רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 באוקטובר 2021

ידיחו את רב הכותל - מי יבא במקומו חזון איש'ניק?


אין כמעט מי בימינו ברחוב החרדי שאין לו אוייבים או בלשון עדינה יותר שאינם אוהבים אותו, אני מחפש את אותו אחד בדורנו זה שלא נמצא מי שיאמרו עליו דברים כאלו או אחרים, זה הטבע החרדי, חונכנו לדרך אחת וכל האחרים פסולים וגם אם לא פסולים אבל זה לא דרכם. הנושא הזה הוא קשה מאוד כתבתי ספר שמוכן וייצא אי"ה בקרוב שבה אני פורש את המצב החרדי בתחום הזה, על מה לא אוהבים את האחר, נמצא שם דברים מדהימים. גם רבה של הכותל הרב שמואל רבינוביץ יש לו רשימה של 'ידידים' כאלו, ואיני בא כאן להגן עליו. יש לו בוודאי יחצני"ם שיעשו לו את העבודה. בשורות אלו אני עוסק בעניין אחד ויחיד, בואו נחשוב לרגע שמעיפים אותו בקרוב הוא לא עוד רבה של הכותל, האם השגנו בכך הישג האם אנו החרדים נגיל ונשמח במי שיחליף אותו?

כל מה שעושים לו לאחרונה מטרתה אחת, להשחירו ולהביא למצב שיילך או שיחליפו אותו בטריק זה או אחר, ואז האם ימנו את הגר"ח קנייבסקי לרבה של הכותל? או כל חזון איש'ניק אחר? או הרב שימלא את מקומו יהיה מזרחניק מודרני כזה שיישב עם הרפורמים ויעשה עימם פשרות

עשרות שנים אני חי עם הכלל - ולדעתי ככה צריך לנהל חיים - אל תהיה צודק תהיה חכם. נכון, ישנם מי שממתינים לרגע לראות את הרב רבינוביץ עף מתפקידו, אלו ישמינו מנחת וייהנו כמה דקות. אבל מה הם ירוויחו? האם הם רוצים לראות את נשות הכותל חוגגות את נצחונם בכותל?

בכל נושא ועניין חייבים לקחת בחשבון את התוצאה האם זו טובה או חלילה להיפך. את השנאות הקטנות שלנו עלינו להזיז הצידה. 'מח שליט על הלב' הוא יסוד היסודות בחיים. במצב שנוצר בכותל עלינו לעשות הכול שהוא ימשיך בתפקידו חזק יותר, ולא בגלל שאוהבים אותו, אלא מפני שבמצב הקיים ישיבתו בתפקיד תמנע התדרדרות בנעשה בכותל

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.