רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 באוקטובר 2021

נוכלים חלמאים

 

מאת יהודי פשוט

פעם אמר לי יהודי חכם: חלילה שתזלזל בדבריו של אדם המריח לך כנוכל, רק הקשב בארך רוח לסיפוריו  כולם, כי מכללותם תוכל להסיק את אשר הוא מנסה לטשטש ולאן שהוא מבקש להוליכך שולל ברב דבריו. והנה מאז הממשלה החדשה הייתי מקשיב ומקשיב לנציגים האגודאים שליחי מרנן ורבנן בכנסת ובכל זאת עוד לא היה לי מושג מה עובר עליהם ומה הם בעצם רוצים.


ממשלות קמות ונופלות זו היא עובדת חיים, אמנם נתניהו הליכוד ו״שותפיו המלאים״ מהחרדים שלטו וחגגו לאורך זמן רב אך גם גסיסת שילטון נתניהו הייתה ארוכה ומיוסרת. ארבעה בחירות רצופות והוא לא מצליח להקים ממשלה לאו מילתא זוטרתא היא, ומטבע הדברים שהשותפים היו חייבים להיות בשלים לפחות נפשית ליום שלאחרי. אבל כל הסימנים לאחרי השינוי היו שהאגודה חייתה בקונספציה שגויה או בהכחשה והשווינדלערים הכושלים ובעיקר נציגי הליטאים שואגים היום ממשלת שמד ומסתובבים בכנסת ומיבבים כחתולים קצוצי זנב ולא בכדי.


והנה רק אתמול נפל לי האסימון להבין מה הם סוגי הדברים שעשו את יהדות התורה לשותפים ״המלאים״ והבטוחים של נתניהו ולמאויימים באימת מות מהממשלה החדשה, והדבר היה כאשר ח״כ אשר התפרץ נגד ראש הממשלה המכהן עד שכינה לבנט חצוף אך בדבריו חשתי כאב ותסכול של אמת. 


על מה חרי האף הגדול הזה? הפעם זה לא מעונות יום או תקציבי הישיבות והחדרים, הפעם זה על משהו כואב בהרבה יותר והוא הורדת גיל הפטור לתלמידי הישיבות ל21, צעד שידוע מכבר שהוא באינטרס הכלכלי של המדינה מבלי שיהיה בו שום נזק ממשי או מדומה למצבת כח האדם של צה״ל. 


ואפילו אם יאנקי קנייבסקי יביא פתק חתום מהסבא או גאדל עם כיפת ענק כרבי ברוך מרדכי אזרחי יגיד זאת בקול גדול עם דפיקה על השולחן לא אקבל שיש איזה ערך רוחני חינוכי או מוסרי בהחזקתם בכח החוק של עשרות אלפי צעירים שמבקשים לצאת מהדיסציפלינות הישיבתיות והכוללים ולמצוא את דרכם בעולם המעשה ולהחזיקם כלואים שנים על גבי שנים מאימת הגיוס לצבא, אבל זה מה שהיה עד היום. 


ואם היו להם לאשר וחבריו מעט יותר שכל ממה שנתברכו בו הם היו מכחישים בכל היקר והקדוש שהכליאה המרושעת הזאת מהם היא באה כמזימה פוליטית מאבני היסוד של פוליטיקת דגל הנכללים המושחתת ובציפור נפשה.  ומי יודע מי יודע עוד איזה צרות צרורות תחבלו נאמני מרנן ורבן על המשפחה החרדית הפשוטה להעמקת שילטונם מעל גבו הכפוף של הציבור החרדי.


ואם נעורר קמעה את זכרוננו ניזכר שמפקדי הצבא הסיקו כבר מזמן והכל יודעים שאין להם שום עניין בגיוס תלמידי הישיבות השחורות, והנטל הכלכלי הכביר על המדינה שעשרות אלפים אסירים פוליטיים אלה מהווים (ואתם תראו כי ברגע שיורידו את גיל הגיוס ורבבות צעירים תוססים ייצאו לחופשי גם סיפר המעונות יהפוך לשולי, כי בעליהן של רובן יתחילו להביא פרנסה ונשותהיהם תשובנה להיות אימהות לילדיהן). 


ברור מעל לכל ספק שהנושא הזה של השארת חוק כליאת הצעירים בישיבות כפי שהוא היה סגור עם נתניהו. ומעכשיו אם אלה לא יתיישרו עם הממשלה החדשה אז אויס פורים, כי יהיה להם עסק עם רבבות צעירים חרדים שיוכלו לשוחח ביניהם בין מנחה לערבית שיחות חולין בענייני דיומא בלי רשותם של שותפי הפוליטיקאים מנהלי הישיבות, הם עלולים לפקוח עיניים עצמאיות ולגבש דיעות על מה שקורה ואז הפוליטיקאים יתגעגעו לצרות המדומות שהיו להם עם שונאי הדת החילוניים׳.. 


וכהערת אגב  אוסיף שהנוכלים החלמאים של מרנן ורבנן רקדו צמוד מדי עם בנימין נתניהו ושאננותם וגבהות לבבם עיוורה אותם מלהיזהר שהערמומי והציני שבפוליטיקאים שהיו אי פעם לא יכייס אותם מרוב קירבה וידידות כפי שעשה לבנט, לו הוא שתה בשקיקה את מחצית המנדטים בשעה שהאחרון עוד היה שותפו הנאמן בממשלה שאף לא יצא נגדו בבחירות ההן. 


ואכן העקרב כטבעו עשה על האגודה את המלאכה ועוד איך שעשה, הוא התחפר עמוק בבשרם כתולעת וקשר אותם כבקורי עכביש בעדינות וברוך אבל חזק, היום הם לא מסוגלים לזוז נגד רצון השליט המובס והם ״חייבים״ לייבב ולקלל יחד עם האמסלם מאדאם אטבריאן ושאר יתומי הביבי, כי הוא מחופר בהם ומכיר את נקודות התורפה שלהם טוב יותר ממה שהם יודעים את שלו.


אם טרחתם להקשיב לשיחם של דור חניכי העיתונות החרדית כולל צעירי הרבי אהרלי חסדים של היום, תרגיש עד כמה שמוחם נשטף באתוס הציוני הלאומני הקיצוני וכמובן פולחן הביבי העזוז הגדול והנורא אוהב התורה ומוקיר רבנן שאין ולא היה דומה לו.. היית חייב להסיק שנתניהו התמקם טוב מדי בתודעה והסנטימנט החרדי.


נשכח לרגע את הבגידה באתוס החרדי המקודש של ההתבדלות מערכי הציונות ונדבר הפעם פוליטיקה מפלגתית יבשה.  שוו נא בנפשכם אם מרן הגר״ב נתניהו יפנה אל החרדים מעל לראשיהם של נציגי האגודה ויציג להם קייס שהגיע היום שאוהביו החרדים יצביעו לו ישירות, כלום הוא יתקשה להפנות אליו המוני מצביעים חרדים כפי שמתבהר מסקרי העומק האחרונים.  


אמת, מפלגת הגדולים המושחתת צלחה רק עכשיו את שערוריית הקורונה שהיה חייב למוטט אותה לפי כל קנה מידה הגיוני. אבל מי יודע מי יודע, שמא בנט הוא זה שהצליח לגעת בהם בנקודת חולשתם שהיתה נדמית עד היום כבסיס עצמתם. וימים ידברו.


יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.