי שעומדים בראש הועד שעושים מן העניין עסק ענק על חשבון דם עניים ומי שבקושי מסיימים את החודש
חייבים לעשות לעניין הזה סוף. חייבים להבטיח כי הסינון יהיה טוב, אבל יחד עם זאת למנוע גזילה והונאה שהיא לא פחות חמורה
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.