רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 25 באוקטובר 2021

מבזקים

 

💥 באופן תקדימי, בג"ץ פרסם פסק דין המצמצם בצורה משמעותית את סמכותם של בתי הדין הרבניים לדון בענייני ירושה וצוואה, זאת, לאחר מאבק ממושך בין קרובי משפחה על ירושה בסך מיליוני ש"ח, שבמהלכו דחה בית הדין הרבני צד אחד שביקש להתנגד לסמכות ביה"ד

💥 שר התפוצות נחמן שי בכינוס בכנסת: אחרי העברת התקציב נקדם את מתווה הכותל המקורי. כבר הונחה הצעת מחליטים על שולחן הממשלה. ראש הממשלה, שר הדתות ואפילו השר אלקין איתנו בעניין הזה. מבטיח לכם להוציא את זה לפועל.

💥 קובי בורנשטיין: בכירים במפלגות החרדיות מאיימים כי "במידה ובית המשפט יתערב ויאשר את מתווה הכותל שמשמעותה רמיסת קדושת הכותל, זו תהייה חציית קו אדום ותגרום למלחמה של ממש. גדולי ישראל יורו לצאת לרחובות. בית משפט לא ייעז להתערב בנושאי דת הקשורים להר הבית, מוטב שירחיק את ידיו מהכותל המערבי".

💥 סיעת יהדות התורה הודיעה כי חבריה ייאבקו במיוחד נגד הרפורמי ח"כ גלעד קריב בהופיעו בראש חודש בעזרת הנשים בכותל המערבי עם ספר תורה.

💥 ח"כ יעקב אשר על כוונת הממשלה לתקצב את הרפורמים ב-40 מיליוני שקלים: "ממשלה שמעניקה לח"כ רפורמי את השליטה על ועדת החוקה המפקחת על בתי הדין הרבניים, לא פלא שהיא מעניקה לפילנתרופים שלו גב תקציבי שמן. בנט ואלקין, זה על שמכם ואף כיפה, קטנה או סרוגה, לא תכסה על החרפה הזו".

💥 המאבק נגד 'רפורמת הכשרות' - בשעה זו הוגשו הסתייגויות מהותיות של ח"כ יעקב אשר על עשרות סעיפי החוק, הדיון בהסתייגויות יתקיים מחר בוועדה לשירותי דת. בין היתר מבקש אשר להגדיר את הרפורמה כ"חוק להחרבת מוסד הרבנות הראשית בשיתו"פ של ישראל ביתנו וימינה".

💥 ההטרלות חוזרות - הח"כים החרדים מכינים כאב ראש רציני מחר ליו"ר הוועדה לשירותי דת, לקראת אישור רפורמת הכשרות. ברשימת ההסתייגויות של ח"כ יעקב אשר: בחינה ליישום הרפורמה וההפרטה גם על מערכת המשפט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.