רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 באוקטובר 2021

"היום בתניא" יום ה' כב חשון

 
"היום בתניא" יום ה' כב חשון
תניא אגרת הקדש
המשך פרק כט עמ' קנ
שנה פשוטה
"וזהו שכתוב בזהר פרשת פקודי":
כנאמר לעיל, שעל ידי המצוות נעשים הלבושים לקליטת הגילויים שבעולם התחיה. הנה כך מובא בזהר דף רכט,ב  אודות המעשים הטובים (=המצוות) שבהם ועל ידם נמשך  הלבוש לקליטת התענוג שבגן עדן.
להרחבת הבאור נצין, כי אף שמדובר כאן בשתי בחינות שונות של תענוג. שכן, בעולם התחיה התענוג הוא מגילוי האור ה"סובב כל עלמין", ואילו בגן עדן התענוג הוא מגילוי האור ה"ממלא כל עלמין". בכל זאת אין מצוות כאלו שמהם מתהוה הלבוש לקליטת התענוג שבזמן התחיה, ומצוות אחרות שמהם מתהוה הלבוש לקליטת האור בגן עדן. אלא מאותה המצוה, מאותו הרצון העליון (לקים את המצוה), מתהוה בעצם "לבוש" רב תכליתי - "לבוש"הכולל בתוכו את ההארה התחתונה מגילוי התענוג שבעולם התחיה, וכן את ההארה התחתונה מגילוי התענוג שבגן עדן. ובכל מקום בו תהיה הנשמה (אם בגן עדן ואם בעולם התחיה), יסיע לה הלבוש לקלוט את התענוג המתאים  המתגלה במקום זה.
...
הלבושים בגן עדן התחתון ובגן עדן העליון:
נכון, שלבושי הצדיקים בגן עדן התחתון הם מהמעשים הטובים של התורה והמצוות. ובהגיע הנשמה לגן עדן העליון מזדמנים לה שם לבושים אחרים נכבדים עליונים מהרצון שבלב והכונה שהוא שילב בתורתו בתפילתו, כנאמר בזהר (פרשת ויקהל דף רי).
הנה גם כאן, אין לומר שיש לבושים שמתהוים ממעשה המצוות, ויש לבושים שמתהוים מהכונה שמצווים לשלב בעת קיום המצות.
האמת היא שגם הלבושים שבגן עדן העליון מתהוים מעצם מעשה המצוות. אלא היות שבשתי בחינות גן העדן ישנן גילויי אורות ברמה אחרת. הנה, מההבחינה התחתונה המתגלית בגן עדן התחתון נמשך הלבוש לגן עדן זה. ומהבחינה התחתונה של הגילוי בגן עדן העליון נמשך הלבוש לגן עדן זה - אולם כאמור, כל הלבושים הללו מתהוים באותו מעשה (על דרך החילוק המבואר לעיל בין הלבושים לעולם התחיה ללבושים של גן עדן).
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך.
בברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.