אין ברירה אלא להפשיל שרוולים ולפקוח עיני עוורים, אני בטוח שהרבנים בבני ברק נפלו בפח מבלי שהם נכנסו לעומק הדברים, עצם העובדה שאינם מסבירים מדוע בכשרות הטלפונים מותר שיהיה מונופול של יחידים ובכל כשרות אחרת לא, מוכיח כי משהו חולה מאוד בכל מה שקורה כאן, ואשתדל להעמיד את הדברים כמות שהן, והיכן המעשה האסור, ומדוע לא תהיה ברירה אלא להילחם בעניין כי אחרת יוצרים שחיתות נוראה ברחוב החרדי
אין וויכוח כי טלפונים כשרים צריכים להיות מסוננים היטב, ואם המאבק נגד אותו חנות בבני ברק היה שלא ימכור מכשירים לא כשרים לא הייתי מתערב כלל. למרות שבני ברק מופצת באלפי טלפונים לא כשרים, מי שרוצה טלפון לא כשר במרחק של פסיעה מבני ברק הוא יכול להשיג זאת. השאלה כאן היא אחת וקשה האם מותר לאפשר 'מונופול' של כשרות על הטלפונים, או שמא זה דבר חמור ואסור, וכי חייבים להיות כמה ועדות כשרות כמו בכל ענין אחר, וככה למנוע שחיתות ויכולת שליטה על הציבור בדרכים פסולות ואסורות
כותב שורות אלו יצא לדרך לפני 43 שנים ויותר ונלחם במונופול של יחידים שהשתלטו על הציבור, לא תאמינו, חומרים הכי טהורים לא הדפיסו ב'המודיע' רק בשל זכויות וטו שהיו ליחידים. לא דיווחו על אירועי קהילות קדושות רק בשל וטו של אחד משלשת העורכים, השמיטו שמות של רבנים גדולים וחשובים רק מפני שראשי המפלגה ביקשו שיידעו מהם מה שפחות, עשיתי לזה סוף, הקמתי את 'צופר' ויצאתי לדרך והדברים השתנו, מה שהם לא פרסמו ראו אצלי, אותם משתלטים עשו הכול לחסל אותי לחמו בי בכל הצורות, אבל הקב"ה נתן לי כוח להתמודד עימם ולהילחם ונלחמתי בהם וניצחתי. מציאות היא ששנתיים אחרי, כבר יכלו חב"ד ובעלזא לפתוח עיתונים משלהם, וכמה שנים אחרי זה נפתחו העיתונים החרדים הפרטיים ועשו סוף למונופול וההשתלטות של אותם יחידים
המאבק הזה התחולל הרבה שנים לפני בתחום הכשרות על האוכל, לא איפשרו בשום אופן מונופול של יחידים או קהילה אחת. נפתחו הרבה כשרויות וככה מנעו את היכולת של יחידים להשתלט על הציבור ולקבוע מי ישחטו ומה יאכלו ולמי יהיו זכויות המכירה, ככה עשו אז הרבה כסף, המצב הזה של הקמת הרבה מערכות כאלו היו גם בבני ברק, כאשר הרב שך קרה למלחמה על חבד הוא יצא למלחמה בהכשר של הרב לנדא והקים הכשר חדש 'שארית ישראל' ולא ראינו שמי יפגין נגד, כל הקהילות כמעט יש להם מערכות כשרות משלהם וזה התקבל וטוב שכך, מפני שזה מונע את היכולת של השתלטות על הכלל כולו
אותו דבר חייב להיות גם בטלפונים, כל קהילה או כמה קהילות יחד שתהיה להם מערכת רבנית משלהם עם סינון משלהם, ואז זה יתקבל בכל הציבור. במצב הזה שיחידים מבקשים להשתלט על התחום הזה בשום אופן אסור לאפשר זאת וחייבים להילחם בהם עד הסוף
וכאן אני מבקש להסביר משהו לרבנים המעורבים בעניין. ברגע שיש מונופול של יחידים אלו מצידם או אפילו לא מצידם לא יוכלו לעמוד בלחצים של מלחמות פנימיות בין קהילות יחסמו את מי שהם רוצים ולא יוכלו לעשות דבר. תארו לעצמכם שמתנגדים שונאי חסידים ישלטו בתחום הזה, קהילות קדושות חסידיות ימחקו מן המפה שלהם, וכבר היה לעולמים. מערכת הסינון והכשרות הזו חייבת להיות כזו שכל הציבור החרדי מקצה לקצה יכול לחיות עם טלפון שטוב לו על פי דעת ראשי קהילתו ולא של קהילות אחרות. אין היום אימון באחרים, בכל מחלוקת פנימית שפורצת הראשונים שיסבלו יהיו מי שאין להם קשרים עם בעלי המונופול על התחום הזה
עם כל הכבוד לאדמו"ר מסטריקוב ולרבנית קולדצקי, סמכותם בקהילותיהם בלבד ולא בקהילות אחרות. לכל קהילה יש את הסמכות הרוחנית שלה והם יקבעו מה טוב להם ומה לא. הם לא יכתיבו לא לחב"ד לא לקרלין, לא לברסלב ואף לא לויזניץ ובעלזא ואחרים. אם אכן האדמו"ר מסטריקוב והרבנית קולדצקי מבקשים רק להבטיח שיקנו מכשירים כשרים אז שיפנו לקהילות האחרות שאף הם יקימו מערכות כאלו וכל עוד זה לא קיים הם יכשלו במאבקם
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.