"היום בתניא" יום ו' טז חשון
תניא אגרת הקדש
סיום באור אדמו"ר הזקן לאגרת התנחומים שכתב
(אגרת כז) עמ' קמז
שנה פשוטה
⛳
השפעה נוספת לאחר ההסתלקות:
בסוף אגרת כז, נלמד על השפעה נוספת של הצדיק לאחר פטירתו, שהיא "יותר מבחיוהי" (= יותר מאשר בחייו) - השפעה שאינה נקלטת בתלמידים במוחם, בפנימיותם. אלא רק מאירה עליהם מלמעלה בבחינת מקיף בלבד, שכן, היא למעלה מהשגת שכלם.
...
בעקבות העליה לחקל תפוחין:
עם לימוד התורה וקיום המצוות, ממשיך היהודי אורות עליונים הנזרעים ב"חקל תפוחין קדישין" (שדה תפוחים קדושים, "מלכות דאצילות"), הנמצאים שם "בהעלם והסתר".
והנה, לאחר פטירתו, לאחר שרוחו ונשמתו של הצדיק עולות למקור חוצבם ב"מלכות שבאצילות". נעשה שם "העלאת מיין נוקבין", התעוררות גדולה, שבה בחינת ה"מלכות דאצילות" מתיחדת עם אורות נעלים יותר, ועקב כך נזרעים שם כעת אורות עליונים ביותר.
ולמעשה, מעתה "הארת אורות עליונים אלו, מאירה על כל תלמידיו שנעשו עובדי ה' על ידי תורתו ועבודתו" - וגם אם נעשו לתלמידיו רק אחר הסתלקותו, עם הלימוד בתורתו וההסתכלות באופן עבודתו.
...
נקראים גידולי גידולין:
הארה זו הנמשכת לתלמידים לאחר ההסתלקות, "מכנסת בלבם הרהורי תשובה ומעשים טובים" - שיש לראותם כ"גידולי גידולים" (שכן, האורות עצמם המתגלים ב"חקל תפוחין" הם הרי "גידולים" מזריעת הצדיק, ובהתאם, המעשים הטובים הבאים מהארת אורות אלו נחשבים ל"גידולי גידולים").
...
משה כדוגמת השמש:
הכוכבים מאירים בלילה, מאור השמש המגיע אליהם לאחר שקיעתה (ולא מאור שאגרו לתוכם במשך היום). וכדוגמתם, גם משה לאחר הסתלקותו ממשיך להאיר ל"ששים נשמות ישראל בכל דור ודור".
וכמסוכם ב"משכיל לאיתן", גילוי זה בנשמות ישראל, נעלה מגילוי אליהו ומגילוי שרש הנשמה של כל אחד - כך שגילויו צריך לפעול בכל אחד מישראל, לא רק שיהיו לו "הרהורי תשובה ומעשים טובים", אלא שיהפך לאדם אחר לגמרי.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
*השתדל, שבבית הכנסת שבו אתה מתפלל, ימצאו כל הספרים שחיברתי. "באור התניא משכיל לאיתן" וכל ספרי "חסידות לעם" - המביאים את תורת חב"ד גם לציבור הרחב.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" יתקשרו אלי בווטסאפ 0544960839
בברכה
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.